• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BT Tribunen

Started by Maam, May 08, 2007, 21:40:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Maam

Noen som vet om det går ann å gå to vokse på disse BT billettene, selv om det egentlig står 1 voksen og 1 barn.. ?
ergen te eg dør!

Speedy

Quote from: "Maam"Noen som vet om det går ann å gå to vokse på disse BT billettene, selv om det egentlig står 1 voksen og 1 barn.. ?


Det går fint...
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

howie

Tror det skal gå bra ja.

Det er vel egentlig slik at det er betalt for 1voksen og sÃ¥ fÃ¥r et barn gÃ¥ gratis  med da.

Men tror de er sløve på og kontrollere dette, og de kommer nok neppe til og begynne og krangle om dette på 16-mai kamp!

serty

vil oppfordre alle dere som sitter på bt å reise seg opp og støtte laget dokkars. dokkar reiser dokkar bare når det er corner og mål. dette er for dårlig. det er også lov til å synge. sist gang prøvde jo bataljonen å få dere med men det var litt dårlig respons

Corran

Quote from: "serty"vil oppfordre alle dere som sitter på bt å reise seg opp og støtte laget dokkars. dokkar reiser dokkar bare når det er corner og mål. dette er for dårlig. det er også lov til å synge. sist gang prøvde jo bataljonen å få dere med men det var litt dårlig respons


Kan vel for faen støtte laget like godt sittendes. Er en grunn til at eg har billett på BT og ikke på Hansa.
Har støttet laget sikkert siden før du ble født og på andre måter du sikkert bare kan drømme om. Så ikke tro at en må stå for å støtte laget.
Er faen meg ikke en bedre supporter (eller stemmningsskaper) bare pga at du står
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Quote from: "Corran"
Quote from: "serty"vil oppfordre alle dere som sitter på bt å reise seg opp og støtte laget dokkars. dokkar reiser dokkar bare når det er corner og mål. dette er for dårlig. det er også lov til å synge. sist gang prøvde jo bataljonen å få dere med men det var litt dårlig respons


Kan vel for faen støtte laget like godt sittendes. Er en grunn til at eg har billett på BT og ikke på Hansa.
Har støttet laget sikkert siden før du ble født og på andre måter du sikkert bare kan drømme om. Så ikke tro at en må stå for å støtte laget.
Er faen meg ikke en bedre supporter (eller stemmningsskaper) bare pga at du står

NÃ¥ er det jo reint fakta at man synger høyere nÃ¥r man stÃ¥r.  FÃ¥r mer trøkk fra magen eller noe sÃ¥nt. Men for all del, har man kjøpt billett pÃ¥ en sittetribune, sÃ¥ mÃ¥ man fÃ¥ lov Ã¥ sitte

Erlend

Quote from: "Maam"Noen som vet om det går ann å gå to vokse på disse BT billettene, selv om det egentlig står 1 voksen og 1 barn.. ?

Du kan jo avtale med to barn som har en pakke om at du og et barn går sammen og vennen din går sammen med det andre

weirus

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Maam"Noen som vet om det går ann å gå to vokse på disse BT billettene, selv om det egentlig står 1 voksen og 1 barn.. ?

Du kan jo avtale med to barn som har en pakke om at du og et barn går sammen og vennen din går sammen med det andre


rignte bilettluka og spurte om dette selv, de sa på frekt trøndersk:
-nei då må du nok kjøpe flere pakker!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

thesevs

Quote from: "serty"vil oppfordre alle dere som sitter på bt å reise seg opp og støtte laget dokkars. dokkar reiser dokkar bare når det er corner og mål. dette er for dårlig. det er også lov til å synge. sist gang prøvde jo bataljonen å få dere med men det var litt dårlig respons


Må si at vi på BT gjør så godt vi kan. Og når Hansa roper, så prøver vi å svare, men av og til drukner lyden i plutselig applaus eller høye "sukk" pga en nesten-sjanse.

Det tar tid å "innføre" samstemthet mellom to tribuner - det vil nok bedre seg gjennom sesongen.
Når det gjelder det å sitte eller stå, så velger eg å sitte. Har tross alt betalt for å sitte. Men det stemmer nok at man synger høyere når man står oppreist.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

olpi

Selv om ikke BT-tribunen kan sammenlignes med Hansa, mÃ¥ jeg si at jeg  er imponert over stemningen der sÃ¥ langt i sesongen. BT erdefinitivt den familie-tribunen i Tippeligaen med best stemning...

Task206

Quote from: "Maam"Noen som vet om det går ann å gå to vokse på disse BT billettene, selv om det egentlig står 1 voksen og 1 barn.. ?



Det elektroniske adgangskortet lyser grønt når en bruker voksen kortet og grønt/oransje når barn/hønnør/stud kortet brukes.

Det har ikke vært noe form på for kontroll på dei to siste kampene
på hvem som faktisk bruker kortene.


Hvordan dette fungerer ved manuell kontroll og vanlige billetter vet eg ikke.

KNUDSEN

i fjor når det ikke var elektronsik kontroll var det ingen problemer med å komme inn med barnebillett selv om du der voksen
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Erlend

Quote from: "KNUDSEN"i fjor når det ikke var elektronsik kontroll var det ingen problemer med å komme inn med barnebillett selv om du der voksen

Kontrollørene gidder svært sjeldent å se på billetten i det hele tatt, pleier bare å rive og ferdig med den saken

kapteinen

Og 16 mai er uannsett ikke kampen de kommer til å bruke for å statuere et eksempel..Hadde blitt det komplette kaos!
Z

serty

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Corran"
Quote from: "serty"vil oppfordre alle dere som sitter på bt å reise seg opp og støtte laget dokkars. dokkar reiser dokkar bare når det er corner og mål. dette er for dårlig. det er også lov til å synge. sist gang prøvde jo bataljonen å få dere med men det var litt dårlig respons


Kan vel for faen støtte laget like godt sittendes. Er en grunn til at eg har billett på BT og ikke på Hansa.
Har støttet laget sikkert siden før du ble født og på andre måter du sikkert bare kan drømme om. Så ikke tro at en må stå for å støtte laget.
Er faen meg ikke en bedre supporter (eller stemmningsskaper) bare pga at du står

NÃ¥ er det jo reint fakta at man synger høyere nÃ¥r man stÃ¥r.  FÃ¥r mer trøkk fra magen eller noe sÃ¥nt. Men for all del, har man kjøpt billett pÃ¥ en sittetribune, sÃ¥ mÃ¥ man fÃ¥ lov Ã¥ sitte


selvfølgelig skal man få lov til å sitte hvis man vil, men litt synging skader ingen

serty

Må si at vi på BT gjør så godt vi kan. Og når Hansa roper, så prøver vi å svare, men av og til drukner lyden i plutselig applaus eller høye "sukk" pga en nesten-sjanse.

Det tar tid å "innføre" samstemthet mellom to tribuner - det vil nok bedre seg gjennom sesongen.
Når det gjelder det å sitte eller stå, så velger eg å sitte. Har tross alt betalt for å sitte. Men det stemmer nok at man synger høyere når man står oppreist.[/quote]

det tar sikkert litt tid ja men vi får håpe at kommer til å funke me litt synging på bt også

skb!

Ikke spesielt bra av BT mot Fredrikstad på vekselssangen. Svarte de i det hele tatt? Fra min plass på felt B hørte jeg bare de stående på T feltet.
Noen som var på BT som kan svare på om svaringen derfra var god, og hvordan stemningen ellers var der borte?

Brann_ruler86

Virker som om det et par ganger i det siste har blitt startet "Heia Brann"-rop fra hjørnet mellom BT og SPV, uten at jeg kan si noe sikkert ettersom jeg står på Hansa...
GÃ¥ ta banen!

thesevs

Bt svarer... kanskje ikkje på første ropet til Bataljonen, men definitivt på andre. Kan bare svare for der eg sitter, der e det en del som trøkker til, men eg kan ikkje høre om andre lenger vekke synger med, eller om sidene svarer og. Syntes vekselsyngingen e et godt tiltak - vi blir sikkert bedre med tiden.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Lilleheil

Det er ikke bt, men hansa som er problemet. når hansa roper så pleier bt og svare etter 2 til 3 rop, men hansa er alt for rask te å rope. med det mener eg at hansa roper samtidig som bt svarer. det blir jo for dumt. mp jo klare å holde sangen littegranne igjen. samtidig drev felt T på med å svare hansa. dette blir feil siden de skal synge med hansa og ikke mot. så folk må slutte å kritisere bt når feilen ligger alle andre steder. (står selv på hansa og prøver å holde igjen, men vanskelig når nærmest ingen andre klarer det.)

Erlend

to venner av meg satt pÃ¥ BT, og de sier at folk rundt de knapt laget en lyd.  Ikke jublet de for fine prestasjoner heller

Northside

Grunnen til at Hansa "svarte" så fort er egenlig enkel. Fra min plass på Hansa hørte jeg kun T-feltet svare, og det sier seg selv at vi hører de før BT, dermed så ble det veksel mellom Hansa og T-feltet.

Tror ikke det blir noe videre problem, T-feltet kommer helt sikkert ikke til å være like fullt i de neste kampene, dermed så vil ikke T-feltet "overdøve" BT sitt svar.

Det jeg derimot lurer på er om andre tribuner enn Hansa sang med på vanlige sanger?

steinbygger

Kan rapportere fra BT at nå er folk begynt å synge med på gullet skal hjem så det er ikke lenge til det blir skikkelig trykk på den sangen også

Stalin


Xminator

Helt klart, vi må tilbake til Sæternes scorer mål fortest mulig. Gullet skal hem vil synges til noen får frem en ny sang som fungerer like godt på en stor tribune. Det er derfor den synges, den er enkelt og greit noe av det bedre som er kommet de siste årene.

Klaus_Brann

Nok en gang Forever blowing bubbles?
Ble denne prøvd startet? Jeg hørte paokara en gang, men ikke bubbles..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

grei

Quote from: "Stalin"

tormi

Ka som plager??? "Gullet skal hem" er jo konge.Ikke sammenligne med de ekle fuglene...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Falkman

Quote from: "tormi"Ka som plager??? "Gullet skal hem" er jo konge.Ikke sammenligne med de ekle fuglene...


med en annen melodi hadde det vært tidenes supportersang. teksten e jævlig fet.. melodien e bare jævlig.

grei

Der tar du feil. Hovedgrunnen til at såpass mange synger med er jo den gode og fengende melodien samt at teksten er effektiv og grei.

Brannfrelst

Men det er ganske kjedelig å synge den minst 15-20 ganger i løpet av en kamp da. Alle disse andre sangene da?
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Men det er ganske kjedelig å synge den minst 15-20 ganger i løpet av en kamp da. Alle disse andre sangene da?


Da får noen starte noen andre sanger. Verre er det ikke.
En jobb for sanggruppen hvis den fortsatt eksisterer.
Rød makt på Hansa

Ingo

Det har vel aldri vært et sÃ¥ stort  trykk pÃ¥ en sang som "gullet skal hem"
Men eg er enig i at vi kan utvide antall sanger vi synger.
der er ikke vi flink nok "øvre z feltetet".
Men fÃ¥r tilbake meldinger pÃ¥  nÃ¥r hansa trykker til er  det  massivt.
Får inntrykk at tempoet på sangene er saktere, noe som er meget positivt.
Forsatt klappes det får mye, spesielt "vi e berømte brann fra Bergen"
Håper at man på Bataljonsfeltet får sanggruppen oppe og går, noe som er et must for å innføre nye sanger, siden vi er så mange.

Tore Larsen

Sangen runger, det er det ikke tvil om. Og er enig at sangrepetoaret bør utvides i tillegg tørke støv av noen av de gode gamle klassikerne, som feks "skillingsboller, Hansa øl", "Vestlandetskonger","syng for vårt Sk Brann"med flere..

Når det gjelder sanggruppen så er det visstnok Eirik i Bataljonen som skal ha ansvar for denne gruppen. Savner litt info på fremdriften ift dette, håper snart noe info vil komme. Så konkrete forespørsler kan sikkert sendestil han på mail.
Mvh

Tore

Brannfrelst

Quote from: "Tore Larsen"Sangen runger, det er det ikke tvil om. Og er enig at sangrepetoaret bør utvides i tillegg tørke støv av noen av de gode gamle klassikerne, som feks "skillingsboller, Hansa øl", "Vestlandetskonger","syng for vårt Sk Brann"med flere..

Når det gjelder sanggruppen så er det visstnok Eirik i Bataljonen som skal ha ansvar for denne gruppen. Savner litt info på fremdriften ift dette, håper snart noe info vil komme. Så konkrete forespørsler kan sikkert sendestil han på mail.


Problemet er at det er fåtallet som kan disse sangene. Må jo minst 5-6 år tilbake siden disse ble sunget skikkelig.
2.10.07-Gullet kom hem!

Tore Larsen

http://bataljonen.no/visnyhet.php?id=66

Her ligger vel de fleste tekster på sanger som har vært sunget og faktisk ikke blitt sunget !
På sikt skal det legges ut lydfiler til hver sang slik at man får tak i hvilken melodi som brukes.

Nok om det.

For å spore inn på tråden igjen så var responsen laber fra BT denne kampen. Det har nok sammenheng med, som annen debattant var inne på, at det er ikke de samme folka som sitter på den tribunen til hver kamp.
Det som derimot var positivt var at folk på langsiden(e) var med å svare på vekselsangen.
Mvh

Tore

Speedy

Hørte BT vagt, men grunnen til det var at det var hele tiden T-feltet som svarte. Men har lagt merke til en ting, det er at venstre hjørne på Gamle Sitte har en fin liten gjeng som har startet sanger hver kamp til nå, artig. Nye felt Z? :)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Stalin

Quote from: "Xminator"Helt klart, vi må tilbake til Sæternes scorer mål fortest mulig. Gullet skal hem vil synges til noen får frem en ny sang som fungerer like godt på en stor tribune. Det er derfor den synges, den er enkelt og greit noe av det bedre som er kommet de siste årene.


Men hvor er alle de gamle schlagerne? For endel år siden hadde vi jo tonnevis av sanger som fungerte utrolig bra. Virka som de dabba ut
pga generasjonsskifte.

thesevs

I kampen mot Tromsø var det lange køer foran BT-tribunen. Kom ca 25 min før kampstart, og måtte stå i en kø som gikk fra inngang 7, bortover og opp svingen med Kniksen-statuen... og til min store fortvilelse ser eg at noen har lukket den ene døren, så det kun va 2 dører åpne.... kom inn akkurat til intro-sangen...

Blir bare bedre og bedre... lang kø inn, og lang kø ut... det har hjulpet på at vi får no gå ut gjennom tunnelen under SPV-tribunen. Det funket bra første gangen, men neste gang så satt de vakter der sånn at "kun" felt A og B fikk lov til å ta turen gjennom tunnelen, men når du ser kor fort folk kommer seg ut av stadion ved å gå gjennom tunnelen kontra den vanlige utgangen så frister ikkje det...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Go Up