• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fet låt trenger tekst

Started by Tore Larsen, April 26, 2007, 17:50:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei

Noe av poenget var jo å få sangen innført/lære bort teksten. Og det fungerte jo relativt bra. Men når man først er inne på et spor osv...

Klaus_Brann

Har det blitt bestemt hvor mange ganger denne skal synges?
Kun en gang, eller to?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skb!

Quote from: "grei"
Men ikke forvent noe entusiasme rundt dette forslaget som er for heseblesende og søreuropeisk i stilen. Dessuten er det mange der oppe som har en stor porsjon skepsis til alt som ikke kommer fra egne rekker.


Hvis dette henviste til Blowing Bubbles sangen, så var det vel litt selvmotsigende. denne melodien oppfatter jeg ikke som søreuropeisk i det hele tatt, heller som "ekte" britisk, noe som jo er den stilen vi tydeligvis ønsker å følge.

Klaus_Brann

Quote from: "skb!"
Quote from: "grei"
Men ikke forvent noe entusiasme rundt dette forslaget som er for heseblesende og søreuropeisk i stilen. Dessuten er det mange der oppe som har en stor porsjon skepsis til alt som ikke kommer fra egne rekker.


Hvis dette henviste til Blowing Bubbles sangen, så var det vel litt selvmotsigende. denne melodien oppfatter jeg ikke som søreuropeisk i det hele tatt, heller som "ekte" britisk, noe som jo er den stilen vi tydeligvis ønsker å følge.


Det var nok heller en henvisning til låten det er snakk om i denne tråden,
og den er nok mer sør europeisk i stilen enn "Forever blowing bubbles".

Men jeg synes det er en fet låt, med en bra tekst. Vi kan i alle fall gi den en sjangse på stadion, før vi dømmer den nord og ned.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Quote from: "ElskerBrann"Hadde vært litt tøft hvis vi fåt til noe slikt til denne sangen:
http://www.youtube.com/watch?v=JDUKbV2wIN8&mode=related&search=


Liker faktisk tanken... vi så jo i kampen Liverpool - Chelsea at de veivet med skjerfene..

Tenk den gimmicken det hadde vært om Brann hadde delt ut skjerf til publikum, for at folk skulle gjennomføre veivingen. Trenger ikkje være dyre skjerf med diverse tegninger på heller.. så lenge de e røde og hvite så skulle det holde lenge.

Ka tenker folk om det?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Mens vi e inne på sanger og lignende.. e det noen skarpe hjerner som kunne ha kommet på en vri på Liverpools flotte "f*** off chelsea fc" ?

sangen her e såpass enkel at det e fullt mulig å få folk med..

originalen:
"f*** off! chelsea fc!
you aint got no history
5 european cups 'n' 18 leagues
that's what we call history"

http://www.youtube.com/watch?v=o-7jL2suoFQ (best)
eller
http://www.youtube.com/watch?v=dH2royOi19A&mode=related&search=
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

grei

Quote from: "thesevs"Mens vi e inne på sanger og lignende.. e det noen skarpe hjerner som kunne ha kommet på en vri på Liverpools flotte "f*** off chelsea fc" ?


Et bedre og tydeligere eksempel på den sangen er FC United (som ble brukt som eksempel ved innføringen av Gullet skal hem) sin versjon:

http://www.youtube.com/watch?v=3v3Tdef_yhw

Når det gjelder sangforslaget tråden egentlig handlet om, så har den nok stort potensiale for å bli en klassisk heseblesende, mumlende, gjennomklappet sang av typen det har kommet og gått mange av på Stadion - ala denne heller patetiske Liverpool-versjonen:

http://www.youtube.com/watch?v=6G-EA964gZk

Dersom man absolutt skal trykke opp lapper, hva med å bare ha to ord på lappen: "Syng saktere!"

thesevs

Quote from: "grei"
Et bedre og tydeligere eksempel på den sangen er FC United (som ble brukt som eksempel ved innføringen av Gullet skal hem) sin versjon:

http://www.youtube.com/watch?v=3v3Tdef_yhw


"Glazer where ever you may be,
you bought Old Trafford but you cant buy me,
i signed not for sale and i meant just that,
you cant buy me you greedy twat! "

Bra eksempel.. teksten her viser jo kor mye vi kunne ha gjort ut av det..
melodien e jo såre enkel og...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Justice

Quote from: "grei"Når det gjelder sangforslaget tråden egentlig handlet om, så har den nok stort potensiale for å bli en klassisk heseblesende, mumlende, gjennomklappet sang av typen det har kommet og gått mange av på Stadion - ala denne heller patetiske Liverpool-versjonen:

http://www.youtube.com/watch?v=6G-EA964gZk

Du valgte jo rett link du ja... Kan ikkje venta bedre første gang ein sang blir innført på ein stadion, er jo det samme i bergen.
Ta det fra ein som stod på the Kop på tirsdag og sang denne for full hals..fy flate det var heilt rått!!! Går endå litt for fort men det komme seg det når fleire folk kan sangen skikkelig, er jo ikkje mange vekene sia den blei innført.

Når det gjeld teksten på den norske versjonen.. Skal ikkje klaga for mykje sia eg ikkje akkurat er nåkken john lennon, men har vi ikkje hørt det her før?? I alle fall første vers. Kunne vert kjekt å funne på nåkke nytt sånn som 'gullet ska hem'. Den teksten inneholde i alle fall eit par ord som ikkje fins i alle andre sanga..

Tore Larsen

Vi fikk bra trøkk på sangen igår på puben så tror det kan bli bra. For de som var med på øvingen avtalte vi å møtes en god halvtime før kampen nede foran mellom felt B og C. Her kan andre også møte om de ønsker å bidra.

Sangark vil bli levert ut inne på tribunen og ønsker du å hjelpe til med dette møter du opp på overnevnt sted.

Syng for Brann !
Mvh

Tore

smaalanda

Quote from: "grei"
Quote from: "thesevs"Mens vi e inne på sanger og lignende.. e det noen skarpe hjerner som kunne ha kommet på en vri på Liverpools flotte "f*** off chelsea fc" ?


Et bedre og tydeligere eksempel på den sangen er FC United (som ble brukt som eksempel ved innføringen av Gullet skal hem) sin versjon:

http://www.youtube.com/watch?v=3v3Tdef_yhw

Når det gjelder sangforslaget tråden egentlig handlet om, så har den nok stort potensiale for å bli en klassisk heseblesende, mumlende, gjennomklappet sang av typen det har kommet og gått mange av på Stadion - ala denne heller patetiske Liverpool-versjonen:

http://www.youtube.com/watch?v=6G-EA964gZk

Dersom man absolutt skal trykke opp lapper, hva med å bare ha to ord på lappen: "Syng saktere!"




Enig med deg her, det er en stor sjangse for at denne sangen går vekk i klapping og mumling, men vil ikke dømme før eg har hørt resultatet. Synest også det finnes mange bedre melodiforslag her inne på forumet som burde vær høyere prioritert, som f.eks den som du her linket (genial sang). Virker nesten som når "høyere makter" kommer med et forslag blir det automatisk lov. Skal vertfall synge sangen så høyt eg makter og la oss håpe den blir så bra som dere tror.
KMO!!!

symo

Blir det med eller uten klapping?

DJ_ADG

Quote from: "symo"Blir det med eller uten klapping?


UTEN KLAPPING, e ihvertfall det som e målet
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

kou

Quote from: "Luke Skywalker"

vebo

Tiocfaidh ár lá

Northside

Latterlig dårlig innsats av folk i går på denne sangen! Hvor var de som skulle møte 30min før kampstart?
Er ikke noe poeng for oss å prøve å dra en sang i gang når kun de "vanlige" rundt oss synger....

symo

Når nye sanger skal innføres så hadde det vert en stor fordel med denne "T formasjonen". Jeg står midt på felt C, og det ble altfor langt bort til de som prøvde å starte sangen på felt B.

Hadde sanggruppen hatt plasser hele veien bak B og C ville det ikke vert noe problem.

C@Bøe_79

Quote from: "symo"Når nye sanger skal innføres så hadde det vert en stor fordel med denne "T formasjonen". Jeg står midt på felt C, og det ble altfor langt bort til de som prøvde å starte sangen på felt B.

Hadde sanggruppen hatt plasser hele veien bak B og C ville det ikke vert noe problem.


Vi stod på Felt C,temmelig midt på Frydenbø...
Og det var få som var med på sangen, men det ble litt trøkk fra de som var med..
Må helt klart få flere gjennomkjøringer før den sitter...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

mr-bolstad

vær så snall å spar oss for bergens stolthet..helt latterlig sang, kan like gjerne finne frem trommen med en gang. den sangen sverger jeg på at jeg aldri kommer til å synge så lenge hjertet mitt slår!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

smaalanda

Litt enig med sisttalende. Kan ærlig innrømme at eg absolutt ikke melodien på denne sangen, den er nesten så stygg at vi kan sende den til Lillestrøm. Eneste som er verre som eg kan komme på må være "Gashi oleoleole" men den kan umulig være seriøst ment. Sånne Greske, Argentinske og Spanske toner og syden stemningsangner syns eg at vi må holde oss vekke fra. Det fins så veldig mange gode melodier av FC Manchester of United, The Kop, Stretford End og mange andre. Her kan du velge å vrake i gode ubrukte melodier i Norge som vi burde bruke når vi lager nye sanger. Ikke begynne med noe som vi før har avvist oss fra og som ikke er vår stil.
All cred til di som lagde "Forever blowing bubbles" sangen, den er dritbra og hadde vært flott å fått den ut på papir kanskje 16. mai.
KMO!!!

tag7

Synes ikke vi skal kaste "bergens stolthet" før vi klarer den skikkelig. Litt av problemet med den i går var stemningen generelt. Folk virket mer interesert i å slenge dritt til andresen og lagets innsats en å synge. Enig c@bøe at når noen av oss på c-feltet prøvde å kjøre denne i gang ble det ikke så værst. Vi er bare nødt til å få resten med på notene!
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Klaus_Brann

Nei, Bergens stolthet var vanskelig å lære seg, og få tak i for min del, så synes den skal få et par kamper til på seg før vi evt. dropper den hvis den ikke funker...
Men håper Forever blowing bubbles kommer på ark 16 mai!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Jeg syns denne nye sangen som kom i går har et sterkt Kanari-preg, og en utrolig lite fengende melodi. Er en grunn til at denne aldri ble innført i går (til tross for alt som er blitt gjort både på forhånd og på kampen for å få den innført), mens "Gullet ska hem" satt som et skudd ganske tidlig.

Så må jeg bare få sagt noen ord om disse som prøvde å innføre Start-hetsesangen "Homsene fra Sørlandet" som et svar på ett eller annet Start-fansen synger på samme melodi. Er liksom "homsene" det ultimate skjellsord? Jeg snakker ikke her om at jeg syns synd på homser som måtte føle seg støtt. Jeg snakker bare om at det er så utrolig lavmål! Litt på nivå med tiss og bæsj og pule og suge. Dessuten var det en sånn Kanari-aktig "ooh aah"sang, og alle sånne sanger bør rett og slett forbys. Hele Norge må gjerne synge "ooh - aah, chalala, forza allez" med megafon og tromme for min del! Men da syns jeg vi Brann-fans skal være stolte av at  vi er de enste som klarer å styre unna driten, og at vi står for noe helt annet og mer respektfullt enn resten av supporter-Norge!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"Jeg syns denne nye sangen som kom i går har et sterkt Kanari-preg, og en utrolig lite fengende melodi. Er en grunn til at denne aldri ble innført i går (til tross for alt som er blitt gjort både på forhånd og på kampen for å få den innført), mens "Gullet ska hem" satt som et skudd ganske tidlig.

Så må jeg bare få sagt noen ord om disse som prøvde å innføre Start-hetsesangen "Homsene fra Sørlandet" som et svar på ett eller annet Start-fansen synger på samme melodi. Er liksom "homsene" det ultimate skjellsord? Jeg snakker ikke her om at jeg syns synd på homser som måtte føle seg støtt. Jeg snakker bare om at det er så utrolig lavmål! Litt på nivå med tiss og bæsj og pule og suge. Dessuten var det en sånn Kanari-aktig "ooh aah"sang, og alle sånne sanger bør rett og slett forbys. Hele Norge må gjerne synge "ooh - aah, chalala, forza allez" med megafon og tromme for min del! Men da syns jeg vi Brann-fans skal være stolte av at  vi er de enste som klarer å styre unna driten, og at vi står for noe helt annet og mer respektfullt enn resten av supporter-Norge!



Gullet ska hem, er/var mye lettere å lære seg grunnet mindre tekst og mer repetisjon...
Jeg tror grunnen er en blanding av litt laber stemning i går, vanskelig sang, at det skjedde ting på banen flere ganger, som ødela forsøkene, og at noen er veldig i mot slike sanger...
Men hvorfor det er mindre respektfullt å sunge "ooh aah" sanger o.l.  har jeg problemer med å forstå...Forklar?

Forresten er jeg helt enig i at "homse sanger" er lavmål, mye bedre med "drite på Oslo by"...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Jeg syns denne nye sangen som kom i går har et sterkt Kanari-preg, og en utrolig lite fengende melodi. Er en grunn til at denne aldri ble innført i går (til tross for alt som er blitt gjort både på forhånd og på kampen for å få den innført), mens "Gullet ska hem" satt som et skudd ganske tidlig.

Så må jeg bare få sagt noen ord om disse som prøvde å innføre Start-hetsesangen "Homsene fra Sørlandet" som et svar på ett eller annet Start-fansen synger på samme melodi. Er liksom "homsene" det ultimate skjellsord? Jeg snakker ikke her om at jeg syns synd på homser som måtte føle seg støtt. Jeg snakker bare om at det er så utrolig lavmål! Litt på nivå med tiss og bæsj og pule og suge. Dessuten var det en sånn Kanari-aktig "ooh aah"sang, og alle sånne sanger bør rett og slett forbys. Hele Norge må gjerne synge "ooh - aah, chalala, forza allez" med megafon og tromme for min del! Men da syns jeg vi Brann-fans skal være stolte av at  vi er de enste som klarer å styre unna driten, og at vi står for noe helt annet og mer respektfullt enn resten av supporter-Norge!



Gullet ska hem, er/var mye lettere å lære seg grunnet mindre tekst og mer repetisjon...
Jeg tror grunnen er en blanding av litt laber stemning i går, vanskelig sang, at det skjedde ting på banen flere ganger, som ødela forsøkene, og at noen er veldig i mot slike sanger...
Men hvorfor det er mindre respektfullt å sunge "ooh aah" sanger o.l.  har jeg problemer med å forstå...Forklar?

Forresten er jeg helt enig i at "homse sanger" er lavmål, mye bedre med "drite på Oslo by"...


Håper det siste var ironi, for "Drite på Oslo by" er vel også et bunnivå!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Jeg syns denne nye sangen som kom i går har et sterkt Kanari-preg, og en utrolig lite fengende melodi. Er en grunn til at denne aldri ble innført i går (til tross for alt som er blitt gjort både på forhånd og på kampen for å få den innført), mens "Gullet ska hem" satt som et skudd ganske tidlig.

Så må jeg bare få sagt noen ord om disse som prøvde å innføre Start-hetsesangen "Homsene fra Sørlandet" som et svar på ett eller annet Start-fansen synger på samme melodi. Er liksom "homsene" det ultimate skjellsord? Jeg snakker ikke her om at jeg syns synd på homser som måtte føle seg støtt. Jeg snakker bare om at det er så utrolig lavmål! Litt på nivå med tiss og bæsj og pule og suge. Dessuten var det en sånn Kanari-aktig "ooh aah"sang, og alle sånne sanger bør rett og slett forbys. Hele Norge må gjerne synge "ooh - aah, chalala, forza allez" med megafon og tromme for min del! Men da syns jeg vi Brann-fans skal være stolte av at  vi er de enste som klarer å styre unna driten, og at vi står for noe helt annet og mer respektfullt enn resten av supporter-Norge!



Gullet ska hem, er/var mye lettere å lære seg grunnet mindre tekst og mer repetisjon...
Jeg tror grunnen er en blanding av litt laber stemning i går, vanskelig sang, at det skjedde ting på banen flere ganger, som ødela forsøkene, og at noen er veldig i mot slike sanger...
Men hvorfor det er mindre respektfullt å sunge "ooh aah" sanger o.l.  har jeg problemer med å forstå...Forklar?

Forresten er jeg helt enig i at "homse sanger" er lavmål, mye bedre med "drite på Oslo by"...


Håper det siste var ironi, for "Drite på Oslo by" er vel også et bunnivå!


Bra gjettet, selv om den er på sin plass mot Enga, så er den kanskje ikke akkurat den mest kreative sangen vi har.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Glimten

Denne nye sangen(den som denne tråden opprinnelig omhandlet) som ble forsøkt innført nå mot Start på lørdag, er dessverre ikke særlig bra. Fikk assosiasjoner til lsk, slik som flere andre nevner her inne. Tror kanskje det er én av grunnene til at folk ikke sang med.

Det var heller ikke særlig lovende å se at folk måtte lese teksten fra nedskrevne ark, mens de prøvde å synge. Det er ikke veldig vankelig å pugge fire-fem linjer. Teksten er heller ikke revolusjonerende. 'Som i 63', og 'bønder' har blitt brukt før for å si det sånn.

For ordens skyld, så kan også det nevnes at 'Gullet ska hem' ble komponert(dvs idé og tekst) fra enkeltpersoner på øvre felt B, innført med hjelp fra felt Z.

Tore Larsen

Hva er det egentlig folk ønsker i tekstene sine siden man klager sånn over innholdet i nåværende sanger ???
Mvh

Tore

tr0Ndemann

Jeg mener vi har flotte sanger som det er, med bra trøkk i, men noen av dem blir startet alt for mange ganger i løpet av en kamp. Som f. eks gullet skal hjem. Forever Blowing Bubbles hadde jeg syntes vært fet om vi kunne synge oftere. :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Klaus_Brann

Quote from: "tr0Ndemann"Jeg mener vi har flotte sanger som det er, med bra trøkk i, men noen av dem blir startet alt for mange ganger i løpet av en kamp. Som f. eks gullet skal hjem. Forever Blowing Bubbles hadde jeg syntes vært fet om vi kunne synge oftere. :)


Først må man begynne å synge den, før vi kan synge den oftere...
Folk kan melodien, og det virker som mange er klar for denne, så håper vi får til denne på 16.mai....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tr0Ndemann"Jeg mener vi har flotte sanger som det er, med bra trøkk i, men noen av dem blir startet alt for mange ganger i løpet av en kamp. Som f. eks gullet skal hjem. Forever Blowing Bubbles hadde jeg syntes vært fet om vi kunne synge oftere. :)


Først må man begynne å synge den, før vi kan synge den oftere...


Sant nok, og for å folk til å synge den må den -innføres- på skikkelig vis. Blæ, har så lyst at den skal lyde på staddan. ;p
What a waste of council tax, we paid for your hats!

thesevs

alle må vel begynne på scratch en eller annen gang.. sånn blir det vel med sangene og.. enig med at vi bør synge den et par ganger for mye de neste kampene, på sikt vil den sitte og deretter har du en slager... :-D

syntes Bataljonen og folk ellers her inne har gode forslag til sanger.
Mange andre supporterklubber som ikkje har halvparten så gode tekster og melodier som oss (les: eks. Start)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

brann.avd.molde

Boble sangen kommer for fult allerede på lørdag.
en annen melodi som er bra som kunne funket på staddaen er http://www.youtube.com/watch?v=0odAsmUxpd4&mode=related&search= som fc united of manchester som synger.
Eg må inn!

smaalanda

Quote from: "brann.avd.molde"Boble sangen kommer for fult allerede på lørdag.
en annen melodi som er bra som kunne funket på staddaen er http://www.youtube.com/watch?v=0odAsmUxpd4&mode=related&search= som fc united of manchester som synger.


Jepp denne er veldig bra.

En annen klassiker er jo:

http://www.youtube.com/watch?v=3v3Tdef_yhw
KMO!!!

grei

Quote from: "smaalanda"
En annen klassiker er jo:

http://www.youtube.com/watch?v=3v3Tdef_yhw


Daaaavy, korhen du é
du ga et løfte som du må stå ved,
men fler skal dyppe snolk for Brann:
vi skal på Vågen alle mann

Utvides selvfølgelig med vers om Soltvedt, Hasund, Reidar, Nybø, Kniksen, Geddi, Ahlsen, Mika osv.

thesevs

Quote from: "thesevs"Liverpools flotte "f*** off chelsea fc" ?

sangen her e såpass enkel at det e fullt mulig å få folk med..

originalen:
"f*** off! chelsea fc!
you aint got no history
5 european cups 'n' 18 leagues
that's what we call history"


Fant en bedre link der det synges ganske tydelig:
http://www.youtube.com/watch?v=QESQ5ZYGbmo
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

tr0Ndemann

Ikke for å spore av, men visste ikke hvor jeg skulle poste dette spørsmålet; blir unødvendig å lage en tråd om det.

Ble boble sangen sunget i dag? Hvis den ble, fungerte det bra?

Takk.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Brann_ruler86

Jeg hørte den ikke en eneste gang fra min plass på felt C.
Gå ta banen!

HRS

Her om dagen satt jeg hjemme i stavanger å så enn brann kamp på tv. brann scoret å jeg fikk lyst til å lage en sang. hva med: Heia Brann, på brann scorer alle mann. Motstanderne scorer ikkje mål, for opdal e av stål.

Har ingen melodi, og teksten kan godt fikses på :p

tovatle

Quote from: "HRS"Her om dagen satt jeg hjemme i stavanger å så enn brann kamp på tv. brann scoret å jeg fikk lyst til å lage en sang. hva med: Heia Brann, på brann scorer alle mann. Motstanderne scorer ikkje mål, for opdal e av stål.

Har ingen melodi, og teksten kan godt fikses på :p


Var ikkje all verdens å skryte av den teksten der. kan desverre ikkje se for meg den runge over stadion...

Hausberg

håper ``paok`` sangen blir sunget i dag, vi skal få trøkk på den:) den blir kanonfet når hele den røde vegg stemmer i:)
itt hjerte står i Brann......

Go Up