• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordommer mot Brann-fansen

Started by TCAC, June 22, 2007, 23:54:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TCAC

Jeg kom til å tenke på fordommene de enkelte supportergruppene møter i landet, og hvordan disse påvirker oss. Selv er jeg Brann-fan, men har bodd i Bærum hele livet, og har selvfølgelig en del kjennskap til Stabæk, Lyn og VIFs supportergjeng. Alle disse lagene har hvert sitt rykte. Stabækfolk er pappagutter og sosser, Lynfans er vestkantsfjortisser og sosser, mens VIFgjengen er tøffingene fra østkanten. Mitt inntrykk er at de alle elsker disse karakteristikkene de er påført. Stabæk- og Lyn-fans møter opp med pannebånd og merkeklær på kamp og nyter stempelet de har.

Når det gjelder oss blir vi beskyldt for alt fra å være medgangssupportere til skarrepakk, men det som for andre virker å være det mest særegne med Brann-supportere er at vi visstnok er så håpløst optimistiske, brautende og selvskrytende. Jeg har ikke full oversikt over hva folk mener her, men de Brann-supportere jeg kjenner (ikke altfor mange dessverre, pga. mitt bosted) har verken noen overdreven tro på seriegull eller lagets evner. Men for eksempel i diskusjon med andre supportere derimot synes jeg det virker som om de rett og slett prøver å leve opp til forventningene og oppfører seg til en viss grad som Brann-fans skal ifølge mytene.

Selv er jeg egentlig mest glad for de mange fordommene til meg som Brannsupporter. Det er greit å ha noe å identifisere seg med, og noe til å føle seg litt adskilt fra resten av den norske supportermengden. Det er nok definitivt bedre å ha et stempel enn å ikke ha det. Hva synes egentlig folk her om fordommene mot oss?

Nightfox

Tja.. Egentlig har jeg litt sansen for at VIF-supportere og LSK-supportere kaller oss medgangssupportere. Snakk om å putte en rakett opp i endetarmen på seg selv.

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Northside


krøvel vellevold

Quote from: "Speedy"Hvis vi tar fra 1987 og fram til idag har hatt ett snitt på godt over 10 000, laveste var 12 134 i '89.  l.


Hæ?

Uansett: Fra 61/62 til i dag er Branns snitt i toppserien på 10980. Det til tross for bare 2 seriegull, 4 sølv, 3 bronse og 5 nedrykk. Snittplassering t.om. 2006: 6,11.plass.

Til sammenligning er RBKs snitt i samme periode på 11111. Da har de tatt 20 seriegull, 5 sølv, 1 bronse og 1 nedrykk. Snittplassering t.o.m. 2006: 3,18.plass.

Viking har hatt 8221 i snitt. De har fått 7 gull, 2 sølv, 7 bronse og 2 nedrykk i denne perioden. Snittplassering t.o.m. 2006: 4,76.plass.

VIF har hatt 7655 i snitt. De har fått 5 gull, 3 sølv, 1 bronse og 5 nnedrykk. Snittplassering t.o.m. 2006: 6,5.plass.

Branns laveste snitt i perioden har vært 7684. RBKs laveste har vært 5213, Vikings laveste 4339, VIFs laveste 2546.

Laveste snitt i forhold til høyeste snitt: Brann 46,1%, RBK 26,8%, Viking 31,2%, VIF 16,3%.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

I tillegg kan du ta med CL på RBK..Det skader ikke akkurat ryktet deres å slå de store lagene i Europa...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"Hvis vi tar fra 1987 og fram til idag har hatt ett snitt på godt over 10 000, laveste var 12 134 i '89.  l.


Hæ?


Hva var det du ikke skjønte? Fra 1987 fram til idag har Brann hver sesong hatt over 10 000 på hjemmekampene sine, mener du det er feil?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

krøvel vellevold

Quote from: "Speedy"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"Hvis vi tar fra 1987 og fram til idag har hatt ett snitt på godt over 10 000, laveste var 12 134 i '89.  l.


Hæ?


Hva var det du ikke skjønte? Fra 1987 fram til idag har Brann hver sesong hatt over 10 000 på hjemmekampene sine, mener du det er feil?
http://nifs.no/tilskuertall.php?land=1&t=5&fra=1987&til=2007&lag_id=1&kamper=&sortering=aar
Legg ned hele klubben!

Alastor

Sånn for å se bort fra statistikk.

Norsk fotball er jo full av denne vennskapelige mobbingen, det erjo det som er morro :).

Det slenges jo slikt alle veier, og alle elsker å "hate" de andre.

Vi tar jo like mye igjen som vi får.

Speedy

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Speedy"Hvis vi tar fra 1987 og fram til idag har hatt ett snitt på godt over 10 000, laveste var 12 134 i '89.  l.


Hæ?


Hva var det du ikke skjønte? Fra 1987 fram til idag har Brann hver sesong hatt over 10 000 på hjemmekampene sine, mener du det er feil?
http://nifs.no/tilskuertall.php?land=1&t=5&fra=1987&til=2007&lag_id=1&kamper=&sortering=aar


Beklager, greide å se i feil kolonne. Jeg tok høyeste antall tilskuere istedenfor.

(http://www.brann.no/index.php?mapping=39)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Lynmann

Quote from: "TCAC"Jeg kom til å tenke på fordommene de enkelte supportergruppene møter i landet, og hvordan disse påvirker oss.


Logga inn for å sjekka status på Hassan (grattis forresten!)
1. Om medgangssupporters: Frå ein annan tråd: "Felt Z tabber seg ut kamp etter kamp. Er det ikke "Mjelde må gå", så er det buing på Huseklepp, eller som mot Tromsø da de ropte på Huseklepp bare fordi PVM hadde noen dårlige innlegg, og like etterpå så var PVM plutselig helten når han utlignet til 1-1.

Skandale!

Skjerp dere, felt Z!"

Ja, inntrykket er at de er medgangssupporters!

2. Brann og gull: Vel, registrerar alt trådar på korleis gullet skal feirast...
(trur faktisk de klarer det i år!)
3. Sjølvopptekne: Har alltid sett at de er veldig lite interesserte i andre enn dykk sjølve. Det provinsinntrykket har eg av bergensarar, og det inntrykket vert bekrefta her inne av Brannsupporteren.
4. Casuals: Som i Oslo- ein får kva ein fortjener. Såg ingen tråd på det her inne, men mitt inntrykk er at det er like masse pakk i Brann som det er i Søpla (Vif). Trur de har gjort lite for å verta kvitt problemet. (Bataljonensjefen seier "kan de ikkje vera så snill å halda dykk til andre plasser"- for ei passiv haldning!)
Var innom røykjetråden også. Vedtaket er forlengst gjort, men halvparten av innlegga går jo på at ein ikkje aksepterar vedtak som er gjort! Kva er det? Kvifor har ein ikkje respekten?
Må jo ta med episoden med idioten vår på Lyn-Brann kampen som provoserte i pausen. Politiet skulle jo ha stoppa idioten- men responsen dykkar var jo kasting av 100vis av myntar. Farleg det!
5. Ellers er jo entusiasmen rundt laget mykje større i ein mindre by (Sogndal) enn i ein større by. Men er den ikkje ekstra medganngsbasert i Bergen?
Ellers fryktar eg hevn på Brann-Lyn...
etre å vera få med vanleg folkeskikk enn å vera del av ein stor primitiv Klan (les: Saueflokk)

knutern

Herre. Noen som gidder å logge seg inn på Liiiiin sin supporterside og generalisere fritt der?

Candyman

Orket ikke lese alt han skrev. Skummet igjennom, og det jeg bet meg merke i var dialekten hans? Hva har skjedd? Finnes det Liiiin-pappagutter med nynorskdialekt??
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

monzilla

Tror strilen fra Lyn bør revurdere sitt syn litt.  Mer piss i ett innlegg skal man lete lenge etter.

HansaInferno

Lyn-supportere... De vet jo enkelt og greit ikke noe. de laller rundt i sin egen verden, på en alt for stor stadion. Lurer på hva snittalderen i Bastionen er. 12- 13 år kanskje?
Breiflabben, baby!

Lynmann

Då har eg akkurat sett på Bjørn Dahl på TV2 sporten...

Brann supporters, det var 4 innlegg som tilsvar. Og ikkje ein av dei 4 tok fatt i eit einaste argument.
Derimot:
-"Snittalder 12-13 år"
-Dialekten...

Imponerande!
etre å vera få med vanleg folkeskikk enn å vera del av ein stor primitiv Klan (les: Saueflokk)

monzilla

Hvordan forklare en farge til en blind person? Blir litt det samme. Tror du folk gidder å bruke tid på og argumentere med deg som åpenbart har et helt annet syn på SKB enn det vi som har fulgt med klubben i 15 år?

KennethS

Ka kan bataljonen gjøre mot Casuals?? den var dyp... mener du at Henk skal melde seg inn i casuals miljøet og stille opp på en arrangert sloss kamp med bokstav kjeks og brus så vi blir kvitt problemet?
tå på Brann

Klaus_Brann

Quote from: "Lynmann"

Ja, inntrykket er at de er medgangssupporters!

2. Brann og gull: Vel, registrerar alt trådar på korleis gullet skal feirast...
(trur faktisk de klarer det i år!)
3. Sjølvopptekne: Har alltid sett at de er veldig lite interesserte i andre enn dykk sjølve. Det provinsinntrykket har eg av bergensarar, og det inntrykket vert bekrefta her inne av Brannsupporteren.
4. Casuals: Som i Oslo- ein får kva ein fortjener. Såg ingen tråd på det her inne, men mitt inntrykk er at det er like masse pakk i Brann som det er i Søpla (Vif). Trur de har gjort lite for å verta kvitt problemet. (Bataljonensjefen seier "kan de ikkje vera så snill å halda dykk til andre plasser"- for ei passiv haldning!)
Var innom røykjetråden også. Vedtaket er forlengst gjort, men halvparten av innlegga går jo på at ein ikkje aksepterar vedtak som er gjort! Kva er det? Kvifor har ein ikkje respekten?
Må jo ta med episoden med idioten vår på Lyn-Brann kampen som provoserte i pausen. Politiet skulle jo ha stoppa idioten- men responsen dykkar var jo kasting av 100vis av myntar. Farleg det!
5. Ellers er jo entusiasmen rundt laget mykje større i ein mindre by (Sogndal) enn i ein større by. Men er den ikkje ekstra medganngsbasert i Bergen?
Ellers fryktar eg hevn på Brann-Lyn...


Skal svare deg jeg Lynmann.
Før man kan kalle oss medgangssupportere så bør vi vel ha medgang??
Snakker ikke om de par siste årene selvfølgelig...Selv om det ikke endte bra i fjor.

3. Klart vi er selvopptatte. Vi bor i verdens fineste by og har verdens beste fotballag!Hvofor skulle vi bry oss.."I år var det VM og Brann kom`kje med!VM??Pøh, ka e no det?"

4. Casualsen orker jeg ikke kommentere mer på en stund. En del folk er ikke enige i vedtaket, derfor er ikke respekten tilstede. Vanskeligere er det ikke.
Farlig med myntkasting?Håper du kødder?Han idioten hadde fortjent mer enn myntkasting på seg!Ufattelig provoserende.

5. Den er ekstra medgangsbasert i Trondheim, ikke i Bergen. Morsomt at du kommer inn her og prater om supportere, da dere er i konstant mangel på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

For å være ærlig, ga jeg opp innlegget pga all nynorsken.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Lynmann"[ 3. Sjølvopptekne: Har alltid sett at de er veldig lite interesserte i andre enn dykk sjølve. Det provinsinntrykket har eg av bergensarar, og det inntrykket vert bekrefta her inne av Brannsupporteren.
---
5. Ellers er jo entusiasmen rundt laget mykje større i ein mindre by (Sogndal) enn i ein større by. Men er den ikkje ekstra medganngsbasert i Bergen?
Ellers fryktar eg hevn på Brann-Lyn...


3. Selvopptatthet: Herregud! Oslo-folk bør VIRKELIG IKKE snakke om selvopptatthet! For DERE eksisterer ikke Norge utenfor Oslo.

5.Medgangsbasert i Bergen? Vi har hatt forholdsvis jevn publikumsinteresse gjennom 50 år - uavhengig av prestasjoner på banen!
Legg ned hele klubben!

Bombefar

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Lynmann"[ 3. Sjølvopptekne: Har alltid sett at de er veldig lite interesserte i andre enn dykk sjølve. Det provinsinntrykket har eg av bergensarar, og det inntrykket vert bekrefta her inne av Brannsupporteren.
---
5. Ellers er jo entusiasmen rundt laget mykje større i ein mindre by (Sogndal) enn i ein større by. Men er den ikkje ekstra medganngsbasert i Bergen?
Ellers fryktar eg hevn på Brann-Lyn...


3. Selvopptatthet: Herregud! Oslo-folk bør VIRKELIG IKKE snakke om selvopptatthet! For DERE eksisterer ikke Norge utenfor Oslo.

5.Medgangsbasert i Bergen? Vi har hatt forholdsvis jevn publikumsinteresse gjennom 50 år - uavhengig av prestasjoner på banen!


Uavhengig er jo kanksje å lyge litt. Har vel stort sett vært rævva prestasjoner

ostraume

1. Brann er norges største "tabbe-lag", vi driter oss ut med jevne mellomrom. Hvordan kan du da snakke om medgangssupportere? Basert på en kommentar på forumet? Selv du ser vel at det er noe tynt.

2. Dette er kanskje den mest hjernedøde myten angående brann-supportere. "I Bergen feires gullet i April" etc. Prater du med noen Brann-fans så vil du merke at de fleste forventer at alt går til helvete rundt neste sving. Les noen kamptråder på forumet. Det er ikke en eneste kamp der de fleste ikke konkluderer med: Typisk Brann å tape i dag.

3. Selvopptatt. Det stemmer. Men kast for all del ikke stein i glasshus. Det eksisterer jo ikke noe utenfor Oslo gjør det?

4. Casuals. De eksisterer ja. Men hva skal vi gjøre med det? At landets to største byer har dette miljøet er vel ingen bombe?

5. Lite entusiasme rundt laget? Det kan du umulig mene? Det motsatte har derimot vært et problem for Brann i tiår (suksess til hodet og lokale konger på byn).

Edit: typo
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

teb

Jeg har bodd i Oslo/Romerike de siste 10 årene, og må innrømme at jeg har fått veldig positivt inntrykk av VIF sine supportere (utrolig nok). Har jobbet med endel av dem, og har utelukkende fått postive signaler på Brann, og supportene. Som de selv sier har de stor sans for Brann, som er et lag med fotballkultur, historikk og svært engasjerte (men fargerike) supportere.

Kommer også stadig borti østlendinger uten tilknytning til vestlandet som er svorne Brann-supportere, noe som naturligvis varmer et Brann-hjerte.

Jeg har stadig på meg Brann-genser/skjorte i min fritid, noe som stort sett fører til engasjerte fotballdiskusjoner i alt fra 7 eleven-kiosker til klesbutikker, da bestandig med VIF-supportere. De andres supportere (dersom de finnes) er heller tilbakeholdne, men det ser vi generelt på  deres "engasjement".

Lynmann

Takk til de seriøse supporters. Glad for at de er i fleirtal og korrigerar inntrykket dei andre gir.

Quote from: "ostraume"1. Brann er norges største "tabbe-lag", vi driter oss ut med jevne mellomrom. Hvordan kan du da snakke om medgangssupportere?
-Basert på at ein er voldsomt oppe inntil hausten og tapa kjem. (Men trur som sagt at de hentar inn gullet i år)

2. Dette er kanskje den mest hjernedøde myten angående brann-supportere. "I Bergen feires gullet i April" etc. Prater du med noen Brann-fans så vil du merke at de fleste forventer at alt går til helvete rundt neste sving.
-Absolutt ikkje det inntrykk resten av fotballNorge har, men ok.

3. Selvopptatt. Det stemmer. Men kast for all del ikke stein i glasshus. Det eksisterer jo ikke noe utenfor Oslo gjør det?
-Kjøper den. Men av stader utenfor Oslo er Bergen i ein eigen klasse for seg på dette området. Ordføraren annonserar Festspillene som ein av dei største i Europa mens bergensarane primært fyller salen når Kyrkjebø står på scena og syng Bergenssangen.

4. Casuals. De eksisterer ja. Men hva skal vi gjøre med det?
-Berre måten du stiller spørsmålet på vitnar jo om den totale mangel på aktivitet. Først må jo viljen til å kvitta seg med bråkmakarane vera der. Men om halvparten gir fanken i andre forbod på stadion, så er der kanskje heller ikkje den store viljen til å forby idiotane adgang til stadion?

5. Lite entusiasme rundt laget? Det kan du umulig mene?
Det har eg jo ikkje skrivd- det må vera nynorsken min som er uklar...


teb: Skulle gjerne ha kommentert dei diskusjonar du har med Vif-supporters (i Lyn kallar me dei Søpla; det har sin bakgrunn)
men det er ein annan diskusjon.

Ellers reagerte me såpass kraftig på idioten som provoserte i fjor at han har me ikkje sett i år. Må ein alltid la seg facinera av største gjengen?
etre å vera få med vanleg folkeskikk enn å vera del av ein stor primitiv Klan (les: Saueflokk)

Klaus_Brann

Quote from: "teb"Jeg har bodd i Oslo/Romerike de siste 10 årene, og må innrømme at jeg har fått veldig positivt inntrykk av VIF sine supportere (utrolig nok). Har jobbet med endel av dem, og har utelukkende fått postive signaler på Brann, og supportene. Som de selv sier har de stor sans for Brann, som er et lag med fotballkultur, historikk og svært engasjerte (men fargerike) supportere.

Kommer også stadig borti østlendinger uten tilknytning til vestlandet som er svorne Brann-supportere, noe som naturligvis varmer et Brann-hjerte.

Jeg har stadig på meg Brann-genser/skjorte i min fritid, noe som stort sett fører til engasjerte fotballdiskusjoner i alt fra 7 eleven-kiosker til klesbutikker, da bestandig med VIF-supportere. De andres supportere (dersom de finnes) er heller tilbakeholdne, men det ser vi generelt på  deres "engasjement".


Problemet er vel at du sikkert støtter på den delen av Klanen som er med fordi det er kult å være med i Klanen. Jeg kjenner kun et par Enga supportere som er greie, resten er like håpløse som laget de støtter.
Pakk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

knutern

Quote from: "Lynmann"
Quote from: "ostraume"
5. Lite entusiasme rundt laget? Det kan du umulig mene?

Det har eg jo ikkje skrivd- det må vera nynorsken min som er uklar...
Den er faktisk fantastisk uklar, nynorsken din er jo verken fugl eller fisk. Hvor mange målmenn skriver "Korrigerar" eller "skrivd"?


Baunebob

Lyn-folk er vel ikke akkurat de som skal rope sterkest etter andre supportere ??

Norges desidert mest pinglete supportergjeng .

thesevs

Generelt sett så får vi Brannsupportere høre at vi er:

1. Arrogante
2. Tar seriegullet på forhånd
3. Medgangssupportere
4. Ikke lager god nok stemning
5. Et folkeslag som "alle" hater


Har lest mange dumme kommentarer rundt omkring på diverse forum, og må trekke på smilebåndet hver gang. I hovedsak er det vel Viking"hordene", Klanen og Kjernen som slenger mest med leppen.

Da skbrann.org fortsatt var oppe og gikk leste jeg et bra innlegg om akkurat det med at "vi feirer seriegullet i april". Skal ikke gjengi hele innlegget her, men et av hovedargumentene i teksten var at: hva er et fotballag uten ambisjoner? Hvorfor skal det være feil å si at man har ambisjoner om å ta gull? Har ingen andre tippeliga-lag den samme ambisjonen?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kruxleiven

Vi gjør det nå mye vanskelig for oss også. Går det ikke an å ha en litt mer ydmyk holdning? Leste på VG debatt at noen skriver vi har landets beste publikum eller noe slikt. Og de andre Brannsupporterne forsvarer fyren. Vi får heller nøye oss med å ha Norges beste lag i øyeblikket i og med at vi ligger i toppen. Synes en annen satte saken virkelig på plass med at Brann stadion vil virke som et bedehus i forhold til la Bombonera som er hjemmebanen til Boca Juniors. Enkelte Brannfans er så selvsentrert at de ikke evner å se at mye og egentlig det aller meste gjøres mye bedre i andre deler av verden. Egentlig i andre deler av Norge også.

Jeg synes det er dumt at andre Brannsupportere og bergensere hauser opp klubben og byen så mye. Jeg gjør mitt beste i møte med folk fra andre deler av landet å dysse ned saker som at vi er selvgode, ser på oss som så veldig spesiell eller at vi er nordens latinere. Vi er vel egentlig som nordmenn flest og har en by vi kan være stolt av, men som vi ikke akkurat trenger å fremheve som enestående eller fantastisk.

Skulle også ønske at folk kunne slutte å omtale LSK-fansen som tilbakestående og en gjeng glade i trommer og instrumenter. Det hele er så dårlig argumentert for at det bare "backfires" på oss selv. Ingenting galt i å gjøre narr av folk og plukke andre fangrupper fra hverandre, men da må det gjøres skikkelig. Og ikke med hjelp av mas om trommer-dunk-ooh-aah osv. Klanen klarer å finne mye mer fornuftige og relevante ting å ta kanarifansen på. Som banneret om Maya. Noe som ligger langt over de fleste Brannsupporteres evne til originalitet. Vi maser om trommer dunk-dunk. Lynfansen har få folk på kamp og består stort sett av fjortiser. Kjernen er hoverende og selvgod og Tromsøfansen består av 90 % samer. Halvparten av det stemmer ikke en gang.

Ikke noe galt i å fornærme noen, eller å fremheve seg selv som best og størst. Men da må man fornærme på et skikkelig vis og faktisk ha belegg for å være størst og best. Ikke bare skryte på seg noe.

LandåsKongen

og hvem bryr seg om hva østlandspakk eller noen andre mener om brannsupportere??????

Snublefot

Quote from: "LandåsKongen"og hvem bryr seg om hva østlandspakk eller noen andre mener om brannsupportere??????


TAKK!

La Brann være Brann og Bergen være Bergen.  Skal bergensere plutselig bli så ydmyke og ikke ta gull på forskudd bare fordi østlendinger og samer synes det er så fjernt?  

og det med gull på forskudd. Slik jeg føler det tar vi alltid gull så lenge brann sliter og ligger langt nede.. da tar vi gull helt til det ikke lenger finnes teoretiske muligheter, og gjerne noen kamper til etter det. Men når vi leder serien og spiller god fotball forventer alle at vi skal gå nedenom og tape gullet.

Vi er optimister i motgang, og fantastiske pessimister i medgang..   ihvertfall er det slik for meg.. så får klanspakk, stormhuer og sametryner mener det de mener..

BL

Quote from: "thesevs"Generelt sett så får vi Brannsupportere høre at vi er:

1. Arrogante
2. Tar seriegullet på forhånd
3. Medgangssupportere
4. Ikke lager god nok stemning
5. Et folkeslag som "alle" hater


Har lest mange dumme kommentarer rundt omkring på diverse forum, og må trekke på smilebåndet hver gang. I hovedsak er det vel Viking"hordene", Klanen og Kjernen som slenger mest med leppen.

Da skbrann.org fortsatt var oppe og gikk leste jeg et bra innlegg om akkurat det med at "vi feirer seriegullet i april". Skal ikke gjengi hele innlegget her, men et av hovedargumentene i teksten var at: hva er et fotballag uten ambisjoner? Hvorfor skal det være feil å si at man har ambisjoner om å ta gull? Har ingen andre tippeliga-lag den samme ambisjonen?


1. Også? Arrogante folk finnes overalt.
2. Etter 44 år uten gull er det vel ingen som gjør det.
3. Hehe. Neppe...
4. Det var sant, men nå begynner det å komme seg.
5. Kem faen bryr seg???

Brann fra Bergen og stolt av det!
Hansa-
Felt Z

C@Bøe_79

Bergensere er generelt hatet alle steder...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

tormi

Quote from: "C@Bøe_79"Bergensere er generelt hatet alle steder...


Misunnelse kalles det.

Folk synes vi er rare fordi vi er så entusiastiske, og fordi vi føler oss som en nasjon i nasjonen. Det er langt fra alla fra Oslo som er stolt av byen sin, mens de aller fleste bergensere er veldig stolt av bergen, og det å være bergenser.

Forøvrig er det langt flere mannlige bergensere hatere der ute, enn kvinnelige så for oss mannfolk så spiller det liten rolle :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up