• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"Nye" sanger

Started by Exim, June 09, 2007, 21:03:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Exim

Det blir sagt, "ååååå, denne må vi innføre, ååå den å!"

Ikke det mulig å samle flest mulig sanger på 1 side, sanger som skal/kan innføres.

Mye lettere for nyere brukere og for all del erfarnebrukere. Hvis man skal lære seg sangene ville det vært greit om de lå på 1 link, med en melodi sånn at folk kunne lest på den.

Kunne eventuelt en moderator satt opp en tråd og låst den slik at man ikke skal spamme den med kommentarer..

Greit man har en tråd " Forslag til sanggruppen", men som flere vet er ikke denne gruppen noe å skryte av, alt for mange dårige forslag i denne tråden å.

Samle sangene ETT sted, å la oss lære de!!!

Klaus_Brann

Quote from: "Exim"Det blir sagt, "ååååå, denne må vi innføre, ååå den å!"

Ikke det mulig å samle flest mulig sanger på 1 side, sanger som skal/kan innføres.

Mye lettere for nyere brukere og for all del erfarnebrukere. Hvis man skal lære seg sangene ville det vært greit om de lå på 1 link, med en melodi sånn at folk kunne lest på den.

Kunne eventuelt en moderator satt opp en tråd og låst den slik at man ikke skal spamme den med kommentarer..

Greit man har en tråd " Forslag til sanggruppen", men som flere vet er ikke denne gruppen noe å skryte av, alt for mange dårige forslag i denne tråden å.

Samle sangene ETT sted, å la oss lære de!!!


Godt forslag. "Forslag til sanggruppen" tråden er veldig uoversiktlig når det blir så mange rævva forslag inne i mellom. Men samtidig så er det jo til tider stor uenighet om hvilke sanger som er bra, og bør innføres, og hvilke som ikke bør bli det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

"I'm Forever Blowing Bubbels"

Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt
stolte menn med gull i blikk
Rosenborg kan brenne
Engen rykke ned
Gullet går til Bergen
som i 1963




"Fields of Anfield Road / Athenry"

Kom igjen Brann fra Bergen by
vår klubb og by vi aldri skal gå fra
Vaagan Moen på vår ving
Så kom igjen stå opp og syng
For vi synger for vårt kjære SK Brann





"Country Roads"

SK Brann
Bergen by
Hansaøl
paraply
Hotell Norge
Fisketorget
SK Brann
Bergen by
KMO!!!

Klaus_Brann

Det er vel:

Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt,
Stolte mann med gull i blikk.
Rosenborg kan brenne
Enga rykke ned.
Gullet går til Bergen
som i 1963!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Quote from: "Klaus_Brann"Det er vel:

Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt,
Stolte mann med gull i blikk.
Rosenborg kan brenne
Enga rykke ned.
Gullet går til Bergen
som i 1963!



Di første setningene der var nye for meg, men vi bør vel egentlig passe på at dette ikke blir en diskusjonstråd sånn at det blir like mye rot her som i andre sangtråder.
KMO!!!

Hausberg

Quote from: "Klaus_Brann"Det er vel:

Vi e Brann fra Bergen
Brann fra Bergen by
I rødt og hvitt
står laget mitt,
Stolte mann med gull i blikk.
Rosenborg kan brenne
Enga rykke ned.
Gullet går til Bergen
som i 1963!


satser vi på denne til neste hjemmkamp da??? hadde vært skamrått, blowing bubbles er jo sinnsyk fet
itt hjerte står i Brann......

Bassew

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

TheRock

We'll be coming

Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal knuse alt fra Vif til Rbk
Vi skal vinne alt i år

Synes det var en god omskriving, og kommer til å henge meg på om den blir dratt igang mot Tromsø.

Northside

Begge de to sistnevnte sangene startet vi sist hjemmekamp på FeltB. De samme sangene vil bli fyrt i gang i Stavanger og i neste hjemmekamp!
Regner da med at flere henger seg på :wink:

Nightfox

Postgirobygget - Lei av å bli Lurt kan bli brukt til så mangt, både når brann vinner og når brann taper...

Vi kan med enkelhet endre sangteksten til "Lei av å bli knust". Da kan vi synge den både for vår egen del de gangene vi blir knust, og mot motstanderen når vi knuser dem (som ikke skjer for ofte)..

"Lei av å bli knust, shalalala,
Lei av å bli knust.
Sååå lei av å bli knust, shalalala
Lei av å bli knust...."

Postgirobygget - Stygge Lille Trine har jeg nevnt før. Når en stygg spiller ligger nede med skade kan vi synge refrenget i den.

Min versjon av Postgirobygget - Jenter som kommer og Jenter som går slo ikke bra til i fjor. Derimot ble jeg verbalt overhøvlet av de fleste rundt meg i en radius på et par meter. Ikke det at det kom som en overaskelse, men.. Den gikk slik:

Gullet som kommer og gullet som går
Gullet som glipper, gullet vi aldri får,
Gullet som smiler hver bidige vår,
Gullet kan vi glemme at vi får.

Man kan erstatte siste linje med "Gullet er det sikkert at vi får".

Konklusjon: Postgirobygget er genialt til relativt impulsive sanger.... menmen.. jeg skal ikke ødelegge tråden mer enn jeg allerede har gjort:P haha..

Nixon

Quote from: "Nightfox"Konklusjon: Postgirobygget er genialt til relativt impulsive sanger....


Spesielt når det ikke er Postgirobygget, men Di Derre...
"Jenter som kommer" er uansett ikke noe tribunesang etter min mening!
Rød makt på Hansa

skinkerytter


smaalanda

Vil bare si at dette ikke er en tråd der folk kan komme med sangforslag det finnes mange andre tråder til det. Når en sang er akseptert og klar til å bli sunget på Staddaen kan den bli postet her.
KMO!!!

Go Up