• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen på Hansa

Started by skb!, April 16, 2007, 22:18:16 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ingo

De to nye sangene som ligger på forsiden her, ble de synget i går! Når det gjelder å innføre nye sanger så må det organiseres, siden vi er blitt så mange i år.
All heder til folkene som innførte "gullet skal hem" på øvre H feltet, rett og slett en kongesang.
Der var ca 30 stykker som gang pÃ¥ gang sang sangen mot godset, slik resten av oss lærte den  etter hvert.
Gledelig er det av klappingen blir det mindre og mindre av, men forsatt blir klappet for mye spesielt til "vi vinner serien i år", noe som gjør det mer oppjaget1
Ellers er tempoet pÃ¥ sangene pÃ¥ øvre H  bra, ikke noe oppjaget der.
Virket ut så det ikke var så mye dobbel synging igår, noe som er meget positivt.
Trøkket på Hansa blir bedre og bedre, meget bra i går.

benny

Oppfordrer så mange som mulig på Hansa til å ta med seg et skjerf på kampene til å holde opp på bl.a "byen er Bergen".
SKJERFHAV ER FANTASTISK

knutern

Quote from: "paf"Det er alltid en bra ide å stå hvis man skal få god stemning. Det så ut som hele nedre D sto kampen gjennom i går og jeg tar det som en selvfølge at B og C gjorde det samme. Hvordan var det på nedre A, og blant gamlisene på øvre del?
Mange som satt på nedre A, men utover i kampen var det flere og flere som sto hele tiden. Det kommer med litt mer erfaring ;-)

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

skb!

Quote from: "Super Hasund"


Etter hva jeg hører, så var det flere som turde å synge mot VIF enn det var mot Godset. Dette kan selvsagt ha noe med motstanden og kampen å gjøre, men det ser uansett ut som vi er på en oppadgående kurve stemningsmessig.

Noe av det viktigste nå er å få med HELE stadion, ikke bare Hansa. Hver person som åpner kjeften på andre tribuner drar garantert med seg en til. Så ta tak i sidemannen, og få med dere folk rundt, slik at vi kan skape et helvetes trøkk i morgen og i resten av sesongen!

Brann_ruler86

Jeg tror det er veldig mange rundt om på stadion som har veldig lyst til å synge, men de vil ikke være førstemann til å åpne kjeften. Det trengs nok ikke mange som tør akkurat det før det runger over hele stadion.....
GÃ¥ ta banen!

skb!

Quote from: "Brann_ruler86"Jeg tror det er veldig mange rundt om på stadion som har veldig lyst til å synge, men de vil ikke være førstemann til å åpne kjeften. Det trengs nok ikke mange som tør akkurat det før det runger over hele stadion.....


Jeg tror det er viktig å få til vekselsrop med BT. For det første er det da mange som får følelsen av å være med å støtte laget verbalt, som gjerne tør være med mer senere (rekrutering av supportere), og for det andre er det lettere å synge med senere når du allerede har gjordt det tidligere i kampen.

Klaus_Brann

Quote from: "skb!"
Quote from: "Brann_ruler86"Jeg tror det er veldig mange rundt om på stadion som har veldig lyst til å synge, men de vil ikke være førstemann til å åpne kjeften. Det trengs nok ikke mange som tør akkurat det før det runger over hele stadion.....


Jeg tror det er viktig å få til vekselsrop med BT. For det første er det da mange som får følelsen av å være med å støtte laget verbalt, som gjerne tør være med mer senere (rekrutering av supportere), og for det andre er det lettere å synge med senere når du allerede har gjordt det tidligere i kampen.


Dette er veldig riktig og viktig ja!
Men BT "vet" at de skal svare nå, og det kommer de garantert til å gjøre imorra. Klart at VIF kampen for noen gikk på motstander og en heftig kamp, men tror ikke stemningen vil være særlig dårligere med 4-1 mot Start i morra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Hvorfor 4-1? Vi vil da vel ikke slippe inn mål?;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Hvorfor 4-1? Vi vil da vel ikke slippe inn mål?;)


Selvfølgelig ikke, men hvis resultatet i morra blir det samme som mot Enga, så tviler jeg på at stemningen er så mye dårligere enn forrige hjemmekamp. Det var det jeg ville frem til.
Men for all del, håper på 10-0 jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Memelli

Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.

skb!

Quote from: "Memelli"Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.


Det var direkte dårlig og skuffende. Hadde stor tro på denne samsangen med BT. Vi var litt uheldige også, et par av ropene ble ødelagt av at det skjedde noe på banen som tok oppmerksomheten.

Og dette var ikke det eneste som var dårlig. Syns også at Hansa var dårlig i dag. Det virket ikke som om alle hang seg på sangene, og det dabbet av da Brann lå under. det tok seg heller ikke opp etter utlikningen. Skjerpings til neste kamp!

Memelli

Jepp, helt enig. Satt på nedre felt A i dag, og det for siste gang. Det var ingen som sto og når jeg sto i første del av kampen fikk jeg bare beskjed av folk bak om å sette meg.

skb!

Quote from: "Memelli"Jepp, helt enig. Satt på nedre felt A i dag, og det for siste gang. Det var ingen som sto og når jeg sto i første del av kampen fikk jeg bare beskjed av folk bak om å sette meg.


Det hjelper lite at du har lyst til Ã¥ stÃ¥ eller synge nÃ¥r folk rundt deg ikke er lysten pÃ¥ Ã¥ bidra og henge seg pÃ¥. Slik var det pÃ¥ Hansa i dag, i motsetning til VIF kampen hang ikke folk seg pÃ¥ sanger. Heller ikke mange som tok opp skjerfene pÃ¥ byen  e bergen :(
Satser på at det blir bedre neste gang, det er tross alt 16. mai, men dette var svakt.

brann.avd.molde

Hvordan var stemningen ¨på hansa da den nye brann sangen skulle draes igang?

ikke alltid undertegnede har råd til å reise hjem på brann kamp grunnet strandet student tilværelse i molde
Eg må inn!

Lilleheil

Quote from: "brann.avd.molde"Hvordan var stemningen ¨på hansa da den nye brann sangen skulle draes igang?

ikke alltid undertegnede har råd til å reise hjem på brann kamp grunnet strandet student tilværelse i molde


Jævla dårlig. meg og noen kompiser pluss en gjeng te på ca 10 stk sang den flere ganger.. men INGEN var med på å synge. selv om ark med sangteksten var delt ut

skikkelig dårlig hansa

brann.avd.molde

Quote from: "Lilleheil"
Quote from: "brann.avd.molde"Hvordan var stemningen ¨på hansa da den nye brann sangen skulle draes igang?

ikke alltid undertegnede har råd til å reise hjem på brann kamp grunnet strandet student tilværelse i molde


Jævla dårlig. meg og noen kompiser pluss en gjeng te på ca 10 stk sang den flere ganger.. men INGEN var med på å synge. selv om ark med sangteksten var delt ut

skikkelig dårlig hansa


Får prøve på nytt mot sandefjord da, muligens flere klarer å henge seg på da. Eksamen går i dass, her skal ny brann sang læres inn
Eg må inn!

Speedy

halve felt B hadde ikke noe ark. Kom en dame og delte ut ark ca en halvtime før og da var det usedvanlig tomt på felt B. Lurte på om mangen var syk eller om det var sen buss fra fotikken. Hansa var pinlig dårlig, eneste gangen det ble skikkelig trøkk, var når noen på BT startet Heia Brann på tampen av kampen. Da tror jeg nesten hele stadion sang med.
Er uansett forståelig at Hansa er dårlig i dag slik Brann spiller. BLir helt matt av alle fellpasningen og elendige innleggene.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Falken

Quote from: "Memelli"Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.


Det er fordi Hansa starter ropet når enten Brann eller Start holder på å skape en sjanse.
Dårlig stemning fra Hansa i dag utenom 1-2 ganger når det var bra trøkk på "gullet skal hem".

Vestkanten

Noen ganger er det bra, noen ganger er det dårlig!
I dag var det dårlig, skikkelig dårlig. Dårlig kamp må ta mye av skylden.
Heia Brann!

Sopp

Quote from: "Falken"
Quote from: "Memelli"Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.


Det er fordi Hansa starter ropet når enten Brann eller Start holder på å skape en sjanse.
Dårlig stemning fra Hansa i dag utenom 1-2 ganger når det var bra trøkk på "gullet skal hem".


Dessuten kommer T-feltet og føkker opp rytmen
K Brann

Siggen

Sitter på bt og fikk frysninger første gangen "gullet skal hem" runget fra hansa i dag. Start supporterne ble helt stille og forbausende mange av dem applauderte sammen med oss på bt etterpå. Det dabbet imidlertid kraftig av utover kampen, som seg hør og bør når prestasjonene på banen var som de var.

Klaus_Brann

Quote from: "Siggen"Sitter på bt og fikk frysninger første gangen "gullet skal hem" runget fra hansa i dag. Start supporterne ble helt stille og forbausende mange av dem applauderte sammen med oss på bt etterpå. Det dabbet imidlertid kraftig av utover kampen, som seg hør og bør når prestasjonene på banen var som de var.


Ja, den følelsen satt jeg igjen med og. Står på Hansa, men syntes det var enda bedre trykk 1-2 ganger på denne i dag, og som tidligere nevnt på slutten med Heia Brann!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Syns trøkket på "Gullet ska hem" , "Byen e Bergen" og "Vi é berømte" var knallbra i begynnelsen av kampen. Spesielt førstnevnte var helt enorm!

At det ikke var så bra stemning senere i kampen, er jo selvsagt pga den begredelige innsatsen på banen. For å si det sånn: Når du står der sur og frustrert pga 2-2 med minutter igjen å spille, og du bare VET at dette ikke kommer til å gå veien, så er det ikke synging som er mitt hovedfokus i hvert fall. Vi er jo for faen ikke noe robot-kor som skal synge som om vi driter i hva som skjer på banen! De greiene får Foscha Fuula-gjengen ta seg av...

Når det gjelder tostemt-ropet, så startes det alt for mange ganger! For det første er det fint med variasjon i seg selv. For det andre så er det ikke lett å dra med resten av Stadion på sånt, hvis det skjer for ofte. Da blir det lett sett på som mas. Det får nøye seg med et par-tre ganger pr kamp. Men tidlig i kampen var det bra trøkk i svaret, og da fikk BT også litt hjelp fra langsidene - noe som gjorde at lydforsinkelsen ble ulik, og vi på Frydenbø fikk svarene ujevnt tilbake.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Det startes fortsatt alt for mange sanger i hytt og pine. Mange som hadde fått en del alkohol innabords før kampen merket eg. Det går best når det er Felt Z som starter. De høres best for stort sett alle. Og overdøver alle andre sanger som blir forsøkt startet. Fikk skikkelig gåsehud da BT startet "Heia Brann" med et vanvittig trøkk. Tror hele Stadion faktisk sang og ikke bare klappet då. Fortsett slik. Men ellers var det meste begredelig idag.
2.10.07-Gullet kom hem!

tj00m

nei helvette heller, igår, startet noen sang der, noen der og noen der, satan! virker jo som NM i å starte sanger!! Og så var det en gruppe på felt C så prøvde å starte den nye sangen som vi fikk utlevert på ark, som virkelig hadde blitt bra viss alle hadde fått den inn i hode.. Men så når brann stjeler ballen så begynner jo alle å klappe å synge ettelerant som de kan isteden for, uansett om de hører at noen prøver den nye sangen.. Den nye sangen ble vel ikke sunget skikkelig en eneste gang? Ivertfall fikk ikke eg det med meg, og eg står midt på felt C og var edru ; -) Nei for å konkludere, synst etter at start sitt første mål kom, så var det dårlig stemning (i forhold til de to andre hjemmekampene). Men prestasjonene på banen var jo der etter så...
Brann Bergens Stolthet!

Stoffi

Quote from: "skb!"
Quote from: "Memelli"Jepp, helt enig. Satt på nedre felt A i dag, og det for siste gang. Det var ingen som sto og når jeg sto i første del av kampen fikk jeg bare beskjed av folk bak om å sette meg.


Det hjelper lite at du har lyst til Ã¥ stÃ¥ eller synge nÃ¥r folk rundt deg ikke er lysten pÃ¥ Ã¥ bidra og henge seg pÃ¥. Slik var det pÃ¥ Hansa i dag, i motsetning til VIF kampen hang ikke folk seg pÃ¥ sanger. Heller ikke mange som tok opp skjerfene pÃ¥ byen  e bergen :(
Satser på at det blir bedre neste gang, det er tross alt 16. mai, men dette var svakt.



De gangene Byen e Bergen ble sunget, var det mens halve feltet allerede sang på sanger. Jeg gadd ikke å ta opp skjerfet, de får faen med starte sanger uten å ta det midt i munnen på andre. Sånne "halvveis-sanger" runger aldri uansett. Blir akkurat som å synge flerstemt, da er det bare til å gi opp.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Det som er helt utrolig og latterlig er at folk, midt på bataljonen sitt felt (B) sitter under hele 2 omgang!!! Var en stor gjeng midt på feltet som gjorde det....

Neste gang jeg ser det spanter jeg lett en cola på de med flygene levering!

Ellers så var ikke stemningen noe spesielt i dag, men det fristet jo heller ikke å støtte spillerne når de jobber og spiller så ufattelig dårlig!

Corran

Stemmningen var bra til tider den Og vi på BT hørte Hansa meget godt. Men etterhvert som spenningen ble stor og frustrasjonen større så ble vel stemningen deretter

Skal en på BT få lov å være litt kritisk til Hansa så må det være at gullet skal hem sangen startes og synges alt for ofte.
blir faen lei sangen i løpet av kampen Spesielt når det går så forbanna dårlig på banen.
Når det går dårlig er det vel andre sanger en gullet skal hem som passer bedre?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Siggen

Quote from: "Corran"gullet skal hem sangen startes og synges alt for ofte.
blir faen lei sangen i løpet av kampen Spesielt når det går så forbanna dårlig på banen.


Er litt enig. Man kunne for eksempel gjøre det til en tradisjon å synge denne hver gang Brann scorer og kun da. Da tror jeg ikke det er noen som blir lei av den ihvertfall....

Eivind

Stemningen var vel så som så den. Kan ikke forevente de store høydarne med det spillet.

Men kem i all verden som driver å starter denne:

Gashi, oleoleole. Gashi ole, Gashi ole, Gashi ole ole ole.

Dette er ett makkvert som Kanarifuglene har dullet i alle år med fula ole ole ole.

Passer ikke på stadion, så slutt med den!

tag7

både "gashi ole ole ole" og "gullet skal hem" blir dratt i gang alt for ofte, og eg kan ikke fatte koffor gashi ole sangen blir sunget. Heller gashi klapp klapp! Det var synd at ingen var med å dra i gang "bergens stolthet". For ofte på hansa er det tre forskjellige sanger som synges samtidig, dette blir til tider flaut og høres dårlig ut.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

weirus

hver gang nedre B prøver seg blir vi overkjørt med en annen sang fra øvre, kan ikke folk bare godta at noen andre startet en sang og for en gang skyld og jatte med på den istedenfor å konkurrere??
ble påpekt felere ganger under kampen.
og når det gjelder de åååååhhhh sangen- man hørte 1 delen og med en gang "teksten" begynte så gikk d i 100 og ingen klarte å følge med for det var umulig å vite kor i sangne man var..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Northside

Quote from: "weirus"hver gang nedre B prøver seg blir vi overkjørt med en annen sang fra øvre, kan ikke folk bare godta at noen andre startet en sang og for en gang skyld og jatte med på den istedenfor å konkurrere??
ble påpekt felere ganger under kampen.
og når det gjelder de åååååhhhh sangen- man hørte 1 delen og med en gang "teksten" begynte så gikk d i 100 og ingen klarte å følge med for det var umulig å vite kor i sangne man var..


At folk på øvre del starter sanger mens nedre del har begynt på en er jo ikke rart... Vi lengre opp på tribunen hører jo ikke nedre del med en gang liksom.

Og, for Ã¥ gjøre det klinkene klart! Er ikke jeg som synger med pÃ¥ Gashi ole ole :wink:  Har en følelse av at en del kanskje tror det med tanke pÃ¥ at jeg ser litt nedover europa nÃ¥r det gjelder stemning, hehe :)

Speedy

gashi ole sangen kom fra høyresiden av nedre felt B sett fra banen. Vi på felt B må synge veldig lavt, mitt i lalalala i byen e bergen starter andre siden med en annen sang og det gjør at alle tar ned skjerfene og rister på håvve.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brann&Bergen<3

Quote from: "tag7"både "gashi ole ole ole" og "gullet skal hem" blir dratt i gang alt for ofte, og eg kan ikke fatte koffor gashi ole sangen blir sunget. Heller gashi klapp klapp! Det var synd at ingen var med å dra i gang "bergens stolthet". For ofte på hansa er det tre forskjellige sanger som synges samtidig, dette blir til tider flaut og høres dårlig ut.


fins gode forklaringer på, "gullet skal hem" sangen er en sang som er ny og bra og mange like å synge den. Derfor blir den startet alt for ofte.
Når det gjelder "gashi ole ole ole" er det 4 IDIOTER (kaller de det) som vil ha den innført og synger den så ofte som mulig for å få folk me på den. Men håper for alt i verden de ikke klarer det for den er stragisk.

fettnok

vi er noe ett par stk som motarbeider den sangen det vi er god for. ole ole ole sanger? den sangen er så gjennomført jevlig som det er mulig å få det til.
ette går aaaaaldri bra!

anders millar

Hvorfor kan vi ikke dra i gang den gamle svante sangen da, til gashi.
Det kan bi jævlig bra trøkk.!
Brann, må ha det bare må ha det..

Erlend

Quote from: "Speedy"gashi ole sangen kom fra høyresiden av nedre felt B sett fra banen. Vi på felt B må synge veldig lavt, mitt i lalalala i byen e bergen starter andre siden med en annen sang og det gjør at alle tar ned skjerfene og rister på håvve.

AngÃ¥ende  lalalalallalla i byen er Bergen mÃ¥ den synges høyere! Blir bare en flau mumling

birki

ed hjertet i Brann og Bergen!

grei

Kan folk slutte med å mase om Svante-sangen hver gang vi har en ny spiller? Grunnen til at den slo så bra an med Svante er jo regnestykket populær spiller + at navnet passer veldig bra til melodien + tekst og navn med med bokstavrim som glir lett. Man bruker ikke opp sånne sanger på hvem som helst, spesielt ikke på folk med navn som overhodet ikke passer melodien. Og for guds skyld, spar oss for Gashi olé...

tj00m

synst det var artig når vi sang gullet skal hem sangen når de leste opp start sine spillere, kunne jo ikke høre speakeren en gang ; - )
Brann Bergens Stolthet!

viks

gashi ole burde vært tabu..

gashi klapp klapp, funker veldig bra, og det blir faktisk veldig trøkk på dn når alle stemmer i..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kapteinen

Stemningen var så som så, men det er jævlig bra når vi synger samlet.
Og det er der jeg lurer på en ting:
Hvis bf starter en sang, gidder da ikke øvre z og synge med?
Stod på nedre z ifjor og da var det litt sånn at man ikke skulle synge med ss sine sanger.Er det fortsatt noen som er så tett at de holder på med dette mot bf?

Hver for oss er vi helt middelmådig på volum på syngingen, men sammen synger vi ut alle!!!
Z

thesevs

Sitter pÃ¥ BT-Felt E. "Gullet ska hem" høres MEGET bra her borte, samme gjør "vi e brann bergens stolthet - sk brann bergens stolthet". Tenker pÃ¥ kampen mot VIF  - dÃ¥ sa Hanøy at ropene skulle gÃ¥ mellom Hansa og BT.
Eg hører ikkje om de andre langsidene drar med på denne... men sikkert litt kjedelig om vi synger veldig i utakt...

Må innrømme at motivasjonen for å svare då Brann var på sitt dårligste var heller lav, men det som ofte saboterer syngningen e den plutselige applausen som oppstår hvis vi gjenvinner ballen eller går i angrep.

NÃ¥r det gjelder "byen e Bergen" sÃ¥ mÃ¥ eg si meg enig i at sangen drukner litt i enkelte partier. Spes "lala"-delen e lav.  

Ellers har eg oppdaget en "fraksjon" pÃ¥ felt B og C (BT-svingen) som synger med og lager liv. Ved en anledning var det, utrolig nok, mer liv i svingen BT-felt A og B sammen med deler av pølsevippen (felt G)..  vipen e ikkje helt død! Dette e jo BT-sine felt, altsÃ¥ ikkje partoutkort. Bra jobbet!

Tilslutt vil eg gjerne ønske meg en lydtett boks vi kunne ha bygget over bortesupporterne  :-D
Må le.. Start-supporterne hadde ingen sanger - kun "ååååh", "ooh",eller "gi meg en S -S, T -T...."... hehehe
Sjekket forumet deres før kampen - klisje til tross - ja de lager sanger basert på Julius, Kaptein Sabeltann osv
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


krøvel vellevold

Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]
Legg ned hele klubben!

brann.avd.molde

hehe den var faktisk litt artig. morosam og god. støtter det forslaget
Eg må inn!

tr0Ndemann

Enig, kunne gitt et jævlig bra trøkk.. Om vi får -hele- stadion med på den. Dvs noen andre enn bare Hansa.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

skb!

Ikke noe dårlig forslag, selv om den kanskje burde vært postet i en annen tråd.
På dette hallo ropet tror jegvi kunne fått med større deler av Stadion enn bare Hansa. Det var en god melodi, og med en enkel og genial tekst så kan dette bli en slager, for lydnivået på denne kan bli enormt!

Go Up