• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sandefjord-Brann

Started by Pondan, May 06, 2007, 15:44:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_ruler86

QuoteVar veldig bra oppmøte i Sandefjord i dag (1000+). Mange som hadde vært å kost seg på pub før kamp, og ikke hadde mye stemme igjen ved kampstart:) Stemningen var av litt varierende kvalitet. Noe som ikke var så rart når, vi får 2 i sekken etter 6-7 min. Men en sinnsyk stemning på slutten, når Brann scorer 2. Helt fantastisk.


Hadde det ikke vært for den jævla trommen så hadde man knapt hørt at det var sandefjord supportere der på tv ihvertfall...... har de folkene en eneste sang der borte?? Det hørtes jo ut som en håndballkamp! Brann-supporterene gjorde en glimrende jobb med å holde stemningen oppe.
Gå ta banen!

tr0Ndemann

Quote from: "Brann_ruler86"
QuoteVar veldig bra oppmøte i Sandefjord i dag (1000+). Mange som hadde vært å kost seg på pub før kamp, og ikke hadde mye stemme igjen ved kampstart:) Stemningen var av litt varierende kvalitet. Noe som ikke var så rart når, vi får 2 i sekken etter 6-7 min. Men en sinnsyk stemning på slutten, når Brann scorer 2. Helt fantastisk.


Hadde det ikke vært for den jævla trommen så hadde man knapt hørt at det var sandefjord supportere der på tv ihvertfall...... har de folkene en eneste sang der borte?? Det hørtes jo ut som en håndballkamp! Brann-supporterene gjorde en glimrende jobb med å holde stemningen oppe.


Er så enig, haha. Brann lagde hundre ganger mer leven enn Sandefjord. Hørte noe "la-la-lalalalala åå Sandefjord" lignende greier, men ikke noe mer fra deres side. Var litt flau på deres vegne. Får håpe ny stadion kan gi bedre supportertradisjoner der borte.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

sambaen

Quote from: "Brannmus"Jeg registrer at gjennomgangstema overalt er at Brann ranet med seg poengene. Jeg er litt uenig i dette. Ja, Brann var heldig, men la oss se litt på kampen.

Brann spiller horribelt i forsvar i den første omgangen, og det eneste Sandefjord klarer er å score et mål. Er faktisk et poeng at det er "vi" som scorer deres andre mål. Hadde ikke Sandefjord hatt litt flaks, så hadde de gått til pause med 1-1.

Opdal holder Brann i kampen, men det er det heldigvis ingen regel mot. Sandefjord hadde et hav av sjanser og sløste med dem, eller ble stoppet av en solid målvakt. Brann derimot scorer tre mål, på 5-6 sjanser?

Hvor er ranet? Brann er effektive, og har en kanongod keeper. Sandefjord er inneffektive og brente alt kruttet sitt i løpet av de første 80 minuttene.

Som sagt.. Brann var heldig, som på en dårlig dag scorer tre mål, men det er ikke nødvendigvis synonymt med et ran.


Vi må heller ikke glemme at Brann i hele 2 omgang jakter på mål, noe som selvfølgelig vil gi SIF sjanser og muligheter i andre ende av banen. At SIF hadde noen feite sjanser også i 2 omgang er bare naturlig da. Det var Brann som hadde trøkket de siste 35 minuttene og viste kanonmoral som klarte å ta 3 poeng i dag.

Til slutt så mener jeg at Armann Bjørnasson bør få starte snart. Det er skremmende å se hvor mye vi blir knust i hode dueller og hvor pinglete midtforsvaret til Brann er til tider. Bytt ham inn for Bjarnasson.

Jonasbrann1

Genialt med seier i dag!
Blod e tjukkare enn vann

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Ble fyrt av noe greier i pausen like utenfor samtidig ble det pisset i billett bodene og kom en sandefjord idiot inn på bortefeltet.. litt show i pausen...

Etter kampen sto det igjen ca 50 stk utenfor å ventet på spillerene dette var helt enormt

Lurkin

Folk gir lite cred til Petter. Mannen bak alle 3 målene, og en av de får med entusiasme og følelser i spillet i 1. omg. Skapte mye.

Hvorfor i helvete får Krissi gult kort for en soleklar takling. Jeg misliker han stygge, stygge, stygge dommeren.
Berømte Brann fra Bergen

Brannmann rob

Ja dommeren var helt på bærtur i dag.. Utrolig lavt nivå for å dømme tippeligaen..

Kruxleiven

Herregud dette var dårlig totalt sett. Hadde forsåvidt ventet at vi skulle tape, men gutta stiller jo ikke forberedt i det hele tatt. Ligger de for høyt eller? Sandefjord veltet jo inn over oss de første 20 minuttene. Kanskje vi bare burde lagt oss i forsvar og ventet til de løpte fra seg. Fint å se Jaiteh. Tydelig at det bor en del fotball i fyren selv om han ikke akkurat briljerte innpå der.

For øvrig en lite jordnær og altfor kjepphøy innstilling fra Brannfansen om man leser rundtomkring på nettet. Vi vant ufortjent og det er helt rett å si at dette var et ra. Det smaker selvsagt ikke mindre godt for det. Deilig å stå med 13 poeng etter 6 kamper. Vi er så avgjort med.

Brannfrelst

Spillerbørsen (1-10):
OPDAL (7):
Branns klart beste, kan ikke klandres for baklengs. Flere meget gode redninger av høy klasse.

DAHL (3):
Hadde stort sett problemer og virket skjelven. Fikk mer ro ut i kampen, men likevel svakt. (Erik Huseklepp fra 81.)

BJARNASON (4):
Svak med ball, ble satt på prøve og mye på etterskudd. Tidvis heldig og tidvis sterk.

SIGURDSSON (4):
Håpløs ved begge baklengs. Spiller seg opp i andre omgang og redder tre poeng.

HANSTVEIT (3):
Fikk i likhet med Dahl mye å gjøre på og var tvilsom i opptredenen ved begge baklengsmålene. (Corrales fra 46.)

SOLLI (4): Kantspillet fungerte dårlig på høyre og Solli fikk lite til. Spilte back på slutten og klarte seg greit.

ANDRESEN (4):
Regelrett svak i første omgang, spiller seg opp i andre uten å bevise noe.

GASHI (3):
Svak kamp og ble korrekt byttet ut. Usynlig den tiden han var på banen (Jaiteh fra 46.)

VAAGAN MOEN (5):
Av og på i løpet av kampen, men ble fundamental med to serveringer som snudde kampen.

HELSTAD (4):
Dårlige arbeidsforhold og ble godt tatt vare på at SF-stopperne, men scorer likevel et viktig mål.

WINTERS (4):
Ingen kamp der spissene fikk kose seg. Flott scoring trekker opp.

JAITEH (4):
Klarte seg fint i debuten sin. Pasninger og innsats trekker opp, men gjør også nybegynnerfeil.

Tatt fra Skbrann.org
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannmus

Som jeg har sagt tidligere.. Er helt klart et element av flaks i at Brann vinner denne kampen, men dette med at det var et ran er jeg fortsatt ikke med på. Og her er grunnen:

Om du hadde byttet navnene, og kampen hadde vært dønn lik, så hadde alle overskriftene vært: "Brann sløste med sjansene og ble straffet", "Sandefjord best når det gjaldt", "Brann kollapset i siste sekund" osv osv..  Da hadde det ikke vært snakk om noe ran.

Det at Sandefjord er underdog, om det i det hele tatt er mulig å være på hjemmebane i Tippeligaen, gjør at de selvfølgelig skal ha mye ros for en god innsats, men at det var brutalt og urettferdig er jeg ikke med på. Er nettopp det at de er underdog som gjør at det blir fokusert sånn på at de ble frarøvet poeng..

Ytterst sjeldent jeg ser Rosenborg "rane" med seg poeng også. Der er det stort sett snakk om sterke sluttspurter og typisk trøndersk.

Mye å fikse på i denne kampen, og utrolig mange marginer vi hadde med oss som vi kommer til å trenge videre, men alt i alt er jeg ganske fornøyd. Vi har fortsatt mer inn, vinner på en dårlig dag, takket være strålende innsats fra et par spillere.

SKBMiller

var sykt gøy og snu det i dag. og var høydepunkt å stå igjen ved bussen og feire seieren. solli mente vi var de beste supporterne og mjelde holdt takketale. flott dag =) nå går reprisen av sporten på tv2 kl 02.50, håper det er mye om kampen

olebrann3

var sykt kult bak stadion etter kampen

olebrann3

tror den sport sendingen er fra midt i kampen, eg som har sotte oppe å ventet på sporten no..


Bassew

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

olebrann3

synd de ikke hadde noe om det bak stadion. Men var iallefall en sportsending fra etter kampen...

faugstad

Herlig  Deilig at vi klarer og snu dette . HEIA BRANN !!!!!

Rune felt F

nå er vi 1 poeng foran "skjema" dersom 52p holder til 1.plass-

mao

for å være der va det en helt utrolig slutt, men de som snakker om huseklepp, så skjønner eg ikke noe av det, greit gutten prøver, men eg syns til brann å være er det rett og slett ikke godt nok. han skal ha for noen gode forsøk , men summasumarum lang fra godt nok

Red Rabitt

Fy faen kor utrolig deilig! Ahh herlig! For et nydelig ran, mye bedre en nokas!!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Nixon

Utrolig deilig! Og Brann som "aldri" klarer å snu kamper og vinne i sluttminuttene på bortebane. Kan nesten ikke huske sist gang. Mot Sogndal kanskje?

Uansett. Vi kan takke Opdal for seieren. Merkelig at vi aldri har tenning fra start. Og stemningen var rævva i stort sett hele kampen.
Rød makt på Hansa

evenskb

tar helt av!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gleder meg til forsettelsen. bussen er endelig heme etter en heftig tur........ du kan angre på at du ikke var der 8)

Xminator


Fabregas

Quote from: "mao"for å være der va det en helt utrolig slutt, men de som snakker om huseklepp, så skjønner eg ikke noe av det, greit gutten prøver, men eg syns til brann å være er det rett og slett ikke godt nok. han skal ha for noen gode forsøk , men summasumarum lang fra godt nok


For en jævla tulling du er, han kommer inn gjør bare kjempegode involveringer, bl.a. skaffer oss begge dødballene som førte til seier på slutten. Huseklepp gjorde et helt fantastisk innhopp som var sterkt delaktig til at vi vant kampen, så kommer du her og sier han ikke er god nok. Han er i ale fall mer enn god nok for  være i Branns stall, jeg håper han blir, en unorsk spillertype med en stor framtid foran seg.

Greit gutten prøver?I løp av hans korte tid på banen skaper han mer enn Solli skapte fra høyresiden resten av kampen. ALLE hans involveringer kom det noe godt ut av, enten frispark, avslutning eller gode mulighter for innlegg. Så du blant annet når han spilte Corrales fri på venstresiden?Rett og slett vakkert.

jako

Quote from: "Brannmus"Som jeg har sagt tidligere.. Er helt klart et element av flaks i at Brann vinner denne kampen, men dette med at det var et ran er jeg fortsatt ikke med på. Og her er grunnen:

Om du hadde byttet navnene, og kampen hadde vært dønn lik, så hadde alle overskriftene vært: "Brann sløste med sjansene og ble straffet", "Sandefjord best når det gjaldt", "Brann kollapset i siste sekund" osv osv..  Da hadde det ikke vært snakk om noe ran.

Det at Sandefjord er underdog, om det i det hele tatt er mulig å være på hjemmebane i Tippeligaen, gjør at de selvfølgelig skal ha mye ros for en god innsats, men at det var brutalt og urettferdig er jeg ikke med på. Er nettopp det at de er underdog som gjør at det blir fokusert sånn på at de ble frarøvet poeng..

Ytterst sjeldent jeg ser Rosenborg "rane" med seg poeng også. Der er det stort sett snakk om sterke sluttspurter og typisk trøndersk.

Mye å fikse på i denne kampen, og utrolig mange marginer vi hadde med oss som vi kommer til å trenge videre, men alt i alt er jeg ganske fornøyd. Vi har fortsatt mer inn, vinner på en dårlig dag, takket være strålende innsats fra et par spillere.


Med tanke på at vi spiller såpass elendig og likevel vinner. Da har man flaks. Ut fra hva vi presterer på banen så fortjente vi ikke poeng i dag. Og takk Gud for at Sandefjord ikke har bedre offensive spillere. Da hadde vi blitt knust.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Tore Larsen

Mvh

Tore

olebrann3

noen som har noen bilder fra kampen eller noen link til eventuelle bilder?

olebrann3

Føler vi fikk opplevd alt med brann i går fra å være i helvette og stå å tenke hvorfor gidder eg å utsette meg for dette til å være i himmelen 2 min etterpå, hadde ikke trodd Brann kunne snu kamper. Men stakkers Sandefjord er ikke mer en et halt år siden de hentet oss inn til 3-3 før vi scorte to på slutten så skjer det igjen at vi scorer 2 på slutten...

Nixon

Quote from: "Tore Larsen"Her står det at episoden skjedde UTENFOR stadion og ikke inne :
http://www.ba.no/nyheter/politinotiser/article2767384.ece


Det skjedde utenfor rett bak svingen.
Og han gjorde det likegodt rett ved en politibil.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Var det noen som kunne forklare hva det var?Leste det sto knallskudd, men det sa meg ikke mye.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

ble vell faktisk hevet oppå politibilen.. Men fikk ikke med meg at noe skjedde før kampen fikk bare med meg det i pausen

Hansano

Men det står at han gjorde det før kampen.. Det gikk jo av to knallskudd i pausen også?

olebrann3

Jo to i pausen og de før kampen fikk ikke eg med meg iallefall..

BrannSupporter

Dette var fantastisk! Tenker litt tilbake til Lyn-kampen høsten 2002. Selve kampen har jeg egentlig ikke så mye å si om.

Var jo mer tendenser til bråk også. Var bla a en gjeng som satt fyr på et Sandefjord-skjerf. Og var den en jente som ramlet eller fikk noe over seg på 3-2-målet vårt? Så hun blødde litt pluss at det kom flere vakter opp på tribunen og etterhvert også et par fra røde kors.  

Ellers synes jeg folk kan holde seg for god til å synge sanger som :"Vi e ikkje kresen, vi har Martin Andresen", samt rope på Eirik Bakke når han ikke en gang er der. "Mjelde må gå" var også å høre ved flere anledinger.

BrannSupporter

Quote from: "Hansano"Men det står at han gjorde det før kampen.. Det gikk jo av to knallskudd i pausen også?


Ja, det må det ha gjort. Jeg vet at jeg hørte et knallskudd og det var ikke kl 18:20, (som ibergen skriver) for da var ikke jeg kommet.

Hansano

Er sikker på de to i pausen for da stod jeg oppe ved kiosken og jeg så begge gå av. Dette var også borte ved politibilene. Så derimot ingen før kampen..

Synes ikke det med skjerfet kan karakteriseres som bråk. Det startet jo med at to sandefjord-supportere kom seg inn på bortetribunen og fikk stå i ro der med skjerfene sine og gestikulere. Naturligvis prøvde noen røde å ta fra de skjerfene før vaktene fikk dem vekk. Rett og slett ubrukelig vakthold, noe slikt skal ikke skje. De burde bare være glad for at det ikke skjedde noe mer enn at noen satte fyr på det ene skjerfet ca. 5 minutter etter denne hendelsen.

Birthe

Quote from: "BrannSupporter"Dette var fantastisk! Tenker litt tilbake til Lyn-kampen høsten 2002. Selve kampen har jeg egentlig ikke så mye å si om.

Var jo mer tendenser til bråk også. Var bla a en gjeng som satt fyr på et Sandefjord-skjerf. Og var den en jente som ramlet eller fikk noe over seg på 3-2-målet vårt? Så hun blødde litt pluss at det kom flere vakter opp på tribunen og etterhvert også et par fra røde kors.  

Ellers synes jeg folk kan holde seg for god til å synge sanger som :"Vi e ikkje kresen, vi har Martin Andresen", samt rope på Eirik Bakke når han ikke en gang er der. "Mjelde må gå" var også å høre ved flere anledinger.


Hun jenten ble overfalt i gledesrus og skallet hodet i murkanten. men lever i beste velgående med tre poeng med i bagasjen:)

Northside

Ble fyrt av 2 "bomber" like ved politibilene i pausen, det var det denne personen ble tatt for.

Kan også legge til en bot på 3000kr seinere på natten pga fyrverkeri... Tror vi står for julebordet til Sandefjord politiet i år igjen! Forbanna drit.

Kommer med noen bilder og kanskje filmer i morgen en gang... Når skal det soves.

pellerud

"Få se på daiene" runget bra. Synd at hun blonde vakten ikke vet hva "daier" er :-)
Det minnet om vorspielet på Torstrupkjelleren før cupfinalen 2004, da Idol-Maria var innom og prøvde å synge litt....

thomas007

Den episoden med smellene skjedde i pausen. Jeg stod selv og så på det. Skjedde rett utenfor porten. Utrolig at man får 8000,- i bot for det.

Han idioten med skjerfet rett foran oss skal være glad han ikke fikk juling. At han mistet skjerfet sitt er det minste han burde forventet.
Ellers må jeg si at Sandefjordsupporterne var utrolig sympatiske, selv om måten de tapte på må svi noe så inn i helvete. Dette var en kjempekul tur, og det blir nok ikke min siste tur til Sandefjord.

BrannSupporter

Quote from: "olebrann3"noen som har noen bilder fra kampen eller noen link til eventuelle bilder?


Har et par bilder og litt filmsnutter:

http://bildr.no/view/65465
http://bildr.no/view/65467

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=D45D290F24C16A4A
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=F9A7256945490A53
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=1228ABDC21B40F5D

I tillegg var det vel Rune Nilsen som var på indre bane? Så det kommer vel noen bilder på www.runenilsen.dk etter hvert.

olebrann3

Bildene er vekke på den siden

tommyf

Quote from: HansanoEr sikker på de to i pausen for da stod jeg oppe ved kiosken og jeg så begge gå av. Dette var også borte ved politibilene. Så derimot ingen før kampen..

Synes ikke det med skjerfet kan karakteriseres som bråk. Det startet jo med at to sandefjord-supportere kom seg inn på bortetribunen og fikk stå i ro der med skjerfene sine og gestikulere. Naturligvis prøvde noen røde å ta fra de skjerfene før vaktene fikk dem vekk. Rett og slett ubrukelig vakthold, noe slikt skal ikke skje. De burde bare være glad for at det ikke skjedde noe mer enn at noen satte fyr på det ene skjerfet ca. 5 minutter etter denne hendelsen.


Vil bare si det att knallskuddet ble avfyrt klokken 18.50 og det blei ikkje kastet oppå noen politibil. Det smalt ca 10 meter fra bilen som forøvrig sandefjordpolitiet var virkelig stolt av. Og syneste dette blei gjort ein veldig stor sak utav. Visst noen kan uttale seg om saken må det være undertegnede som faktisk var til stede. Så det så. Men visst noen føler for det kan de få kontonummeret mitt og sette inn litt kroner  :roll:

Speedy

Quote from: "tommyf"
Quote from: "Hansano"Er sikker på de to i pausen for da stod jeg oppe ved kiosken og jeg så begge gå av. Dette var også borte ved politibilene. Så derimot ingen før kampen..

Synes ikke det med skjerfet kan karakteriseres som bråk. Det startet jo med at to sandefjord-supportere kom seg inn på bortetribunen og fikk stå i ro der med skjerfene sine og gestikulere. Naturligvis prøvde noen røde å ta fra de skjerfene før vaktene fikk dem vekk. Rett og slett ubrukelig vakthold, noe slikt skal ikke skje. De burde bare være glad for at det ikke skjedde noe mer enn at noen satte fyr på det ene skjerfet ca. 5 minutter etter denne hendelsen.


Vil bare si det att knallskuddet ble avfyrt klokken 18.50 og det blei ikkje kastet oppå noen politibil. Det smalt ca 10 meter fra bilen som forøvrig sandefjordpolitiet var virkelig stolt av. Og syneste dette blei gjort ein veldig stor sak utav. Visst noen kan uttale seg om saken må det være undertegnede som faktisk var til stede. Så det så. Men visst noen føler for det kan de få kontonummeret mitt og sette inn litt kroner  :roll:


Tips til neste gang. Spinn rundt noen ganger og se etter politi :)

Knallskudd, hvordan ser det ut, kan være så mangt.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Northside

Hjemmelaget fyrverkeri er også et ord som kan brukes. Denne gangen relativt dyrt...

Husk Lyn turen Tommy :wink:

Go Up