• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Andresen og Sæternes forsvinner

Started by Petter Puddefjord, June 29, 2007, 09:12:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann4

Helt enig! Winters er en bedre spiller enn sæternes, oh hvis Azar kommer til bergen er jo sæternes bare blitt erstattet av en bedre spiller..

Bergen t eg dør

kapteinen

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "indreløper"jepp vi leder serien og da er mjelde en dålig taktiker. og resten av TL trenerne er dyktige.


Vi har den beste stallen, så det er ikke noe problem å ligge i toppen.


Vi trenger jo ikke trener i det hele tatt.Spillerene vinner jo uansett.
Mjelde ligger jo bare og hever lønn, alt er jo spillerene sin fortjeneste.
Drit i trenere, inn med flere spillere.


Ja, gjerne det. Andresen viser seg jo som en bedre leder og trener enn Mjelde....

Captain... Er det det vi sier? Hvor har du lest dette? Kan du referere til et innlegg? Mener du at Mjelde er en taktiker av rang? Mener du at treningene under Mjelde er glitrende? Mener du at Mjelde ikke skremmer vekk viktige profiler?


Les over, det er alltid spillerene sin fortjeneste hvis vi vinner og Mjelde sin skyld hvis vi taper.Det er jo ingen problem å ligge i toppen med den stallen som du selv sier det.Så hva skal vi med en dyr trener da?

Mjelde taktiker av rang?Nei, men det er strengt tatt ingen av de andre tl trenerene heller, selv om enkelte blir genierklært her inne.

Treningene vet jeg lite om?Vet du?Er du oppe og ser på?Har du fotballfaglig forståelse nok til å bedømme det??

Og nei, han skremmer ikke skremmer vekk viktige profiler.
Det er vel den største misoppfatningen som sirkulerer rundt.
Z

Stoffi

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "indreløper"jepp vi leder serien og da er mjelde en dålig taktiker. og resten av TL trenerne er dyktige.


Vi har den beste stallen, så det er ikke noe problem å ligge i toppen.


Vi trenger jo ikke trener i det hele tatt.Spillerene vinner jo uansett.
Mjelde ligger jo bare og hever lønn, alt er jo spillerene sin fortjeneste.
Drit i trenere, inn med flere spillere.


Ja, gjerne det. Andresen viser seg jo som en bedre leder og trener enn Mjelde....

Captain... Er det det vi sier? Hvor har du lest dette? Kan du referere til et innlegg? Mener du at Mjelde er en taktiker av rang? Mener du at treningene under Mjelde er glitrende? Mener du at Mjelde ikke skremmer vekk viktige profiler?


Les over, det er alltid spillerene sin fortjeneste hvis vi vinner og Mjelde sin skyld hvis vi taper.Det er jo ingen problem å ligge i toppen med den stallen som du selv sier det.Så hva skal vi med en dyr trener da?

Mjelde taktiker av rang?Nei, men det er strengt tatt ingen av de andre tl trenerene heller, selv om enkelte blir genierklært her inne.

Treningene vet jeg lite om?Vet du?Er du oppe og ser på?Har du fotballfaglig forståelse nok til å bedømme det??

Og nei, han skremmer ikke skremmer vekk viktige profiler.
Det er vel den største misoppfatningen som sirkulerer rundt.



El Capitan, ja jeg mener det er trenerens skyld når vi taper slik vi gjorde mot Viking. En taktisk bommert nok en gang, som gjør at vi taper.

Hvis du har fulgt med i avisene opp gjennom årene, så har du sett at intensiteten på branntreningene er latterlig lav. Nå sist ble Corrales sjokkert over det lave nivået på treningene. Hvis spillerne ikke er vant til å jobbe skikkelig på trening, hvordan skal de da greie det i kamp?
Og nettopp dette har jo vært et stort problem, uinteresserte spillere som ikke gidder å jobbe. Dette har rot i treningen, de er vant til slikt labert tempo.

For å vise dette, kan jeg sammenligne med Ham Kam. Ifølge Corrales, hadde Ham Kam mye høyere intensitet på treningene. Ham Kam er kjent som et lag som vinner kamper på innsatsen, og ikke pga slepen teknikk og overlegne spillere. Ham Kam er et jobbe-lag.


For å oppsummere:

Ham Kam har bra intensitet på treninger, og har sinnsyk innsats i kamper.

Brann har laber intensitet på treninger, og har ikke jobbet skikkelig i en kamp på åresvis(med noen unntak sikkert).


Hva kan man konkludere med her? At Mjelde er skyld i tap når innsatsen har vært laber? Ja, mener jeg.



Han skremte jo vekk Miller, Sæternes og Andresen. Alle disse sa de vil vekk pga Mjelde/Sportslig opplegg.

Hva sier du til dette, Team Oylar?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

indreløper

[quote="Stoffi
Han skremte jo vekk Miller, Sæternes og Andresen. Alle disse sa de vil vekk pga Mjelde/Sportslig opplegg.

Hva sier du til dette, Team Oylar?[/quote]

Skremme vekk HEHEHEHE Er du helt ute. Miller var det ingen som ville ha der oppe sutrete og grinete hvis ikke alt gikk som det han ville. Sæternes truet med å spille skadet hvis han ikke fikk starte mot Tromsø. Mener du virkelig at vi hadde vært tjent med disse på laget. Andresen tipper jeg vil tjene litt mer penger og reiser derfor til Stabæk etter sesongen.

Macavoy

no har vitterligen ikkje hamkam noe valg heller då. Sinnsyk intensitet for å kompensere for mangel på kvalitet. Hjelper ikkje å løpe som faen når man allikavel rykker ned.

Føler meg ganske sikker på at Brann lærte enormt mye forrige sesong. Formtopper e prikket inn no på høsten. Vi kommer til å bli meeget skumle!
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"

kapteinen

Quote from: "Stoffi"

Hvis du har fulgt med i avisene opp gjennom årene, så har du sett at intensiteten på branntreningene er latterlig lav. Nå sist ble Corrales sjokkert over det lave nivået på treningene. Hvis spillerne ikke er vant til å jobbe skikkelig på trening, hvordan skal de da greie det i kamp?
Og nettopp dette har jo vært et stort problem, uinteresserte spillere som ikke gidder å jobbe. Dette har rot i treningen, de er vant til slikt labert tempo.

For å vise dette, kan jeg sammenligne med Ham Kam. Ifølge Corrales, hadde Ham Kam mye høyere intensitet på treningene. Ham Kam er kjent som et lag som vinner kamper på innsatsen, og ikke pga slepen teknikk og overlegne spillere. Ham Kam er et jobbe-lag.


For å oppsummere:

Ham Kam har bra intensitet på treninger, og har sinnsyk innsats i kamper.

Brann har laber intensitet på treninger, og har ikke jobbet skikkelig i en kamp på åresvis(med noen unntak sikkert).


Hva kan man konkludere med her? At Mjelde er skyld i tap når innsatsen har vært laber? Ja, mener jeg.



Han skremte jo vekk Miller, Sæternes og Andresen. Alle disse sa de vil vekk pga Mjelde/Sportslig opplegg.

Hva sier du til dette, Team Oylar?
Z


Marek

Det er jo ikke bare motivasjon de trenger, de trenger selvtillit på bortebane. De må få troen på det opplegget Mjelde legger fram. Og på meg virker det som om de overhodet ikke er villig til å gå i krigen for ham.
ons Ivar skal hem...


krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tore Larsen"La no ikke dette også bli en diskusjondtråd om Mjelde...


Det er vanskelig å ikke trekke inn Mjelde når han er en direkte årsak til at Sæternes og Andresen forsvinner.


At Sæternes forsvant, er vel like greit.
Og denne Andresen kommer jeg heller ikke til å savne. Han har vært høyst middelmådig i hele Brann-karrieren.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "indreløper"[quote="Stoffi
Han skremte jo vekk Miller, Sæternes og Andresen. Alle disse sa de vil vekk pga Mjelde/Sportslig opplegg.

Hva sier du til dette, Team Oylar?


Skremme vekk HEHEHEHE Er du helt ute. Miller var det ingen som ville ha der oppe sutrete og grinete hvis ikke alt gikk som det han ville. Sæternes truet med å spille skadet hvis han ikke fikk starte mot Tromsø. Mener du virkelig at vi hadde vært tjent med disse på laget. Andresen tipper jeg vil tjene litt mer penger og reiser derfor til Stabæk etter sesongen.[/quote]


Jeg tror nok du må ta en realitycheck her.

Miller var elsket av fansen, selv om han klagde titt og ofte. Det var kun de siste ukene da han ble ekstrem, at folk ville ha ham vekk. Miller var en genial spiller som vi gjerne skulle hatt, men han taklet ikke Mjelde, og det var av andre grunner enn at han ikke fikk spille også.


Sæternes nektet å spille etter at han hadde avtalt med ny klubb. Du kan nok ikke finne noe å utsette på ham, fordi han sa aldri et kvekk og klagde aldri, men han hadde jo klippekort. Så hvordan i alle dager skal du forklare at han dro? Han dro pga det sportslige apparatet, følg med i avisen.

Andresen går etter penger? Hah! Skal Stabæk liksom tilby mer penger enn Brann? Det er ingenting som tyder på at Andresen har avtalt med noen som helst annen klubb.
Det er tydelig at han er uenig med Mjelde sin taktiske disposisjoner og evne til Ã¥ lede laget, du kan jo for eksempel lese avisen. Uansett finnes det ingen annen logisk grunn, han  trives godt i Bergen, tjener masse penger, leder serien, sÃ¥ hvorfor i alle dager skal han dra?

Slutt å spekulere, hold deg til fakta og ting som ihvertfall har grunnlag i faktaopplysninger.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Nightfox"



Du glemmer en ting, Nightfox, vi kan ofte ikke se grunnen, men vi ser alltid resultatene. NÃ¥r spillere i tillegg bekrefter ting, da holder jeg det for sant.

Eks:

Jeg ser at Brann aldri kjemper innbitt.
Naturlige grunner: Treneren er en dårlig motivator, treningene er for slappe.
Bekreftelser på dette: Utallige spillere har vært i avisen og snakket om det labre nivået på branntreningene. Til og med Mjelde har klaget på dette(selv om det er absurd, han er årsaken).
Flere bekreftelser: Innsatsen på Ham Kam treninger er skyhøy. Innsatsen i kamper er også skyhøy.


Der har du enkel logikk. 1+1=2
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "kapteinen"



Vel, Kaptain, da bør du følge bedre med i avisene, for dette har vært et tema i mange år allerede. Det er ikke bare Corrales som har sagt fra om dette, det er ganske mange spillere opp gjennom årene. Ja til og med Mjelde har vært ute i media flere ganger og sagt ting som "Dette er første treningen i år der det har vært skikkelig innsats", "Endelig en trening med innsats".

Ham Kam har få ressurser, og kompenserer for dårlige spillere med høy innsats. At de rykket ned er urelevant, de ble kun brukt som et eksempel på et lag med god innsats, dette burde du vite!

Sæternes var aldri grinete og bitter, ikke før han hadde avtale med Odense. Sæternes hadde klippekort på Brann og trenerens fulle tillit. I avisen sto det at han gikk pga det sportslige apparatet. Hvordan forklarer du det, kaptein?

Hvis du hadde lest aviser, hadde du også sett at Andresen går pga Mjelde. Eller kanskje du kan spekulere i en annen grunn?


� sammenligne Ferguson med Mjelde, blir som å sammenligne gråstein med gull, Ronaldinho og Kristian Ystaas.
Uansett er Ferguson en dyktig trener som spillerne respekterer, det er mye mer enn man kan si om mjelde, som tydeligvis har null respekt hos endel spillere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Det kan umulig være så dårlig nivå på Branntreningene som Stoffi her prøver å innføre som en sannhet. Sjöhage har f.eks. opplevd overgangen fra svensk fotball som stor og trenger noen uker på å komme opp på nivået som er på Branntreningene. Han har blant annet pådratt seg en del strekkskader som er typisk når man går opp et nivå.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Stoffi

Quote from: "Nixon"Det kan umulig være så dårlig nivå på Branntreningene som Stoffi her prøver å innføre som en sannhet. Sjöhage har f.eks. opplevd overgangen fra svensk fotball som stor og trenger noen uker på å komme opp på nivået som er på Branntreningene. Han har blant annet pådratt seg en del strekkskader som er typisk når man går opp et nivå.


Når Mjelde selv sier at intensiteten er dårlig, hva gjør du ut av det? Klarere enn det kan du ikke få det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nixon"Det kan umulig være så dårlig nivå på Branntreningene som Stoffi her prøver å innføre som en sannhet. Sjöhage har f.eks. opplevd overgangen fra svensk fotball som stor og trenger noen uker på å komme opp på nivået som er på Branntreningene. Han har blant annet pådratt seg en del strekkskader som er typisk når man går opp et nivå.


Når Mjelde selv sier at intensiteten er dårlig, hva gjør du ut av det? Klarere enn det kan du ikke få det.


Jeg vet godt at det har vært et tema noen få ganger. Men du overdriver som vanlig og prøver å få det til at det har vært en gjenganger i media gjennom flere år og at en haug med spillere har klaget på det. Så mye fokus på "problemet" har det ikke vært.

Et annet nylig eksempel er Knut Walde. Han også har bemerket at nivået på treningene er mye tøffere. Greit nok at han kommer fra Adeccoligaen, men en ressurssvak klubb som Løv-Ham har ikke så mye annet enn hard jobbing på trening og i kamp å slå i bordet med. Så hvis Brann virkelig var så dårlig hadde ikke forskjellen vært så stor.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brannmus

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nixon"Det kan umulig være så dårlig nivå på Branntreningene som Stoffi her prøver å innføre som en sannhet. Sjöhage har f.eks. opplevd overgangen fra svensk fotball som stor og trenger noen uker på å komme opp på nivået som er på Branntreningene. Han har blant annet pådratt seg en del strekkskader som er typisk når man går opp et nivå.


Når Mjelde selv sier at intensiteten er dårlig, hva gjør du ut av det? Klarere enn det kan du ikke få det.

Stoffi

http://fotball.bt.no/eliteserien/article81980.ece

QuoteBERGEN: - Vi har ikke luktet nok på matchtempoet på treningene mellom kampene, medgir Mons Ivar Mjelde.



http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1246823.ece

Quote

QuoteBrann-treneren vil ikke spekulere i om det har utløst ekstra energi at venstre-back Ramiro Corrales kritiserte intensiteten på trening i midten av mai.




Du kan her legge 2 og 2 sammen, så ser du at dårlig innsats på treninger gir dårlig innsats i kamp, og dermed mange baklengs.



Forresten, de sakene jeg refererer til, er ikke unike. Dette skjer ca hvert halvår, med omtrent de samme sakene, men forskjellige spillere, hvorpå Mjelde går ut i avisen senere og sier "endelig en uke med bra intensitet".
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Du kan her legge 2 og 2 sammen, så ser du at dårlig innsats på treninger gir dårlig innsats i kamp, og dermed mange baklengs.


Ingen nektet på at Mjelde og Corrales har sagt dette i media i år. Men som sagt. Du overdriver som vanlig!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: "Stoffi"Forresten, de sakene jeg refererer til, er ikke unike. Dette skjer ca hvert halvår, med omtrent de samme sakene, men forskjellige spillere, hvorpå Mjelde går ut i avisen senere og sier "endelig en uke med bra intensitet".


Så hvis vi tar hele Mjelde sin regjeringstid og ganger med to, så har hele ni spillere, eller åtte for å være litt romslig, sagt at nivået på treningene er for dårlig? La oss begynne å lete etter linker...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

sydnes76

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tore Larsen"La no ikke dette også bli en diskusjondtråd om Mjelde...


Det er vanskelig å ikke trekke inn Mjelde når han er en direkte årsak til at Sæternes og Andresen forsvinner.


At Sæternes forsvant, er vel like greit.
Og denne Andresen kommer jeg heller ikke til å savne. Han har vært høyst middelmådig i hele Brann-karrieren.


Enig angående Andresen. Han har ikke vært i nærheten av det jeg håpte han skulle være. Han har imponert meg i et par kamper, men selv da, føler jeg det ofte er for lite fremdrift. At han fortsatt er landslagskaptein er uforståelig. Når Hassan kommer i form, tror og håper jeg han vil være et mye bedre alternativ. Et annet spørsmål er viktigheten Andresens rolle som pådriver i laget. Det kan se ut som flere spillere misliker måten han oppfører seg på og at skyllebøttene har motsatt effekt. Fakiri er jo i allefall metalt balansert, har mye bedre teknikk, løper mer og virker mye mer sympatisk.

Stoffi

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Nixon"Det kan umulig være så dårlig nivå på Branntreningene som Stoffi her prøver å innføre som en sannhet. Sjöhage har f.eks. opplevd overgangen fra svensk fotball som stor og trenger noen uker på å komme opp på nivået som er på Branntreningene. Han har blant annet pådratt seg en del strekkskader som er typisk når man går opp et nivå.


Når Mjelde selv sier at intensiteten er dårlig, hva gjør du ut av det? Klarere enn det kan du ikke få det.


Tatt ut av sammenheng? Hvor da? Pek, for all del.

Kondis og intensitet trenger ikke nødvendigvis henge sammen på dette nivået. Det handler om å være vant til å ha høy intensitet, om å gidde. Brannspillerne har uten tvil god kondis og løpskapasitet, men de viser det sjelden.


Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Forresten, de sakene jeg refererer til, er ikke unike. Dette skjer ca hvert halvår, med omtrent de samme sakene, men forskjellige spillere, hvorpå Mjelde går ut i avisen senere og sier "endelig en uke med bra intensitet".


Så hvis vi tar hele Mjelde sin regjeringstid og ganger med to, så har hele ni spillere, eller åtte for å være litt romslig, sagt at nivået på treningene er for dårlig? La oss begynne å lete etter linker...


Du tror meg ikke? Det sier vel mest om deg, som ikke følger med på brannrelaterte saker i media? Jeg tipper folk som Krøvel husker dette bra, da han virker som en person som husker mye rart.


http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=4127&highlight=intensitet
QuoteMen det som skremmer meg er det Kvisvik sier på TVNORGE etter kampen.

At både kampen var "døv" (greit nok) og det har vært "døvt" på treningene i det siste.

Der er det noe som ikke stemmer!


Dette sier folk som går til klubber som RBK:

http://fotball.adressa.no/aa/article8225.ece

Quote- Det har vært skikkelig tøffe treninger i det siste. Jeg er stiv og støl og merker den tunge treningen og høye intensiteten på kroppen. Mye mer enn jeg gjorde i Sogndal. Men det er forhåpentlig noe jeg får igjen for senere, sier han etter en relativt rolig trening i Abrahallen i går ettermiddag.
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=2088&highlight=treninger

QuoteRønningen klager på Brann-treningene

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=65317[/url]


Linken fungerer ikke lenger, men vi ser jo tydelig hva det handler om.



http://www.glimtforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2444&postdays=0&postorder=asc&start=60

Quote


Dette har forsåvidt ingenting med Mjelde å gjøre(jeg mener Valencia stakk før Mjelde kom), men det viser at å trene hardt gir resultater i kamp, vi vet alle hvor hardt Start jobbet.


Gang på gang viser det seg at høy intensitet på treninger gir utslag i kamper, faktisk stort utslag.
Nettopp derfor gir lav intensitet på trening også utslag i kamp, i negativ retning, da særlig når det gjelder defensiv organisering, noe vi er dårligst på i Europa.

I rest my case.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kapteinen

Vel Stoffi, kanskje du ikke skal tro på alt du leser i avisen.Er lov å være en smule kritisk til ting du leser og hører.
Selv om det er en artikkel eller blogg om emnet gjør det ikke mer sant.
Ang Mjelde diskusjonen svarer du bare med det samme vrøvlet hele tiden så vi kommer ikke lenger, derfor legger jeg ihvertfall den ballen død.
Z

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "kapteinen"Vel Stoffi, kanskje du ikke skal tro på alt du leser i avisen.Er lov å være en smule kritisk til ting du leser og hører.
Selv om det er en artikkel eller blogg om emnet gjør det ikke mer sant.
Ang Mjelde diskusjonen svarer du bare med det samme vrøvlet hele tiden så vi kommer ikke lenger, derfor legger jeg ihvertfall den ballen død.



Kaptein, har du virkelig ingenting å komme med? Kritisk til ting jeg leser og hører? Hvordan kan man være kritisk til ting som skjer gjentatte ganger i løpet av mange år, der begge parter(spillere og trener) bekrefter det jeg forteller deg?
Jeg tar det som et signal om at du ikke hadde noe å komme med på denne saken. Synes det er svakt at du ikke kan innrømme feil, når så mange linker ligger foran deg. Til og med Mjelde er delvis enig med meg.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"


Ooops, min feil. Jeg trodde vi diskuterte Mjelde sine treninger her.
Ja ja, jeg får øve meg på å lese innleggene skikkelig.
Du får øve deg på å skjønne ironi...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"


Ooops, min feil. Jeg trodde vi diskuterte Mjelde sine treninger her.
Ja ja, jeg får øve meg på å lese innleggene skikkelig.
Du får øve deg på å skjønne ironi...


Jeg skjønte godt ironien, og jeg skjønner at du leste feil. :)

Jeg dro frem andre lag for å vise hvordan høy intensitet på treningen gir utslag i kamp, og for å vise kontrasten til Brann, der spillere heller kommenterer den lave intensiteten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Langhår

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Stoffi

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Stoffi"



stoffi skrev:
QuoteJeg dro frem andre lag for å vise hvordan høy intensitet på treningen gir utslag i kamp, og for å vise kontrasten til Brann, der spillere heller kommenterer den lave intensiteten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


sydnes76

"Nettopp derfor gir lav intensitet på trening også utslag i kamp, i negativ retning, da særlig når det gjelder defensiv organisering, noe vi er dårligst på i Europa. "

Stoffi: Hvordan kan du si at Brann er dårligst i Europa på defensiv organisering?
Jeg har fått med meg at vi er det dårligste lederlaget i forhold til baklengsmål, men det er ganske langt fra det du hevder her...
Dessuten scorer vi mye mål og det er vel en sammenheng her? - Rosenborg har jo sluppet inn omtrent like mye som oss og har vel ikke bedre defensiv organisering enn oss?

Stoffi

Quote from: "sydnes76""Nettopp derfor gir lav intensitet på trening også utslag i kamp, i negativ retning, da særlig når det gjelder defensiv organisering, noe vi er dårligst på i Europa. "

Stoffi: Hvordan kan du si at Brann er dårligst i Europa på defensiv organisering?
Jeg har fått med meg at vi er det dårligste lederlaget i forhold til baklengsmål, men det er ganske langt fra det du hevder her...
Dessuten scorer vi mye mål og det er vel en sammenheng her? - Rosenborg har jo sluppet inn omtrent like mye som oss og har vel ikke bedre defensiv organisering enn oss?


Jeg mente dårligst av topplagene i Europa.


Quote from: "Nightfox"



Alle andre lag greier å ha intensitet på treningene, og de kjemper tydeligvis bedre enn Brann. Det er sjelden et lag jobber dårligere enn Brann.
Vi flyter på gode spillere, men med en dyktig trener kunne vi utnyttet dette mye bedre, ved å ha normal/høy intensitet på treningene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

enavgutta

Er ikke så rart intensiteten er lav så mye primadonnaene sitter på Bocca og heller i seg drinker.
2 dager før kamp er klassikeren. Selv ikke i 3.div gjør folk slikt.

naitsirk

stoffi skreiv:

QuoteAlle andre lag greier å ha intensitet på treningene, og de kjemper tydeligvis bedre enn Brann. Det er sjelden et lag jobber dårligere enn Brann.
Vi flyter på gode spillere, men med en dyktig trener kunne vi utnyttet dette mye bedre, ved å ha normal/høy intensitet på treningene.


når eg trudde du hadde nådd toppen, så kjem du med nok eit gullkorn.

men har ei lita utfordring til deg.
kvifor er brann det desidert beste laget i 2 omgang?

Stoffi

Quote from: "naitsirk"stoffi skreiv:

QuoteAlle andre lag greier å ha intensitet på treningene, og de kjemper tydeligvis bedre enn Brann. Det er sjelden et lag jobber dårligere enn Brann.
Vi flyter på gode spillere, men med en dyktig trener kunne vi utnyttet dette mye bedre, ved å ha normal/høy intensitet på treningene.


når eg trudde du hadde nådd toppen, så kjem du med nok eit gullkorn.

men har ei lita utfordring til deg.
kvifor er brann det desidert beste laget i 2 omgang?



Utholdenheten er god, men det trenger ikke ha noe med innsats å gjøre. Spillerne kan ha så god kondis de bare vil, men hvis de ikke er vant til å yte maks på trening, gjør de det heller ikke i kamp. Som du kanskje vet, får mange kun ut sitt beste under gode trenere. Selv er jeg en slik type som trenger en trener eller en annen motivasjonsfaktor for å ta meg helt ut i mine idretter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

indreløper

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "indreløper"[quote="Stoffi
Han skremte jo vekk Miller, Sæternes og Andresen. Alle disse sa de vil vekk pga Mjelde/Sportslig opplegg.

Hva sier du til dette, Team Oylar?


Skremme vekk HEHEHEHE Er du helt ute. Miller var det ingen som ville ha der oppe sutrete og grinete hvis ikke alt gikk som det han ville. Sæternes truet med å spille skadet hvis han ikke fikk starte mot Tromsø. Mener du virkelig at vi hadde vært tjent med disse på laget. Andresen tipper jeg vil tjene litt mer penger og reiser derfor til Stabæk etter sesongen.



Jeg tror nok du må ta en realitycheck her.

Miller var elsket av fansen, selv om han klagde titt og ofte. Det var kun de siste ukene da han ble ekstrem, at folk ville ha ham vekk. Miller var en genial spiller som vi gjerne skulle hatt, men han taklet ikke Mjelde, og det var av andre grunner enn at han ikke fikk spille også.


Sæternes nektet å spille etter at han hadde avtalt med ny klubb. Du kan nok ikke finne noe å utsette på ham, fordi han sa aldri et kvekk og klagde aldri, men han hadde jo klippekort. Så hvordan i alle dager skal du forklare at han dro? Han dro pga det sportslige apparatet, følg med i avisen.

Andresen går etter penger? Hah! Skal Stabæk liksom tilby mer penger enn Brann? Det er ingenting som tyder på at Andresen har avtalt med noen som helst annen klubb.
Det er tydelig at han er uenig med Mjelde sin taktiske disposisjoner og evne til Ã¥ lede laget, du kan jo for eksempel lese avisen. Uansett finnes det ingen annen logisk grunn, han  trives godt i Bergen, tjener masse penger, leder serien, sÃ¥ hvorfor i alle dager skal han dra?

Slutt å spekulere, hold deg til fakta og ting som ihvertfall har grunnlag i faktaopplysninger.[/quote]

Det var vel i avisen og på tv det ble sagt at sæternes ville spille skadet. Dette gjalt under tromsøkampen. Dette ble sagt i går også da tv2 diskuterte mim sine taktikk beslutninger. Kanskje du skal følge med........

Mille var likt av fansen ja, men av de andre spillerne var han ikke likt slik du tror. du kan spørre hvem som helst. Miller var sutrete på trening og ovenfor de som eventuelt truet hans plass på laget. Og dette er faktaopplysninger.

SÃ¥ kanskje vi begge skal ta en realitycheck :-)

indreløper

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "naitsirk"stoffi skreiv:

QuoteAlle andre lag greier å ha intensitet på treningene, og de kjemper tydeligvis bedre enn Brann. Det er sjelden et lag jobber dårligere enn Brann.
Vi flyter på gode spillere, men med en dyktig trener kunne vi utnyttet dette mye bedre, ved å ha normal/høy intensitet på treningene.


når eg trudde du hadde nådd toppen, så kjem du med nok eit gullkorn.

men har ei lita utfordring til deg.
kvifor er brann det desidert beste laget i 2 omgang?



Utholdenheten er god, men det trenger ikke ha noe med innsats å gjøre. Spillerne kan ha så god kondis de bare vil, men hvis de ikke er vant til å yte maks på trening, gjør de det heller ikke i kamp. Som du kanskje vet, får mange kun ut sitt beste under gode trenere. Selv er jeg en slik type som trenger en trener eller en annen motivasjonsfaktor for å ta meg helt ut i mine idretter.


Vi snakker jo tross alt om "profesjonelle" fotballspillere som har en drøm om en karriere i de store ligaene. Skulle vel tro at de viste at de måtte yte maks. Ser i avisen i dag at svenskene ihverfall må ha lav itensitet da vår nye svenske får små strekkskader etter et par uker med Brann. Pga den høye itensiteten på treningen.

Ricky

Quote from: "Stoffi"
Sæternes nektet å spille etter at han hadde avtalt med ny klubb. Du kan nok ikke finne noe å utsette på ham, fordi han sa aldri et kvekk og klagde aldri, men han hadde jo klippekort. Så hvordan i alle dager skal du forklare at han dro? Han dro pga det sportslige apparatet, følg med i avisen.

Andresen går etter penger? Hah! Skal Stabæk liksom tilby mer penger enn Brann? Det er ingenting som tyder på at Andresen har avtalt med noen som helst annen klubb.
Det er tydelig at han er uenig med Mjelde sin taktiske disposisjoner og evne til Ã¥ lede laget, du kan jo for eksempel lese avisen. Uansett finnes det ingen annen logisk grunn, han  trives godt i Bergen, tjener masse penger, leder serien, sÃ¥ hvorfor i alle dager skal han dra?

Slutt å spekulere, hold deg til fakta og ting som ihvertfall har grunnlag i faktaopplysninger.


Ha ha, dette innlegget må opp på veggen på Fotballpuben :)

Stoffi

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Stoffi"
Sæternes nektet å spille etter at han hadde avtalt med ny klubb. Du kan nok ikke finne noe å utsette på ham, fordi han sa aldri et kvekk og klagde aldri, men han hadde jo klippekort. Så hvordan i alle dager skal du forklare at han dro? Han dro pga det sportslige apparatet, følg med i avisen.

Andresen går etter penger? Hah! Skal Stabæk liksom tilby mer penger enn Brann? Det er ingenting som tyder på at Andresen har avtalt med noen som helst annen klubb.
Det er tydelig at han er uenig med Mjelde sin taktiske disposisjoner og evne til Ã¥ lede laget, du kan jo for eksempel lese avisen. Uansett finnes det ingen annen logisk grunn, han  trives godt i Bergen, tjener masse penger, leder serien, sÃ¥ hvorfor i alle dager skal han dra?

Slutt å spekulere, hold deg til fakta og ting som ihvertfall har grunnlag i faktaopplysninger.


Ha ha, dette innlegget må opp på veggen på Fotballpuben :)



Hvis du hadde fulgt med i timen, så ser du at jeg henviser til utallige intervjuer. Intervjuer = fakta.
Mange indikasjoner på en ting = Fakta.

Hvis du ikke kan bidra til diskusjonen, trenger du ikke poste.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "indreløper"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "naitsirk"stoffi skreiv:

QuoteAlle andre lag greier å ha intensitet på treningene, og de kjemper tydeligvis bedre enn Brann. Det er sjelden et lag jobber dårligere enn Brann.
Vi flyter på gode spillere, men med en dyktig trener kunne vi utnyttet dette mye bedre, ved å ha normal/høy intensitet på treningene.


når eg trudde du hadde nådd toppen, så kjem du med nok eit gullkorn.

men har ei lita utfordring til deg.
kvifor er brann det desidert beste laget i 2 omgang?



Utholdenheten er god, men det trenger ikke ha noe med innsats å gjøre. Spillerne kan ha så god kondis de bare vil, men hvis de ikke er vant til å yte maks på trening, gjør de det heller ikke i kamp. Som du kanskje vet, får mange kun ut sitt beste under gode trenere. Selv er jeg en slik type som trenger en trener eller en annen motivasjonsfaktor for å ta meg helt ut i mine idretter.


Vi snakker jo tross alt om "profesjonelle" fotballspillere som har en drøm om en karriere i de store ligaene. Skulle vel tro at de viste at de måtte yte maks. Ser i avisen i dag at svenskene ihverfall må ha lav itensitet da vår nye svenske får små strekkskader etter et par uker med Brann. Pga den høye itensiteten på treningen.



Man skulle jo tro det, men det er ikke slik. Motivasjon og vaner har mye med saken å gjøre, og på dette er Brann dårlige.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nightfox

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Ricky"
Quote from: "Stoffi"
Sæternes nektet å spille etter at han hadde avtalt med ny klubb. Du kan nok ikke finne noe å utsette på ham, fordi han sa aldri et kvekk og klagde aldri, men han hadde jo klippekort. Så hvordan i alle dager skal du forklare at han dro? Han dro pga det sportslige apparatet, følg med i avisen.

Andresen går etter penger? Hah! Skal Stabæk liksom tilby mer penger enn Brann? Det er ingenting som tyder på at Andresen har avtalt med noen som helst annen klubb.
Det er tydelig at han er uenig med Mjelde sin taktiske disposisjoner og evne til Ã¥ lede laget, du kan jo for eksempel lese avisen. Uansett finnes det ingen annen logisk grunn, han  trives godt i Bergen, tjener masse penger, leder serien, sÃ¥ hvorfor i alle dager skal han dra?

Slutt å spekulere, hold deg til fakta og ting som ihvertfall har grunnlag i faktaopplysninger.


Ha ha, dette innlegget må opp på veggen på Fotballpuben :)



Hvis du hadde fulgt med i timen, så ser du at jeg henviser til utallige intervjuer. Intervjuer = fakta.
Mange indikasjoner på en ting = Fakta.

Hvis du ikke kan bidra til diskusjonen, trenger du ikke poste.


Hvis du intervjuer utallige VIF-fans og spør dem hvilket lag som er best, tror du du får et faktasvar tilbake?

En kompiss har faktisk vært hos legen i det siste. Det var klare indikasjoner på at han hadde leukemi. Så han måtte ta test på test. Til slutt fikk han vite: "Nei, du har ikke leukemi."

Så du feiler så SYYYKT.

Et faktum (for å skrive korrekt norsk) er noe som ikke logisk kan motsies. Et faktum er altså en sannhet med grunnlag i virkeligheten.

Det ordet du er ute etter, heter "Teori".

Ricky

Quote from: "Stoffi"
Hvis du hadde fulgt med i timen, så ser du at jeg henviser til utallige intervjuer. Intervjuer = fakta.
Mange indikasjoner på en ting = Fakta.



Dette blir bare bedre og bedre.

Texas

Quote from: "Stoffi"
Sæternes nektet å spille etter at han hadde avtalt med ny klubb. Du kan nok ikke finne noe å utsette på ham, fordi han sa aldri et kvekk og klagde aldri, men han hadde jo klippekort. Så hvordan i alle dager skal du forklare at han dro? Han dro pga det sportslige apparatet, følg med i avisen.

Andresen går etter penger? Hah! Skal Stabæk liksom tilby mer penger enn Brann? Det er ingenting som tyder på at Andresen har avtalt med noen som helst annen klubb.
Det er tydelig at han er uenig med Mjelde sin taktiske disposisjoner og evne til Ã¥ lede laget, du kan jo for eksempel lese avisen. Uansett finnes det ingen annen logisk grunn, han  trives godt i Bergen, tjener masse penger, leder serien, sÃ¥ hvorfor i alle dager skal han dra?

Slutt å spekulere, hold deg til fakta og ting soHm ihvertfall har grunnlag i faktaopplysninger.


Så lenge sæternes har den æren som detl ligger å spille i branndrakten, så har han med å spille når Mjelde har bruk for ham. Det har veldig lite å si at han har fikset seg en avtale med en annen klubb så lenge han har kontrakt med brann.

Greit at det har stått i avisene at en del spillere er misfornøyd med mjelde. Er det absolutt ingen sjanser for at dette kan være sterkt overdrevet i media? Mjelde har jo vært kjent for å lytte mye til Andresen, og jeg går utifra at Andresen har vært enig i en del ting som har blitt gjort.

Det du gjør stoffi er å lese alle avisartikler med et mjelde kritisk syn, og du ender opp med å tolke alle artiklene som bevis for din fanesak.

indreløper

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "indreløper"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "naitsirk"stoffi skreiv:

QuoteAlle andre lag greier å ha intensitet på treningene, og de kjemper tydeligvis bedre enn Brann. Det er sjelden et lag jobber dårligere enn Brann.
Vi flyter på gode spillere, men med en dyktig trener kunne vi utnyttet dette mye bedre, ved å ha normal/høy intensitet på treningene.


når eg trudde du hadde nådd toppen, så kjem du med nok eit gullkorn.

men har ei lita utfordring til deg.
kvifor er brann det desidert beste laget i 2 omgang?



Utholdenheten er god, men det trenger ikke ha noe med innsats å gjøre. Spillerne kan ha så god kondis de bare vil, men hvis de ikke er vant til å yte maks på trening, gjør de det heller ikke i kamp. Som du kanskje vet, får mange kun ut sitt beste under gode trenere. Selv er jeg en slik type som trenger en trener eller en annen motivasjonsfaktor for å ta meg helt ut i mine idretter.


Vi snakker jo tross alt om "profesjonelle" fotballspillere som har en drøm om en karriere i de store ligaene. Skulle vel tro at de viste at de måtte yte maks. Ser i avisen i dag at svenskene ihverfall må ha lav itensitet da vår nye svenske får små strekkskader etter et par uker med Brann. Pga den høye itensiteten på treningen.



Man skulle jo tro det, men det er ikke slik. Motivasjon og vaner har mye med saken å gjøre, og på dette er Brann dårlige.


Hvis motivasjonen er proffspill og seriegull så er det vel spillerne som er dårlig, og ikke MIM. Det skulle jo være motivasjon nok. Tror dette temaet er overdrevet. Siden vi leder så kan det ikke være så gale. Vi er jo tross alt best mot slutten, se på lillestrøm som trener som pokker med høy intensitet. De sliter som bare det.

Brannmus

Tre runder spilt i den danske serien, og Sæternes har så langt ikke vært på banen.

Tidligere i uken kom også denne:
Quote


Muskelproblemer? Bengt? Hmm.. Jaja, nå har jeg sett alt..

Stoffi

Quote from: "Texas"
Quote from: "Stoffi"
Sæternes nektet å spille etter at han hadde avtalt med ny klubb. Du kan nok ikke finne noe å utsette på ham, fordi han sa aldri et kvekk og klagde aldri, men han hadde jo klippekort. Så hvordan i alle dager skal du forklare at han dro? Han dro pga det sportslige apparatet, følg med i avisen.

Andresen går etter penger? Hah! Skal Stabæk liksom tilby mer penger enn Brann? Det er ingenting som tyder på at Andresen har avtalt med noen som helst annen klubb.
Det er tydelig at han er uenig med Mjelde sin taktiske disposisjoner og evne til Ã¥ lede laget, du kan jo for eksempel lese avisen. Uansett finnes det ingen annen logisk grunn, han  trives godt i Bergen, tjener masse penger, leder serien, sÃ¥ hvorfor i alle dager skal han dra?

Slutt å spekulere, hold deg til fakta og ting soHm ihvertfall har grunnlag i faktaopplysninger.


Så lenge sæternes har den æren som detl ligger å spille i branndrakten, så har han med å spille når Mjelde har bruk for ham. Det har veldig lite å si at han har fikset seg en avtale med en annen klubb så lenge han har kontrakt med brann.

Greit at det har stått i avisene at en del spillere er misfornøyd med mjelde. Er det absolutt ingen sjanser for at dette kan være sterkt overdrevet i media? Mjelde har jo vært kjent for å lytte mye til Andresen, og jeg går utifra at Andresen har vært enig i en del ting som har blitt gjort.

Det du gjør stoffi er å lese alle avisartikler med et mjelde kritisk syn, og du ender opp med å tolke alle artiklene som bevis for din fanesak.



Mjelde-kritisk syn? Når Mjelde SELV sier treningene er slappe? Når det oser av kilder som sier at den og den har gått pga Mjelde?
Man skal være passe naiv og ukritisk for å ikke se at Mjelde har gjort noen feil, og så kan man selv bedømme hvor mye disse feilene har å si for Brann.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Da dukker Andresen-kontrakten opp i media igjen:

http://www.p4.no/story.aspx?id=239414

Sikkert ett intressant eksperiment, men jeg har ingen problemer med å la VIF stå for utførelsen.

xTaTic

Quote from: "Xminator"Da dukker Andresen-kontrakten opp i media igjen:

http://www.p4.no/story.aspx?id=239414

Sikkert ett intressant eksperiment, men jeg har ingen problemer med å la VIF stå for utførelsen.


Hørte det på nyhetene på vei til jobben. De begynner tydeligvis å bli temmelig desperate etter å få inn en sjef der i gården.

sydnes76


enavgutta

Sæternes har ennå ikke debutert for OB. Slæten og skadet mann. Bombe.

Go Up