• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vil vi være tystere som Klanen?

Started by Stoffi, April 27, 2007, 14:02:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: "2rB"Eg har selv gitt KLAR beskjed til enkelte om ting som har blitt gjort på Stadion, som ikkje er akseptabelt (men langt fra farlig).
Dette har folk eg har gitt beskjed til akseptert - og saken er ferdig med det...

Det hadde ikkje falt meg inn å tipse ein vakt e.l. med mindre noen blir skadet.
Om noen er så skadd at dei f.eks. kaster eit bluss nedover Hansa, og ikkje klarer å kaste det på banen, men det lander blant publikum skulle eg faen meg ha kasta ut jævelen sjøl.
Men om ein står med bluss i hånda, og konsentrerer seg om å holde det slik at ingen blir skada, så er det ikkje min sak - men ein sak mellom han og Brann.

... men det seier kanskje mest om meg...



Støttes.




Har mistenkt at de er troll, Langhår. Jeg skal ikke debatere mer med disse. Er overrasket over at de ikke er utestengt. Så mange skrivefeil og syke meninger som de har, er det vel liten tvil om at kødder, eller at de er litt mindre begavet enn vanlige mennesker.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

blahblah

Til de som lett kunne tystet på det ene og det andre. Det er vel ikke deres jobb men de som har ansvaret for sikkerheten, altså vakter, politi osv.

Og ta saken i egne hender er for dumt, det er rett og slett ikke din jobb. Lager de så mye krøll blir de kastet ut etterhvert uansett. Men om du sier ifra til personen som tuller seg om og vise litt folkeskikk så er det noe annet. Mye bedre det.

Marek

Quote from: "Stoffi"Har mistenkt at de er troll, Langhår. Jeg skal ikke debatere mer med disse. Er overrasket over at de ikke er utestengt. Så mange skrivefeil og syke meninger som de har, er det vel liten tvil om at kødder, eller at de er litt mindre begavet enn vanlige mennesker.


Se hvem som som har sluttet å skrive, neppe helt tilfeldig.
ons Ivar skal hem...

P-K

Quote from: "Stoffi"Hadde du tystet på din egen bror eller far hvis de hadde for eksempel gjort innbrudd? Hadde du tystet på kompisene dine hvis de hadde gjort innbrudd?
Hva tjener DU på å tyste? Ingen verdens ting. Det gjør INGENTING for deg om noen gjør innbrudd hos nils nilsen, det gjør ingenting for deg om en brannsupporter blusser på tribunen.


Så det er kanskje greit at venner og familie begår drap også da?!? Så lenge de ikke dreper noen du kjenner eller bryr deg om?

Det du beskriver er oppskriften på et samfunn i oppløsning. Man bryr seg ikke så lenge man ikke selv er affektert. Hva tenker du den dagen noen forbryter seg mot deg, og ingen forteller hva de vet fordi de ikke har noe tjene på det?

Blussing er kun tillatt dersom man har søkt på forhånd og fått tillatelse. Blussing skader Brann i form av bøter.
Bluss er ikke 100% ufarlig, spesielt ikke i hendene på fulle idioter.

SÃ¥ hvorfor blusse? Fordi du vil?!?

Folk som ikke kan oppføre seg på fotballkamp bør kastes ut, og vaktene bør applauderes nå de gjennomfører akkurat den drittjobben.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

monzilla

La oss for en gangs skyld holde drap, voldtekt, pedofili og incest utenfor dette. Dette blir jo dradd helt ut av proporsjoner!| Sammenligne blussing med et samfunn i oppløsning blir å dra det for langt.

Jeg er for blussing på tribunene (selv om det ikke er lov) så lenge det blir gjort på en skikkelig måte. Type en ikke overstadig beruset idiot som prøver å kaste blusset på banen. Får man blusse i fred er sjangsen minimal for at det går gale. Med mindre noen skal absolutt irettesette deg, og flytter fokuset ditt vekk fra blusset. Det kan være farlig.

At enkelte skal stikke nesen deres borti andres greie får være deres sak. Den er grei.

Marek

Quote from: "monzilla"La oss for en gangs skyld holde drap, voldtekt, pedofili og incest utenfor dette. Dette blir jo dradd helt ut av proporsjoner!| Sammenligne blussing med et samfunn i oppløsning blir å dra det for langt.

Jeg er for blussing på tribunene (selv om det ikke er lov) så lenge det blir gjort på en skikkelig måte. Type en ikke overstadig beruset idiot som prøver å kaste blusset på banen. Får man blusse i fred er sjangsen minimal for at det går gale. Med mindre noen skal absolutt irettesette deg, og flytter fokuset ditt vekk fra blusset. Det kan være farlig.

At enkelte skal stikke nesen deres borti andres greie får være deres sak. Den er grei.


Blir for søkt å sammenligne blussing med det du nevner ja. Men har heller ikke sansen for at en døddrukken idiot eller en litt for ivrig fyr står og veiver dette i luften i nærheten av meg. Organisert blussing med folk som vet hva de driver med i midtgangene er noe det bør være rom for.

Og Stoffi, om du ser innbrudd hos Nils Nilsen eller naboen din, så jo, da sier du ifra.
ons Ivar skal hem...

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

naitsirk

kanskje du forandrer meining etter å ha lese denne artikkelen

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184566

Northside

Quote from: "naitsirk"kanskje du forandrer meining etter å ha lese denne artikkelen

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=184566


Herregud, det er nå forskjell på å fyre av noen bluss og å prøve/lykkes i å tenne på en tribune!

latterlig post og link....

Stoffi

Quote from: "P-K"
Quote from: "Stoffi"Hadde du tystet på din egen bror eller far hvis de hadde for eksempel gjort innbrudd? Hadde du tystet på kompisene dine hvis de hadde gjort innbrudd?
Hva tjener DU på å tyste? Ingen verdens ting. Det gjør INGENTING for deg om noen gjør innbrudd hos nils nilsen, det gjør ingenting for deg om en brannsupporter blusser på tribunen.


Så det er kanskje greit at venner og familie begår drap også da?!? Så lenge de ikke dreper noen du kjenner eller bryr deg om?

Det du beskriver er oppskriften på et samfunn i oppløsning. Man bryr seg ikke så lenge man ikke selv er affektert. Hva tenker du den dagen noen forbryter seg mot deg, og ingen forteller hva de vet fordi de ikke har noe tjene på det?

Blussing er kun tillatt dersom man har søkt på forhånd og fått tillatelse. Blussing skader Brann i form av bøter.
Bluss er ikke 100% ufarlig, spesielt ikke i hendene på fulle idioter.

SÃ¥ hvorfor blusse? Fordi du vil?!?

Folk som ikke kan oppføre seg på fotballkamp bør kastes ut, og vaktene bør applauderes nå de gjennomfører akkurat den drittjobben.





Har det vært drap på stadion da?

Ikke? Aaah, så hvorfor sammenligner du blussing med drap da? Drap er en MEGET grov forbrytelse.
Jeg nevnte ikke drap nei, av åpenbare grunner.



SÃ¥ du mener det er riktig Ã¥ tyste pÃ¥ din bror eller far hvis de har gjort et innbrudd sammen. Takk og lov for at jeg ikke er i familie med deg, jeg  hadde sittet inne nesten pÃ¥ livstid, slik ganske mange ogsÃ¥ hadde gjort.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

kanskje du burde sitte inn når du har slike holdninger.
gjer ein noko ulovlig, så bør ein straffast. uansett om det er parkeringsbot, bluss eller drap.

kabelmann

Gjør du brekk med din far? Stilig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Erlend

Quote from: "Super Hasund"http://www.youtube.com/watch?v=x9Nl2rwd8QU&mode=related&search=

Dette her e isje farlig. E sånn mann feirer mål må eg si

Kasting av bluss er svært farlig og det bør slÃ¥es ned pÃ¥.  Men Ã¥ holde et bluss bør være helt lovlig

Alastor

Quote from: "Stoffi"
SÃ¥ du mener det er riktig Ã¥ tyste pÃ¥ din bror eller far hvis de har gjort et innbrudd sammen. Takk og lov for at jeg ikke er i familie med deg, jeg  hadde sittet inne nesten pÃ¥ livstid, slik ganske mange ogsÃ¥ hadde gjort.


Hadde min bror og far gjort brekk hadde jeg sagt ifra til politiet ang det ja - og så hjulpet de til å ikke gjøre fler brekk.

Din virkelighetsoppfatning er TOTALT på tur i forhold til "tysting".

lever du i barnehagen ennå? "Min far er større en diiin far - din jævla tyster som sa jeg ga buksevann!!!"

Du er på bærtur i feil skog.

Red Rabitt

Takk og lov for at jeg ikke er i familie med deg, jeg  hadde sittet inne nesten pÃ¥ livstid, slik ganske mange ogsÃ¥ hadde gjort.[/quote]
Så politiet bør se nærmere på deg altså?
Takk for tipset;)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Northside

Quote from: "naitsirk"kanskje du burde sitte inn når du har slike holdninger.
gjer ein noko ulovlig, så bør ein straffast. uansett om det er parkeringsbot, bluss eller drap.


Så du gjør aldri noe ulovlig? sniker på bussen, kjører for fort, drikker før du er 18?

Tror faktisk at jeg skal begynne å anmelde alle som kjører for fort på veien, de er tross alt en fare for meg og andre, selv om de bare kjører 10km/t for fort!

naitsirk

her må eg berre le.
er du virkelig så dum. klart eg gjer noko ulovlig når eg køyrer for fort.men det er litt vanskeligare å ta alle som køyrer 10 km/t over fartsgrensa.
og det er berre til å starte å anmelde folk som køyrer for fort. eg hadde gjort det dersom folk råkøyrde rett utanfor huset mitt.

og det er ikkje ulovlig å drikke før du er 18, men ulovlig å kjøpe.

monzilla

Flott å se at speider-fairplay-mentaliteten ikke er indoktrinert i alle. Det er det som ødelegger fotballen, ikke hva som skjer på generalforsamlingen til klubbene.
Et sjeldent plusspoeng til mange forumbrukere. Håper vi ser mer blussing i år, og håper tysterne har vett nok i hodet til å bry seg med sine egne ting.

Stoffi

Quote from: "naitsirk"kanskje du burde sitte inn når du har slike holdninger.
gjer ein noko ulovlig, så bør ein straffast. uansett om det er parkeringsbot, bluss eller drap.



Jeg har store problemer med å se om dette er ironi eller ikke.


ALLE har brutt loven på et eller flere tidspunkt i livet sitt, til og med du. Den gangen du kjørte på rødt lys, eller jobbet svart, skulle du ønske din far tystet på deg og du fikk bot/fengsel?

Det er en viss forskjell på å drepe noen og kjøre for fort. At din venn tyster på deg for drap, kan være forståelig. Men at han sørger for å bure deg inne fordi du kjørte for fort eller jobbet svart i stor stil?

Det er ikke DIN sak om noen blusser, det er securitas' sak. Jeg er en sterk motstander av å snillifisere norsk fotball, om 10 år må man vel være medlem av speideren for å komme inn på stadion.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "naitsirk"her må eg berre le.
er du virkelig så dum. klart eg gjer noko ulovlig når eg køyrer for fort.men det er litt vanskeligare å ta alle som køyrer 10 km/t over fartsgrensa.
og det er berre til å starte å anmelde folk som køyrer for fort. eg hadde gjort det dersom folk råkøyrde rett utanfor huset mitt.

og det er ikkje ulovlig å drikke før du er 18, men ulovlig å kjøpe.


Ka då?

Må være det beste som kan sammenlignes med tysting på blussere. Kjører en person for fort så driter eg selvsagt i det, men om en kjører drita full for fort, då ville eg gjort noe!
Litt det samme som med blussing. Er det noen som blusser driter jeg i det, er det en full person som veiver med blusset og kaster det rundt seg, då ville eg gjort noe.
You see?

Ser virkelig ikke hva som er verre med å blusse enn å kjøre 20km/t for fort. Boten er til og med ca den samme, så i snuten sine øyne er det heller ikke stort verre.

(skulle hatt prikkbelastning på bluss, etter så og så mange bluss ble "fratatt" sesongkortet X-antall måneder :) )

Pulekenn

QuoteSÃ¥ du mener det er riktig Ã¥ tyste pÃ¥ din bror eller far hvis de har gjort et innbrudd sammen. Takk og lov for at jeg ikke er i familie med deg, jeg  hadde sittet inne nesten pÃ¥ livstid, slik ganske mange ogsÃ¥ hadde gjort.


Hvorfor nevner du far og bror? Er folkene som stÃ¥r pÃ¥ "Store StÃ¥" like viktige  for deg som ditt eget kjøtt og blod? FÃ¥ deg et annet liv...

Har du en så lojalitetsfølelse for mennesker som heier på det samme laget som du gjør, at de kan sette alle dem i nærheten i fare hvis det går gale, uten at du gir beskjed??
Den som har begge beina i bakken, står stille

Pulekenn

QuoteDet er en viss forskjell på å drepe noen og kjøre for fort. At din venn tyster på deg for drap, kan være forståelig. Men at han sørger for å bure deg inne fordi du kjørte for fort eller jobbet svart i stor stil?

Det er ikke DIN sak om noen blusser, det er securitas' sak. Jeg er en sterk motstander av å snillifisere norsk fotball, om 10 år må man vel være medlem av speideren for å komme inn på stadion.


Det er en viss forskjell på å kjøre for fort og drepe noen, det er sant. Er det en stor forskjell på å kjøre for fort og skade noen med bluss? Kanskje ikke, men derfor er det vel like greit at begge eksemplene er ulovlig og blir bøtelagt... Eller?
Den som har begge beina i bakken, står stille

Stoffi

Quote from: "Pulekenn"
QuoteDet er en viss forskjell på å drepe noen og kjøre for fort. At din venn tyster på deg for drap, kan være forståelig. Men at han sørger for å bure deg inne fordi du kjørte for fort eller jobbet svart i stor stil?

Det er ikke DIN sak om noen blusser, det er securitas' sak. Jeg er en sterk motstander av å snillifisere norsk fotball, om 10 år må man vel være medlem av speideren for å komme inn på stadion.


Det er en viss forskjell på å kjøre for fort og drepe noen, det er sant. Er det en stor forskjell på å kjøre for fort og skade noen med bluss? Kanskje ikke, men derfor er det vel like greit at begge eksemplene er ulovlig og blir bøtelagt... Eller?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

Quote from: "Stoffi"Man blir skadet av å spille fotball, skal man forby det?
Hvor mange mennesker tror du får hjerteinfarkt hvert år pga fotball? Tusener av mennesker i Norge blir hvert år skadet i trafikken, skal man forby bilkjøring?

Dette er som å sammenligne blind vold med boksing.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEO

Quote from: "Super Hasund"http://www.youtube.com/watch?v=x9Nl2rwd8QU&mode=related&search=

Dette her e isje farlig. E sånn mann feirer mål må eg si



Ser ut som de har brukt det samme vaktselskapet som var på Ullevåll når Norge spilte mot Bosnia
Nu kør vi!

naitsirk

episoden på fana stadion i går beviser nok ein gong at bluss er farlig.
har tidligare i denne tråden ytra motstand for blussing, men har egentlig gløymt å skrive at blussing burde vore lov under kontrollerte former.

det er stor foskjell på dei som legger det frå seg når flammen er død, og dei som kaster blusset mot banen/publikum

Northside

Quote from: "naitsirk"episoden på fana stadion i går beviser nok ein gong at bluss er farlig.
har tidligare i denne tråden ytra motstand for blussing, men har egentlig gløymt å skrive at blussing burde vore lov under kontrollerte former.

det er stor foskjell på dei som legger det frå seg når flammen er død, og dei som kaster blusset mot banen/publikum


Gikk eg glipp av noe i går? Enten så forumerlte du deg rimelig dårlig her ellers så er du en komplett idiot!

fettnok

jeg er veldig spent på å høre hvilken farlige episoder som oppstod på fana stadion igår.
ette går aaaaaldri bra!

Tore Larsen

Quote from: "fettnok"jeg er veldig spent på å høre hvilken farlige episoder som oppstod på fana stadion igår.


Stiller meg i kø her.
Mvh

Tore

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

bubba

Jeg fikk noe sinnsykt med aske fra blussene i håret!

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

Stoffi

Få høre, hva skjedde på fana Stadion? Fikk noen litt røyk på seg? Det fikk jeg sist gang jeg grillet, la oss forby grilling.



Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Stoffi"Man blir skadet av å spille fotball, skal man forby det?
Hvor mange mennesker tror du får hjerteinfarkt hvert år pga fotball? Tusener av mennesker i Norge blir hvert år skadet i trafikken, skal man forby bilkjøring?

Dette er som å sammenligne blind vold med boksing.



Det er borti natten, kabelmann.

Blussing er en handling som ikke er kriminell. Man kan blusse så mye man vil, men det fins visse restriksjoner på hvor man kan blusse.
Det samme har fotball. Man har mange restriksjoner for hvor man kan spille fotball, og hvordan man skal spille det.
Dette er for å hindre skader.

I fotball holder man seg til fornuftige restriksjoner. NÃ¥r det gjelder bluss, er det borti natten.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

men det er jo ikkje lov til å takle mann uten ball, eller planta ein alboge i trynet på nokon.
det finst regler på det meste her i livet. og dei fleste forholder seg til dei. nokon synst at røykeloven er tåpelig, mens andre er positive til dette.

fettnok

vi krever svar naitsirk. hvilken farlige situasjoner oppstod på fana stadion.
ette går aaaaaldri bra!

Stoffi

Quote from: "naitsirk"men det er jo ikkje lov til å takle mann uten ball, eller planta ein alboge i trynet på nokon.
det finst regler på det meste her i livet. og dei fleste forholder seg til dei. nokon synst at røykeloven er tåpelig, mens andre er positive til dette.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

sk_branndalf

Jeg syns ikke at bluss er noe vi bør drive med i BBB. Det er flere grunner til det.
1. Det er farlig. Jeg har også lest i avisen at folk har blitt alvårlig brannskadet og til og med blinn.
2. Det ser egentlig ikke så veldig stilig ut. Tinnsoldatblussingen fra 90-tallet så bare dumt ut, alternativet til tinnsoldatblussing er spontan blussing som kan føre til alvårlige skader på folk rundt.
3. Ulovlig blussing kan føre til bøter for brann og i værstefall poengtap/tomme tribuner.

Så hvis noen blusser så er jeg den første som skal si ifra til politiet hvem som gjorde det, selv om det kalles tysting.

erikdale

For Brann Lad sitt fantastiske innlegg om "Hvorfor har man ikke heller mer konfetti" så er dette ganske enkelt aldeles uønsket og vi vil neppe få tillatelse av Brann heller.. Uønsket på grunn av oppryddningsarbeidet, ikke tillatt på grunn av x- antall naboer 8og vi vet jo at de kan lage problemer fra før av)..

Angående bluss så har vi et dilemma..

Jeg personlig liker ikke tinnsoldatblussing, men dette er det eneste man kan søke om tillatelse til.. Dersom man skulle blusset slik synes jeg heller supporterklubben kunne fått konsesjon fra NFF til å velge ut edru mennesker til å bluss.. Konsesjonen mister dersom ikke kravene tilfredstilles..
Blussing på tribunen, altså spontan blussing, e jo desidert tøffest.. Igjen kunne man latt bataljonen håndtere en eventuell utvelgelse av hvem som kan få bluss iløpet av en kamp, men siden dette er veldig vanskelig og sikkert ganske kjedelig støtter jeg Z-feltets blussing fullt og helt..

Ja til mer liv på tribunen, og ja til at dette blir administrert av fornuftige mennesker..
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

thesevs

Quote from: "erikdale"Dersom man skulle blusset slik synes jeg heller supporterklubben kunne fått konsesjon fra NFF til å velge ut edru mennesker til å bluss.. Konsesjonen mister dersom ikke kravene tilfredstilles..
Blussing på tribunen, altså spontan blussing, e jo desidert tøffest.. Igjen kunne man latt bataljonen håndtere en eventuell utvelgelse av hvem som kan få bluss iløpet av en kamp, men siden dette er veldig vanskelig og sikkert ganske kjedelig støtter jeg Z-feltets blussing fullt og helt..


Bataljonen stiller jo per dags dato krav til kem som får blusse + de ska ha navnene på de som deltar. Kor seriøse de kravene e og til hvilken grad de følges opp osv ska ikkje eg ta standpunkt til her.. (vet for lite om ka arbeid som legges ned omkring dette med blussing)

Blussing på tribunen kan sikkert se stilig ut.. det samme gjør fyrverkeri og.. men det e en grunn til at begge to e forbudt.
Trenger vel ikkje ramse opp evt skader som kan oppstå som følge av blussing i store menneskemengder.

Det dåkkar refererer til som "tinnsoldatblussing" må eg si e stilig pga det e organisert i ordnede former. Då Brann spilte hjemmekamp mot Ham-Kam i fjor va det ganske stilig då kortsiden mot Hansa og hele gamle Umbrotribunen va dekket av blussere.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Tore Larsen

Quote from: "krøvel vellevold"Uansett: Når alle bruker bluss nå, så syns jeg det begynner å bli oppbrukt. Vi skiller oss ikke ut med blussbruk lenger. (Eneste unntak er når vi f.eks. er godt over 100 med bluss, for de fleste andre lag stiller kanskje med 10-15).


Da infører vi en ny trend med blussing på Brann 2 sine kamper fremover !
Mvh

Tore

naitsirk

stoffi skreiv:
Quote


dette er sikkert tilfelle, men ofte er det nok at det går gale i 1 av 10000 gonger. utrulig kjipt for vedkommande som feks gjer ein unge blind etc. og om bluss var lovlig, er det alltid ein eller annan berusa idiot som vifter rundt med blusset.
spørsmålet er vel heller om bluss er så utrulig tøft og nødvendig at eit auge mindre er ok.

Klaus_Brann

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "krøvel vellevold"Uansett: Når alle bruker bluss nå, så syns jeg det begynner å bli oppbrukt. Vi skiller oss ikke ut med blussbruk lenger. (Eneste unntak er når vi f.eks. er godt over 100 med bluss, for de fleste andre lag stiller kanskje med 10-15).


Da infører vi en ny trend med blussing på Brann 2 sine kamper fremover !


Det er herved vedtatt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

erikdale

Jeg vet at bataljonen har krav til sine blusser, jeg har selv blusset x- antall ganger.. Problemet er at man må søke om tillatelse for hver enkelt kamp..
Jeg synes enten at anlegget kunne blitt godkjent for slik organisert blussing eller at bataljonen kunne fått konsesjon til å vurdere dette etter sitt skjønn.. Så kunne heller godkjennelsen/konsesjonen blitt trukket tilbake dersom man ikke oppfylte kravene Nff stiller..
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Stoffi

Quote from: "naitsirk"stoffi skreiv:
Quote


dette er sikkert tilfelle, men ofte er det nok at det går gale i 1 av 10000 gonger. utrulig kjipt for vedkommande som feks gjer ein unge blind etc. og om bluss var lovlig, er det alltid ein eller annan berusa idiot som vifter rundt med blusset.
spørsmålet er vel heller om bluss er så utrulig tøft og nødvendig at eit auge mindre er ok.




Ja, det er ufattelig kjipt hvis noen blir skadet. Men som i alle andre aktiviteter, så finnes det en risiko for å bli skadet.
Skaderaten ved blussing er ikke høy, og jeg synes det er akseptabelt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Skaderaten pÃ¥ jakker er derimot ganske høy  :lol:

naitsirk

høyrer at du stoffi ikkje er ferdig med den pubertalen delen av livet.
kva om det hadde skjedd med deg. ein ravande full idiot kyler blusset mitt i trynet ditt. du får brannskader og blir blind. eller i ungen din. resten av livet er øydelagt fordi bluss er så tøft.

kanskje det er ei grunn til at blussing ikkje er lov lenger.

monzilla

Saklig,  natsirk. NÃ¥r man er tom for argumenter, gÃ¥r man pÃ¥ mannen, og ikke pÃ¥ ballen.

Skal vi foby kaffi på stadion og snart? Tenk hvis en ravende full idiot søler kaffi ned i nakken på deg, og du ender opp med å bli skoldet på hele ryggen? Herre gud, nattsirk. Det er farlig å leve, før eller siden så farlig at man dør av det. Ta av deg hjelmen og knebeskytterne, og gå ut og nyt sollyset.

naitsirk

he he. veit ikkje heilt kven som er saklig, når kaffi vert samanlikna med bluss.kanskje me skulle stenge stadion i samme farten. tribunane er jo laga av betong.farlig å snubble.

det er ihvertfall godt å sjå at du trur du veit kva nicket mitt betyr:)

monzilla

Saklig? Forklar meg hva som ikke var saklig med innlegget? Varm kaffi brenner jo det og? Jeez

Go Up