• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns vei mot gullet 2007

Started by Superjack, June 22, 2007, 10:55:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Forrige sesong hadde vi en tråd som dette, og det er vel på tide med en ny nå også.

Jeg skal komme med mine spådommer for hva som skjer frem til sommerferien. Bare antatte gullutfordrere er tatt med.

Runde 12
Aalesund - Vålerenga B
Lillestrøm - Start H
Tromsø - Stabæk H
Viking - Brann B
Lyn - Rosenborg H

Runde 13
Vålerenga - Viking U
Sandefjord - Lillestrøm H
Brann - Tromsø H
Stabæk - Strømsgodset U
Rosenborg - Aalesund H


Da blir tabellen slik etter halvspilt serie.

Brann     (29)
Stabæk   (23)
LSK        (21)
RBK        (21)
Viking     (19)
VIF         (17)
Brannsupporter.

dudo

Optimistisk. Jeg liker det! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Jeg venter på Krøvel-versjonen.

Corran

Jeg tror desverre ikke Brann sitter igjen med 6 poeng etter de to neste kampene. Tror vi må være fornøyd med 3-4 poeng og kan fort bli 1 eller 0 poeng
og det værste e at første kampen etter sommerferien er stabæk
Og rett meg om eg tar feil, men første kampen etter ferien pleier vel sjelden å være en kamp Brann vinner?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

Tror vi heller sier at vi står på 26 poeng til sommeren. Seks poeng ledelse blir for mye av det gode. Hele ferien kommer til å bli brukt til å minne Brann på hva som skjedde i fjor..

krøvel vellevold

Det som er interessant, er at vi har både RBK, Viking og Stabæk på Stadion i høstsesongen. Dessuten skal både Viking og Stabæk til Lerkendal - noe vi heldigvis er ferdige med i år.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Litt for optimistisk i mine øyne. Har ingen tro på at Brann skal vinne i Stavanger. At Sandefjord skal slå LSK og at Godset skal ta poeng på Nadderud virker også for godt til å være sant. Resten av resultatene er vel ikke usannsynlige.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Candyman

Runde 12
Aalesund - Vålerenga B
Lillestrøm - Start H
Tromsø - Stabæk U
Viking - Brann H
Lyn - Rosenborg B

Runde 13
Vålerenga - Viking U
Sandefjord - Lillestrøm B
Brann - Tromsø H
Stabæk - Strømsgodset H
Rosenborg - Aalesund H


Da blir tabellen slik etter halvspilt serie.

Stabæk (26)
Brann (26)
LSK (24)
RBK (24)
Viking (22)
VIF (17)

Stabæk foran på målforskjell pga. den jævla Liiiin-kampen!

Men tar gjerne imot en statistikk på hvordan Brann har taklet første kamp etter sommerpausen...(føler du kallet krøvel...)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Alastor

Man trenger vel ikke statistikk for å huske at Brann generellt har taklet de første kampene etter sommerpausen dårlig...

Klaus_Brann

Når ble Enga utfordrer til gullet?De klarer jo ikke å score mål...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Candyman

Quote from: "Klaus_Brann"Når ble Enga utfordrer til gullet?De klarer jo ikke å score mål...

De har jo slått både rbk og lsk, og u mot stabæk, så da klarer de jo å score mål. Scoret jo mot oss og, selv om vi puttet fire. De kan jo ha hatt utur mot dårlige lag slik vi pleier. Tror det er for tidlig å avskrive de helt, selv om jeg håper de må ut i kvallik... Vil ikke at de rykker ned, for det er så deilig å knuse de!!! ;-)

Hmm, eller er jo digg å se de rykke ned og...hehe! Faen, vet ikke helt!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Klaus_Brann

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Klaus_Brann"Når ble Enga utfordrer til gullet?De klarer jo ikke å score mål...

De har jo slått både rbk og lsk, og u mot stabæk, så da klarer de jo å score mål. Scoret jo mot oss og, selv om vi puttet fire. De kan jo ha hatt utur mot dårlige lag slik vi pleier. Tror det er for tidlig å avskrive de helt, selv om jeg håper de må ut i kvallik... Vil ikke at de rykker ned, for det er så deilig å knuse de!!! ;-)

Hmm, eller er jo digg å se de rykke ned og...hehe! Faen, vet ikke helt!


Joda, selvfølgelig scorer de mål, men lite om dagen!

Satt faktisk og tenkte på det samme selv her en dag. Vi sier hele tia at vi vi ha de ned, men hvis de faktisk rykker ned en gang i fremtiden, så blir det noe som "mangler"..Ingenting er så godt som å knuse RBK og VIF på stadion..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

weirus

heller et vestlandsag på stadion enn enga...til adecco med de!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Nightfox

Jeg hater VIF. Og hva er dette med at vi heller vil ha opp et vestlandslag? hadde blitt gøy med en liten askeladd som løv-ham, men ellers er det for meg totalt likegyldig. For meg er det bare Brann som teller. Og jeg hater alle andre. VIF kan rykke ned, og så kan vi prøve å holde nord-norge og destruktive lag som kamma nede og. Ellers er det for meg likegyldig.

krøvel vellevold

Quote from: "Nightfox"Jeg hater VIF. Og hva er dette med at vi heller vil ha opp et vestlandslag? hadde blitt gøy med en liten askeladd som løv-ham, men ellers er det for meg totalt likegyldig. For meg er det bare Brann som teller. Og jeg hater alle andre. VIF kan rykke ned, og så kan vi prøve å holde nord-norge og destruktive lag som kamma nede og. Ellers er det for meg likegyldig.


Nei, det hadde IKKE vært gøy med LøvHam oppe! Bergen trenger å ha stå SAMLET om ETT lag! Vi skal ikke ha noen intern rivalisering i Bergen! Dessuten er det jo klart at kaken ikke blir særlig større av at det kommer ett lag til i toppen. Ergo må de forsyne seg av samme kaken. (Ikke gullkaken, Arntf og Haugen2!) Så lenge Brann ikke blir seriemester, er det IKKE rom for to topplag i Bergen. Brann skal være enerådende på ressurser, talenter, sponsormarked, publikum, osv. i Bergen. Punktum finale. Semikolon semifinale.
Legg ned hele klubben!

Marek

ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Tipper Brann slår TIL (h), Stabæk (h), Start (b), SF (h), FFK (b), Odd (h), Lyn (h) og AaFK (b). Så får vi uavgjort vs VIF (b), RBK (h) og Viking (h). Og vi taper mot Viking (b), Godset (b), LSK (b) og TIL (b). Det gir oss 8-3-4 og vi ender opp med 50 poeng. Hadde det ikke vært for at vi har 10 strake borteseire vs Godset, hadde jeg regnet med seier der også. Men før eller siden stopper jo den utrolige seiersrekken vi har i Drammen.

Stabæk slår Godset (h), Start (h), SF (b), FFK (h), Odd (b), AaFK (h) og TIL (h). De får uavgjort mot VIF (h), Lyn (b) og Godset (b). De taper mot TIL (b), Brann (b), RBK (b), LSK (h) og Viking (b).  Det blir 7-3-5 og 46 totalt.

RBK slår Lyn (b), AaFK (h), Stabæk (h), Godset (b), Start (b), SF (h), FFK (b), Odd (h), Lyn (h) og AaFK (b). De får uavgjort mot Viking (h), TIL (b), Brann (b), og VIF (h). De taper mot LSK (b). Det gir dem 10-4-1 og 52 poeng totalt.

LSK slår Start (h), SF (b), Odd (h), Godset (h), AaFK (h), TIL (h), Stabæk (b), Brann (h), RBK (h), Start (b) og SF (h). De får uavgjort mot FFK (b). Så taper de mot Lyn (b), Viking (b) og VIF (b). Det gir dem 11-1-3 og 52 poeng totalt.

Viking slår Brann (h), Start (h), SF (b), FFK (h), Odd (b), LSK (h), AaFK (h), Godset (h) og Stabæk (h). De får uavgjort mot RBK (b), Lyn (b), Brann (b) og VIF (h). De taper mot VIF (b) og TIL (b). Det blir 9-4-2 og 49 poeng totalt.

Dermed blir det LSK på gull med bedre målforskjell enn RBK på sølv - begge 52 p. Brann tar bronse med 50 p, og ville blitt seriemester med seier over TIL (b) i siste kampen. Viking tar 4.plassen med 49p og ville gått forbi oss med seier mot VIF (h) i siste kampen. Stabæk tar 5.plass med 46p.
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: "krøvel vellevold"
Dermed blir det LSK på gull med bedre målforskjell enn RBK på sølv - begge 52 p. Brann tar bronse med 50 p, og ville blitt seriemester med seier over TIL (b) i siste kampen. Viking tar 4.plassen med 49p og ville gått forbi oss med seier mot VIF (h) i siste kampen. Stabæk tar 5.plass med 46p.

Så hvis vi (mot formodning) skulle finne på å slå Viking i morgen er vi praktisk talt seriemestre allerede, og Viking er helt hektet av. Herlig!

krøvel vellevold

Quote from: "paf"
Quote from: "krøvel vellevold"
Dermed blir det LSK på gull med bedre målforskjell enn RBK på sølv - begge 52 p. Brann tar bronse med 50 p, og ville blitt seriemester med seier over TIL (b) i siste kampen. Viking tar 4.plassen med 49p og ville gått forbi oss med seier mot VIF (h) i siste kampen. Stabæk tar 5.plass med 46p.

Så hvis vi (mot formodning) skulle finne på å slå Viking i morgen er vi praktisk talt seriemestre allerede, og Viking er helt hektet av. Herlig!


herlig og helt utenkelig!

Og tabellen før siste serierunde ser dermed slik ut (regnet ut fra mitt tips lenger oppe):

Brann 50p
LSK 49p
RBK 49p
Viking 48p
Stabæk 45p

Brann avslutter med TIL (b), LSK med SF (h), RBK med AaFK (b), Viking med VIF (h) og Stabæk med Godset (b).

LSK og RBK vinner sine kamper med 5 mål hver, mens Brann i 4 minusgrader og snøstorm får 0-1 imot på Alfheim allerede etter 14 sekunder. På et skudd fra 40 meter av Rushfeldt. Det står 3-0 til TIL før kvarteret. Opdal får rødt kort etter halvtimen. Da går TIL opp i 4-0. Kampen slutter 7-0 til TIL som dermed får en finfin 9.plass.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Og tabellen TO runder før slutt, ser altså slik ut:

1.Brann 49p
2.Viking 47p
3.LSK   46p
4.RBK  46p
5.Stabæk 42p

I denne runden er det Brann - Viking, Start - LSK og RBK - Lyn. Med seier over Viking og hvis LSK og RBK avgir poeng, er Brann seriemester.

Brann tar ledelsen 1-0 mot Viking i det 3.minutt. Det står dessuten uavgjort i både Kristiansand og Trondheim, helt til det 79. minutt. Da tar LSK ledelsen i Kristiansand. I det 89. minutt utligner Viking i Bergen, og i det 92. minutt tar RBK ledelsen mot Lyn. Dermed må Brann antagelig vinne siste kamp for å ta seriegull.
Legg ned hele klubben!

monzilla


krøvel vellevold

Quote from: "monzilla"


Nei, han legger bare til fire minutter og Arntf og Haugen2 kommer inn på forumet og henviser til at det ikke ALLTID får de 5 minuttene overtid vi hevder at de får!
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nightfox"Jeg hater VIF. Og hva er dette med at vi heller vil ha opp et vestlandslag? hadde blitt gøy med en liten askeladd som løv-ham, men ellers er det for meg totalt likegyldig. For meg er det bare Brann som teller. Og jeg hater alle andre. VIF kan rykke ned, og så kan vi prøve å holde nord-norge og destruktive lag som kamma nede og. Ellers er det for meg likegyldig.


Nei, det hadde IKKE vært gøy med LøvHam oppe! Bergen trenger å ha stå SAMLET om ETT lag! Vi skal ikke ha noen intern rivalisering i Bergen! Dessuten er det jo klart at kaken ikke blir særlig større av at det kommer ett lag til i toppen. Ergo må de forsyne seg av samme kaken. (Ikke gullkaken, Arntf og Haugen2!) Så lenge Brann ikke blir seriemester, er det IKKE rom for to topplag i Bergen. Brann skal være enerådende på ressurser, talenter, sponsormarked, publikum, osv. i Bergen. Punktum finale. Semikolon semifinale.


Hvilken kake da? :P Løv-Ham har jo nesten ikke supportere i det hele tatt.. Brann er bergens lag. Løv-ham bare en askeladd. Uansett hva du kan finne på å komme frem med på statistikken din fra når Fyllingen var oppe, eller hva du har å komme med når du sier at Aafk hadde få tilskuere i førstedivisjon de og. Løv-Ham har heller ikke ressurser til å holde laget oppe uansett.. De får jo massevis fra Brann. Uten Brann hadde de vært i 2. div i fjor. Men jeg driter oppi hvem som skifter plass jeg, så lenge jeg ikke må altfor langt nord.

Ricky

Tipper Rosenborg avslutter med 10-5-0 og dermed samme poengsum som i fjor.
Mens vi fullfører med 7-2-6 og ender på samme poengsum som i fjor, vi også.

Det hører med til historien at de neste fem rundene vil forløpe seg slik at RBK får 0-5-0 og Brann 5-0-0.

Vestkanten

Vi kan vel uansett glemme gull med det forsvaret vi har for øyeblikket. Da må det forsterkninger til.
Heia Brann!

krøvel vellevold

Akkurat nå ser vel Stabæk og Viking ut til å være de største gullfavorittene. Og selvsagt RBK. De kan ALDRI avskrives, uansett hvor dårlige de måtte gi inntrykk av at de er. Det blir jevn kamp mot LSK om 4.plassen og den helt ufattelig gjeve deltagelsen i Royal League.
Legg ned hele klubben!

Candyman

Fikk ikke rett på mye, men fikk rett på Viking-Brann H. Og Stabæk tok 2 poeng mer enn jeg hadde trodd, uten og imponere med 0-1 borte mot TIL.

Så nå er de to foran skjema, som jeg tippet Stabæk kom til å lede ved halvspillt serie.

Så kan jo vi håpe at Brann har en knallhøst, etter en egentlig dårlig vår (men med mye poeng). Vi spiller jo som regel en jævli god halv sesong og en kjip, der gullet glipper. Men vi taper jo sikkert etter ferien...fikk ikke noe statistikk på første kamp og andre kamp etter ferien krøvel...)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

eivtress

Kom igjen, hvor er optimismen? Før ferien leder vi kanskje eller nesten serien, og etter ferien er det kanskje vår tur. Brann har spilt en middelmådig vårsesong, hvorfor skulle ikke vi for en gangs skyld ha en heidundranes høstsesong? I tillegg ligger Rbk i skrivende stund under mot FC Oslo  :lol: .

krøvel vellevold

En helt hypotetisk teori:

Hvis Brann vinner begge de to neste kampene (hjemmekamper faktisk), så er vi uansett serieleder igjen.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Det er vel mer en konstatering av fakta enn det er en hypotetisk teori :p


Selv synes jeg det er meget lovende at vi ligger såpass greit foran RBK.
I fjor var det rekordsterke Brann som lå 7 poeng foran på samme tidspunkt. I år er det ytterst middelmådige Brann som ligger 5 foran.

Håper bare det skiller seg ut et klart bunnsjikt i år, slik at ikke 2/3-deler av serien spiller med høye skuldre utover høsten. Det pleier angrepsvillige Rosenborg å utnytte maksimalt.

Silje Karina

hmm...Optimisme er jo bra.. mn ikkje bli FOR optimistisk..då blir du bare skuffet... Men det er jo lov å håpe..og nei, eg er ikkje pessimistisk=) :D
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

Superjack

I abstinenser for at fotballen skal starte opp igjen legger jeg opp til litt mer diskusjon ang resten av Brann sin vei mot gullet 2007.

Tabell pr 13 runder:

1 Stabæk Fotball 28
2 Brann              26
3 Lillestrøm SK    24
4 Viking FK         24
5 FC Lyn Oslo     21
6 Rosenborg       19

Brann har 7! poeng til Rosenborg, og vi slipper peset med at vi leder til halvspilt. I grunnen kunne vi ikke fått bedre utgangspunkt. (Vet at vi hadde ett mye bedre utgangspunkt i fjor, i teorien...)

De neste 4 rundene er det ikke det letteste programmet for Brann, med potensielt store utslag i hvor vi er på tabellen om 4 runder, med Lillestrøm med det i utgangspunktet letteste programmet.

14  
Brann - Stabæk  (Håper det blir grisebank av Stabæk, men
                         frykter tempoproblemer) H
Fredrikstad - Lillestrøm H
Rosenborg - Viking       H

15
Lillestrøm - Odd Grenland H
Tromsø - Rosenborg         B
Strømsgodset - Brann      U
Stabæk - Vålerenga         H (Men kanskje jeg tar feil, og ViF slår topplaget
                                         Stabæk, som de gjorde mot LSK og RBK?)
Viking - Start                   H

16
Rosenborg - Stabæk        H
Sandefjord - Viking          B
Vålerenga - Brann           H (redd for det ja)
Lillestrøm - Strømsgodset H

17
Brann - Rosenborg           H
Viking - Fredrikstad          H
Lyn - Lillestrøm                B
Stabæk - Start                 H

Skulle mine spådommer slå til ser tabellen slik ut pr medio august:

1 Stabæk Fotball 34
2 Brann              33
3 Lillestrøm SK    33
4 Viking FK         33
5 Rosenborg      28
...
FC Lyn Oslo    (Gidder ikke ta med, for jeg har ikke troen på
                              gullkamp helt inn.)

Og vi ligger fortsatt helt i toppen, men MYE tettere i teten. MEN, brann har på papiret det definitivt letteste programmet inn mot mål, bortsett fra Tromsø borte i siste runde.

Faen om gullet må avgjøres i en snøstorm i sameland og med dilemmaet -Se kampen i Tromsø og ikke få med gullfeiring i Bergen, eller bare få med evt gullfeiring i Bergen....
Brannsupporter.

enavgutta


Xminator

Forvirret, har ikke både Miller og Kvisvik reist allerede?

FeltZ4ever

Quote from: "Xminator"Forvirret, har ikke både Miller og Kvisvik reist allerede?


Nå har suppegjøkene i Idrettsveien knotet det så innforjævlig til at MOD kan bare stenge denne tråden..

Er det konsekvensene av MIMs ubrukelige lederevner som kommer til overflaten??
Den e' Bruun...

dudo

Det er vel verdt å merke seg at ting ikke raknet før RBH kom inn stadionporten. Eneste griningen før det var fra Miller, og det får han ta på sin egen kappe. Ang Andresen var han klar til å skrive ny kontrakt i fjor - men etter at RBH kom sa det stopp. For flere spillere. Helvete.

Jeg kommer til å grine meg i søvn i natt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Nå skjer det så mye i sportsklubben. Virker som man er i ferd og miste kontrollen der oppe. Sier seg selv at med så mye "spetakkel" er forutsetningene for gull mikroskopiske.

Corran

Virker som de har kontrollen spør du meg.
De har fått et klart svar fra kapteinen og den mest rutinerte midstopperen om at de blir ut sesongen
De har hentet inn en midstopper reserve som er adeccoligaens beste (eller en av de beste)
De har hentet inn et av sveriges største spisstalenter

De har mistet en spiller som kunne være en viktig brikke (men som er utskjelt hver gang han spiller fast ) men som var 4/5 valg på sin plass
De har mistet en spiss som scorer (minst) halvpartene av målene sine i en enkelt kamp og selv om han har klippekort så scorer han ikke mer en i max 4-5 kamper (og han er også meget utskjelt her inne pga klippekort)
Og til slutt så har de en sutrekopp som mener han er viktigere en laget som har skrevet kontrakt med en gullrival, men ikke blir sluppet før sesongen er ferdig (hadde han hørt på ledelsen så hadde han vist det og sikkert valgt en annen klubb om spilletid var viktig)

Så er vi svekket eller styrket?
Eg synes ikke vi er svekket. Heller styrket litt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up