• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Selger sin sjel!

Started by Luke Skywalker, April 14, 2007, 10:03:15 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Luke Skywalker

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5334

Brann ønsker at supporterne og stadion skal virkelig vise seg som den 12 mann. Jada, fint det. Men jeg synest Brann skyter seg selv i foten, og det irriterer meg. Hva mener jeg?
Hvem er det som er på stadion nå for tiden? Er det ikke en haug med pappagutter, VIP'er og folk som har fått slengt etter seg billetter fordi jobben ha kjøpt partour kort? Hva stemning kommer de med da?
Kanskje de gidder og reise seg ved scoringer, men de kommer garantert til å bli sur når vi gjør det og det ikke er mål. Jeg liker at Brann har godt med penger og at stadion blir bedre og alt dette. At de sikrer seg økonomisk for neste 30 årene, men jeg liker ikke utviklingen mot at de selger sjelen sin. For den gangen Brann tilhengerne ikke lenger er det de er kjent for, er jeg redd Brann har tapt. Så Mjelde; husk dette når du ber om stemning. Du selger 3000 billeter til stemningslagerne, (utenom Bataljonen) og vi må slite med blod og tårer gjennom sesongen for å få billetter, mens de nyrike og rulle r talende får de i posten, så ikke forvent for mye, det har dere selv tatt betalt for.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Nixon

Rød makt på Hansa

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

monzilla

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne på Bataljonen, og jeg har lest veldig mye dumt her inne.

For å ikke være helt usaklig, har trådstarter noen kilder på påstandene sine? Eller er dette bare synsing som er så langt bak mål at jeg sitter igjen med en flau smak i munnen etter å ha lest det

Prudi

Quote from: "Luke Skywalker"Så Mjelde; husk dette når du ber om stemning. Du selger 3000 billeter til stemningslagerne, (utenom Bataljonen) og vi må slite med blod og tårer gjennom sesongen for å få billetter, mens de nyrike og rulle r talende får de i posten, så ikke forvent for mye, det har dere selv tatt betalt for.


SÃ¥ du mener partoutkortholdere ikke lager liv?

Hvor sløkket er du?

Corran

Høres ut som om det er en som er bitter for han ikke får tak i billett og ikke har partoutkort :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

benny

Jeg innser at det er nødvendig at Brann henger seg på dette vipopplegget dersom vi skal henge med i toppen.
Ser med gru frem til fordelingen av billettene neste gang Brann kommer til cupfinalen. Jeg tar vel ikke for hardt i hvis jeg tipper 9000 til vipen og 1000 til supporterne?

Brannmus

Man må skille litt her mener jeg. Du har VIP'ene som har investert store penger i losjer. Her er det nok en blanding av entusiastiske supportere og forretningsfolk som ikke har noen spesielle følelser for klubben.

Så har du disse folkene som velger å benytte seg av løsningene med restauranter. Her er det nok en større andel av de som har hjerte i klubben, enn i losjene, men som samtidig ønsker å oppleve Brann-kamp på en annen måte.

Når vi kommer ned på nivået for Brannallmenningen, så tror jeg at det er veldig mange gode, livlige supportere på tribunen. Du skal være en ildsjel for å kjøpe billett til hver eneste Brann-kamp de neste 15 årene.

Det å påstå at det er de som kjøper enkeltbilletter som skaper skikkelig liv sammen med Store Stå er bare tull.

Ser vi på kampene hvor det er størst gjennomtrekk av supportere tidligere, så er det gjerne disse oppgjørene hvor stemningen har vært litt laber.

xTaTic

Quote from: "benny"
Ser med gru frem til fordelingen av billettene neste gang Brann kommer til cupfinalen. Jeg tar vel ikke for hardt i hvis jeg tipper 9000 til vipen og 1000 til supporterne?

Akkurat dette er jo noe Bataljonen må jobbe aktivt for å forhindre, men bedrifter som betaler enorme summer til Brann årlig har selvfølgelig avtaler som inkluderer cupfinale billetter dersom vi kommer der.

Uansett blir det nok ikke riktig å skille viper og supportere. Det er vel ingenting som tilsier at de som har biletter via firmaet sitt ikke er supportere.
Firmaet jeg jobber for er med i Brann Sponsor Team, og har en del tilgjengelige plasser på Stadion som går på rundgang til de ansatte. Jeg har vel tilgode å se at personer som ikke lidenskapelig interressert takker ja til billettene, det er mye de samme folkene som går hver gang!
(Personlig har jeg eget partoukort på stadion, og takker aldri ja til disse billettene.)

Corran

Historisk sett er det jo kamper mellom 9000 og 11000 det har vært best trøkk på. Mens kamper hvor det har vært nesten fullt så har stemmningen dalt.
Mao er det de faste som lager mest liv og de som kjøper enkeltbilletter som ødelegger stemmningen :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

QuoteJeg tar vel ikke for hardt i hvis jeg tipper 9000 til vipen og 1000 til supporterne?


Definer vip, og definer supportere. Regner med losjene stiller langt framme i køen. Regner også med at de(vi) som har forpliktet oss til å kjøpe sesongkort i 15 år stiller langt fremme.

At en eller annen fjortiss med branndeksel på mobilen skal definere seg selv som bedre supporter en meg synest jeg er urimelig.

krøvel vellevold

Quote from: "Corran"Historisk sett er det jo kamper mellom 9000 og 11000 det har vært best trøkk på. Mens kamper hvor det har vært nesten fullt så har stemmningen dalt.
Mao er det de faste som lager mest liv og de som kjøper enkeltbilletter som ødelegger stemmningen :-)


Historisk er det jo kamper med 9000 og 11000 vi har hatt størst uttelling på også... Jada, jeg skjønner hva du mener. Men tidligere (da snittet f.eks. lå på 11000), så vant vi jo nesten aldri de kampene med over 13000. Det kan ha litt å gjøre med forventningspress, men det har antagelig mest å gjøre med at vi gjerne har hatt mye tilskuere fordi motstanden er god, og f.eks. heter RBK. Med 0-4 der, så blir det ikke akkurat stemning! Men det er jo selvsagt klart som du sier at stemningen gjerne er bedre når det er kun de som går på de fleste kampene som er tilstede, og ikke alskens russ og gloryhunters.
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Tror og håper at alle tribunene vil delta på stemningen(Ikke bare klappe),slik at det ikke blir kun Hansa. Selv om jeg er meget skeptisk til at nordre tribune vil ta av,så håper jeg at det er noen ildsjeler innimellom fiffen som klarer å påvirke de til å legge vekk sjampisen og heller dra igang noen sanger;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Atlet Orvanger

Har det slått noen at en ikke trenger å hete Geir Grøftegraver for å engasjere seg på Stadion? Bjarne Banksjef kan også være Brannsupporter og lage liv skjønner dere.

benny

Quote from: "Xminator"
QuoteJeg tar vel ikke for hardt i hvis jeg tipper 9000 til vipen og 1000 til supporterne?

At en eller annen fjortiss med branndeksel på mobilen skal definere seg selv som bedre supporter en meg synest jeg er urimelig.


Hvilke fjortisser er det du prater om nå? Det er også mange som har partoutkort som ikke har råd til å forplikte se til fast plass i 15 år og som neppe vil få billetter til en evt. cupfinale. Dessuten vil jeg egentlig ikke kalle disse som har forpliktet seg i 15 år for vip selv om Brann liker å kalle det for det. Synes selvfølgelig at disse som jeg vet har vært gjengangere på stadion i en årrekke skal komme først i køen, de sto trossalt for mye av egenkapitalen på nye stadion.
Det jeg frykter er at disse i losjene og business klubben vil nesten få velge hvor mange billetter de trenger til å ta med seg alt av slekt å venner som gjerne aldri har satt sin fot på stadion.
Men nok om det, den tid den sorg.

weirus

Quote from: "Corran"Høres ut som om det er en som er bitter for han ikke får tak i billett og ikke har partoutkort :-)


skulle nett til å si det samme
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

monzilla

Må folk slutte å prøve å sette stadionpublikummet opp i et hierarki.

Red Rabitt

Jeg måtte kjøpe billett til brann allmenningen, pga fikk ikke tak i på hansa,på allmeningen er det jo fortsatt noen hundre ledig.
Er veldig spent på hvordan stemningen blir der,håper indelig at det er mange syngende brann supportere der.

Det som er greien er jo og det at hver tribunedel får en stemningsvane.
Folk tenker fek at på denne trinunen kan vi skrike og synge, menst på en annen kan vi ikke.

Derfor tror jeg denne første kampen mot godset vil være utrolig viktig med tanke på hvilket inntrykk folk vil få av stemningen på den nye tribunen.
Stemningen på tribunen blir jo og delt opp i flere deler og satser ihvertfall på at stemningen nærmest hansa vil bli bra(hvor jeg sitter:).

Med tanke på første inntrykket hadde det vært flott visst de som er av ildsjeler og som ønsker stemning på allmenningen trøkker til fra første kamp.
Det som gjerne hadde vært ett sjakktrekk, er jo visst hansa hadde prøvd å få med seg allmenningen på enkelte sangen(vet ikke hvordan,men det er jo verdt ett forsøk:)
F.e.k: gi meg en B , eller vi e brann bergens stolthet!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Luke Skywalker

Hvem er det dere som er uenig med meg tror har rÃ¥d til Ã¥ kjøpe billetter for 15 Ã¥r framover? Hvor mange her er det som har gjort det f.eks? At jeg ikke har rÃ¥d til partourkort og er bitter av den grrunn er bare latterlig. Men hvis jeg ønsker Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ stadion med flere, si vi er 6 stykker som vil gÃ¥ sammen, er det ikke kult om jeg har billett et sted og de andre ogsÃ¥ er spredt for alle vinder, og det mÃ¥ jeg nÃ¥r det bare er 3000 billetter igjen Ã¥ kjøpe av.  Er enig at dette gjerne er noe som kan tas opp nÃ¥r vi merker det senere i sesongen, men det mente jo de som pÃ¥stod at klimaet vÃ¥rt ikke trengtes Ã¥ tenke pÃ¥ for 50 Ã¥r siden ogsÃ¥. Visse ting ser man har en dÃ¥rlig utvikling.
Jeg synest det er flott at Brann har slått seg så opp, at en ny stadion er i gang og mange kommer. Men mitt poeng er at det er den jevne bergenser som skaper stemning og som er sjelen til Brann. Ikke de som f.eks pøser inn med ti tusener av kroner, (se BA del2 forside).
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Red Rabitt

Quote from: "Luke Skywalker"Hvem er det dere som er uenig med meg tror har rÃ¥d til Ã¥ kjøpe billetter for 15 Ã¥r framover? Hvor mange her er det som har gjort det f.eks? At jeg ikke har rÃ¥d til partourkort og er bitter av den grrunn er bare latterlig. Men hvis jeg ønsker Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ stadion med flere, si vi er 6 stykker som vil gÃ¥ sammen, er det ikke kult om jeg har billett et sted og de andre ogsÃ¥ er spredt for alle vinder, og det mÃ¥ jeg nÃ¥r det bare er 3000 billetter igjen Ã¥ kjøpe av.  Er enig at dette gjerne er noe som kan tas opp nÃ¥r vi merker det senere i sesongen, men det mente jo de som pÃ¥stod at klimaet vÃ¥rt ikke trengtes Ã¥ tenke pÃ¥ for 50 Ã¥r siden ogsÃ¥. Visse ting ser man har en dÃ¥rlig utvikling.
Jeg synest det er flott at Brann har slått seg så opp, at en ny stadion er i gang og mange kommer. Men mitt poeng er at det er den jevne bergenser som skaper stemning og som er sjelen til Brann. Ikke de som f.eks pøser inn med ti tusener av kroner, (se BA del2 forside).


Mange har faktisk tatt lån for dette og du trenger ikke å tegne deg for mer enn 2 år!
Med spv finansiering betaler du da 340 kr mnd i 2 år og i tillegg et fast beløp 2800 kr til neste år som partourkort.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

Og hva gjør en tilfeldig ansatt i Hansa til en mindre jevn bergenser enn deg?

C@Bøe_79

Quote from: "Luke Skywalker"Hvem er det dere som er uenig med meg tror har rÃ¥d til Ã¥ kjøpe billetter for 15 Ã¥r framover? Hvor mange her er det som har gjort det f.eks? At jeg ikke har rÃ¥d til partourkort og er bitter av den grrunn er bare latterlig. Men hvis jeg ønsker Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ stadion med flere, si vi er 6 stykker som vil gÃ¥ sammen, er det ikke kult om jeg har billett et sted og de andre ogsÃ¥ er spredt for alle vinder, og det mÃ¥ jeg nÃ¥r det bare er 3000 billetter igjen Ã¥ kjøpe av.  Er enig at dette gjerne er noe som kan tas opp nÃ¥r vi merker det senere i sesongen, men det mente jo de som pÃ¥stod at klimaet vÃ¥rt ikke trengtes Ã¥ tenke pÃ¥ for 50 Ã¥r siden ogsÃ¥. Visse ting ser man har en dÃ¥rlig utvikling.
Jeg synest det er flott at Brann har slått seg så opp, at en ny stadion er i gang og mange kommer. Men mitt poeng er at det er den jevne bergenser som skaper stemning og som er sjelen til Brann. Ikke de som f.eks pøser inn med ti tusener av kroner, (se BA del2 forside).


Dette er utviklingen i fotballen,man må ha partoukort for å se de store lagene.. Hørte at flere lag i England har kun partoukort og løsbilletter selges ikke,dette tror jeg de store klubbene i Norge vil ha om tid også...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Erlend

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Luke Skywalker"Hvem er det dere som er uenig med meg tror har rÃ¥d til Ã¥ kjøpe billetter for 15 Ã¥r framover? Hvor mange her er det som har gjort det f.eks? At jeg ikke har rÃ¥d til partourkort og er bitter av den grrunn er bare latterlig. Men hvis jeg ønsker Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ stadion med flere, si vi er 6 stykker som vil gÃ¥ sammen, er det ikke kult om jeg har billett et sted og de andre ogsÃ¥ er spredt for alle vinder, og det mÃ¥ jeg nÃ¥r det bare er 3000 billetter igjen Ã¥ kjøpe av.  Er enig at dette gjerne er noe som kan tas opp nÃ¥r vi merker det senere i sesongen, men det mente jo de som pÃ¥stod at klimaet vÃ¥rt ikke trengtes Ã¥ tenke pÃ¥ for 50 Ã¥r siden ogsÃ¥. Visse ting ser man har en dÃ¥rlig utvikling.
Jeg synest det er flott at Brann har slått seg så opp, at en ny stadion er i gang og mange kommer. Men mitt poeng er at det er den jevne bergenser som skaper stemning og som er sjelen til Brann. Ikke de som f.eks pøser inn med ti tusener av kroner, (se BA del2 forside).


Dette er utviklingen i fotballen,man må ha partoukort for å se de store lagene.. Hørte at flere lag i England har kun partoukort og løsbilletter selges ikke,dette tror jeg de store klubbene i Norge vil ha om tid også...


United og Liverpool kan jo umulig ha den ordningen, folk klager jo stadig over at turistene ødelegger stemningen

C@Bøe_79

Kanskje for det at noen suppoerterklubber i utlandet har partoukort/billetter til kampene..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Quote from: "C@Bøe_79"Kanskje for det at noen suppoerterklubber i utlandet har partoukort/billetter til kampene..


Det er vel heller diverse eventbyråer/reisebyråer som har noen tusen billetter.

Nixon

Quote from: "Luke Skywalker"Men hvis jeg ønsker å gå på stadion med flere, si vi er 6 stykker som vil gå sammen, er det ikke kult om jeg har billett et sted og de andre også er spredt for alle vinder, og det må jeg når det bare er 3000 billetter igjen å kjøpe av.


Nå er denne kapasiteten bare midlertidig. Vi skal opp i minst 5000 mer enn der vi er nå. Så det blir bedre!
Rød makt på Hansa

sydnes76

Quote from: "Atlet Orvanger"Har det slått noen at en ikke trenger å hete Geir Grøftegraver for å engasjere seg på Stadion? Bjarne Banksjef kan også være Brannsupporter og lage liv skjønner dere.



Takk, takk, takk - Godt skrevet. Helt forbanna enig. Det er jo på stadion ellers så rolig menn og kvinner også finner det passende og skrike og skråle. Kan godt tjene 5 millioner i året og lage liv.

Corran

Quote from: "28966mustang"Puke Skywalker, meningene dine er like avleggs som nicket ditt. GÃ¥ og kos deg med C3PO.

Heeei Ikke diss Star Wars pga at en som har litt snurtne meninger har tatt nick derfra

Ellers må eg si til Luke (som faktisk er en bondetamp i SW) at når folk som har lån på hus, bil, unger og null jobb klarer å spare seg opp til 2 partoutkort så kunne sikkert du det og.
og hvis dere vet dere vil på en kamp hvor det er 3000 billetter igjen så må dere klarer å få fingen ut og kjøpe kjapt slik at dere får ved siden av hverandre. Eg vet om andre som har klart det til de 2 første hjemmekampene.
Og eg tviler sterkt på at stemmningen blir værre eller bedre med deg der oppe :-)
Og til slutt Partoutkort betalingen forfaller vel i slutten av november begynnelsen av desember. Så begynn å legg til side 50-60 kroner i uken av lommepengene dine så klarer du det nok
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

benny

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "Atlet Orvanger"Har det slått noen at en ikke trenger å hete Geir Grøftegraver for å engasjere seg på Stadion? Bjarne Banksjef kan også være Brannsupporter og lage liv skjønner dere.



Takk, takk, takk - Godt skrevet. Helt forbanna enig. Det er jo på stadion ellers så rolig menn og kvinner også finner det passende og skrike og skråle. Kan godt tjene 5 millioner i året og lage liv.


Blir kult når Bjarne banksjef fyrer opp første bluss på viptribunen

tr0Ndemann

Når det kommer til de store kampene, som f. eks Cup Finalen, ser jeg det som helt naturlig at de som virkelig brenner for klubben, de som er der på hver kamp og på andre arrangementer, bør få førsteprioritet. Ikke de som får billettene i hånden sin av sjefen.

Når det kommer til vanlige hjemmekamper etc. er jo selvfølgelig Brann Stadion åpne for alle!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

monzilla

Dette er helt latterlig. Sponsorer er der på hver kamp, på lik linje med mannen i gaten. Det finnes ingen rettferdig fordeling av cupfinalebillettene. Alle vil ha sin del av kaken, og det er rett og slett ikke nok billetter. Blir bare idiotisk å insinuere at syngende supportere brenner mer for laget sitt.

Tabago

Quote from: "tr0Ndemann"Når det kommer til de store kampene, som f. eks Cup Finalen, ser jeg det som helt naturlig at de som virkelig brenner for klubben, de som er der på hver kamp og på andre arrangementer, bør få førsteprioritet. Ikke de som får billettene i hånden sin av sjefen.

Når det kommer til vanlige hjemmekamper etc. er jo selvfølgelig Brann Stadion åpne for alle!


Jeg er helt enig med deg tr0ndemann. De som bruker masse penger og tid på å følge Brann på hver eneste kamp bør få førsteprioritet.
rann!

thesevs

Quote from: "Tabago"
Quote from: "tr0Ndemann"Når det kommer til de store kampene, som f. eks Cup Finalen, ser jeg det som helt naturlig at de som virkelig brenner for klubben, de som er der på hver kamp og på andre arrangementer, bør få førsteprioritet. Ikke de som får billettene i hånden sin av sjefen.

Når det kommer til vanlige hjemmekamper etc. er jo selvfølgelig Brann Stadion åpne for alle!


Jeg er helt enig med deg tr0ndemann. De som bruker masse penger og tid på å følge Brann på hver eneste kamp bør få førsteprioritet.



Eg e uhyre spent på kordan du skal klare å skille ut de som brenner for brann og de som "bare får billetten oppi hånden"..
gi meg en lyd når det e mulig.. :-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

jako

Quote from: "tr0Ndemann"Når det kommer til de store kampene, som f. eks Cup Finalen, ser jeg det som helt naturlig at de som virkelig brenner for klubben, de som er der på hver kamp og på andre arrangementer, bør få førsteprioritet. Ikke de som får billettene i hånden sin av sjefen.

Når det kommer til vanlige hjemmekamper etc. er jo selvfølgelig Brann Stadion åpne for alle!


Alle partoutkortinnhaverne har jo blitt prioritert til cupfinalene, så da kan man ikke si at man ikke prioriterer supporterne.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Strandlien

Quote from: "Xminator"
Quote from: "C@Bøe_79"Kanskje for det at noen suppoerterklubber i utlandet har partoukort/billetter til kampene..


Det er vel heller diverse eventbyråer/reisebyråer som har noen tusen billetter.


Hva Liverpool angår vet jeg ikke. Bryr meg heller ikke...

United har som regel ende billetter til salgs for enten medlemmer av noe som heter One United eller i endel kamper til alle som vil.

I tillegg har de endel skal VIP-pakker som for nordmenn som skal over ofte er en veldig grei løsning kontra det å kjøpe via reiseselskap eller svartebørs. De pakkene er inkl middag og koster ofte mindre enn svartebørs.

Tviler på at det er noen klubber i england som ikke selger løsbilletter. Muligens Chelsea. Jeg tror det var tilfellet med Arsenal mens de frtsatt var på Highbury, men ikke nå lenger. Tottenham har også stor pågang og dermed mindre billetter til salgs.

Uansett, om man er medlem av en supporterklubb eller lignende, så får en alltids billetter. Reisebyrå har som regel også billetter.

Er vel et stykke frem dit her i Bergen uansett... :) Når det fortsatt er mulig å få seg biletter nesten het frem til kampstart til nesten alle kampene i året, så synes jeg ikke noen skal klage på at man støter fra seg vanlige supportere ved å selge billetter til Vip'er og mange sesongkort. Dette gjør nemlig at Brann får råd til å bygge ut Brann Stadion. Da kan man ha en kapasitet som gjør at alle "vanlige" (og turistene) kan komme når de vil...

Corran

Quote from: "tr0Ndemann"Når det kommer til de store kampene, som f. eks Cup Finalen, ser jeg det som helt naturlig at de som virkelig brenner for klubben, de som er der på hver kamp og på andre arrangementer, bør få førsteprioritet. Ikke de som får billettene i hånden sin av sjefen.

Når det kommer til vanlige hjemmekamper etc. er jo selvfølgelig Brann Stadion åpne for alle!


Hvilke andre arrangementer utenom kamper tenker du på?
Og tror du ikke Hansa som pøser ut hundrevis av tusenlapper (de bruker 350000 på losje + at de har over 30 plasser til på stadione) har følelser for klubben? Og tror du ikke at de etter å lagt fra seg så mye penger uten å kunne reklamere på stadda kaskje fortjener et par cupfinale billetter?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

benny

Quote from: "Corran"

Hvilke andre arrangementer utenom kamper tenker du på?
Og tror du ikke Hansa som pøser ut hundrevis av tusenlapper (de bruker 350000 på losje + at de har over 30 plasser til på stadione) har følelser for klubben? Og tror du ikke at de etter å lagt fra seg så mye penger uten å kunne reklamere på stadda kaskje fortjener et par cupfinale billetter?


Selvfølgelig Hansa de et par Cupfinalebilletter. Hansa har tolv plasser i en losje, men tror du ikke de vil få langt flere til en evt. cupfinale. Det som kommer til å skje er at disse sponsorene med losjer sikkert kommer til å få opp mot 100 billetter mens vi andre med bare et partoutkort er heldige om vi får en.

Corran

Quote from: "benny"
Quote from: "Corran"

Hvilke andre arrangementer utenom kamper tenker du på?
Og tror du ikke Hansa som pøser ut hundrevis av tusenlapper (de bruker 350000 på losje + at de har over 30 plasser til på stadione) har følelser for klubben? Og tror du ikke at de etter å lagt fra seg så mye penger uten å kunne reklamere på stadda kaskje fortjener et par cupfinale billetter?


Selvfølgelig Hansa de et par Cupfinalebilletter. Hansa har tolv plasser i en losje, men tror du ikke de vil få langt flere til en evt. cupfinale. Det som kommer til å skje er at disse sponsorene med losjer sikkert kommer til å få opp mot 100 billetter mens vi andre med bare et partoutkort er heldige om vi får en.

For det første så har hansa ca 100 plasser. For det andre kommer de ikke til å få 100 cupfinale billetter. Kanskje 10 stk
Og hva skal du med mer en en billett? hadde det vært greit om du fikk 2?
De 3000 (eller var det 1500) første som betalte kortene sine er garantert billetter (om Brann får nok)
hvis Brann kommer til en cup finale i år så kommer det til å være 1000 vis misfornøyde Bergensere (om ikke kampen flytte til f.eks NeuCamp) Og så spørs det på hvem de møter om hvor amnge billetter Brann får.
Men det er faktisk umulig for klubbene å gjøre alle fornøyde. Faktisk klarer de uansett ikke å gjøre stort mer en 10% fornøyde (og knapt nok det)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

I BA stod det at Hansa totalt hadde 40 sesongkort rundt om på Stadion.

Corran

Er nok eg som har lest litt skjevt men poenget er det samme :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Luke Skywalker

Kan jo ikke unnlate å kommentere at 13 prosent av stadions kapasitet var ledig i går. Hvorfor? Været. Det er vel ikke så kjekt når mink kåpene blir våte i dette stygge været.
Men likevel var det behov for å åpne opp med 500 ekstra billetter. Dette bare beviser litt av det jeg mente i begynnelsen. Det er supert at Brann har mange VIP plasser, og slikt, men mot VIF skal det være fullt! Ikke nesten 2000 ledige plasser! Det er for svakt!
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Xminator

QuoteKan jo ikke unnlate å kommentere at 13 prosent av stadions kapasitet var ledig i går. Hvorfor? Været. Det er vel ikke så kjekt når mink kåpene blir våte i dette stygge været.


Ikke glem ett "utsolgt" bortefelt. Det er der de fleste prosentene kommer fra.

krøvel vellevold

Er redd Brann kommer til å la seg friste til å lage enda flere vip-plasser på nye søndre! Det er rett og slett for dumt at Stadion påstås å være utsolgt, og så er det flere hundre ledige seter! Fremtidens Stadion blir stort nok, men da må ikke mange tusen ekstra plasser knyttes til konsepter der det blir uaktuelt å selge eventuelt ledige plasser til folk som ikke vil knytte seg til disse konseptene! Hva om 20000 vil se en kamp, kapasiteten er 20000, men det kommer bare 17000 på kampen fordi de siste 3000 setene er tilknyttet et eller annet konsept de aldri klarte å selge ut? Da må Brann avvise 3000 potensielle tilskuere, selv om det i realiteten er plass til alle...
Legg ned hele klubben!

Luke Skywalker

Quote from: "Xminator"
QuoteKan jo ikke unnlate å kommentere at 13 prosent av stadions kapasitet var ledig i går. Hvorfor? Været. Det er vel ikke så kjekt når mink kåpene blir våte i dette stygge været.


Ikke glem ett "utsolgt" bortefelt. Det er der de fleste prosentene kommer fra.


Godt poeng! For da Strømsgodset var her, var det enda ferre der, og 1000 flere på stadion, og uten de ekstra billettene de hadde lagt ut for salg!
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

dudo

Godset-tallet var for høyt med ca 1000 tilskuere, det riktige er 161xx. Ref Jæger (tror jeg det var)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Rune felt F

En annen ting er det nye billettsystemet. Var veldig mye tomme seter på gamle sitte og i går. For folk som av forskjellige grunner ikke kan bruke billetten sin, så er det ikke så mange som er villige til å låne bort kortet sitt. I fjor var det ikke noe problem, da man kunne bare gi/selge en enkelt billett. Om man vet at man ikke kan gå på kamp, så kan man selge billetten til Brann for 50% refusjon innen fem dager før kamp. Det er nok mindretallet som velger å gjøre. For å fylle alle tomme setene så må de kunne selge alt på nordre tribune, samt gjøre noe med det nye billettsystemet så det blir enklere å gi vekk billletter.

grei

Quote from: "Rune felt F"Var veldig mye tomme seter på gamle sitte og i går. For folk som av forskjellige grunner ikke kan bruke billetten sin, så er det ikke så mange som er villige til å låne bort kortet sitt.


Enkeltpersoner som lar være å dukke opp er ikke noe problem, i motsetning til større, tomme felter. SPV har slike ledige felter fordi Brann forsøker å selge ut pakkene sine, finner de ut at markedet for disse er mettet endrer de vel strategi og legger de ut som dyrere enkeltbilletter eller lignende.

dudo

Hvor mange plasser er det snakk om på SPV? De kunne vel utmerket godt solgt dem for 500 kr uten at VIPene føler seg snytt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Quote from: "dudo"Hvor mange plasser er det snakk om på SPV? De kunne vel utmerket godt solgt dem for 500 kr uten at VIPene føler seg snytt?

400 kr ville vært riktig pris.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

monzilla

Quote from: "Luke Skywalker"Kan jo ikke unnlate å kommentere at 13 prosent av stadions kapasitet var ledig i går. Hvorfor? Været. Det er vel ikke så kjekt når mink kåpene blir våte i dette stygge været.
Men likevel var det behov for å åpne opp med 500 ekstra billetter. Dette bare beviser litt av det jeg mente i begynnelsen. Det er supert at Brann har mange VIP plasser, og slikt, men mot VIF skal det være fullt! Ikke nesten 2000 ledige plasser! Det er for svakt!


Og det er VIPene sin feil? Du høres ut som en som er medlem av Rødt med mindreverdighetskomplekser for de som gjør det bra i livet.

Go Up