• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stemningen på Hansa

Started by skb!, April 16, 2007, 22:18:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skb!

Siden dette nå blir diskutert i flere ulike tråder foreslår jeg å ta denne diskusjonen her istedet. Hva var bra, hva bør hvi forbedre, og ikke minst hvordan?

Personlig syns jeg det var kaotisk, og langt fra perfekt, men vi har absolutt et potensiale.

brann:)

Alt i alt bør vi vere fornøyd. Det er første kamp og både samsyning og stemningen kommer til å bli bedre. Det tar 1-2 kamper så er vi der. Til tider var det kjæmpe stemning og når vi får i tillegg humor var det bra. Men neste gang mann deg opp og dult borti sidemannen og be han ta med seg drakt om han ikkje har det og om han ikkje synger be han begynne, for det er dette desse to felta er til for. Gleder meg til fortsettelsen!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Eikeland

Når ble det påbudt med drakt?
eir Hasund

brann:)

e jo ikkje påbudt, men det ser jo mykje bedre ut og det har på sin plass at du har brann drakt på deg, i vertfall på felt b og c. Men ingen som tvinger deg.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Brannfrelst

Drakt eller ikke drakt. Så lenge du synger til halsen sprekker må du gjerne stå naken for min del.
2.10.07-Gullet kom hem!

kenta

eg syntes at stemningen var veldig bra, både med synging og samstemthet(er det ett ord?)...

men det var veldig vanskelig for oss i midten å velge hvilken sang å synge på etterhvert, det ble stemt til på begge sider, og det var både irriterende og forstyrrende...

fikk vite fra flere folk etter kampen at vi ikkje hørtes så bra pga synging i alle felt samtidig!

greit, dette var første hemekamp, men noe må gjøres med kem og når sanger synges!!!!
ANSA, aldri frydenbø...!

xTaTic

Quote from: "Brannfrelst"Så lenge du synger til halsen sprekker må du gjerne stå naken for min del.

benny

Synes det er anda kulere dersom alle på hansa begynner å ta med seg et skjerf for å holde opp på en del sanger, slik celtic gjør på YNWA

Pondan

Jeg sto med storflagg ved spiller inngangen når den røde veggen startet sin første sant "vi E brann", må si jeg fikk frysninger når jeg hørte det.. Var konge!

Klaus_Brann

Quote from: "Pondan"Jeg sto med storflagg ved spiller inngangen når den røde veggen startet sin første sant "vi E brann", må si jeg fikk frysninger når jeg hørte det.. Var konge!


Fett. Er det noen som satt på en annen tribune enn Hansa, som kan si noe om hvordan det hørtes ut, det som kom fra Hansa???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Pondan"Jeg sto med storflagg ved spiller inngangen når den røde veggen startet sin første sant "vi E brann", må si jeg fikk frysninger når jeg hørte det.. Var konge!


Fett. Er det noen som satt på en annen tribune enn Hansa, som kan si noe om hvordan det hørtes ut, det som kom fra Hansa???


Ja, sitter dessverre på pølsevip,stemningen på hansa var helt fantastisk og de som sier noe annet må flytte til nou camp, det var sinnsykt.
P.S jeg har nesten ikke stemme igjen og jeg satt på pølsevip, så det er folk som er villig her borte og!
Satser på at dere i fremtiden vil satse mer på å dra resten av stadion inn i brann bergens stolthet, jeg og mine skal ihvertfall svare!!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Azzurri

Jeg synes at det var middels synging i denne kampen. Jeg står ikke i Hansasvingen, så jeg beskriver bare det jeg hører fra der jeg sitter. Så jeg er uenig med deg Red Rabitt.

Enkelte sanger klaffet skikkelig, men ofte hørte jeg både at Bataljonen og felt z startet hver sine sanger. Det jeg savnet mest av alt, og det burde vært på den første hjemmekampen og på en "ny tribune" for Bataljonen/Store Stå og det var syngingen før kampen. Håper at dette skjer mot Vålerenga. Syng leeeeeenge før kampen, dette skaper stemning på resten av Stadion også. Er også en fin anledning for sanggruppen og andre med å innføre nye sanger, som resten etterhvert kan lære seg og henge seg på.

I går var det ingen elektrisk stemning på Stadion, så får vi håpe at det skjer på søndag når det er kveldskamp og motstanderen er Enga/Klanen.

Professoren

Enig med mye her.

-Vi må bli mer samstemt. Dette var horribelt i begynnelsen, men kom seg etterhvert

- Om det deles ut ark med sanger bør det stå på samme ark; "SYNG SAKTE", med store bokstaver. Mens BBB sin styrke er å synge ofte, kan felt z det å synge i riktig tempo

-Sanggruppen sin oppgave bør være å dra folk med seg når det er lunken stemning, ellers bør stemningen være en spontan greie

-Ellers er sangreportuaret noe begrenset, men det tror jeg faktisk blir bedre nå som de syngende supporterene er en mer samlet gjeng. På SS på 90-tallet ble det laget 3-4 nye sanger hvert år

-Folk som synger og som befinner seg på andre felt enn Hansa, må gjøre det de kan for å dra med resten av feltet. At hele stadion synger er det ingenting i supporter-Norge som slår. Da snakker vi elektrisk stemning!

Alt i alt en god "debut", men med klare forbedringsmuligheter

Romani3

Samstemt, ja. Enig. Og hvis det liksom e de i sanggruppen som skal starte sanger og liksom være hovedgreien, så bør jo andre lytte litt te de og høre ka de starter i stedenfor å starte sjøl og drite i de som det virker som øvre felt Z/D gjør.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

steinbygger

Fra BT var det herlig å se den røde veggen, men jeg er usannsynlig skuffet over at folk kommer 5 minutter før kampen. Var nesten flau når godset får mer applaus når de kommer inn for å varme opp enn Brann gjorde. Er det blitt slik at folk kommer senere pga at de nå har faste plasser, mens på ss måtte kan komme tidlig for å få en god plass.

Når det gjaldt lyden så var det vel en 3-4 ganger vi hørte Hansa godt så mye av lyden forsvant på vei over banen. Hørte f.eks ikke gullet skal hjem sangen. Kunne tenkt meg at man kjørte vekselsyngingen litt oftere.

Romani3

Quote from: "steinbygger"Fra BT var det herlig å se den røde veggen, men jeg er usannsynlig skuffet over at folk kommer 5 minutter før kampen. Var nesten flau når godset får mer applaus når de kommer inn for å varme opp enn Brann gjorde. Er det blitt slik at folk kommer senere pga at de nå har faste plasser, mens på ss måtte kan komme tidlig for å få en god plass.


Det var lange køer.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Red Rabitt

Quote from: "steinbygger"Fra BT var det herlig å se den røde veggen, men jeg er usannsynlig skuffet over at folk kommer 5 minutter før kampen. Var nesten flau når godset får mer applaus når de kommer inn for å varme opp enn Brann gjorde. Er det blitt slik at folk kommer senere pga at de nå har faste plasser, mens på ss måtte kan komme tidlig for å få en god plass.

Når det gjaldt lyden så var det vel en 3-4 ganger vi hørte Hansa godt så mye av lyden forsvant på vei over banen. Hørte f.eks ikke gullet skal hjem sangen. Kunne tenkt meg at man kjørte vekselsyngingen litt oftere.


Fikk ikke med meg at folk på bt sang med,men det er jo kanon,kanskje du kan prøve å starte en slags felt zgreie fra bt?!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Brannfrelst

Og hvorfor har de stengt den ene inngangen til nedre Hansa felt Z? Det hjelper ikke akkurat på for å lette på publikumstrøkket.
2.10.07-Gullet kom hem!

steinbygger

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "steinbygger"Fra BT var det herlig å se den røde veggen, men jeg er usannsynlig skuffet over at folk kommer 5 minutter før kampen. Var nesten flau når godset får mer applaus når de kommer inn for å varme opp enn Brann gjorde. Er det blitt slik at folk kommer senere pga at de nå har faste plasser, mens på ss måtte kan komme tidlig for å få en god plass.

Når det gjaldt lyden så var det vel en 3-4 ganger vi hørte Hansa godt så mye av lyden forsvant på vei over banen. Hørte f.eks ikke gullet skal hjem sangen. Kunne tenkt meg at man kjørte vekselsyngingen litt oftere.


Fikk ikke med meg at folk på bt sang med,men det er jo kanon,kanskje du kan prøve å starte en slags felt zgreie fra bt?!


Som jeg sa så tror jeg mye av lyden forsvinner på veien over. Vi var med på vekselsyngingen 3-4 ganger, men desverre så døde de ut ganske fort 2 av gangene for det kom store sjanser. Tror lyden kommer bedre frem på begge sider når man stenger hjørnene. Personlig så syntes jeg at det var relativt bra på BT med tanke på at det var første gang på ny tribune for min del.

Romani3

Vi e Brann Bergens stolthet.. E det blitt diskutert noe rundt den som eg har gått glipp av? Kem skal starte og kem ska svare? E det Hansa-BT eller felt AB-CD?
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Red Rabitt

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "steinbygger"Fra BT var det herlig å se den røde veggen, men jeg er usannsynlig skuffet over at folk kommer 5 minutter før kampen. Var nesten flau når godset får mer applaus når de kommer inn for å varme opp enn Brann gjorde. Er det blitt slik at folk kommer senere pga at de nå har faste plasser, mens på ss måtte kan komme tidlig for å få en god plass.

Når det gjaldt lyden så var det vel en 3-4 ganger vi hørte Hansa godt så mye av lyden forsvant på vei over banen. Hørte f.eks ikke gullet skal hjem sangen. Kunne tenkt meg at man kjørte vekselsyngingen litt oftere.


Fikk ikke med meg at folk på bt sang med,men det er jo kanon,kanskje du kan prøve å starte en slags felt zgreie fra bt?!


Som jeg sa så tror jeg mye av lyden forsvinner på veien over. Vi var med på vekselsyngingen 3-4 ganger, men desverre så døde de ut ganske fort 2 av gangene for det kom store sjanser. Tror lyden kommer bedre frem på begge sider når man stenger hjørnene. Personlig så syntes jeg at det var relativt bra på BT med tanke på at det var første gang på ny tribune for min del.


Ingenting er bedre enn at det er bra på bt,det er på de tribune delene det må jobbes med stemningen,jeg for min del jobber for å få til stemning på spv.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

grei

Quote from: "steinbygger"
Tror lyden kommer bedre frem på begge sider når man stenger hjørnene.


Nåja. Både før byggingen av BT og nordre har folk snakket om hvor mye bedre lydforhold dette ville føre til, i praksis har vi vel ikke merket noe til dette. Vi må nok fortsatt gjøre jobben selv.

Nuen

Meninger er at "vi e brann bergens stolthet" skal Hansa tribunen synge mens BT (muligens å resten av stadion) svarer " SK Brann bergens stolthet"
2.10.2007

tj00m

Quote from: "brann:)"e jo ikkje påbudt, men det ser jo mykje bedre ut og det har på sin plass at du har brann drakt på deg, i vertfall på felt b og c. Men ingen som tvinger deg.


Eg er litt enig, om en ikke har branndrakt eller branngenser, så kan eg hvertfall hive på seg en rød genser eller en svart som bortedrakten.. Synst ikke det passer seg så bra å stille i blå genser når vif kommer på søndag!
Brann Bergens Stolthet!

lusken

Fra mitt sete på gamle felt z hørtes det ut som om at bataljonsfeltet synger altfor fort, spesielt under byen er bergen.. her må vi ta oss sammen og synge roligere!

kim_s20

HANSASVINGEN-THE KOP

TrulsVikane

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "steinbygger"Fra BT var det herlig å se den røde veggen, men jeg er usannsynlig skuffet over at folk kommer 5 minutter før kampen. Var nesten flau når godset får mer applaus når de kommer inn for å varme opp enn Brann gjorde. Er det blitt slik at folk kommer senere pga at de nå har faste plasser, mens på ss måtte kan komme tidlig for å få en god plass.

Når det gjaldt lyden så var det vel en 3-4 ganger vi hørte Hansa godt så mye av lyden forsvant på vei over banen. Hørte f.eks ikke gullet skal hjem sangen. Kunne tenkt meg at man kjørte vekselsyngingen litt oftere.


Fikk ikke med meg at folk på bt sang med,men det er jo kanon,kanskje du kan prøve å starte en slags felt zgreie fra bt?!


Som jeg sa så tror jeg mye av lyden forsvinner på veien over. Vi var med på vekselsyngingen 3-4 ganger, men desverre så døde de ut ganske fort 2 av gangene for det kom store sjanser. Tror lyden kommer bedre frem på begge sider når man stenger hjørnene. Personlig så syntes jeg at det var relativt bra på BT med tanke på at det var første gang på ny tribune for min del.

mener bestemt at jeg hørte en forsanger på de fleste sangene... Det begynner og komme mangen brae sanger nå, men det trengs flere. Ka med å foreslå at Brann ofrer en liten del av storskjermen til å ha enten en rullende sangtekst eller navnet på sangen. Da tror jeg flere hadde hengt seg på..
kte lidenskap har et navn: BRANN

Nuen

Quote from: "kim_s20"






hvis du hadde lest over hadde du forsått at det er ikke sånn den sangen skal være. meninger er at hansa tribunen skal synge første strofe sammen så skal BT tribunen og muligens resten av staddaen om de tørr svare. det skal ikke være noen veksling mellom høyre og vensre tribune på hansa men mellom hansa og resten av stadion
2.10.2007

Tullpip

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "steinbygger"Fra BT var det herlig å se den røde veggen, men jeg er usannsynlig skuffet over at folk kommer 5 minutter før kampen. Var nesten flau når godset får mer applaus når de kommer inn for å varme opp enn Brann gjorde. Er det blitt slik at folk kommer senere pga at de nå har faste plasser, mens på ss måtte kan komme tidlig for å få en god plass.

Når det gjaldt lyden så var det vel en 3-4 ganger vi hørte Hansa godt så mye av lyden forsvant på vei over banen. Hørte f.eks ikke gullet skal hjem sangen. Kunne tenkt meg at man kjørte vekselsyngingen litt oftere.


Fikk ikke med meg at folk på bt sang med,men det er jo kanon,kanskje du kan prøve å starte en slags felt zgreie fra bt?!


Som jeg sa så tror jeg mye av lyden forsvinner på veien over. Vi var med på vekselsyngingen 3-4 ganger, men desverre så døde de ut ganske fort 2 av gangene for det kom store sjanser. Tror lyden kommer bedre frem på begge sider når man stenger hjørnene. Personlig så syntes jeg at det var relativt bra på BT med tanke på at det var første gang på ny tribune for min del.

mener bestemt at jeg hørte en forsanger på de fleste sangene... Det begynner og komme mangen brae sanger nå, men det trengs flere. Ka med å foreslå at Brann ofrer en liten del av storskjermen til å ha enten en rullende sangtekst eller navnet på sangen. Da tror jeg flere hadde hengt seg på..


Alle dere med store planer om sangtekster på storskjermen, vær så snill!
Dropp dem!
Hvor trist vil det ikke være, om sangtekstene kommer opp på storskjermen, og vi har en fotball som hopper over linjene, som skikkelig god karaoke?

Resten av landet hadde ledd seg i hel! (som vi gjør av feks trønderne, når de bruker storskjermen på den måte)
Jeg ler ikke, jeg har faktisk nesten mest lyst til å begynne å grine.

Pondan

Skal en sang læres, så må det kopieres 1000 ark med bare 1 sang på.. Den deles ut på T-feltet og ellers på Hansa.. Da har folk bare en sang de skal fokusere på, dermed læres den fortere.. Når folk kan den sangen så kan mann kopiere 1000 ark til med en ny sang..

pedersen#10

Sangtekster på storskjermen er jo en god idé!
Og så kan Vidar Lønn Arnesen erstatte Hanøy'en!

Vær snill! Eg gremmes ved tanken!

brann:)

Er det noen som filmet stemningen på Hansa? Hadde vert greit å få sett de om du har :wink:
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Tullpip

Quote from: "Pondan"Skal en sang læres, så må det kopieres 1000 ark med bare 1 sang på.. Den deles ut på T-feltet og ellers på Hansa.. Da har folk bare en sang de skal fokusere på, dermed læres den fortere.. Når folk kan den sangen så kan mann kopiere 1000 ark til med en ny sang..


Det er èn idè. En annen (og velprøvd) er å starte de nye sangene på puben før kamp. Legg melodien til den nye sangen inn mellom gode gamle brannsanger og få folk til å synge med. Plutselig er det 100 mann som kan den, og da er det mye lettere å spre den på tribunene. Hvis man i tillegg starter sangen noen ganger, og prøver å holde den gående lengre enn to repetisjoner henger folk seg faktisk på. Det så vi alle i går.

Tekstark er ingen dum tanke, men det har vist seg at det ikke alltid fungerer like bra i praksis som i teorien. Man trenger en gjeng som kan holde melodien gående, samtidig som folk øver inn teksten. 10 mann er skjelden nok til det...

Pondan

Tullpip, hjelper ikke spre den ut på puben, er ikke mangen der som feks står på Hansa eller T feltet. Sangen må deles ut i en gruppe med mennesker, så kan de synge den sammen..

Northside

Quote from: "Tullpip"
Tekstark er ingen dum tanke, men det har vist seg at det ikke alltid fungerer like bra i praksis som i teorien. Man trenger en gjeng som kan holde melodien gående, samtidig som folk øver inn teksten. 10 mann er skjelden nok til det...


Ark med tekst på ville hjulpet stort i går. Var flere som slet med å høre hva folk faktisk sang og de fleste endte opp med noe mumling og teksten på slutten av denne gull sangen.
Jeg var en av de som slet med å høre hvordan hele teksten var...

Speedy

Var jo en gjeng som delte ut nystemten på et lite ark når eg kom ned veien fra brannstasjonen, sånn burde kommende tekster også deles ut. Sanger ment for hansa kunne blitt delt ut ved de aktuelle inngangene osv.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

skb!

Kan ikke helt forstÃ¥ hva som skal være sÃ¥ vanskelig med Ã¥ fÃ¥ trykket opp et lite hefte med nye og mer ukjente sanger, samt med regler som bør overholdes ved synging (ikke klapp, syng sakte osv.) Og gjerne en oppfordring om Ã¥ besøke bataljonen.no  :wink:
  Sponsorer hadde helt sikkert vært intresert i Ã¥ bidra til dette, hva med Ã¥ gjøre en avtale med neste kampsponsor? Start arbeidet sÃ¥ fort som mulig!

howie

Jeg mener også at det kunne trykkes opp et sanghefte eller sånne små ark slik som SAS delte ut med nystemten på.

Et lite ark eller hefte med de sangene som folk sliter mest med, og nye sanger, sån som "gullet skal hem".

Det kan vel ikke være mye stress det?
Bare og skrive sangene inn i det formatet man ønsker og få trykket det?
Det er vel ikke så sinnsykt dyrt, trengs bare penger til og trykke det opp, og gir gjerne lov til og bruke penger fra medlemskontigenten til det.
Eller som skb! sier, hør med kampsponsor, alle vil vel ha delt ut logoen sin til samtlige på hansa!? Men nå er det vel egentlig slik at vi ikke vil at noen form for tifo eller supporter-opplegg skal vise frem en sponsor eller firma.

Vist det trengs folk til og dele ut så regn med meg. Alt for en kanon stemning og trøkk på stadion!

TrulsVikane

Quote from: "cola_boy"

Eller som skb! sier, hør med kampsponsor, alle vil vel ha delt ut logoen sin til samtlige på hansa!?

Nå er det ikke bare hansa som sliter med dette, men tanken er meget god! Trenger jo ikkje å lage så mye ut av det, men så lenge teksten og melodien kommer fra burde det være et hett alternativ.
kte lidenskap har et navn: BRANN

Klaus_Brann

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Pondan"Jeg sto med storflagg ved spiller inngangen når den røde veggen startet sin første sant "vi E brann", må si jeg fikk frysninger når jeg hørte det.. Var konge!


Fett. Er det noen som satt på en annen tribune enn Hansa, som kan si noe om hvordan det hørtes ut, det som kom fra Hansa???


Ja, sitter dessverre på pølsevip,stemningen på hansa var helt fantastisk og de som sier noe annet må flytte til nou camp, det var sinnsykt.
P.S jeg har nesten ikke stemme igjen og jeg satt på pølsevip, så det er folk som er villig her borte og!
Satser på at dere i fremtiden vil satse mer på å dra resten av stadion inn i brann bergens stolthet, jeg og mine skal ihvertfall svare!!


Er det bra stemning på Nou camp?
Først og fremst, så må vi nok få de som svarer på Hansa til å holde kjeft, og så kan vi jobbe med å få dere til å svare.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kararay

Quote from: "Klaus_Brann"
Er det bra stemning på Nou camp?
Først og fremst, så må vi nok få de som svarer på Hansa til å holde kjeft, og så kan vi jobbe med å få dere til å svare.


Der er eg helt enig. Om Hansa starter(driter i om det er fra Felt D eller fra Felt B) Så må alle stemme i og holde kjeft på del 2 av sangen. Dette viste seg å virke mellom SS og Hansa da den ble innført.. og det funket utrolig bra de gangene SS og Hansa "fightet" om å synge høyest og best på "sin del" av sangen...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Brann4

Hei, er det noen som kam teksten til den derre sangen.. Gullet skal hjem!? Den kommer til å bli en slager, hvis alle vet hva de skal synge..

Klaus_Brann

Det ligger TO tråder ute på forsiden med om "Gullet ska hjem" låten. Se deg littegrann rundt så finner du det vet du:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Det nytter ikke så mye å skrive her på forumet hva folk skal gjøre. "Ingen" som får det med seg likevel. Kanskje det nytter å skrive noe på forsiden av bataljonen.no. Men det som hadde vært mest fornuftig, er å dele ut en lapp til alle som kommer inn på hhv Hansa og BT: "Hansa/Frydenbø-svingen roper: "VI E BRANN - BERGENS STOLTHET", BT-tribunen svarer: "SK BRANN - BERGENS STOLTHET!". Det er det eneste som må stå på det arket. Ikke ett ord til. Står det for mye tekst, gidder ikke folk å lese det. Eller de putter det i lommen. Så drit i sangtekster på et ark! Står det KUN det jeg sa, så får folk det kanskje med seg. Skal vi unngå at halve Hansa svarer i stedet for at BT svarer, er dette måten å gjøre det på. Ikke noe storskjerm eller at speaker skal fortelle - det blir bare pinlig! (Spesielt når Klanen kommer på besøk...)
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Helt enig med deg her Krøvel. Men er alltid noen idioter som klarer å ødelegge. Tviler på at det kommer til å gå seg til med det første.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Ikke noe storskjerm eller at speaker skal fortelle - det blir bare pinlig! (Spesielt når Klanen kommer på besøk...)


Det får da være grenser for hvor mye respekt vi skal ha for denne Klanen, om vi ikke kan bruke en storskjerm bare fordi Klanen kanskje ikke bruker den!
Herregud, skal vi gi Klanen så mye oppmerksomhet?
Skulle jo for faen tro at det var Klanen som bestemte hva som er rett supporterskikk!

Fritt etter Krøvel i en annen tråd.
Kunne ikke dy meg...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Ikke noe storskjerm eller at speaker skal fortelle - det blir bare pinlig! (Spesielt når Klanen kommer på besøk...)


Det får da være grenser for hvor mye respekt vi skal ha for denne Klanen, om vi ikke kan bruke en storskjerm bare fordi Klanen kanskje ikke bruker den!
Herregud, skal vi gi Klanen så mye oppmerksomhet?
Skulle jo for faen tro at det var Klanen som bestemte hva som er rett supporterskikk!

Fritt etter Krøvel i en annen tråd.
Kunne ikke dy meg...:)


Jaja.. vittig du! Det tar seg ikke ut uansett. Det med Klanen sier jeg ikke pga respekt, men fordi vi selv har latterliggjort karaoken deres på "Vål'enga kjerke" der teksten kommer frem på storskjerm og "alle" snur seg mot den og leser... Da kan ikke vi holde på med de samme greiene når DE kommer til OSS!
Legg ned hele klubben!

Siggen

sitter på felt E på bt og er veldig skuffet over stemningen der. Tror desverre ikke det kommer til å bli så mye bedre utover sesongen. Ser for meg at man etter hvert kan innarbeide en brukbar vekselsang på "Vi e brann, bergens stolthet". Utover det har jeg ikke mye forventninger. Er garantert tillbake på Hansa neste år!

Leste her i tråden at folk på bt ikke hadde hørt den nye "gullet skal hem" sangen fra hansa. Kunne ikke vært mere uenig! Med unntak av "byen e bergen" var det denne som hørtes best der hvor jeg satt. Gleder meg til den sitter skikkelig!

Den største skuffelsen var som det tidligere ble sagt at Godsetunionen hadde sangmonopol omtrent helt til nystemten. Blir tragisk neste uke om klanen får "eie" stadion like lenge. Håper imidlertid på en skikkelig opptur, som under vif kampen i fjor. Det er ikke ofte jeg har opplevd så bra stemning på stadion.

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

TroBlo

Er enig med krøvel som lenger oppe skrev: "Hansa/Frydenbø-svingen roper: "VI E BRANN - BERGENS STOLTHET", BT-tribunen svarer: "SK BRANN - BERGENS STOLTHET!"

Hvis vi på hansa klarer å vente på svar uten å svare selv, kan dette bli kanonbra.
Hansa felt C

2rB

Lurte noe jævlig på det der under godset-kampen - om noen hadde planlagt hvem som egentlig skulle svare på ropene til Hansa...

Slik det vart nå - vart det bare litt rart + mange som ikkje sang med pga at dei var i grenseland mellom dei som sang det forskjellige...

pellerud

Flott å invitere BT-tribunen med på kampropet, men hvorfor ikke kjøre det bare på Hansa/Frydenbø da? Enten ved øvre først, så svar fra nedre eller motsatt. Evt. deling mellom felt A/B først så svar fra felt C/D.
Tror det er bedre å få trøkk på ropet på den tribunen først, så får de andre oppdras etterhvert....

2rB

Fordi det blir  M A G I S K  nÃ¥r det blir avstand mellom tribunene...

Tror ikkje folk på avstand / spillerene hadde fått med seg at det var 2 forskjellige som sang...

Northside

Quote from: "pellerud"Flott å invitere BT-tribunen med på kampropet, men hvorfor ikke kjøre det bare på Hansa/Frydenbø da? Enten ved øvre først, så svar fra nedre eller motsatt. Evt. deling mellom felt A/B først så svar fra felt C/D.
Tror det er bedre å få trøkk på ropet på den tribunen først, så får de andre oppdras etterhvert....


Fordi det blir hundre ganger bedre dersom HELE hansa begynner og resten av stadion svarer? Oppforder folk på søndag til forklare sidemannen at resten av stadion skal svare, ikke Hansa. En enkel måte å "forklare" det på ville vært om en eller flere gikk ned ved gjerdet og viste tegn på at folk ikke måtte svare på Hansa, men slike ting er jo folk sterkt imot, sang-gruppen skal jo fikse det :roll:

Nixon

Det vil klart bli bedre med svar fra BT. Men jeg er redd for at det er litt prematurt at vi skal klare det allerede nå. Men det skader jo ikke å prøve. Og hvis det ikke fungerer kan vi veksle mellom øvre og nedre Hansa slik som på mandag. Det funker det også.

Og forøvrig. Det var nettopp derfor jeg ville at SS skulle bort på BT!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Oppreist

Kan noen skrive teksten til "Gullet skal hem" her? Det var umulig å høre teksten på mandag. Finnes det en URL til melodien?
Stein på stein blir Steinar.

Mellingen

Quote from: "Oppreist"Kan noen skrive teksten til "Gullet skal hem" her? Det var umulig å høre teksten på mandag. Finnes det en URL til melodien?



Fra nymark til laksevåg - fra nordnes til loddefjord torg - Hele bergen vet at gullet ska hem, gullet skal hem, gullet ska heeeem, hele bergen - gullet ska heeeem!!

millermania

det er uansett en stor utfordring for oss at vi må bli samstemt på hansa. På mandag var det altfor ofte at det gikk to forskjellige sanger samtidig, eller at de ulike feltene var helt ute av takt. Bare å få det til vil skape veldig mye mer trøkk.

som et eksempel på samstemthet: http://www.youtube.com/watch?v=AXeIVc49cBY

Kan vi få til noe lignende, evt hvordan?

Speedy

Quote from: "millermania"det er uansett en stor utfordring for oss at vi må bli samstemt på hansa. På mandag var det altfor ofte at det gikk to forskjellige sanger samtidig, eller at de ulike feltene var helt ute av takt. Bare å få det til vil skape veldig mye mer trøkk.

som et eksempel på samstemthet: http://www.youtube.com/watch?v=AXeIVc49cBY

Kan vi få til noe lignende, evt hvordan?


Tar nok litt tid før vi blir samstemt. Grunnen til det er nok at tempoet på syngingen er forskjellig på øvre og nedre Hansa. Dele ut lapper som nevnt før, hvor det står f.eks "Syng saktere" o.l er nok den mest effektive løsningen.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

skb!

Jeg etterlyser igjen sanggruppen som skulle ta ansvaret for dette.
Hvor er de, og hva skjer? Kankskje på tide å innkalle til et nytt møte, for å løse disse problemene?

C@Bøe_79

Quote from: "skb!"Jeg etterlyser igjen sanggruppen som skulle ta ansvaret for dette.
Hvor er de, og hva skjer? Kankskje på tide å innkalle til et nytt møte, for å løse disse problemene?


Kommer snart!!!
Som nevnte i annen tråd, forsinkelser grunnet sykdom...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Buljongmannen

Synging mellom svingene Boulogne og Auteuil på Parc des Princes, Paris.

http://www.youtube.com/watch?v=45niBJ7B9dM&mode=related&search=

Jeg er ikke så veldig glad i fascistene på Boulogne, men hvis de klarer det så klarer i hvert fall Hansa og BT det!

Olve137

Elendig stemning på BT!
Men smet meg inn på Hansa i andre omgang, var ganske greit :)
ergen & Brann.

Monni

Quote from: AzzurriJeg synes at det var middels synging i denne kampen.
QuoteJeg står ikke i Hansasvingen, så jeg beskriver bare det jeg hører fra der jeg sitter. Så jeg er uenig med deg Red Rabitt.

Enkelte sanger klaffet skikkelig, men ofte hørte jeg både at Bataljonen og felt z startet hver sine sanger. Det jeg savnet mest av alt, og det burde vært på den første hjemmekampen og på en "ny tribune" for Bataljonen/Store Stå og det var syngingen før kampen.

2rB

Quote from: "Olve137"Elendig stemning på BT!
Men smet meg inn på Hansa i andre omgang, var ganske greit :)

Hvordan kommer man seg fra BT til Hansa når man ikkje har lov til å gå ut :o

Her trur eg du har klart noe som ikkje skulle gå ann :p

HansaZ

over til noe litt annet. Hørte noen idioter på "nedre del av øvre" felt Z syng "Mjeldes hode på et fat" på stillingen 1-1. Hvor idiotisk er ikke det i første kamp på hjemmebane for sesongen?

Klaus_Brann

Quote from: Monni
Quote from: "Azzurri"Jeg synes at det var middels synging i denne kampen.
QuoteJeg står ikke i Hansasvingen, så jeg beskriver bare det jeg hører fra der jeg sitter. Så jeg er uenig med deg Red Rabitt.

Enkelte sanger klaffet skikkelig, men ofte hørte jeg både at Bataljonen og felt z startet hver sine sanger. Det jeg savnet mest av alt, og det burde vært på den første hjemmekampen og på en "ny tribune" for Bataljonen/Store Stå og det var syngingen før kampen.


Enig at det var dårlige greier at det ikke ble sunget før start, men hvorfor sitte der skuffet?Dere kunne vel ha startet dere, så hadde jeg glatt hengt meg på jeg...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "2rB"
Quote from: "Olve137"Elendig stemning på BT!
Men smet meg inn på Hansa i andre omgang, var ganske greit :)

Hvordan kommer man seg fra BT til Hansa når man ikkje har lov til å gå ut :o

Her trur eg du har klart noe som ikkje skulle gå ann :p


Kommer du deg over på gamle sitte er det ikke noe problem, vi fikk besøk på Hansa fra folk som satt der i pausen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: "HansaZ"over til noe litt annet. Hørte noen idioter på "nedre del av øvre" felt Z syng "Mjeldes hode på et fat" på stillingen 1-1. Hvor idiotisk er ikke det i første kamp på hjemmebane for sesongen?


Det er jo ingen nyhet at det kryr av idioter på felt Z.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Dette var tre idioter (i branndrakt) som stod og klovnet seg gjennom hele kampen, mer opptatt med å vise folk hvor full de var enn kampen. Og "mjelde må gå" ropet hele veien. Klovner.

tj00m

Quote from: "monzilla"Dette var tre idioter (i branndrakt) som stod og klovnet seg gjennom hele kampen, mer opptatt med å vise folk hvor full de var enn kampen. Og "mjelde må gå" ropet hele veien. Klovner.


desverre, så er det alltid sånne folk også..
Brann Bergens Stolthet!

brann:)

og folk som sitter og snakker drit om de som sitter på raden foran og kjem fra østlandet. Idoiota.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Monni

QuoteEnig at det var dårlige greier at det ikke ble sunget før start, men hvorfor sitte der skuffet?Dere kunne vel ha startet dere, så hadde jeg glatt hengt meg på jeg..



Helt klart et godt poeng.Eg mente ikke at det bare er deres ansvar å synge før kamp,men eg hadde ganske store forventninger til at dere kom over på Hansa. Eg håper ( og tror fortsatt ) at dere skal klare å dra med dere større deler av tribunen.Det eg mente var at eg trodde det skulle vært litt mer liv fra dere før avspark.
Har gledet meg til å samle BBB og felt Z.
Eg tror det vil bli noen kamper med innkjøringsproblemer,men eg tror vi kan bli en sinnsykt god gjeng.Hvis vi gir det litt tid.


Lykke til i morgen.

Speedy

Stemningen fortsetter, og vi var enda bedre idag enn forrige match.  Humoren var der, flere fikk meg seg "gullet skal hem", og et fantastisk sammarbeid meller Hansa og BT. Bra at Hanøy annonserte, bra sanggruppen! Men en ting som fortsatt er er stort problem er Ã¥ bli samstemt.  Sanger ble startet i hytt og gevær. Som regel nÃ¥r høyre del av felt B og deler av A feltet startet en sang, kom felt c og felt z med en annen.

Er ikke lett Ã¥ fÃ¥ det mer samstemt, men noe bør gjøres.  Vi har fremdeles en del Ã¥ gÃ¥ pÃ¥.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brannfrelst

Litt pinlig at det måtte en Hanøy til for å få dette igang da,men nå er det overstått og ropet fungerer som bare faen. Herlige greier,nå må resten av Stadion henge seg på.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Litt pinlig at det måtte en Hanøy til for å få dette igang da,men nå er det overstått og ropet fungerer som bare faen.


Det blir som å rive av et plaster. Vondt med en gang, men det må gjøres. Og etterpå blir alt så mye bedre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Langhår

Men var det virkelig nødvendig med teksten på Nystemten på storskjerm?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Litt pinlig at det måtte en Hanøy til for å få dette igang da,men nå er det overstått og ropet fungerer som bare faen.


Det blir som å rive av et plaster. Vondt med en gang, men det må gjøres. Og etterpå blir alt så mye bedre.


Nettopp :)
2.10.07-Gullet kom hem!

paf

Quote from: "Langhår"Men var det virkelig nødvendig med teksten på Nystemten på storskjerm?


Nei. Helt meningsløst. Plasterteorien kan da ikek gjelde der... Nekter å tro at det er manglende kunnskap til teksten som gjør at folk ikke synger med der.

krøvel vellevold

Men faen så mye hønsehjerner det er som står på Hansa! Hvor mange hundre kasteruller ble ikke kastet lenge før tiden? Og i beste fall så ventet folk med å kaste dem til tippeligahymnen begynte. Bare det at den begynner "lenge" før spillerne kommer inn. Så hele kasterulltifoen ble jo rimelig spinkel når folk ikke klarer å kaste samtidig! Vil be tifo-gruppen gi opp dette kasterull-greiene, for folk er rett og slett ikke intelligente nok til å skjønne når de skal kastes!
Legg ned hele klubben!

smaalanda

Quote from: "krøvel vellevold"Men faen så mye hønsehjerner det er som står på Hansa! Hvor mange hundre kasteruller ble ikke kastet lenge før tiden? Og i beste fall så ventet folk med å kaste dem til tippeligahymnen begynte. Bare det at den begynner "lenge" før spillerne kommer inn. Så hele kasterulltifoen ble jo rimelig spinkel når folk ikke klarer å kaste samtidig! Vil be tifo-gruppen gi opp dette kasterull-greiene, for folk er rett og slett ikke intelligente nok til å skjønne når de skal kastes!


Ja dette var labert, for noen forbannede tullinger. Var ett par deg eg sitter på Felt C og di fikk kraftig tilsnakk. Mesteparten kom vel fra Felt B der tok det jo helt av.
KMO!!!

knutern

Kasteruller med vannfast farge hadde ogsÃ¥ vært en ide, sÃ¥ ut som et blodbad pÃ¥ nedre del av felt A  :-)

abe78

Deilig på Hansa i dag og så nettopp kampen i opptak fra TV. Stemningen er det ingen andre norske lag som er i nærheten av. Det kule er at vi likevel har mer å gå på. Det er forsatt folk som ikke hiver seg med og vi kan bli enda mer samstemt. Snadder!
.og husk!

Speedy

Quote from: "abe78"Deilig på Hansa i dag og så nettopp kampen i opptak fra TV. Stemningen er det ingen andre norske lag som er i nærheten av. Det kule er at vi likevel har mer å gå på. Det er forsatt folk som ikke hiver seg med og vi kan bli enda mer samstemt. Snadder!


Soleklart mer å gå på. Som jeg nevnte tidligere, blir vi mer samstemt blir trøkket høyere. Vi blir for ivrige etter mål o.l og starter sanger på alle flanker, det må arbeides med.

Men sånn trøkket var idag har ikke funnet sted på stadion mer en håndfull ganger (arrester meg om feil). Hørtes iallefall slik på det lille sammendraget på tvsumo.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

kapteinen

Quote from: "abe78"Deilig på Hansa i dag og så nettopp kampen i opptak fra TV. Stemningen er det ingen andre norske lag som er i nærheten av. Det kule er at vi likevel har mer å gå på. Det er forsatt folk som ikke hiver seg med og vi kan bli enda mer samstemt. Snadder!


Du har ikk en link og legge ut tilfeldigvis til kampen?
Z

grei

Quote from: "Speedy"
Men sånn trøkket var idag har ikke funnet sted på stadion mer en håndfull ganger (arrester meg om feil). Hørtes iallefall slik på det lille sammendraget på tvsumo.


Det er lett å bli litt historieløse i seiersrusen... Sånn som det var i går har det da vært mange ganger, om kanskje ikke så veldig ofte. Det er tydelig at Store stå hadde godt av å komme seg vekk fra langsiden og at det er gode ting på gang, men man må bli flinkere til å få ned tempoet, og det trengs fortsatt påfyll av enkle og fengende sanger som også det flertallet som synes "Vinger som fuglen" blir i overkant vulgær kan delta på.

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "krøvel vellevold"Men faen så mye hønsehjerner det er som står på Hansa! Hvor mange hundre kasteruller ble ikke kastet lenge før tiden? Og i beste fall så ventet folk med å kaste dem til tippeligahymnen begynte. Bare det at den begynner "lenge" før spillerne kommer inn. Så hele kasterulltifoen ble jo rimelig spinkel når folk ikke klarer å kaste samtidig! Vil be tifo-gruppen gi opp dette kasterull-greiene, for folk er rett og slett ikke intelligente nok til å skjønne når de skal kastes!


Ja dette var labert, for noen forbannede tullinger. Var ett par deg eg sitter på Felt C og di fikk kraftig tilsnakk. Mesteparten kom vel fra Felt B der tok det jo helt av.


Dette var veldig irriterende, og veldig unødvendig!
Men det aller verste i dag var at ho dama som sang Nystemten sang feil!Det var labre greier!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nuen

ja nystemten irriterte meg grådig igår! i tillegg til at hun sang feil sang hun så forbanna lyst at hun overdøvde alle! ble ingen trykk på denne sangen før vi startet ann på slutten av kampen.
menmen, tilgitt no:)
2.10.2007

Tullpip

Quote from: "Speedy"Stemningen fortsetter, og vi var enda bedre idag enn forrige match.  Humoren var der, flere fikk meg seg "gullet skal hem", og et fantastisk sammarbeid meller Hansa og BT. Bra at Hanøy annonserte, bra sanggruppen! Men en ting som fortsatt er er stort problem er Ã¥ bli samstemt.  Sanger ble startet i hytt og gevær. Som regel nÃ¥r høyre del av felt B og deler av A feltet startet en sang, kom felt c og felt z med en annen.

Er ikke lett Ã¥ fÃ¥ det mer samstemt, men noe bør gjøres.  Vi har fremdeles en del Ã¥ gÃ¥ pÃ¥.


Hvorfor må vi bli mer samstemte? Skjønner at volumet på sangen blir høyere, men ellers? Det er det at det startes sanger i hytt og gevær, som du sier, som skaper den elektriske stemningen det avogtil snakkes om! Ekte engasjement! Jeg (dummingen) skjønner ikke hvorfor du absolutt vil samkjøre alle.

krøvel vellevold

Quote from: "Tullpip"
Quote from: "Speedy"Stemningen fortsetter, og vi var enda bedre idag enn forrige match.  Humoren var der, flere fikk meg seg "gullet skal hem", og et fantastisk sammarbeid meller Hansa og BT. Bra at Hanøy annonserte, bra sanggruppen! Men en ting som fortsatt er er stort problem er Ã¥ bli samstemt.  Sanger ble startet i hytt og gevær. Som regel nÃ¥r høyre del av felt B og deler av A feltet startet en sang, kom felt c og felt z med en annen.

Er ikke lett Ã¥ fÃ¥ det mer samstemt, men noe bør gjøres.  Vi har fremdeles en del Ã¥ gÃ¥ pÃ¥.


Hvorfor må vi bli mer samstemte? Skjønner at volumet på sangen blir høyere, men ellers? Det er det at det startes sanger i hytt og gevær, som du sier, som skaper den elektriske stemningen det avogtil snakkes om! Ekte engasjement! Jeg (dummingen) skjønner ikke hvorfor du absolutt vil samkjøre alle.


Enig her! Det må ikke bli sånn at noen skal ha monopol på å starte sanger. At sanger starter forskjellige steder samtidig, gjør jo bare at det koker ekstra. I tillegg viser det at det er flere som kan ta i et tak og starte sanger. Ikke bare en capo, slik som andre har. Alt må ikke være så forbanna organisert. Lidenskap og entusiasme er ikke organisert.

Men selvfølgelig: Det er selvsagt fantastisk når alle synger samme sangen samstemt, men dette er ikke noe som bør organiseres.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det er ikke til å unngå at det blir startet sanger på samme tidspunkt på to deler av tribunen. Men jeg synes ikke det skjedde irriterendes ofte i går. Som oftest "vinner" den ene sangen og det blir samstemt på slutten.

Alternativet er å stå lydig og vente på at en mann med megafon skal starte en sang...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Olve137

"Engen rykkar ne te Løv-Ham" og  GeirHasundGeirHasund-partiet pÃ¥ Gullet ska hem va lattis


Syns det va jæla bra stemning, kan ikkje huske mer enn itt minutt stillhet fra låt te låt, herlig!

D'Geddi, D'Geddi, D'Geddi!
ergen & Brann.

Olve137

OG "Vi krevar motstand" klappklappklapp... hehe
ergen & Brann.

klysa

Rykker ned til Løv-Ham er et fint rop det.

Langhår

Quote from: "Olve137"OG "Vi krevar motstand" klappklappklapp... hehe


Hehe. Den var jævlig morsom. Kveldens morsomste!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: "Tullpip"
Hvorfor må vi bli mer samstemte? Skjønner at volumet på sangen blir høyere, men ellers? Det er det at det startes sanger i hytt og gevær, som du sier, som skaper den elektriske stemningen det avogtil snakkes om! Ekte engasjement! Jeg (dummingen) skjønner ikke hvorfor du absolutt vil samkjøre alle.


Kunne ikke vært mer enig. La tribunelivet leve sitt eget liv. Det er det som gjør stadion til det den er. La for Guds skyld ikke dette bli kuppet av enkeltpersoner som skal gjøre alt "så mye bedre". Minst mulig organisering.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Red Rabitt

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Tullpip"
Hvorfor må vi bli mer samstemte? Skjønner at volumet på sangen blir høyere, men ellers? Det er det at det startes sanger i hytt og gevær, som du sier, som skaper den elektriske stemningen det avogtil snakkes om! Ekte engasjement! Jeg (dummingen) skjønner ikke hvorfor du absolutt vil samkjøre alle.


Kunne ikke vært mer enig. La tribunelivet leve sitt eget liv. Det er det som gjør stadion til det den er. La for Guds skyld ikke dette bli kuppet av enkeltpersoner som skal gjøre alt "så mye bedre". Minst mulig organisering.


Helt enig,men hva med oss i den stille grav på spv,er noen få som synger med hele tiden,men tror det er mange flere som vil,noe som kan gjørest for å oppmuntre folk?(ikke pålegg altså;).
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

paf

Det er alltid en bra ide å stå hvis man skal få god stemning. Det så ut som hele nedre D sto kampen gjennom i går og jeg tar det som en selvfølge at B og C gjorde det samme. Hvordan var det på nedre A, og blant gamlisene på øvre del?

Red Rabitt

Quote from: "paf"Det er alltid en bra ide å stå hvis man skal få god stemning. Det så ut som hele nedre D sto kampen gjennom i går og jeg tar det som en selvfølge at B og C gjorde det samme. Hvordan var det på nedre A, og blant gamlisene på øvre del?

Blir litt drøyt reise seg der borte,de gutta vil nok sitte:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Memelli

Quote from: "paf"Det så ut som hele nedre D sto kampen gjennom i går


Jepp, det gjorde vi. :)

Ingo

De to nye sangene som ligger på forsiden her, ble de synget i går! Når det gjelder å innføre nye sanger så må det organiseres, siden vi er blitt så mange i år.
All heder til folkene som innførte "gullet skal hem" på øvre H feltet, rett og slett en kongesang.
Der var ca 30 stykker som gang pÃ¥ gang sang sangen mot godset, slik resten av oss lærte den  etter hvert.
Gledelig er det av klappingen blir det mindre og mindre av, men forsatt blir klappet for mye spesielt til "vi vinner serien i år", noe som gjør det mer oppjaget1
Ellers er tempoet pÃ¥ sangene pÃ¥ øvre H  bra, ikke noe oppjaget der.
Virket ut så det ikke var så mye dobbel synging igår, noe som er meget positivt.
Trøkket på Hansa blir bedre og bedre, meget bra i går.

benny

Oppfordrer så mange som mulig på Hansa til å ta med seg et skjerf på kampene til å holde opp på bl.a "byen er Bergen".
SKJERFHAV ER FANTASTISK

knutern

Quote from: "paf"Det er alltid en bra ide å stå hvis man skal få god stemning. Det så ut som hele nedre D sto kampen gjennom i går og jeg tar det som en selvfølge at B og C gjorde det samme. Hvordan var det på nedre A, og blant gamlisene på øvre del?
Mange som satt på nedre A, men utover i kampen var det flere og flere som sto hele tiden. Det kommer med litt mer erfaring ;-)

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

skb!

Quote from: "Super Hasund"


Etter hva jeg hører, så var det flere som turde å synge mot VIF enn det var mot Godset. Dette kan selvsagt ha noe med motstanden og kampen å gjøre, men det ser uansett ut som vi er på en oppadgående kurve stemningsmessig.

Noe av det viktigste nå er å få med HELE stadion, ikke bare Hansa. Hver person som åpner kjeften på andre tribuner drar garantert med seg en til. Så ta tak i sidemannen, og få med dere folk rundt, slik at vi kan skape et helvetes trøkk i morgen og i resten av sesongen!

Brann_ruler86

Jeg tror det er veldig mange rundt om på stadion som har veldig lyst til å synge, men de vil ikke være førstemann til å åpne kjeften. Det trengs nok ikke mange som tør akkurat det før det runger over hele stadion.....
GÃ¥ ta banen!

skb!

Quote from: "Brann_ruler86"Jeg tror det er veldig mange rundt om på stadion som har veldig lyst til å synge, men de vil ikke være førstemann til å åpne kjeften. Det trengs nok ikke mange som tør akkurat det før det runger over hele stadion.....


Jeg tror det er viktig å få til vekselsrop med BT. For det første er det da mange som får følelsen av å være med å støtte laget verbalt, som gjerne tør være med mer senere (rekrutering av supportere), og for det andre er det lettere å synge med senere når du allerede har gjordt det tidligere i kampen.

Klaus_Brann

Quote from: "skb!"
Quote from: "Brann_ruler86"Jeg tror det er veldig mange rundt om på stadion som har veldig lyst til å synge, men de vil ikke være førstemann til å åpne kjeften. Det trengs nok ikke mange som tør akkurat det før det runger over hele stadion.....


Jeg tror det er viktig å få til vekselsrop med BT. For det første er det da mange som får følelsen av å være med å støtte laget verbalt, som gjerne tør være med mer senere (rekrutering av supportere), og for det andre er det lettere å synge med senere når du allerede har gjordt det tidligere i kampen.


Dette er veldig riktig og viktig ja!
Men BT "vet" at de skal svare nå, og det kommer de garantert til å gjøre imorra. Klart at VIF kampen for noen gikk på motstander og en heftig kamp, men tror ikke stemningen vil være særlig dårligere med 4-1 mot Start i morra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Hvorfor 4-1? Vi vil da vel ikke slippe inn mål?;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Hvorfor 4-1? Vi vil da vel ikke slippe inn mål?;)


Selvfølgelig ikke, men hvis resultatet i morra blir det samme som mot Enga, så tviler jeg på at stemningen er så mye dårligere enn forrige hjemmekamp. Det var det jeg ville frem til.
Men for all del, håper på 10-0 jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Memelli

Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.

skb!

Quote from: "Memelli"Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.


Det var direkte dårlig og skuffende. Hadde stor tro på denne samsangen med BT. Vi var litt uheldige også, et par av ropene ble ødelagt av at det skjedde noe på banen som tok oppmerksomheten.

Og dette var ikke det eneste som var dårlig. Syns også at Hansa var dårlig i dag. Det virket ikke som om alle hang seg på sangene, og det dabbet av da Brann lå under. det tok seg heller ikke opp etter utlikningen. Skjerpings til neste kamp!

Memelli

Jepp, helt enig. Satt på nedre felt A i dag, og det for siste gang. Det var ingen som sto og når jeg sto i første del av kampen fikk jeg bare beskjed av folk bak om å sette meg.

skb!

Quote from: "Memelli"Jepp, helt enig. Satt på nedre felt A i dag, og det for siste gang. Det var ingen som sto og når jeg sto i første del av kampen fikk jeg bare beskjed av folk bak om å sette meg.


Det hjelper lite at du har lyst til Ã¥ stÃ¥ eller synge nÃ¥r folk rundt deg ikke er lysten pÃ¥ Ã¥ bidra og henge seg pÃ¥. Slik var det pÃ¥ Hansa i dag, i motsetning til VIF kampen hang ikke folk seg pÃ¥ sanger. Heller ikke mange som tok opp skjerfene pÃ¥ byen  e bergen :(
Satser på at det blir bedre neste gang, det er tross alt 16. mai, men dette var svakt.

brann.avd.molde

Hvordan var stemningen ¨på hansa da den nye brann sangen skulle draes igang?

ikke alltid undertegnede har råd til å reise hjem på brann kamp grunnet strandet student tilværelse i molde
Eg må inn!

Lilleheil

Quote from: "brann.avd.molde"Hvordan var stemningen ¨på hansa da den nye brann sangen skulle draes igang?

ikke alltid undertegnede har råd til å reise hjem på brann kamp grunnet strandet student tilværelse i molde


Jævla dårlig. meg og noen kompiser pluss en gjeng te på ca 10 stk sang den flere ganger.. men INGEN var med på å synge. selv om ark med sangteksten var delt ut

skikkelig dårlig hansa

brann.avd.molde

Quote from: "Lilleheil"
Quote from: "brann.avd.molde"Hvordan var stemningen ¨på hansa da den nye brann sangen skulle draes igang?

ikke alltid undertegnede har råd til å reise hjem på brann kamp grunnet strandet student tilværelse i molde


Jævla dårlig. meg og noen kompiser pluss en gjeng te på ca 10 stk sang den flere ganger.. men INGEN var med på å synge. selv om ark med sangteksten var delt ut

skikkelig dårlig hansa


Får prøve på nytt mot sandefjord da, muligens flere klarer å henge seg på da. Eksamen går i dass, her skal ny brann sang læres inn
Eg må inn!

Speedy

halve felt B hadde ikke noe ark. Kom en dame og delte ut ark ca en halvtime før og da var det usedvanlig tomt på felt B. Lurte på om mangen var syk eller om det var sen buss fra fotikken. Hansa var pinlig dårlig, eneste gangen det ble skikkelig trøkk, var når noen på BT startet Heia Brann på tampen av kampen. Da tror jeg nesten hele stadion sang med.
Er uansett forståelig at Hansa er dårlig i dag slik Brann spiller. BLir helt matt av alle fellpasningen og elendige innleggene.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Falken

Quote from: "Memelli"Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.


Det er fordi Hansa starter ropet når enten Brann eller Start holder på å skape en sjanse.
Dårlig stemning fra Hansa i dag utenom 1-2 ganger når det var bra trøkk på "gullet skal hem".

Vestkanten

Noen ganger er det bra, noen ganger er det dårlig!
I dag var det dårlig, skikkelig dårlig. Dårlig kamp må ta mye av skylden.
Heia Brann!

Sopp

Quote from: "Falken"
Quote from: "Memelli"Var ikke så bra svaring av BT i dag som mot VIF. Til tider virket det som om de ikke gadd.


Det er fordi Hansa starter ropet når enten Brann eller Start holder på å skape en sjanse.
Dårlig stemning fra Hansa i dag utenom 1-2 ganger når det var bra trøkk på "gullet skal hem".


Dessuten kommer T-feltet og føkker opp rytmen
K Brann

Siggen

Sitter på bt og fikk frysninger første gangen "gullet skal hem" runget fra hansa i dag. Start supporterne ble helt stille og forbausende mange av dem applauderte sammen med oss på bt etterpå. Det dabbet imidlertid kraftig av utover kampen, som seg hør og bør når prestasjonene på banen var som de var.

Klaus_Brann

Quote from: "Siggen"Sitter på bt og fikk frysninger første gangen "gullet skal hem" runget fra hansa i dag. Start supporterne ble helt stille og forbausende mange av dem applauderte sammen med oss på bt etterpå. Det dabbet imidlertid kraftig av utover kampen, som seg hør og bør når prestasjonene på banen var som de var.


Ja, den følelsen satt jeg igjen med og. Står på Hansa, men syntes det var enda bedre trykk 1-2 ganger på denne i dag, og som tidligere nevnt på slutten med Heia Brann!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Syns trøkket på "Gullet ska hem" , "Byen e Bergen" og "Vi é berømte" var knallbra i begynnelsen av kampen. Spesielt førstnevnte var helt enorm!

At det ikke var så bra stemning senere i kampen, er jo selvsagt pga den begredelige innsatsen på banen. For å si det sånn: Når du står der sur og frustrert pga 2-2 med minutter igjen å spille, og du bare VET at dette ikke kommer til å gå veien, så er det ikke synging som er mitt hovedfokus i hvert fall. Vi er jo for faen ikke noe robot-kor som skal synge som om vi driter i hva som skjer på banen! De greiene får Foscha Fuula-gjengen ta seg av...

Når det gjelder tostemt-ropet, så startes det alt for mange ganger! For det første er det fint med variasjon i seg selv. For det andre så er det ikke lett å dra med resten av Stadion på sånt, hvis det skjer for ofte. Da blir det lett sett på som mas. Det får nøye seg med et par-tre ganger pr kamp. Men tidlig i kampen var det bra trøkk i svaret, og da fikk BT også litt hjelp fra langsidene - noe som gjorde at lydforsinkelsen ble ulik, og vi på Frydenbø fikk svarene ujevnt tilbake.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Det startes fortsatt alt for mange sanger i hytt og pine. Mange som hadde fått en del alkohol innabords før kampen merket eg. Det går best når det er Felt Z som starter. De høres best for stort sett alle. Og overdøver alle andre sanger som blir forsøkt startet. Fikk skikkelig gåsehud da BT startet "Heia Brann" med et vanvittig trøkk. Tror hele Stadion faktisk sang og ikke bare klappet då. Fortsett slik. Men ellers var det meste begredelig idag.
2.10.07-Gullet kom hem!

tj00m

nei helvette heller, igår, startet noen sang der, noen der og noen der, satan! virker jo som NM i å starte sanger!! Og så var det en gruppe på felt C så prøvde å starte den nye sangen som vi fikk utlevert på ark, som virkelig hadde blitt bra viss alle hadde fått den inn i hode.. Men så når brann stjeler ballen så begynner jo alle å klappe å synge ettelerant som de kan isteden for, uansett om de hører at noen prøver den nye sangen.. Den nye sangen ble vel ikke sunget skikkelig en eneste gang? Ivertfall fikk ikke eg det med meg, og eg står midt på felt C og var edru ; -) Nei for å konkludere, synst etter at start sitt første mål kom, så var det dårlig stemning (i forhold til de to andre hjemmekampene). Men prestasjonene på banen var jo der etter så...
Brann Bergens Stolthet!

Stoffi

Quote from: "skb!"
Quote from: "Memelli"Jepp, helt enig. Satt på nedre felt A i dag, og det for siste gang. Det var ingen som sto og når jeg sto i første del av kampen fikk jeg bare beskjed av folk bak om å sette meg.


Det hjelper lite at du har lyst til Ã¥ stÃ¥ eller synge nÃ¥r folk rundt deg ikke er lysten pÃ¥ Ã¥ bidra og henge seg pÃ¥. Slik var det pÃ¥ Hansa i dag, i motsetning til VIF kampen hang ikke folk seg pÃ¥ sanger. Heller ikke mange som tok opp skjerfene pÃ¥ byen  e bergen :(
Satser på at det blir bedre neste gang, det er tross alt 16. mai, men dette var svakt.



De gangene Byen e Bergen ble sunget, var det mens halve feltet allerede sang på sanger. Jeg gadd ikke å ta opp skjerfet, de får faen med starte sanger uten å ta det midt i munnen på andre. Sånne "halvveis-sanger" runger aldri uansett. Blir akkurat som å synge flerstemt, da er det bare til å gi opp.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Det som er helt utrolig og latterlig er at folk, midt på bataljonen sitt felt (B) sitter under hele 2 omgang!!! Var en stor gjeng midt på feltet som gjorde det....

Neste gang jeg ser det spanter jeg lett en cola på de med flygene levering!

Ellers så var ikke stemningen noe spesielt i dag, men det fristet jo heller ikke å støtte spillerne når de jobber og spiller så ufattelig dårlig!

Corran

Stemmningen var bra til tider den Og vi på BT hørte Hansa meget godt. Men etterhvert som spenningen ble stor og frustrasjonen større så ble vel stemningen deretter

Skal en på BT få lov å være litt kritisk til Hansa så må det være at gullet skal hem sangen startes og synges alt for ofte.
blir faen lei sangen i løpet av kampen Spesielt når det går så forbanna dårlig på banen.
Når det går dårlig er det vel andre sanger en gullet skal hem som passer bedre?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Siggen

Quote from: "Corran"gullet skal hem sangen startes og synges alt for ofte.
blir faen lei sangen i løpet av kampen Spesielt når det går så forbanna dårlig på banen.


Er litt enig. Man kunne for eksempel gjøre det til en tradisjon å synge denne hver gang Brann scorer og kun da. Da tror jeg ikke det er noen som blir lei av den ihvertfall....

Eivind

Stemningen var vel så som så den. Kan ikke forevente de store høydarne med det spillet.

Men kem i all verden som driver å starter denne:

Gashi, oleoleole. Gashi ole, Gashi ole, Gashi ole ole ole.

Dette er ett makkvert som Kanarifuglene har dullet i alle år med fula ole ole ole.

Passer ikke på stadion, så slutt med den!

tag7

både "gashi ole ole ole" og "gullet skal hem" blir dratt i gang alt for ofte, og eg kan ikke fatte koffor gashi ole sangen blir sunget. Heller gashi klapp klapp! Det var synd at ingen var med å dra i gang "bergens stolthet". For ofte på hansa er det tre forskjellige sanger som synges samtidig, dette blir til tider flaut og høres dårlig ut.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

weirus

hver gang nedre B prøver seg blir vi overkjørt med en annen sang fra øvre, kan ikke folk bare godta at noen andre startet en sang og for en gang skyld og jatte med på den istedenfor å konkurrere??
ble påpekt felere ganger under kampen.
og når det gjelder de åååååhhhh sangen- man hørte 1 delen og med en gang "teksten" begynte så gikk d i 100 og ingen klarte å følge med for det var umulig å vite kor i sangne man var..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Northside

Quote from: "weirus"hver gang nedre B prøver seg blir vi overkjørt med en annen sang fra øvre, kan ikke folk bare godta at noen andre startet en sang og for en gang skyld og jatte med på den istedenfor å konkurrere??
ble påpekt felere ganger under kampen.
og når det gjelder de åååååhhhh sangen- man hørte 1 delen og med en gang "teksten" begynte så gikk d i 100 og ingen klarte å følge med for det var umulig å vite kor i sangne man var..


At folk på øvre del starter sanger mens nedre del har begynt på en er jo ikke rart... Vi lengre opp på tribunen hører jo ikke nedre del med en gang liksom.

Og, for Ã¥ gjøre det klinkene klart! Er ikke jeg som synger med pÃ¥ Gashi ole ole :wink:  Har en følelse av at en del kanskje tror det med tanke pÃ¥ at jeg ser litt nedover europa nÃ¥r det gjelder stemning, hehe :)

Speedy

gashi ole sangen kom fra høyresiden av nedre felt B sett fra banen. Vi på felt B må synge veldig lavt, mitt i lalalala i byen e bergen starter andre siden med en annen sang og det gjør at alle tar ned skjerfene og rister på håvve.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brann&Bergen<3

Quote from: "tag7"både "gashi ole ole ole" og "gullet skal hem" blir dratt i gang alt for ofte, og eg kan ikke fatte koffor gashi ole sangen blir sunget. Heller gashi klapp klapp! Det var synd at ingen var med å dra i gang "bergens stolthet". For ofte på hansa er det tre forskjellige sanger som synges samtidig, dette blir til tider flaut og høres dårlig ut.


fins gode forklaringer på, "gullet skal hem" sangen er en sang som er ny og bra og mange like å synge den. Derfor blir den startet alt for ofte.
Når det gjelder "gashi ole ole ole" er det 4 IDIOTER (kaller de det) som vil ha den innført og synger den så ofte som mulig for å få folk me på den. Men håper for alt i verden de ikke klarer det for den er stragisk.

fettnok

vi er noe ett par stk som motarbeider den sangen det vi er god for. ole ole ole sanger? den sangen er så gjennomført jevlig som det er mulig å få det til.
ette går aaaaaldri bra!

anders millar

Hvorfor kan vi ikke dra i gang den gamle svante sangen da, til gashi.
Det kan bi jævlig bra trøkk.!
Brann, må ha det bare må ha det..

Erlend

Quote from: "Speedy"gashi ole sangen kom fra høyresiden av nedre felt B sett fra banen. Vi på felt B må synge veldig lavt, mitt i lalalala i byen e bergen starter andre siden med en annen sang og det gjør at alle tar ned skjerfene og rister på håvve.

AngÃ¥ende  lalalalallalla i byen er Bergen mÃ¥ den synges høyere! Blir bare en flau mumling

birki

ed hjertet i Brann og Bergen!

grei

Kan folk slutte med å mase om Svante-sangen hver gang vi har en ny spiller? Grunnen til at den slo så bra an med Svante er jo regnestykket populær spiller + at navnet passer veldig bra til melodien + tekst og navn med med bokstavrim som glir lett. Man bruker ikke opp sånne sanger på hvem som helst, spesielt ikke på folk med navn som overhodet ikke passer melodien. Og for guds skyld, spar oss for Gashi olé...

tj00m

synst det var artig når vi sang gullet skal hem sangen når de leste opp start sine spillere, kunne jo ikke høre speakeren en gang ; - )
Brann Bergens Stolthet!

viks

gashi ole burde vært tabu..

gashi klapp klapp, funker veldig bra, og det blir faktisk veldig trøkk på dn når alle stemmer i..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kapteinen

Stemningen var så som så, men det er jævlig bra når vi synger samlet.
Og det er der jeg lurer på en ting:
Hvis bf starter en sang, gidder da ikke øvre z og synge med?
Stod på nedre z ifjor og da var det litt sånn at man ikke skulle synge med ss sine sanger.Er det fortsatt noen som er så tett at de holder på med dette mot bf?

Hver for oss er vi helt middelmådig på volum på syngingen, men sammen synger vi ut alle!!!
Z

thesevs

Sitter pÃ¥ BT-Felt E. "Gullet ska hem" høres MEGET bra her borte, samme gjør "vi e brann bergens stolthet - sk brann bergens stolthet". Tenker pÃ¥ kampen mot VIF  - dÃ¥ sa Hanøy at ropene skulle gÃ¥ mellom Hansa og BT.
Eg hører ikkje om de andre langsidene drar med på denne... men sikkert litt kjedelig om vi synger veldig i utakt...

Må innrømme at motivasjonen for å svare då Brann var på sitt dårligste var heller lav, men det som ofte saboterer syngningen e den plutselige applausen som oppstår hvis vi gjenvinner ballen eller går i angrep.

NÃ¥r det gjelder "byen e Bergen" sÃ¥ mÃ¥ eg si meg enig i at sangen drukner litt i enkelte partier. Spes "lala"-delen e lav.  

Ellers har eg oppdaget en "fraksjon" pÃ¥ felt B og C (BT-svingen) som synger med og lager liv. Ved en anledning var det, utrolig nok, mer liv i svingen BT-felt A og B sammen med deler av pølsevippen (felt G)..  vipen e ikkje helt død! Dette e jo BT-sine felt, altsÃ¥ ikkje partoutkort. Bra jobbet!

Tilslutt vil eg gjerne ønske meg en lydtett boks vi kunne ha bygget over bortesupporterne  :-D
Må le.. Start-supporterne hadde ingen sanger - kun "ååååh", "ooh",eller "gi meg en S -S, T -T...."... hehehe
Sjekket forumet deres før kampen - klisje til tross - ja de lager sanger basert på Julius, Kaptein Sabeltann osv
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


krøvel vellevold

Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]
Legg ned hele klubben!

brann.avd.molde

hehe den var faktisk litt artig. morosam og god. støtter det forslaget
Eg må inn!

tr0Ndemann

Enig, kunne gitt et jævlig bra trøkk.. Om vi får -hele- stadion med på den. Dvs noen andre enn bare Hansa.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

skb!

Ikke noe dårlig forslag, selv om den kanskje burde vært postet i en annen tråd.
På dette hallo ropet tror jegvi kunne fått med større deler av Stadion enn bare Hansa. Det var en god melodi, og med en enkel og genial tekst så kan dette bli en slager, for lydnivået på denne kan bli enormt!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]


Vet ikke om du visste det, men denne er brukt av i alle fall Fredrikstad..

"Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Og holder du med ......
så ska du få se
guttæne køddær du`nte med..."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]


Vet ikke om du visste det, men denne er brukt av i alle fall Fredrikstad..

"Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Og holder du med ......
så ska du få se
guttæne køddær du`nte med..."


Vi brukte den før FFK kom rekende med den. Den versjonen som vi har mumlet (det er ikke så mange som har vært med på den) med at "vi hakkje vunne nåkke siden 1982", var laget for 13 år siden og stod bl.a. på trykk i The Red Army i 1997. Den gang hadde ikke FFK supportere i det hele tatt... Men for all del: Det er nok FFK som er "kjent" for den melodien her i Norge, så da kan vi vel ikke bruke den...


For øvrig heter originalsangen "Marching through Georgia" og har vært brukt som en loyalist-sang/anti-katolsk sang i Belfast og Glasgow siden 1920-tallet. Her er teksten som brukes der:

Hullo, Hullo
We are the Billy Boys
Hullo, Hullo
You'll know us by our noise
We're up to our knees in Fenian blood
Surrender or you'll die
For we are
The Brigton Derry Boys

Denne teksten er nå ulovlig å synge på Rangers' kamper.

Men det er veldig vanlig på engelske kamper å synge noe på samme melodi: F.eks.

Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
And if you are a Tott'ham fan
Surrender or you die
Cos we all follow the Arsenal
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"Hva med denne her? Legg merke til det fantastiske trøkket når de roper "hellooooo! Hellooooo!".



http://youtube.com/watch?v=Fz0BlDfEIXI



Vi har jo sunget (mumlet) litt på denne før. Men etter cupfinalen 04 har vi ikke lenger kunnet bruke den pga teksten var "vi hakkje vunne nåkke siden 1982". Jeg foreslår følgende tekst til denne melodien:



Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Hallo, hallo,
vi é så jævlig god.
Vi vinner bare serien hvis Solli knyter sko,
vi é Brann i fra Bergen.



I forhold til slik de synger på snutten, er "Bergen" kanskje en stavelse for mye, men det går likevel fint![/url]


Vet ikke om du visste det, men denne er brukt av i alle fall Fredrikstad..

"Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Hællæ, hællæ
Fredrikstad er her
Og holder du med ......
så ska du få se
guttæne køddær du`nte med..."


Vi brukte den før FFK kom rekende med den. Den versjonen som vi har mumlet (det er ikke så mange som har vært med på den) med at "vi hakkje vunne nåkke siden 1982", var laget for 13 år siden og stod bl.a. på trykk i The Red Army i 1997. Den gang hadde ikke FFK supportere i det hele tatt... Men for all del: Det er nok FFK som er "kjent" for den melodien her i Norge, så da kan vi vel ikke bruke den...


For øvrig heter originalsangen "Marching through Georgia" og har vært brukt som en loyalist-sang/anti-katolsk sang i Belfast og Glasgow siden 1920-tallet. Her er teksten som brukes der:

Hullo, Hullo
We are the Billy Boys
Hullo, Hullo
You'll know us by our noise
We're up to our knees in Fenian blood
Surrender or you'll die
For we are
The Brigton Derry Boys

Denne teksten er nå ulovlig å synge på Rangers' kamper.

Men det er veldig vanlig på engelske kamper å synge noe på samme melodi: F.eks.

Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
Hello, Hello
We are the Arsenal Boys
And if you are a Tott'ham fan
Surrender or you die
Cos we all follow the Arsenal


Den ble vel suttet å synge ved cupfinalen..Har hørt den og sunget den, men siden vi ikke har brukt den på noen år, kom det bare som en opplysning hvis du ikke visste det Krøvel.
Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"[ Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....


Hæ? Ka snakker du om her?
Legg ned hele klubben!

Chris*

Godt forslag av krøvel her. Dette er absolutt en sang man burde satse på..
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"[ Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....


Hæ? Ka snakker du om her?


Det vet du vel...Du kommer med den samme "sutringen" om denne, som du gjorde da det var mange som ikke ville bruke "rellion" melodien til Enga, fordi de forbandt den med Enga.
Men det gjorde ikke du...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"[ Det du snakker om var Enga sin, ikke FFK sin, tror du surrer nå....


Hæ? Ka snakker du om her?


Det vet du vel...Du kommer med den samme "sutringen" om denne, som du gjorde da det var mange som ikke ville bruke "rellion" melodien til Enga, fordi de forbandt den med Enga.
Men det gjorde ikke du...


Ja? Og så?

Det var jo sånn motstand mot Blue Moon-melodien fordi Klanen liksom var kjent for den. Så hvorfor skulle det ikke være motstand mot en melodi FFK-fansen er "kjent" for?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg har aldri sagt at de er "kjent" for den. Klanen er mye mer kjent generellt i fotball Norge, spesielt med den sangen.
Og den versjonen vi har som du påpeker, er mer kjent enn den vi hadde før Enga`s rellion...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Er Fredrikstad kjent for noe som helst?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

smaalanda

Quote from: "Nixon"Er Fredrikstad kjent for noe som helst?


Utenom norges styggeste dialekt har di ingenting nei.
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Nixon"Er Fredrikstad kjent for noe som helst?


Utenom norges styggeste dialekt har di ingenting nei.


Denne ville jeg nå tildelt Trondheim...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

serty

fields of athenry (fields of anfield road)

her e vi fra brann stadion
der ekte lidenskap har et navn
og det e brann
vi har cato på vår back
og enga dauer av skrekk
for gullet det skal hem til bergen by

vebo

Tar det en gang til her jeg:


Quote from: "vebo"Sorry, men den passer ikke melodien i det hele.

http://www.chivalry.com/cantaria/sounds/fields-athenry-x.mp3
Tiocfaidh ár lá

serty

Quote from: "vebo"Tar det en gang til her jeg:


Quote from: "vebo"Sorry, men den passer ikke melodien i det hele.

http://www.chivalry.com/cantaria/sounds/fields-athenry-x.mp3

tar den også her.
så etterpå at den ikke passet så bra

millermania

fields of anfield road

http://www.youtube.com/watch?v=AXeIVc49cBY

Prøvd meg på denne tidligere:

Kom igjen Brann fra Bergen by
for vi e her, lagets tolvte man(lagets tolvte mann)
Vaagan Moen på vår ving
Så kom igjen stå opp og syng
For vi synger for vårt kjære Brann

serty

Quote from: "millermania"fields of anfield road

http://www.youtube.com/watch?v=AXeIVc49cBY

Prøvd meg på denne tidligere:

Kom igjen Brann fra Bergen by
for vi e her, lagets tolvte man(lagets tolvte mann)
Vaagan Moen på vår ving
Så kom igjen stå opp og syng
For vi synger for vårt kjære Brann


burde vært "for synger for vårt kjære SK Brann" syns det ble litt bedre flyt med SK foran

millermania

enig med den:

Kom igjen Brann fra Bergen by
for vi e her, lagets tolvte man(lagets tolvte mann)
Vaagan Moen på vår ving
Så kom igjen stå opp og syng
For vi synger for vårt kjære SK Brann

laop

Har vært i England to ganger for å se M.united. Og la merke til begge gangene at det synges stortsett hele tiden på puben før kamp, vel og merke,uten musikk.

På den måten kan fler få mulighet til å få øvd inn ny sanger, og repetert andre som er sunget før.

Før Brann kamper spilles Brann-sanger over anlegget på fotballpuben hele tiden, kanskje d hadde vært lurt å ha en halvtime med sang fra egne stemmer?

Har sett og vet, lat lapper rundt på Hansa ikke er effektivt, og vanskelig å lese inn en sang. Mye lettere å synge de inn ;)

Bare et forslag...:D

Chrisstah

Quote from: "krøvel vellevold"Det nytter ikke så mye å skrive her på forumet hva folk skal gjøre. "Ingen" som får det med seg likevel. Kanskje det nytter å skrive noe på forsiden av bataljonen.no. Men det som hadde vært mest fornuftig, er å dele ut en lapp til alle som kommer inn på hhv Hansa og BT: "Hansa/Frydenbø-svingen roper: "VI E BRANN - BERGENS STOLTHET", BT-tribunen svarer: "SK BRANN - BERGENS STOLTHET!". Det er det eneste som må stå på det arket. Ikke ett ord til. Står det for mye tekst, gidder ikke folk å lese det. Eller de putter det i lommen. Så drit i sangtekster på et ark! Står det KUN det jeg sa, så får folk det kanskje med seg. Skal vi unngå at halve Hansa svarer i stedet for at BT svarer, er dette måten å gjøre det på. Ikke noe storskjerm eller at speaker skal fortelle - det blir bare pinlig! (Spesielt når Klanen kommer på besøk...)


dette burde blitt gjort mot Rbk.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

thesevs

Det har blitt delt ut sangtektster i mange kamper, men uten at eg har merket så mye mer stemning. Vi e en gjeng på øvre delen av felt E som synger med, samt litt spredt utover. RBK-kampen vil nok begynne treigt, men vil nok ta seg opp etterhvert!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Super Hasund

Om siden mannen din isje synger må du gje beskjed te de at de må være med.
La Folket Synge

*Feltz*

Chrisstah

mente ikke sangtekster, for det e helt håpløst å få med hele Bt til å synge sanger. Men Brann Bergens stolthet burde gått greit å få de med på !
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

SKBRANN1908

Føler at sangen ikke tar av før "...fra nordnes til loddefjord torg..."

Hadde det vært en ide å begynne på "Fra nymark t laksevåg...." rett etter man e ferdig med "....gullet skal hem!" Da blir det mer trøkk i sangen!!

Evt kan man synge høyt:

"t' Bergen, t' Bergen, t' Bergen" imellom istedenfor

"geir hasund, geir hasund, geir hasund"????

Sangen e for spesiell til å blande inn geir hasund...

Ja han har scoret noen viktige og fine mål, men la oss stoppe der

Northside

Kan ikke gjøre drastiske endringer på en sang som sitter så pass bra som gullet skal hem.

Men å bytte "geir Hasund" fungerer fint. Rop heller "Te Bergenx3"

Pondan

Drittlei hele jævla sangen, hadde vert spesiell om vi sang den 3-4 ganger i løpet av kampen, ikke ca 16 ganger som no! fjernt..

Brann&Bergen<3

Quote from: "Pondan"Drittlei hele jævla sangen, hadde vert spesiell om vi sang den 3-4 ganger i løpet av kampen, ikke ca 16 ganger som no! fjernt..


Kunne ikke vert mer enig. Men eg synger med når det begynne å blir trøkk på den.

klysa

Er ikke løye det ikke blir stemning visst ingen gidder å henge seg på en sang før "trøkket" er der!

Speedy

Quote from: "klysa"Er ikke løye det ikke blir stemning visst ingen gidder å henge seg på en sang før "trøkket" er der!


Sant det, men sånn er flertallet på Stadion. Selv om riktignok de fleste lar vær å synge pga de ikke liker å høre sin egen stemme.
Sangen blir ikke sunget like ofte lenger, under 10 ganger pr. kamp (hjemme iallefall).
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brann&Bergen<3

Quote from: "klysa"Er ikke løye det ikke blir stemning visst ingen gidder å henge seg på en sang før "trøkket" er der!


er kun den sangen jeg ikke synger med fra første sekund. Er ofte med å starte sanger jeg, men er bare at jeg er jævla lei den sangen derfor!

Skyscraper

Quote from: "NorthsideFCDH"Kan ikke gjøre drastiske endringer på en sang som sitter så pass bra som gullet skal hem.

Men å bytte "geir Hasund" fungerer fint. Rop heller "Te Bergenx3"


Tull og tøys. "Geir Hasund"-delen startet som en tidig spøk og slik skal den også fortsette. Viser et aritig initiativ.
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Red Rabitt

Synest det burde blitt lagd en Brann supporter sang med rule Braitannia som melodi! Vi er jo engelsk innspirert som bare det, så kanskje det hadde funket?
Er ihvertfall en skikkelig Krigersk melodi.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Speedy

Quote from: "Red Rabitt"Synest det burde blitt lagd en Brann supporter sang med rule Braitannia som melodi! Vi er jo engelsk innspirert som bare det, så kanskje det hadde funket?
Er ihvertfall en skikkelig Krigersk melodi.


Nå holder vi på felt b på å innføre sollisangen, som har denne melodien. Hadde blitt stolt om hele hansa sang på denne, og da spesielt mot rosenborg.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"
Quote from: "Red Rabitt"Synest det burde blitt lagd en Brann supporter sang med rule Braitannia som melodi! Vi er jo engelsk innspirert som bare det, så kanskje det hadde funket?
Er ihvertfall en skikkelig Krigersk melodi.


Nå holder vi på felt b på å innføre sollisangen, som har denne melodien. Hadde blitt stolt om hele hansa sang på denne, og da spesielt mot rosenborg.


Hvordan går den?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

Se på Solli,
han ofrer alt for Brann,
Solli, Solli, Solli, skål for han
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Manx

Synes den gamle svante sangen bør gå til en mer trofast sliter, som cato;

Se på cato
han ofrer alt for brann
cato cato cato, blør for brann/oss.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Klaus_Brann

Quote from: "Speedy"Se på Solli,
han ofrer alt for Brann,
Solli, Solli, Solli, skål for han
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

http://www.fanziner.net/d12m/pdf/d12m-3-2000.pdf

side 32 av 40


Noen tanker om stemingen på tidligere SS i "Den 12.Mann 2000"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

symo

Når vi snakker om sangene "skillingsboller" "iaiaiao" og "brann fra bergen" med flere så har det da heller aldri vert noe særlig trøkk på disse. Og det tror jeg det aldri kommer til bli.

De jeg savner som det har vert trøkk på er "dø for brann" og "vestlandets konger"

Sangen "vi e fra bergen, og vi e stolt av det" tror jeg ble oppbrukt av altfor hyppig synging da den var pop. Personlig har jeg ikke likt denne sangen da den bare handler om oss selv. Akkurat som jeg også hater sangen "for vi svikter aldri brann" og lignende sanger.

Det jeg syns er rart er at vi blir svakere og svakere på "vi e de beste" og "for vi har vert på purken". "Så kom igjen" bør vi bli bedre på.

Og unngå klapping spessielt på ropene"vi e brann" "heia brann" og "vi e berømte"

Super Hasund

Quote from: "thesevs"http://www.fanziner.net/d12m/pdf/d12m-3-2000.pdf

side 32 av 40


Noen tanker om stemingen på tidligere SS i "Den 12.Mann 2000"


Likte godt dette sitatet.
Brann kunne
godt tenke seg å bruke mikrofoner
foran oss for å få mer lyd, og flere
forslag dukker sikkert opp. Mitt
forslag er helt annerledes: *Hvis hver
enkelt gjør sitt beste for å støtte laget
kampen gjennom blir det
kanonstemning*, og vi hjelper laget til å
gjøre det bedre-
La Folket Synge

*Feltz*

paf

Quote from: "Super Hasund"
Likte godt dette sitatet.
Brann kunne
godt tenke seg å bruke mikrofoner
foran oss for å få mer lyd, og flere
forslag dukker sikkert opp. Mitt
forslag er helt annerledes: *Hvis hver
enkelt gjør sitt beste for å støtte laget
kampen gjennom blir det
kanonstemning*, og vi hjelper laget til å
gjøre det bedre-

Som artikkelforfatter er det vemodig å si at det samme gjelder i dag. Syng deg hes for Brann i morgen!

mads1..

Hva skjer m stemningen i en sånn viktig kamp...
Selv gullet skal hjem var halveis.
Hvor var den nye bubbles sangen???????
Kan ikke vi konsentrere oss om de enkle klassiske sangene som vi alt har...
Folk foreslår og lager en haug m nye sanger men ingen blir innført.
Bare 3 kamper igjen,så til sang gruppen. Eg tror dere har mye å jobbe til neste år....for i år har ikke d kommet en ny sang..
jada gullet skal hjem.....
Ser lyst på året..

weirus

hørte bubbles sangen bli prøvd på 1 gang...
tror problemet ligger i at det ikke er så mange som kjenner igjen melodien, og de melodilinkene som har lagt ute her har jo vært horible i forhold til å kunne få med seg melodien skikkelig...
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Red Rabitt

Helt utrolig skandale stemning i dag, snakk om et publikum som undervurderer motstanderen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

HansaInferno

Dårlig steming, men den tar seg opp igjen. Var helt merkelig i går for å være helt ærlig, man synger men det er noe som ikke stemmer. Selv hører jeg alltid min egene stemme best siden jeg prøver å synge så høyt som mulig, men i går var det på grensen til pinlig.
Breiflabben, baby!

Skumling

3 hjemmekamper igjen nå. På tide at Stadion-trollet våkner? Vi jager gull. Nå må enhver ta seg sjøl i nakken, drite i hvem vi spiller mot og evt dårlig spill. Det er poengene som er viktig. Forventer vokal orkan i de siste kampene og at ikke kamputviklingen skal bestemme trøkket så til de grader som det altfor ofte gjør.

Nuen

Sitat fra forumet til plankehauen:

Og en brann mann her som nevner stemningen på brann stadion, og kan ikke bli mer enig, det er ett så sinnsykt trøkk på brann stadion at det er til å bli redd av! Alle folka på alle tribuner er med (med naturlig unntak av borte supportere) og skaper ett sinnsykt liv på brann stadion,
:)
2.10.2007

grei

Tja... Av og til er det sÃ¥nn pÃ¥ Stadion, andre ganger, som mot Sandefjord, er det ganske svakt. Men mot FFK var det veldig bra til Ã¥ være borte, hvilket bærer  bud om en sÃ¥rt tiltrengt skjerping.

I kampene som gjenstår gjelder det at alle og enhver kaster de hemninger de måtte ha og brøler dyrisk kampen igjennom. La dette bli året der Brannsupporterne viste autoritet og rett og slett sang gullet hem.

Red Rabitt

Quote from: "grei"Tja... Av og til er det sÃ¥nn pÃ¥ Stadion, andre ganger, som mot Sandefjord, er det ganske svakt. Men mot FFK var det veldig bra til Ã¥ være borte, hvilket bærer  bud om en sÃ¥rt tiltrengt skjerping.

I kampene som gjenstår gjelder det at alle og enhver kaster de hemninger de måtte ha og brøler dyrisk kampen igjennom. La dette bli året der Brannsupporterne viste autoritet og rett og slett sang gullet hem.


Helt enig! Nå er det på tide å kaste hemningene! Lag stemning, fyr øl og syng for vårt uvirkelige seriegull!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Janki

Elektrisk stemmning til tider i går. Hadde frysninger før kampstart og etter

1-0  Beina mine var helt gele.

1-1 Da mÃ¥tte jeg konsentrere meg om Ã¥ puste. Vi holdt et vanvittig trykk pÃ¥     sanger ved dette punktet... Stille i 15sek ogsÃ¥ maler vi pÃ¥ igjen...

2-1 E D muli??? Kaboom!!! Stadion eksploderer:)Blir stående å juble mens jeg nyter synet av jubel og svaiende flagg.

3-1 Vi e best i abolutt alt... BRANN Bergens STOLTHET.


Men sÃ¥ til rosinen... Hvorfor gÃ¥r det ikke ann Ã¥ være samstemte pÃ¥ Hansa? Er en klikk som har bestemt seg for at her styrer vi???  PÃ¥ B-feltet ble det startet sang og godt inne i de begynner klikken pÃ¥ en helt annen sang... Ka e vitsen? Mye bedre vi jobber sammen.

"Tjokk å feit å full og seriegull;)"

Christian

Etter kampslutt i går var det jo det glade kaos. Sanger ble startet over hele Stadion. Bare flott! Når folk er så med skal vi bare være glad for det. Innimellom samles de mange stemmer og trøkket blir fantastisk. Det er jo dette som er ekte, ukoreografert tribuneliv.

Henriki

Quote from: "Janki"
"Tjokk å feit å full og seriegull;)"


Vi hopper opp og ned som lillestrøm.

Syns ikkje denne sangen passer seg på stadion.
Kan ikkje begynne pÃ¥ samme mÃ¥tte som lillestrøm supporterene, hoppe opp og ned, skikkelig kjedelig og uten innvirkning fra ka som skjer pÃ¥ banen.  

(min mening)  :D

thesevs

Quote from: "Henriki"
Quote from: "Janki"
"Tjokk å feit å full og seriegull;)"


Vi hopper opp og ned som lillestrøm.

Syns ikkje denne sangen passer seg på stadion.
Kan ikkje begynne pÃ¥ samme mÃ¥tte som lillestrøm supporterene, hoppe opp og ned, skikkelig kjedelig og uten innvirkning fra ka som skjer pÃ¥ banen.  

(min mening)  :D


Du ser det helt feil - sangen synges fordi vi VET at vi har vunnet gullet. Vi synger jo gullet ska hem - er vi også da upåvirket av hva som skjer på banen? Det er en spontan og humoristisk sang - passet inn i går og passer inn i gullfeiringen fremover.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

tr0Ndemann

Er enig. I går var det FESTING på tribunene, spesielt på slutten av kampen - og da må det være lov å hoppe opp og ned mens man synger en såppas humoristisk sang som Tjukk og feit og ful og seriegull"!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Christian

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Henriki"
Quote from: "Janki"
"Tjokk å feit å full og seriegull;)"


Vi hopper opp og ned som lillestrøm.

Syns ikkje denne sangen passer seg på stadion.
Kan ikkje begynne pÃ¥ samme mÃ¥tte som lillestrøm supporterene, hoppe opp og ned, skikkelig kjedelig og uten innvirkning fra ka som skjer pÃ¥ banen.  

(min mening)  :D


Du ser det helt feil - sangen synges fordi vi VET at vi har vunnet gullet. Vi synger jo gullet ska hem - er vi også da upåvirket av hva som skjer på banen? Det er en spontan og humoristisk sang - passet inn i går og passer inn i gullfeiringen fremover.

Sangen er repetetiv, platt og ligner fuglesang. Bør kveles tidlig før den får bedre fotfeste.


ostraume

En elendig evighetssang som er Fula verdig.

Greit at den synges i "stille" perioder, men i går tok den overhånd når Byen er bergen og Gullet skal hem kunne runget. Ikke bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: "Christian"
Quote from: "thesevs"
Quote from: "Henriki"
Quote from: "Janki"
"Tjokk å feit å full og seriegull;)"


Vi hopper opp og ned som lillestrøm.

Syns ikkje denne sangen passer seg på stadion.
Kan ikkje begynne pÃ¥ samme mÃ¥tte som lillestrøm supporterene, hoppe opp og ned, skikkelig kjedelig og uten innvirkning fra ka som skjer pÃ¥ banen.  

(min mening)  :D


Du ser det helt feil - sangen synges fordi vi VET at vi har vunnet gullet. Vi synger jo gullet ska hem - er vi også da upåvirket av hva som skjer på banen? Det er en spontan og humoristisk sang - passet inn i går og passer inn i gullfeiringen fremover.

Sangen er repetetiv, platt og ligner fuglesang. Bør kveles tidlig før den får bedre fotfeste.


Sangen passer perfekt for feiring av en stor anledning. Ikke inneholder den noe lalalalla-elementer heller, så noen kfl sang er det ikke.
"og der snubler Sæternes igjen"

Baunebob

Helt utrolig på stadion igår. Hansa ved innmarsj var et helt uforglemmelig syn. Masse flagg, blusset, alt.. Helt utrolig vakkert.

Har aldri vært på Stadion hvor det har vært slik stemning. Ikke en stadion i Norge som når oss til knærne engang.

smaalanda

Quote from: "Baunebob"Helt utrolig på stadion igår. Hansa ved innmarsj var et helt uforglemmelig syn. Masse flagg, blusset, alt.. Helt utrolig vakkert.

Har aldri vært på Stadion hvor det har vært slik stemning. Ikke en stadion i Norge som når oss til knærne engang.


Noen som har bilde av hvordan det så ut på Hansa med alle flaggene ? Uten all røyken liksom, hadde vært litt kjekt å sett.
KMO!!!

Northside

Quote from: "ostraume"En elendig evighetssang som er Fula verdig.

Greit at den synges i "stille" perioder, men i går tok den overhånd når Byen er bergen og Gullet skal hem kunne runget. Ikke bra.



herregud, hva vil folk egentlig? Skal vi stå rett opp og ned å mumle på de vanlige sangene våre resten av livet? Er det rart vi blir rangert som en av de svakere supporterene i forhold til antall tilskuere?

Den gangen det var liv i leiren så hadde vi variasjon i sangene våre, deriblandt litt hopping/vifting med skjerf og flagg.

"Tjokk å feit å full og seriegull" har ingenting med Fuglene å gjøre! Dette er en sang som kan brukes for å heve stemningen, skape liv og rable gal etter når laget gjør det bra. Det er heller ikke noe konstant "lalling" her slik som fulgene driver på med...

Vi er blitt så utrolig A4 supportere at det er skummelt, når selv slike sanger ikke kan synges pga de nesten kan forveksles med fuglene, da har vi tapt!

kapteinen

Syntes ikke at den sangen er noe veldig trommesang og å sammenligne den sangen med en evighetssang blir jo litt teit for han gikk jo bare omigjen et par ganger når den ble sunget.altså like mange ganger som de fleste andre sangene våre.

Men det er er vel lite å krangle om, for folk likte sangen og sang for full hals, så de som ikke likte den kan bare grine så mye de vil for flertallet likte den.
Z

grei

Quote from: "NorthsideFCDH"
"Tjokk å feit å full og seriegull" har ingenting med Fuglene å gjøre! Dette er en sang som kan brukes for å heve stemningen, skape liv og rable gal etter når laget gjør det bra. Det er heller ikke noe konstant "lalling" her slik som fulgene driver på med...

Det er ikke noen typisk fuglesang sånn som folk skal ha det til nei, grunnen til at folk påstår det er vel at den ble gjentatt og at LSK (i likhet med veldig mange andre) bruker samme melodi. Det finnes nok andre sanger med gulltema som er mer inkluderende og dermed bedre egnet til allsang, men folket kan slappe helt av, vi tar ikke gull i hver kamp (unntatt nå for tiden...), og den blir neppe å høre jevnlig. Som et humørfylt parantes og spontan gledessang var den herlig. Greit å ha noe annet enn "gullet ska hem" som mange tross alt begynner å gå rimelig lei av.

I det hele tatt bra med liv og spontanitet i de seneste kampene. Under siste hjemmekamp bør "Det kommer/har komt hem" runge (selv om det har blitt velk mye "hem" nå), og gjerne også en annen gullsang som har blitt foreslått her inne (mel: Carefree, wherever you may be):

SK, SK Brann
Beste lag i Norges land
NÃ¥r vi tar gull skal dokkar se
Kordan vi skal feire det

Brann_ruler86

Syns det gjorde seg med litt liv og røre på tribunen. Jeg kan ikke fordra stilen KFL kjører, men jeg syns det var flott at det ble litt stilig visuelt med hopping og vifting med skjerf.

Forøvrig et fantastisk syn å se folk holde opp skjerfene rundt hele stadion på 'Byen e Bergen' etter kampslutt.
GÃ¥ ta banen!

dudo

Var det bare jeg som sang "Tjukk og feit og full av seriegull"?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

JA!Et lite sekund så syntes jeg det lignet på cupfinalen mot Lyn, med alle skjerfene oppe, men så innså jeg at dette topper den:-)

SINNSYKT TRYKK på slutten i går. Er sikker på at ALLE var med på Vi e berømte, Gullet og Byen e Bergen på slutten der, helt rått..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kararay

Quote from: "grei"og gjerne også en annen gullsang som har blitt foreslått her inne (mel: Carefree, wherever you may be):

SK, SK Brann
Beste lag i Norges land
NÃ¥r vi tar gull skal dokkar se
Kordan vi skal feire det


Den går slik:
SK, SK Brann
Vi er best i dette land
Når vi tar gull ska dåkkar se,
Kordan vi ska feire det.

;) Men er enig at denne kan godt prøves.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

pissepåengen

Quote from: "krøvel vellevold"


og det bestemmer du?
Bergen ut av norge!

Northside

Virker som alt av sanger som slår til om dagen i grunn er lavmål, feil, teit, kanariting osv.

Håper herved folk slutter å finne på nye sanger, rop eller andre sprell i kampenshete...

krøvel vellevold

Quote from: "pissepåengen"
Quote from: "krøvel vellevold"


og det bestemmer du?
Legg ned hele klubben!

crm

Det er faktisk ganske rart at denne fikk så raskt fotfeste, da den, som Krøvel påpeker, er noe intern. Når det er sagt må det være mulig å kvitte seg med denne angsten for å på død og liv ikke ha noen fellestrekk med alt som lukter av fugl. Er helt enig med Northside i at det må være rom for hopping og fysiske utskeielser når anledning innbyr til det. Dette var jo helt vanlig ni-ti år tilbake. "Tjukk og feit og full og seriegull" er uansett et fenomen for en spesiell situasjon som neppe kommer til å plage sutrekoppene i årevis.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "pissepåengen"
Quote from: "krøvel vellevold"


og det bestemmer du?


Men det virker som du nesten er mer irritert på hvor sangen kommer fra (Barten) enn selve sangen. Jeg synes den var herlig selvironisk og passet bra i gullrusen. Da skal vi ha slike sanger som man kan rable litt gal til!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Fotballjent'n=)

Det er en morsom, spontan og humoristisk sang som jeg ikke hadde noe i mot ble sunget på tribunen. Men å synge den hele tiden når vi skal hylle spillerne, synes jeg det blir litt feil. Da hadde det passet bedre med gullet ska' hem, vi e berømte Brann fra Bergen, eller noe i den duren.

Men for all del, fortsett med spontane og humoristiske sanger, bare ikke gjenta de gjennom hele kampen.
ølv betyr ikke en skitt!:)

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"Virker som alt av sanger som slår til om dagen i grunn er lavmål, feil, teit, kanariting osv.

Håper herved folk slutter å finne på nye sanger, rop eller andre sprell i kampenshete...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold""Kjukk og feit og full og seriegull" er INTERN humor, uten noe poeng for andre enn den interne gjengen.


Hvilken intern gjeng? Kan vi snakke om en intern gjeng under en slik opplevelse som i går? Hvis vi noengang har vært samlet så må det ha vært i går!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ Men det virker som du nesten er mer irritert pÃ¥ hvor sangen kommer fra (Barten) enn selve sangen.  
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold""Kjukk og feit og full og seriegull" er INTERN humor, uten noe poeng for andre enn den interne gjengen.


Hvilken intern gjeng? Kan vi snakke om en intern gjeng under en slik opplevelse som i går? Hvis vi noengang har vært samlet så må det ha vært i går!


Spør de tusener som sang dette i går, hva som var poenget med "kjukk og feit og full". Bare "det utvidete Barten-miljøet" vet jo hva det går i. De har mage-fetisj. Resten av Hansa har jo ikke det, så for alle andre blir det jo meningsløst å synge noe sånt.
Legg ned hele klubben!

Chris*

En stor del av grunnen til at så mange omfavnet denne sagen er rett å slett i mangel på en skikkelig "hoppedanseogjublesang" på stadion. Folk ville bevege seg, hoppe og danse, og dette gjør seg ikke til "Gullet ska hem", eller "Byen e Bergen".
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

crm

Nettopp, derfor fremstår Krøvel som ganske humørløs i denne sammenhengen. Om argumentet er at ikke hele stadion kan runge med, vil logikken være at nye sanger må forbys. Det var uansett ikke mangel på runging på noen sanger, aller minst Byen e Bergen og Gullet ska hem.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Spør de tusener som sang dette i går, hva som var poenget med "kjukk og feit og full". Bare "det utvidete Barten-miljøet" vet jo hva det går i. De har mage-fetisj. Resten av Hansa har jo ikke det, så for alle andre blir det jo meningsløst å synge noe sånt.


Spiller det noen rolle i det hele tatt? Mener du at folk skal stoppe opp og vurdere om denne sangen har relevans for deres liv? Har du f.eks. "vært på purken"? Denne sangen er mye mer løssluppen enn f.eks. Gullet ska hem som blir mer sangkoraktig. I den situasjonen i går var den nye rett sang til rett tid etter min mening!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

maknu

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold""Kjukk og feit og full og seriegull" er INTERN humor, uten noe poeng for andre enn den interne gjengen.


Hvilken intern gjeng? Kan vi snakke om en intern gjeng under en slik opplevelse som i går? Hvis vi noengang har vært samlet så må det ha vært i går!


helt enig, herlig å oppleve spontan allsang og gledesrus som ikke er gjennom tenkt og levert ut på lapper. Det finnes ikke grupper, gjenger og interne fakter på en slik kveld.
ULLET KOM HEM!!! GRATTIS ALLE BRANN FANS

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"


Vi bør huske på kvaliteten på sangene våre ja, men en sang som dette i ny og ne når folk rabler gal, det har jeg ingenting imot. Virker heller ikke som resten av tribunen har noe imot det.

For meg så kan folk synge hva pokker de vil på stadion, noe en del også gjør. Men fungerer ikke sangen så slår den aldri til, og fungerer ikke sangen så er det heller ingen andre som hører sangen...

pellerud

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "NorthsideFCDH"Virker som alt av sanger som slår til om dagen i grunn er lavmål, feil, teit, kanariting osv.

Håper herved folk slutter å finne på nye sanger, rop eller andre sprell i kampenshete...


Og hva har f.eks. "Vi har vert på purken hele gjengen..." å gjøre med Brann og Brannpublikum å gjøre? Absolutt ikke alle på Stadion som har vært det.... All humor starter med en intern greie, noe utvikler seg og blir felleseie, uten at man absolutt skal skjønne opphavet og meningen med det. Akkurat som mange gikk rundt og sa "Toppa heile driden" for et par år siden. Til slutt var uttrykket så utbredt, at mange som sa det nok ikke kjente opphavet.

Christoball

velger Ã¥ se pÃ¥ den sangen som ett bittelite steg i riktig retning...  har savnet de spontane litt morsomme sangene...

sier ikke at denne var superb, men virket jo spontan og morsom... :P

krøvel vellevold

Quote from: "crm". Om argumentet er at ikke hele stadion kan runge med, vil logikken være at nye sanger mÃ¥ forbys.  .


Det er uansett feil dag å innføre sanger som ikke apellerer til hele Stadion. I går var en dag der vi hadde potensiale til å få Stadion til å synge med på mye. Likevel så er det noen som starter denne "kjukk og feit og full"-sangen om og om igjen. I det uendelige. Noe som vel egentlig dreper muligheten til å få hele Stadion med på et kanontrøkk. For en sånn sang får du rett og slett ikke hele Stadion med på!
Legg ned hele klubben!

skb!

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "crm". Om argumentet er at ikke hele stadion kan runge med, vil logikken være at nye sanger mÃ¥ forbys.  .


Det er uansett feil dag å innføre sanger som ikke apellerer til hele Stadion. I går var en dag der vi hadde potensiale til å få Stadion til å synge med på mye. Likevel så er det noen som starter denne "kjukk og feit og full"-sangen om og om igjen. I det uendelige. Noe som vel egentlig dreper muligheten til å få hele Stadion med på et kanontrøkk. For en sånn sang får du rett og slett ikke hele Stadion med på!


Nå var det kanontrøkk flere ganger i går! Aldri før har jeg hørt så mange synge med, tror det må ha vært hele stadion. Tror e fleste følte for å hoppe og ha en gladsang, og i mangel på noe bbedre ble denne vlgt. Vi trenger en slik sang(sier ikke at det bør være denne), som kan synges i passende stunder.

HansaInferno

Haha, tenk å henge seg opp i denne sangen på den måten. Den var grei nok den, om ikke hele stadion synger med på alt så er jo det forståelig. Vi kan ikke bare synge "gullet ska hem" og "byen e' Bergen". Synger ikke alle med så er det fordi de ikke kan sangen, derfor må de høre den, bli vant til den og lære den før de synger med, resten av stadion er ikke like spontan som Hansa. Ikke heng dere for mye opp i hvem vi ligner på og hvem vi ikke ligner på... Vi er Brann for faen, vi ligner ikke på noen. Ja til mer spontanitet, flere sanger, melodier, mer hopping, festing og mental galskap. Fean heller, vi er ikke et guttekor.
Breiflabben, baby!

smaalanda

KMO!!!

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"[ Vi bør huske på kvaliteten på sangene våre ja, men en sang som dette i ny og ne når folk rabler gal, det har jeg ingenting imot. Virker heller ikke som resten av tribunen har noe imot det.

For meg sÃ¥ kan folk synge hva pokker de vil pÃ¥ stadion, noe en del ogsÃ¥ gjør.  .


Akkurat den siste setningen gjenspeiler vel også godt hvorfor du forguder disse chalalala-gjengene rundt omkring. Du er ikke opptatt av INNHOLD - bare at det synges "noe". Samme hva!

Denne "kjukk og feit og full"-sangen er jo rett og slett ikke noe annet enn en oppramsning av fire ord - hvorav tre ikke har en dritt med hverken Brann, Bergen, fotball eller seriegull å gjøre. Det er bare en tilfeldig sammenrasking av ord uten relevans til det vi holder på med. Hvorfor ikke bare synge "bæ bæ lille lam og seriegull" eller "glade jul - seriegull"? Gjerne VITTIG. Men kvalitet? Nei!

Og bare for å gjøre det helt klart: Jeg reagerer ikke på at sangen ble sunget i utgangspunktet. Det er mye annet rart som synges, og det føyer seg bare fint inn i rekken. Det jeg reagerer på, er at sangen startet sikkert 100 ganger - noe som hadde vært irriterende uansett hva det var som ble sunget. Når sangen i tillegg er poengløs, så blir det for dumt å synge dette om og om igjen. Spesielt når det er i en kamp der de skikkelig gode sangene har potensiale til å runge over hele Stadion, så er det dumt å bruke masse tid på sånne sanger!

Vi hadde et lignende fenomen for ca 5 år siden, da noen syntes det var utrolig vittig å synge "eg kan en sang som alle sammen snart blir lei", om og om igjen. I det uendelige. En sang som er enda mer poengløs enn "kjukk og feit..." Men folk syns jo det er utrolig fett med idiotiske sanger, så det var jo ikke annet å forvente at denne sangen på enkelte kamper var den sangen som ble sunget mest og runget høyest. Håpløst!
Legg ned hele klubben!

borch

eg føler meg no både tjukk og feit og full På dette seriegullet eg då.......
syns hele teksten passa jævlig bra til hele standions sinnsstemning mandag aften.......

krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"Haha, tenk å henge seg opp i denne sangen på den måten. Den var grei nok den, om ikke hele stadion synger med på alt så er jo det forståelig. Vi kan ikke bare synge "gullet ska hem" og "byen e' Bergen". Synger ikke alle med så er det fordi de ikke kan sangen, derfor må de høre den, bli vant til den og lære den før de synger med, resten av stadion er ikke like spontan som Hansa. Ikke heng dere for mye opp i hvem vi ligner på og hvem vi ikke ligner på... Vi er Brann for faen, vi ligner ikke på noen. Ja til mer spontanitet, flere sanger, melodier, mer hopping, festing og mental galskap. Fean heller, vi er ikke et guttekor.


Som jeg har sagt en del ganger: Det er helt greit at sangen synges et par ganger. Men når en sånn poengløs sang synges om og om igjen i det uendelige, og starter opp igjen med en gang eventuelle andre sanger er ferdige, så blir det for dumt.
Legg ned hele klubben!

HansaInferno

Hva mener du med poengløs sang? poenget er jo at vi er tjukk og feit og full og at vi snart vinner seriegull. Herremann, det er jo bare morsomt. Det er jo en grunn til at den slo an. Vi kan ikke ha dype og poetiske tekster over hele linjen. Jeg mener; vi har jo f.eks Nystemten som er veldig fin og rørende, så har vi en del sanger i "mellomsjiktet", mens vi har for få "tullesanger" som vi bare synger når vi koser oss og har det morro. Jeg har ikke noe problem med å trøkke på i "oioioioi - oioioioi" eller denne som ble laget i går. Variasjon er bare sunt, og jeg er ikke veldig opptatt av at hele stadion skal synge med på alt, det gjør de ingen andre steder i verden heller. Vi har noen sanger som alle er med på, og så har vi en del som kun Hansa stemmer i på, men det får vel være greit.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: "Chris*"En stor del av grunnen til at så mange omfavnet denne sagen er rett å slett i mangel på en skikkelig "hoppedanseogjublesang" på stadion. Folk ville bevege seg, hoppe og danse, og dette gjør seg ikke til "Gullet ska hem", eller "Byen e Bergen".


AKKURAT!Der traff du bra. Drit i om folk ikke forsto innholdet..
Dette er jo akkurat det de fleste mener vi har noe å være stolt over...Spontaniteten. Det ble en spontanreaksjon blant folk, og folk hev seg på, hoppet opp og ned og rablet gal, det kan vel ikke skade...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tullpip


Stoffi

Quote from: "ostraume"En elendig evighetssang som er Fula verdig.

Greit at den synges i "stille" perioder, men i går tok den overhånd når Byen er bergen og Gullet skal hem kunne runget. Ikke bra.



Du synes ikke de sangene runger nok? Det er vel rett før halve stadion spyr når de hører de to sangene snart, Gullet ska Hem synges jo i ett sett.

Hopping på tribunen er en god ting. Skjønner faktisk ikke at noen kan være imot det kun fordi de har sett LSK gjøre det. For oss som er litt eldre enn 18 år, vet vi at vi også har hatt hoppesanger før, blant annet til den 12. mann.

Ja til variasjon.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Markmus

For en ting å henge seg opp i når gårsdagen var en fest fra ende til annen, Krøvel.
Ka du ve?

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"


Og bare for å gjøre det helt klart: Jeg reagerer ikke på at sangen ble sunget i utgangspunktet. Det er mye annet rart som synges, og det føyer seg bare fint inn i rekken. Det jeg reagerer på, er at sangen startet sikkert 100 ganger - noe som hadde vært irriterende uansett hva det var som ble sunget.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Red Rabitt

Den eneste sangen som manglet i gÃ¥r var: Kniksen og pesen! Martin Andresen! Martin Andreeesen! Martin andreeesen!  (pisse pÃ¥ enga).
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"

Akkurat den siste setningen gjenspeiler vel også godt hvorfor du forguder disse chalalala-gjengene rundt omkring. Du er ikke opptatt av INNHOLD - bare at det synges "noe". Samme hva!


Når man virkelig går tom for argumenter så er det rimelig lett å quote det en har skrevet, ta vekk deler av teksten, for så å gjøre slik at det du quoter høers teit ut.

Poenget er jo tydelig at jeg driter i hva folk synger. Er det dårlig, så vil det ikke slå til uansett, derfor bryr jeg meg ikke om 3-4 stykker mumler på en dårlig sang. Tok du an? Eller skal vi fortsette å fjerne litt tekst, kverulere litt og aldri gi opp?

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men når en sånn poengløs sang synges om og om igjen i det uendelige, og starter opp igjen med en gang eventuelle andre sanger er ferdige, så blir det for dumt.


Poengløs? Den er en treffsikker, bitende og herlig selvironisk harselering over den stereotype fotballsupporter som endelig vinner seriegull. Egentlig var den poengtert til det geniale! Eller noe sånt...;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Det er vittig å se at omtrent samtlige som i det ene øyeblikk slakter KFL-supporternes evighetssanger i det neste omfavner "Tjukk og feit" som noe fantastisk kult og eget - når det i realiteten kun er trommen som skiller den ene fra den andre. Men det er klart, med en vedkubbe i hvert øye er det ikke lett å se noen som helst form for skog. Er redd dette ikke er det siste vi har hørt fra denne sangen.

Når det er sagt så er det jaggu høy repeat-faktor på bl.a. Gullet ska' hem også, men det får være en annen diskusjon.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

HansaInferno

Vi har jo for faen ikke så alt for mange sanger som folk kan. Det er jo en hel del som går igjen i løpet av en kamp. "Gullet ska hem", "byen e' Bergen", "Berømte Brann fra Bergen", "Bergen by e' nydelig" og litt annet fjas som det ikke blir så langt nær så mye trøkk på.

Flott at "Nordens paradis" synges, og flott at enkelte andre litt eldre sanger er på vei tilbake. I tillegg er det et must med flere sanger. Ligner vi på Kanari? Laaaangt i fra!
Breiflabben, baby!

grei

Quote from: "krøvel vellevold"Det er uansett feil dag å innføre sanger som ikke apellerer til hele Stadion. I går var en dag der vi hadde potensiale til å få Stadion til å synge med på mye. Likevel så er det noen som starter denne "kjukk og feit og full"-sangen om og om igjen. I det uendelige. Noe som vel egentlig dreper muligheten til å få hele Stadion med på et kanontrøkk. For en sånn sang får du rett og slett ikke hele Stadion med på!

Sangen var som sagt pÃ¥ sin plass. Vi trengte en spontan feiresang. Men selv om Krøvel overdriver sytet over denne bagatellen har han likevel delvis rett her. Som tidligere nevnt er ikke denne typen sanger særlig inkluderende - "tjokk og feit og full" vil alltid være en intern greie - ikke bare for Barten-miljøet, men for "fotballsupportermiljøet", den spiller pÃ¥ stereotypien av en fotballsupporter og er nok noe de fleste som har vært innom Fotikken kan kjenne seg igjen i. Folk hadde da heller ikke sunget med dersom den ikke ga gjenklang pÃ¥ noen mÃ¥te. Men poenget er at den ikke gir gjenklang hos alle. Utover noen tusen pÃ¥ Hansa er det ikke sÃ¥ mange pÃ¥ Stadion som passer inn i "fotballsupporter"-kategorien. Gullet tilhører alle, og skal man ha skikkelig trøkk  nytter det ikke med "tjokk og feit" eller "vi har vært pÃ¥ purken". Men det betyr jo selvfølgelig ikke at man skal la være Ã¥ synge den type sanger. Alle gidder ikke delta pÃ¥ alt uansett. Fin blanding er tingen, selv om det nok er naturlig Ã¥ fokusere pÃ¥ de store slagerne nÃ¥r vi henter hjem gullet for første gang pÃ¥ 44 Ã¥r.

Og kabelmann, at en sang repeteres er ikke nok til å gjøre den til en fuglesang. Kritikken mot LSK går ikke på at de har slike sanger, men at de omtrent bare har slike sanger. Det er tider for pur eufori også, og forgårsdagen var definitivt et slikt tilfelle.

ostraume

Quote from: "kabelmann"Det er vittig å se at omtrent samtlige som i det ene øyeblikk slakter KFL-supporternes evighetssanger i det neste omfavner "Tjukk og feit" som noe fantastisk kult og eget - når det i realiteten kun er trommen som skiller den ene fra den andre. Men det er klart, med en vedkubbe i hvert øye er det ikke lett å se noen som helst form for skog. Er redd dette ikke er det siste vi har hørt fra denne sangen.

Når det er sagt så er det jaggu høy repeat-faktor på bl.a. Gullet ska' hem også, men det får være en annen diskusjon.


Amen.

Ja, det er høy repeat-faktor på Gullet ska hem. Nei, det er ikke et problem at tjukk og feit synges innimellom. Og nei problemet med tjukk og feit er ikke om den er intern eller ikke (hvem bryr seg?)

Problemet er at det er en dårlig repetativ sang som tok fullstendig overhånd. Det er en type sang som når man våkner neste morgen så ligger den og murrer i bakhodet (og ikke på en god måte). Forøvrig akkurat det samme gjelder Forza Fula ole ole ole dagen etter jeg har gjort tabben å se en LSK-kamp på TV.

Det er, som kabelmann sier, helt forbanna utrolig at folk ikke ser at det eneste som mangler er trommen.

Jeg frykter at denne lallingen kommer til å ta fullstendig overhånd både mot Viking og (skrekk og gru) i Uefa-kampene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"


Det er en del sanger som går mye igjen, ja! Men det går i det minste 10-15 minutter mellom hver gang de synges. Mandag var jo "Kjukk og feit og full" igang HVER gang en annen sang var ferdig. Det var rett og slett OVERDOSE!
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "kabelmann"Det er vittig å se at omtrent samtlige som i det ene øyeblikk slakter KFL-supporternes evighetssanger i det neste omfavner "Tjukk og feit" som noe fantastisk kult og eget - når det i realiteten kun er trommen som skiller den ene fra den andre. Men det er klart, med en vedkubbe i hvert øye er det ikke lett å se noen som helst form for skog. Er redd dette ikke er det siste vi har hørt fra denne sangen.

Når det er sagt så er det jaggu høy repeat-faktor på bl.a. Gullet ska' hem også, men det får være en annen diskusjon.



"Trommen" var der den, var noen som holdt takten ved å slå på reklameskilt eller noe.
Men sangen var artig den, EN slik sang kan vi tåle.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

crm

Kan ikke se at det overhodet er noen fare for vesentlig dreining mot Kanari-kultur på stadion uansett. Sangen var vel inne for anledningen, og jeg kan heller ikke se at det gikk på bekostning av så mye annet stemningsmessig. Kanskje sang vi "Gullet skal hem!" bare ti ganger mot slutten der den normalt sett ville blitt sunget tolv. Mye av motargumentasjonen har dreid seg fra kvalitetskrav, via intern humor til for store mengder. Hva som er kjerneankepunktet er noe vanskelig å få tak på.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

kapteinen

Vi må ALDRI begynne med trommer og kanari lalalalalala evighetssanger!!!!
MEN vi trenger sanger som varer mer enn 20 sekunder.Så spredt som vi står på Hansa tar det tid før sangene sprer seg og da må vi ha noen sanger som kan gå noen ganger.Defor ble det trykk på den tjukk og feit for vi fikk tid til å samle hele tribunen i samme sang og det er da vi er best!Og nei, dette kvalifiserer ikke til en evighetssang.

Syntes og det er positivt at vi får litt "fest sanger" som man kan rable litt gal til og ikke stå så rett opp og ned hele tiden!
Z

kapteinen

http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.
Z

Christian

Quote from: "kapteinen"http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.

Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra Kanarifansen òg. Så mye stemning som deres sanger genererer må jo det òg være flott. Tromme skaper visstnok òg stemning. Kjør på!


Quote from: "Kararay"

Er redd vi ikke bare kan være det. Syns sangen verken var spesielt artig eller passet seg der og da, men du må gjerne få mene det. Eg håper bare flertallet ikkje er det når alt kommer til alt. Om denne sangen skal dominere Hansa i kommende hjemmekamper er det smått tragisk.

Chris*

Quote from: "Christian"
Quote from: "kapteinen"http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.

Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra Kanarifansen òg. Så mye stemning som deres sanger genererer må jo det òg være flott. Tromme skaper visstnok òg stemning. Kjør på!


Quote from: "Kararay"

Er redd vi ikke bare kan være det. Syns sangen verken var spesielt artig eller passet seg der og da, men du må gjerne få mene det. Eg håper bare flertallet ikkje er det når alt kommer til alt. Om denne sangen skal dominere Hansa i kommende hjemmekamper er det smått tragisk.


Det er nesten umulig å få til noe alle liker. Selv synes jeg ikke dette er en sang man trenger å synge mye hver eneste kamp. Men i denne kampn, når man tar seriegull, er det ikke alle som bare vil stå med armene i kors og synge gullet ska hem i 90minutter.

Vi har -ingen- sanger det går ann å bevege seg litt til og det synes jeg er litt trist i grunn. På storestå på 90tallet stod vi ikke akkurat som påler kampen igjennom, da var det det lov med litt bevegelse og galskap, det er det ikke i dag. Jeg er absolutt ingen forkjemper for noe kanaristemning, men det må gå ann å ha -EN- enkel sang man kan utøve sin glede visuelt sett også med.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

HansaInferno

Hold kjeft guttar, hold kjeft guttar, hold kjeft guttar, HOLD KJEFT! Der har dere en god sang som passer på alle dere som på liv og død skal diskutere hva vi bør synge, hva vi ikke bør synge og hvem vi ligner på osv. Hold nå bare kjeft og syng med på alt resten av publikum synger. Det er en grunn til at enkelte sanger slår an, mens andre flopper helt. Vi kan bare glemme den West Ham-sangen, enten var det teksten eller så var det melodien, eller kanskje en god kombinasjon. Men sannheten er at den sangen ikke slo an hos oss og dermed bør den forkastes. Når en annen sang som man kan feire gullet med slå an, så er ikke det så jævlig rart egentlig.
Breiflabben, baby!

gitarbroiler

Dersom 4000 av 5000 synger med, så må jo sangen være en hit?? Er det noe poeng i å absolutt skulle ha med hele stadion på alle sangene??

Personlig har jeg fått sms fra andre deler av Norge som hørte den sangen, og syntes den var et glimrende innslag.

Spontane sanger er noe av det beste ved å være supporter. Før internett og SMS (vi snakket tilbake til Store Stå tidlig 90 tall, sent 80 tall) var det improvisering i hver eneste kamp. Noen sanger ble forkastet, andre la man sin elsk på.

Glemmer aldri "Mini bruker bleie" sangen når Mini fikk bandasje rundt hodet :-)

Eller det "geniale" ropet "jobba jobba jobbaaaa"...

Nei, la folk være spontane og synge med. Er sangen god, så hiver flere seg på. Er den ikke god, så dør den av seg selv.

Charmless Man

Jeg skjønner ikke denne klagingen. Det er jo ikke slik at dette er verdens kuleste sang, men der og da var den jo perfekt til spontan, herlig rabling. Dessuten må det jo være den eneste sangen vi har som har varer i mer enn førti sekunder.

Blir jo fullstendig meningsløst å sammenligne oss med Kanaris på bakgrunn av dette, mener heller vi gjorde narr av dem med vår ironiske tekst.

Av og til er det forresten fett med klapping for å holde trykket oppe på en sang.
Ladish on the Foot

Truls

Som jeg sa til en bekjent på stadion. Faen nå mangler vi bare trommen.

Folk hoppet opp og ned og sang den elendige sangen. Det minnet mistenkelig mye om kanari.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

weirus

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

kapteinen

Quote from: "Christian"
Quote from: "kapteinen"http://www.youtube.com/watch?v=X0DGpjUficE

Trenger vel ikke å si så mye mer når man ser stemningen den genererte.

Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra Kanarifansen òg. Så mye stemning som deres sanger genererer må jo det òg være flott. Tromme skaper visstnok òg stemning. Kjør på!


Visst faen skal jeg kjøre på.Skal rable fullstendig gal sammen med NESTEN hele resten av Hansa.
Og kommer trommen skal jeg garantert være den første til å kaste den ned i grusen på nymark!

"Vil du vi skal finne frem stemningsvideoer fra kanarifansen og?"..
Skjerpings frøken!Er lang vei mellom å synge den en par ganger på gullfest på stadda og 15 minutter med "brown girl in the rain" shalalalala.

Men uannsett har det ikke en drit å si hva dere mener om sangen.Den var kjempepopulær og forsvinner nok ikke med det første selv om en 5 stk hyler på forumet om dommedag,trommer og undergang for vår supporterkultur, alt kun for vi sang en sang som varte over et minutt.
Z

crm

Diskusjoner om vår egen supporterkultur er selvsagt alltid interessant, men det er spesielt to påstander som jevnlig dukker opp som jeg ikke helt skjønner. Mitt inntrykk er at disse fremmes av folk som hevder autoritet fra det faktum at de har tilhørt Store Stå-miljøet lenge, derfor kan det være nyttig å sette ting i historisk kontekst.

1) "Det skal ikke klappes til sanger": Dette var en kjepphest for en del før, ikke så mye fordi det var en uting i seg selv, men fordi det økte tempoet på sangene slik at de døde ut ganske fort. Dette er virkelig ikke noe problem nå lenger da en del sanger snarere går litt vel sakte til tider. Klapping er ofte en fin ting (men selvsagt ikke alltid) og bærer sanger godt dersom klappingen holder noenlunde jevnt tempo ...

2) "Sanger skal ikke synges lenge": På slutten av 90-tallet var frustrasjonen stor fordi vi ikke greide å holde noen sanger gående mer enn et knapt minutt. Nå er det plutselig kortheten som er idealet. Frykten for det langvarige ser ut til å være frykten for å ha noen fellestrekk med andre, uavhengig om det er bra eller ikke. Den har i alle fall ingen historiske røtter. Absolutt alle er enige om at det er meningsløst å synge samme sang i en halvtime, men at noe synges så lenge det er engasjement for det er uproblematisk.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

weirus

Husker den gangen det ble sunget samme sang i nesten HELE 2omgang for mange herrens år siden...var både hopping å veiving. DET var stemningskaper det...ihvertfall for de som deltok!
Hva med å dra den en gang til...folk kommer jo til å dø på seg av utmattelse utover 1 strofe...(kanskje like greit) i enkelte tilfeller)
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Baunebob

Er jo bare å se hvor lett det er og holde en trommetakt til den sangen.

Kjenner jeg kanaris rett hadde de tatt denne i slow versjonen, itillegg til den kjappe.. Selvsagt.

Northside

Folk er så redd for å bli sammenlignet med kanaris at vi selv dreper vår egen tribunekultur.

Eneste vi fortsatt kan skryte over er når vi virkelig spiller bra, tar gull eller knuser RBK, først da kan vi skryte over stemningen vår.

Stoffi

For å si det sånn, folk kan klage så mye de vil på forumet, og dikte opp hundrevis av fantastiske, politisk korrekte sanger. Men når det kommer til stykket, har det INGENTING å si. Det som har noe å si, er hva som skjer på kampen, og der får vi se hva som virkelig slår an.

Denne sangen slo an blant de fleste, til tross for voldsomme protester fra 4-5 stykker.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KEO

Spiller jo F ikke noe rolle om sangen er kort-lang stygg eller "Kanari kopi"
så lenge den skaper stemning på Stadion. Er på høy tid det kommer inn noen sanger der folk kan gå litt gal på tribunen.
og med dagens sanger så er det jo rene sølvkoret som står og synger.
For all del: nydelig stemning på Mandag og det gjelder hele stadion men la oss få noen sanger der vi kan ta litt av.

Ellers så bør det innføres at de som synger Nystemten før avspark ikke lager sin egen versjon av den:-( kommer jo alltid ut av takt.
Nu kør vi!

crm

Og til alle som mener å rendyrke det britiskinspirerte og derfor ikke vil synge lenge: http://youtube.com/watch?v=Tpj3kFxYWNk

(vet det blir mye Manchester, men...)
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: "krøvel vellevold"
Problemet er at sangen ble startet om og om igjen, og den varte i evigheter flere av gangene. Det blir helt feil i en kamp der vi har et potensiale til å dra med hele Stadion på massevis av andre sanger. Da er det rett og slett tull å kaste bort masse tid på interne sanger som aldri vil slå an på resten av Stadion. En gullkamp er rett og slett ikke tid og sted for å bruke masse tid på tullesanger!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

symo

Helt enig med krøvel

En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om. Var også endel som hev seg på "sønn av en alkis", men det ble stoppet fort.

Et annet fenomen er jo alle som absolutt skal klage på Hanøy. Han gjør jo bare jobben sin! og jeg mener han gjør den bra. Han snakker tross alt svært lite under kampene.

Og de som da istedet roper på Terje Bøe kan jo ikke ha vert på stadion da han var speaker. Han snakket jo mye mere under kampene. Om biler som var feilparkert, nøkler, lys på biler, barn som var komt bort osv. Ikke minst var han foran store stå foran hver kamp som "forsanger". dette "hater" vi Hønøy for. Men Bøe var en gud?

crm

"Super-Ray" var vel ikke supert, men heller ikke noen skandale; da er takhøyden blitt for lav.

Hanøy er derimot en skandale, ikke i og for seg fordi han snakker, men fordi han er et ikon på kampproduktkulturen. Terje Bøe hadde en viss sjarme, det er Hanøy fullstendig blottet for. Desto verre at supporterne etter hvert mer og mer lar seg diktere av speakeren. Bøe hadde noen mer personlige gimmicker, som gjerne lar seg diskutere, men det særpreget som gjorde showet hans populært kan ikke sammenlignes med den gaulingen som er på stadion nå...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

vebo

Quote from: "symo"
Et annet fenomen er jo alle som absolutt skal klage på Hanøy. Han gjør jo bare jobben sin!


Og derfor skal vi like han eller det han sier? Fordi at noen har bestemt at han skal kauke hele tiden?
Tiocfaidh ár lá

kabelmann

Man trenger ikke like Hanøy, men han prater da strengt tatt ikke mer enn han må. Litt reklame o.l. blir det, men gjør ikke han det så henter de inn en annen som kan gjøre det. Greit, han tar en "gi meg en B" innimellom, men dette ser da stadion ut til å like. Terje Bø er historie. Han kommer ikke tilbake. Verken han eller hans tørre vittigheter ("Og det er Brann som spiller i rødt" (knegg)).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kapteinen

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "weirus"


Og har vi ingen sanger å hoppe til? Går det ikke an å hoppe til "Vi é Brann" og "Vi é berømte Brann...", f.eks.?

NEI.Kan ikke begynne å hoppe til disse sangene!Det hører man fort!
Z

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "weirus"
En god del av de tusener på Hansa, har ikke peil på supporterkultur


Det eg lurar pÃ¥ dÃ¥, er det du som bestemmer kva som er god suportarkultur? Eg ser ikkje at det er nødvendigt Ã¥ slakta alt og alle berre fordi du er ueinig.  Ã? kalle det ei opprammsing av fire ord? Det er no mykje slik alle songar er.. Og det har ein god relevans for fotballsuportarar. Tjokk og full er vel det ein del av gutta pÃ¥ hansa-tribunen er, sÃ¥ dÃ¥ er det lett og relatere seg til slike songar. Og at du kanskje har ein annan form for kultur er greit, men eg med mange synest dette var ein morosam song. Som godt kan syngast igjen pÃ¥ stadion.

Og når du skriv at det ikkje er tid og stad for å kasta vekk på tullesongar så opptrer du som ikkje anna enn suportarpoliti. Der du skal bestemme kva som er morosamt og som er akseptabelt å synge. La spontaniteten runge. Og godta at folk har ein annan humor enn deg. Det er ikkje nødvendigt med 15 innlegg her inne der du kjem med det same uansett. ME har skjønt poenget ditt.

Stoffi

Quote from: "Yngve"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "weirus"
En god del av de tusener på Hansa, har ikke peil på supporterkultur


Det eg lurar pÃ¥ dÃ¥, er det du som bestemmer kva som er god suportarkultur? Eg ser ikkje at det er nødvendigt Ã¥ slakta alt og alle berre fordi du er ueinig.  Ã? kalle det ei opprammsing av fire ord? Det er no mykje slik alle songar er.. Og det har ein god relevans for fotballsuportarar. Tjokk og full er vel det ein del av gutta pÃ¥ hansa-tribunen er, sÃ¥ dÃ¥ er det lett og relatere seg til slike songar. Og at du kanskje har ein annan form for kultur er greit, men eg med mange synest dette var ein morosam song. Som godt kan syngast igjen pÃ¥ stadion.

Og når du skriv at det ikkje er tid og stad for å kasta vekk på tullesongar så opptrer du som ikkje anna enn suportarpoliti. Der du skal bestemme kva som er morosamt og som er akseptabelt å synge. La spontaniteten runge. Og godta at folk har ein annan humor enn deg. Det er ikkje nødvendigt med 15 innlegg her inne der du kjem med det same uansett. ME har skjønt poenget ditt.



Det var noe av det samme jeg også lurte på. Har Krøvel fasiten på supporterkultur? Fins det en fasit? Supporterkulturen er forskjellig fra lag til lag, person til person.
Tusener på Hansa som ikke har peiling på supporterkultur? 3600 plasser på Hansa, noe som tilsier at ca 600 har monopol på supporterkultur og resten ikke vet noe om det å være supporter? Er det slik å forstå, Krøvel?

Sangen var passende, frisk, nyskapende, spontan og morsom. Jeg kan ikke fatte at du klager på dette i det hele tatt. Her har vi tatt gull for første gang på 44 år, hatt tidenes stemning på stadion mot slutten, og du greier å finne en negativ ting fra kampen, som kun viser at du er en kronisk pessimist.

Kanskje du burde prøve litt lysbehandling, det tar vekk depresjoner har jeg hørt. ;-)
Se det positive i det, en ny sang ble laget. Jeg liker ikke Gullet ska Hem etter 170 ganger repeat, men jeg synger med for det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[  

Det var noe av det samme jeg også lurte på. Har Krøvel fasiten på supporterkultur? Fins det en fasit? Supporterkulturen er forskjellig fra lag til lag, person til person.
Tusener på Hansa som ikke har peiling på supporterkultur? 3600 plasser på Hansa, noe som tilsier at ca 600 har monopol på supporterkultur og resten ikke vet noe om det å være supporter? Er det slik å forstå, Krøvel?

Sangen var passende, frisk, nyskapende, spontan og morsom. Jeg kan ikke fatte at du klager på dette i det hele tatt. Her har vi tatt gull for første gang på 44 år, hatt tidenes stemning på stadion mot slutten, og du greier å finne en negativ ting fra kampen, som kun viser at du er en kronisk pessimist.
Kanskje du burde prøve litt lysbehandling, det tar vekk depresjoner har jeg hørt. ;-)
Se det positive i det, en ny sang ble laget. Jeg liker ikke Gullet ska Hem etter 170 ganger repeat, men jeg synger med for det.


Pessimist? Hva har pessimisme med å være negativ til en sang å gjøre? Var det NEGATIV, du mente?

Og hva er dette pisset om at "jeg har svaret"? Er det ikke et debattforum dette? Er det slik at jeg må tillegge "dette mener jeg, det gjør kanskje ikke du, og jeg tar kanskje feil og kanskje er det du som har rett", hver gang man MENER noe her?

Se på deg selv da! Du har jo selv i 1000 innlegg mast om at Mjelde ikke er rett mann, selv om de fleste er uenig med deg. Er det da DU som har fasiten, mens alle andre har feil? Med andre ord: Problemstillingen er tåpelig.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

gitarbroiler

Jeg ser flere grunner til at sangen kan trygt synges om og om igjen:

1. Skaper stemning
2. Selvironiserende
3. Vi har (ok da Krøvel, NESTEN) tatt gull
4. Enkel sang som MANGE kan hive seg med på
5. Humor (selv om det kanskje blir det samme som selvironiserende)

Dersom jeg tenker noen timer til klarer jeg sikkert å komme på noen flere argumenter

QuoteMen hvis dette var så moro: Hva med å synge "Bæ bæ lille lam", "Ut med kuken hele uken", "Lekepoliti", "Eg kan en sang som alle sammen snart blir lei" om og om igjen på neste hjemmekamp? Det gjør jo ikke noe at det ikke har noe Brann-/Bergen-/fotballrelatert poeng, "for det er jo humor!"???


Så Seriegull har INGENTING med Brann å gjøre? Feit og full har heller ingenting med MANGE supportere å gjøre? Personlig syntes jeg du bommer monumentalt i sammenligningene dine her, da INGEN av disse sangene er i nærheten til å ha NOE med fotball å gjøre. Det har ihvertfall Tjokk, Feit og full og seriegull. Faktisk ALLE ordene....

Jeg kan være enig med deg i å diskutere om det var rette kampen å fyre opp en ny sang, når man kunne få med hele stadion på noen sanger (kanskje 1 eller 2), men... Skal VI bestemme når noen skal være spontan? Skal VI være politi ovenfor hele stadion?

En liten digresjon:

Hva om BT tribunen hadde startet denne sangen og laget kanonstemning der borte med den? Personlig tror jeg MANGE hadde applaudert dette og sagt "GODT initiativ" av disse. Tenk litt over den...

klysa

Du får nok stappe ostepopp i ørene på kampene her
etter.

Tjukk og feit og full og seriegull kommer nok til å runge de siste 3 seriekampene også.

Desverre for deg krøvell er vi og så med i cupen, og da blir det Tjukk og feit og full og cupgull.

Og neste sesong mot LSK - Tjukk og feit og full og banker fugl.

Leste et par poster ovenfor der su skrev att alle hang seg på hva som helst som blir sunget, jævlig merkelig att det så å si umulig å innføre nye sanger da.

Klaus_Brann

Quote from: "symo"
En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om.


Ikke enig..Super-Ray var ikke hvem som helst, og derfor var dette naturlig for mange, fordi han har en plass i hjertet til en del bergensere...bla bla, han spiller ikke for oss lenger, men han er evig helt her!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Langhår

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "symo"
En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om.


Ikke enig..Super-Ray var ikke hvem som helst, og derfor var dette naturlig for mange, fordi han har en plass i hjertet til en del bergensere...bla bla, han spiller ikke for oss lenger, men han er evig helt her!


Etter min mening var syngingen på Kvisvik et av de mest pinlige øyeblikkene på Stadion denne sesongen. Og synge på en motspiller som kommer inn for å senke Brann er et svik mot dem som faktisk har Branndrakten på kroppen og ikke i skapet.

Synge til kapteinen vår kan vi ikke, men til en FFK-spiller går visst helt fint.

Hvem Super-Ray var har ingenting med saken å gjøre. Han kom hit som FFK-spiller for å gjøre sitt ytterste for å vinne tre poeng til FFK. Noen hundre Brannsupportere valgte å bruke energi på å gi ham litt ekstra adrenalin på veien.

Skal man absolutt hylle ham får man gjøre det etter kampen, eventuelt på SMS. Ikke at jeg skjønner at det er så mye å hylle ham som har sviktet klubben to ganger.


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.

Uansett er det langt bedre å synge om fyll og seriegull enn drit og drit og drit. Det er uaktuelt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "symo"
En annnen sang svært mange hev seg på var feks "super-ray" PINLIG. Dette viser som Krøvel sier at folk hiver seg med på hva som helst, uten å tenke seg om.


Ikke enig..Super-Ray var ikke hvem som helst, og derfor var dette naturlig for mange, fordi han har en plass i hjertet til en del bergensere...bla bla, han spiller ikke for oss lenger, men han er evig helt her!


Ikke at jeg skjønner at det er så mye å hylle ham som har sviktet klubben to ganger.



Dette sier vel sitt om hvorfor du er så i mot det..Når du mener at han sviktet klubben...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Reddet klubben 2 ganger - "sviktet" klubben 2 ganger = 0

Kanon spill i mellomtiden og førte oss til cupfinaler(hvor på vi vant 1) = Heltestatus
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Ikke for å ta opp den Kvisvik-diskusjonen igjen. Men jeg må selvsagt få sagt nok en gang at jeg finner det merkverdig at noen finner det naturlig å hylle, med så store fakter, en motstanderspiller. Hadde det bare vært høflig applaus. Men neida, her skulle det synges og hylles med store armbevegelser. Alt har sin tid og sitt sted, sier jeg bare. Og det hadde vært etter kampen!

Men hva dette har mer tjokke-sangen å gjøre vet jeg ikke. Den ble sunget med entusiasme over hele Hansa og bidro til å gjøre en fantastisk stund bedre fordi den skapte litt humor og glede.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

grei

Det sier litt om tørken på sangfronten når det som ikke burde vært å regne som annet enn en vittig kommentar blir gjenstand for så mye debatt i ettertid.

Andre steder ville det dukket opp minst 3-4 lignende sanger (vittige, spontane tekster til kjente fotballmelodier) i løpet av kampen, folk hadde ledd, og så hadde de vært glemt til neste gang. Mens her fører en slik bagatell av en sang til lange diskusjoner og man snakker om å synge det på fast basis og greier.

Utmedsnolken

Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Langhår

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kapteinen

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.


Argumentet mot denne sangen har jo hele tiden vært at vi kunne kjørt igang de sangene som kunne lagd større stemning, og hele stadioen kunne vært med på.
Men nå er det plutselig blitt til at vi skulle kjørt igang på de sangene som vi så vidt får til å runge på Hansa en vanlig dag.Det hadde ikke skapt i nærheten av den stemningen som tjukk og feit gjorde!Punktum finale!
Z

Langhår

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.


Argumentet mot denne sangen har jo hele tiden vært at vi kunne kjørt igang de sangene som kunne lagd større stemning, og hele stadioen kunne vært med på.
Men nå er det plutselig blitt til at vi skulle kjørt igang på de sangene som vi så vidt får til å runge på Hansa en vanlig dag.Det hadde ikke skapt i nærheten av den stemningen som tjukk og feit gjorde!Punktum finale!


Vel, såvidt jeg fikk med meg var det kun på Hansa denne sangen runget skikkelig. Det jeg snakker om er muligheten man på en sådan kveld hadde til å få med seg hele Stadion, slik man tidvis også fikk til med "Gullet ska Hem". Det er jo nettopp dette som gjør oss unike i Norge, at vi tidvis har rabling rundt hele Stadion.

Forøvrig har hva som skjer på en "vanlig dag" på Stadion fint lite med forrige kamp å gjøre. Dette var ingen vanlig dag, på ingen måte.

Punktum, komma, semikolon!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kapteinen

Quote from: "Langhår"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.


Argumentet mot denne sangen har jo hele tiden vært at vi kunne kjørt igang de sangene som kunne lagd større stemning, og hele stadioen kunne vært med på.
Men nå er det plutselig blitt til at vi skulle kjørt igang på de sangene som vi så vidt får til å runge på Hansa en vanlig dag.Det hadde ikke skapt i nærheten av den stemningen som tjukk og feit gjorde!Punktum finale!


Vel, såvidt jeg fikk med meg var det kun på Hansa denne sangen runget skikkelig. Det jeg snakker om er muligheten man på en sådan kveld hadde til å få med seg hele Stadion, slik man tidvis også fikk til med "Gullet ska Hem". Det er jo nettopp dette som gjør oss unike i Norge, at vi tidvis har rabling rundt hele Stadion.

Forøvrig har hva som skjer på en "vanlig dag" på Stadion fint lite med forrige kamp å gjøre. Dette var ingen vanlig dag, på ingen måte.

Punktum, komma, semikolon!


Ok, prøver en gang til.
Først sier du at vi skulle ha sunget andre sanger enn klassikerene.Altså de vanlige supportersangene som vi aldri i livet hadde fått med oss hele stadda på.Hadde vel egentlig ikke runget så enormt mye på Hansa heller.Vi kunne selvfølgelig sunget gulle ska hem enda flere ganger enn det vi allerede gjorde, men det er ikke noe argument at tjukk og feit sangen ødela for andre sanger som kunne runget, for de andre sangene hadde vi aldri fått til å runge skikkelig.

Tjukk og feit skapte kjempestemning, kunne kanskje klart å skvise inn en byen e bergen og to gullet ska hem, der vi sang tjukk og feit og repetert oss enda mer enn vi gjør.Men hadde det vært så veldig mye bedre?
Z

Langhår

Quote from: "kapteinen"
Ok, prøver en gang til.
Først sier du at vi skulle ha sunget andre sanger enn klassikerene.Altså de vanlige supportersangene som vi aldri i livet hadde fått med oss hele stadda på.Hadde vel egentlig ikke runget så enormt mye på Hansa heller.Vi kunne selvfølgelig sunget gulle ska hem enda flere ganger enn det vi allerede gjorde, men det er ikke noe argument at tjukk og feit sangen ødela for andre sanger som kunne runget, for de andre sangene hadde vi aldri fått til å runge skikkelig


Hvor i all verden skriver jeg at vi skulle sunget andre sanger enn klassikerne? Det er jo tvert imot disse jeg etterlyser! Og hva vet du om hvilken sanger som hadde slått an på en unik kveld som dette? Tror du ikke det er større muligheter for at familien på 5 på SPV eller BT hadde sunget med på Byen e Bergen enn på Tjokk og feit og full? Det er dette jeg mener! At vi kunne fått med hele Stadion om ikke Tjokk og feit - sangen hadde stjålet showet.

Og bare for å gjenta det; Tjokk og feit var morsom den, for all del. Jeg sang med selv. Men når alt fokus flyttes til den sangen og den gjentas og gjentas på en måte som ville gjort en undulat stolt så slutter den på et eller annet tidspunkt å være gøy.

Jeg ønsker synging og stemning rundt hele banen. I de aller aller fleste tilfeller er det av naurlige årsaker umulig, men på en kveld som denne var det etter min mening mulig. Dessverre gidder ikke Gustav på 60 og synge Tjokk og feit og full. Byen e bergen derimot...

QuoteTjukk og feit skapte kjempestemning, kunne kanskje klart å skvise inn en byen e bergen og to gullet ska hem, der vi sang tjukk og feit og repetert oss enda mer enn vi gjør.Men hadde det vært så veldig mye bedre?


Den skapte kjempestemning på Hansa ja. En stund. Og jeg forstår ikke at du kan bruke repetering som et argument. Tjokk og feit ble jo repetert i det uendelige, faktisk til langt etter kampslutt. Og vi har flere sanger som "alle" kan enn de to som du nevner.

Jeg er for mest mulig spontanitet på Stadion og minst mulig regi og planlegging. Når dette gav seg utslag i evighetssyngingen på Tjokk og feit aksepterer jeg det. Alt er bedre enn dirigent og sanghefte, men jeg forbeholder meg retten til å si hva jeg mener om det.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

crm

Strekker litt ut denne diskusjonen, men så lenge det var folk igjen på de andre tribunene på stadion runget da Gullet skal hem og Byen e Bergen fra alle kanter, noe som ganske klart kommer frem fra en del herlige YouTube-klipp. Sitter ikke med følelsen av at noe gikk på bekostning av noe annet - det var ganske enkelt helt enorm stemning med både flere sanger samtidig og et vanvittig samlet trøkk på de rette stedene. Om en ser kampen om igjen på fjernsyn koker det minst like mye på "Tjukk og feit..." som på alle andre sanger, det ser også ut til at mange på gamle sitte slenger seg på.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Nixon

Quote from: "Langhår"Og bare for å gjenta det; Tjokk og feit var morsom den, for all del. Jeg sang med selv. Men når alt fokus flyttes til den sangen og den gjentas og gjentas på en måte som ville gjort en undulat stolt så slutter den på et eller annet tidspunkt å være gøy.


Det er nå mest her på forumet at all fokus har blitt rettet mot den sangen. Under kampen synes jeg den var et fint supplement til våre mer andaktsfulle korsanger. Variasjonen gjorde bare godt for stemningen etter min mening!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Langhår

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Langhår"Og bare for å gjenta det; Tjokk og feit var morsom den, for all del. Jeg sang med selv. Men når alt fokus flyttes til den sangen og den gjentas og gjentas på en måte som ville gjort en undulat stolt så slutter den på et eller annet tidspunkt å være gøy.


Det er nå mest her på forumet at all fokus har blitt rettet mot den sangen. Under kampen synes jeg den var et fint supplement til våre mer andaktsfulle korsanger. Variasjonen gjorde bare godt for stemningen etter min mening!


Men var det vi opplevde variasjon? Enkelte har jo klaget både verbalt og skriftlig på at Gullet ska hem blir sunget altfor mye. I mine øyne ble ikke Tjokk og full variasjon, men en sang som ble gjentatt i det uendelige. Altså det samme som Gullet ska hem syngingen blir kritisert for.

Men for all del, jeg forstår synet ditt, det er ingen stor sak heller. Jeg synes bare ikke den representerte noen variasjon siden den inneholder en linje som ble gjentatt noen hundre (tusen?) ganger. En morsom liten sang som ble ødelagt av endeløse gjentagelser.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"
Og vi har flere sanger som "alle" kan enn de to som du nevner.


Da utfordrer jeg deg til å nevne de!
Byen e Bergen, Berømte Brann, Brann Bergens stolthet og Gullet ska hem, hvilke fler mener du hele stadion kunne hengt seg på?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BuG

Vi e brann bergens stolthet?

Vi e brann, vi e brann....... er to jeg kommer på i farten iallefall..
ullet 2007! =)

mads1..

Ser lyst på året..

HansaInferno

Quote from: "BuG"Vi e brann bergens stolthet?

Vi e brann, vi e brann....... er to jeg kommer på i farten iallefall..


Den første nevner også han, den andre er ikke hele stadion med på. Kun klappingen kanskje, som en en uting.

Av og til lurer jeg på om enkelte her inne kanskje er RBK-supportere som er her for å lage krøll.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Langhår"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Langhår"


Når det gjelder denne Tjukk og full sangen var den litt morsom i tre minutter. Det var det. Helt greit, gidder ikke hisse meg opp over det, selv om jeg føler at vi på en slik kveld hadde unike muligheter hva angår stemningskaping. Disse ble kanskje forspilt gjennom denne sangen, klassikerne hadde nok lokket enda flere med.
.


Gullet skal hem og disse andre klassikerne ble jo gjentatt i det uendelige de. Skulle vi erstattet tjukk og full med klassikerne, så hadde folk blitt fryktelig lei av å synge de samme tre sangene hele tiden. Variasjon er like viktig som at alle synger med på de samme sangene om og om igjen.


Problemet var vel at Tjokk og Full endte opp i en evighetssang UTEN variasjon. Det er ikke heller ikke riktig at alternativet ville vært Ã¥ synge de samme tre sangene. Det finnes en helt haug med sanger som de fleste  kjenner, men som er lite brukt.


Argumentet mot denne sangen har jo hele tiden vært at vi kunne kjørt igang de sangene som kunne lagd større stemning, og hele stadioen kunne vært med på.
Men nå er det plutselig blitt til at vi skulle kjørt igang på de sangene som vi så vidt får til å runge på Hansa en vanlig dag.Det hadde ikke skapt i nærheten av den stemningen som tjukk og feit gjorde!Punktum finale!


Vel, såvidt jeg fikk med meg var det kun på Hansa denne sangen runget skikkelig. Det jeg snakker om er muligheten man på en sådan kveld hadde til å få med seg hele Stadion, slik man tidvis også fikk til med "Gullet ska Hem". Det er jo nettopp dette som gjør oss unike i Norge, at vi tidvis har rabling rundt hele Stadion.

Forøvrig har hva som skjer på en "vanlig dag" på Stadion fint lite med forrige kamp å gjøre. Dette var ingen vanlig dag, på ingen måte.

Punktum, komma, semikolon!


Ok, prøver en gang til.
Først sier du at vi skulle ha sunget andre sanger enn klassikerene.Altså de vanlige supportersangene som vi aldri i livet hadde fått med oss hele stadda på.Hadde vel egentlig ikke runget så enormt mye på Hansa heller.Vi kunne selvfølgelig sunget gulle ska hem enda flere ganger enn det vi allerede gjorde, men det er ikke noe argument at tjukk og feit sangen ødela for andre sanger som kunne runget, for de andre sangene hadde vi aldri fått til å runge skikkelig.

Tjukk og feit skapte kjempestemning, kunne kanskje klart å skvise inn en byen e bergen og to gullet ska hem, der vi sang tjukk og feit og repetert oss enda mer enn vi gjør.Men hadde det vært så veldig mye bedre?


Saken er jo den at vi sikkert sang "kjukk og feit og full" i 20 minutter tilsammen. Der kastet vi bort mye verdifull tid! Har sett kampen om igjen et par ganger på DVD, og trøkket på "kjukk og feit og full" kan ikke måle seg med mye annet som ble sunget. Bl.a. fordi flere andre sanger drar med hele Stadion.

"Skapte kjempestemning"??? Men det gjør jo la-la-la-tromme-forza-allez-å-å-å-sangene til Kanariene også! De fleste av oss har lenge kritisert dem for å synge evighetssanger som aldri tar slutt + at de synger en masse sanger uten noe poeng. (For meg er "kjukk og feit og full" like poengløst som "la-la-la"). Er det altså likevel slik at det ikke spiller noen rolle hvordan vi lager stemning og hva vi synger, bare det blir stemning? I så fall er det fritt frem for å synge popsanger med originaltekst, fengende barnesanger, ta med trommer og instrumenter, ha megafon, forsanger, o.l. Trodde vi hadde litt stolthet!

Kan noen snart forklare meg hva den fantatsiske humoren i "kjukk og feit og full" er? Hvem var satiren pÃ¥ vegne av? Hvem var den rettet mot? Hvem var den et spark til? Er det de 4000 pÃ¥ Hansa som er kjent for dette, og at vi dermed harselerte med resten av Stadion? Er det  Brann-fans generelt som er kjent for Ã¥ være spesielt kjukke og feite og fulle, slik at vi i grunn harselerte med andre lags supportere som sÃ¥ kampen pÃ¥ tv? Eller er det fotballgenerelt som er kjent for Ã¥ være "kjukk og feit og full", og at vi i grunn harselerte med alle dem som ikke er interessert i fotball men likevel var pÃ¥ Stadion eller sÃ¥ kampen pÃ¥ tv? Hadde det f.eks. vært slik at en kjent person hadde gÃ¥tt ut i media og anklaget folket pÃ¥ Hansa/ Brann-supportere /fotballsupportere generelt for Ã¥ være "kjukke, feite og fulle", sÃ¥ hadde det jo vært et dagsaktuelt poeng og et stikk til den som sa det. Men jeg ser ærlig talt at stigmatiseringen mot folk pÃ¥ Hansa-/Brann-supportere/fotballsupportere er tydelig nok til at dette skal være noe godt poeng.


Som jeg har sagt før: 90% av dem som sang denne sangen på mandag, går ikke under kategorien "kjukk og feit og full", og 90% av de som sang denne sangen på mandag skjønte sikkert ikke bæret av hvorfor de sang dette - men bare hev seg på fordi "dette var moro". Ergo: ALT kan synges, bare melodien er fengende nok!
Legg ned hele klubben!

Langhår

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Langhår"
Og vi har flere sanger som "alle" kan enn de to som du nevner.


Da utfordrer jeg deg til å nevne de!
Byen e Bergen, Berømte Brann, Brann Bergens stolthet og Gullet ska hem, hvilke fler mener du hele stadion kunne hengt seg på?


Er dette seriøst?
For det første nevner du jo fire selv som altsÃ¥ etter litt kjapp hoderegning  er dobbel sÃ¥ mange som de to (2) han jeg kommenterer nevner. SÃ¥ hva er problemet? Dersom du oppriktig mener at dette er de eneste sangene en kunne fÃ¥tt med seg publikum pÃ¥ i motsetning til Tjokk og feit og full tror jeg nesten jeg mÃ¥ stille spørsmÃ¥l ved ditt kunnskapsnivÃ¥.

Her er ihvertfall noen til som de aller aller fleste kan og som ihvertfall alle har hørt før slik at de er lette Ã¥ lære: Niagarfossen (Sang til Bergen), Thorstein Helstad sangen, Azar Karadas ropet, Hassan El Fakiri, Dø for Brann (Herlig ironi i dagens situasjon), Brann Fra Bergen, Vestlandets Konger, SÃ¥ kom igjen.   Etc etc det finnes ogsÃ¥ flere.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Som jeg har sagt før: 90% av dem som sang denne sangen på mandag, går ikke under kategorien "kjukk og feit og full", og 90% av de som sang denne sangen på mandag skjønte sikkert ikke bæret av hvorfor de sang dette - men bare hev seg på fordi "dette var moro". Ergo: ALT kan synges, bare melodien er fengende nok!


90%? Hvor dum tror du egentlig at folk er? Tror du ikke at svært mange hadde den klassiske stereotype fotballsupporteren i bakhodet da de sang denne sangen?

Og hvorfor må man på død og liv være feit eller full for å synge denne sangen? Når ble det viktig at sangene skal være selvbiografiske? Det er et argument jeg ikke har hørt før denne sangen dukket opp. Da kan ikke striler synge om å være kjuagutter. Eller ikke du synge om at du har vært på purken. Det er noe i alle fall minst 90% av publikumet på Stadion ikke kan forholde seg til.

Og apropos banale sanger. Du deltok med liv og lyst på lallingen "seriemester, seriemester, seriemester, seriemester, seriemester osv..." til en eller annen melodi. Skapte den kjempestemning?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Langhår"
Og vi har flere sanger som "alle" kan enn de to som du nevner.


Da utfordrer jeg deg til å nevne de!
Byen e Bergen, Berømte Brann, Brann Bergens stolthet og Gullet ska hem, hvilke fler mener du hele stadion kunne hengt seg på?


Er dette seriøst?
For det første nevner du jo fire selv som altsÃ¥ etter litt kjapp hoderegning  er dobbel sÃ¥ mange som de to (2) han jeg kommenterer nevner. SÃ¥ hva er problemet? Dersom du oppriktig mener at dette er de eneste sangene en kunne fÃ¥tt med seg publikum pÃ¥ i motsetning til Tjokk og feit og full tror jeg nesten jeg mÃ¥ stille spørsmÃ¥l ved ditt kunnskapsnivÃ¥.

Her er ihvertfall noen til som de aller aller fleste kan og som ihvertfall alle har hørt før slik at de er lette Ã¥ lære: Niagarfossen (Sang til Bergen), Thorstein Helstad sangen, Azar Karadas ropet, Hassan El Fakiri, Dø for Brann (Herlig ironi i dagens situasjon), Brann Fra Bergen, Vestlandets Konger, SÃ¥ kom igjen.   Etc etc det finnes ogsÃ¥ flere.


Ja, blodig alvor. Det vet jeg, jeg nevnte de tross alt. Det virket på meg som om du mente det var fler enn "de fire store" som HELE stadion kunne hengt seg på...
Hva er det for noe piss å komme med?Mitt kunnskapsnivå?Det er jo ikke noe fasitsvar her. Hadde hele stadion vært med på de sangene du nevner her før, så kunne det kanskje vært det, men så vidt jeg vet har ikke det skjedd...
Jeg tror ikke at hele stadion kunne vært med på de du nevner, kanskje en del fler enn vanlig på spillerropene, men ikke fler sanger enn de som er nevnt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Kan noen snart fortelle Krøvel hvordan man staver "Tjukk"...? Var bare morsomt de første gangene han skrev "kjukk", og til og med når han fortsatte i hvert eneste innlegg, men når han skriver det 7 ganger i ett eneste innlegg holder det ihvertfall for meg.

Forøvrig var sangen morsom for oss som sitter på langsiden også, og jeg hørte mange som både sang med og lo godt av sangen. Kanskje det ble litt for mye av det gode, men er vel ingen grunn til å ase seg opp over det...
Aldri mer Obos....

jako

De som synes monotone tjukk feit og full og seriegull skapte stemning er i all fall ikke i posisjon til å kritisere KFL. Her var det bare trommen som manglet, grusom sang rett og slett.

Ikke ser jeg helt humoren i denne sangen heller. Er det et desperat forsøk på å være selvironisk? Noen som kan forklare?

Forøvrig var det en kul versjon av Three Lions, selv om den var lik Gullet ska' hem var det en kul seriemesterlåt for anledningen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Langhår

Quote from: Klaus_Brann
QuoteJa, blodig alvor. Det vet jeg, jeg nevnte de tross alt. Det virket på meg som om du mente det var fler enn "de fire store" som HELE stadion kunne hengt seg på...


Hvorfor virket det slik? Jeg kommenterte jo han som mente det kun var to. Når det er sagt så mener jeg at Stadion kunne hevet seg med på flere den kvelden ja.

QuoteHva er det for noe piss å komme med?Mitt kunnskapsnivå?Det er jo ikke noe fasitsvar her. Hadde hele stadion vært med på de sangene du nevner her før, så kunne det kanskje vært det, men så vidt jeg vet har ikke det skjedd...
Jeg tror ikke at hele stadion kunne vært med på de du nevner, kanskje en del fler enn vanlig på spillerropene, men ikke fler sanger enn de som er nevnt...


Jeg stiller spørsmål ved det fordi du for ramme alvor hevdet at det kun finnes fire sanger som majoriteten på Stadion kan. Det er etter min mening helt feil og historieløst å hevde. Dessuten har det som har skjedd lite og si i og med at vi her snakker om den kvelden vi sannsynligvis sikret det første seriegullet på 44 år. Det er unikt og jeg mener at det her var en utmerket mulighet til å få med seg hele Stadion på synging. De sangene jeg nevner foruten de fire du nevner er sanger jeg mener kunne fungert.

"Tjukkogfeitogfull" fungerte ikke og hadde aldri en sjanse til å fungere heller. Det ble en sang for de få og en sang som en umulig kunne fått med seg hele stadion på. Morsom er den ja, i noen få minutter. Etter det var det kun en evighetssang, slik som idiotsupporterne på togstasjonen har.

Og til Tom C er jeg helt enig i at det ikke er noe å ase seg opp over. Det er ingen voldsomt stor sak. Jeg syntes bare at denne sangen brøt litt med våre tradisjoner. Det var litt skuffende.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Som jeg har sagt før: 90% av dem som sang denne sangen på mandag, går ikke under kategorien "kjukk og feit og full", og 90% av de som sang denne sangen på mandag skjønte sikkert ikke bæret av hvorfor de sang dette - men bare hev seg på fordi "dette var moro". Ergo: ALT kan synges, bare melodien er fengende nok!


90%? Hvor dum tror du egentlig at folk er? Tror du ikke at svært mange hadde den klassiske stereotype fotballsupporteren i bakhodet da de sang denne sangen?

Og hvorfor må man på død og liv være feit eller full for å synge denne sangen? Når ble det viktig at sangene skal være selvbiografiske? Det er et argument jeg ikke har hørt før denne sangen dukket opp. Da kan ikke striler synge om å være kjuagutter. Eller ikke du synge om at du har vært på purken. Det er noe i alle fall minst 90% av publikumet på Stadion ikke kan forholde seg til.

Og apropos banale sanger. Du deltok med liv og lyst på lallingen "seriemester, seriemester, seriemester, seriemester, seriemester osv..." til en eller annen melodi. Skapte den kjempestemning?


"Seriegullet" - "ikke seriemester".
Sangen ble aldri livlig fordi folk rett og slett ikke kjenner melodien.  Og jeg syns heller ikke dette hadde vært noe Ã¥ synge om og om igjen i det uendelige - noe det heller ikke ble. I det minste handler "seriegullet" 100 % om noe relevant - motstetning til "kjukk og feit og full". (Nei, det heter ikke "tjukk" - like lite som det heter "tjuagutt").

Og dette med "vi har vært på purken", synger vi jo fordi det er den originale teksten! Skulle vi forandret på en gammel bergenssang fordi den ikke passer?

Men det er fremdeles ikke noen som har forklart meg den bitende ironien og satiren i "kjukk og feit og full". Hva er det åpenbare poenget? At en og annen kanskje har sagt en eller annen gang at fotballsupportere er feite og fulle?

Hvis vi f.eks. hadde møtt VIF på slutten av sesongen,hadde det vært et poeng å sunget "Brann vinner ingenting i år", fordi det var det Klanen sang mot oss i sommer. Da hadde det vært et POENG og et stikk til Klanen. Og mot Viking hadde det passet å synge "1963 er lenge siden det", siden det er det de har pleid å synge til oss. Men "kjukk og feit og full" er vel strengt tatt ikke et stikk mot noen. Ikke er det selvironi heller, for ingen utenforstpende har vel laget noe nummer av at vi er feite og fulle?
Legg ned hele klubben!

HansaInferno

Det heter tjukk, og det heter "tjuagutt". Har du hørt om ordet "tjuv"? Der har du opprinnelsen.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: "jako"De som synes monotone tjukk feit og full og seriegull skapte stemning er i all fall ikke i posisjon til å kritisere KFL. Her var det bra trommen som manglet, grusom sang rett og slett.


Det blir litt feil å si.
Jeg er blant mange som kritiserer de for deres form for "stemning", fordi det blir altfor mye repetering. Det kan du godt si om denne sangen, men poenget er at de har MANGE sånne sanger, mens vi "har" en...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"

Jeg stiller spørsmål ved det fordi du for ramme alvor hevdet at det kun finnes fire sanger som majoriteten på Stadion kan. Det er etter min mening helt feil og historieløst å hevde. Dessuten har det som har skjedd lite og si i og med at vi her snakker om den kvelden vi sannsynligvis sikret det første seriegullet på 44 år. Det er unikt og jeg mener at det her var en utmerket mulighet til å få med seg hele Stadion på synging. De sangene jeg nevner foruten de fire du nevner er sanger jeg mener kunne fungert.



Ikke at de ikke kan, men ikke vil/har lyst til å henge seg på..
Vi blir nok uansett ikke enige, men jeg tror ikke folk flest hadde hengt seg på noe mer enn de som er nevnt, og i og med at de hadde gått jevnt og trutt syntes jeg bare det var morro med "Tjokk og seriegull" som de fleste på Hansa tok helt av til, det var rabling, og det var spontant..

Den gikk vel kanskje i overkant mye, men folk trengte vel en sånn låt mest akkurat da, og den gikk jo fortsatt laaangt ut i de sene nattetimer...
Og som du sier, det er ikke hver dag vi tar gull, så da tar jeg det ikke så tungt, og det gjør heller ingenting å variere litt..Vi må ikke være helt England i alle sangene...Det er jo selv ikke England en gang..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Og dette med "vi har vært på purken", synger vi jo fordi det er den originale teksten! Skulle vi forandret på en gammel bergenssang fordi den ikke passer?


Nei, men denne originale teksten er det visstnok veldig nøye at skal passe for absolutt alle på Stadion. Eller er det andre regler for gamle sanger? I så fall kan vi jo bare synge den lenge nok til den blir en gammel klassiker...

Quote from: "krøvel vellevold"Men det er fremdeles ikke noen som har forklart meg den bitende ironien og satiren i "kjukk og feit og full". Hva er det åpenbare poenget? At en og annen kanskje har sagt en eller annen gang at fotballsupportere er feite og fulle?


En og annen kanskje har sagt? Så du vil ikke være med på at det finnes en stereotyp oppfatning av fotballsupportere i mildt sagt varierende kroppsfasonger som sitter på puben før kampen?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Tore Larsen

vi e Sk Brann, tar seriegull
vi e Sk Brann, tar seriegull
vi e Sk Brann
vi e Sk Brann
vi e Sk Brann, tar seriegull
Mvh

Tore

Stoffi

Quote from: "Nixon"

En og annen kanskje har sagt? Så du vil ikke være med på at det finnes en stereotyp oppfatning av fotballsupportere i mildt sagt varierende kroppsfasonger som sitter på puben før kampen?



Sangen sitter som et skudd. En stereotypisk brannsupporter er en mann i 40-årene med ølvom.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

thesevs

Quote from: "HansaInferno"Det heter tjukk, og det heter "tjuagutt". Har du hørt om ordet "tjuv"? Der har du opprinnelsen.


Kan jo bare legge til at etter et kjapt søk på den store verdens veven fant jeg ut følgende:

(kjuagutt)  se tjuagutt

tjuagutt bergensk skøyergutt
Etym.:visstn. eg. 'tyveknekt'
.............................................
tjukk tjukt; ( fam.) tykk (jf. tykk 1) : det ligger tjukt utenpÃ¥ ham; (jf. tykk 3 og 4)  tjukt av folk /  tjukk i hue; (om skrøne, unnskyldning) usannsynlig: den var for tjukk; ( e. sv.)  bare tjukke slekta bare nære slektninger

Skriver du "kjukk" på google får du beskjeden: "Mente du: tjukk?"

Kilde: Ordbok
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

grei


Geirmund

Quote from: "grei"Det heter "tjokk".


Det uttales kjokk og kjuagutt.

thesevs

Quote from: "Geirmund"
Quote from: "grei"Det heter "tjokk".


Det uttales kjokk og kjuagutt.


En ting er uttalelse, en annen skrivemåte.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Tifo

Rettskriving kan diskuteres andre steder! Hold dere til tema!
.:Tifo-gruppen:.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Og dette med "vi har vært på purken", synger vi jo fordi det er den originale teksten! Skulle vi forandret på en gammel bergenssang fordi den ikke passer?


Nei, men denne originale teksten er det visstnok veldig nøye at skal passe for absolutt alle på Stadion. Eller er det andre regler for gamle sanger? I så fall kan vi jo bare synge den lenge nok til den blir en gammel klassiker...

Quote from: "krøvel vellevold"Men det er fremdeles ikke noen som har forklart meg den bitende ironien og satiren i "kjukk og feit og full". Hva er det åpenbare poenget? At en og annen kanskje har sagt en eller annen gang at fotballsupportere er feite og fulle?


En og annen kanskje har sagt? Så du vil ikke være med på at det finnes en stereotyp oppfatning av fotballsupportere i mildt sagt varierende kroppsfasonger som sitter på puben før kampen?
Legg ned hele klubben!

Northside

Eller det kanskje var god selvironi ettersom fotballsupportere er kjent for å være tjukk, feit og full.
Vi er "kjent" for å være tjukk, feit og full, samtidig så tar vi seriegull.

Sangen ble kanskje sunget litt for mye, men de andre sangene slapp lett til og runget bra til tider. Denne sangen skapte bra med liv i tillegg.

Helt utrolig at det går an å diskutere og kverulere så pass mye pga denne sangnen.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Er det det du har mast om hele tiden? Hvem vi satte til veggs?
Ingen. Og det var heller ikke poenget slik jeg oppfatter sangen.
For der du bare ser fjas og sammenraskede ord ser vi andre selvironi på (nok en gang) en ganske utbredt oppfatning av fotballsupportere. Men harsellering med deg selv er kanskje ikke din sterke side?

Og spørsmålet tilbake blir jo; må enhver supportersang være til ettertanke? At folk på langsidene skal stoppe opp med å se på kampen og ta innover seg den dypsindige sangen som strømmer mot de. "Jasså, der har de et poeng. Vi har ikke sett det fra den innfallsvinkelen før. Nå ble jeg jaggu satt til veggs med mine fordommer. Her gjelder det å ha med seg penn og papir for å få med seg gullkornene".
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tippetuppen

E dokkar ikkje lei av å diskutere dette nå.. Blir kjedelig i lengden
E det så nøye då

krøvel vellevold

Quote from: "tippetuppen"E dokkar ikkje lei av å diskutere dette nå.. Blir kjedelig i lengden


Sier opphavsmannen til "Eg kan en sang som alle sammen snart blir lei"???? hehe...
Legg ned hele klubben!

tippetuppen

det var en yrkeshemmelighet :P

hilsen en stolt opphavsmann av tommy knarvik sangen :P
E det så nøye då

BBB-Tony

Tjukk og feit og full og seriegull var forsåvidt kjekk å ha på hansa, men jeg har fått inntrykk av at folk på de andre tribunene bare hører det som mumling og for meg minner det ALT for masse om LSK! Mangler bare trommer... Huff!!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Christian

Quote from: "gitarbroiler"

Om du tar deg tid til å se etter hvem som er kritiske her vil du registrere at de aller fleste har vært positivte til Brann og Mjelde gjennom denne sesongen. Du er vel sjøl en av de har sytt og klagd; skjønt no når du har funnet en repetetiv kanarisang å kose deg med er du smørblid...

gitarbroiler

Quote from: "Christian"
Quote from: "gitarbroiler"

Om du tar deg tid til å se etter hvem som er kritiske her vil du registrere at de aller fleste har vært positivte til Brann og Mjelde gjennom denne sesongen. Du er vel sjøl en av de har sytt og klagd; skjønt no når du har funnet en repetetiv kanarisang å kose deg med er du smørblid...


Du har tydeligvis skjønt poenget mitt :)

Jeg står inne for alt jeg har sagt om Mjelde, og det er forøvrig ikke bare meg som har klaget på han. Jeg gidder selvsagt ikke å bruke energi på han nå som gullet er (for de mest pessimistiske; nesten) i boks. Det blir bare for dumt. Derfor reagerer jeg litt på at noen gidder å bruke så mye energi på å diskutere en dum sang, som forøvrig ikke går ut over BRANN som klubb eller fremtid.

Men, men.... Jeg er vel kanskje en supertulling som likte den sangen da.

gitarbroiler

Legger forøvrig merke til at spillerne har "adoptert" tjukk feit og full sangen, og også store deler av media. Dette ligner starten på en ny slager som faktisk har potensiale til å runge over hele stadion. Vi får se på søndag (evt torsdag)

grei

Den kommer nok til å runge godt fra Hansa ja, men håper den ikke vil dominere for mye. Vi har en tendens til å synge ihjel enkelte sanger og hovedfokuset bør selvfølgelig være på sanger som appellerer til flere enn super-supporterne på Hansa.

gitarbroiler

Tror faktisk at store deler av stadion vil henge seg på denne på søndag, både langsider og kortsider. Den har blitt "adoptert" og akseptert av svært mange den siste uken.

Markmus

Quote from: "gitarbroiler"Tror faktisk at store deler av stadion vil henge seg på denne på søndag, både langsider og kortsider. Den har blitt "adoptert" og akseptert av svært mange den siste uken.

krøvel river av seg håret om han ikke har gjort det allerede ;-)
Ka du ve?

Nixon

Quote from: "Markmus"
Quote from: "gitarbroiler"Tror faktisk at store deler av stadion vil henge seg på denne på søndag, både langsider og kortsider. Den har blitt "adoptert" og akseptert av svært mange den siste uken.

krøvel river av seg håret om han ikke har gjort det allerede ;-)


Kanskje derfor han gikk med lue natt til tirsdag?:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "gitarbroiler"Tror faktisk at store deler av stadion vil henge seg på denne på søndag, både langsider og kortsider. Den har blitt "adoptert" og akseptert av svært mange den siste uken.

krøvel river av seg håret om han ikke har gjort det allerede ;-)


Kanskje derfor han gikk med lue natt til tirsdag?:)

Vet ikke hvem han er, så det har jeg fint lite peiling på ;-)
Ka du ve?

Northside

Håper vi på søndag kan nå nye høyder på stadion når det gjelder stemning.
Mot lyn var det bra trøkk til tider under kampen, men stort sett bare jevnt bra. Mot slutten eksploderte det selvsagt, og det skal mye til for å overgå den stemningen vi hadde siste 10 minuttene.

Men jevnt over så kan trykket på stadion bli enda bedre, jeg tror det vil skje mot Viking på søndag, så sant vi vinner!

revert

Skal man prøve seg på et slags ekspriment på søndag for å "hylle" laget. Hva med feks å få hele stadion til å stå siste 20 min? ALLE må hvert fall stå når siste nystemten synges!

Markmus

Quote from: "revert"Skal man prøve seg på et slags ekspriment på søndag for å "hylle" laget. Hva med feks å få hele stadion til å stå siste 20 min? ALLE må hvert fall stå når siste nystemten synges!

Hvordan vil du få SPV til å stå så lenge? Om du reise deg der borte blir du kjapt pirket i skulderen og spurt om du ikke kan sette deg ned igjen fordi du blokkerer sikten.

I så fall må alle være med på "reis opp om du elsker Brann" eller lignende og dra den om og om igjen med jevne mellomrom.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: "Markmus"I så fall må alle være med på "reis opp om du elsker Brann" eller lignende og dra den om og om igjen med jevne mellomrom.


Jeg synes det bare er irriterende når den kommer for ofte. Vi er et litt situasjonsavhengig publikum og reiser oss hvis det trengs. Jeg synes det blir litt feil å planlegge hvordan vi skal gjøre det på søndag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Markmus

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Markmus"I så fall må alle være med på "reis opp om du elsker Brann" eller lignende og dra den om og om igjen med jevne mellomrom.


Jeg synes det bare er irriterende når den kommer for ofte. Vi er et litt situasjonsavhengig publikum og reiser oss hvis det trengs. Jeg synes det blir litt feil å planlegge hvordan vi skal gjøre det på søndag.

Enig, men jeg kan ikke helt se for meg hvordan vi skal få med oss SPV uten å gjøre det på denne måten. Da måtte vi i så fall laget stifter på setene deres :p
Ka du ve?

Utmedsnolken

Quote from: "Markmus"
Quote from: "revert"Skal man prøve seg på et slags ekspriment på søndag for å "hylle" laget. Hva med feks å få hele stadion til å stå siste 20 min? ALLE må hvert fall stå når siste nystemten synges!

Hvordan vil du få SPV til å stå så lenge? Om du reise deg der borte blir du kjapt pirket i skulderen og spurt om du ikke kan sette deg ned igjen fordi du blokkerer sikten.

I så fall må alle være med på "reis opp om du elsker Brann" eller lignende og dra den om og om igjen med jevne mellomrom.


Reis opp er verdens tåpeligste rop. Etter at alle har reist seg, må det komme en allsang eller noe som alle kan rett etterpå, ellers blir man bare stående og skutte litt bort på sidemannen før man setter seg igjen. I tillegg så kommer jo ropet som regel på et dårlig tidspunkt. Mot Lyn så stod alle på BT de siste 10min iallefall. Det kommer av seg selv.
"og der snubler Sæternes igjen"

Northside

Quote from: "Utmedsnolken"
Reis opp er verdens tåpeligste rop. Etter at alle har reist seg, må det komme en allsang eller noe som alle kan rett etterpå, ellers blir man bare stående og skutte litt bort på sidemannen før man setter seg igjen. I tillegg så kommer jo ropet som regel på et dårlig tidspunkt. Mot Lyn så stod alle på BT de siste 10min iallefall. Det kommer av seg selv.


Meg og noen kompiser har prøvd å kjøre i gang en av de "store" sangene når like etter vi tar reis opp. De gangene folk har hengt seg på har trøkket på stadion blitt fantastisk.

Men nå er det slik at på stadion så skal alt skje spontant ute form for organisering, da får det heller være at "feile" personer starter "feile" sanger i hytt og pine bare for å starte en sang. Skjer ofte på 16mai kamper og andre store kamper hvor de mest ihugga supporterne med kun 1 Brann kamp i sitt liv plutselig får billett på tribunen...

brannfrik

enig med northside her. folk som kun stiller på 16.mai kamp skulle blitt tildelt votter og munnkurv i inngangen.

det jeg frykter aller mest på søndag er er immidlertid ikke gloryhunters, men at Erik "brannbrødet" Hanøy skal "hjelpe publikum i gang" ved å starte gullet ska hem eller byen e bergen fra midbanen før kampen og i pausen. men stemningen kommer til å bli fantastisk på søndag og hvis brann i tillegg leverer det sportslige kommer det til å rable totalt på Hansa. når man er inne på speakere ville det jo vært passende at Terje Bøe gjorde et aldri så lite comeback på søndag..

gleder meg stort:-)

Bombefar

Quote from: "brannfrik"enig med northside her. folk som kun stiller på 16.mai kamp skulle blitt tildelt votter og munnkurv i inngangen.

det jeg frykter aller mest på søndag er er immidlertid ikke gloryhunters, men at Erik "brannbrødet" Hanøy skal "hjelpe publikum i gang" ved å starte gullet ska hem eller byen e bergen fra midbanen før kampen og i pausen. men stemningen kommer til å bli fantastisk på søndag og hvis brann i tillegg leverer det sportslige kommer det til å rable totalt på Hansa. når man er inne på speakere ville det jo vært passende at Terje Bøe gjorde et aldri så lite comeback på søndag..

gleder meg stort:-)


Det kommer nok til å ta av i morgen mot hamburgerne også. Gleder meg sinnsykt

mads1..

Ser lyst på året..

Klaus_Brann

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "revert"Skal man prøve seg på et slags ekspriment på søndag for å "hylle" laget. Hva med feks å få hele stadion til å stå siste 20 min? ALLE må hvert fall stå når siste nystemten synges!

Hvordan vil du få SPV til å stå så lenge? Om du reise deg der borte blir du kjapt pirket i skulderen og spurt om du ikke kan sette deg ned igjen fordi du blokkerer sikten.

I så fall må alle være med på "reis opp om du elsker Brann" eller lignende og dra den om og om igjen med jevne mellomrom.


Reis opp er verdens tåpeligste rop. Etter at alle har reist seg, må det komme en allsang eller noe som alle kan rett etterpå, ellers blir man bare stående og skutte litt bort på sidemannen før man setter seg igjen. I tillegg så kommer jo ropet som regel på et dårlig tidspunkt. Mot Lyn så stod alle på BT de siste 10min iallefall. Det kommer av seg selv.


Veldig enig i det!

Ellers morro på mandag da alle utafor puben ble med på "Sitt ned hvis du elsker Brann", herlig...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Quote from: "mads1.."


Helt enig, kan ikke forstå hva som er problemet. For meg virker det som folk har mindreverdighetsproblemer med at han var en av de som dro igang store stå

smaalanda

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "mads1.."


Helt enig, kan ikke forstå hva som er problemet. For meg virker det som folk har mindreverdighetsproblemer med at han var en av de som dro igang store stå


Hanøy er nok en god speak det tror eg de fleste syns, han har arbeidsoppgaver som alle andre og sånn er det med den saken. Men når Hanøy leker karaoke på mikrofonen på Stadion og skal starte sangen for oss etc liker eg ikke. Det blir litt samme feelingen som en person med ropert som hadde stått på gjerde forann Hansa. Det kan umulig stå i kontrakten hans at han skal starte sanger på Brann Stadion.
KMO!!!

gitarbroiler

Personlig har jeg ingen problemer med det Hanøy gjør nå. Det jeg "irriterer" meg over med Hanøy, var at han forlot Store Stå før det egentlig kom skikkelig i gang. Husker enda de spede sangene som var når han var der, og tilstanden etterpå. "Jensen" på gjerdet var jo en slager i et par år, med ropert og god stemning. Sangene som gikk igjen den gang var "Byen e bergen", "Jobbe brann", "jobba, jobba, jooobbaaa" og til og med (skrekk og gru) "You never walk alone".

Hadde Hanøy giddet å delta litt lenger, fremfor å la folket være i vakum, så hadde kanskje Store Stå vært litt bedre på sanger den gangen. For en ting skal Hanøy ha, han var/er meget kreativ og var/er ikke redd for å stikke hodet frem.

Kanskje derfor noen er irritert på han? (janteloven finnes enda gitt)

Henninger

Quote from: "gitarbroiler""Jensen" på gjerdet var jo en slager i et par år, med ropert og god stemning.

Hmmm... det er nå "Johnsen" jeg heter ;-)
Følger med dere her :-)
Til våres forsvar på lite utvikling rundt sanger hadde ikke vi samme hjelpemidler som man har i dag, Internett, diskusjonsforum, mobiltlf. og dette var ikke oppfunnet LOL. Det var kun på staddaen og på toget til Ullevål vi var samlet, samt på Teaterkafeen, Thea.
Dere gjør en kongejobb nå for tiden :-)
10000

Tullpip

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "mads1.."


Helt enig, kan ikke forstå hva som er problemet. For meg virker det som folk har mindreverdighetsproblemer med at han var en av de som dro igang store stå


Hanøy er nok en god speak det tror eg de fleste syns, han har arbeidsoppgaver som alle andre og sånn er det med den saken. Men når Hanøy leker karaoke på mikrofonen på Stadion og skal starte sangen for oss etc liker eg ikke. Det blir litt samme feelingen som en person med ropert som hadde stått på gjerde forann Hansa. Det kan umulig stå i kontrakten hans at han skal starte sanger på Brann Stadion.


Er enig, men samtidig uenig.
Det blir ufattelig mye mer bondete når han bruker høytaleranlegget fremfor megafon. Hvis noen hadde dratt frem en megafon på stadion, så hadde det vært knallharry, men det hadde likevel bare vært en ubetalt brannsupporter. Sånn som det er nå, med Brannbrødet ansatt som speaker, blir alt helt fryktelig feil.

Jeg har ikke så veldig mange bortekamper, men det begynner å bli noen etter hvert. Hver gang man hører andre klubber som 'trenger hjelp', som det ofte blir sagt, til å få opp stemningen hetser man enormt masse...

Jeg føler at vi mister ekstremt masse på å la Brannbrødet holde på som han vil, det er mange som irriterer seg over det.

grei

Både megafon og mikrofon er bondete, men sistnevnte er på sett og vis lettere å unnskylde siden det er tross alt ikke "vår" feil som publikum hva klubben finner på.

Og rett skal være rett, det blir gjerne litt bedre stemning i form av høyere lydnivå akkurat idet mannen drar igang ropene, men det hjelper jo ikke så mye mot flauheten den frenetiske gaulingen ("kom igjen!") fremkaller.

Det er vel også lite som tyder på at dette opptrinnet forsvinner, da jeg vil tro det er relativt populært blant resten av publikum, som tross alt dyrker en mer traust form for supporterkultur enn folket på Hansa. Det blir litt som med Gullbrann eller sanger etter at kampene er ferdigspilt: Klubben og resten av Stadion syns nok dette er festlige innslag, mens vi borte på Hansa furter fordi vi heller vil slippe til med vår mer eller mindre "genuine" supporterkultur. Og Brann er nok vel så opptatt av å glede resten av Stadion som Hansa, spesielt siden vi ikke har hatt vett til å samle oss i en sterk supporterorganisasjon.

gitarbroiler

Quote from: "Henninger"
Quote from: "gitarbroiler""Jensen" på gjerdet var jo en slager i et par år, med ropert og god stemning.

Hmmm... det er nå "Johnsen" jeg heter ;-)
Følger med dere her :-)
Til våres forsvar på lite utvikling rundt sanger hadde ikke vi samme hjelpemidler som man har i dag, Internett, diskusjonsforum, mobiltlf. og dette var ikke oppfunnet LOL. Det var kun på staddaen og på toget til Ullevål vi var samlet, samt på Teaterkafeen, Thea.
Dere gjør en kongejobb nå for tiden :-)


Aahhh.... My bad, sorry :)

Stemningen på Store Stå den tiden var upåklagelig den, men som du påpeker; hjelpemidlene til å lage ny sanger var få. De som ble laget var spontane, og få av de ble noen evigvarende slagere.

Men akk så gøy det var :)

Klaus_Brann

Visste ikke helt hvilken tråd jeg skulle ta dette i, men jeg synes det er tragisk at det ikke blir noe av tifoen på søndag, at Brann skal sette en stopper for dette er helt på trynet.

Dette hadde blitt et herlig syn, men dessverre blir det ikke noe av, og det som kunne blitt en perfekt avslutning på en perfekt sesong, blir dessverre ikke det...Satser uansett på at det blir vannvittig stemning på stadion på søndag!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chris*

Helt fantastisk elendig av Brann. Her må en legge press på Brann, for slik kan det ikke fortsette. Dette er etter hva jeg skjønner ikke første gangen det skjer?

4000 stjerneskudd i høstmørket på Hansa hadde vært fantastisk.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Fotballjent'n=)

Quote from: "Klaus_Brann"Visste ikke helt hvilken tråd jeg skulle ta dette i, men jeg synes det er tragisk at det ikke blir noe av tifoen på søndag, at Brann skal sette en stopper for dette er helt på trynet.

Dette hadde blitt et herlig syn, men dessverre blir det ikke noe av, og det som kunne blitt en perfekt avslutning på en perfekt sesong, blir dessverre ikke det...Satser uansett på at det blir vannvittig stemning på stadion på søndag!


Helt enig i dette. Utrolig kjipt at Brann ikke tillater dere å utføre den tifoen som dere har brukt mye tid på å planlegge og forberede i lang tid. Trist, for dette kunne blitt et fantastisk syn. Men takk til tifo- gruppen for at dere har gjort så godt dere kunne for å få en veldig bra avslutning på en fantastisk sesong og ellers gjort mye bra tidligere i sesongen..
ølv betyr ikke en skitt!:)

anki86

Regner med at Brann har store planer for kampen selv, men er alikevel en skam at de ødelegger for tifo-gruppen og bataljonen...er som regel vi som står for stemningen på stadion!!! Men fest skal det bli uanset!
No ska vi ut å holde jævel på ny!

Nuen

eller kanske tifo gruppen lurer oss alle :) sånn at det blir ekstra gøyt og bra på søndag. lov å drømme isåfall!
2.10.2007

Tifo

Quote from: "Nuen"eller kanske tifo gruppen lurer oss alle :) sånn at det blir ekstra gøyt og bra på søndag. lov å drømme isåfall!


Blir nok med drømmen....

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

BL

Er virkelig Brann så vanskelig og firkantet at det ikke er mulig å få til dette på en eller annen måte?? Høres helt utrolig ut hverfall!
Hansa-
Felt Z

Klaus_Brann

Quote from: "Fotballjent'n=)"
Quote from: "Klaus_Brann"Visste ikke helt hvilken tråd jeg skulle ta dette i, men jeg synes det er tragisk at det ikke blir noe av tifoen på søndag, at Brann skal sette en stopper for dette er helt på trynet.

Dette hadde blitt et herlig syn, men dessverre blir det ikke noe av, og det som kunne blitt en perfekt avslutning på en perfekt sesong, blir dessverre ikke det...Satser uansett på at det blir vannvittig stemning på stadion på søndag!


Helt enig i dette. Utrolig kjipt at Brann ikke tillater dere å utføre den tifoen som dere har brukt mye tid på å planlegge og forberede i lang tid. Trist, for dette kunne blitt et fantastisk syn. Men takk til tifo- gruppen for at dere har gjort så godt dere kunne for å få en veldig bra avslutning på en fantastisk sesong og ellers gjort mye bra tidligere i sesongen..


Jaja, nå er ikke jeg i tifo-gruppen, men syntes kun dette var ufattelig kjipe greier. Satser på at det kommer opp et banner i alle fall..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Er det bare jeg som er jævlig treig og ikke vet hva det er snakk om her? Eller diskuterer man ikke denslags i offentlighet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chris*

Fremsiden dudo, fremsiden ;)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bombefar

Helt utrolig at Brann ikke er interessert i dette. Virker som TIFO gruppen har lagt ned mye arbeid i dette, og hvis det er riktig at man først har fått klarsignal virker jo dette helt utrolig. Her har man sannsynligvis også brukt mye penger på innkjøp av stjerneskudd og annet materiale som aldri kommer til å bli brukt

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

gitarbroiler

Mye av årsaken til Branns snuoperasjon her, er Hamburgs leken med fyverkeri på tribunen torsdag. Brann er livredde for at stjerneskudd skal føre til røykutvikling, og i verste tilfelle bli kastet på banen. Med regnvær vil selvsagt ikke dette være noe problem, men med et litt tørt gress så kan fort dette begynne å brenne evt reklame skiltene.

4000 stjerneskudd hadde vært knalltøft, men personlig så skjønner jeg litt av Brann sin skepsis her. De må tenke på sikkerhet, og med 4000 stjerneskudd blandt 6000 elleville gullrusede (og kanskje ruset på gulløl også) så kan det fort utarte seg.

Så lenge fyrverkeri er ulovlig på Stadion, så er det kanskje litt smartere å planlegge TIFO uten dette (stjerneskudd er klassifisert som fyrverkeri, enn så uforståelig det kanskje kan være).

Nixon

Del ut stjerneskuddene på Festplassen etter kampen. Kan bli stilig det også.
Eventuelt spar de til nyttårsaften og bli konge i nabolaget...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Northside

Quote from: "gitarbroiler"
Så lenge fyrverkeri er ulovlig på Stadion, så er det kanskje litt smartere å planlegge TIFO uten dette (stjerneskudd er klassifisert som fyrverkeri, enn så uforståelig det kanskje kan være).


Ifølge NFF så er det faktisk lov å ha stjerneskudd på tribunen. Eneste som må gjøres er å levere inn en søknad før kampen.

Røyken bør de ikke frykte! Røyker 10 ganger med når vi har tinnsoldater.
Og reklame skiltene i jern tror jeg i grunn ikke brenner så bra?

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up