• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

UEFA CUP 2007/08

Started by Espen73, June 26, 2007, 16:05:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

smaalanda

KMO!!!

peteE

Var det ikke slik at Helstad skulle leies ut til Everton nå i pre-season?! :P

Det blir vel kanskje litt usannsynlig nå vel? xD

Quote
rimelig selvsikre disse engelskmennene. Hadde vært veldig kjekt om vi hadde slått de! Er norsk fotball så dårlig at seriemesteren ikke har en veldig god mulighet til å små et middels premier league lag?


Vel, nå er vel Everton en myyyeeee rikere klubb enn Brann, med større stadion og mye bedre individuelle spillere. I likhet med de fleste Premier League klubber. Men Everton er også et av de bedre lagene, og er i storform!

11 seire og 2 uavgjorte på de 13 siste!

sydnes76

Jeg holder oss som favoritter til det motsatte er bevist :)

Strandlien

Quote from: "Alexåsane"rimelig selvsikre disse engelskmennene. Hadde vært veldig kjekt om vi hadde slått de! Er norsk fotball så dårlig at seriemesteren ikke har en veldig god mulighet til å små et middels premier league lag?


Everton er et knallbra lag. Ikke i klasse med de 4 store i premier league, men er nok et av de andre lagene som er nærmest i kvalitet. Er kjent for en vanvittig energi og innsats særlig på hjemmebane. Forrige sesong rullet de over United kun pga innsats.

Har klart seg meget bra i sin pulje og. I tillegg er vi så langt fra sesongen som er mulig i februar. I februar er de engelske lagene som regel i toppform..

Følg med på Mikael Arteta. Kåret til årets midtbanespiller i premier league forrige sesong. Han styrer alt på det laget. Fus i alt...

Tror faktisk dette er det tøffeste laget ved siden av BAyern Munchen som nok er i særklasse i cupen...

Ricky

Nå når vi går inn i vinterpausen i vissheten om at vår deltakelse i 8-delsfinalen vil avgjøres på Goodison Park i slutten av februar, så kan vi jo se litt tilbake på Knut Langelands vei til 16-delsfinalen. Fire ganger har han vært frempå med en kommentar i sin BT-spalte så langt.

(Brann- C.Brügge 0-1, fokus: generell elendighet)

Hvis det er slik at Brann faktisk nedprioriterer europacupen, er det et ærlig valg. Men da bør de også våge å si det. Fortelle omgivelsene at de ikke under noen omstendighet har til hensikt å sette gullet på spill.

Jeg begriper at gullet er overordnet, og jeg innser at Brann gjerne vil gjøre det de kan for å berge det. Men jeg har litt problemer med å se at det ene nødvendigvis må gå på bekostning av det andre. Skal Brann utvikle seg videre, er Europa arenaen, og jeg innbiller meg at gode internasjonale opplevelser vil stimulere og inspirere også på den hjemlige spenen. Og når klubben hver eneste sesong anstrenger seg for å komme blant de fire beste i eliteserien, er det nettopp den erkjennelsen som ligger i bunnen.

Da er det underlig at de tilsynelatende velger å gjøre europacupen til salderingspost.

To dager etter at Rosenborg reddet et heldig poeng mot Chelsea på Stamford Bridge, demonstrerte Brann at de har mye å lære og en fryktelig lang vei å gå.

Fordi Europa krever en annen type erfaring, en annen kynisme enn den norske eliteserien, og 0-1 mot Brugge på hjemmebane er beviset på at Brann i beste fall står på stedet hvil i det europeiske bildet.

All erfaring tilsier at gårsdagens resultat betyr kroken på døren for videre europacupspill i 2007. Og jeg sitter altså med en beklemmende følelse av at det langt på vei er selvvalgt. For nederlaget mot laget som ligger på syvendeplass i den belgiske toppserien, kunne vært avverget hvis fokuset bare hadde vært et litt annet.


(C.Brügge - Brann 1-2, fokus: endelig greide Brann å prestere slik det må kunne forventes)

Det gir ikke gjenlyd i Europa, og jeg vet ikke om vi kan kalle det en bragd. Da gjør vi Brann mindre enn de er. Brugge er en klubb i det sjiktet Brann må ta mål av seg til å tilhøre, og som sådan kan det ikke regnes blant sensasjonene at rødtrøyene slår den belgiske serietreeren over to kamper.

Men en krydret aften var det, og langt viktigere enn det: Det var en aften som åpnet døren til større opplevelser, større begivenheter, og erfaringer som kan bli avgjørende.

Jeg har hørt Brann-lederne snakke samstemt om klubbens intensjoner i Europa, men til i går hadde gapet mellom snakk og prestasjon vært såpass stort at det som er kommet ut, mest av alt er blitt oppfattet som hult.
Nå kan vi begynne å tro på dem, for gårsdagens prestasjon er såpass epokegjørende at den er å betrakte som begynnelsen på det neste steget, det som vi etter hvert kan håpe skal bringe Brann til mesterligaen.

Brugge er ikke noen europeisk fotballstormakt, og det vil Brann heller aldri bli. Men akkurat nå holder de et nivå som gjør det mulig å tro på både krydrede aftener og en og annen europeisk skrell.

(Brann - Hamburg 0-1, fokus: bare elendighet)

INDIVIDUELT KOM BRANN-SPILLERNE sørgelig til kort, og når bergenserne heller ikke hadde et kollektivt spill til å veie opp sine ferdighetsmangler med, ble kvelden mer avslørende enn den ble oppløftende. Slik ble den første kampen etter gullet først og fremst en opplevelse av at det neste steget på Branns marsj videre fort kan komme til å bli en tålmodighetsprøve.

DAGEN ETTER AT ROSENBORG feide Valencia av Lerkendal-gresset, ble Brann i perioder lekt med av Bundesliga-treeren Hamburger Sport-Verein hjemme på Brann Stadion. Det forteller mye om hva prestasjoner i Europa krever aller mest av: Erfaring på dette nivået. For der eliteseriemiddelhavsfarerne fra Trondheim møter europeiske fotballstormakter som likemenn etter lang tids øvelse, er seriemesterne fra Brann for læregutter å regne. Selv mot dem et hakk lenger nede på rangstigen.

GULLET HAR SATT EN HEL BY på hodet, og det er ingen grunn til å helle malurt i et eneste av de plastkrusene som ennå skal skylles ned i en gullfest uten ende. Men det kan være greit å bli minnet om, før vi skal fortsette feiringen av vår egen fortreffelighet, at den europeiske reisen som Brann har til hensikt å legge ut på, kan komme til å by på litt smerte.

(Brann - Dinamo Zagreb 2-1, fokus: kun 10.000 tilskuere på kampen)

Hvordan reagerer tilhengerne når klubben de hevder å være så glad i, har kjempet seg til en gunstig posisjon i Uefa-cupen? Med halvhjertethet, med likegyldighet. Med gapende huller og tomme seter selv der de svorne skulle ha sørget for full dekning.

Det røper en befolkning som velter seg i sin egen selvtilfredshet, og det forteller at Brann har en minst like lang vei å gå når det gjelder å oppdra sitt eget publikum, som når det gjelder å skjerpe og forberede sitt eget lag på større oppgaver.

Nixon

Quote from: "Ricky"DAGEN ETTER AT ROSENBORG feide Valencia av Lerkendal-gresset, ble Brann i perioder lekt med av Bundesliga-treeren Hamburger Sport-Verein hjemme på Brann Stadion. Det forteller mye om hva prestasjoner i Europa krever aller mest av: Erfaring på dette nivået. For der eliteseriemiddelhavsfarerne fra Trondheim møter europeiske fotballstormakter som likemenn etter lang tids øvelse, er seriemesterne fra Brann for læregutter å regne. Selv mot dem et hakk lenger nede på rangstigen.


TRE UKER ETTER AT ROSENBORG ble lekt med av Bundesliga-middelhavsfarer Schalke 04 viste Brann at de ikke ligger noe tilbake for de mer erfarne trønderne.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lurkin

Formmessig var også HSV et mye bedre lag enn Valencia.

Flere som planlegger en langweekend? Fly til London torsdag, tog til Liverpool, og kamp. Overnatter til fredag, tog opp til Newcastle for å overnatte til lørdag. Gå på St. James' Park og se Newcastle Utd - Manchester Utd, og tilbake lørdag/søndag. Eller man kan få med seg lokaloppgjøret Blackburn - Bolton, mange muligheter.

EIRIK BAKKE BACK IN ENGLAND. Arteta blir feeeeid av banen.
Berømte Brann fra Bergen

Klaus_Brann

Trekker frem dette innlegget fra før Brügge-Brann:

Nightfox skrev:
"drit i e-cup. Når denne sesongen er ferdig skal det bli herlig med noen måneder fri og koble av og gjøre seg klar til å forsvare en eventuell tittel. god tur alex."

Er du sikker på at du fortsatt foretrekker fri Nightfox??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Det har ikke blitt så mye avkobling. Som et par andre i eksil blir fotballpausen brukt til å ta på seg ekstrahelger og ekstravakter for å spare opp til ny sesong og nye muligheter. Sånn sett passer det ekstra dårlig å komme langt i e-cup, da det er enda en utgiftspost der.

Den dagen det ble skrevet var det helt korrekt. Det handlet om prioritering. Vi slet med slitne spillere og hadde ikke engang spilt hjemme mot Lyn, den kampen som ga oss den skikkelige og endelige vissheten om at dette mest sansynlig gikk veien. Jeg hadde skrevet det samme om igjen om jeg fikk sjangsen. Du får ikke meg til å endre på meningen min da jeg mener det samme idag. Men at vi klarte å slå ut Brügge samtidig som vi klarte å avslutte bra i serien er positivt, og ikke meg imot. Seriegullet har vi klart å gnidd nok inn i alle folk fra hele norges land allerede.

KEO

Quote from: "Lurkin"Formmessig var også HSV et mye bedre lag enn Valencia.

Flere som planlegger en langweekend? Fly til London torsdag, tog til Liverpool, og kamp. Overnatter til fredag, tog opp til Newcastle for å overnatte til lørdag. Gå på St. James' Park og se Newcastle Utd - Manchester Utd, og tilbake lørdag/søndag. Eller man kan få med seg lokaloppgjøret Blackburn - Bolton, mange muligheter.

EIRIK BAKKE BACK IN ENGLAND. Arteta blir feeeeid av banen.


Planlegger å ta turen fra Torp til liverpool på onsdag for så å reise til London på fredag og få med meg Spurs-Chelsea på Lørdag.Fly tilbake fra London til Torp Søndags morgen.

Må jo bli en konge tur:-)
Nu kør vi!

Strandlien

Quote from: "KEO"
Quote from: "Lurkin"Formmessig var også HSV et mye bedre lag enn Valencia.

Flere som planlegger en langweekend? Fly til London torsdag, tog til Liverpool, og kamp. Overnatter til fredag, tog opp til Newcastle for å overnatte til lørdag. Gå på St. James' Park og se Newcastle Utd - Manchester Utd, og tilbake lørdag/søndag. Eller man kan få med seg lokaloppgjøret Blackburn - Bolton, mange muligheter.

EIRIK BAKKE BACK IN ENGLAND. Arteta blir feeeeid av banen.


Planlegger å ta turen fra Torp til liverpool på onsdag for så å reise til London på fredag og få med meg Spurs-Chelsea på Lørdag.Fly tilbake fra London til Torp Søndags morgen.

Må jo bli en konge tur:-)


Planleggingen er i gang her og. Hadde fra før tenkt å dra til Newcastle den helgen for å få med meg Newcastle - Manu. Reiser nok til Manchester på onsdag, dessverre spiller united borte den onsdagen mot lyon... Reiser videre til newcastle på fredag eller lørdag og flyr til bergen på søndag. Jet2 flyr ganske billig direkte til bergen. Herlig tur... :)

Chris*

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "KEO"
Quote from: "Lurkin"Formmessig var også HSV et mye bedre lag enn Valencia.

Flere som planlegger en langweekend? Fly til London torsdag, tog til Liverpool, og kamp. Overnatter til fredag, tog opp til Newcastle for å overnatte til lørdag. Gå på St. James' Park og se Newcastle Utd - Manchester Utd, og tilbake lørdag/søndag. Eller man kan få med seg lokaloppgjøret Blackburn - Bolton, mange muligheter.

EIRIK BAKKE BACK IN ENGLAND. Arteta blir feeeeid av banen.


Planlegger å ta turen fra Torp til liverpool på onsdag for så å reise til London på fredag og få med meg Spurs-Chelsea på Lørdag.Fly tilbake fra London til Torp Søndags morgen.

Må jo bli en konge tur:-)


Planleggingen er i gang her og. Hadde fra før tenkt å dra til Newcastle den helgen for å få med meg Newcastle - Manu. Reiser nok til Manchester på onsdag, dessverre spiller united borte den onsdagen mot lyon... Reiser videre til newcastle på fredag eller lørdag og flyr til bergen på søndag. Jet2 flyr ganske billig direkte til bergen. Herlig tur... :)


Hvordan har du tenkt å få billett til Newcastle - Manu ? Meget interessert i å få med meg den kampen jeg også :)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Strandlien

Quote from: "Chris*"
Quote from: "Strandlien"
Quote from: "KEO"
Quote from: "Lurkin"Formmessig var også HSV et mye bedre lag enn Valencia.

Flere som planlegger en langweekend? Fly til London torsdag, tog til Liverpool, og kamp. Overnatter til fredag, tog opp til Newcastle for å overnatte til lørdag. Gå på St. James' Park og se Newcastle Utd - Manchester Utd, og tilbake lørdag/søndag. Eller man kan få med seg lokaloppgjøret Blackburn - Bolton, mange muligheter.

EIRIK BAKKE BACK IN ENGLAND. Arteta blir feeeeid av banen.


Planlegger å ta turen fra Torp til liverpool på onsdag for så å reise til London på fredag og få med meg Spurs-Chelsea på Lørdag.Fly tilbake fra London til Torp Søndags morgen.

Må jo bli en konge tur:-)


Planleggingen er i gang her og. Hadde fra før tenkt å dra til Newcastle den helgen for å få med meg Newcastle - Manu. Reiser nok til Manchester på onsdag, dessverre spiller united borte den onsdagen mot lyon... Reiser videre til newcastle på fredag eller lørdag og flyr til bergen på søndag. Jet2 flyr ganske billig direkte til bergen. Herlig tur... :)


Hvordan har du tenkt å få billett til Newcastle - Manu ? Meget interessert i å få med meg den kampen jeg også :)


Tja, fortsatt noe usikkert. United legger bortebillettene ut for salg 25. januar. Mulig at supporterklubben i norge klarer å få tak i noen billetter og. Må bruke litt tid på å se på hvordan det går. Har vært i Manchester og sett noen kamper og har alltid kjøpt direkte hos united. Er medlem i One United og den norske supporterklubben, som er mulighetene for å få tak i billetter direkte. Går nok også å kjøpe gjennom endel reiseselskaper, men det blir dyrere.

Nok om andre kamper og annet stoff!

Noen som så dagens kamp United - Everton? Etter rapportene på nettet så var United ganske overlegne, selv om resultatet var veldig jevnt. Blir litt moro også å følge litt med på Evertons kamper fremover...

Chris*

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "Chris*"
Quote from: "Strandlien"
Quote from: "KEO"
Quote from: "Lurkin"Formmessig var også HSV et mye bedre lag enn Valencia.

Flere som planlegger en langweekend? Fly til London torsdag, tog til Liverpool, og kamp. Overnatter til fredag, tog opp til Newcastle for å overnatte til lørdag. Gå på St. James' Park og se Newcastle Utd - Manchester Utd, og tilbake lørdag/søndag. Eller man kan få med seg lokaloppgjøret Blackburn - Bolton, mange muligheter.

EIRIK BAKKE BACK IN ENGLAND. Arteta blir feeeeid av banen.


Planlegger å ta turen fra Torp til liverpool på onsdag for så å reise til London på fredag og få med meg Spurs-Chelsea på Lørdag.Fly tilbake fra London til Torp Søndags morgen.

Må jo bli en konge tur:-)


Planleggingen er i gang her og. Hadde fra før tenkt å dra til Newcastle den helgen for å få med meg Newcastle - Manu. Reiser nok til Manchester på onsdag, dessverre spiller united borte den onsdagen mot lyon... Reiser videre til newcastle på fredag eller lørdag og flyr til bergen på søndag. Jet2 flyr ganske billig direkte til bergen. Herlig tur... :)


Hvordan har du tenkt å få billett til Newcastle - Manu ? Meget interessert i å få med meg den kampen jeg også :)


Tja, fortsatt noe usikkert. United legger bortebillettene ut for salg 25. januar. Mulig at supporterklubben i norge klarer å få tak i noen billetter og. Må bruke litt tid på å se på hvordan det går. Har vært i Manchester og sett noen kamper og har alltid kjøpt direkte hos united. Er medlem i One United og den norske supporterklubben, som er mulighetene for å få tak i billetter direkte. Går nok også å kjøpe gjennom endel reiseselskaper, men det blir dyrere.

Nok om andre kamper og annet stoff!

Noen som så dagens kamp United - Everton? Etter rapportene på nettet så var United ganske overlegne, selv om resultatet var veldig jevnt. Blir litt moro også å følge litt med på Evertons kamper fremover...


Skal jeg på kampen skal jeg absolutt ikke stå med bortesupporterne for å si det sånn ;-)

Men nok om det, skal ikke bringe tråden OT igjen.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

krøvel vellevold

Har funnet litt statistikk fra Branns kamper i uefa-gruppespillet:

Brann - HSV: Possession: 36-64. Skudd: 5-16. Skudd på mål: 0-9. Cornere: 1-2.

Rennes - Brann: Possession: 68-32. Skudd: 21-7. Skudd på mål: 9-6. Cornere: 9-5.

Brann - Dinamo: Possession: 60-40. Skudd: 2-13. Skudd på mål: 2-5.
Cornere: 4-11. (Litt pussig at vi hadde mest spill men likevel så totalt underlegne i sjanser).

Basel - Brann: Possession: 75-25. Skudd: 23-9. Skudd på mål: 7-1. Cornere: 6-2.

Fy faen vi er lucky som har fått fire poeng på disse kampene!

Så kan vi sammenligne med Evertons kamper:

Everton - Larissa: Possession: 50-50. Skudd: 9-12. Skudd på mål: 8-7. Cornere: 4-4.

Nürnberg - Everton: Possession: 44-56. Skudd: 10-12. Skudd på mål: 4-6. Cornere: 6-7.

Everton - Zenit: Possession: 61-39. Skudd: 17-8. Skudd på mål: 8-5. Cornere: 13-1.

AZ - Everton: Possession: 39-61. Skudd: 4-11. Skudd på mål: 2-5. Cornere: 5-3.

Med unnatak av kampen mot Larissa, ser Everton ut til å ha vært det beste laget i alle kampene.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Lykken er gullhår, bare spør Tørum etter 2006-sesongen...

Belfort

Makan til griseflaks vi hadde i e-cup tror jeg vi aldri vil få oppleve igjen.

Xminator

Det som slår meg er at Everton slipper til en god del sjanser, så vi er langt fra sjanseløse. Får vi en kamp som den de hadde mot Larissa, så kan vi for ha scoret 2-3 mål. På bortebane.

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"Har funnet litt statistikk fra Branns kamper i uefa-gruppespillet:

Brann - HSV: Possession: 36-64. Skudd: 5-16. Skudd på mål: 0-9. Cornere: 1-2.

Rennes - Brann: Possession: 68-32. Skudd: 21-7. Skudd på mål: 9-6. Cornere: 9-5.

Brann - Dinamo: Possession: 60-40. Skudd: 2-13. Skudd på mål: 2-5.
Cornere: 4-11. (Litt pussig at vi hadde mest spill men likevel så totalt underlegne i sjanser).

Basel - Brann: Possession: 75-25. Skudd: 23-9. Skudd på mål: 7-1. Cornere: 6-2.

Fy faen vi er lucky som har fått fire poeng på disse kampene!



Litt av forklaringen er vel at Brann aldri skyter fra distanse, noe som er veldig vanlig nedover på kontinentet. Hadde vi brent til fra 25-30 meter omtrent hver gang vi hadde ballen, så hadde vi gjerne fått en del skudd i hver kamp vi også..?

Strandlien

Quote from: "Ricky"
Quote from: "krøvel vellevold"Har funnet litt statistikk fra Branns kamper i uefa-gruppespillet:

Brann - HSV: Possession: 36-64. Skudd: 5-16. Skudd på mål: 0-9. Cornere: 1-2.

Rennes - Brann: Possession: 68-32. Skudd: 21-7. Skudd på mål: 9-6. Cornere: 9-5.

Brann - Dinamo: Possession: 60-40. Skudd: 2-13. Skudd på mål: 2-5.
Cornere: 4-11. (Litt pussig at vi hadde mest spill men likevel så totalt underlegne i sjanser).

Basel - Brann: Possession: 75-25. Skudd: 23-9. Skudd på mål: 7-1. Cornere: 6-2.

Fy faen vi er lucky som har fått fire poeng på disse kampene!



Litt av forklaringen er vel at Brann aldri skyter fra distanse, noe som er veldig vanlig nedover på kontinentet. Hadde vi brent til fra 25-30 meter omtrent hver gang vi hadde ballen, så hadde vi gjerne fått en del skudd i hver kamp vi også..?


Den holder ikke.... :) Er det derfor vi nesten ikke har hatt ballen heller? Den eneste grunnen til at Brann i disse kampene ikke har hatt ballen, nesten ingen skudd for og en masse mot, samt underlegen cornerstatistikk, er at de ikke skyter fra distanse???

Greit nok at Brann ikke er det lager som skyter mest fra distanse, men hallo? Har du sett kampene?

krøvel vellevold

Brann - HSV: Skudd fra innenfor 16-meteren: 1-5. Utenfor 16-meteren: 4-11.

Rennes - Brann: Skudd fra innenfor 16-meteren: 11-6. Utenfor 16-meteren: 10-1.

Brann - Dinamo: Skudd fra innenfor 16-meteren: 1-4. Utenfor 16-meteren:  1-9.

Basel - Brann: Skudd fra innenfor 16-meteren: 6-0. Utenfor 16-metren: 17-9.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "Strandlien"
Den holder ikke.... :) Er det derfor vi nesten ikke har hatt ballen heller? Den eneste grunnen til at Brann i disse kampene ikke har hatt ballen, nesten ingen skudd for og en masse mot, samt underlegen cornerstatistikk, er at de ikke skyter fra distanse???

Greit nok at Brann ikke er det lager som skyter mest fra distanse, men hallo? Har du sett kampene?



"Litt av forklaringen"..

Fabregas

Nå må vi ikke svartmale lagets spill helt heller da, i forhold til forutsetningene  presterte vi bra. Jeg tror ikke det er mange andre scenarioer som samlet sett gir et like dårlig utgangspunkt for gruppespill i UEFA-cupen(I forhold til stallen   en hadde tilgjengelig gjennom seriesesongen). Kort sagt de viktigste jeg kommer på akkurat nå:
-Voldsom utladning med 1ste seriegull siden 1963
-Mange av de beste har vært utilgjengelige for spill samt flere av de som har spilt har vært preget av overgangsrykter/mas(Andresen, Winters, Corrales, Huseklepp, Sigurdsson, Bakke, Fakiri,(Opdal, Helstad) sikkert flere)
-Alle kampene ble spilt på ugunstige tidspunkt,1 og 2 også i forhold til slik vi kan tenke oss det blir vanligvis,(1:så tett oppi avgjørelsen av serien at ikke engang de beste tilgjengelige spilte2:Rett etter en gigantisk utladning og før den største festen 3og4: Lenge etter seriesesong så dermed vanskelig å holde oss i kamprytmen som er veldig viktig)

I ingen av fire kamper var vi mer enn ett mål bak, mot såpass store/gode lag som vi spilte mot er det sterkt. RBK tapte vel 4-0 og 4-1 eller noe sånt?  At vi kun med en scoring til kunne knepet boeng fra både Basel og Hamburg viser at vi ikke ble rundspilt etter alle kunstens regler i disse kampene men at vi enkelt og greit ble slått knepent av klart bedre lag er veldig bra.

I begge bortekampene, mot Rennes og Basel var det på ingen måte taktikken til Brann at vi skulle ha ballen mye. 25 og 32% er dog fryktelig lave tall. Mot Rennes var det naturlig da vi tidlig tok ledelsen og dermed et matchbilde der de har ballen og vi er giftige på kontringer ble det vi så utover i kampen. Basel-kampen kan vi ikke unnskylde med noe utover punktene jeg skrev over samt at Basel rett og slett er et fabelaktig fotballag.
Hjemme mot Hamburg ble vi til tider rundspilt av et lag som er mye mye bedre enn oss også når vi er i sesongen. Det at de trengte hjelp av stangen for å slå oss er dog et bevis på at vi ikke, selv da, ikke var helt håpløse i forhold til motstanden vår.
Hjemme mot Din. Zagreb: 60-40 er slettes ikke gale men en skulle jo ønske vi hadde ballen minst halvparten av tiden. Luka Modric, trenger jeg si mer?

Så har jo Drillo og ganske rett når han sier at det innimellom virker som det er viktigere for norske fotballledere at laget har ballen mye enn at det får best mulig utfall ut av kampen. Hovedfokus må være å vinne, så for det være en bonus å gjøre det med å spille feiende flott klikk-klakkfotball.
Det er litt annerledes enn når vi spiller mot Odd hjemme, europacupkampene er få og betydningen av utfallet i hver enkelt kamp er veldig stor og kan sammenlignes mye mer direkte enn det kan i ligaen. Det å rokere MASSE på den sentrale midtbanen er jo heller ikke i nærheten av optimalt om en ønsker mye spill innad i laget. Forutsetningene for eget spill ville jo vært på en HELT annen hylle med Andresen som spillesentral enn Solli. Han gjorde det greit men playmaker /spiefuhrer vil Solli aldri bli.

Måtte vi gi Everton god kamp, så lenge vi ikke blir feid av banen er det kjekt for spillerne uansett. Det gir jo og masse energi og glød til det tunge treningsarbeidet som skal gjøres i vinter. All respekt for Fredrikstad men jeg tror nok Bakke og co ser litt mer frem til å spille mot Mikel Arteta, Lescott og Yakubu enn Pirroja, Gashi og Tegstrøm. Jeg tror på ingen måte den viktige grunntreningen, på noen måte blir lidende. Til det ser trenerapparatet at sjansen for avansemang er for liten og at vi da evt. vil ryke i neste runde; ergo har og vil ligaen har
aller mest å si for forberedelsene så lenge vi ikke skulle slå både Everton og RBK/Fiorentina.

En ok spiller kan det jo og gi, nå vet ikke jeg verken hvordan skattereglene og avgiftstaksene er men hvis vi sier at Brann i snitt tjener 400rene kroner på alle de 16 800 vi kan forvente kommer på Stadion har vi 6,7mill som kan brukes til spillerkjøp. Må jo huske på at store deler av inntektene også kommer fra de aller rikeste som sitter og koser seg med dessert i pausen.

Stolpeinn

Er egentlig synd å si det, men RBK har en mye finere webside enn det brann har...

krøvel vellevold

Quote from: "Stolpeinn"Er egentlig synd å si det, men RBK har en mye finere webside enn det brann har...


Og den "herlige" musikken som kommer på... O HELGA NATT! Gud hjelpe meg så tragisk! Er det mulig å ha et lydspor med opera og "O helga natt" på en hjemmeside til et fotballag? Skal dette liksom trigge interesse for sesongkortkjøp eller noe sånt? Skal liksom tårene renne og frysningene på ryggen komme? Jeg ler meg ihjel!

Hva innlegget til Stolpeinn (og dermed også mitt svar) har i denne tråden å gjøre, er imidlertid en gåte.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Fabregas"I ingen av fire kamper var vi mer enn ett mål bak, mot såpass store/gode lag som vi spilte mot er det sterkt. RBK tapte vel 4-0 og 4-1 eller noe sånt?  At vi kun med en scoring til kunne knepet boeng fra både Basel og Hamburg viser at vi ikke ble rundspilt etter alle kunstens regler i disse kampene men at vi enkelt og greit ble slått knepent av klart bedre lag er veldig bra.

Hjemme mot Hamburg ble vi til tider rundspilt av et lag som er mye mye bedre enn oss også når vi er i sesongen. Det at de trengte hjelp av stangen for å slå oss er dog et bevis på at vi ikke, selv da, ikke var helt håpløse i forhold til motstanden vår.
Hjemme mot Din. Zagreb: 60-40 er slettes ikke gale men en skulle jo ønske vi hadde ballen minst halvparten av tiden. Luka Modric, trenger jeg si mer?

.


Man kan nå vel bli rundspilt etter alle kunstens regler selv om man taper med bare ett mål? Man kan faktisk bli det selv om man får uavgjort (Chelsea - RBK) eller vinner (Start mot oss på Stadion i fjor).

"Hamburg trengte hjelp av stangen"? Hva er det for slags argument?

"60-40 (possession) mot Dinamo slettes ikke gale"? Altså, vi spilte på hjemmebane og vi spilte 11 mot 10 i en omgang... I den andreomgangen der vi spilte med en mann mer, vant Dinamo skuddstatistikken 4-1... Skudd på mål: 2-1 til Dinamo. (Og vårt ene skudd - i følge statistikken - var målet vårt).
Legg ned hele klubben!

naitsirk

men så er det no ein gong sånn at skudd og sjanser ikkje teller ein dritt.
det er jo typisk at laget som taper messer om at dei hadde mangen skudd og sjanser.

brann er vidare fordi dei er betre enn rennes og zagreb. 2-1 heime og 1-1 borte er bra i europacupen.

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"men så er det no ein gong sånn at skudd og sjanser ikkje teller ein dritt.
det er jo typisk at laget som taper messer om at dei hadde mangen skudd og sjanser.

brann er vidare fordi dei er betre enn rennes og zagreb. 2-1 heime og 1-1 borte er bra i europacupen.


I så fall er jo KIL/Hemne like gode som RBK, og RBK like gode som Chelsea, RBK et bedre lag enn Valencia, Lyn seks mål bedre enn Brann, osv. Det er ikke til å komme bort i fra at vi hadde griseflaks mot Dinamo. Selv uavgjort ville vært godt betalt for vår del, og det til tross for at Dinamo spilte halve kampen 10 mot 11. Hadde den kampen endt uavgjort, hadde Brann vært utslått nå. Også Rennes-kampen var det godt betalt å få ett poeng, selv om vi ledet helt til det siste. Brann er ikke et bedre lag enn Dinamo, vi er i beste fall like gode som Rennes, og RBK er ikke bedre enn Valancia.
Legg ned hele klubben!

eivhelle

Quote from: "krøvel vellevold"Har funnet litt statistikk fra Branns kamper i uefa-gruppespillet:

Brann - HSV: Possession: 36-64. Skudd: 5-16. Skudd på mål: 0-9. Cornere: 1-2.

Rennes - Brann: Possession: 68-32. Skudd: 21-7. Skudd på mål: 9-6. Cornere: 9-5.

Brann - Dinamo: Possession: 60-40. Skudd: 2-13. Skudd på mål: 2-5.
Cornere: 4-11. (Litt pussig at vi hadde mest spill men likevel så totalt underlegne i sjanser).

Basel - Brann: Possession: 75-25. Skudd: 23-9. Skudd på mål: 7-1. Cornere: 6-2.

Fy faen vi er lucky som har fått fire poeng på disse kampene!

Så kan vi sammenligne med Evertons kamper:

Everton - Larissa: Possession: 50-50. Skudd: 9-12. Skudd på mål: 8-7. Cornere: 4-4.

Nürnberg - Everton: Possession: 44-56. Skudd: 10-12. Skudd på mål: 4-6. Cornere: 6-7.

Everton - Zenit: Possession: 61-39. Skudd: 17-8. Skudd på mål: 8-5. Cornere: 13-1.

AZ - Everton: Possession: 39-61. Skudd: 4-11. Skudd på mål: 2-5. Cornere: 5-3.

Med unnatak av kampen mot Larissa, ser Everton ut til å ha vært det beste laget i alle kampene.


Det er vel å bra å se på statistikk, men den gir sjelden et riktig bilde av kampene. Skyter du en lompe fra 50 meter som treffer mellom stengene blir det regnet som skudd på mål, men bommer du på mål fra en meters hold kommer ikke det med i statistikken.

Hvis et lag er ekstreme til å holde ballen i laget uten nødvendigvis å skape mye målsjanser vil en likevel få veldig god uttelling på possesion.

Det vi kan si om Brann så langt i UEFA cupen er at de ikke har laget veldig mange målsjanser og heller ikke skåret mange mål. Samtidig har ikke motstanderene skapt mange store målsjanser andre veien. Defansivt har det i grunnen vært bra hvis vi ser bort fra Coralles sin innstats i første omgang mot Basel.

Brann er videre først og fremst fordi de har vært mer effektive enn motstanderene sine. Ut i fra forutsettningene med skader og karantener og spillere som har vært slitne etter en lang sesong bør vi være svært godt fornøyd med innsatsen.

Fabregas

Quote from: "krøvel vellevold"Man kan nå vel bli rundspilt etter alle kunstens regler selv om man taper med bare ett mål? Man kan faktisk bli det selv om man får uavgjort (Chelsea - RBK) eller vinner (Start mot oss på Stadion i fjor).

"Hamburg trengte hjelp av stangen"? Hva er det for slags argument?

"60-40 (possession) mot Dinamo slettes ikke gale"? Altså, vi spilte på hjemmebane og vi spilte 11 mot 10 i en omgang... I den andreomgangen der vi spilte med en mann mer, vant Dinamo skuddstatistikken 4-1... Skudd på mål: 2-1 til Dinamo. (Og vårt ene skudd - i følge statistikken - var målet vårt).


Selvfølgelig, men ble vi rundspilt etter alle kunstens regler da?
Hamburg-kampen: Helstad har to alene med keeper og Hamburg vinner med ett mål. Som jeg har sagt før var de klart bedre og fortjente seieren, men de rundspilte oss ikke, det var ikke gjennom hele kampen et sterkt trykk mot Brann sitt mål. Ergo, ikke rundspilt etter alle kunstens regler.
Basel-kampen-Her blir vi overkjørt og fortjente ikke mer enn et ok 0-1tap.
Basel er klart best. Hadde vi hatt Corrales i slag hadde det kanskje blitt en helt annen kamp, de gikk bevisst mye inn i de rommene han etterlot seg. Hadde vi fått stengt av der samtidig som vi hadde hatt en skikkelig spiefuhrer sentralt i Andresen så hadde forutsetningene for mer eget spill vært større.
Rennes-kampen, ikke langtifra jevn. Du må huske på at vi fikk en tidlig ledelse og dermed det ville være opplagt at Rennes hadde mye ball. Dermed er det opplagt at våre spillere(Som i hovedsak kontrer) er mer kresen på når de skyter enn Rennes(Som i hovedsak stanger mot 11mann). Uavgjort borte mot Rennes er et flott resultat, vi var kun en idiotisk manøver fra Bakke unna det som mest sannsynlig hadde blitt en seier(Trykket var ikke veldig stort før straffen).
Dinamo-Kampen: Vi vant, det er det som er målet i fotball. Ikke ha ballen mest mulig eller spille mest langs bakken sånn man innimellom får inntryk av når man ser utenlandske lag spille(Jo det er flott men å vinne/ta poeng bør komme foran).

At Hamburg trengte hjelp av stangen(Samt en litt uoppmerksom/uheldig Opdal) for å slå oss samtidig som Helstad hadde to gigantiske sjanser er uttrykk for at vi ikke var helt håpløse i den kampen heller. Hadde ikke skuddet til Kompany gått stang inn, men stang ut er det fullt mulig at vi enten hadde klart uavgjort eller vunnet. Det får vi aldri vite.

Nei å slå Din. Zagreb hjemme er jo for all del en prestasjon vi Brann-fans bør skamme oss over! Tror du Mjelde sa etter kampen: Jaja, vi vant nå men søren så surt at vi ikke hadde ballen mer! Iom at en kan skyte når som helst, possesion kun sier hvem som har hatt ballen(Avgjør ikke hvem som har suksess eller ikke, det er det antall mål som gjør) og sjanser er veldig vanskelig å sette inn i en rettferdig enkel statistikk(Må da evt. gradere sjanser etter hvor store de er og så gi laget en poengsum på hvor mange og hvor store sjanser de hadde)  er denne statistikken ikke mer enn en ok pekepinn på kampen og kampbildet.  

Og hvordan kan vi ha et skudd i andreomgang når Bakkes skudd og scoring er etter en retur fra Azars heading!?

krøvel vellevold

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "krøvel vellevold"Har funnet litt statistikk fra Branns kamper i uefa-gruppespillet:

Brann - HSV: Possession: 36-64. Skudd: 5-16. Skudd på mål: 0-9. Cornere: 1-2.

Rennes - Brann: Possession: 68-32. Skudd: 21-7. Skudd på mål: 9-6. Cornere: 9-5.

Brann - Dinamo: Possession: 60-40. Skudd: 2-13. Skudd på mål: 2-5.
Cornere: 4-11. (Litt pussig at vi hadde mest spill men likevel så totalt underlegne i sjanser).

Basel - Brann: Possession: 75-25. Skudd: 23-9. Skudd på mål: 7-1. Cornere: 6-2.

Fy faen vi er lucky som har fått fire poeng på disse kampene!

Så kan vi sammenligne med Evertons kamper:

Everton - Larissa: Possession: 50-50. Skudd: 9-12. Skudd på mål: 8-7. Cornere: 4-4.

Nürnberg - Everton: Possession: 44-56. Skudd: 10-12. Skudd på mål: 4-6. Cornere: 6-7.

Everton - Zenit: Possession: 61-39. Skudd: 17-8. Skudd på mål: 8-5. Cornere: 13-1.

AZ - Everton: Possession: 39-61. Skudd: 4-11. Skudd på mål: 2-5. Cornere: 5-3.

Med unnatak av kampen mot Larissa, ser Everton ut til å ha vært det beste laget i alle kampene.


Det er vel å bra å se på statistikk, men den gir sjelden et riktig bilde av kampene. Skyter du en lompe fra 50 meter som treffer mellom stengene blir det regnet som skudd på mål, men bommer du på mål fra en meters hold kommer ikke det med i statistikken.

Hvis et lag er ekstreme til å holde ballen i laget uten nødvendigvis å skape mye målsjanser vil en likevel få veldig god uttelling på possesion.

Det vi kan si om Brann så langt i UEFA cupen er at de ikke har laget veldig mange målsjanser og heller ikke skåret mange mål. Samtidig har ikke motstanderene skapt mange store målsjanser andre veien. Defansivt har det i grunnen vært bra hvis vi ser bort fra Coralles sin innstats i første omgang mot Basel.

Brann er videre først og fremst fordi de har vært mer effektive enn motstanderene sine. Ut i fra forutsettningene med skader og karantener og spillere som har vært slitne etter en lang sesong bør vi være svært godt fornøyd med innsatsen.


Vel når både possession går i vår disfavør, og antall sjanser/skudd på mål går veldig i vår disfavør, så er det jo ikke tvil om hvem som har vært det beste laget!

Og at motstanderne ikke har skapt mange store målsjanser, er heller ikke riktig. Det har sust flere ganger i stolpen bak Opdal i årets gruppespill. Og flere ganger har han også reddet oss fra poengtap/tap/større tap.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "krøvel vellevold"Man kan nå vel bli rundspilt etter alle kunstens regler selv om man taper med bare ett mål? Man kan faktisk bli det selv om man får uavgjort (Chelsea - RBK) eller vinner (Start mot oss på Stadion i fjor).

"Hamburg trengte hjelp av stangen"? Hva er det for slags argument?

"60-40 (possession) mot Dinamo slettes ikke gale"? Altså, vi spilte på hjemmebane og vi spilte 11 mot 10 i en omgang... I den andreomgangen der vi spilte med en mann mer, vant Dinamo skuddstatistikken 4-1... Skudd på mål: 2-1 til Dinamo. (Og vårt ene skudd - i følge statistikken - var målet vårt).


Selvfølgelig, men ble vi rundspilt etter alle kunstens regler da?
Hamburg-kampen: Helstad har to alene med keeper og Hamburg vinner med ett mål. Som jeg har sagt før var de klart bedre og fortjente seieren, men de rundspilte oss ikke, det var ikke gjennom hele kampen et sterkt trykk mot Brann sitt mål. Ergo, ikke rundspilt etter alle kunstens regler.
Basel-kampen-Her blir vi overkjørt og fortjente ikke mer enn et ok 0-1tap.
Basel er klart best. Hadde vi hatt Corrales i slag hadde det kanskje blitt en helt annen kamp, de gikk bevisst mye inn i de rommene han etterlot seg. Hadde vi fått stengt av der samtidig som vi hadde hatt en skikkelig spiefuhrer sentralt i Andresen så hadde forutsetningene for mer eget spill vært større.
Rennes-kampen, ikke langtifra jevn. Du må huske på at vi fikk en tidlig ledelse og dermed det ville være opplagt at Rennes hadde mye ball. Dermed er det opplagt at våre spillere(Som i hovedsak kontrer) er mer kresen på når de skyter enn Rennes(Som i hovedsak stanger mot 11mann). Uavgjort borte mot Rennes er et flott resultat, vi var kun en idiotisk manøver fra Bakke unna det som mest sannsynlig hadde blitt en seier(Trykket var ikke veldig stort før straffen).
Dinamo-Kampen: Vi vant, det er det som er målet i fotball. Ikke ha ballen mest mulig eller spille mest langs bakken sånn man innimellom får inntryk av når man ser utenlandske lag spille(Jo det er flott men å vinne/ta poeng bør komme foran).

At Hamburg trengte hjelp av stangen(Samt en litt uoppmerksom/uheldig Opdal) for å slå oss samtidig som Helstad hadde to gigantiske sjanser er uttrykk for at vi ikke var helt håpløse i den kampen heller. Hadde ikke skuddet til Kompany gått stang inn, men stang ut er det fullt mulig at vi enten hadde klart uavgjort eller vunnet. Det får vi aldri vite.

Nei å slå Din. Zagreb hjemme er jo for all del en prestasjon vi Brann-fans bør skamme oss over! Tror du Mjelde sa etter kampen: Jaja, vi vant nå men søren så surt at vi ikke hadde ballen mer! Iom at en kan skyte når som helst, possesion kun sier hvem som har hatt ballen(Avgjør ikke hvem som har suksess eller ikke, det er det antall mål som gjør) og sjanser er veldig vanskelig å sette inn i en rettferdig enkel statistikk(Må da evt. gradere sjanser etter hvor store de er og så gi laget en poengsum på hvor mange og hvor store sjanser de hadde)  er denne statistikken ikke mer enn en ok pekepinn på kampen og kampbildet.  

Og hvordan kan vi ha et skudd i andreomgang når Bakkes skudd og scoring er etter en retur fra Azars heading!?


Vet da faen hvordan de regner! Men retur regnes vel bare som en del av sjansen. Altså at de teller skudd og skudd på retur som én sjanse.

Når det gjelder Dinamo-kampen, så var vi griseheldige. Vi klarte ikke engang å ta skikkelig over i kampen selv med 11 mot 10. Bortesett fra det siste kvarteret eller noe sånt.

Uansett: Vi var underlegne i samtlige fire kamper, og fire poeng må sies å være veldig godt betalt for de fire kampene. Selv med masse godvilje, hadde Brann ikke fortjent mer enn toppen to poeng (ett mot Rennes og ett mot Dinamo), og da hadde i så tilfelle Dinamo hatt tre poeng og gått videre på vår bekostning.

Nå vil du kanskje si at "jammen det skjedde ikke, og er derfor hypotetisk", men det blir jo det samme med stolpeskuddet til HSV som gikk inn i stedet for ut...
Legg ned hele klubben!

Nightfox

I beste fall spilte vi 10 mot 10 mot Dinamo, og ganske lenge 10 mot 11 når vi spilte mot Rennes. Det er faen ingen understatement engang, da en viss amerikaner var satt opp på venstreback.

krøvel vellevold

Quote from: "Nightfox"I beste fall spilte vi 10 mot 10 mot Dinamo, og ganske lenge 10 mot 11 når vi spilte mot Rennes. Det er faen ingen understatement engang, da en viss amerikaner var satt opp på venstreback.


Hehe... Og mot Lyn spilte vi null mot elleve... Da er ikke 0-6 så gale likevel!
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Egentlig skulle kampen vært stoppet og Lyn tildelt en 3-0 seier, fordi man må stille med minimum 7 mann.

Fabregas

Men hvor kommer dette likhetstegnet mellom possesion og hvem som har vært best inn? Jeg vil mye heller si:
Det laget som har flest og største sjanser(Ikke nødvendigvis skudd!)=Det laget som var best
Skudd og skudd på mål blir iaf en dårlig indikator fordi innimellom gedigne sjanser engang ikke vil bli telt med enten på skudd utenfor eller skudd på mål-statistikken. Det er vel ingen tvil om at situasjonen borte mot VIF der Andresen tråkler seg gjennom før han sentrer istedet for å skyte når han står på fem meter var en gedigen sjanse? Et presset skudd fra 30meter som rolid daler ned i hendene på en keeper som står helt i ro teller som et skudd på mål.

Uansett kan vi vel si oss enig om at resultatene til Brann i UEFA-cupen har vært fabelaktig. Denne sesongen i UEFA-cupen er en stor suksess uansett. Vi har tilegnet oss MASSE viktig rutine og kjennskap til Europacupspill. Det er viktig foran neste års CL-kvalik, da blir effektivitet viktig. Helstad ser ut til å komme til sjanser mot ALLE lag, klarer vi å snøre igjen bak samtidig som han setter sjansene sine har vi gode sjanser.

Stolpeinn

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stolpeinn"Er egentlig synd å si det, men RBK har en mye finere webside enn det brann har...


Og den "herlige" musikken som kommer på... O HELGA NATT! Gud hjelpe meg så tragisk! Er det mulig å ha et lydspor med opera og "O helga natt" på en hjemmeside til et fotballag? Skal dette liksom trigge interesse for sesongkortkjøp eller noe sånt? Skal liksom tårene renne og frysningene på ryggen komme? Jeg ler meg ihjel!

Hva innlegget til Stolpeinn (og dermed også mitt svar) har i denne tråden å gjøre, er imidlertid en gåte.


Oops! Postet i feil tråd! Sorry! Var ment som en kommentar til noen som linket til RBK siden i RBK-tråden.

krøvel vellevold

Quote from: "Fabregas"Men hvor kommer dette likhetstegnet mellom possesion og hvem som har vært best inn? Jeg vil mye heller si:
.


Ett av flere kriterier. Er man underlegne i både possession og sjanser, så har man neppe vært det beste laget.
Legg ned hele klubben!

Fabregas

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Fabregas"Men hvor kommer dette likhetstegnet mellom possesion og hvem som har vært best inn? Jeg vil mye heller si:
.


Ett av flere kriterier. Er man underlegne i både possession og sjanser, så har man neppe vært det beste laget.


Det gir en bitteliten pekepinn på hvem som har vært best kanskje men først og fremst så forklarer det kampbildet.

Sjanser ja, da kan vi være enig. Skudd?, enklere å måle men vinningen går opp i spinningen fordi det er en dårlig pekepinn. Den optimale måten å skrive opp slike fakta, som samtidig skal være enkel nok til at den forstås og flertallet finner den enkel nok, er slik de har i f eks VG. Det er en høyst subjektiv vurdering som selvfølgelig vil ha litt forskjeller mellom avis til avis. Man kan sette opp krav til hva som skal telle på en slik statistikk. Det vil jo være litt forskjell mellom aviser men det betyr ikke mye om det er 10-3, 9-3 eller 6-2. Alle disse gir ca. samme bildet av hvem som var best til å skape kvalifiserte målsjanser, det gir en god pekepinn på hvem som var best.

Oppreist

Jeg koseleser litt på forumet i ferien og har merket meg følgende:

Superpessimisten Krøvel er superoptimist og direkte nedlatende mht Evertons kapasitet på den engelske tråden :)
Stein på stein blir Steinar.

eivhelle

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "eivhelle"
Quote from: "krøvel vellevold"Har funnet litt statistikk fra Branns kamper i uefa-gruppespillet:

Brann - HSV: Possession: 36-64. Skudd: 5-16. Skudd på mål: 0-9. Cornere: 1-2.

Rennes - Brann: Possession: 68-32. Skudd: 21-7. Skudd på mål: 9-6. Cornere: 9-5.

Brann - Dinamo: Possession: 60-40. Skudd: 2-13. Skudd på mål: 2-5.
Cornere: 4-11. (Litt pussig at vi hadde mest spill men likevel så totalt underlegne i sjanser).

Basel - Brann: Possession: 75-25. Skudd: 23-9. Skudd på mål: 7-1. Cornere: 6-2.

Fy faen vi er lucky som har fått fire poeng på disse kampene!

Så kan vi sammenligne med Evertons kamper:

Everton - Larissa: Possession: 50-50. Skudd: 9-12. Skudd på mål: 8-7. Cornere: 4-4.

Nürnberg - Everton: Possession: 44-56. Skudd: 10-12. Skudd på mål: 4-6. Cornere: 6-7.

Everton - Zenit: Possession: 61-39. Skudd: 17-8. Skudd på mål: 8-5. Cornere: 13-1.

AZ - Everton: Possession: 39-61. Skudd: 4-11. Skudd på mål: 2-5. Cornere: 5-3.

Med unnatak av kampen mot Larissa, ser Everton ut til å ha vært det beste laget i alle kampene.


Det er vel å bra å se på statistikk, men den gir sjelden et riktig bilde av kampene. Skyter du en lompe fra 50 meter som treffer mellom stengene blir det regnet som skudd på mål, men bommer du på mål fra en meters hold kommer ikke det med i statistikken.

Hvis et lag er ekstreme til å holde ballen i laget uten nødvendigvis å skape mye målsjanser vil en likevel få veldig god uttelling på possesion.

Det vi kan si om Brann så langt i UEFA cupen er at de ikke har laget veldig mange målsjanser og heller ikke skåret mange mål. Samtidig har ikke motstanderene skapt mange store målsjanser andre veien. Defansivt har det i grunnen vært bra hvis vi ser bort fra Coralles sin innstats i første omgang mot Basel.

Brann er videre først og fremst fordi de har vært mer effektive enn motstanderene sine. Ut i fra forutsettningene med skader og karantener og spillere som har vært slitne etter en lang sesong bør vi være svært godt fornøyd med innsatsen.


Vel når både possession går i vår disfavør, og antall sjanser/skudd på mål går veldig i vår disfavør, så er det jo ikke tvil om hvem som har vært det beste laget!

Og at motstanderne ikke har skapt mange store målsjanser, er heller ikke riktig. Det har sust flere ganger i stolpen bak Opdal i årets gruppespill. Og flere ganger har han også reddet oss fra poengtap/tap/større tap.


Nå er det vel en gang sånn at den beste målingen for hvilket lag som er best er gitt av resulatet. Så lenge ikke dommeren er med på å påvirke resulatet med å gi fordeler til et av lagene, får en vanligvis det resultatet en fortjener.

Det hjelper lite å klage i ettertid over at skudd gikk stolpe ut. Hvis ikke ballen går i mål er man ikke dyktig nok.

Og når du først kommenterer Opdal, så ville en bedre inngripen ved 1-0 skåringen til Basel ha gitt oss uavgjort i den kampen. Sånn sett jevner det seg ut der også.

Klaus_Brann

Quote from: "Nightfox"Egentlig skulle kampen vært stoppet og Lyn tildelt en 3-0 seier, fordi man må stille med minimum 7 mann.


Men da hadde vi ikke tatt gullet. For det var skjebnen at vi skulle få like resultat mot Lyn både i 63 og 07!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Det man kan lese ut av statistikkene er vel at vi er det bunnsolide kontringslaget som vi lenge har mistenkt oss selv for å være. Vanskelig å score på (Opdal pluss forsvarslinje 1 og 2), samtidig som vi tar vare på de få sjansene vi får. Heldigvis har vi spillertyper som gjør at vi kan tillate oss å spille sånn når det trengs, og komme unna med det.
Med en playmaker eller to på midtbanen kunne vi kanskje fått til et snev av banespill også, som mot Club Brugge. Så kunne avansementet ha sett bedre ut på papiret (og på tv-skjermen).


Det finnes også tilsvarende statistikker fra Everton - Metalist Kharkov i 1.runde; kan jo alltids ta dem med.

Everton - Metalist 1-1
Possession: 61-39
Skudd: 13-8
Skudd på mål: 9-5
(Røde kort: 0-2)

Metalist - Everton 2-3
Possession: 55-45
Skudd: 11-10
Skudd på mål: 5-7

steinbygger

Nå skal andre få lov å skrive om hvor elendig Brann er i kamptråden, jeg vil heller bruke denne tråden til å skryte over hvor bra jeg synes Brann har vært i årets UEFA cup. Den eneste måten å lære å spille i europa, er nettopp å spille i E-cupen. Hvis vi tenker på hvor lang tid det tok før RBK klarte å hevde seg i Europa så har Brann hatt en fantastisk læringskurve i år. Med en litt heldig trekning lag (ikke de 10 beste lagene i kvaliken) så mener jeg at mulighetene for å gå videre er meget stor. Den store forskjellen mellom Brann og Everton er at de blå satt sjansene sine. Tror ikke det er så veldig stor forskjell på antall sjanser lagene har hatt totalt over to kamper.

olebrann3

Ikke noe å være lei seg for at vi rykte ut folkens, da får vi spille på 16. mai likevell. YESS


Endre

Enig, selv om det ble stygge siffer i dag synes jeg vi totalt har hatt en fantastisk sesong i 2007/08 i Europa. Vi kom oss inn i gruppespill gjennom kvalikk, og gikk faktisk videre fra gruppespillet også. Før eller siden ville vi tape, og det ble mot et meget godt lag, midt i oppkjøringen til sesongstart.
Vi skal ikke unnskylde oss for mye heller, men jeg synes det er viktig å ta med oss de mange positive tingene vi har fått ut av dette.

Tror på en stor sesong i 2008, også i Europa-cup :)

Xminator

Vi ble vel kjørt hardere i ett par av de andre kampene uten at motstanderen var like effektive, og det var vel også grunnen til at vi kom såpass langt. Vi nådde gruppespillet og tok oss videre, du må nesten hete Langeland eller Pamer for å ikke kunne se bak resultatet og være fornøyd med prestasjonen.

Likevel, de to kampene mot Everton forteller at vi må være litt heldige i CL-trekningen. Og helst møte ett lag som sliter.

Red Rabitt

At vi var blandt de 48 gjennstående lagene i Europa denne sesongen sier vel sitt, vi har gjort en god prestasjon og dette vil Mjelde og co lære av og ta med seg videre. Nå får vi bare håpe på mirakelet at vi skulle klare å komme oss til gruppespillet i CL, selvom det selvfølgelig vil bli veldig vanskelig. Det ville ihvertfall blitt utrolig god læring for alle i Sk Brann. Ved å ha to norske lag blandt de 48 beste i Europa, viser det at Norge har hevet seg internasjonalt, helt uavhengig av dagens resultater. Blir spennende å se om Norge og Brann klarer å forbedre det i årene som kommer.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Go Up