• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lillestrøm 10.06.2007

Started by vebo, May 07, 2007, 19:55:45 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator". De kom for å vinne, gikk ut i 120, og sprakk så det sang.  .


Ja kom de nå egentlig for å vinne? De halte ut tiden noe jævlig på hver corner allerede i begynnelsen av kampen! Og da var stillingen 0-0...


Jeg tror det var for å roe ned, slik at de kunne hente seg inn. At de kom for å vinne var helt tydelig. Hvis ikke hadde aldri Brann fått så mye bakrom som de tidvis fikk. Det var også her vi avgjorde kampen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

knutern

Quote from: "tr0Ndemann"
Jo mer man skylder på andre, jo mindre lærer man. Bra for oss ;-)

krøvel vellevold

Quote from: "smaalanda"[ Grunnen til at tifo alltid må være så hemmelig synes eg er ganske rart? Gjør det så jævli mye at to hundre har lest det på internett når ideen er såpass bra som den er?  .


Det er vel gjerne for å komme overrumplende på motstanderens supportere. Da spesielt hvis tifoen er rettet mot dem. Da rekker de ikke å komme med noe "motsvar".
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"

Den anti-tromme-tifoen kunne aldri bli noen realitet så lenge det sitter en pro-tromme-mann sentralt i tifogruppen...


Fikk følelsen av at du snakker om meg her :)

Nå må du ikke glemme hvem som fyrte igang "Vi skal knuse trommen, ja! Vi skal knuse trommen! Vi skal knuse trommen, vi e Braaaaann".

Men så kan det også hende det kun var grov ironi fra min side, hvem vet....

Nixon

Så moralen er at hvis man kommer på en skikkelig god tifo-ide er ikke dette forumet rette stedet. Ellers var tifoen i går helt grei, om enn litt kjedelig.
Rød makt på Hansa

smaalanda

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "smaalanda"[ Grunnen til at tifo alltid må være så hemmelig synes eg er ganske rart? Gjør det så jævli mye at to hundre har lest det på internett når ideen er såpass bra som den er?  .


Det er vel gjerne for å komme overrumplende på motstanderens supportere. Da spesielt hvis tifoen er rettet mot dem. Da rekker de ikke å komme med noe "motsvar".
KMO!!!

krøvel vellevold

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "smaalanda"[ Grunnen til at tifo alltid må være så hemmelig synes eg er ganske rart? Gjør det så jævli mye at to hundre har lest det på internett når ideen er såpass bra som den er?  .


Det er vel gjerne for å komme overrumplende på motstanderens supportere. Da spesielt hvis tifoen er rettet mot dem. Da rekker de ikke å komme med noe "motsvar".


Gårsdagens banner hos Guttemusikken; "Oppskrytt stemning har et navn: Brann Stadion", er vel et tegn på at de har fulgt med på det som har vært diskutert angående tifo til denne kampen...
Legg ned hele klubben!

smaalanda

Quote from: "krøvel vellevold"Gårsdagens banner hos Guttemusikken; "Oppskrytt stemning har et navn: Brann Stadion", er vel et tegn på at de har fulgt med på det som har vært diskutert angående tifo til denne kampen...


Du skjønner at det selvsagt ikke er helt sikkert. Di har sine fordommer mot Brann Stadion og den stemningen som blir lagd der lenge før vi diskutere hvilken tifo vi vil ha.
KMO!!!

Nixon

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "krøvel vellevold"Gårsdagens banner hos Guttemusikken; "Oppskrytt stemning har et navn: Brann Stadion", er vel et tegn på at de har fulgt med på det som har vært diskutert angående tifo til denne kampen...


Du skjønner at det selvsagt ikke er helt sikkert. Di har sine fordommer mot Brann Stadion og den stemningen som blir lagd der lenge før vi diskutere hvilken tifo vi vil ha.


Det kan like godt vært en diskusjon på VGD. Eller så har de hatt en idedugnad. Forøvrig ingen stor prestasjon å lage et ordspill på Brann sitt slagord.
Rød makt på Hansa

Pondan

Tifoen som BBB har er jo så og si det samme som går opp og opp igjen, bare forskjellige mønster osv:P

Super Hasund

På tide vi får disse tre-hønsene te å holde kjeft. Sånn eg ser det så har vi to muligheter.

Den ene e at alle sammen bidrar med på stemmingen, sånn det isje går an å høre bortesupporterene uansett kor mange mikrofoner som blir trøkkt opp i trynet på de. Men det skjer vel aldri. Vi har mange balleløse blandt oss. De isje verdig tittelen bergenser etter min mening. De forventer at brann ska yte maks men å bidra sjøl gidder isje de. Men men.

Den andre e at vi sender brev te tv2 der vi truer med boikotte hele kanalen med mindre de gir et mer riktig lydbilde fra kampen. De tjener flesk på oss brann supportere så dette burde vel være nokke de ville ha tatt seriøst.
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Eller vi bare gir blanke faen i hva diverse oppskrytte sofagriser sier om oss? De som har vært på stadion vet hva som er sant og ikke sant. De som mekket LSK sitt banner har kun vært her en gang, i fjor, og då var stemningen langt under tornekrattet sitt nivå.

Med andre ord, banneret passet rimelig bra ut fra det de hadde erfart, men det var jo ikke helt heldig at vi like etterpå sang trommen og resten av dyrene på trynet ut av Bergen.

grei

Quote from: "Super Hasund"
De forventer at brann ska yte maks men å bidra sjøl gidder isje de. Men men.

Den andre e at vi sender brev te tv2 der vi truer med boikotte hele kanalen med mindre de gir et mer riktig lydbilde fra kampen. De tjener flesk på oss brann supportere så dette burde vel være nokke de ville ha tatt seriøst.

Ja ettar itt sånt trussel brev e eg sikkapå at di hadde ættarkomme kravene våres. Samtidig kan vi true di til å sette opp ekstra megofonar foran bataljonen. Eg finnar fram pennar og du klippar opp ark så lagar vi tifo om det i neste kamp. Sammen kan vi knuse medie mogulen på nøste!

kabelmann

Quote from: "grei"Ja ettar itt sånt trussel brev e eg sikkapå at di hadde ættarkomme kravene våres. Samtidig kan vi true di til å sette opp ekstra megofonar foran bataljonen. Eg finnar fram pennar og du klippar opp ark så lagar vi tifo om det i neste kamp. Sammen kan vi knuse medie mogulen på nøste!

Hehe :D
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

III

Satt ca midt i mellom Hansa og kanaris, og synes vi vant "tribunekampen" greit nok, selv om også kanaris heller ikke gjorde skam på seg.  Mye av grunnen til at LSKs spillere ble usynlige, jf. Brenne, var nettopp Solli.  Igjen.  Mannen hele Norge har overhaglet med misnøyheter, blir bare bedre og bedre og har så å si en ustoppelig løpskapasitet.  Sammen med resten av maskerneriet  tok vi av håndbrekket i 2. omgang og knuste bønda fra det forvokste stasjonsområde.  Fint å ha gjort unna stoppet på Lillestrøm stasjon allerede.   Lunger og løvehjerter fra spillerne -  og nå skal det holde helt inn ...

Candyman

Og hvem i alle dager var han karen som lot Tom Nordlie skrible autografen sin utover Branndrakten?? Blasfemi, BLASFEMI sier jeg!!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

olebrann3

Kanskje han ikke mente det egentlig:P

Eg spurte flo en mot engen om eg kunne få autografen på drakten så bøyde han seg ned og skulle te og skrive så dro eg til meg drakten og sa nei du får ikke lov;P

Stalin


Roald

Quote from: "Stalin"Så sykt barsk du er.

Rimelig barsk du og. Stalin, og greier...
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "smaalanda"Ka som stod på Brann banneret? Må si eg ble litt skuffet når tromme ideen med buekorps ikke kom.


STOLHTET. Synes det ble en veldig fin tifo til å være så labert oppmøte.
Siden du er skuffet, regner jeg med at du stiller neste dugnad da, med friske ideer og pågangsmot.
Den kom sikkert ikke litt pga. at det ble tatt åpenlyst på forumet, liker vel at tifoen skal holdes hemmelig til kampdag.



Grunnen til at tifo alltid må være så hemmelig synes eg er ganske rart? Gjør det så jævli mye at to hundre har lest det på internett når ideen er såpass bra som den er? Er enig med at tifoen var fin den, men hadde likt en litt mer "hetsende" tifo til akkuratt denne kampen (voldta meg vist noen er uenig). Og du vet såpass lite om meg og hvor eg bor at du kan spare deg di derre kom på tifo dugnad neste gang, eg må stå opp før du har lagt det skal eg nå tifo på stadion 13:00 kampdag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Så moralen er at hvis man kommer på en skikkelig god tifo-ide er ikke dette forumet rette stedet. Ellers var tifoen i går helt grei, om enn litt kjedelig.


Det er vel ikke verre enn å gi noen i tifogruppen en lyd...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO

Når det gjelder stemningen på Søndag så må jeg si meg enig i en del av kritikerene. Når vi først har scoret så kommer Stadion brølet og det er det ingen som kan ta fra oss, og etter scoringer så holder trøkket seg bra oppe. Men ellers under kampen så er det forsatt ikke gammel god årgang.
Mener at Hansa tribunen har for mange dø perioder mellom sangene sine og at dere selv ligger merke til dette og drar i gang med Gullet ska hem litt i overkant hyppig. Og når vi leder 3-0 og vi har spilt 80 minutter så var det nesten stille på stadion. Det er ikke brann publikummet verdig.
Nu kør vi!

Klaus_Brann

Quote from: "KEO"Når det gjelder stemningen på Søndag så må jeg si meg enig i en del av kritikerene. Når vi først har scoret så kommer Stadion brølet og det er det ingen som kan ta fra oss, og etter scoringer så holder trøkket seg bra oppe. Men ellers under kampen så er det forsatt ikke gammel god årgang.
Mener at Hansa tribunen har for mange dø perioder mellom sangene sine og at dere selv ligger merke til dette og drar i gang med Gullet ska hem litt i overkant hyppig. Og når vi leder 3-0 og vi har spilt 80 minutter så var det nesten stille på stadion. Det er ikke brann publikummet verdig.


Veldig enig med deg i dette. Et par ganger var det skikkelig trøkk, men til tider var det flaut stille, selv om vi ledet mot serielederen. Og reportoaret vårt er dårlig. "Vi e berømte Brann", "gullet ska hem" og tre-fire andre sanger i løpet av en hel kamp er ikke mye å skryte av.

En ting er at "gullet ska hem" startes altfor mye, men det er sikkert også litt pga. at vi ikke har noen spesielle andre vi får virkelig trøkk i. Synes "Vi e Brann fra Bergen" hadde fortjent noen ark neste kamp!

Det virker som det er tre-fire kamper i året hvor vi kommer opp mot maks. Det er 16.mai, RBK, VIF og kanskje en annen kamp med "storspill"...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Dessuten skjer det alt for ofte at vi synger 2 sanger samtidig...

Folk må bli flinkere til å høre går det en sang no og ikke være sta og tenke eg og vil starte en sang for det virker litt sånn når vi synger 2 forskjellige

Alzheimer/Silverspurs

Ikkje direkte kamprelatert, men usikker kor eg skulle legge det.

Ser ut som LSK har kjøpt Marius Johnsen frå Start gitt.

Tore Larsen

Quote from: "Alzheimer/Silverspurs"Ikkje direkte kamprelatert, men usikker kor eg skulle legge det.

Ser ut som LSK har kjøpt Marius Johnsen frå Start gitt.


I Tippeligaforumet kan du poste slike nyheter. Er allerede blitt gjort av en annen bruker der.
Mvh

Tore

Snublefot

skal se kampen på nytt på tv2 sport nå:>

men ser det på tv2 sumo... gleder meg til å se brann grise lsk 3-1 igjen=)

Nuen

Men ka skjedde med at hele a feltet og deler av b feltet satt??
2.10.2007

Speedy

Quote from: "Nuen"Men ka skjedde med at hele a feltet og deler av b feltet satt??


Mesteparten av de som sitter på bataljonsfeltet er folk uten partoutkort, resten er fjortisjenter som sikkert er på kamp med kjæresten, og som er mer interessert i taste på mobilen enn å se kampen.
Skulle ikke BBB hive vekk de som ikke sang? Tydligvis ikke
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Northside

Quote from: "Speedy"
Quote from: "Nuen"Men ka skjedde med at hele a feltet og deler av b feltet satt??


Mesteparten av de som sitter på bataljonsfeltet er folk uten partoutkort, resten er fjortisjenter som sikkert er på kamp med kjæresten, og som er mer interessert i taste på mobilen enn å se kampen.
Skulle ikke BBB hive vekk de som ikke sang? Tydligvis ikke


De som står på bataljonen sine to felt virker som ok supportere, kun nedre delene som er fyllt litt mye opp av fjortisser.

Sidefeltene er ikke like bra, på hele A feltet sitter folk + alle feltene oppe utenom gamle Z. Er synd, hadde et håp om at hele Hansa skulle stå.

tr0Ndemann

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Speedy"
Quote from: "Nuen"Men ka skjedde med at hele a feltet og deler av b feltet satt??


Mesteparten av de som sitter på bataljonsfeltet er folk uten partoutkort, resten er fjortisjenter som sikkert er på kamp med kjæresten, og som er mer interessert i taste på mobilen enn å se kampen.
Skulle ikke BBB hive vekk de som ikke sang? Tydligvis ikke


De som står på bataljonen sine to felt virker som ok supportere, kun nedre delene som er fyllt litt mye opp av fjortisser.

Sidefeltene er ikke like bra, på hele A feltet sitter folk + alle feltene oppe utenom gamle Z. Er synd, hadde et håp om at hele Hansa skulle stå.


Var på nedre venstre felt (aner ikke hva det heter) på Hansa, første kampen mot Strømsgodset. Var rimelig dårlig der nede, så er vel mest folk som går det for å se litt fotball, og ikke noe særlig mer. Kan godt være det har bedret seg nå, men jeg satt på BT mot LSK - mye mer engasjement der ihvertfall.
What a waste of council tax, we paid for your hats!


dudo

Nå har kampen forsvunnet fra kampsenteret på tv2 sport. Noen som var lur nok til å lagre linken?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up