• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fet låt trenger tekst

Started by Tore Larsen, April 26, 2007, 17:50:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tore Larsen

Kom over en ganske fet melodi som trenger en enda fetere tekst til. Denne sangen tror jeg ingen andre tippeligalag bruker så her er det bare å dikte tekst !

Link til melodi: http://www.anfield-online.co.uk/lfc-news/2007/04/22/reds-new-chant-get-it-learnt-la/
Mvh

Tore

Henrik8

Melodien ble brukt av Kanarifansen i bortekampen mot Strømsgodset denne uken. Fra Kanarifansens side fungerte sangen overhodet ikke.
Tradisjonelt blir melodien brukt av Paok i Hellas, som kaller sangen Paokara. Melodien stammer vel opprinnelig fra Ascoli.
Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Quote from: "Henrik8"Melodien ble brukt av Kanarifansen i bortekampen mot Strømsgodset denne uken. Fra Kanarifansens side fungerte sangen overhodet ikke.
Tradisjonelt blir melodien brukt av Paok i Hellas, som kaller sangen Paokara. Melodien stammer vel opprinnelig fra Ascoli.


Hvis de ikke klarer å gjøre noe med den, er det vel bare å kjøre på hvis vi får en bra tekst te, og vise de hvordan det ska gjøres!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henrik8

Akkurat det er jeg veldig enig. Melodien er som tidligere nevnt knallbra, men da Lillestrøms sanger jo sjelden inneholder spesielt mange ord, ble dette vanskelig for Kanarifansen. Derfor ble sangen urytmisk og uten trøkk. Får man en god tekst på den, har melodien stort potensiale.

Link til Paok-fans som synger Paokara:

http://www.youtube.com/watch?v=vqo_rqMc8NA
Kjør over pakket 09`

Steffen_

Utrolig deilig melodi ja..

Her e enda et klipp..

http://www.youtube.com/watch?v=uelP9YSsct4&mode=related&search=

Fått sangen helt på hjernen..

Har derfor kladdet ned en liten tekst;

Viiiii e Bergen,
Bergens stolthet,
Vi e Braaaaann!

Vi hasje vunnet gullet siden nittensekstitre,
men en vakker dag skal alle bøndene få se...

Viiiii e Bergen,
Bergens stolthet,
Vi e Braaaaann!

Kniksen sendte trønderne på sokkelessen ner,
nok en gang skal tjuguttar være de som ler....



Syns refrenger funker, men første verset funker ikke. 2 verset liker eg.

Håper noen kan ta dette utkastet videre. Dette en herlig melodi eg gjerne hadde sett at vi hadde en sang til...
immel eller helvete?

Tore Larsen

Quote from: "Steffen_"
Viiiii e Bergen,
Bergens stolthet,
Vi e Braaaaann!
Mvh

Tore

Red Rabitt

Utrolig bra denne!
Forslag til tekst:
Brann i fra bergen
se vi scorer mål
Brann i fra bergen
se vi scorer mål
brann fra bergen
vi scorer måål
Brann fra bergen
i fra bergen
vi scorer mååål
brann i fra bergen
brann fra bergen by
se når vi scorer
vi scorer no på ny

kunne vært brukt etter et mål og når vi virkelig trengte et mål!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Er forresten en heftig klappescene inne på paok fans clapping!
Hadde vært rått å få til noe sånt her!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Klaus_Brann

Quote from: "Henrik8"Akkurat det er jeg veldig enig. Melodien er som tidligere nevnt knallbra, men da Lillestrøms sanger jo sjelden inneholder spesielt mange ord, ble dette vanskelig for Kanarifansen. Derfor ble sangen urytmisk og uten trøkk. Får man en god tekst på den, har melodien stort potensiale.

Link til Paok-fans som synger Paokara:

http://www.youtube.com/watch?v=vqo_rqMc8NA


Hehe, jeg har sett denne før, herlig!
Hva skjer med en haug med dresskledde menn som tar av på denne måten?
Har de vunnet noe da?
Forøvrig likte jeg Tore sitt forslag!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Steffen_

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Steffen_"
Viiiii e Bergen,
Bergens stolthet,
Vi e Braaaaann!


Med på den...
immel eller helvete?

Kararay

veldig bra forslag Tore..... *klapp klapp*
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Luke Skywalker

et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Tore Larsen

Quote from: "Luke Skywalker"


Tror pinadø at denne kan bli bra eg !! Vanvittig fengende låt dette her, har fått den på hjernen og nynner stadig vekk på låten, like "irriterende" som den Macarena låten i sin tid:)
Mvh

Tore

Luke Skywalker

Helt enig, den er grådig kul! Vi må markedsføre den litt slik at den blir sunget på stadion neste gang.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Klaus_Brann

Quote from: "Luke Skywalker"


Men er det ikke litt dumt å innføre en sang nå, som vi må slutte med etter sesongen hvis vi vinner??
Kunne med fordel byttet ut på 63 linjen, så hadde vi fortsatt hatt en fet sang!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eikeland

Ta det helt med ro, ingen sjangs at vi vinner! Herlige grekere!
eir Hasund

Stalin

Hadde vært mulig å bytte om så det blir "Vi ska vinne gullet som i nittensekstitre" om det utenkelige skjer.

Tore Larsen

Kom på en liten ting her. Hadde det ikke vært tøft å fremført den både med og uten klapping?

Skal prøve å forklare: Første 3 linjene synges uten klapping men når vi begynner på linjene: "Vi hasje vunnet gullet siden nittensekstitre,
men en vakker dag skal alle bøndene få se..." klapper vi taktfast og når vi igjen begynner på :"Viiiii e Bergen, Bergens stolthet, Vi e Braaaaann!" så synges det kun.

tror det kunne blitt meget bra trøkk på den måten!

Lettere å høre sangen og nynne teksten og "prøve" seg frem: http://www.youtube.com/watch?v=uelP9YSsct4&mode=related&search=
Mvh

Tore

Red Rabitt

Quote from: "Tore Larsen"Kom på en liten ting her. Hadde det ikke vært tøft å fremført den både med og uten klapping?

Skal prøve å forklare: Første 3 linjene synges uten klapping men når vi begynner på linjene: "Vi hasje vunnet gullet siden nittensekstitre,
men en vakker dag skal alle bøndene få se..." klapper vi taktfast og når vi igjen begynner på :"Viiiii e Bergen, Bergens stolthet, Vi e Braaaaann!" så synges det kun.

tror det kunne blitt meget bra trøkk på den måten!

Lettere å høre sangen og nynne teksten og "prøve" seg frem: http://www.youtube.com/watch?v=uelP9YSsct4&mode=related&search=

Regner med du blir forsanger då, siden det er din sang?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Super Hasund

Quote from: "Tore Larsen"Kom på en liten ting her. Hadde det ikke vært tøft å fremført den både med og uten klapping?

Skal prøve å forklare: Første 3 linjene synges uten klapping men når vi begynner på linjene: "Vi hasje vunnet gullet siden nittensekstitre,
men en vakker dag skal alle bøndene få se..." klapper vi taktfast og når vi igjen begynner på :"Viiiii e Bergen, Bergens stolthet, Vi e Braaaaann!" så synges det kun.

tror det kunne blitt meget bra trøkk på den måten!

Lettere å høre sangen og nynne teksten og "prøve" seg frem: http://www.youtube.com/watch?v=uelP9YSsct4&mode=related&search=


Respect!!   Drar i gang denne mot start
La Folket Synge

*Feltz*

SonOfGeir

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Luke Skywalker"


Men er det ikke litt dumt å innføre en sang nå, som vi må slutte med etter sesongen hvis vi vinner??
Kunne med fordel byttet ut på 63 linjen, så hadde vi fortsatt hatt en fet sang!

Tore Larsen

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Tore Larsen"Kom på en liten ting her. Hadde det ikke vært tøft å fremført den både med og uten klapping?

Skal prøve å forklare: Første 3 linjene synges uten klapping men når vi begynner på linjene: "Vi hasje vunnet gullet siden nittensekstitre,
men en vakker dag skal alle bøndene få se..." klapper vi taktfast og når vi igjen begynner på :"Viiiii e Bergen, Bergens stolthet, Vi e Braaaaann!" så synges det kun.

tror det kunne blitt meget bra trøkk på den måten!

Lettere å høre sangen og nynne teksten og "prøve" seg frem: http://www.youtube.com/watch?v=uelP9YSsct4&mode=related&search=

Regner med du blir forsanger då, siden det er din sang?


Nå var det no Skywalker lengre oppe her som laget teksten da. Syntes den er blitt meget bra sangen og håper vi kan få innført den.  Får se ka vi kan klare å få til !
Mvh

Tore

Red Rabitt

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Tore Larsen"Kom på en liten ting her. Hadde det ikke vært tøft å fremført den både med og uten klapping?

Skal prøve å forklare: Første 3 linjene synges uten klapping men når vi begynner på linjene: "Vi hasje vunnet gullet siden nittensekstitre,
men en vakker dag skal alle bøndene få se..." klapper vi taktfast og når vi igjen begynner på :"Viiiii e Bergen, Bergens stolthet, Vi e Braaaaann!" så synges det kun.

tror det kunne blitt meget bra trøkk på den måten!

Lettere å høre sangen og nynne teksten og "prøve" seg frem: http://www.youtube.com/watch?v=uelP9YSsct4&mode=related&search=

Regner med du blir forsanger då, siden det er din sang?


Nå var det no Skywalker lengre oppe her som laget teksten da. Syntes den er blitt meget bra sangen og håper vi kan få innført den.  Får se ka vi kan klare å få til !

Supert!
Har vært for mange bra forslag som har stoppet her på forumet, satser på at denne aldri stopper!
Kommer til å bli elektrisk, er jo bare å se på de forskjellige versjonene på you tube det.(jah..elektrisk).
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dudo

Synes lyden er vesentlig bedre i denne linken: http://www.youtube.com/watch?v=vqo_rqMc8NA&mode=related&search=

Men hva som foregår der aner jeg ikke... :D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

fantastisk melodi og en usannsynlig bra tekst, men skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke at den kommer til å slå an for teksten er for lang. Krysser fingrene for at jeg tar feil.

tran

Quote from: "Tore Larsen"
Nå var det no Skywalker lengre oppe her som laget teksten da. Syntes den er blitt meget bra sangen og håper vi kan få innført den.  Får se ka vi kan klare å få til !


er det virkelig luke skywalker som har jobbet her? steffen har laget mer en mesteparten av sangen her. skal du fordele kred videre til andre så er det viktig å gi den til riktig person.

Tore Larsen

Quote from: "tran"
Quote from: "Tore Larsen"
Nå var det no Skywalker lengre oppe her som laget teksten da. Syntes den er blitt meget bra sangen og håper vi kan få innført den.  Får se ka vi kan klare å få til !


er det virkelig luke skywalker som har jobbet her? steffen har laget mer en mesteparten av sangen her. skal du fordele kred videre til andre så er det viktig å gi den til riktig person.


Ja beklager den, quotet feilt innlegg, bra du passer på meg :) De har begge gjort en god innsats med sangen :)
Mvh

Tore

Luke Skywalker

Nei det er ikke meg som har laget den, har bare snekret sammen de forskjellige gode ideene til en ferdig sang, og forandret litt på en setning. Synest denne blir knall.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Chris*

Meget bra, Henger meg lett på denne mot start!
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

paf

Quote from: "Chris*"Meget bra, Henger meg lett på denne mot start!

Kaldt vann i blodet. Denne kommer ikke til å slå ordentlig. Den går altfor fort til at vi klarer å få trøkk på tribunen, og med klapping som fartsøker klarer ingen å få sunget ordentlig ut. Eneste løsning: Start den sakte - drit i klappingen, så kan det kanskje bli bra. Men ros for initiativet - jeg er (som vanlig) med og synger :-)

Tore Larsen

Det jeg tror problemet blir med å innføre klapping i denne sangen er at da vil resten av stadion hive seg på og sanget blir "klappet" ihjel. Det ser man på "vi e' berømte Brann fra Bergen" som drukner i klapping. Om vi får en mer strukturert bruk av klappingen og klapper når vi skal så tror jeg det kan bli bra. Så her har vi alle en jobb å gjøre med å få bukt på klappingen og klappe når vi skal.

La oss starte klappjakten på klapperne !!! Ut med klapparna, ut med klapparna ! :)
Mvh

Tore

Brann_ruler86

Quote from: "Tore Larsen"Ut med klapparna, ut med klapparna ! :)


Tror det kan bli bra hvis vi klapper til den... ;)
Gå ta banen!

kjegil

Ikke helt rett dag å nevne det... men foreslår at vi bytter ut bøndene med trønderne.

Men bare vent til høsten da skal trønderne får se...

Ellers en glitrende sang.

Tore Larsen

Mvh

Tore

ElskerBrann

Drit bra! Håper den synges ut over den røde vegg på lørdag.

Skal man klappe? hoppe? eller ikke gjøre noe mens man synger?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

slang

Har veldig liten tro på denne sangen. Går altfor fort. Kommer til å høre "åååh vi e Bergen" og så bare mumling resten av sangen. La heller kanari og kjernen ta seg av mumlingen så kan vi trøkke til med orntlig sang!

"Gullet skal hem"
ansa 08

Northside

Quote from: "slang"Har veldig liten tro på denne sangen. Går altfor fort. Kommer til å høre "åååh vi e Bergen" og så bare mumling resten av sangen. La heller kanari og kjernen ta seg av mumlingen så kan vi trøkke til med orntlig sang!

"Gullet skal hem"


Går for fort? Hør når andre lag synger sangen! Den går definitivt ikke for fort. Trenger variasjon, ikke bare treige sanger hele veien....

ElskerBrann

Hadde vært litt tøft hvis vi fåt til noe slikt til denne sangen:
http://www.youtube.com/watch?v=JDUKbV2wIN8&mode=related&search=
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

dex1974

Meget bra forslag dette!
Hørte noen prøvde å starte den på Lerkendal igår men fikk ikke med hverken melodi eller tekst. Hørte forresten og noen starte "Forever blowing buubles"- versjonen og der sang jeg med. Dessverre var vi bare et fåtall som sang den så ble ikke noe av.
Har ikke hørt den på Stadda heller selvom den og er jo lagt ut med melodi og tekst her på forumet.
Synd...for den tror jeg hadde blitt steintøff!!!!!!!

Når det gjelder denne PAOK-sangen og spesielt den linken fra tribunene...herregud de er jo kliin gærne!!!
Skal vi sjokkere Liin 16.juni og hoppe opp og ned i bar overkropp med å vifte med drakten i tillegg til skjerf? ;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

skb!

Quote from: "dex1974"Hørte forresten og noen starte "Forever blowing buubles"- versjonen og der sang jeg med. Dessverre var vi bare et fåtall som sang den så ble ikke noe av.
Har ikke hørt den på Stadda heller selvom den og er jo lagt ut med melodi og tekst her på forumet.
Synd...for den tror jeg hadde blitt steintøff!!!!!!!


Jeg var også med å synge på den, men det så ikke ut til at den festet seg skikkelig hos folk. Noen bør prøve å dra denne igang på Stadion mot Start, og så repetere den et par ganger.  Foresten så var det bare sistedelen som ble sunget mot Rosenborg, ta gjerne med hele sanen neste gang!

Klaus_Brann

Quote from: "skb!"
Quote from: "dex1974"Hørte forresten og noen starte "Forever blowing buubles"- versjonen og der sang jeg med. Dessverre var vi bare et fåtall som sang den så ble ikke noe av.
Har ikke hørt den på Stadda heller selvom den og er jo lagt ut med melodi og tekst her på forumet.
Synd...for den tror jeg hadde blitt steintøff!!!!!!!


Jeg var også med å synge på den, men det så ikke ut til at den festet seg skikkelig hos folk. Noen bør prøve å dra denne igang på Stadion mot Start, og så repetere den et par ganger.  Foresten så var det bare sistedelen som ble sunget mot Rosenborg, ta gjerne med hele sanen neste gang!


Jeg digger den, så er glatt med å trøkke til på denne mot Start, den kan runge like heftig som gullet ska hem!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Jeg var også med å synge på den, men det så ikke ut til at den festet seg skikkelig hos folk. Noen bør prøve å dra denne igang på Stadion mot Start, og så repetere den et par ganger.  Foresten så var det bare sistedelen som ble sunget mot Rosenborg, ta gjerne med hele sanen neste gang![/quote]

Sang hele jeg!
Tror faktisk jeg var den eneste ;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: "dex1974"Jeg var også med å synge på den, men det så ikke ut til at den festet seg skikkelig hos folk. Noen bør prøve å dra denne igang på Stadion mot Start, og så repetere den et par ganger.  Foresten så var det bare sistedelen som ble sunget mot Rosenborg, ta gjerne med hele sanen neste gang!


Sang hele jeg!
Tror faktisk jeg var den eneste ;-)[/quote]

Den er jo ikke så veldig vanskelig, og den har en fengende melodi, så den bør funke.
Sikkert en del som har sett "Green street hooligans" også...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dex1974

Jeg vet at man ikke bør tukle med en tekst som nå har stått ganske lenge her på bataljonen.no men jeg synes det norske tekstforslaget til de to strofene som er tittelen på låten...altså "I`m forever blowing bubbles" blir litt tungvint å vite hvordan synges?

Er det Vi-i-i e Brann fra Bergen eller Vi e-e-e Brann fra Bergen eller muligens Vi e Braa-a-ann fra Bergen?

Eller siden det senere skal synges I rødt og hvitt står laget mitt bør vel Eg synges i begynnelsen?

Og nest siste strofe blir det Gu-u-ullet skal til Bergen eller Gu-ull-e-et skal til Bergen eller Gullet ska-a-al til Bergen?

Regner og med at det skal synges sto-olte menn?

Anyway...her har jeg funnet et tydelig klipp på youtube der du hører tekst og rytme mye tydeligere enn stadionlyd.
Scroller du litt nedover har tilogmed noen skrevet teksten som hjelper oss som ikke er fans av The Hammers å tilpasse norsk oversettelse.

http://www.youtube.com/watch?v=RDcPFxKhz14&mode=related&search=
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!


smaalanda

Quote from: "symo"Lurer på hvordan enkelte på felt Z reagerer ang. nye. sanger som prøver å innføres av bataljonen. Vil de da prøve å starte andre sanger samtidig? for å sabotere. Eller er det bare et fåtall som er negativ i de alt Bataljonen foretar seg osv.?



Vel egentlig tviler eg på dette. Selv om "gullet skal hem" ikke direkte var en bataljon sang så ble den jo født her på forumet. Felt "Z" har jo blitt forelsket i denne og synger den så ofte di kan. Virker som di er hypp på nye sanger fra mitt ståsted på felt C
KMO!!!

grei

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "symo"Lurer på hvordan enkelte på felt Z reagerer ang. nye. sanger som prøver å innføres av bataljonen. Vil de da prøve å starte andre sanger samtidig? for å sabotere. Eller er det bare et fåtall som er negativ i de alt Bataljonen foretar seg osv.?


Vel egentlig tviler eg på dette. Selv om "gullet skal hem" ikke direkte var en bataljon sang så ble den jo født her på forumet. Felt "Z" har jo blitt forelsket i denne og synger den så ofte di kan. Virker som di er hypp på nye sanger fra mitt ståsted på felt C


Dette er fri fantasi. "Gullet skal hem" ble overhodet ikke født her på forumet, den ble kokt opp av en eller flere oppe på felt Z. Dette er forøvrig et greiere sted å starte nye sanger siden gjengen er mer samkjørt enn Bataljonsfeltet og folk rundt har lettere for å følge opp dersom sangen er god nok. Men ikke forvent noe entusiasme rundt dette forslaget som er for heseblesende og søreuropeisk i stilen. Dessuten er det mange der oppe som har en stor porsjon skepsis til alt som ikke kommer fra egne rekker.

C@Bøe_79

Quote from: "grei"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "symo"Lurer på hvordan enkelte på felt Z reagerer ang. nye. sanger som prøver å innføres av bataljonen. Vil de da prøve å starte andre sanger samtidig? for å sabotere. Eller er det bare et fåtall som er negativ i de alt Bataljonen foretar seg osv.?


Vel egentlig tviler eg på dette. Selv om "gullet skal hem" ikke direkte var en bataljon sang så ble den jo født her på forumet. Felt "Z" har jo blitt forelsket i denne og synger den så ofte di kan. Virker som di er hypp på nye sanger fra mitt ståsted på felt C


Dette er fri fantasi. "Gullet skal hem" ble overhodet ikke født her på forumet, den ble kokt opp av en eller flere oppe på felt Z. Dette er forøvrig et greiere sted å starte nye sanger siden gjengen er mer samkjørt enn Bataljonsfeltet og folk rundt har lettere for å følge opp dersom sangen er god nok. Men ikke forvent noe entusiasme rundt dette forslaget som er for heseblesende og søreuropeisk i stilen. Dessuten er det mange der oppe som har en stor porsjon skepsis til alt som ikke kommer fra egne rekker.


Og så er det folk derfra som har kommet til oss for å få samkjørte tingene.. Ikke alt er som du selv tror... Vi kan slutte å synge og høre på Gullet ska hem i 90min x 11 kamper, kun avbrutt av nystemten og kjør over pakket...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

All ære til Felt Z, men jeg syns kanskje de får enkelte sanger på hjernen og starter de i ett banka kjør! Før var det "Byen é Bergen" som hele tiden ble startet. Nå er det "Gullet skal hem"... Mot VIF ble denne sangen sikkert startet 20 ganger.

Men Store Stå er selvsagt ikke noe bedre. Det kan bli litt mye "No ser eg rødt", ja... Men felt Z skal jo liksom være de som har greie på supporterkultur, så da hadde det vært fint om de kunne hatt vett til å variere litt...
Legg ned hele klubben!

Go Up