• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann Stadion vs Nou Camp

Started by Stoffi, June 17, 2007, 00:27:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kruxleiven

Barca er skikkelig dårlig på stemning. Det er fansen til Real Madrid også, men de er flere enn Boixos Nos i hvertfall som er den stående syngende fansen til Barca. Best i Spania er Sevilla- og Betisfansen. Valencia er også okay til tider. Uansett er det litt overraskende at de ikke klarer å lage liv når det er lokalderby. Riktignok er Espanyol en del mindre klubb, men jeg er sikker på at Barcelonafansen ikke bare er glad i Espanyol.

Ellers er Spania et dårlig forbilde for stemning. De aller fleste i Norge er bedre. Nou Camp er vel et forferdelig eksempel. Delvis er stadion full i turister som neppe trøkker til for noen av lagene på banen, dels er stadion for stor for at lyden skal nå noe særlig frem og det mangler tak og dels er Barcafansen bortskjemte og synger ikke før de vinner eller leder i storoppgjørene. Situasjonen er vel noenlunde den samme i andre store klubber som Juventus, Real Madrid, Man U og Arsenal.

Du har rett. Camp Nou med Brannsupportere hadde laget mye bedre stemning og trøkk, men samtidig ville stadion sett tom ut også da. Slike store stadion egner seg ikke for god stemning. Unntaket er i Italia der man får inn 15-20000 gale fans i en sving som synger for laget kontinuerlig. Også Tyskland da der det er mye bra stemning rundtom. Som i Dortmund. Dem hadde nok laget bedre liv enn oss. Det finnes også enkelte klubber i England også med bra liv, men jeg ser ikke vekk fra at vi ville laget mer stemning enn dem.

abe78

Så Roma - Milan for noen år siden. Lydtrykket var småsykt. En milan spiller grisetakler et Romatallent som brekker beinet. Når speaker opplyser om det går publikum bananas!

Nei har litt mer tro på italienske tribuner, selv om italiensk fotball forståelig nok er nede i en bølgedal.
.og husk!

Bruiser

Tyrkerane er rimelig gode når det gjeld trøkk frå tribuna. Dei er fullstendig fanatiske og stiller vel i særklasse i Europa etter mitt skjønn.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

olebrann3

Hadde vi knekt foten til Edu hadde eg og gått bananas

Xminator

Quote from: "abe78"Så Roma - Milan for noen år siden. Lydtrykket var småsykt. En milan spiller grisetakler et Romatallent som brekker beinet. Når speaker opplyser om det går publikum bananas!

Nei har litt mer tro på italienske tribuner, selv om italiensk fotball forståelig nok er nede i en bølgedal.


Er det ikke derfra LSK har hentet trommene og RBK roperten?

jinxter

Quote from: "abe78"Nei har litt mer tro på italienske tribuner, selv om italiensk fotball forståelig nok er nede i en bølgedal.


Ja, verdensmester, champions league vinner, verdens beste spiller ifølge fifa.. Kommer ikke mye lenger ned i bølgedaler enn det.

Tore Larsen

Quote from: "jinxter"
Quote from: "abe78"Nei har litt mer tro på italienske tribuner, selv om italiensk fotball forståelig nok er nede i en bølgedal.


Ja, verdensmester, champions league vinner, verdens beste spiller ifølge fifa.. Kommer ikke mye lenger ned i bølgedaler enn det.


Og verdens mest korrupte liga....
Mvh

Tore

gazi

Quote from: "Xminator"
Quote from: "abe78"Så Roma - Milan for noen år siden. Lydtrykket var småsykt. En milan spiller grisetakler et Romatallent som brekker beinet. Når speaker opplyser om det går publikum bananas!

Nei har litt mer tro på italienske tribuner, selv om italiensk fotball forståelig nok er nede i en bølgedal.


Er det ikke derfra LSK har hentet trommene og RBK roperten?


Meg bekjent bruker hverken Roma eller Lazio trommer. Milan vet jeg ikke med. Men roperter og mikrofoner blir brukt hele tiden

Uansett, LSK tar kulturen sin fra Sør-Amerika, ikke Italia. Italiafansen er blant de mest spontane og patriotiske i verden, og de står ikke å synger kontinuerlig i 90 minutter vist laget gjør det dårlig. For eksempel Har Lazio fansen flere ganger tømt store deler av stadion, og fått 10-30 000 fans til å stå utenfor i en halvtime, i protest mot dårlig spill. Og neste dag møter de gjerne opp på trening for å kaste stein og bluss på egne spillere.

Northside

Grunnen til at Barca fansen suger er jo enkel. 50% av de som er på tribunene er "fans" fra hele verden som kun er der for å se fotball, de holder gjerne ikke med Barca en gang.

En annen grunn er at så og si hele ultras gruppen(e) til Barca er utestengt (samme med Real Madrid), dermed så er de som lagde stemning på 80 og 90-tallet vekke fra tribunenene. Også mange som boikotter laget fordi den moderne fotball har tatt helt over.

Går du noen litt rundt i noen gater ikke så langt vekke fra stadion vil du finne puber hvor stemningen er 100 ganger enn inne på selve stadion...

Her ser du hvordan det var før i tiden:
http://www.boixosnois.com/photos/big/89.90.fcb-mandril-copa.03.jpg
http://www.boixosnois.com/photos/big/89.90.fcb-mandril-copa.01.jpg

Nå består denne gjengen kun av en liten % andel. Samtidig så har de en haug med regler de må forholde seg til noe som ikke lager mer stemning.

Men men, slik er den moderne fotballen hvor familier, penger og VIP-er styrer hele driten...

Stoffi

Quote from: "NorthsideFCDH"Grunnen til at Barca fansen suger er jo enkel. 50% av de som er på tribunene er "fans" fra hele verden som kun er der for å se fotball, de holder gjerne ikke med Barca en gang.

En annen grunn er at så og si hele ultras gruppen(e) til Barca er utestengt (samme med Real Madrid), dermed så er de som lagde stemning på 80 og 90-tallet vekke fra tribunenene. Også mange som boikotter laget fordi den moderne fotball har tatt helt over.

Går du noen litt rundt i noen gater ikke så langt vekke fra stadion vil du finne puber hvor stemningen er 100 ganger enn inne på selve stadion...

Her ser du hvordan det var før i tiden:
http://www.boixosnois.com/photos/big/89.90.fcb-mandril-copa.03.jpg
http://www.boixosnois.com/photos/big/89.90.fcb-mandril-copa.01.jpg

Nå består denne gjengen kun av en liten % andel. Samtidig så har de en haug med regler de må forholde seg til noe som ikke lager mer stemning.

Men men, slik er den moderne fotballen hvor familier, penger og VIP-er styrer hele driten...



Se der ja. Barcelona er altså blitt offer for det som er i ferd med å skje i Norge, dog i mindre grad. Bildene du viser er jo en helt ekstrem kontrast til nåværende Nou Camp.
Jeg vil sammenligne den nåværende Barcelona-fansen med Oddrane. Hvis Oddrane hadde fylt Nou Camp, hadde det nok vært relativt likt.

Men det ser ut som om Barcelona's nåværende ELENDIGE supporterkultur på Nou Camp er et resultat av Bjørn Dahl'er og NFF'er, som vil regulere alt i hjel, og stenge ute supporterne som gjør laget attraktivt. Vi har jo sett det samme i LSK og Vålerengen, der til og med supporterne hiver ut sine egne.
Og når man i tillegg gir alle billettene til Vip'er og turister, er det ikke mye håp. Dette er en utvikling man kan se her i Norge også, inkludert Brann.

Håper noen som støtter Bjørn Dahl og NFF får et nytt syn på saken etter å ha lest litt her.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

jako

Quote from: "Xminator"
Quote from: "abe78"Så Roma - Milan for noen år siden. Lydtrykket var småsykt. En milan spiller grisetakler et Romatallent som brekker beinet. Når speaker opplyser om det går publikum bananas!

Nei har litt mer tro på italienske tribuner, selv om italiensk fotball forståelig nok er nede i en bølgedal.


Er det ikke derfra LSK har hentet trommene og RBK roperten?


Jo det stemmer delvis. Tyskland er også en stor inspirasjonkilde tror jeg. Samt Nederland. Den fanfaren de spiller før kampen har de jo plukket fra Feyenoord. Musikken etter scoringene og roperten er noe tyske lag er kjent for. Sangene er stort sett plukket fra Italia gjerne via Sverige.

Problemet med å innføre ting fra litt fjerne strøk er at i disse landene faller slike ting mer naturlig. I Norge er vi veldig stive og dette virker veldig unaturlig når folk later som de er noe annet enn det de egentlig er.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Northside

Noe annet, som jeg glemte å nevne, er prisene Barca fansen må betale for en billett. Er usikker hva man må betale på hjemmekampene til Barca, men når de reiser på borte bane må de av og til ut med 480kr for en billett! De andre klubbene priser bortebillettene etter motstanderen.
Real Madrid og Barca er store lag, derfor høye priser.

Man kan enkelt si at fansen blir prist ut. Husk at de som pleier å være mest fanatisk er ofte de som ikke stiller høyest i arbeiderklassen.

Sånn sett kan vi være glad for at gruppene i f.eks Italia, Argentina osv styrer så pass mye i klubbene. De er i stand til å holde prisene nede + forhindre at den moderne satsingen tar helt av.

En annen ting som gjør at stemningen på Nou Camp suger er fordi nesten hele Boixos Nois gjengen er utestengt. Før bestod de av flere tusen medlemmer, i dag ligger de på noen hundre stykker inne på stadion. Og, de få som har får komme inn på Nou Camp befinner seg kanskje ikke bak målet på den nordre tribunen. De går heller 4-5 stykker og setter seg et annet sted pga de egentlig ikke er velkommen.

Siden Boixos Nois er utestengt har det også kommen noen nye grupper, men som ikke har fått til noe de heller.
Almogavers, Grup Fidel og ICC er noen av de små gruppene, de befinner seg bak målet på motsatt side av hvor Boixos Nois holder til.
Du har også Supporters Puyol som holder til i 3 etasje, et sted hvor det nærmest er umulig å lage stemning.

Stoffi

Prisene lå vel på mellom 600 og litt over 1000. Husker ikke helt nøyaktig.


Fansen har blitt utestengt ja. Det ser vi at Bjørn Dahl prøver å få til på Brann Stadion også, og LSK + Klanen har jo gjort det samme.

Du snakker om to grupper bak målene, disse så jeg holdt bra liv. Dessverre var det kun snakk om kanskje 100 personer i hver gjeng, så man hørte de aldri.
Så også noen grupper i 3. Etasje, der jeg selv satt. Disse var på mellom 10 og 20 stykker hver og hatt helt horrible plasser, til og med dårligere enn meg, de satt noen få rader ovenfor og noen seter bortenfor og sang stort sett "Puta, Puta Espanyol" gjennom hele kampen. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kapteinen

At vi er best i verden er vel ikke noe nytt....:)
Z

paf

Quote from: "jinxter"
Ja, verdensmester, champions league vinner, verdens beste spiller ifølge fifa.. Kommer ikke mye lenger ned i bølgedaler enn det.

Og et publikumssnitt på linje med Brann (ca 18.000 i sesongen som gikk)

paf

Alt tyder på at "Ultras-grupper" skremmer vekk folk fra tribunene fremfor å skape mer engasjement. Jeg foreslår å ta en titt på denne artikkelen hos Stabæksatyren for å få en grei oversikt over en del ting: http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=305

enavgutta

Stoffien har rett, Stadda è bæst! :P

Stoffi

Quote from: "paf"Alt tyder på at "Ultras-grupper" skremmer vekk folk fra tribunene fremfor å skape mer engasjement. Jeg foreslår å ta en titt på denne artikkelen hos Stabæksatyren for å få en grei oversikt over en del ting: http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=305




Interessant artikkel.

Men ber jeg her om at vi må få hooligans? Gode fotballsupportere skremmer ikke vekk tilskuere, fotballvold gjør det. Er noen bluss og litt galskap på tribunen virkelig så ille? Jeg tviler meget sterkt, det er heller noe folk vil komme for å oppleve, slik turistene nå vil oppleve stemning i England. Men vi vil jo selvfølgelig ha bergensere som vil komme på stadion, og gjerne bidra i stedet for å oppleve.

Det gjelder å finne den gyldne middelvei, slik som barcelona bommet totalt på, og slik som tyskerne kanskje har funnet. Man må ta vare på supporterne sine, ellers stikker de og man får en drit kjedelig stadion.
Jeg vil heller ha 20000 Brannfans enn 30000 Barcelonafans.
Heller 20000 supportere enn 30000 familier.

Men så er det jo også snakk om økonomi og dermed bedre sportslig satsing, men det holder jeg utenfor. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "paf"Alt tyder på at "Ultras-grupper" skremmer vekk folk fra tribunene fremfor å skape mer engasjement. Jeg foreslår å ta en titt på denne artikkelen hos Stabæksatyren for å få en grei oversikt over en del ting: http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=305


Hvorfor mener du det? tilskuertallet i europa stiger jo hele tiden, er bare i Norge hvor det virkelig har tatt av. Forskjellen er at vi har fått en haug med familier og VIP-er pga nye stadioner som legger alt til rette for denne gruppen "supportere".

Footballvold i Europa har det vært i alle år, og det er ikke stort verre i dag enn på 90-tallet. Hooligans har også en del av skylden for volden....

Noe som derimot gjør at tilskuertallet i europa kanskje ikke stiger så mye kan ha noen med de syke prisene på billetter?
å skylde på vold blir dumt!

Hvorfor tror du kun den fanatiske ultras-gjengen til Dinamo Zagreb stiller på de kjedelige kampene? Det er jo ikke disse kampene som preges av vold? Hvorfor kommer ikke alle de "normale" supporterne? Prisene kanskje?
Går vi over til derby kamper og større kamper som alltid preges av vold utenfor og innenfor stadion, så er kampene alltid full av "normale" supportere... Dette er kamper hvor det alltid brukes ekxtremt store mengder bluss.

Om "normale" supportere ikke går på kamper pga vold til ultras, så er det virkelig merkelig at de kun kommer på kamper hvor det alltid er vold.
Slik er det i Hele balkan, tyrkia og delvis italia.

Vi kan jo håpe man setter inn like ekstreme tiltak som i spania, hvor alt som er litt på grensen blir straffet sterkt. For å stoppe volden i Spania gjorde de det "enkelt". De nektet flagg, ståplasser, hetsning av politi i sanger, gir ekstreme bøter for alt mulig, som pyro. (Man kan få opp langt over 10 000euro i bot for for brudd på disse reglene).
Og ikke minst, man feide alle under en kamp og utestengte hele grupper osv.

resultatet ble som dere ser enkelte steder, null stemning.

Skal man stoppe volden så er dette helt feil vei å gå! Ta de som faktisk bruker vold, gi de saftige bøter, ikke ta de som kanskje, muligens, nesten utøver vold... Sett opp gjerder inne på tribunene slik at det ikke er mulighet for "riots". Blir det "riots" under en kamp må laget straffes hardt, slik at fansen velger å droppe det neste gang pga de ikke ønsker at laget skal straffes med trkk i poeng eller kamper uten fans.
Men dette styrer jo pengene, så det vil aldri skje.

En annen ting er at disse målingen blir litt feil. I Norge har vi kun en sport folk bryr seg om, utenom vintersport om vinteren. I andre land stiller basket, vollyball, innebandy, svømming, rugby osv osv veldig sterkt også. F.eks er balkan hvor mange velger en basketkamp fremfor fotball pga kvaliteten på spillet er bedre i basket enn i fotball, om du sammenligner med resten av verden. Er like mye vold i basketsporten som i fotball, men det hindrer ikke "vanlige" folk å komme på de kampene...

Northside

En annen ting jeg vil legge til er at landene som Estland, Latvia, Litauen og Ungarn aldri har hatt fotball som en stort sport heller. Volden på kampene er ikke ekstreme så det er neppe det som gjør at ingen kommer der.

En annen ting er at det virker som disse målingene kun er basert på øverste divisjon. Der må folk huske at det kun er i skandinavia "alle" holder med de øverste lagene.

I f.eks Polen, som SS siden snakker om, har de lag langt ned i 3 division som tekker over 1000 stykker, eks er Katowice. Dette viser bare stolheten til fansen som velger å holde med sitt lokale lag fremfor det beste laget i landet som egentlig ligger i samme by.

De forlater heller ikke laget selv om laget rykker ned, noe som skjer i Norge. FFK og Aalesund er flotte eksempler. Fra noen få 100 på kamp til 10 000 når de rykket opp...

Synd ikke flere lag får se hvor viktig hardcore fansen faktisk er (tenker ikke på hooligans og de som bruker vold titt og ofte).
Juventus fikk erfare dette på det groveste. Fra å være et stopp lag med en stor og full stadion, så endte de oppe med en liten gruppe fanatiske supportere i ene svingen, etter at laget gjorde det dårlig, hevet prisene noe helt sykt osv.

De fikk lære det at den gruppen som støttet laget når laget var på vei opp er de samme som støtte laget når laget er på vei ned igjen.
De 30 000 andre som kom når laget var på sitt beste, de er forsvunnet når som laget ikke er best lenger...

krøvel vellevold

En grunn til at Nou Camp suger, er jo at det kun er tak på den ene langsiden. Og det taket dekker ikke engang helt ned til de nederste radene.

http://www.fussballtempel.net/uefa/ESP/Camp_Nou.html
Legg ned hele klubben!

Alastor

QuoteFør vi gir oss i kast med konklusjonen tar vi med en liten oppstilling vi fant på forumet på bataljonen.no. Der er det en lidenskaplig fyr med nikket "krøvel vellevold" som setter opp de mest utrolige statistikker


Hihihi, denne likte jeg :). Fin artikkel var det uansett!

vebo

Quote from: "paf"Alt tyder på at "Ultras-grupper" skremmer vekk folk fra tribunene fremfor å skape mer engasjement. Jeg foreslår å ta en titt på denne artikkelen hos Stabæksatyren for å få en grei oversikt over en del ting: http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=305



Hvor ofte er du egentlig inne på denne møkkasiden? Den er faen meg linket til i annenhvert innlegg her inne!
Tiocfaidh ár lá

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"En grunn til at Nou Camp suger, er jo at det kun er tak på den ene langsiden. Og det taket dekker ikke engang helt ned til de nederste radene.

http://www.fussballtempel.net/uefa/ESP/Camp_Nou.html


Noen som vet hvorfor Barcelona driver og tørker laken på tvers av banen?
ons Ivar skal hem...

Stoffi

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"En grunn til at Nou Camp suger, er jo at det kun er tak på den ene langsiden. Og det taket dekker ikke engang helt ned til de nederste radene.

http://www.fussballtempel.net/uefa/ESP/Camp_Nou.html


Noen som vet hvorfor Barcelona driver og tørker laken på tvers av banen?



Tørketrommelen røk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "NorthsideFCDH"Grunnen til at Barca fansen suger er jo enkel. 50% av de som er på tribunene er "fans" fra hele verden som kun er der for å se fotball, de holder gjerne ikke med Barca en gang.

En annen grunn er at så og si hele ultras gruppen(e) til Barca er utestengt (samme med Real Madrid), dermed så er de som lagde stemning på 80 og 90-tallet vekke fra tribunenene. Også mange som boikotter laget fordi den moderne fotball har tatt helt over.

Går du noen litt rundt i noen gater ikke så langt vekke fra stadion vil du finne puber hvor stemningen er 100 ganger enn inne på selve stadion...

Her ser du hvordan det var før i tiden:
http://www.boixosnois.com/photos/big/89.90.fcb-mandril-copa.03.jpg
http://www.boixosnois.com/photos/big/89.90.fcb-mandril-copa.01.jpg

Nå består denne gjengen kun av en liten % andel. Samtidig så har de en haug med regler de må forholde seg til noe som ikke lager mer stemning.

Men men, slik er den moderne fotballen hvor familier, penger og VIP-er styrer hele driten...



Se der ja. Barcelona er altså blitt offer for det som er i ferd med å skje i Norge, dog i mindre grad. Bildene du viser er jo en helt ekstrem kontrast til nåværende Nou Camp.
Jeg vil sammenligne den nåværende Barcelona-fansen med Oddrane. Hvis Oddrane hadde fylt Nou Camp, hadde det nok vært relativt likt.

Men det ser ut som om Barcelona's nåværende ELENDIGE supporterkultur på Nou Camp er et resultat av Bjørn Dahl'er og NFF'er, som vil regulere alt i hjel, og stenge ute supporterne som gjør laget attraktivt. Vi har jo sett det samme i LSK og Vålerengen, der til og med supporterne hiver ut sine egne.
Og når man i tillegg gir alle billettene til Vip'er og turister, er det ikke mye håp. Dette er en utvikling man kan se her i Norge også, inkludert Brann.

Håper noen som støtter Bjørn Dahl og NFF får et nytt syn på saken etter å ha lest litt her.



Veldig enig i det meste her, og vi må være obs i fremtiden på dette.
Samtidig forventer jeg ikke med et første at turister tar over stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "paf"Alt tyder på at "Ultras-grupper" skremmer vekk folk fra tribunene fremfor å skape mer engasjement. Jeg foreslår å ta en titt på denne artikkelen hos Stabæksatyren for å få en grei oversikt over en del ting: http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=305


Hvorfor mener du det? tilskuertallet i europa stiger jo hele tiden, er bare i Norge hvor det virkelig har tatt av. Forskjellen er at vi har fått en haug med familier og VIP-er pga nye stadioner som legger alt til rette for denne gruppen "supportere".

Footballvold i Europa har det vært i alle år, og det er ikke stort verre i dag enn på 90-tallet. Hooligans har også en del av skylden for volden....

Noe som derimot gjør at tilskuertallet i europa kanskje ikke stiger så mye kan ha noen med de syke prisene på billetter?
å skylde på vold blir dumt!

Hvorfor tror du kun den fanatiske ultras-gjengen til Dinamo Zagreb stiller på de kjedelige kampene? Det er jo ikke disse kampene som preges av vold? Hvorfor kommer ikke alle de "normale" supporterne? Prisene kanskje?
Går vi over til derby kamper og større kamper som alltid preges av vold utenfor og innenfor stadion, så er kampene alltid full av "normale" supportere... Dette er kamper hvor det alltid brukes ekxtremt store mengder bluss.

Om "normale" supportere ikke går på kamper pga vold til ultras, så er det virkelig merkelig at de kun kommer på kamper hvor det alltid er vold.
Slik er det i Hele balkan, tyrkia og delvis italia.

Vi kan jo håpe man setter inn like ekstreme tiltak som i spania, hvor alt som er litt på grensen blir straffet sterkt. For å stoppe volden i Spania gjorde de det "enkelt". De nektet flagg, ståplasser, hetsning av politi i sanger, gir ekstreme bøter for alt mulig, som pyro. (Man kan få opp langt over 10 000euro i bot for for brudd på disse reglene).
Og ikke minst, man feide alle under en kamp og utestengte hele grupper osv.

resultatet ble som dere ser enkelte steder, null stemning.

Skal man stoppe volden så er dette helt feil vei å gå! Ta de som faktisk bruker vold, gi de saftige bøter, ikke ta de som kanskje, muligens, nesten utøver vold... Sett opp gjerder inne på tribunene slik at det ikke er mulighet for "riots". Blir det "riots" under en kamp må laget straffes hardt, slik at fansen velger å droppe det neste gang pga de ikke ønsker at laget skal straffes med trkk i poeng eller kamper uten fans.
Men dette styrer jo pengene, så det vil aldri skje.

En annen ting er at disse målingen blir litt feil. I Norge har vi kun en sport folk bryr seg om, utenom vintersport om vinteren. I andre land stiller basket, vollyball, innebandy, svømming, rugby osv osv veldig sterkt også. F.eks er balkan hvor mange velger en basketkamp fremfor fotball pga kvaliteten på spillet er bedre i basket enn i fotball, om du sammenligner med resten av verden. Er like mye vold i basketsporten som i fotball, men det hindrer ikke "vanlige" folk å komme på de kampene...


Mange ser og kampen på tv som har fått et enormt utvalg.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"
Quote from: "paf"Alt tyder på at "Ultras-grupper" skremmer vekk folk fra tribunene fremfor å skape mer engasjement. Jeg foreslår å ta en titt på denne artikkelen hos Stabæksatyren for å få en grei oversikt over en del ting: http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=305



Hvor ofte er du egentlig inne på denne møkkasiden? Den er faen meg linket til i annenhvert innlegg her inne!


Forstår ikke problemet?De har gjerne morsomme og interessante artikler der inne, og så lenge de angår temaet er det vel ikke noe problem. Er det fordi det er Stabæk folk du sliter med det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: "Klaus_Brann"
Forstår ikke problemet?De har gjerne morsomme og interessante artikler der inne, og så lenge de angår temaet er det vel ikke noe problem. Er det fordi det er Stabæk folk du sliter med det?


Stabæk folk eller stabækfolk ;) ? Nei jeg skjønner ikke hvorfor folk henger rundt på andres supportersider.
Tiocfaidh ár lá

naitsirk

Eg var i stavanger i helga og var like godt på viking kamp.

16 000 på tribunen som er bortimot fult og kjempeforhold.
Alt låg til rette.

Men makan til dårlig stemmning.Viking horden ( eller kva dei heiter) var  like stort som felt A på Hansa. resten av publikum satt i ro og grynta litt når viking hadde sjanser. lydmannen gjekk i tillegg bananas når viking scora, og det heile minna fryktelig mykje om ein håndballkamp.

Når folk her inne snakker om dårlig stemmning på stadion, så reis til viking stadion.

paf

Quote from: "vebo"
Stabæk folk eller stabækfolk ;) ? Nei jeg skjønner ikke hvorfor folk henger rundt på andres supportersider.

Av og til er det noe interessante saker der. De er bra på generelt fotballstoff og skriver ikke bare om seg selv slik mange andre gjør. I tillegg legger de ut mye hysterisk dårlig fotballmusikk, bra musikkvideoer og mye bra høydepunkter fra forskjellige kamper. En fin side for de av oss som er interessert i fotball, og ikke bare i Brann.

Stoffi

Quote from: "paf"
Quote from: "vebo"
Stabæk folk eller stabækfolk ;) ? Nei jeg skjønner ikke hvorfor folk henger rundt på andres supportersider.

Av og til er det noe interessante saker der. De er bra på generelt fotballstoff og skriver ikke bare om seg selv slik mange andre gjør. I tillegg legger de ut mye hysterisk dårlig fotballmusikk, bra musikkvideoer og mye bra høydepunkter fra forskjellige kamper. En fin side for de av oss som er interessert i fotball, og ikke bare i Brann.




Siden Paf'en har rulle-r, kan man ikke anta noe annet enn at han stabæksupporter med et destruktivt misjon her i Bergen. Det er vel ikke tilfeldig at Fjortisinvasjonen på Store Stå skjedde SAMTIDIG som Paf solgte BST-artikler der?!! Det lukter ugler i mosen!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

RC

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"En grunn til at Nou Camp suger, er jo at det kun er tak på den ene langsiden. Og det taket dekker ikke engang helt ned til de nederste radene.

http://www.fussballtempel.net/uefa/ESP/Camp_Nou.html


Noen som vet hvorfor Barcelona driver og tørker laken på tvers av banen?


Tror det er varmt der nede...

Klaus_Brann

Quote from: "vebo"
Quote from: "Klaus_Brann"
Forstår ikke problemet?De har gjerne morsomme og interessante artikler der inne, og så lenge de angår temaet er det vel ikke noe problem. Er det fordi det er Stabæk folk du sliter med det?


Stabæk folk eller stabækfolk ;) ? Nei jeg skjønner ikke hvorfor folk henger rundt på andres supportersider.


Hoho..Det kunne like godt vært en generell fotballside. Dette var jo en ganske nøytral artikkel, og forstår ikke at du ikke ser at det kan være interessant for andre, om ikke for deg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: "RC"
Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"En grunn til at Nou Camp suger, er jo at det kun er tak på den ene langsiden. Og det taket dekker ikke engang helt ned til de nederste radene.

http://www.fussballtempel.net/uefa/ESP/Camp_Nou.html


Noen som vet hvorfor Barcelona driver og tørker laken på tvers av banen?


Tror det er varmt der nede...


Kanskje de lager striper i gresset :P
Tiocfaidh ár lá

paf

Quote from: "Stoffi"Siden Paf'en har rulle-r, kan man ikke anta noe annet enn at han stabæksupporter med et destruktivt misjon her i Bergen. Det er vel ikke tilfeldig at Fjortisinvasjonen på Store Stå skjedde SAMTIDIG som Paf solgte BST-artikler der?!! Det lukter ugler i mosen!

Ah, nettopp. Konspirasjonsteorier er alltid bra. Men jeg er nok vokst opp på den andre siden av Oslo - på et tidspunkt da Stabæk spilte i femte divisjon eller tilsvarende. Leit å måtte skuffe der.

Andrés

Som Celtic-supporter, har jeg vært i Glasgow 1 gang for å se et av verdens største hatoppgjør, Celtic mot rangers...

Da jeg var der var den legendariske 6-2 kampen hvor vi knuste det blå pakket fra Glasgow, og stemningen var magisk... Nå har jeg ikke sett denne kampen fra Ibrox, men jeg regner med at stemningen ikke er noe mindre der enn hva den er på Parkhead... Det religiøse aspektet av dette oppgjøret preget supporterene, og det var et sinnsykt liv hele kampen igjennom, spesielt siden vi knuste våre verste rivaler på best mulig måte, score 6 mål på dem...

Magisk!

Når det kommer til Staddaen, er det få plasser i landet som får meg til å skjelve når stemningen er den rette... Mot LSK var det magisk å være på Stadion, la oss håpe at det blir likedan på onsdag mot AaFK...

Brann vs Barca? Aner ikke, aldri vært på Camp Nou, men kan tenke meg at om stemningen der nede er slik den blir beskrevet, hadde vi lett laget mer liv enn de aller fleste der, foruten om kanskje Die-Hard gruppen av Barca fans..

Fantastisk uansett, vil jeg tro=)
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Stoffi

Quote from: "paf"
Quote from: "Stoffi"Siden Paf'en har rulle-r, kan man ikke anta noe annet enn at han stabæksupporter med et destruktivt misjon her i Bergen. Det er vel ikke tilfeldig at Fjortisinvasjonen på Store Stå skjedde SAMTIDIG som Paf solgte BST-artikler der?!! Det lukter ugler i mosen!

Ah, nettopp. Konspirasjonsteorier er alltid bra. Men jeg er nok vokst opp på den andre siden av Oslo - på et tidspunkt da Stabæk spilte i femte divisjon eller tilsvarende. Leit å måtte skuffe der.



Jaja, der røk den teorien.

Men artikkelen var bra den.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "NorthsideFCDH"I f.eks Polen, som SS siden snakker om, har de lag langt ned i 3 division som tekker over 1000 stykker, eks er Katowice. Dette viser bare stolheten til fansen som velger å holde med sitt lokale lag fremfor det beste laget i landet som egentlig ligger i samme by.


Nåja.. Katowice ble vel tvangsflyttet for to år siden. De er jo sånn sett et ganske spesielt tilfelle. Tipper det finnes mer relevante lag i polsk tredjedivisjon som har jobbet seg sakte, men sikkert, nedover i systemet, og har tilskuertall deretter. Hadde Katowice gjort som Fredrikstad, og tilbragt 20 år i grøften (hvorav ti av dem på nivå 3)... Da skulle jeg ha bifalt Katowice-fansens imponerende stayer-evne.

QuoteDe forlater heller ikke laget selv om laget rykker ned, noe som skjer i Norge. FFK og Aalesund er flotte eksempler. Fra noen få 100 på kamp til 10 000 når de rykket opp...


Aalesund, med et snitt på 10.000 i Adeccoligaen, er vel egentlig et ganske dårlig eksempel på fans som flykter fra sitt lag når de rykker ned.

Go Up