• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

overgangsvinduet sommeren 2007

Started by Chrisstah, May 31, 2007, 20:55:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kaptein

lt for Bergen
Alt for Brann

Xminator

Quote from: "Nesten"


Tenk litt kynisk også. I det høyst teoretiske tilfellet at Gashi reiser og Fakiri kommer inn. Har vi da mistet noe? Nei. Jeg holder Fakiri som en bedre fotballspiller. Om da Brann får tilbake 7 millioner for ham, bruker halvparten til signonfee, lønn etc etc til Fakiri, så er det ikke umulig man er kommet ut av det i pluss.

Fakiri er ledig på markedet N�. Ikke om ett halvt år. Det toget går nå. Om Gashi selges betyr det at en annen spiller er klar. Spesielt etter salget av Haugen.

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Nesten"


Tenk litt kynisk også. I det høyst teoretiske tilfellet at Gashi reiser og Fakiri kommer inn. Har vi da mistet noe? Nei. Jeg holder Fakiri som en bedre fotballspiller. Om da Brann får tilbake 7 millioner for ham, bruker halvparten til signonfee, lønn etc etc til Fakiri, så er det ikke umulig man er kommet ut av det i pluss.

Fakiri er ledig på markedet N�. Ikke om ett halvt år. Det toget går nå. Om Gashi selges betyr det at en annen spiller er klar. Spesielt etter salget av Haugen.



Fakiri er en spiller som virker Ã¥ ønske Ã¥ spille i utlandet for nesten enhver pris. At han gÃ¥r litt Brann er nok mer ønsketenkning og ikke sÃ¥ mye realisme iforhold til hva Fakiri har sagt og gjort tidligere. Men man vet jo aldri...kan jo være Scharner kommer tilbake til oss ogsÃ¥ om han ikke fÃ¥r spille pÃ¥ Wigan?  :D

Xminator

Den dagen Scharner står uten kontrakt etter å ha spilt en sesong for Wigan på nest høyeste nivå, hvorfor ikke?

Vil tro Brann er ett minst like aktuelt stoppested som Viborg. Og igjen, jeg blir meget overrasket om RBH selger Gashi uten å allerede ha skaffet seg underskrift fra en solid erstatter.

For å ta den eventualiteten. Den praktiske betydningen av ett salg kommer idet Bakke ikke blir friskmeldt. Med Bakke, Jaiteh og Andresen friske og raske vil det bli minimalt med spilletid for Gashi. Han fungerte ikke i høyrekantrollen, og Brann blir for lette uten en hodespiller på midtbanen.

chris_henrik

Når skuten synker er rottene de første til å forlate skipet. Men det heter seg vel også at kapteinen er den siste som skal gå fra borde.

Alle mann til pumpene!
<BRANN> ..... DKFM

KenFeltZ

Quote from: "Xminator"Den dagen Scharner står uten kontrakt etter å ha spilt en sesong for Wigan på nest høyeste nivå, hvorfor ikke?

Vil tro Brann er ett minst like aktuelt stoppested som Viborg. Og igjen, jeg blir meget overrasket om RBH selger Gashi uten å allerede ha skaffet seg underskrift fra en solid erstatter.

For å ta den eventualiteten. Den praktiske betydningen av ett salg kommer idet Bakke ikke blir friskmeldt. Med Bakke, Jaiteh og Andresen friske og raske vil det bli minimalt med spilletid for Gashi. Han fungerte ikke i høyrekantrollen, og Brann blir for lette uten en hodespiller på midtbanen.


Scharner er faktisk en så merkverdig skrue at det ville ikke overrasket meg om han ville restartet karrieren sin i Brann hvis han begynner å trøble i Wigan. Sålangt har derimot Scharner klart seg strålende i Wigan.


Vi har pr.idag en ok første 11'er men er plutselig blitt svært så sårbare for skader,suspensjoner og formsvikt. Alle de 3 nevnte utfallene vil komme iløpet av en hard høst sesong som betyr at vi vil stille vesentlig svekket i flere kamper. Og med en såpass hard gullkamp som det nå ser ut til å bli så har man ikke råd til mange feilskjærene.

Nesten

Quote from: "KenFeltZ"
Quote from: "Xminator"Den dagen Scharner står uten kontrakt etter å ha spilt en sesong for Wigan på nest høyeste nivå, hvorfor ikke?

Vil tro Brann er ett minst like aktuelt stoppested som Viborg. Og igjen, jeg blir meget overrasket om RBH selger Gashi uten å allerede ha skaffet seg underskrift fra en solid erstatter.

For å ta den eventualiteten. Den praktiske betydningen av ett salg kommer idet Bakke ikke blir friskmeldt. Med Bakke, Jaiteh og Andresen friske og raske vil det bli minimalt med spilletid for Gashi. Han fungerte ikke i høyrekantrollen, og Brann blir for lette uten en hodespiller på midtbanen.


Scharner er faktisk en så merkverdig skrue at det ville ikke overrasket meg om han ville restartet karrieren sin i Brann hvis han begynner å trøble i Wigan. Sålangt har derimot Scharner klart seg strålende i Wigan.


Vi har pr.idag en ok første 11'er men er plutselig blitt svært så sårbare for skader,suspensjoner og formsvikt. Alle de 3 nevnte utfallene vil komme iløpet av en hard høst sesong som betyr at vi vil stille vesentlig svekket i flere kamper. Og med en såpass hard gullkamp som det nå ser ut til å bli så har man ikke råd til mange feilskjærene.

-
Herregud , klarer dere ikke å komme opp med NYE yngre, tekniske og løpssterke midtbanespillere ? Fakiri, Scharner...
Se på kloke, fremtidsrettede RBK:
De har Skjelbreid, Tettey og i bakhånd Jamtfall. Bartebæsjene har vel 7-8 NORSKE landslagsspillere på de aldersbestemte lagene.
Hvorfor kan ikke Brann være i FORKANT av utviklingen, se noe andre ikke har sett, enten en drivende god, pasningssterk midtbanespiller som er etablert men litt glemt av andre, eller en som BLIR god snart. Ferdigkjøpte ferdigetablerte 28-åringer er jo fiasko gang på gang.
Andresen er for gammel neste år, Bakke er helt uten bevegelse, Jitah er for dårlig, rett og slett for primitiv. PVM er fremtiden på venstre og Solli er ok. Da mangler man MINST TO sentrale kreative midtbanespillere da ?
Jeg anser ikke Bakke som kreativ, han er kortsamler og kan være tackleren, altså mangler de 2 kreative playmakere for de må ha 2 pga skaderisikoen. Derfor bør en være ung og en litt mer etablert.
Hva med Rune Bolseth i Sogndal ?
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Xminator

QuoteSe på kloke, fremtidsrettede RBK:


Og 19 poeng etter halvspilt serie. Ungdomsrevolusjonen deres ble presset frem av gamlehjemmet som nektet å slutte, men ble skadet før kontraktene løp ut. Og det faktum at de ble tatt fullstendig på sengen av at de andre klubbene klarte å konkurrere med dem økonomisk.

naitsirk

QuoteHerregud , klarer dere ikke å komme opp med NYE yngre, tekniske og løpssterke midtbanespillere ? Fakiri, Scharner...
Se på kloke, fremtidsrettede RBK:
De har Skjelbreid, Tettey og i bakhånd Jamtfall. Bartebæsjene har vel 7-8 NORSKE landslagsspillere på de aldersbestemte lagene.
Hvorfor kan ikke Brann være i FORKANT av utviklingen, se noe andre ikke har sett, enten en drivende god, pasningssterk midtbanespiller som er etablert men litt glemt av andre, eller en som BLIR god snart. Ferdigkjøpte ferdigetablerte 28-åringer er jo fiasko gang på gang.
Andresen er for gammel neste år, Bakke er helt uten bevegelse, Jitah er for dårlig, rett og slett for primitiv. PVM er fremtiden på venstre og Solli er ok. Da mangler man MINST TO sentrale kreative midtbanespillere da ?
Jeg anser ikke Bakke som kreativ, han er kortsamler og kan være tackleren, altså mangler de 2 kreative playmakere for de må ha 2 pga skaderisikoen. Derfor bør en være ung og en litt mer etablert.
Hva med Rune Bolseth i Sogndal ?


først lovpriser du rbk sin ungdomssatsning, for så å slakte jaiteh.
og rune bolseth???? kanskje me skulle kjøpe den kjempe gode anders stadheim, eller tommy øren, som mange ropte pÃ¥  i fjor.
me e ikkje sandefjord.

Nesten

Quote from: "Xminator"
QuoteSe på kloke, fremtidsrettede RBK:


Og 19 poeng etter halvspilt serie. Ungdomsrevolusjonen deres ble presset frem av gamlehjemmet som nektet å slutte, men ble skadet før kontraktene løp ut. Og det faktum at de ble tatt fullstendig på sengen av at de andre klubbene klarte å konkurrere med dem økonomisk.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Xminator

Om Huseklepp hadde startet like mange kamper som Skjelbred hadde han fortsatt stukket til Stabæk pga "manglende satsing på supertalentet".

Og hadde Skjelbred vert i Brann hadde de første postene med "har stagnert" dukket opp allerede. Jeg er ikke nødvendigvis enig i det jeg skriver her, men har vert lenge nok på forumet til å se ett vist mønster i saker og ting.

jako

Nå har vel Skjelbred fått flere starter enn Husky denne sesongen, og snakket om stagnasjon og bekymring for for lite spilletid er høyst levende i Trondheim.

Men Roar Strand forsvinner etter sesongen og veien ligger da åpen for en indreløperrolle for Skjelbred.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Tifkah

Er dette første tegn på at Opdal også vil bort/er på vei bort ?
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article85768.ece

Xminator

Quote from: "Tifkah"Er dette første tegn på at Opdal også vil bort/er på vei bort ?
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article85768.ece


Egentlig ikke. Da hadde man ikke i samme artikkel fortalt hvor utrolig viktig det er å få Thorbjørsen til en 1. divisjonsklubb etter sesongen.

At Opdal en dag blir solgt er jeg 100% overbevist om. Forhåpentligvis til en klubb som faktisk satser på ham og ikke benker ham som Myhre.

Lurkin

Tror Opdal er smart nok til å ta tiden til bruk. Og Mons har vel gjort såpass mye for han at det ikke burde være et tema..enda.

Hva med Grindheim? Litt for lik Martin, kanskje? Strømstad? Olofinjana? :D
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Olofinjana er perfekt. Urealistisk, men klart perfekt. Da kunne de sendt Andresen til RBK for å lage litt rot for Tørum uten at jeg hadde brukt en millimeter tanke på det.

Grindheim? Kanskje det største norske playmaker-talentet. Enn så lenge har han også duellstyrke. Faller som Andresen totalt igjennom i luftspillet.

Strømstad var førstevalget mitt på høyrekant. Som sentral midtbane blir han som Gashi litt for lett. Du nevner ikke Hæstad, som jeg mener er bedre enn Strømstad. Har vist ved flere tilfeller på landslaget at han takler en midtbaneduo.

Egentlig burde Brann sendt bud på alle de beste spillerene i tippeligaen så det ble litt rot rundt de andre klubbene også. Hadde vel likevel bare smelt rett i trynet på oss igjen med enda flere bekymrede klippekortinnehavere.

Hele Gashi-saken hadde ligget mye roligere om RBH ikke hadde svart så forbannet ærlig på sin SMS til BT - midt på natten. "Ingen kommentar" RBH. Det er svaret når BT sender deg tekstmeldinger etter 10...

Lurkin

Luftstyrke har vi vel i både Bakke og TJ?

Dessuten kunne vi i det minste bydd på halve Tippeligaen så Bergen får troen på at vi gjør noe igjen.
Berømte Brann fra Bergen

jako

Vi bør finne et lag med spillere som utfyller hverandre. Laget i dag mangler sammenheng, det blir mye en og en og det blir for lett å bryte ned spillet vårt.

Henter vi Fakiri for Gashi har vi i utgangspunktet tre spillere som er åplagte førstelagspillere og som overhodet ikke aksepterer å sitte på benken i en norsk fotballklubb. Dette er problemer som Brann må unngå i fremtiden. Mulig det er akseptabelt på kort sikt, med at Andresen forsvinner etter sesongen.

I uganspunktet tror jeg Fakiri/Bakke utfyller hverandre bedre enn Bakke/Andresen, men jeg er usikker på om vi da får erstattet lederegenskapene til Andresen.

Jeg vet ikke om jeg er så enig med Xminator i at luftstyrke er så viktig på midtbanen. Det er etter min mening langt viktigere at vi er flinkere til å vinne andreballene. Her er Start sin Hæstad en god kandidat, noe han også viser på landslaget. At han i tillegg har alderen med seg er heller ingen ulempe.

Men annet dillemma dukker også opp. Hvor attraktive er Brann på det norske markedet etter den siste tids spillerflukt? Mister vi Andresen tror jeg det blir langt vanskeligere å hente norske spillere enn det det har vært. Men hvor mye det har å si for det sportslige er mer usikkert siden det ikke har noe å si for en ny Scharner eller Olof.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

eivhelle

Brann har vel lånt ut to midtbanespillere til LøvHam som kanskje kan returnere etter hver. Monkam og Storesund.

Har noen av dem kvaliteter nok til å sitte på benken som annetvalg?

naitsirk

det er jo ikkje ulovlig å legge inn bud på spelarar. det betyr ikkje nødvendigvis at brann vil selga, eller at spelaren vil vekk.

gunkar

rann, Brann og bare Brann

gunkar

Quote from: "eivhelle"Brann har vel lånt ut to midtbanespillere til LøvHam som kanskje kan returnere etter hver. Monkam og Storesund.

Har noen av dem kvaliteter nok til å sitte på benken som annetvalg?

De har vel sittet pÃ¥ benken hos Brann før, sÃ¥ de har nok kvaliteten inne  :lol:
rann, Brann og bare Brann

laxn

Quote from: "gunkar"


.....eller solgt!

eivhelle

Quote from: "gunkar"
Quote from: "eivhelle"Brann har vel lånt ut to midtbanespillere til LøvHam som kanskje kan returnere etter hver. Monkam og Storesund.

Har noen av dem kvaliteter nok til å sitte på benken som annetvalg?

De har vel sittet pÃ¥ benken hos Brann før, sÃ¥ de har nok kvaliteten inne  :lol:


Jeg var kanskje litt uheldig med formuleringen der. Spørsmålet er heller om de er gode nok til å steppe inn hvis førstevalget blir skadet eller har karantene.

gunkar

rann, Brann og bare Brann

Red Rabitt

Quote from: "laxn"
Quote from: "gunkar"


.....eller solgt!

Ja, ikke sant,opdal neste?
NÃ¥r stenger det jevla overgangsvinduet? Noen som vet?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Doffen85

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "laxn"
Quote from: "gunkar"


.....eller solgt!

Ja, ikke sant,opdal neste?
NÃ¥r stenger det jevla overgangsvinduet? Noen som vet?


Stenger 31. august.

laxn

Quote from: Red Rabitt
Quote from: "laxn"
Quote from: "gunkar"


.....eller solgt!

Ja, ikke sant,opdal neste?
NÃ¥r stenger det jevla overgangsvinduet? Noen som vet?[/quote

Det er åpent til 31 sugust kl.23.59.59

eivhelle

Quote from: "gunkar"


Sjekket ut statistikken for adeccoligen og Storesund ligger med et poengsnitt på 4,86 med 3 som lavest og 7 som høyeste karakter. Han har spilt alle kampene for LøvHam og har skåret 3 mål. Til sammenligning har Monkam et snitt på 4,54 og et mål.

Red Rabitt

Takk for info om overgangsvinduet, er jo sinnsykt lenge til då!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Ricky

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "gunkar"


Sjekket ut statistikken for adeccoligen og Storesund ligger med et poengsnitt på 4,86 med 3 som lavest og 7 som høyeste karakter. Han har spilt alle kampene for LøvHam og har skåret 3 mål. Til sammenligning har Monkam et snitt på 4,54 og et mål.



Monkam virker å være på gang etter en litt tung start. Alderen tatt i betraktning, så synes jeg han fortsatt er såpass spennende at Brann bør følge med på utviklingen hans i høst.

C@Bøe_79

Kan noen gå opp på Stadion og lukke overgangsvinduet på RBH sitt kontor, før noen andre "viktige" spillere faller ut;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Tifkah"Er dette første tegn på at Opdal også vil bort/er på vei bort ?
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article85768.ece


Egentlig ikke. Da hadde man ikke i samme artikkel fortalt hvor utrolig viktig det er å få Thorbjørsen til en 1. divisjonsklubb etter sesongen.

At Opdal en dag blir solgt er jeg 100% overbevist om. Forhåpentligvis til en klubb som faktisk satser på ham og ikke benker ham som Myhre.


No har vel Myhre en tendens til å storspille i sine 2-3 første kamper, før han skader seg og mister plassen..
Og hva skjedde i første kamp for Viking?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

DangerousDan

Ser at Rævbk har kastet sine øyne på Jimmy Dixon.
En kanonstopper, som også vi bør følge.

Belfort

Jimmy Dixon er som du sier en kanonstopper. Har sett han i 2 kamper og storspilte. Han har det meste. Men,han vil bli meget dyr.

dudo

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1235465.ece

"- Har du funnet spissen du leter etter?

- Jeg leter ikke etter spiss, men skulle den riktige dukke opp, så er det alltid mulig.

- Robbie Fowler er ledig?

- Han er ikke så stor og sterk som den jeg ønsker."

"Jeg leter ikke etter spiss", og "Han er ikke så stor og sterk som den jeg ønsker" - noe sier meg at siste ord ikke er sagt i overgangsvinduet...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nesten

Quote from: "Doffen85"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "laxn"
Quote from: "gunkar"


.....eller solgt!

Ja, ikke sant,opdal neste?
NÃ¥r stenger det jevla overgangsvinduet? Noen som vet?


Stenger 31. august.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article85835.ece

Gashi-sagaen fortsetter. Om dette er 10-mill spilleren så gjerne for meg! ;-p

Edit; Og det er da pokker så andre sportslige ledere driver og herser med spillerene våre! Det er helt tydelig at de har tatt til seg den siste tids mediakjør.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Quote from: "gunkar"


Nå forstår vi kanskje Bohinen litt bedre;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Har hørt noe om at det stod i BA i dag at Brann har fått nei fra HEF. Stemmer det? Det er ikke umulig at planen var å selge en misfornøyd Gashi og hente inn HEF som jeg anser som en bedre spiller.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

gunkar

rann, Brann og bare Brann

Strandlien

Quote from: "gunkar"Bengt får selskap og vi får IKKE ny spiss: http://www.fxt.no/tippeligaen/start/article1235624.ece


Takk og lov for det! Ser og at det er utenomsportslige grunner til at Nielsen drar. Tror det er grunnen til samtlige av hans klubbskifter som ikke akkurat har vært få...

Xminator

Quote from: "gunkar"Bengt får selskap og vi får IKKE ny spiss: http://www.fxt.no/tippeligaen/start/article1235624.ece


Faen så skjebnens ironi det skulle vert om han havnet på benken i danmark...

AtroZ

Quote from: "Nixon"Har hørt noe om at det stod i BA i dag at Brann har fått nei fra HEF. Stemmer det? Det er ikke umulig at planen var å selge en misfornøyd Gashi og hente inn HEF som jeg anser som en bedre spiller.


Det stemmer. Sto at mjelde hadde pratet med ham. HEF ønsker fortsatt seg primært til en utenlandsk klubb.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Gepard

Tror Dixon ville være et veldig feil kjøp av Brann, syns han er kliss lik i spillestilen som Siggy, vil si de er jevngode på det de gjør best, Siggy har kanskje litt bedre fart mens Dixon er enda råere i luften. Begge er avhengige av å spille sammen med en "roligere" type. Tror dette evt blir et tabbekjøp av Rbk dersom målet er å hente Hofsethen som de har snakket så mye om, dette er ikke en slik spillende midtstopper. Men bevares en veldig god midtstopper. Som å spille mot en tacklende betongkloss. Har også en tendens til å pådra seg mye kort.

jako

Quote from: "AtroZ"
Quote from: "Nixon"Har hørt noe om at det stod i BA i dag at Brann har fått nei fra HEF. Stemmer det? Det er ikke umulig at planen var å selge en misfornøyd Gashi og hente inn HEF som jeg anser som en bedre spiller.


Det stemmer. Sto at mjelde hadde pratet med ham. HEF ønsker fortsatt seg primært til en utenlandsk klubb.


Var det ikke det Bakke sa?:)
Vi får se om han ikke gir en lyd i slutten av august.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Har hørt noe om at det stod i BA i dag at Brann har fått nei fra HEF. Stemmer det? Det er ikke umulig at planen var å selge en misfornøyd Gashi og hente inn HEF som jeg anser som en bedre spiller.


NÃ¥ har jeg falt ut, HEF?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

javsnes

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Har hørt noe om at det stod i BA i dag at Brann har fått nei fra HEF. Stemmer det? Det er ikke umulig at planen var å selge en misfornøyd Gashi og hente inn HEF som jeg anser som en bedre spiller.


NÃ¥ har jeg falt ut, HEF?


Hassan El Fakiri Klaus.

Go Up