• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen på Hansa

Started by skb!, April 16, 2007, 22:18:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]


Vet ikke om du visste det, men denne er brukt av i alle fall Fredrikstad..

"Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Og holder du med ......
så ska du få se
guttæne køddær du`nte med..."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]


Vet ikke om du visste det, men denne er brukt av i alle fall Fredrikstad..

"Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Og holder du med ......
så ska du få se
guttæne køddær du`nte med..."


Vi brukte den før FFK kom rekende med den. Den versjonen som vi har mumlet (det er ikke så mange som har vært med på den) med at "vi hakkje vunne nåkke siden 1982", var laget for 13 år siden og stod bl.a. på trykk i The Red Army i 1997. Den gang hadde ikke FFK supportere i det hele tatt... Men for all del: Det er nok FFK som er "kjent" for den melodien her i Norge, så da kan vi vel ikke bruke den...


For øvrig heter originalsangen "Marching through Georgia" og har vært brukt som en loyalist-sang/anti-katolsk sang i Belfast og Glasgow siden 1920-tallet. Her er teksten som brukes der:

Hullo, Hullo
We are the Billy Boys
Hullo, Hullo
You'll know us by our noise
We're up to our knees in Fenian blood
Surrender or you'll die
For we are
The Brigton Derry Boys

Denne teksten er nå ulovlig å synge på Rangers' kamper.

Men det er veldig vanlig på engelske kamper å synge noe på samme melodi: F.eks.

Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
And if you are a Tott'ham fan
Surrender or you die
Cos we all follow the Arsenal
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]


Vet ikke om du visste det, men denne er brukt av i alle fall Fredrikstad..

"Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Og holder du med ......
så ska du få se
guttæne køddær du`nte med..."


Vi brukte den før FFK kom rekende med den. Den versjonen som vi har mumlet (det er ikke så mange som har vært med på den) med at "vi hakkje vunne nåkke siden 1982", var laget for 13 år siden og stod bl.a. på trykk i The Red Army i 1997. Den gang hadde ikke FFK supportere i det hele tatt... Men for all del: Det er nok FFK som er "kjent" for den melodien her i Norge, så da kan vi vel ikke bruke den...


For øvrig heter originalsangen "Marching through Georgia" og har vært brukt som en loyalist-sang/anti-katolsk sang i Belfast og Glasgow siden 1920-tallet. Her er teksten som brukes der:

Hullo, Hullo
We are the Billy Boys
Hullo, Hullo
You'll know us by our noise
We're up to our knees in Fenian blood
Surrender or you'll die
For we are
The Brigton Derry Boys

Denne teksten er nå ulovlig å synge på Rangers' kamper.

Men det er veldig vanlig på engelske kamper å synge noe på samme melodi: F.eks.

Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
And if you are a Tott'ham fan
Surrender or you die
Cos we all follow the Arsenal


Den ble vel suttet å synge ved cupfinalen..Har hørt den og sunget den, men siden vi ikke har brukt den på noen år, kom det bare som en opplysning hvis du ikke visste det Krøvel.
Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"[ Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....


Hæ? Ka snakker du om her?
Legg ned hele klubben!

Chris*

Godt forslag av krøvel her. Dette er absolutt en sang man burde satse på..
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"[ Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....


Hæ? Ka snakker du om her?


Det vet du vel...Du kommer med den samme "sutringen" om denne, som du gjorde da det var mange som ikke ville bruke "rellion" melodien til Enga, fordi de forbandt den med Enga.
Men det gjorde ikke du...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"[ Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....


Hæ? Ka snakker du om her?


Det vet du vel...Du kommer med den samme "sutringen" om denne, som du gjorde da det var mange som ikke ville bruke "rellion" melodien til Enga, fordi de forbandt den med Enga.
Men det gjorde ikke du...


Ja? Og så?

Det var jo sånn motstand mot Blue Moon-melodien fordi Klanen liksom var kjent for den. Så hvorfor skulle det ikke være motstand mot en melodi FFK-fansen er "kjent" for?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg har aldri sagt at de er "kjent" for den. Klanen er mye mer kjent generellt i fotball Norge, spesielt med den sangen.
Og den versjonen vi har som du påpeker, er mer kjent enn den vi hadde før Enga`s rellion...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Er Fredrikstad kjent for noe som helst?
Rød makt på Hansa

smaalanda

Quote from: "Nixon"Er Fredrikstad kjent for noe som helst?


Utenom norges styggeste dialekt har di ingenting nei.
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Nixon"Er Fredrikstad kjent for noe som helst?


Utenom norges styggeste dialekt har di ingenting nei.


Denne ville jeg nå tildelt Trondheim...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

serty

fields of athenry (fields of anfield road)

her e vi fra brann stadion
der ekte lidenskap har et navn
og det e brann
vi har cato på vår back
og enga dauer av skrekk
for gullet det skal hem til bergen by

vebo

Tar det en gang til her jeg:


Quote from: "vebo"Sorry, men den passer ikke melodien i det hele.

http://www.chivalry.com/cantaria/sounds/fields-athenry-x.mp3
Tiocfaidh ár lá

serty

Quote from: "vebo"Tar det en gang til her jeg:


Quote from: "vebo"Sorry, men den passer ikke melodien i det hele.

http://www.chivalry.com/cantaria/sounds/fields-athenry-x.mp3

tar den også her.
så etterpå at den ikke passet så bra

millermania

fields of anfield road

http://www.youtube.com/watch?v=AXeIVc49cBY

Prøvd meg på denne tidligere:

Kom igjen Brann fra Bergen by
for vi e her, lagets tolvte man(lagets tolvte mann)
Vaagan Moen på vår ving
Så kom igjen stå opp og syng
For vi synger for vårt kjære Brann

serty

Quote from: "millermania"fields of anfield road

http://www.youtube.com/watch?v=AXeIVc49cBY

Prøvd meg på denne tidligere:

Kom igjen Brann fra Bergen by
for vi e her, lagets tolvte man(lagets tolvte mann)
Vaagan Moen på vår ving
Så kom igjen stå opp og syng
For vi synger for vårt kjære Brann


burde vært "for synger for vårt kjære SK Brann" syns det ble litt bedre flyt med SK foran

millermania

enig med den:

Kom igjen Brann fra Bergen by
for vi e her, lagets tolvte man(lagets tolvte mann)
Vaagan Moen på vår ving
Så kom igjen stå opp og syng
For vi synger for vårt kjære SK Brann

laop

Har vært i England to ganger for å se M.united. Og la merke til begge gangene at det synges stortsett hele tiden på puben før kamp, vel og merke,uten musikk.

På den måten kan fler få mulighet til å få øvd inn ny sanger, og repetert andre som er sunget før.

Før Brann kamper spilles Brann-sanger over anlegget på fotballpuben hele tiden, kanskje d hadde vært lurt å ha en halvtime med sang fra egne stemmer?

Har sett og vet, lat lapper rundt på Hansa ikke er effektivt, og vanskelig å lese inn en sang. Mye lettere å synge de inn ;)

Bare et forslag...:D

Chrisstah

Quote from: "krøvel vellevold"Det nytter ikke så mye å skrive her på forumet hva folk skal gjøre. "Ingen" som får det med seg likevel. Kanskje det nytter å skrive noe på forsiden av bataljonen.no. Men det som hadde vært mest fornuftig, er å dele ut en lapp til alle som kommer inn på hhv Hansa og BT: "Hansa/Frydenbø-svingen roper: "VI E BRANN - BERGENS STOLTHET", BT-tribunen svarer: "SK BRANN - BERGENS STOLTHET!". Det er det eneste som må stå på det arket. Ikke ett ord til. Står det for mye tekst, gidder ikke folk å lese det. Eller de putter det i lommen. Så drit i sangtekster på et ark! Står det KUN det jeg sa, så får folk det kanskje med seg. Skal vi unngå at halve Hansa svarer i stedet for at BT svarer, er dette måten å gjøre det på. Ikke noe storskjerm eller at speaker skal fortelle - det blir bare pinlig! (Spesielt når Klanen kommer på besøk...)


dette burde blitt gjort mot Rbk.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

thesevs

Det har blitt delt ut sangtektster i mange kamper, men uten at eg har merket så mye mer stemning. Vi e en gjeng på øvre delen av felt E som synger med, samt litt spredt utover. RBK-kampen vil nok begynne treigt, men vil nok ta seg opp etterhvert!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Super Hasund

Om siden mannen din isje synger må du gje beskjed te de at de må være med.
La Folket Synge

*Feltz*

Chrisstah

mente ikke sangtekster, for det e helt håpløst å få med hele Bt til å synge sanger. Men Brann Bergens stolthet burde gått greit å få de med på !
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

SKBRANN1908

Føler at sangen ikke tar av før "...fra nordnes til loddefjord torg..."

Hadde det vært en ide å begynne på "Fra nymark t laksevåg...." rett etter man e ferdig med "....gullet skal hem!" Da blir det mer trøkk i sangen!!

Evt kan man synge høyt:

"t' Bergen, t' Bergen, t' Bergen" imellom istedenfor

"geir hasund, geir hasund, geir hasund"????

Sangen e for spesiell til å blande inn geir hasund...

Ja han har scoret noen viktige og fine mål, men la oss stoppe der

Northside

Kan ikke gjøre drastiske endringer på en sang som sitter så pass bra som gullet skal hem.

Men å bytte "geir Hasund" fungerer fint. Rop heller "Te Bergenx3"

Pondan

Drittlei hele jævla sangen, hadde vert spesiell om vi sang den 3-4 ganger i løpet av kampen, ikke ca 16 ganger som no! fjernt..

Brann&Bergen<3

Quote from: "Pondan"Drittlei hele jævla sangen, hadde vert spesiell om vi sang den 3-4 ganger i løpet av kampen, ikke ca 16 ganger som no! fjernt..


Kunne ikke vert mer enig. Men eg synger med når det begynne å blir trøkk på den.

klysa

Er ikke løye det ikke blir stemning visst ingen gidder å henge seg på en sang før "trøkket" er der!

Speedy

Quote from: "klysa"Er ikke løye det ikke blir stemning visst ingen gidder å henge seg på en sang før "trøkket" er der!


Sant det, men sånn er flertallet på Stadion. Selv om riktignok de fleste lar vær å synge pga de ikke liker å høre sin egen stemme.
Sangen blir ikke sunget like ofte lenger, under 10 ganger pr. kamp (hjemme iallefall).
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brann&Bergen<3

Quote from: "klysa"Er ikke løye det ikke blir stemning visst ingen gidder å henge seg på en sang før "trøkket" er der!


er kun den sangen jeg ikke synger med fra første sekund. Er ofte med å starte sanger jeg, men er bare at jeg er jævla lei den sangen derfor!

Skyscraper

Quote from: "NorthsideFCDH"Kan ikke gjøre drastiske endringer på en sang som sitter så pass bra som gullet skal hem.

Men å bytte "geir Hasund" fungerer fint. Rop heller "Te Bergenx3"


Tull og tøys. "Geir Hasund"-delen startet som en tidig spøk og slik skal den også fortsette. Viser et aritig initiativ.
å skal det skje... Nei, vent... Nå

Red Rabitt

Synest det burde blitt lagd en Brann supporter sang med rule Braitannia som melodi! Vi er jo engelsk innspirert som bare det, så kanskje det hadde funket?
Er ihvertfall en skikkelig Krigersk melodi.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Speedy

Quote from: "Red Rabitt"Synest det burde blitt lagd en Brann supporter sang med rule Braitannia som melodi! Vi er jo engelsk innspirert som bare det, så kanskje det hadde funket?
Er ihvertfall en skikkelig Krigersk melodi.


Nå holder vi på felt b på å innføre sollisangen, som har denne melodien. Hadde blitt stolt om hele hansa sang på denne, og da spesielt mot rosenborg.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"
Quote from: "Red Rabitt"Synest det burde blitt lagd en Brann supporter sang med rule Braitannia som melodi! Vi er jo engelsk innspirert som bare det, så kanskje det hadde funket?
Er ihvertfall en skikkelig Krigersk melodi.


Nå holder vi på felt b på å innføre sollisangen, som har denne melodien. Hadde blitt stolt om hele hansa sang på denne, og da spesielt mot rosenborg.


Hvordan går den?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Se på Solli,
han ofrer alt for Brann,
Solli, Solli, Solli, skål for han
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Manx

Synes den gamle svante sangen bør gå til en mer trofast sliter, som cato;

Se på cato
han ofrer alt for brann
cato cato cato, blør for brann/oss.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"Se på Solli,
han ofrer alt for Brann,
Solli, Solli, Solli, skål for han
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

http://www.fanziner.net/d12m/pdf/d12m-3-2000.pdf

side 32 av 40


Noen tanker om stemingen på tidligere SS i "Den 12.Mann 2000"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

symo

Når vi snakker om sangene "skillingsboller" "iaiaiao" og "brann fra bergen" med flere så har det da heller aldri vert noe særlig trøkk på disse. Og det tror jeg det aldri kommer til bli.

De jeg savner som det har vert trøkk på er "dø for brann" og "vestlandets konger"

Sangen "vi e fra bergen, og vi e stolt av det" tror jeg ble oppbrukt av altfor hyppig synging da den var pop. Personlig har jeg ikke likt denne sangen da den bare handler om oss selv. Akkurat som jeg også hater sangen "for vi svikter aldri brann" og lignende sanger.

Det jeg syns er rart er at vi blir svakere og svakere på "vi e de beste" og "for vi har vert på purken". "Så kom igjen" bør vi bli bedre på.

Og unngå klapping spessielt på ropene"vi e brann" "heia brann" og "vi e berømte"

Super Hasund

Quote from: "thesevs"http://www.fanziner.net/d12m/pdf/d12m-3-2000.pdf

side 32 av 40


Noen tanker om stemingen på tidligere SS i "Den 12.Mann 2000"


Likte godt dette sitatet.
Brann kunne
godt tenke seg å bruke mikrofoner
foran oss for å få mer lyd, og flere
forslag dukker sikkert opp. Mitt
forslag er helt annerledes: *Hvis hver
enkelt gjør sitt beste for å støtte laget
kampen gjennom blir det
kanonstemning*, og vi hjelper laget til å
gjøre det bedre-
La Folket Synge

*Feltz*

paf

Quote from: "Super Hasund"
Likte godt dette sitatet.
Brann kunne
godt tenke seg å bruke mikrofoner
foran oss for å få mer lyd, og flere
forslag dukker sikkert opp. Mitt
forslag er helt annerledes: *Hvis hver
enkelt gjør sitt beste for å støtte laget
kampen gjennom blir det
kanonstemning*, og vi hjelper laget til å
gjøre det bedre-

Som artikkelforfatter er det vemodig å si at det samme gjelder i dag. Syng deg hes for Brann i morgen!

mads1..

Hva skjer m stemningen i en sånn viktig kamp...
Selv gullet skal hjem var halveis.
Hvor var den nye bubbles sangen???????
Kan ikke vi konsentrere oss om de enkle klassiske sangene som vi alt har...
Folk foreslår og lager en haug m nye sanger men ingen blir innført.
Bare 3 kamper igjen,så til sang gruppen. Eg tror dere har mye å jobbe til neste år....for i år har ikke d kommet en ny sang..
jada gullet skal hjem.....
Ser lyst på året..

weirus

hørte bubbles sangen bli prøvd på 1 gang...
tror problemet ligger i at det ikke er så mange som kjenner igjen melodien, og de melodilinkene som har lagt ute her har jo vært horible i forhold til å kunne få med seg melodien skikkelig...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Red Rabitt

Helt utrolig skandale stemning i dag, snakk om et publikum som undervurderer motstanderen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

HansaInferno

Dårlig steming, men den tar seg opp igjen. Var helt merkelig i går for å være helt ærlig, man synger men det er noe som ikke stemmer. Selv hører jeg alltid min egene stemme best siden jeg prøver å synge så høyt som mulig, men i går var det på grensen til pinlig.
Breiflabben, baby!

Skumling

3 hjemmekamper igjen nå. På tide at Stadion-trollet våkner? Vi jager gull. Nå må enhver ta seg sjøl i nakken, drite i hvem vi spiller mot og evt dårlig spill. Det er poengene som er viktig. Forventer vokal orkan i de siste kampene og at ikke kamputviklingen skal bestemme trøkket så til de grader som det altfor ofte gjør.

Nuen

Sitat fra forumet til plankehauen:

Og en brann mann her som nevner stemningen på brann stadion, og kan ikke bli mer enig, det er ett så sinnsykt trøkk på brann stadion at det er til å bli redd av! Alle folka på alle tribuner er med (med naturlig unntak av borte supportere) og skaper ett sinnsykt liv på brann stadion,
:)
2.10.2007

grei

Tja... Av og til er det sånn på Stadion, andre ganger, som mot Sandefjord, er det ganske svakt. Men mot FFK var det veldig bra til å være borte, hvilket bærer  bud om en sårt tiltrengt skjerping.

I kampene som gjenstår gjelder det at alle og enhver kaster de hemninger de måtte ha og brøler dyrisk kampen igjennom. La dette bli året der Brannsupporterne viste autoritet og rett og slett sang gullet hem.

Red Rabitt

Quote from: "grei"Tja... Av og til er det sånn på Stadion, andre ganger, som mot Sandefjord, er det ganske svakt. Men mot FFK var det veldig bra til å være borte, hvilket bærer  bud om en sårt tiltrengt skjerping.

I kampene som gjenstår gjelder det at alle og enhver kaster de hemninger de måtte ha og brøler dyrisk kampen igjennom. La dette bli året der Brannsupporterne viste autoritet og rett og slett sang gullet hem.


Helt enig! Nå er det på tide å kaste hemningene! Lag stemning, fyr øl og syng for vårt uvirkelige seriegull!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Janki

Elektrisk stemmning til tider i går. Hadde frysninger før kampstart og etter

1-0  Beina mine var helt gele.

1-1 Da måtte jeg konsentrere meg om å puste. Vi holdt et vanvittig trykk på     sanger ved dette punktet... Stille i 15sek også maler vi på igjen...

2-1 E D muli??? Kaboom!!! Stadion eksploderer:)Blir stående å juble mens jeg nyter synet av jubel og svaiende flagg.

3-1 Vi e best i abolutt alt... BRANN Bergens STOLTHET.


Men så til rosinen... Hvorfor går det ikke ann å være samstemte på Hansa? Er en klikk som har bestemt seg for at her styrer vi???  På B-feltet ble det startet sang og godt inne i de begynner klikken på en helt annen sang... Ka e vitsen? Mye bedre vi jobber sammen.

"Tjokk å feit å full og seriegull;)"

Christian

Etter kampslutt i går var det jo det glade kaos. Sanger ble startet over hele Stadion. Bare flott! Når folk er så med skal vi bare være glad for det. Innimellom samles de mange stemmer og trøkket blir fantastisk. Det er jo dette som er ekte, ukoreografert tribuneliv.

Go Up