• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Andresen og Sæternes forsvinner

Started by Petter Puddefjord, June 29, 2007, 09:12:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Janki


Stoffi

Quote from: "megleren"Nå må dere tenke litt.. Setter vi enkeltspillere foran klubben?? Martin kan gå hvor han vil for meg.. Han har ikke vunnet noe i Norsk fotball. Vi klarte oss før Martin og kommer til å klare oss etter Martin. Ingen klubb er har gått nedenom og hjem etter Martin gikk fra de. Og han har vært i endel klubber.



Enkeltspillere foran klubben? Du mener vel TRENER foran klubben. Ser du ikke hva han gjør med Brann? Attraktive spillere vil vegre seg for å gå til Brann, og våre beste menn stikker.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "Janki"http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1225324.ece


Ja, for dette var det jo ingen som vistse kom til å skje!!!

tauraren1

Quote from: "Janki"http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1225324.ece


Ja, for dette var det jo ingen som vistse kom til å skje!!!


Og korfor tror du de uttaler seg på den måten på dette tidspunktet?
Usportslig spør du meg!
ordan har "vi" det i dag da?

megleren

Hallo.. Hvem har gått til klubben under han?? Og tror du i din villeste fantasi at spillere ikke vil til Brann pga trenere? De er som folk flest.. Show me the money.. At Martin ikke trenger penger er velkjent. Men han sa den gangen han gikk til Brann at Mjelde og Peddien var grunnen. At han som kaptein for Brann vil vinne noe er noe han sier i dagens aviser. Og jeg tror han bidrar der han kan. Visst ikke er ikke han god nok for laget. Klubben kommer aldri til å bli avhengig av Martin.. Visst noen her i forumet tror det.. Ja da må de tro på nytt.. Alle spillere kan erstattes bare man har penger nok. Og Brann og Hardball har nok penger. Husk at han som styrer Hardball har vært trener selv.. Riktignok svømmetrener. Men likevel.. Han vet at utøvere kommer å går.
r og blir et sittesvin på Hansa

krøvel vellevold

At Mjelde kommer på kant med enkelte spillere tror jeg mye kan skyldes at Mjelde er opptatt av helheten og (det HAN mener er) lagets beste, mens de han kommer på kant med er spillere som kun er opptatt av seg og sitt.

Huseklepp er ikke interessert i å bli benyttet til det han har vært klart best som (innbytterjoker) , for han er bare opptatt av å spille mest mulig - uavhengig av hva som er best for laget.

Sæternes har fått altfor mye tillit, og likevel blir han dritsur når han må starte EN kamp på benken. Han anså det tydeligvis også som mistillit at Brann ikke ville gi ham treårskontrakt, mens han selv burde innsett at han er over the top for lenge siden.

Og så har du Andresen som kun er opptatt av at han selv skal vinne seriegull i karrieren (samme hvilken klubb det måtte være for), og så skal han ha tingene på sin måte. Alt skal skje etter hans pipe.

Problemet er at det er for mange egoer i Brann, og disse tåler ikke en trener som setter lagets beste fremfor deres eget beste. Alle disse egoene kan bare ryke og reise! Fotball er et lagspill!
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "tintin"
Quote from: "jako"Hadde de gått med på kravene hans hadde han blitt, det er jeg sikker på. Men Mjelde er altfor populær blant ledelse og sponsorer til at så skjer.

Men en ting er sikkert. Mjelde har aldri hatt mindre støtte blant folket enn det han har nå. Gjør vi en dårlig høstsesong nå, er han ferdig.


koffor i helvette skal brann la seg diktere av andresen, skal andresen kunne stille krav i hytt og pine? han er en av mange gode brannspillere, etter årets sesong og det han har bidratt med tidligere år har han ikkje vært i posisjon til å komme med så fryktelig høye krav. brann skal ikkje la seg rævkjøre av andresen, andresen skal føle seg beæret over å få lov å spille fotball for Brann. Tror andresen trenger brann mer enn brann trenger andresen. KLOVN


Fordi det er til Branns beste. Vi kan ikke ha en trener som jobber halv stilling, og som kun er avhengig velvillige sponsorer for å lykkes. Vi hadde jo vært rykket ned i 2003 hvis ikke Vollvik hadde hentet Kvisvik. Mjelde handler dyrt fordi han ikke evner å utvikle egne spillere, og når han attpåtil gjør seg uvenner med de beste spillerne på laget da har ikke jeg mye tillit til denne mannen. På tide å få inn noen friske hjerneceller på trenerbenken også, så kanskje det begynner å bli gøy å gå på Stadion igjen også.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

ostraume

Ettersom alle (tilsynelatende) er enig i at ingen skal sparkes i sommer, så kan vi vel ta denne debatten etter at høst-sesongen er over? Om Brann rakner så forsvinner Mjelde, om det blir gull så blir Mjelde, om det blir medalje så får debatten rase videre.

Det er så mye hakk i plata i denne tråden. Hva med å legge den død til vi ser noen flere resultater?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

jako

Hva skal vi da diskutere?

På et forum diskuterer man det man har lyst til å diskutere.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

ostraume

Ja, for all del. Diskutèr i vei.

Min mening er at tråden preges av lite diskusjon og mye gjentagelser.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Snublefot

Quote from: "ostraume"Ja, for all del. Diskutèr i vei.

Min mening er at tråden preges av lite diskusjon og mye gjentagelser.


you think?  :O

folk har vel stortsett ikke gjort annet en å gjenta seg selv siden våren 2006.. både de som er for og de som er imot MIM:D

Xminator

Våren 2006? Gnålet har vel stort sett pågått siden Mjelde ble ansatt.

Snublefot

Quote from: "Xminator"Våren 2006? Gnålet har vel stort sett pågått siden Mjelde ble ansatt.


mulig,.. men mener at "mjelde må gå 2006" startet etter den "fatale" forsesongen til 2006 hvor vi bare tapte.

mulig jeg husker feil og at den startet leeenge før det også:D

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/kommentar/article85661.ece

Nå begynner trønderne å håne oss også...


Det er smått utrolig at de etter 20 år sammenhengende suksess fortsatt ser på seg selv som lillebror...

KennethS

"*Første steg på veien var å begynne å selge unna spisser. Bengt Sæternes er ferdig. Erik Huseklepp er historie. Dermed skal det i hvert fall ikke stå på målscorerne. "

Ja Huseklepp var jo en goalgetter av rang.
tå på Brann

Christian

Eg ser på meg sjøl som utstyrt med en relativt stor dose selvironi; noe som også gjelder for mitt forhold til Brann. Skriv noe morsomt og treffende om Brann og eg skal gjerne flire av det. Det skribleriet der er rett og slett småpinlig for 100% fotball, spør du meg. Lite treffende og ikkje det spor morsomt. Når journalisten dessuten må klamre seg til faktafeil for å i det hele tatt få frem poenget har han spilt seg helt ut av banen.

Forøvrig samme mann som medforfattet saken om Brann sin mangel på dobbeldekning no når alle spillerne forsvinner. Det etter Brann hadde stilt et solid lag mot Firda-laget med 6 spillere ute...

KenFeltZ


Christian

Og hvordan skal en hanskes med at spillere som får lite spilletid vil forlate klubben? Gi de som syter mest mer spilletid? Gi de som truer med å reise fast plass på laget?

At en spiller som sitter på benken mener treneren prioriterer galt skulle jo bare mangle. Men det vi da vil ha er spillere som prøver litt hardere, gir litt mer - ikkje spillere som sutrer og griner i media.

KenFeltZ

Selvsagt ikke skal de få grine seg til plass.

Men tabben til Mjelde og Brann er blant annet at de fikk dobbel dekning på alle plasser og de fokuserte sterkt på at alle skulle få sjansen og de skulle rullere en del på laget. Det har Mjelde og co ikke klart å Brann har kjørt bortimot samme laget i de fleste viktige kamper. Da blir det helt feil å ha dobbeldekning på alle plasser med svært rutinerte spillere på benken kamp etter kamp. Da spør man enkelt og greit om å få problemer...

Skal man ha jevn god kvalitet på 22 spillere og de fleste rutinerte landslagsspillere/kandidater så må man enten rullere eller så må man ha flere yngre spillere som back up som faktisk ikke har opplevd så mye fotball i utlandet og vært på landslaget. Tanken til Mjelde om dobbeldekning er grei den men utførelsen av situasjonen er elendig.

Ligg til at flere ikke har troen på det sportslige opplegget og man er dømt til fiasko og fremtidige problemer....

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/kommentar/article85661.ece

Nå begynner trønderne å håne oss også...


Helt utrolig hvor mye spalteplass vi får i Adressa! Før var det Otto Ulseth, nå er det denne Kråkemannen. Nok en gang blir Brann, Bergen, bergensere og vårt lynne gjenstand for fokus... Fantastisk! Og jeg som trodde Adressa var en avis som hadde Trøndelag som sitt område! Der tok jeg feil...

Norges rikeste klubb med den klart høyeste pengebruken i landet (underskudd tross langt høyere omsetning enn oss som går med overskudd), ligger altså på en syltynn 6.plass 7 poeng bak oss og 9 poeng bak serielederen. Og i cupen har de trengt ekstraomganger både mot KIL/Hemne og Skeid. De har ikke akkurat noen grunn til å hovere der oppe i år!
Legg ned hele klubben!

Xminator

En annen ting, hvorfor har BT begravet kjepphesten sin om Andresens lønnskrav? De brukte det jo som sannhet i flere uker, nå er det tyst. Funnet en bedre nerve å hakke på muligens? Om ikke annet traff de jo nerven til Wathne bedre denne gangen...

Nå driter jeg en lang marsj i hele greien. Det er bare 6 dager til kamp og vi får svar på hvor overlegne Stabæk faktisk er akkurat nå. Hadde vert greit å tørke fliret av kjeften på Nannskog.

kapteinen

Gjesper villt hver gang jeg leser en eller annen ny agurkjournalist som skal fortelle om turbulensen i Brann.

Skjønner ikke at folk fyker i taket for hver minste lille ting som blir skrevet.Ingen som tenker på om kildene er pålitelig, er det kilder i det hele tatt?Har han rett bare for han er journalist?

Er lov til å være littegrann kritisk når man leser en artikkel som til de grader er farget av journalistens syn og avisens behov for å selge.
Trenger ikke å adoptere andre sitt syn uten en kritisk tanke!
Z

naitsirk

men er det ikkje litt rart at rbk får svært lite skriverier rundt sine bosmanspelarar, mens i brann er det full krise om laget ligger på sølvplass?

adressa artikkelen har eit poeng, dette hadde aldri skjedd i ein annan norsk klubb.

tintin

Quote from: "jako"
Quote from: "tintin"
Quote from: "jako"Hadde de gått med på kravene hans hadde han blitt, det er jeg sikker på. Men Mjelde er altfor populær blant ledelse og sponsorer til at så skjer.

Men en ting er sikkert. Mjelde har aldri hatt mindre støtte blant folket enn det han har nå. Gjør vi en dårlig høstsesong nå, er han ferdig.


koffor i helvette skal brann la seg diktere av andresen, skal andresen kunne stille krav i hytt og pine? han er en av mange gode brannspillere, etter årets sesong og det han har bidratt med tidligere år har han ikkje vært i posisjon til å komme med så fryktelig høye krav. brann skal ikkje la seg rævkjøre av andresen, andresen skal føle seg beæret over å få lov å spille fotball for Brann. Tror andresen trenger brann mer enn brann trenger andresen. KLOVN


Fordi det er til Branns beste. Vi kan ikke ha en trener som jobber halv stilling, og som kun er avhengig velvillige sponsorer for å lykkes. Vi hadde jo vært rykket ned i 2003 hvis ikke Vollvik hadde hentet Kvisvik. Mjelde handler dyrt fordi han ikke evner å utvikle egne spillere, og når han attpåtil gjør seg uvenner med de beste spillerne på laget da har ikke jeg mye tillit til denne mannen. På tide å få inn noen friske hjerneceller på trenerbenken også, så kanskje det begynner å bli gøy å gå på Stadion igjen også.


Her svarte du jo ikkje på innlegget, drit i monsemann i dette, han kan vi diskutere seinere, mener du virkelig at andresen etter hans prestasjoner og væremåte, kan stille så mange krav til brann? ka med alle andre spillere som både har oppført seg mer eksemplarisk og har prestert bedre over tid, skal de også få kunne stille krav når en evt ny kontrakt skal signeres? tenker ikkje her på personlige krav.

Red Rabitt

Hadde bare Andresen signert nå, ville alt ordnet seg.
Gi han de 3 millionene i årslønn og bli ferdig med det brann, samtidig kan dere kjøpe en ny klasse spiss!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

jako

Quote from: "tintin"Her svarte du jo ikkje på innlegget, drit i monsemann i dette, han kan vi diskutere seinere, mener du virkelig at andresen etter hans prestasjoner og væremåte, kan stille så mange krav til brann? ka med alle andre spillere som både har oppført seg mer eksemplarisk og har prestert bedre over tid, skal de også få kunne stille krav når en evt ny kontrakt skal signeres? tenker ikkje her på personlige krav.


Isolert sett ut i fra prestasjoene over hele vårsesongen kan han ikke det. Men han har i de tre siste kampene vist hva som bor i han og jeg tror også det dårlige forholdet til Mjelde har gått ut over spillet hans.

Men når det er sagt er alle i klubben i posisjon til å stille krav om klubben vil gå med på de kravene er en annen situasjon. Martin Andresen er en såpass viktig spiller at det er verdt å høre på hva han har å si, og om det betyr exit Mjelde så støtter jeg ham i det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Red Rabitt

De har ikke et dårlig forhold!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

tormi

Quote from: "jako"
Quote from: "tintin"Her svarte du jo ikkje på innlegget, drit i monsemann i dette, han kan vi diskutere seinere, mener du virkelig at andresen etter hans prestasjoner og væremåte, kan stille så mange krav til brann? ka med alle andre spillere som både har oppført seg mer eksemplarisk og har prestert bedre over tid, skal de også få kunne stille krav når en evt ny kontrakt skal signeres? tenker ikkje her på personlige krav.


Isolert sett ut i fra prestasjoene over hele vårsesongen kan han ikke det. Men han har i de tre siste kampene vist hva som bor i han og jeg tror også det dårlige forholdet til Mjelde har gått ut over spillet hans.

Men når det er sagt er alle i klubben i posisjon til å stille krav om klubben vil gå med på de kravene er en annen situasjon. Martin Andresen er en såpass viktig spiller at det er verdt å høre på hva han har å si, og om det betyr exit Mjelde så støtter jeg ham i det.


Jeg synes det er vanskelig fra utsiden å velge side her. Men vi må for ALL del ikke komme dit at enkelt spillere skal få bestemme hvem som skal trene laget.

Derimot om det er en samlet eller tilnærmet samlet tropp som mener dette. Ja da stiller saken seg annerledes.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

jako

Ja si at Andresen er i fullstendig utakt med resten av spillergruppen så må jo fyren vekk, det sier seg selv. Men jeg har ikke hørt noe som tyder på det.

Egentlig ønsker jeg Mjelde vekk uansett hva som skjer nå. Synes vi har et lite homogent lag og kampene avgjøres ofte pga enkeltmannsprestasjoner fremfor kollektive lagseire. Jeg ser ikke helt hvor Mjelde vil med dette laget. Om dette mot formodning skulle snu seg i løpet av høstsesongen, skal jeg heller si, beklager jeg tok feil, men jeg tviler på at så skjer.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "tormi"Jeg synes det er vanskelig fra utsiden å velge side her. Men vi må for ALL del ikke komme dit at enkelt spillere skal få bestemme hvem som skal trene laget.

Derimot om det er en samlet eller tilnærmet samlet tropp som mener dette. Ja da stiller saken seg annerledes.


Enn så lenge vet vi ikke omfanget av denne saken. Noe som f.eks. gjør det vanskelig å svare Mjelde eller Andresen i den avstemningstråden.

I utgangspunktet vil jeg ha Mjelde videre og så kan Andresen gå hvor han vil. Men dersom halve spillerstallen er misfornøyd med Mjelde må Mjelde og Brann ta konsekvensen av det. En trener kan ikke leve og jobbe under slike forhold.

Men det må være mer enn manglende spilletid som må ligge til grunn. Hvis f.eks. Gashi vil ha vekk Mjelde fordi han får spille for lite vil vi ha det samme problemet med neste trener som også setter Gashi en del på benken.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

skb!

Som enkelte har vært inne på her tidligere, tror jeg at en slanking av stallen vil være den beste løsningen. Færre dyre såkalte kvalitetsspillere, flere unge sultne (lokale) talenter, som tåler å sitte på benken en halv kamp.

Jeg griner ikke på nesen av at Sæternes gikk, etter min mening har han vært overopphuset blant mange. Vel har han scoret mange viktige mål for oss, men en jevn toppscorer som nesten garanterer oss mål i hver kamp er han ikke.

Andresen er over the top, og har ikke vært verdt de pengene vi betalte for han, målt i sportslige prestasjoner. For min del kan han gå nå, hvis det hadde bidratt til mer ro i troppen.

Huseklepp er en god joker, men med totalt mangel på selvinnsikt. At Bjarnason og Winters forsvinner etter sesongen ser jeg heller ikke på som en stor ulempe på for klubben, så lenge vi fremdeles er godt forspent på alle plasser.

Det finnes for mange i dagens Brannlag uten klubbfølelse. Disse spillerne kan pakke fotballskoene sine og dra. Jeg vil ha spillere som vil vinne noe, og som vil vinne det med Brann. Husk: Spilllerne skal aldri settes foran klubbens beste!

gunkar

rann, Brann og bare Brann

blubbin

Og da antar jeg alle skjønner at det er fantastisk at klubben har kvittet seg med denne "lagspilleren".  Han har fått spille MYE mer enn han fortjener de siste 1,5 sesongene, og når dette er reaksjonen på en kamp eller to på benken så er det flott for klubben at han er borte vekk.

Egentlig bra av Sæternes å nekte å komme innpå - han skjønner vel at det ville vært mer til skade for laget enn til nytte når vi ser på hvor svak han har vært.  Kanskje dette er grunnen til hans misnøye? Han ser at en spiller som ikke fortjener det bortmot har klippekort(seg selv), og ergo har han fått mistillit til treneren som velger ham selv fremfor andre, bedre alternativer.

tauraren1

Quote from: "blubbin"Og da antar jeg alle skjønner at det er fantastisk at klubben har kvittet seg med denne "lagspilleren".  Han har fått spille MYE mer enn han fortjener de siste 1,5 sesongene, og når dette er reaksjonen på en kamp eller to på benken så er det flott for klubben at han er borte vekk.

Egentlig bra av Sæternes å nekte å komme innpå - han skjønner vel at det ville vært mer til skade for laget enn til nytte når vi ser på hvor svak han har vært.  Kanskje dette er grunnen til hans misnøye? Han ser at en spiller som ikke fortjener det bortmot har klippekort(seg selv), og ergo har han fått mistillit til treneren som velger ham selv fremfor andre, bedre alternativer.

Jaa riktig!
Akkurat som med meg det vist det er noen damer som e så galen i hodet at de er intresert i meg, er ivertfall ikke eg intresert i de!
ordan har "vi" det i dag da?

javsnes

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"[ Hvorfor fungerer Andresen i alle andre klubber? Hvorfor fungerer han på landslaget?
Hvorfor er det mange nøkkelspillere som har gjort opprør mot mjelde?

?


Har Andresen fungert i alle andre klubber? Er det Stabæk som er "alle andre klubber"???

Hvorfor er det så mange spillere som har vært misfornøyd med Andresens væremåte?



Andresen har spilt i Ski, moss, Wimbledon, Stabæk, Blackburn, molde, Viking og Brann + landslaget.

Det fungerte alle andre steder, hvorfor ikke her? Hvorfor er det så mange spillere som ikke fungerer i brann?
hvor lenge skal du leve i fornektelse? Mjelde er et problem og kommer i konflikt med gode spillere, basta!


I hvilke av de nevnet klubber har Andresen vært en suksess da? Stabæk?

Det har lenge vært sagt at Andresen er en sånn viktig mental motor i laget. Jeg er ikke så sikke rpå det lenger. Mange i spillergruppen er drita lei hans sjefing og kjefting. Tror nesten han sprer mer misnøye enn motivasjon for tiden.

Dessuten er Andresen en spiller med et stort ego. Han er ikke opptatt av lagets/klubbens beste. Han er opptatt av seg og sitt og at HAN skal oppleve seriegull. Uansett hvilken klubb det måtte være med! Andresen er overhodet ikke til å stole på. Får ikke han viljen sin, så er han gone.


Ganske så enig med deg krøvel, han sliter på omgivelsene på samme måte som Norlie gjorde i Start. Det gjelder i alle arbeidsmiljøer, det fungerer kanskje med en gang med en såpass aggressiv lederstil, men ettervert blir folk lei, og det motiverer ikke på samme måte lenger..

javsnes

Quote from: "jako"Hadde de gått med på kravene hans hadde han blitt, det er jeg sikker på. Men Mjelde er altfor populær blant ledelse og sponsorer til at så skjer.

Men en ting er sikkert. Mjelde har aldri hatt mindre støtte blant folket enn det han har nå. Gjør vi en dårlig høstsesong nå, er han ferdig.

javsnes

Quote from: "jako"Og beklager hvis du føler at jeg drar deg ned i sølen, emn å tape 3-0 for tippeligaens dårligste fotballag gir meg ikke akkurat store forhåpninger. Spesielt ikke når de blir kronet med sitatet "vi ville ikke nok". Snart nesten like mye brukt som stein på stein.

Men for all del, Heia Brann! :) Bare for å gi deg noen gode vibber altså ;)


Nå er vel Sandefjord for tiden tippeligaens dårligste lag :wink:  og Aalesund kun ett poeng bak Vif. Det hadde vel ikke vært stor oppstandelse dersom Brann gikk på en smell mot dem i oppkjøringen til høstsesongen? Men innsatsen må opp fra start til obligatoriske kamper.  

Jeg GLEDER meg iallefall til en spennende høstsesong starter! Det blir mye bra fotball :)

jako

Hva får deg til å tro at det kun er snakk om Martin Andresen?

Og hvorfor må vi leve med en trener som til stadighet kommer i konflikt med sine egne spillere? Synes du ikke utskiftningene under hans ledelse har vært vel store? Synes ikke du det er viktig med en viss kontinutet på spillersiden også? Ser du noen åpenbare spillere som kan erstatte Andresen?

Hva så om Steffensen og i verste fall Patrik Hansson slår følge med Mjelde? De er vel neppe uerstattelige noen av dem, og det kan faktisk være en billigere løsning enn å skifte ut halve spillerstallen.

Etter mitt syn har Brannlaget stagnert, vi er faktisk dårligere i år enn på samme tid i fjor, ikke bare poengmessig, men først og fremst spillemessig. Hvor mange solide kamper har levert i år? Tre kanskje fire? Og det av 13 mulige. Beklager men jeg setter litt høyere krav enn som så.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

javsnes

Quote from: "Stoffi"
Ja, ganske mange hvis du gidder å lese noen andre tråder, men du var vel egentlig kun ute etter personangrep.


Slike personangrep som du har mot Mjelde? Han stille bare et berettiget spørsmål..
PS: dette er ikke Mjelde må gå tråden den finner du her:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7074

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"At Mjelde kommer på kant med enkelte spillere tror jeg mye kan skyldes at Mjelde er opptatt av helheten og (det HAN mener er) lagets beste, mens de han kommer på kant med er spillere som kun er opptatt av seg og sitt.

Huseklepp er ikke interessert i å bli benyttet til det han har vært klart best som (innbytterjoker) , for han er bare opptatt av å spille mest mulig - uavhengig av hva som er best for laget.

Sæternes har fått altfor mye tillit, og likevel blir han dritsur når han må starte EN kamp på benken. Han anså det tydeligvis også som mistillit at Brann ikke ville gi ham treårskontrakt, mens han selv burde innsett at han er over the top for lenge siden.

Og så har du Andresen som kun er opptatt av at han selv skal vinne seriegull i karrieren (samme hvilken klubb det måtte være for), og så skal han ha tingene på sin måte. Alt skal skje etter hans pipe.

Problemet er at det er for mange egoer i Brann, og disse tåler ikke en trener som setter lagets beste fremfor deres eget beste. Alle disse egoene kan bare ryke og reise! Fotball er et lagspill!



Krøvel du Krøvel. Knip igjen øynene enda hardere, så gjør kanskje Mjelde heller ingen taktiske tabber.

Andresen har ALDRI vært på kant med noen trenere, og er en L A G S P I L L E R med store bokstaver, det er derfor han er kaptein på landslaget. Sæternes er verdens mest beskjedne og ydmyke kar, og har defintivt INTET ego. Allikevel kom han på kant med treneren og stikker pga Mjelde's manglende evner.

Hvordan forklarer du Sæternes, Krøvel? Du har en tendens til å glemme ham. Sæternes har spilt FAST, hatt klippekort i 2 sesonger nå, og har intet ego. Hvordan i ALLE dager skal du forklare det? Er Sæternes en kranglefant, kanskje?
Sæternes gidder ikke krangle med udugelige trenere, han stikker i stedet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "javsnes"
Quote from: "Stoffi"
Ja, ganske mange hvis du gidder å lese noen andre tråder, men du var vel egentlig kun ute etter personangrep.


Slike personangrep som du har mot Mjelde? Han stille bare et berettiget spørsmål..
PS: dette er ikke Mjelde må gå tråden den finner du her:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7074
'

Personangrep mot Mjelde? Jasså? Så det er forbudt å kritisere/slakte Mjelde sine evner som fotballtrener?
Jaja, kanskje jeg skal gjøre som Sæternes, holde kjeft og stikke? Liker bedre Andresen-stilen jeg, si i fra når ting er galt!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

QuoteSæternes gidder ikke krangle med udugelige trenere, han stikker i stedet.


Etter først å ha furtet som en 6-åring, lekt skadet og oppført seg på en måte som i spillergruppen (kilde nettavisen) ble betraktet som uventet og uprofesjonell. Det overrasker med stort at Mjelde er stor nok til å faktisk ville overse slikt. Han er vel vant med drittunger og oppførselen fra læreryrket.

Er du sikker på at det ikke er på tide å ta en liten pause fra tastaturet Stoffi? Du har rotet deg godt inn i en diskusjon, faktisk såpass at du håper det går til helvete med Brann sportslig så du kan få litt personlig prestisje. Det du driver med er i beste fall barnslig.

Nixon

Quote from: "Stoffi"Sæternes er verdens mest beskjedne og ydmyke kar, og har defintivt INTET ego. Allikevel kom han på kant med treneren og stikker pga Mjelde's manglende evner.

Hvordan forklarer du Sæternes, Krøvel? Du har en tendens til å glemme ham. Sæternes har spilt FAST, hatt klippekort i 2 sesonger nå, og har intet ego. Hvordan i ALLE dager skal du forklare det? Er Sæternes en kranglefant, kanskje?
Sæternes gidder ikke krangle med udugelige trenere, han stikker i stedet.


"Stillest vann har dypest grunn" heter det. Det tror jeg passer godt på Sæternes. At han virker beskjeden og helst vil slippe å snakke med pressen tror jeg ikke skal forveksles med at han ikke har ego. Selvsagt har han det. Og jeg tror han har minst like mye ego som hvilken som helst annen spiller hos Brann.

Bare det at han stikker etter å ha nektet å gå på banen sier vel ganske mye om ego! Jeg ville heller foretrukket at han laget støy, men ble ut sesongen og kjempet for laget.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

naitsirk

det er vel og kun dei feige som forlater lag i motgang.

jako

Sånn går det når vi har en trener som ikke har stor nok autoritet i spillergruppen. Det oppstår gnisninger som til syvende og sist går utover kollektivet.

Jeg mener enten må Mjelde forandre lederstilen sin eller trekke seg. For dette er ikke levelige forhold for en klubb som Brann.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Jeg mener enten må Mjelde forandre lederstilen sin eller trekke seg. For dette er ikke levelige forhold for en klubb som Brann.


Noe må skje, det har du helt rett i. Vi kan ikke ha det slik stort lenger.
Men det jeg gjerne skulle likt å visst er omfanget av denne misnøyen med Mjelde. Man har jo f.eks. en spiller som Solli som kom så sent som i mars i år etter anbefaling fra Helstad. Ville Helstad utsatt sin beste kompis for Mjelde dersom han mistrivdes sterkt under regimet til MIM?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

javsnes

Quote from: "jako"Hva får deg til å tro at det kun er snakk om Martin Andresen?

Og hvorfor må vi leve med en trener som til stadighet kommer i konflikt med sine egne spillere? Synes du ikke utskiftningene under hans ledelse har vært vel store? Synes ikke du det er viktig med en viss kontinutet på spillersiden også? Ser du noen åpenbare spillere som kan erstatte Andresen?

Hva så om Steffensen og i verste fall Patrik Hansson slår følge med Mjelde? De er vel neppe uerstattelige noen av dem, og det kan faktisk være en billigere løsning enn å skifte ut halve spillerstallen.

Etter mitt syn har Brannlaget stagnert, vi er faktisk dårligere i år enn på samme tid i fjor, ikke bare poengmessig, men først og fremst spillemessig. Hvor mange solide kamper har levert i år? Tre kanskje fire? Og det av 13 mulige. Beklager men jeg setter litt høyere krav enn som så.


Jeg påstår ikke å ha fasiten, det er det nok av andre folk har inne som gjør, men så lenge det ikke er noen fakta på bordet som sier at det er flere i troppen som er misfornøyd med Mjelde, så har ikke jeg grunn til å tro at det er. Da kan jeg jo like godt påstå at det er mange i troppen som er lut lei Andresen og vil ha ham vekk fortest mulig. Fakta her er at det er ikke kommet noe formell utalelse fra noen i klubben om verken eller, bare slutniger og opphausing fra media sin side. Jeg forholder meg til fakta, og sjansene for Branngull er absolutt tilstede, med sier mot Stabæk må andre klubber ta mer poeng enn Brann resten av sesongen. Det kan selvfølegelig skje, men som den optimisten jeg er, håper og tror jeg at dette ikke vil skje.
Kanskje Brann endelig får ut det som bor i laget denne sesongen. Det er jo velkjent at de fleste lag bølger i prestasjoner, og Brann sine har jo tross alt ikke vært på topp så langt, men vi er allikevel i posisjon til gull.
Vi satser på en høstsesong lik fjorårets vårsesong med formstigning!
Da er vi på god vei.  
Brann KAN ta gull og oppfylle alle våres drømmer!

Dersom dette ikke skjer kan vi ta diskusjonen etter sesongen!

Men å kritisere en trener for å ligge på andreplass, rope Mjelde må gå på stadion og bare kritisere på dette tidspunktet får du ikke meg til å gjøre.
Dette er ikke verdig en supporter. sterke ord?
Man må se begge sider av saken, ikke kun fokusere på det negative.
Vi må støtte opp om laget vårt, samhold er viktgi. Også blant supportere.

Vi GLEDER oss til fortsettelsen!

javsnes

Kommer Brann til å ta GULL?
Rykker de ned?
Får MIM-kritikerne rett?
Blir det hylekor dersom Brann ikke tar Gull?
Slutter MIM-kritikerne seg til de som hyller Mjelde dersom Brann vinner serien?

Følg med på seosongavslutningen 2007 for å få svar på alle disse spørsmålene.  

Dette blir spennende!

jako

Quote from: "Nixon"Noe må skje, det har du helt rett i. Vi kan ikke ha det slik stort lenger.
Men det jeg gjerne skulle likt å visst er omfanget av denne misnøyen med Mjelde. Man har jo f.eks. en spiller som Solli som kom så sent som i mars i år etter anbefaling fra Helstad. Ville Helstad utsatt sin beste kompis for Mjelde dersom han mistrivdes sterkt under regimet til MIM?


Jeg aner ingenting om Helstad sitt forhold til Mjelde, ei heller Helstad sitt forhold til Andresen. Har hørt at de hadde et dårlig den gangen de spilte sammen i Brann, men ikke noe jeg har lagt alt for mye vekk på for å si det sånn. Men det er klart det er stor forskjell på å mistrives og å være misfornøyd med noe. Og alle vet jo at Helstad liker seg i Bergen og Brann. Det gjør nok både Andresen og Sæternes også men er altså såpass misfornøyd med Mjelde at de ikke ønsker å fortsette.

De har jo begynt litt brannslukking nå, men er redd den skjedde et år for sent.

Beklager hvis jeg forklarer meg litt tåkete men jeg hørte om denne konflikten fra en Brannspiller for et halvt år siden, derfor reagerer jeg såpass negativt som jeg gjør.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up