• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

overgangsvinduet sommeren 2007

Started by Chrisstah, May 31, 2007, 20:55:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Helt utrolig hvordan Brann har lagt seg flat de siste årene. Hvis konen til en spiller savner jentegjengen hjemme så har Brann selvfølgelig full forståelse. Hvis en spiller ikke kan bestemme seg så sier Brann at du kan bare vente til litt senere når du har fått god tid til og tenke deg om.

Leser i Bt i dag at Tromsø har fått en god betalingsavtale med Brann på overgangen til Haugen. Sikkert en nedbetalingsplan på 20 år. Hva er det som egentlig skjer oppe i Brann?

tintin

Hassan står uten jobb:) no og per a flod leter etter arbeidsgivere... en gratis hassan hvis han ikkje får kontrakt ute? jatakk!

Xminator

Det vil i så fall gå direkte ut over Gashi. En høyst aktuell spiller om Andresen pakker sekken etter sesongen. Hassan ville passet meget bra i samspill med Bakke. Det er jo nesten som Hassan/Svante fra sølvlaget i 2000.

Baunebob

Hassan? Har troen på at Jaiteh kan vokse neste år. Litt rullering mellom han og Gashi selvsagt, men tror vi har et stort talent i Tijan.



AtroZ

Quote from: "HeiaBrann!"anders rambekk til odd fra 1 januar
http://fotball.bt.no/eliteserien/article85074.ece


Kjempemessig det hvis det betyr pelle til oss fra neste sesong :-)
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

HeiaBrann!

Quote from: "AtroZ"
Quote from: "HeiaBrann!"anders rambekk til odd fra 1 januar
http://fotball.bt.no/eliteserien/article85074.ece


Kjempemessig det hvis det betyr pelle til oss fra neste sesong :-)

Tenkte det eg å...men pelle kommer enten te å gå i sommer eller etter sesongen..Vekk fra odd går han ivertfall

Mick

Quote from: "naitsirk"braathen er oppskrytt ja. fantastisk på sitt beste, akkurat som sæternes, men fryktelig dårlig på sitt verste. det går i tillegg lengre mellom gongane braathen imponerer enn sæternes.


Ujevnheten har nok litt å gjøre med spillersystemet å gjøre. Han er best i et 442 system, Braathen er ingen typisk kantspiller og er best når han kommer inn mot midten ifart.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

jako

Start er åpen for å selge David Nielsen. Jeg synes dette hadde vært en glimrende erstatter for Sæternes. Litt som en dansk versjon av Duncan Ferguson.

Henter vi han har vi en komplett angrepsrekke til neste sesong.

Nielsen, Helstad og Sjøhage. Kan bli en bra trio det. Og kanskje Ludde melder seg på han og.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article85097.ece

Hvis ikke noe spesielt skjer vil resten av overgangsvinduet forbigåes i stillhet oppe i Idrettsveien. Stallen er nå justert en smule uten de store forandringene som kanskje ødela litt av høsten i fjor. Fem sentrale midtbanespillere har blitt til fire, tre midtstoppere har blitt til fire og vi har igjen fire spisser.
Rød makt på Hansa

jako

Nå tenkte jeg mer på neste sesong:)

Ellers er jeg helt enig med deg og Brann når det gjelder dette med å hente spille i somerpausen. Ikke for store utskiftninger midt i en sesong!

Var det ikke det Miller sa og?;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Joda, men mener å huske jeg laget en liten oversikt som viste at Miller spilte, og at Brann ikke byttet på laget i den verste perioden av forrige sesong.

Og Brann vant vel 3 av 4 kamper med Andresen/Bakke sentralt, så jeg mener bestemt at det var ankelskadene til spesielt Sigurdson og litt mindre grad Bakke som gjorde størst utslag i poengfangsten sist høst.

Hadde det ikke vert for at Branns spisser aspirerte til fredsprisen mot Start tror jeg også Zavrl fortsatt hadde vert i klubben og spilt med litt annen selvtillit enn etter å ha blitt direkte syndebukk for 3 tapte poeng...

Liten tue velter stort lass, ordtak som er høyst aktuellt for klubben vår.


Manx

Quote from: "Belfort"http://fotball.bt.no/eliteserien/article85175.ece

Noen som vet noe om denne Yaw?


Ikke annet enn at han har trent med brann en del det siste året og har imponert på trening. Sterk duellspiller og rask er vel skussmålene han har fått.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Klaus_Brann

Quote from: "Belfort"http://fotball.bt.no/eliteserien/article85175.ece

Noen som vet noe om denne Yaw?


Ikke noe annet enn at jeg håper ikke noen vil prøve å lage sang te han. Må være tidenes vanskeligste navn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian


Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Christian


Brannmus

Jeg så denne Yaw på en trening.. Kan ikke si han gjorde et veldig stort inntrykk spillmessig, jeg så ikke nok av han til å si noe om det, men for en skapning han er.

Svær og stinn av muskler, men kunne fortsat bevege seg og så rimelig smidig ut. Han har noen helt vanvittig forutsetninger til å lykkes tror jeg. Aldri sett en 19 åring med sånn fysikk.

dudo

Såpass? Nå skrudde du mine relativt labre forventninger i taket! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfrelst

Hmm. Sang trengs iallefall ikke med det første. Har noen måneder til å finne et kallenavn nå;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannmus

Skal ikke skru opp altfor heftige forventninger, men dette ble skrevet av en annen da han først ble nevnt tidligere i vår.
Quote from: "ElskerBrann"Yaw er en utolig flink og stødig spiller. Svær, god på hodet, sterk og flink med beina, jeg vet ikke hvor sterk han er, men gjør seg nok ikke bort. Er en vi absolutt bør ha med i fremtidsplanene! spiller vel midtstopper hvis ikke jeg tar helt feil

Xminator

QuoteSvær og stinn av muskler, men kunne fortsat bevege seg og så rimelig smidig ut. Han har noen helt vanvittig forutsetninger til å lykkes tror jeg. Aldri sett en 19 åring med sånn fysikk.


Større enn Azar da han var 19?

Brannmus

Det skal jeg ikke garantere.. Klarer ikke dra frem et skikkelig bilde av hvordan Azar så ut på denne tiden liksom.

men et bra bilde (bokstavelig talt) på størrelsen kan du se her:
http://www.fanail.no/admin/ImageArchive/317/Image00nn005.jpg

dudo

Han er ihvertfall 195 høy, i flg iBergen. (Tror jeg det var)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fjoddenissen

navnet er ikke så vanskelig... det uttales JAO, og det skal det være lett å rime på
uckit, mons

dudo

Han burde gått til Sogndal; stao nao pao, jao!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Dahl sier i dagens BA at jakten på 4-5 nye spillere til 2008 har begynnt. Han vil ikke love at de får underskrifter allerede nå, men kartleggingen er i gang.

Dette blir dyrt.
Vi bør ha inn midtbanespiller fra øverste hylle. 10-12 mill i overgangssum og rundt 15 mill for 3-4 år i lønn. Drømmespilleren er helt klart Olofinjana. Ikke bare fordi han har vert her før, men fordi det er en målfarlig midtbanespiller. Han scoret i hver 3. kamp for oss, og har scoret mye i Wolverhampton også. Den perfekte Andresen-erstatteren som også vil tilføre oss MER.

Om ikke Sjøhage eller Ludvigsen slår til i høst må en av de to spissene være i samme kategori for å "safe" sportslig før 2008.

Vi trenger minst en kantspiller. Dette kan godt være i kategorien ung og lokal. Forhåpentligvis med litt mer bakkekontakt enn spilleren han erstatter. Sannsynligvis er vi bedre tjent med en utenlandsk lykkejeger.

Og om ikke Walde eller Bjørnsson viser klar fremgang utover høsten, så må Yaw leies ut og en spiller fra øverste hylle hentes inn her også. Karadas blir litt gambling. Panzer-Hagen er da blitt 33 og strengt tatt for gammel. Likevel, han spiller på ett nivå som nok vil holde ham i drift like lenge som Hoftun eller Johnsen.

Manx

At Hassan El Fakiri spiller for Brann neste sesong er vel langt fra usannsynlig. Så der har vi ett godt cover for Andresen.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Strandlien

Vi har da vitterlig et brukbart cover i Bakke og da... Bakke og Jaiteh kommer til å bli en kanon midtbaneduo... Vi trenger back-up for de. Gashi har vi, men vi trenger en ung spiller i tillegg som kan klare seg med lite spilletid.

Huseklepp har forresten sagt nei til videre samtaler med Viking. Noe fornuft finnes tydeligvis... Hvis han ikke drar utenlands, så tipper jeg han signerer ny kontrakt utpå høsten engang.

Vi trenger en ekstra spiss, da vi mest sannsynlig bare har Helstad og Sjøhage til neste sesong. En med litt størrelse hadde nok vært å foretrekke. Hva slags type er denne islendingen som var på besøk? Synes å huske at de ville invitere han inn en gang til?

Xminator

Fakiri kommer ikke til å ville vente til November og Brann kommer ikke til å hente flere midtbanespillere i dette overgangsvinduet. De kommer nok til å håpe på nye underskrift fra Andresen helt til han skriver under for en annen klubb (eller legger opp).

Litt av det samme med denne Finnbogason. Han vil ha kontrakt nå, og Brann har ikke plass til ham før etter sesongen.

ostraume

Finnbogason er vel såpass spennende at Brann er villig til å gi kontrakt allerede fra i sommer. "Problemet" hans er vel at han er så ettertraktet at det spørs om Brann får han på nytt prøvespill.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Quote from: "ostraume"Finnbogason er vel såpass spennende at Brann er villig til å gi kontrakt allerede fra i sommer. "Problemet" hans er vel at han er så ettertraktet at det spørs om Brann får han på nytt prøvespill.


Ikke helt riktig. Brann vil da ha 5 spisser denne høsten som alle vil spille førstelagsfotball. Det VIL gi en del problemer internt i troppen som ikke er heldig. Om Brann likevel tilbyr kontrakt er det jo ett veldig sterkt signal om at han virkelig er ønsket. Og ett tilsvarende dårlig signal til Winters og Sæternes om spilletid... De to sistnevnte er meget viktige om gullplanene våre skal realiseres, og jeg vil ikke ha dem gående her sure.

Lurkin

Vi kan da ikke vente på å signere nye spillere pga de ikke vil signere ny kontrakt. Robbie er nok en tapt sak uansett, og det virker som Bengt er det samme. Uansett så hadde det vært en drøm å ha to gode 20-åringer på topp sammen med Helstad i fremtiden.
Berømte Brann fra Bergen

ostraume

Quotejeg vil ikke ha dem gående her sure.


Robbie er vel ikke akkurat blid i skrivende stund uansett? Men du har forsåvidt rett, Finnbogason inn betyr fort at Robbie forsvinner ut i sommer. Noe som slett ikke er urealistisk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Strandlien

Quote from: "Strandlien"

Huseklepp har forresten sagt nei til videre samtaler med Viking. Noe fornuft finnes tydeligvis... Hvis han ikke drar utenlands, så tipper jeg han signerer ny kontrakt utpå høsten engang.



Snakk om å bomme! :)

Vel, da trenger vi en kantspiller også. En ung en...

Xminator

Quote from: "ostraume"
Quotejeg vil ikke ha dem gående her sure.


Robbie er vel ikke akkurat blid i skrivende stund uansett? Men du har forsåvidt rett, Finnbogason inn betyr fort at Robbie forsvinner ut i sommer. Noe som slett ikke er urealistisk.


Der tar du feil, for Winters har ingen steder å forsvinne...

Nesten

Bli ferdig med allt tullet.
Selg Huseklepp, selg Winters hvis noen byr, selg Sæternes i slutten av august hvis han har bud da.
Andresen derimot er livsviktig.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

gull2007

Quote from: "lekestuee"Robbie "GOD" Fowler inn


Hahaha, han hadde ikkje scoret ett eneste mål. Måtte betalt en formue i lønn for så å kjøpe han fri og sende han hem igjen...

Manx

Quote from: "gull2007"
Quote from: "lekestuee"Robbie "GOD" Fowler inn


Hahaha, han hadde ikkje scoret ett eneste mål. Måtte betalt en formue i lønn for så å kjøpe han fri og sende han hem igjen...


Fowler er nå jaget av 8 klubber som kan betegnes som bedre eller like god som Brann, klubber i championship og skotsk premier league er etter han, så å påstå at han ikke hadde lykkes i Brann blir for dumt, 32 år gammel og har enda 2-3 år igjen på topp.
Men det e jo så urealistisk som det kan bli at han skulle dukke opp i brann drakt!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Xminator

Fowler kunne sikkert gjort en grei jobb for Brann. Nå er vi derimot ikke i en slik situasjon at vi trenger å blåse av en haug millioner for en halvårskontrakt med en fotballpensjonist. Vi har 4 spisser i stallen allerede, og med mindre Winters planlegger å stikke hjem nærmeste 4 ukene er ikke behovet der.

Den andre grunnen til å hente en slik spiller er selvsagt interessen det fører til. Nå har Brann fulle tribuner allerede, og interessen rundt klubben er ikke akkurat liten, så vi trenger det ikke som markedsføringsstunt heller. Vollvik er for tiden travelt opptatt med å ligge lavt i terenget etter en uheldig episode for ett par år siden, og har ikke noen selskaper som trenger boost heller. Sist jeg hørte noe derfra gikk det vel i tillegg rykter om ikke akkurat heldig kapitalforvaltning av salgsgevinsten på Chess.

Dette er ett prosjekt for klubber med markeringsbehov og kortsiktig sportslig behov. Brann har tvert imot ett behov for å sikre seg stabilitet ut over 2008-sesongen.

steinbygger

Quote from: "Xminator"Vollvik er for tiden travelt opptatt med å ligge lavt i terenget etter en uheldig episode for ett par år siden, og har ikke noen selskaper som trenger boost heller. Sist jeg hørte noe derfra gikk det vel i tillegg rykter om ikke akkurat heldig kapitalforvaltning av salgsgevinsten på Chess.
.


Nå tok aldri Vollvik noen kostnader knyttet til investeringene i Brann, de ble i sin helhet overført Chess og det er i dag Chess som betaler forpliktelsene som Vollvik påtok seg ovenfor Brann.

dudo

Fornyingsprosessen er definitivt i gang, om ikke annet. Ut med gamlingene Bjarnason og Winters, og mest sannsynlig Sæternes, og inn med Walde, Yaw og Sjöhage. De tre første har vel en samlet alder på ca 100, de tre sistnevnte på 65. Helt ok for meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

AtroZ

Quote from: "Xminator"
Quote from: "ostraume"
Quotejeg vil ikke ha dem gående her sure.


Robbie er vel ikke akkurat blid i skrivende stund uansett? Men du har forsåvidt rett, Finnbogason inn betyr fort at Robbie forsvinner ut i sommer. Noe som slett ikke er urealistisk.


Der tar du feil, for Winters har ingen steder å forsvinne...


Winters var ønsket av klubber i storbritannia, men ingen av dem kunne/var villig til å matche lønnen han hadde i brann. Da var plutselig valget for skotten vår enkelt..
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

dudo

Da forsvinner Sæternes. Brann sitter vel neppe igjen med noenting som helst. Jeg vil ikke spekulere i hva grunnen(e) til at han forsvinner er, men vi må ihvertfall ha en erstatning. Starts David Nielsen ble nevnt av TV2-sporten, jeg håper ikke det er mye hold i det ryktet, han har ikke imponert meg nevneverdig. 7 mål på 21 kamper (både som innbytter og fra start, i år har han tre kamper som innbytter) er forsåvidt ikke en dårlig statistikk, men jeg tror nok Nielsen vil koste mer enn han smaker. At vi må ut med 5 mill er ingen umulighet slik markedet er i dag, og da kan vi få vesentlig bedre kvalitet andre steder i verden.

Noen forslag til erstattere? I mine øyne må vi ha en svær spiller med mye muskler hvis blotte nærvær skremmer livskiten av motstanderforsvaret. En Karadas i form er ønskespilleren, men det blir litt av et longshot.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KEO

Quote from: "dudo"Da forsvinner Sæternes. Brann sitter vel neppe igjen med noenting som helst. Jeg vil ikke spekulere i hva grunnen(e) til at han forsvinner er, men vi må ihvertfall ha en erstatning. Starts David Nielsen ble nevnt av TV2-sporten, jeg håper ikke det er mye hold i det ryktet, han har ikke imponert meg nevneverdig. 7 mål på 21 kamper (både som innbytter og fra start, i år har han tre kamper som innbytter) er forsåvidt ikke en dårlig statistikk, men jeg tror nok Nielsen vil koste mer enn han smaker. At vi må ut med 5 mill er ingen umulighet slik markedet er i dag, og da kan vi få vesentlig bedre kvalitet andre steder i verden.

Noen forslag til erstattere? I mine øyne må vi ha en svær spiller med mye muskler hvis blotte nærvær skremmer livskiten av motstanderforsvaret. En Karadas i form er ønskespilleren, men det blir litt av et longshot.


Nielsen har en klausul i sin kontrakt om pris, så han blir nok ikke så veldig dyr.  tipper ca 2 mill
Nu kør vi!

AtroZ

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Xminator

Du glemmer den andre delen av avtalen 3 mill i året i 3.5 år. Det var nok der RBH sa takk til agenten og flyttet ett hakk lenger ned på listen.

jako

Quote from: "dudo"Da forsvinner Sæternes. Brann sitter vel neppe igjen med noenting som helst. Jeg vil ikke spekulere i hva grunnen(e) til at han forsvinner er, men vi må ihvertfall ha en erstatning. Starts David Nielsen ble nevnt av TV2-sporten, jeg håper ikke det er mye hold i det ryktet, han har ikke imponert meg nevneverdig. 7 mål på 21 kamper (både som innbytter og fra start, i år har han tre kamper som innbytter) er forsåvidt ikke en dårlig statistikk, men jeg tror nok Nielsen vil koste mer enn han smaker. At vi må ut med 5 mill er ingen umulighet slik markedet er i dag, og da kan vi få vesentlig bedre kvalitet andre steder i verden.


At vi kan få bedre er sikkert mulig, men når da? Om et år? Spillertyper som Sæternes er vanskelig å oppdrive. I Nielsen får man en tanksenter og en kriger som skal bli vanskelig å finne av samme format, til en behagelig pris. I tillegg har vi en mindre ting å tenke på til neste sesong.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up