• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Pelle Nilson til Brann ?

Started by Gulløl, April 19, 2007, 14:31:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Fabregas

Jeg liker f*** ikke det smilet til Bratsethen, håper virkelig det bare er slik han alltid opptrer. Han er vel ofte ganske munter.

Hvis Brann ikke har overbydd RBKs patetiske bud så er det skandaløst. Om Kone hadde vært en helt fantastisk spiller kunne han vel ha vært verd 1 mill for 13kamper, det vil si at RBKs bud kommer på cs 8,5-9 mill. At Brann ikke byr 10mill da er helt utrolig. Men jeg tror fortsatt ikke på det før jeg ser det. RBH må da drive med noe smart når han "legger lokk" på saken.

Gepard

Kanskje han bare ikke vil gi oss forhåpninger som ikke innfrir... Liker dette dårlig. RBH har foreløpig ikke nådd POL til anklene.

Vi skal vel utvikle noen talenter fra Hordaland istedet, flott det , men synd det tar ett par år...

BRANN - FOR ALLTID

Tror vi taper denne kampen. Hadde POL lusket i gangene hadde jeg hatt et visst håp, men nå tror eg det ender med retur for Knut Walde...
RANN - FOR ALLTID

Xminator

Desto deiligere å jalle "Rosenborg rykker ned" etter storspill av Walde og selvmål av Nilsson :p

Vi får vente og se. Nilsson er utvilsomt en enorm tilvekst for Brann. Selv tror jeg han/Odd velger RBK.

Texas

ja, etter å sett det derre gliset til bratseth på sporten, så er jeg litt bekymret over situasjonen.

fortune

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"Tror vi taper denne kampen. Hadde POL lusket i gangene hadde jeg hatt et visst håp, men nå tror eg det ender med retur for Knut Walde...


Ifølge min lillebror som for tiden deltar på Branns fotballskole har POL vært på stadion hver dag denne uken..
First is first, second is nothing

Gepard

Da er det håp! Peddien er en jævla luring;)

C@Bøe_79

Quote from: "Gepard"Da er det håp! Peddien er en jævla luring;)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BRANN - FOR ALLTID

BA skriver at Løvene skal ha 3 mill for Walde. Det er jo nesten litt morsomt siden det vel var BRANN som i sin tid hentet han fra Trane og i BRANN Walde fikk sitt gjennombrudd på senior nivå i 2002. Får BRANN da "utdannelseskompensasjon" fra Løvene?
RANN - FOR ALLTID

KenFeltZ

3mill for Walde virker vel drøyt for en spiller som sålangt kun har bevist at han holder bra Adeccoliga nivå for ett middelmådig/dårlig Adeccoliga lag. Blir jo helt feil å gamble på at han skal løse alle våre defensive problemer. Han vil uansett trenger tid for å ta nivået og iløpet av den tiden så er nok mest sannsynlig gullet glippet for vår del hvis årets forsvarsspill skal fortsette. Walde har utviklet seg i Løv Ham men sjansen for at han er så veldig mye bedre enn de vi allerede har tror jeg lite på.

Xminator

3 millioner for Walde er vel heller underpris når du ser på hva Adeccoklubbene selger spillere for nå til dags.

KenFeltZ

De om det. Om valget står mellom Walde til 3 mill og Nilsson til 10-11 mill så er jo det utvilsomt hvor det er mest å tjene både på kvalitet (evt. seriegull) + Nilsson sin verdi ved videresalg + selvsagt tryggheten ved å velge Nilsson. Walde har ett stykke igjen til å bli en bauta i Brann forsvaret + bli veldig interessant for utenlanske klubber. Nilsson ville styrket Brann umiddelbart og med en god sesong for ett av Norges beste lag så ville vi greit kunne solgt han for 20+ mill med tiden.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brann_copper

Quote from: "KenFeltZ"De om det. Om valget står mellom Walde til 3 mill og Nilsson til 10-11 mill så er jo det utvilsomt hvor det er mest å tjene både på kvalitet (evt. seriegull) + Nilsson sin verdi ved videresalg + selvsagt tryggheten ved å velge Nilsson. Walde har ett stykke igjen til å bli en bauta i Brann forsvaret + bli veldig interessant for utenlanske klubber. Nilsson ville styrket Brann umiddelbart og med en god sesong for ett av Norges beste lag så ville vi greit kunne solgt han for 20+ mill med tiden.


Dette er jeg helt enig i. Her har Brann satset en masse penger for å hente seriemesterskapet hjem dit hvor det hører hjemme, og da nytter det ikke å spare på de siste 10 millionene som skal til får å lykkes. Dessuten er jo Pelle en spiller det nesten ikke går an å tape penger på.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Belfort

Hører kommentatorene på Skeid-Rbk sier at Pelle er veldig nær en overgang til rbk nå. Tror nok vi blir nødt til og lete i det nordiske og europeiske markedet etter en klassestopper.

Kjell249

Nettavisen skriver at Brann har trukket interessen for Pelle, da det ble for dyrt... Faen!


http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1162666.ece
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Speedy

Hva med reginiussen da? Er det noen offisell pris på ham?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

dudo

Tipper den ligger på 5-7. Stort talent, men har vel ikke gjort det fullt så bra som i fjor, og er heller ikke en direkte forsterkning.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Fy **** er det mulig. Nå skulle vi faen hatt POL, hadde sikkert sett det ALLE ser. Branns forsvar lekker som en sil og her kan vi hente en fantastisk god spillende stopper som atpåtil er på salg og med gode videresalgsmuligheter. Hvor evnis går det an å være da??? Faen altså, nå har vi sjansen så gir vi han til RBK for faen, hadde vært litt bedre om Sunderland etc hadde kjøpt han, nå blir det ikke bare et tap for oss men også en hevelse av gullkonkurrent nr1. Selvfølgelig må RBK komme ut av uføre men det tipper jeg de snart gjør, og da vil de bli et helvete å gjøre med.

Baunebob

Har klubben overhodet noe som helst bedømmelsekraft ? Her bruker de millioner på millioner på halvskadete midtbanespillere som vi har i søkk og kav av. Og når vi faktisk har muligheten til å sikre oss en spiller vi sårt kunne trengt, så lar de han gå. Ikke bare gå, men nærmest gi han till RBK !

Virker som hele gjengen der oppe sier seg fornøyd med arbeidet de har gjort og cruiser inn til en habil 5.plass.

Belfort

Er så patetisk når RBH uttaler at de nå går for Walde. Tror de virkelig at Walde vil tette igjen der bak. Walde har jo et tempo som får Geir Hasund til og ligne en sprinter.

Janki

Søren klype meg.... Det går jo ikke ann å sammenlikne Walde og Mr. Nilsson...

SKUFF :!:  :!:  :!:  :twisted:

FeltZ4ever

Quote from: "Kjell249"Nettavisen skriver at Brann har trukket interessen for Pelle, da det ble for dyrt... Faen!


http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article1162666.ece


Bruun Hansen viser seg som akkurat så ubrukelig som jeg fryktet..
Men hva kan man vente av en klovn som trakker dagen lang i de samme korridorene som Espelund og Solheim??

Det skinner mer og mer igjennom at penger på bok og økonomisk suksess er mye viktigere enn sportslige triumfer..
Den e' Bruun...

Brann&Bergen<3

Quote from: "Falken"Leste en plass hvor mye gratisreklame Vollvik fikk gjennom "Brann-kanaler" Husker ikke beløpet, men det var snakk om mange, MANGE millioner.


Var det ikkje 200 millioner eller noe?`syns å huske at eg har lest det en plass

Gepard

Når man har Hardball tilgjengelig, som ER gode for den summen som trengs fatter og begriper jeg ikke hva Brann holder på med her. Nilsson`s pris ligger mest sannsynlig rundt 12-13 mill for Brann. Er det EN spiller som er verdt dette for Hardball\Brann så må det være Pelle. Nøyaktig spilleren vi trenger.

At Brann ikke har råd til denne spilleren er jo ikke noe rart, man har jo ikke råd til Walde en gang sannsynligvis. Transferbudsjett til sportsklubben er vel lik 2-3 mill den. Derfor man har Hardball, inntil Stadionutbyggingen gjør at man kan stå på egne bein. Nå har tydeligvis RBH bestemt seg for at vi skal stå på egne ben allerede, idiotisk spør du meg.

Jeg begynner Ã¥ lure pÃ¥ om dette er et grep man tar for Ã¥ ha noe Ã¥ skylde pÃ¥ nÃ¥r ting gÃ¥r til helvete i høst. "vi mÃ¥ bare innse at vi ikke har kvalitet nok i forsvaret vÃ¥rt " Piss meg i øret.  

Jaja, vi får vel kjøpe en sentral midtbanespiller til 8-9 mill istendefor, lurt..

Tore Larsen

Dette er bare så latterligt av Brann at jeg ikke gidd å kommentere det engang.....

slutt.
Mvh

Tore

Nixon

Så det er sånn at hvis ikke Brann vinner hver budrunder de er med på så er alt og alle udugelige? Og det konkluderer man med uten å vite hverken pris eller om klubben jobber med andre alternativer (utenom Walde...).

Og jeg ler hver gang noen høylydt savner POL; ved siden av Mjelde kanskje den mest utskjelte personen her på forumet. Men de sier jo at hukommelsen er det første som svikter...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BL

Ja, det var det gullet. Med det forsvaret Brann har per dags dato så blir gull en våt drøm.

Med mindre det dukker opp noe bedre enn Pelle Nilsson da....
Hansa-
Felt Z

KenFeltZ

Dette fryktet jeg. Vi får bare innse at RBK styrker laget sitt kraftig mens vi fortsatt har ett stort uløst defensivt problem som vil koste oss gullet. Walde er ikke spilleren som kan løse Brann sine problemer. Vi trenger en leder i forsvaret som har ro og store taktiske evner. Walde er en bra duellspiller og rimelig dyktig å posisjonere seg men mangler endel for å styrke Brann betraktelig.

Betaler vi 10 mill for Vaagan Moen så er ihvertfall Nilsson verdt den samme summen.

Brann har her vist hvor ambisjonsnivået ligger.....

KenFeltZ

"- Knut Walde er en lokal spiller som har gjort veldig gode prestasjoner i Løv-Ham, som vi har hatt i Brann tidligere, som vi kjenner godt og som er interessant, innrømmer sportssjefen. "


Dette er jo like spennende som å bli sammen med eksen sin igjen....

Erlend

Quote from: "Nixon"Så det er sånn at hvis ikke Brann vinner hver budrunder de er med på så er alt og alle udugelige? Og det konkluderer man med uten å vite hverken pris eller om klubben jobber med andre alternativer (utenom Walde...).

Og jeg ler hver gang noen høylydt savner POL; ved siden av Mjelde kanskje den mest utskjelte personen her på forumet. Men de sier jo at hukommelsen er det første som svikter...

Man vet ikke hva man har før man mister det, er det ikke noe sånt folk sier?

Gepard

Men er du enig at forsvaret trengs å forsterkes med en klassemidtstopper ? Hvis ja, så er det jo soleklart at denne spilleren kommer til å koste flesk uansett, og her var muligheten tilstede for å hente en spiller som innehar kvalitetene som trengs, prisen var mest sannsynligvis ikke skandaløs og i tillegg kjenner spilleren norsk tippeliga. Selv om vi nå likevel henter inn en fra utlandet som på papiret er like god som Pelle, vil det garantert ta tid å få spilleren inn i "varmen"

Men det er sant at hodekappingen kanskje er overdrevent, vi vet som du sier ikke noe om alternativene det jobbes med, utenom at Walde skal være aktuell. Og det er stor forskjell på walde og Nilsson. Walde er tom eldre enn Nilsson, så at forcens hans skal være utviklingspotensial er jeg ikke med på..

Forventningene til hva som skal skje i overgangsvinduet er store, og det må RBH og Brann leve med.

skb!

Quote from: "KenFeltZ""- Knut Walde er en lokal spiller som har gjort veldig gode prestasjoner i Løv-Ham, som vi har hatt i Brann tidligere, som vi kjenner godt og som er interessant, innrømmer sportssjefen. "


Dette er jo like spennende som å bli sammen med eksen sin igjen....


Det er vel kanskje derfor så veldig mange er skeptisk til han også, fordi han er "gammelt nytt", og folk vil ha inn noe mer spennende. Men det viktigste her er vel å løse forsvarsproblemene. Uten at jeg dermed sier at Walde er rett mann til den jobben...

KenFeltZ

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Nixon"Så det er sånn at hvis ikke Brann vinner hver budrunder de er med på så er alt og alle udugelige? Og det konkluderer man med uten å vite hverken pris eller om klubben jobber med andre alternativer (utenom Walde...).

Og jeg ler hver gang noen høylydt savner POL; ved siden av Mjelde kanskje den mest utskjelte personen her på forumet. Men de sier jo at hukommelsen er det første som svikter...

Man vet ikke hva man har før man mister det, er det ikke noe sånt folk sier?



Nå fikk POL mye kritikk i starten av sin arbeidsperiode og det fullt fortjent. Han gjorde ikke en alt for en imponerende jobb men etterhvert ble han bedre og bedre og med tiden løste han jobben sin på en strålende måte. Virker her som endel tror at dette er svart/hvitt noe som er tull fra ende til annen. POL fikk velfortjent kritikk men også velfortjent skryt med tiden.

KenFeltZ

Quote from: "skb!"
Quote from: "KenFeltZ""- Knut Walde er en lokal spiller som har gjort veldig gode prestasjoner i Løv-Ham, som vi har hatt i Brann tidligere, som vi kjenner godt og som er interessant, innrømmer sportssjefen. "


Dette er jo like spennende som å bli sammen med eksen sin igjen....


Det er vel kanskje derfor så veldig mange er skeptisk til han også, fordi han er "gammelt nytt", og folk vil ha inn noe mer spennende. Men det viktigste her er vel å løse forsvarsproblemene. Uten at jeg dermed sier at Walde er rett mann til den jobben...


Av de jeg har sett av Walde i både Brann og Løv Ham så vil ikke han automatisk gå rett inn å styrke Brann. Jeg tviler sterkt på om han er en bedre spiller en Bjarnasson basert på de kampene jeg har sett han på Løv Ham og tidligere på Brann. Problemet er jo at her vet man hva man får og det er ikke allverdens. Det er trossalt ikke kosmetiske defensive problemer vi har så det må være en klassespiller om vi skal få ordnet på sysakene våre bak der.

eivhelle

Jeg tror ikke at Pelle Nilson ville gjort den helt store forskjellen. Det er
ikke der skoen trykker. Individuelt har Brann mer enn gode nok spillere
også i bakre rekker, men det er noe med samspillet som ikke stemmer.

Pelle Nilsson har i likhet med mange andre midstopper gjort avgjørende
tabber så det blir feil å fremstille ham som den store frelseren. Hvis han hadde
kommet til Brann og deretter tabbet seg ut i en kamp eller to ville han ha
blitt stemplet som like udugelig som resten av gjengen.

Brann trenger en midtstopper til for å kompletter stallen og da er vel
Knut Walde et like greit alternativ som mange andre. Jeg tror mye av
Branns forsvarsproblem løser seg hvis de slutter med det unødvendige
småspillet i egen forsvarssone og får en bedre ansvarsfordeling i de bakre
rekkene.

NÃ¥r problemene ligger i hvordan et lag organiserer seg kan man ikke
kjøpe seg ut av det. Her må Mjelde & co. gjøre en bedre jobb.

KenFeltZ

Quote from: "eivhelle"Jeg tror ikke at Pelle Nilson ville gjort den helt store forskjellen. Det er
ikke der skoen trykker. Individuelt har Brann mer enn gode nok spillere
også i bakre rekker, men det er noe med samspillet som ikke stemmer.

Pelle Nilsson har i likhet med mange andre midstopper gjort avgjørende
tabber så det blir feil å fremstille ham som den store frelseren. Hvis han hadde
kommet til Brann og deretter tabbet seg ut i en kamp eller to ville han ha
blitt stemplet som like udugelig som resten av gjengen.

Brann trenger en midtstopper til for å kompletter stallen og da er vel
Knut Walde et like greit alternativ som mange andre. Jeg tror mye av
Branns forsvarsproblem løser seg hvis de slutter med det unødvendige
småspillet i egen forsvarssone og får en bedre ansvarsfordeling i de bakre
rekkene.

NÃ¥r problemene ligger i hvordan et lag organiserer seg kan man ikke
kjøpe seg ut av det. Her må Mjelde & co. gjøre en bedre jobb.



Hvis så er tilfellet så er ihvertfall ikke Mjelde rette mannen til å få revolusjonere forsvarspillet vårt. Mjelde er aboslutt ingen organisator og har andre kvaliteter som sine styrker.

Nilsson gjør feil han som alle andre. Iår har Brann ikke hatt en eneste super opptreden av noen våre forsvarsspillere. Ifjor dominerte krissy totalt i enkelt kamper mens han iår er en skygge av seg selv. Eneste spilleren som har overrasket positivt iår av våre forsvarsspillere er Guntveit. Resten har sunket nivået sitt eller i beste fall kun oprettholdt det uten å sprudle. Det er ikke bare bare å lage gull av gråstein og Brann sitt forsvar har mye gråstein i 2007 utgaven.

Erlend

Quote from: "eivhelle"Jeg tror mye av
Branns forsvarsproblem løser seg hvis de slutter med det unødvendige
småspillet i egen forsvarssone og får en bedre ansvarsfordeling i de bakre
rekkene.

Xminator

Fosterstilling og "Knuuuut Walderama" på stadion :) Hadde selvfølgelig vert gøy med Nilsson, men om de 11 vi allerede stiller med faktisk viser innsats så betyr ikke Nilsson noe fra eller til. Sannhet med modifikasjoner all den tid RBK nok melder seg på gullkampen før vi er ute av den selv.

Kararay

Her mener eg at bataljonen bør gå ut med en pressemelding om at De ikkje godtar at Brann ikkje henger seg på en av de beste forsvarsspillerene i landet. Som alle nevner, han er jo også et salgsobjekt i fremtiden..

Dette er langt under mine forventninger om hva klubben i mitt hjerte bør kunne klare...

R.I.P Seriegull 2007
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Baunebob

Nå som Nilsson offisielt har gått til helvete. Hva med Reginiussen i Tromsø? Evt en byttehandel imot Haugen.

andy11

Sorry for O.T., men Kararay: hvem var det som sa "først gikk jeg til venstre..." no igjen?:)

KenFeltZ

Vi ender nok opp med Solli fra Vadmyra og Walde fra Løv Ham slik at vi får 4.plassen i havn. Her tenker Brann på framtiden og satser på de kjemper seg inn på laget iløpet av 2009 sesongen. Forøvrig var midtstopperen til Kopervik bra også så se ikke bort fra at han signer i overgangsvinduet nå.

Doffen85

Quote from: "KenFeltZ""- Knut Walde er en lokal spiller som har gjort veldig gode prestasjoner i Løv-Ham, som vi har hatt i Brann tidligere, som vi kjenner godt og som er interessant, innrømmer sportssjefen. "


Dette er jo like spennende som å bli sammen med eksen sin igjen....


Hehe, bra sagt!

monzilla

Jeg blir flau når jeg leser siste siden i denne posten.

Er det noen som er klar over hvor mye 10 millioner kroner er? For en midtstopper? Brann vasser ikke i penger før stadion er ferdigutbygd.

Fabregas

Folkens: Vi må klamre oss til tre halmstrå:

1. Vi leder med fem poeng over RBK

2.Flere her inne er uenig at han ville være et knallkjøp til 12-15 mill, ikke skjønner jeg vette av hva de tenker på, men la oss håpe at har rett og at RBK kjøper seg lengre inn i uføre

3. Ingen bekreftelse fra noen parter på overgang fra ODD til RBK. Mulig noen lure agenter har sett på saken, er jo et swopp for alle klubber under PL, PD, BL og SerieA. iaf etter min mening, se bare på Steensløid 8 og Brink 5 vel. Gode spillere, men ikke så gode som Nilsson.

Dette skal gå bra, RBK kan få kjøpe han får 1mill så lenge vi tilslutt vinner serien. Det er det som gjelder. De er heller ikke så styrket, koppinen-Basma er ikke noen dårlig duo det, selv om de ikke har kunnet spille så mye med den enda.

C@Bøe_79

Quote from: "monzilla"Jeg blir flau når jeg leser siste siden i denne posten.

Er det noen som er klar over hvor mye 10 millioner kroner er? For en midtstopper? Brann vasser ikke i penger før stadion er ferdigutbygd.


Hvis 10 Mill er seriegull,så er det verdt det..
3 Mill og Walde og en Royal League plass er ikke det samme..
OG Brann vil ikke "vasse" i penger før om 2-3 år...
Mye langsiktig inntekt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kararay

det var nok satan-zlatan... hehe...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

paf

Quote from: "C@Bøe_79"
Hvis 10 Mill er seriegull,så er det verdt det..

Langhår

Jeg registrerer med skuffelse at Brann ser ut til å trekke det korteste strået i kampen om Nilssonl.

Siden Brann har lagt inn årene så fort i denne saken regner jeg det som sannsynlig at Trønderpakket har kommet med et ultimatum lik det de kom med i forbindlelse med Sappara-overgangen; "Vi byr mer, uansett!" Og ettersom Trøndertullingene har over 200 mill på bok er det jo lite Brann kan gjøre. Feitet opp på CL-penger som de er....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Go Up