• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann

Started by Ricky, June 20, 2007, 21:33:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Det blir ingen kamp mellom nr 1 og 2 siden Viking tapte i dag, men nok av prestisje uansett.. Regner med de fleste vil være fornøyde med alt annet enn hjemmeseier, siden kampene i Stavanger vanligvis ender med mange mål til Viking og ikke fullt så mange til Brann..

Vi mister Bengt Sæternes pga gule kort, men det blir jo en smal sak å finne en erstatter. Mange vil vel også mene at vi forsterker med Helstad/Winters på topp.
Verre blir det for Viking å erstatte sin kaptein og beste spiller i år; Nicolai Stokholm, som må sone for rødt kort.

Viking 3-2-0 hjemme
Brann 3-0-2 borte

Siste 5 år:
2006: Viking - Brann 5-0
2005: Viking - Brann 0-0
2004: Viking - Brann 4-2
2003: Viking - Brann 3-3
2002: Viking - Brann 4-1
Alle: 29-10-10 fordel Viking

Nixon

Kanskje vi bør starte slik vi sluttet i dag med fem på midten? Brann har spilt gode kamper med en formasjonen i RL, og det kan være en god løsning å starte slik i den vanskelige bortekampen mot Viking.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Romarius

Quote from: "Nixon"Kanskje vi bør starte slik vi sluttet i dag med fem på midten? Brann har spilt gode kamper med en formasjonen i RL, og det kan være en god løsning å starte slik i den vanskelige bortekampen mot Viking.



Tror det kan være smart. Skulle gjerne sett dem slik mot Lyn også, sånn i etterpåklokskapens navn

BRANN - FOR ALLTID

Er ikke sikker på at Helstad/Winters starter. Hvem skal ta "Sæternes-rollen"? Vi må ha et stort og sterkt oppspillspunkt. Hvis Armann B er skadefri blir jeg ikke overrasket om MIM velger Helstad/Armann på topp.
Uansett, det blir en knalltøff kamp - og det er på tide med en BRANN seier i oljebyen.
RANN - FOR ALLTID

Strilen

Stocholm'en må stå over kampen mot Brann.

Bare for å nevne det.

Andrés

Det e nevnt.. Håper vi revansjerer oss nede i oljebyen. Det e på tide å vinne no...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

enavgutta

Kan ikke huske sist vi vant i Stavanger. Var det på gamle drætastadion til siddislaget? Ja, det må det ha vært :D

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"Kan ikke huske sist vi vant i Stavanger. Var det på gamle drætastadion til siddislaget? Ja, det må det ha vært :D


Vi vant 2-0 i 2001, 6-2 i 2000, 3-2 i 1998, 2-1 i 1990, 4-3 i 1977 og 2-0 i 1976. Det er våre eneste seire på 45 toppserieoppgjør i Stavanger siden 1948/49.
Legg ned hele klubben!

Rune felt F

har ikke viking en til spiller som må stå over i tillegg til Stockholm?
Når eg slo på tv'en i går og de viste klipp fra Stabekk-viking sa de: "no må også stockholm stå over mot brann". Tyder på at det var en til. Noen som vet?

thesevs

Nicolai Stokholm må stå over 1 kamp pga 2 gule i kampen mot Stabæk
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

tosssa

Jone Samuelsen pga 3 gule kort

Alzheimer/Silverspurs

Stavanger aftenblad nevner at Samulsen bare har 1 gult i år så det kan ikkje vere han. Maurice Ross på backen kanskje? Han har endten 2 eller 3 og er jo skotte, så han sankar kort.

skb!

Enig med dem som sier at en 4-5-1 formasjon kunne passet bra i denne kampen. Her bør ikke Brann tenke på å underholde, men på å få med seg 3 poeng. En slik formasjon er stødig defensivt, samtidig som den åpner opp for gode kontringer. Nå skal det riktignok sies at jeg ikke kjenner Viking godt nok til å vite hvordan de spiller, og hva som kunne være en passende formasjon mot dem.

Tore Larsen

Quote from: "skb!"Her bør ikke Brann tenke på å underholde, men på å få med seg 3 poeng.


Nå er vel ikke det noe problem for Brann for de har vel ikke underholdt no særlig i kampene hittil i år....Unntaket er Vif hjemme...
Mvh

Tore

KEO

\Hvilket tv forum vises kampen paa?
Nu kør vi!

Corran

Mot viking ser eg gjerne at de spiller med Bakke og MA sentralt og Solli samt PVM på kantene og Gashi rett bak Tossa som bindeledd mellom midtbane og spiss

Ellers leste eg bare om en som må stå over mot Brann og det var han som fikk rødt kort mot Stabæk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rune felt F

Quote from: "Corran"Mot viking ser eg gjerne at de spiller med Bakke og MA sentralt og Solli samt PVM på kantene og Gashi rett bak Tossa som bindeledd mellom midtbane og spiss

Ellers leste eg bare om en som må stå over mot Brann og det var han som fikk rødt kort mot Stabæk


Tror vi skal vente litt med å bruke Bakke. Det første han gjorde når han kom inn mot Afk var en ganske stygg taklign som han normalt ville fått gult kort for. Bakke kan heller komme inn i andre omgang avhengig av kampbilde. Har en følelse av at han fort kan pådra seg en utvisning om han starter kampen.

Corran

Så at han muligens e den beste spilleren å putte ved siden av MA betyr ikke så mye pga at han kanskje kan få rødt kort?
Bra logikk
Bør kanskje ikke bruke Opdal heller da siden han jo fikk rødt kort sist.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Stoffi

Quote from: "Nixon"Kanskje vi bør starte slik vi sluttet i dag med fem på midten? Brann har spilt gode kamper med en formasjonen i RL, og det kan være en god løsning å starte slik i den vanskelige bortekampen mot Viking.


Kan være spennende, vi har jo tross alt mange forrykende midtbanespillere som sitter på benken.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

knutern

Quote from: "Rune felt F"Tror vi skal vente litt med å bruke Bakke. Det første han gjorde når han kom inn mot Afk var en ganske stygg taklign som han normalt ville fått gult kort for. Bakke kan heller komme inn i andre omgang avhengig av kampbilde. Har en følelse av at han fort kan pådra seg en utvisning om han starter kampen.
Det var forsåvidt en sinnsyk takling, men vil heller ha noen som misser på en takling i ny og ne enn folk som står og ser på. Det er noe med det å sette seg i respekt ;-)

Klaus_Brann

Quote from: "knutern"
Quote from: "Rune felt F"Tror vi skal vente litt med å bruke Bakke. Det første han gjorde når han kom inn mot Afk var en ganske stygg taklign som han normalt ville fått gult kort for. Bakke kan heller komme inn i andre omgang avhengig av kampbilde. Har en følelse av at han fort kan pådra seg en utvisning om han starter kampen.
Det var forsåvidt en sinnsyk takling, men vil heller ha noen som misser på en takling i ny og ne enn folk som står og ser på. Det er noe med det å sette seg i respekt ;-)


I ny og ne?Mannen er et vandrende kort, og siden "man ikke får gult kort for sånt i England" så er det ikke mye forbedringspotensiale..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

Opdal
Guntveit-Bjarnarson-Sigurdsson-Corrales
Solli-Andresen-Haugen-Huseklepp
Winters-Helstad

Opdal er selvsagt.

Guntveit gjorde en glimrende jobb sist, og kombinerte flott med Solli. Corrales viste framgang sist kamp og bør belønnes for det, dessuten føler jeg meg ikke trygg med Hanstveit bak.

Solli har vært veldig god hele sesongen. Andresen har skjerpet seg de siste kampene og fortsetter dermed. Haugen er en jeg har veldig lyst å se fra start. For det første kan han, som vi alle husker ifra ifjor, gi Andresen mer frihet. I tillegg kan han også demme opp for Huseklepp om han skulle etterlate seg store hull på vingen. Huseklepp er en vi trenger framover, og den eneste måten å sikre det på er å gi han spilletid.

Winters-Helstad er det eneste valget vi har.

Christian


Superjack

Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: "Superjack"


De som mener AaFK var på høyde, må jo være hjernevaskede AaFK-supportere! AaFK var jo drittelendig! Det var Brann som hadde spillet hele veien, men pga AaFKs forsvarsmur som stod inni 16-meteren, så ble det ikke mye store sjanser for Brann.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Corrales
Solli - Andresen - Bakke - Vaagan Moen
Helstad - Winters

Ett mulig alternativ kunne vert Huseklepp istedenfor Winters, og gi ham en veldig fri rolle i laget. Med Huseklepp og Helstad i angrepsformasjon er det ikke mye bakrom Viking kunne gitt uten å bli straffet meget hardt.

Nå får vi håpe guttene finner tenningen foran denne kampen også, vi har ett 5-0 tap å revansjere, og en tabelltopp å forsvare. 3 poeng her kan fort bety en viktig luke ned til de andre lagene.

Heia Brann!

chris

gashi må jo nesten spille han var den jeg synes ihvertfall var en av de beste på onsdag. han jobbet opp en hel haug av baller. idenne kampen viste han også at han kunne spille angrep.
kke født til å få sett kampene i 1919. Derfor er jeg fjortis!

Brannfrelst

Ser ut til at været holder seg bra på søndag.
Sol og 18 grader både i Bergen og Stavanger.
2.10.07-Gullet kom hem!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Janko

Tror Søren Berg må stå over mot Brann....

olebrann3

både søren berg og en til

Brannfrelst

Om Søren Berg skal stå over da er det 3 midtbanespillere Viking mangler. Nicolai Stockholm,Jone Samuelsen og Søren Berg. Men hvor har dere dette fra?
2.10.07-Gullet kom hem!

skip

Stokholm må hvertfall stå over. Han fikk rødt kort sist mot Stabæk, etter 2 drapsforsøk på Alazinho. Men resten er jeg usikker på, står hvertfall ingenting om noen andre her : http://dyn.tv2.no/sport/main.do?cmd=quarantine&tournamentId=1&seasonId=329

Jay Tee

eg vil ha
Oppdal
Guntveit  ørn   bjørnson  hanstveit
Soli   Andresen    Gashi   Vaagan Moen
   Helstad   winters

Eg vil ha Hanstveit istde for Corales pga at Corales veldig ofte( føler eg) vender opp og slår støtte passning, men han e bra offansivt.

Ska vi ha 5 på midtbanen vil eg ha Haugen inn for winters og Gashi som hengende spiss..
eia brann

Janko

Når det gjelder Søren Berg så må han stå over ifølge de som kommenterte stabæk-viking. mulig de tar feil, men håpet er der...

tomlars1

Quote from: "Janko"Når det gjelder Søren Berg så må han stå over ifølge de som kommenterte stabæk-viking. mulig de tar feil, men håpet er der...

Xminator

Godt angrep, ok forsvar, rævva midtbane.

tomlars1

Quote from: "Xminator"Godt angrep, ok forsvar, rævva midtbane.


Såvidt jeg kan huske så var det en ræva midtbane som spilte i rødt på Viking Stadion i fjor høst

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tolind

Opdal

Guntveit-Bjarnason-Sigurdsson-Corrales
Bakke

Solli-Andresen-Mjøsas Beckham  :D
Gashi

Helstad
                                 

Mitt ultimate lag til Vikingkampen!! Bakke hadde garantert vært en flott bidragsyter som def. midtbaneanker! Har tidligere hatt suksess med Gashi som off. motor på midten! Vaagan-Moen bytter med Huseklepp når han har løpt fra seg :=) Gashi bytter med Winters når vi endelig har punkert kampen! He he!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

skip

Jeg vil ha RL oppstilling:

4-2-3-1

Opdal
Guntveit - Bjarnarson - Sigurdsson - Corrales
Haugen/Bakke - Andresen
Huseklepp/Solli - Gashi - PVM
Helstad

tomlars1

Quote from: "dudo"


Naturligvis, selv om jeg tviler sterkt på at akkurat den tanken var veldig fremtredende blant Brann spillerne som var ute på banen i den kampen :-)

Tore Larsen

For de som skal kjøre til Stavanger, beregn GOD TID !!

http://www.bt.no/trafikk/article373251.ece
Mvh

Tore

dudo

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1144206.ece

Mjelde vurdere å bruke 4-2-3-1 mot Viking.

Fantastiske nyheter! Jeg har lengtet etter å se denne formasjonen borte mot gode lag, og tror definitivt dette kan være veien å gå mot poeng i Stavanger. Det antydes i artikkelen at Huseklepp kan starte, og det er liten tvil om at egenskapene hans kommer langt bedre til rette i denne formasjonen enn 4-4-2. Det sies dog intet om hvem som skal erstattes av Vaagan Moen eller Solli. Mitt tips går på PVM som ikke akkurat har sprudlet i denne formasjonen tidligere.

Opdal

Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Corrales

Bakke - Gashi/Andresen

Solli - Andresen/Gashi - Huseklepp

Helstad

Tipper det er dette han ender opp med om 4-2-3-1 blir tilfellet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheRock

Har liten tiltro til 4-2-3-1 taktikken, men om Huseklepp får starte så stiller jeg meg positiv til det.

dudo

Den har da fungert særdeles godt for oss mot gode lag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lurkin

Quote from: "Jay Tee"eg vil ha
Oppdal
Guntveit  ørn   bjørnson  hanstveit
Soli   Andresen    Gashi   Vaagan Moen
   Helstad   winters

Eg vil ha Hanstveit istde for Corales pga at Corales veldig ofte( føler eg) vender opp og slår støtte passning, men han e bra offansivt.

Ska vi ha 5 på midtbanen vil eg ha Haugen inn for winters og Gashi som hengende spiss..
Berømte Brann fra Bergen

gunkar

OBS! Sæternes har karantene for 3 gule. TJ er vel på landskamp med hjemlandet sitt, eller? Var ikke på benken mot Aafk
rann, Brann og bare Brann

dudo

Sæternes har karantene, Lurkin.

Edit; Og TJ er i Canada, som gunkar sier.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jay Tee

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "Jay Tee"eg vil ha
Oppdal
Guntveit  ørn   bjørnson  hanstveit
Soli   Andresen    Gashi   Vaagan Moen
   Helstad   winters

Eg vil ha Hanstveit istde for Corales pga at Corales veldig ofte( føler eg) vender opp og slår støtte passning, men han e bra offansivt.

Ska vi ha 5 på midtbanen vil eg ha Haugen inn for winters og Gashi som hengende spiss..


sorry, eg mente Bjørnason. men eg så ikke LLLIIIINNNNN kampen tøffen. Og du må jo være litt blind du og siden du ikke har med Soli på det laget ditt. han har jo hvert vår beste mann i år.
eia brann

Go Up