• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

overgangsvinduet sommeren 2007

Started by Chrisstah, May 31, 2007, 20:55:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1227666.ece

Hagen vil bort fra Zenit. Her gjør ikke RBH jobben sin om vi ikke er blant de 3-4 klubbene som har forhørt seg om situasjonen hans.

naitsirk

he he.

ikkje vits å snakke med hagen eingong.
vif er einaste norske alternativ

Klaus_Brann

Quote from: "jako"Hvem er så denne klassespissen da?

Alt annet enn Iversen i Norge ville jo vært en skandale. Noe som har noen tips fra Skandinavien som vi kan hente? Ebbe Sand har han lagt opp?


Iversen hadde vært en skandale!Det er den siste fyren jeg ville sett i Brann. Eklere og mer usympatisk spiller skal man lete lenge etter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nesten

Jeg vil heller ikke ha Iversen, men en annen usympatisk, hard, tøff spiss som kan braute seg vei og banke ballen i mål uten unødvendig vissvass som dribling eller føring med ball. Bare han kan skyte og heade så kan han være fanden sjøl for min del, gjerne en tyvtriks-spiss som krangler og står opp mot stoppere. Odd Iversen er tidenes beste goalgetter i Norge, han gikk rett på mål og skjøt ofte fra de fleste vinkler. Han skjøt tidlig, og hardt. Brøytet og albuet seg fram mellom stoppere i Norges land. Sønnen er ikke så god langs bakken men like god i luften.
Brann svikter i begge målgårdene pga mangel på kontant klareringsvilje i forsvar, og mangel på ovennevnte spiss i angrepet. Flere drittmål etterlyses når Brann scorer, innkrangling og skudd som er harde men ikke velplasserte og som skaper returer, cornere og går i mål pga hardheten, kraften. Allt skal på død og liv være jævlig elegant, det er tull å prøve på. Måk ballen vekk fra eget felt, og måk ballen i mål i angrepet.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Klaus_Brann

Quote from: "Nesten"Jeg vil heller ikke ha Iversen, men en annen usympatisk, hard, tøff spiss som kan braute seg vei og banke ballen i mål uten unødvendig vissvass som dribling eller føring med ball. Bare han kan skyte og heade så kan han være fanden sjøl for min del, gjerne en tyvtriks-spiss som krangler og står opp mot stoppere. Odd Iversen er tidenes beste goalgetter i Norge, han gikk rett på mål og skjøt ofte fra de fleste vinkler. Han skjøt tidlig, og hardt. Brøytet og albuet seg fram mellom stoppere i Norges land. Sønnen er ikke så god langs bakken men like god i luften.
Brann svikter i begge målgårdene pga mangel på kontant klareringsvilje i forsvar, og mangel på ovennevnte spiss i angrepet. Flere drittmål etterlyses når Brann scorer, innkrangling og skudd som er harde men ikke velplasserte og som skaper returer, cornere og går i mål pga hardheten, kraften. Allt skal på død og liv være jævlig elegant, det er tull å prøve på. Måk ballen vekk fra eget felt, og måk ballen i mål i angrepet.


PVM hadde vel et greit "måkemål" mot Tromsø:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

denote

Gashi til FFK ifølge rykter....

leste det på ffksupporternet

KEO

Quote from: "Superjack"Hvorfor skal man på død og liv ha en "tanksenter"? Tror Arman Bjørnson fint kan ta den rollen når vi trenger det, ellers har vi Helstad og Sjøhage. Holder i massevis, Winters er backup.


Winters som backup?? han er vell det klare første valget. Vi kommer nok ikke til å se så mye til Sjøhage i år, men neste sesong er det vel håp for han.
Nu kør vi!

naitsirk

QuoteGashi til FFK ifølge rykter....

leste det på ffksupporternet


det er ikkje gashi.bekrefta inne på tråden at det ikkje er han.

thesevs

Quote from: "denote"Gashi til FFK ifølge rykter....

leste det på ffksupporternet



Det ryktet der kommer fra VG nett diskusjon... kor reelt det ryktet e orker eg ikkje kommentere... tror det meste sier seg sjøl når det kommer derfra.
Leste på forumet til ffksupporter.net at noen linket til en artikkel som Fredrikstad Blad hadde skrevet, men denne er vekke nå.

E nok meeeeeeget lite sannsynlig at Gashi skulle ta turen til FFK...

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=142316&perside=10&side=10
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

naitsirk

kanskje braathen, strømstad, om ein skal følge ryktene.

sitat frå ffk forum

"Ny spiller er kansje snart på plass. Var her i går og snakket med spillerinvest og ledelsen. Hvem spør du....

Det er en ny kriger med landsskamper, men navnet får du ikke da klubben ikke ønsker å flagge det ennå!"

denote

Quote from: "naitsirk"
QuoteGashi til FFK ifølge rykter....

leste det på ffksupporternet


det er ikkje gashi.bekrefta inne på tråden at det ikkje er han.


"Det er vel ikke noen grunn til å legge skjul på dette lenger nå.

FB har sikkert en sak på lur, BA kommer med en i morgen, så:

Det er Ardian Gashi det er snakk om."

Igjen ifølge ffksupporternet,men eg må sei det høres rart ut.

jako

Skulle ikke forundre meg om det var Gashi. Det ryktes at han begynner å bli misfornøyd med situasjonen sin han også.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

ufattelig morsomt å lese forumet til ffk.
det hersker litt andre tilstander med tanke på innside informasjon. her vil ikkje folk koma med navn:)

Brann&Bergen<3

Quote from: "Nesten"Jeg tror ikke Osingen haaugsdal er sånn en fyr, kunne vært artig å vite om det finnes en slik type her vest.


sånn for de som ikke vet det er haugsdal veldig lik Sjøhage etter det eg har sett av Sjøhage. Bare Haugsdal har vel litt bedre teknik kanskje.. Haugsdal er en rask og teknisk spiller. Ikke alt for stor, men har ekstremt god spenst. Hvor god han er på hode er eg ikke sikker på, men alle spisser kan vel bruke hode litt.

naitsirk

ser at gashi angivelig skal vera klar for 5 mill, i følge ffk forumet.

meget synd om tilfelle.

jako

Hva mener du med at BA kommer med en i morgen?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

det er ein forumet som skriver dette, ikkje meg:)

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

denote

Quote from: "jako"den var til denote :wink:


Det var ikkje mine ord,en på forumet som skreiv det.

Nå er det en liten artikkel i avisa der også

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070718/FFK/70718018/1009/AKTUELT

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

naitsirk

om det er gashi så er det litt merkelig.
er ikkje brann og rbh i wales?kunne dei ikkje vente til etter denne kampen, eller er gashi heima sånn at han kan spela for ffk i uefacupen?

kabelmann

Ifølge BT er det bare Bakke og Sjøhage som ikke er med til Wales, så de sitter vel på Messengeren og chatter kontrakt. Håper virkelig ikke Gashi selges. Også for 5 millioner da... hmpf.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

naitsirk

sannsynlig lagoppstilling til brann uten gashi på midten.
kanskje han er historie. i såfall har me eit lite problem til neste år.

kabelmann

Quote from: "jako"Gashi er vraket fra startelleveren til Brann!

http://www.bt.no/sport/article386323.ece

Og Solli trukket inn på midten... hva skjer?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann&Bergen<3

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "jako"Gashi er vraket fra startelleveren til Brann!

http://www.bt.no/sport/article386323.ece

Og Solli trukket inn på midten... hva skjer?


Bakke og Tijan då? Er de helt ute eller?

jako

Nå satser de plutselig på Huseklepp. Ironisk nok. Hadde du bare ventet litt til pusen, så hadde det ikke sett så mørkt ut likevel.

Faen liker ikke dette når man bekrefter ting man har hatt mistanke om lenge.

-Tenk så greit når høstsesongen starter uten Brann med skandaler i kulissene.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Tja.. Gashi har ikke levd opp til forventningene, og det er forsåvidt greit om vi selger ham. Så fremt vi kommer til å hente en erstatter, naturligvis.
Kan ikke bare ha Andresen, Bakke og Jaiteh å velge mellom på lagets to viktigste posisjoner, det blir for tynt.

Hadde vært tøft om Brann hadde forsøkt seg på Grindheim :)

Brann&Bergen<3

Quote from: "naitsirk"sannsynlig lagoppstilling til brann uten gashi på midten.
kanskje han er historie. i såfall har me eit lite problem til neste år.


går ikke neste år hvis Gashi, Andresen og Bakke forsvinner etter sesongen... Håper og tror Gashi vet nok til at han får spille en del mer neste sesong hvis Andresen og kanskje Bakke forsvinner.

jako

Quote from: "Ricky"Tja.. Gashi har ikke levd opp til forventningene, og det er forsåvidt greit om vi selger ham. Så fremt vi kommer til å hente en erstatter, naturligvis.
Kan ikke bare ha Andresen, Bakke og Jaiteh å velge mellom på lagets to viktigste posisjoner, det blir for tynt.

Hadde vært tøft om Brann hadde forsøkt seg på Grindheim :)


Det hadde jo vært kjekt med litt løpstyrke også da. Noe vårt lag mangler fullstendig.

Hæstad lenge før bohemen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

kabelmann

Quote from: "Ricky"Tja.. Gashi har ikke levd opp til forventningene, og det er forsåvidt greit om vi selger ham. Så fremt vi kommer til å hente en erstatter, naturligvis.

Tja, i begynnelsen av sesongen var det kun Gashi, Solli og Guntveit som leverte, men så ble Gashi plutselig og ganske uforståelig benket. Merkelig salg av Brann dette, vel og merke om det medfører riktighet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Romarius

Kan umulig stemme, med mindre det er andre på vei inn. Kan vi håpe på at Hassan er klar?

Ricky

Gashi slet jo med et virus i slutten av mai. Samtidig tok Jaiteh vare på muligheten når han fikk sjansen. Var vel derfor det ble et par uker på benken for Gashi.

jako

Nå så Mjelde at om noen skulle ut måtte noen inn først. Man slipper ikke Gashi uten å ha erstatter klar!

Kvesser kniven...
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone


kabelmann

Men supporterne på FFKs forum tror at FB (som BT har brukt som kilde) har hentet sin info fra nevnte forum.

Jeg håper virkelig en ny spiller er på vei inn, ellers så begynner det så smått å bli litt tynt på enkelte plasser.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Belfort

Hvis Gashi går nå så forventer jeg en meget solid signering. Hva er det som skjer i Sportsklubben???

Thor Arild

Quote from: "naitsirk"ufattelig morsomt å lese forumet til ffk.
det hersker litt andre tilstander med tanke på innside informasjon. her vil ikkje folk koma med navn:)


Tipper den godeste Morgan sitter på forumet. Forfalsker innlegg og lekker som ei sil.
rofast Kvit og Svart til døden tar meg!!

Nei til Mandagskamper!!

Baunebob

En av allsvenskan`s store stjerner ønsker seg vekk.

Koster vel flesk og lite sannsynlig for at han vil komme men.
22 år. 3 A-landskamper. 19 U-landskamper.

Er vel en offensiv sentral midt.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1121075,00.html

Nixon

Quote from: "Belfort"Hvis Gashi går nå så forventer jeg en meget solid signering.


Vi trenger en solid signering, ja. Men helst som en erstatter for Sæternes. For kanskje er Andresen, Bakke, Jaiteh og Solli som backup nok til å fylle den sentrale midtbanerollen. Hvis Gashi i tillegg ønsker seg vekk pga liten spilletid og skaper negativitet i troppen er det kanskje like greit at han går nå som vi kan få penger for han.

Det er kanskje ikke tilfeldig at Solli og Andresen spiller sentral midtbane i morgen? Det kan jo være for å spare Gashi til søndag, men jeg tviler litt. For slike skriverier som i kveld har startet mang en overgangsak de siste årene...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Quote from: "Nixon"For kanskje er Andresen, Bakke, Jaiteh og Solli som backup nok til å fylle den sentrale midtbanerollen. Hvis Gashi i tillegg ønsker seg vekk pga liten spilletid og skaper negativitet i troppen er det kanskje like greit at han går nå som vi kan få penger for han.

Nå er det riktignok en stund til neste sesong og mye kan skje innen den tid, men med Haugen allerede gone, Gashi muligens på vei vekk denne uken og Andresen sannsynligvis vekke etter sesongen, så begynner det å bli tynt i rekkene.

PS! Dette er kanskje å ta sorgene litt vel mye på forskudd, men det skyldes vel bare at Gashi er en spiller jeg ønsker å ha i Brann.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Nixon"For kanskje er Andresen, Bakke, Jaiteh og Solli som backup nok til å fylle den sentrale midtbanerollen. Hvis Gashi i tillegg ønsker seg vekk pga liten spilletid og skaper negativitet i troppen er det kanskje like greit at han går nå som vi kan få penger for han.

Nå er det riktignok en stund til neste sesong og mye kan skje innen den tid, men med Haugen allerede gone, Gashi muligens på vei vekk denne uken og Andresen sannsynligvis vekke etter sesongen, så begynner det å bli tynt i rekkene.

PS! Dette er kanskje å ta sorgene litt vel mye på forskudd, men det skyldes vel bare at Gashi er en spiller jeg ønsker å ha i Brann.


Det er det nok mange som gjør. Og jeg skal love deg at det kommer til å bli hentet inn forsterkninger, uavhengig av hva som skjer med Gashi!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Baunebob"En av allsvenskan`s store stjerner ønsker seg vekk.

Koster vel flesk og lite sannsynlig for at han vil komme men.
22 år. 3 A-landskamper. 19 U-landskamper.

Er vel en offensiv sentral midt.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1121075,00.html


Det virker som en ok spiller:-)
To mål, ung og lovende!Kanskje vi får en fin svensk æra fremover i Brann..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Strandlien

Quote from: "jako"Nå satser de plutselig på Huseklepp. Ironisk nok. Hadde du bare ventet litt til pusen, så hadde det ikke sett så mørkt ut likevel.

Faen liker ikke dette når man bekrefter ting man har hatt mistanke om lenge.

-Tenk så greit når høstsesongen starter uten Brann med skandaler i kulissene.


Nå har visst ikke Huseklepp formelt signert for Stabæk ennå. Synes å huske at det ble nevnt i en artikkel om Huseklepp på bt.no denne eller forrige uken...

Ser for meg en angrende pus utpå høsten som plutselig storspiller for Brann og griner seg til å få bli...

Nightfox

Jeg har forholdt meg rolig til de tidligere salgene denne sommeren, men hvis Gashi selges tipper det over for meg. Man kan forsvare et salg av Haugen, og et salg av Haugen har heller ingen direkte påvirkning til førsteelleveren til Brann. Man kan også med litt godvilje forsvare salget av Sæternes, da diverse rykter jeg har hørt (som jeg har unngått å fortelle her på forumet fordi det er så mange usanne rykter her, og jeg orker ikke føye meg inn i rekken av folk som påstår og alltid må oppgi kilde) sier at Sæternes skaper dårlig miljø og at han, Andresen og Helstad styrer alt for mye av treningene. I tillegg har vi fått inn en "erstatter" for Sæternes, selv om han ikke er god på hodet eller bauta.

Med Martin som stikker etter sesongen, Eirik langtidsskadd eller far gone etter sesongen har vi få igjen. Jeg satser på at mens Sjöhage får spilt seg varm, blir Gashi fast som tilbaketrukken spiss, på bekostning av Winters.

Super Hasund

Helt uvirkelig dette som skjer. Helt sputnik. Ska vi brann tilhengere aldri få fred?
La Folket Synge

*Feltz*

Xminator

Som sagt i den andre tråden, alt avhenger av erstatteren. Fakiri inn og Gashi ut, greit nok. Det kan man trekke på skuldrene av. Tror ikke Gashi er spilleren som kan ta plassen ved siden av Jaiteh eller Bakke neste sesong. En slik overgang som skissert vil gi Brann ett halvt år til å finne ut om Fakiri er spilleren som kan fylle en slik rolle.

Denne svensken tror jeg sikter "litt" høyere enn Brann når han skal finne ny klubb.

Xminator

Er Opdal på vei bort? Er dette grunnen til at man valgte å holde tilbake Thorbjørnsen i sommer?

Quote


http://fotball.bt.no/eliteserien/article85768.ece

grei

Om Gashi går så blir vel ikke det den mest overraskende overgangen i sommer. Det har vært stille rundt mannen og det ligger vel i kortene at han er mindre fornøyd med å bli satt ut av laget. Da han kom hit virket det som det viktigste for han var å komme seg vekk fra VIF, og at han skulle kunne skaffe seg et "enkelt" gull siden Brann lå veldig bra an på den tiden.

Desperado

Quote from: "Nixon"
Det er kanskje ikke tilfeldig at Solli og Andresen spiller sentral midtbane i morgen? Det kan jo være for å spare Gashi til søndag, men jeg tviler litt. For slike skriverier som i kveld har startet mang en overgangsak de siste årene...


Neppe tilfeldig; FFK skal jo ut og spille UEFA-cup selv i år. Hvis Gashi kommer på banen for Brann i den turneringen kan han ikke spille for noen andre senere....

Nesten

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Go Up