• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Er Brann proff nok

Started by steinbygger, April 09, 2007, 16:37:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

NÃ¥ skal ikke jeg starte en ny stikker MA trÃ¥d, men en av de tingene jeg har notert meg er at flere og flere sier at han ikke signerer for han er usikker pÃ¥ om Brann er proff nok. For meg er svaret enkelt Brann er ikke proff nok i forhold til hva den organisasjonen burde være. Da tenker jeg ikke pÃ¥ det sportslige, men vel sÃ¥ mye pÃ¥ hele organisasjonen. Det er nok av eksempler pÃ¥ at klubben styres av tilfeldigheter og amatører (ogsÃ¥ vet jeg at det er blitt mye bedre de siste Ã¥rene). Det er bare Ã¥ nevne tilgjengelighet av biletter, uansett hvordan man snur og vender pÃ¥ det sÃ¥ er billettluka.no sine problemer noe Brann har ansvaret for ovenfor publikum. Brann skal ha laget profileringsmateriell hvor man har brukt Migen, hvor smart er det Ã¥ bruke en spiller som ikke ville fÃ¥ spillt noe særlig. Det burde ikke komme som en overraskelse pÃ¥ markedsavd at han kunne bli solgt.  Det er heller ikke sÃ¥ lenge siden man hadde avtalt treningskamp i nederland mot feilt lag og pÃ¥ kunstgress noe som ingen viste om. Utstyret fra Kappa, burde vært pÃ¥ plass for lenge siden, bÃ¥de for supporterene og for klubben. Det er sikkert mange andre og bedre eksempler, men jeg lurer pÃ¥ om det er de riktige personene som sitter i adm pÃ¥ stadion med tanke pÃ¥ Ã¥ gjøre organisasjonen proff i alle ledd. Brann burde sette standarden pÃ¥ alt de gjør i hele organisasjonen og nÃ¥r jeg ser pÃ¥ f.eks cv'er og lignende til de som er ansatt i markedsavd sÃ¥ blir jeg ikke overbevist om at dette er det beste Bergen har Ã¥ by pÃ¥. NÃ¥ som vi har tatt ett steg videre med ny stadion hadde Brann hatt en kjempemulighet til Ã¥ markere at vi skal være nr 1 bÃ¥de pÃ¥ og utenfor banen i Norge, desverre sÃ¥ ser jeg ikke at Brann tar denne muligheten, men lar andre fÃ¥ lov Ã¥ sette standarden. F.eks har Start fÃ¥tt tak en tidligere kokkeverdenesmester og en av norges beste kokker (Moi)  til Ã¥ styre resturanten pÃ¥ sør arena. Jeg kunne tenkt meg Ã¥ høre litt hva andre mener om apparatet som er pÃ¥ stadion og da tenker jeg ikke først og fremst pÃ¥ de som jobber med A-laget.

Nesten

Brann er på ingen måte proff nok, ennå.
Det er bedring, men særlig trenerteamet er nesten rørende amatørmessige av og til. Noen gangen skinner det gjennom at de ikke har gjort hjemmeleksen sin godt nok. Det viser utalelsene de gir, taktikken og ikke minst virkelighetsopplevensen etterpå av hva som skjedde. At Mjelde ikke krøp til korset onsdag kveld og ydmykt ba om unnskyldning for feilslått taktikk er et eksempel.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

RC

Enig med at trenerteamet ikke er godt nok men da må vi til de som har ansatt dem. De har enda mer ansvar, men får minst pepper.
Ikke minst spillerene, enkelte er veldig lite proffe.

Ricky

Quote from: "steinbygger"Det er nok av eksempler pÃ¥ at klubben styres av tilfeldigheter og amatører (ogsÃ¥ vet jeg at det er blitt mye bedre de siste Ã¥rene). Det er bare Ã¥ nevne tilgjengelighet av biletter, uansett hvordan man snur og vender pÃ¥ det sÃ¥ er billettluka.no sine problemer noe Brann har ansvaret for ovenfor publikum. Brann skal ha laget profileringsmateriell hvor man har brukt Migen, hvor smart er det Ã¥ bruke en spiller som ikke ville fÃ¥ spillt noe særlig. Det burde ikke komme som en overraskelse pÃ¥ markedsavd at han kunne bli solgt.  Det er heller ikke sÃ¥ lenge siden man hadde avtalt treningskamp i nederland mot feilt lag og pÃ¥ kunstgress noe som ingen viste om. Utstyret fra Kappa, burde vært pÃ¥ plass for lenge siden, bÃ¥de for supporterene og for klubben.



Kan godt hende Martin vil ha en større Brann-organisasjon (treningsekspertise, medisinsk ekspertise, heltidsspeidere, ungdomsakademi etc), men jeg kan ikke i mine villeste fantasier tenke meg at slike bagateller som dette kan utløse et ønske om å forlate klubben.

Tom C

Aldri mer Obos....

Nesten

Quote from: "Tom C"

-
Synes ikke økonomi og anlegg er særlig profft nei.
Ã?konomi.
Brann har ikke egne penger på bok hvis du tar og trekker fra bunkene fra Hardball. De får penger fra Hardball til å kjøpe spillere for. Greit nok, det genererer et bedre lag, mer inntekter som de får selv, men spilleren er ikke 100% Brann-eid. Hva hvis Blackburn vil ha PVM for la oss si 45 millioner ? Hvor mye sitter de igjen med da? Ham-Kam skal sikkert ha noe, og Hardball. Dette gjør kanskje at de ikke vil selge pga det. Hadde Brann eid ham alene ville de sagt JA og beholdt ca 30 millioner minst. For det kan man kjøpe hele U-landslaget nesten.
Hvis Hardball vil gi Brann varige verdier kan de jo gi dem et treningsanlegg for 8 millioner da. F eks på en ledig tomt i søndre bydel med en ny gressbane med undervarme mm og garderobebygg og inngjerdet anlegg ? Gi det bort altså. En vakker dag er kanskje Brann sterke nok men sålenge Hardball må hjelpe vil aldri brann kunne sope inn de råstore salgsinntektene slik som RBK hele tiden gjør., gjrorde ihvertfall.

Anlegg.
Ikke særlig profft at Brann vel er eneste tippeligaklubb uten undervarme i 2007. Vet at de har gode grunner til å ha fått utsettelse, men hel-knallproffe er de ikke på alle områder ennå. Men bevares, de har tatt kjempesteg, og har en gudbenådet toppsjef i Bjørn Dahl.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

monzilla

Okei Stråmyhr, du har altså 331 innlegg her inne på på det nicket du har. Dersom vi går ut i fra at du har gjennomsnittlig lengde på 250 ord år innlegg snakker vi over 80 000 ord. Dersom vi sier at du greier å skrive ca 50 ord i sekundet snakker vi rundt 26 timer du har brukt på et desperat forsøk i å spre usikkerhet blant de som diskuterer her inne. 26 timer med en timelønn på kr 150,- blir nesten 4000. Går ut i fra at du får disse pengene på trygd, men siden du er i stand til å holde deg til en viss grad saklig, og språket ditt er slettes ikke verst, så regner jeg med at du er arbeidsdyktig. Jeg sender deg en faktura på 4000 kr, så jeg kan få de skattepengene mine i retur.

Kan moderatorer snart få fingen ut? Helt alvorlig

maximus1963

Er ikke sikker på om jeg ville hatt "super kokken" Moi til å servere meg mat på stadda
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.3011191
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1172450.ece
Kniksen var kongen

Stoffi

MA går pga manglende tro på det sportslige apparetet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Endre


Nixon

Quote from: "Stoffi"MA går pga manglende tro på det sportslige apparetet.


Er det noe automatikk i at man vet hva som er best for en hel klubb bare fordi man er en profilert spiller?
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: "Stoffi"MA går pga manglende tro på det sportslige apparetet.

Ja og dette har du jo ikke gjentatt nok ganger :-) Akkurat som at du har messet om det dårlige miljøet i Brann som nå den ene spilleren etter den andre sier er meget bra. Om ikke spillerene har tillit til sportslig ledelse så er det meget utenkelig at det sammtidig er et så godt miljø som spillerene forteller om.
Ludvigsen fortalte jo også nettopp at det som hadde kommet fram i media var voldsomt hauset opp og ikke tilfelle.
Og når han sitter i Drammen og håper på en mulig permanent overgang så hadde han jo ikke hatt noe å tjene på å si dette
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

eivhelle

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Tom C"

-
Synes ikke økonomi og anlegg er særlig profft nei.
Ã?konomi.
Brann har ikke egne penger på bok hvis du tar og trekker fra bunkene fra Hardball. De får penger fra Hardball til å kjøpe spillere for. Greit nok, det genererer et bedre lag, mer inntekter som de får selv, men spilleren er ikke 100% Brann-eid. Hva hvis Blackburn vil ha PVM for la oss si 45 millioner ? Hvor mye sitter de igjen med da? Ham-Kam skal sikkert ha noe, og Hardball. Dette gjør kanskje at de ikke vil selge pga det. Hadde Brann eid ham alene ville de sagt JA og beholdt ca 30 millioner minst. For det kan man kjøpe hele U-landslaget nesten.
Hvis Hardball vil gi Brann varige verdier kan de jo gi dem et treningsanlegg for 8 millioner da. F eks på en ledig tomt i søndre bydel med en ny gressbane med undervarme mm og garderobebygg og inngjerdet anlegg ? Gi det bort altså. En vakker dag er kanskje Brann sterke nok men sålenge Hardball må hjelpe vil aldri brann kunne sope inn de råstore salgsinntektene slik som RBK hele tiden gjør., gjrorde ihvertfall.

Anlegg.
Ikke særlig profft at Brann vel er eneste tippeligaklubb uten undervarme i 2007. Vet at de har gode grunner til å ha fått utsettelse, men hel-knallproffe er de ikke på alle områder ennå. Men bevares, de har tatt kjempesteg, og har en gudbenådet toppsjef i Bjørn Dahl.

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Gepard

LSk er nå i fullstendig krise, tror ikke akkurat dette her kommer til å hjelpe på i serien nei. Spesielt siden de allerede har hatt et oppvaskmøte etter at de VANT 2-1 mot Kjerring. Tipper hoder kommer til å rulle.

De har spillemessig dårlig over lengre tid nå, det er ikke innsats det står på, men gjennomføringen av Nordliesystemet.

Chrisstah

Quote from: "Nesten"


lillestrøm har nordlie somaldrifÃ¥rdettil som trener. ska vedde en kasse pils pÃ¥  at han ikke greier det i Ã¥r heller.
lillestrøm har no vært mye dårligere enn Brann. sett en del kamper av de. og
e virkelig ikke imponert over ka de presterer.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BuG

Hvis brann velger Kunstgress, ER DET EN SKANDALE!
Det er bevist at kunstgress gir spillere mer skader for det første. For det andre. Hvorfor ikke ha naturgress? Det er MYE billigere, mye bedre å spille på, bortsett fra første kampen på året.!
ullet 2007! =)

Stoffi

Quote from: "Corran"
Quote from: "Stoffi"MA går pga manglende tro på det sportslige apparetet.

Ja og dette har du jo ikke gjentatt nok ganger :-) Akkurat som at du har messet om det dårlige miljøet i Brann som nå den ene spilleren etter den andre sier er meget bra. Om ikke spillerene har tillit til sportslig ledelse så er det meget utenkelig at det sammtidig er et så godt miljø som spillerene forteller om.
Ludvigsen fortalte jo også nettopp at det som hadde kommet fram i media var voldsomt hauset opp og ikke tilfelle.
Og når han sitter i Drammen og håper på en mulig permanent overgang så hadde han jo ikke hatt noe å tjene på å si dette
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nesten

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Nesten"


lillestrøm har nordlie somaldrifÃ¥rdettil som trener. ska vedde en kasse pils pÃ¥  at han ikke greier det i Ã¥r heller.
lillestrøm har no vært mye dårligere enn Brann. sett en del kamper av de. og
e virkelig ikke imponert over ka de presterer.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Brannmus

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Nesten"


lillestrøm har nordlie somaldrifÃ¥rdettil som trener. ska vedde en kasse pils pÃ¥  at han ikke greier det i Ã¥r heller.
lillestrøm har no vært mye dårligere enn Brann. sett en del kamper av de. og
e virkelig ikke imponert over ka de presterer.

Kan du nevne dette i enda et par tråder Nesten? Sånn at alle får det med seg.. Kan jo være noen går glipp av det ellers..

Chrisstah

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Nesten"


lillestrøm har nordlie somaldrifÃ¥rdettil som trener. ska vedde en kasse pils pÃ¥  at han ikke greier det i Ã¥r heller.
lillestrøm har no vært mye dårligere enn Brann. sett en del kamper av de. og
e virkelig ikke imponert over ka de presterer.


ja å kor god har lsk vært på åråsen i år egentli? rundspilt av Stabæk, og sist FFK et av norges dårligste bortelag
er ikke noe problem for Brann å knuse lsk på åråsen.
så skjønner ikke hvorfor du er så redd for at vi skal tape der.
og tror du seriøst at lsk vinner de resterende kampene?
de stilte med ganske toppet lag i dag! og etter kamprapportene så spilte de ikke noe serlig godt heller.
så at lillestrøm er sterkere enn Brann fortiden kan reise lengre inni i skogen med.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Ricky

Quote from: "Nesten"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Nesten"


lillestrøm har nordlie somaldrifÃ¥rdettil som trener. ska vedde en kasse pils pÃ¥  at han ikke greier det i Ã¥r heller.
lillestrøm har no vært mye dårligere enn Brann. sett en del kamper av de. og
e virkelig ikke imponert over ka de presterer.

Nesten

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Nesten"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Nesten"


lillestrøm har nordlie somaldrifÃ¥rdettil som trener. ska vedde en kasse pils pÃ¥  at han ikke greier det i Ã¥r heller.
lillestrøm har no vært mye dårligere enn Brann. sett en del kamper av de. og
e virkelig ikke imponert over ka de presterer.


ja å kor god har lsk vært på åråsen i år egentli? rundspilt av Stabæk, og sist FFK et av norges dårligste bortelag
er ikke noe problem for Brann å knuse lsk på åråsen.
så skjønner ikke hvorfor du er så redd for at vi skal tape der.
og tror du seriøst at lsk vinner de resterende kampene?
de stilte med ganske toppet lag i dag! og etter kamprapportene så spilte de ikke noe serlig godt heller.
så at lillestrøm er sterkere enn Brann fortiden kan reise lengre inni i skogen med.

-
Sist jeg sjekket ble det ikke delt ut poeng i kveld, og SPILLET har vel ingenting å si ? Når betydde det noe hvordan et lag spiller da? Når Brann spiller dårlig er det jo uten betydning hvis de vinner mens når LSK spiller dårlig i Mikke-Mus-fattigmanss-UEFA-cupen hvor du ikke tjener særlig penger betyr det veldig mye. Nei, jeg tor ikke dårlig spill og tap her svekker LSK's sjanser i det hele tatt, tvert om. Dette øker nok deres sjanser. Husker dere hånlatteren og hetsen mot RBK's semifinaleeetap på Lerkendal mot Sandefjord , og hva som skjedde etterpå. Det betyr nix dette her. Det betyr heller ingenting at VIF er der nede og vi der oppe, alle kamper starter på 0-0 og begge lag har 11 mann, hver kamp lever sitt helt eget liv.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

vebo

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Nesten"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Nesten"


lillestrøm har nordlie somaldrifÃ¥rdettil som trener. ska vedde en kasse pils pÃ¥  at han ikke greier det i Ã¥r heller.
lillestrøm har no vært mye dårligere enn Brann. sett en del kamper av de. og
e virkelig ikke imponert over ka de presterer.

Kan du nevne dette i enda et par tråder Nesten? Sånn at alle får det med seg.. Kan jo være noen går glipp av det ellers..


Ta et lite hint Nesten, om du er 50-60 år som du påstår (siden du så kamper i 62), så vis deg i det minste som litt voksen. Eller er du blitt senil og glemmer at du poster samme post i 20 forkjellige emner hvert 5 min.
Tiocfaidh ár lá

vebo

Edit: Jepp, ironisk nok en dobbelpost ;)
Tiocfaidh ár lá

Ricky

Quote from: "vebo"Eller er du blitt senil og glemmer at du poster samme post i 20 forkjellige emner hvert 5 min.



Herlig ironi at denne ble dobbelpostet :p

Snublefot

en ting mÃ¥ jo nesten fÃ¥ kreditt fÃ¥r. han fÃ¥r jaggu mye pepper her inne, fra bÃ¥de meg og andre, men er vel ikke en eneste gang han har svart pÃ¥ det... han bare fortsetter Ã¥ skrive sine innlegg..  =)

Skulle egentlig sagt: Fortsett med det nesten, men så må jeg gå i meg selv og trekke det tilbake=)

monzilla

Quote from: "Snublefot"en ting mÃ¥ jo nesten fÃ¥ kreditt fÃ¥r. han fÃ¥r jaggu mye pepper her inne, fra bÃ¥de meg og andre, men er vel ikke en eneste gang han har svart pÃ¥ det... han bare fortsetter Ã¥ skrive sine innlegg..  =)

Skulle egentlig sagt: Fortsett med det nesten, men så må jeg gå i meg selv og trekke det tilbake=)


Det er kjent stråmyhr-stil. Bare pepre løs med den ederen og gallen han har. Begynner nesten å lure på om det er en av de andre klubbene som har en på heltid som prøver å spre usikkerhet blant brannfansen, for å øke presset og "brann-komplekset".

Men helt alvorlig, moderator. Hvor lenge skal dette fortsette?

Snublefot

Quote from: "monzilla"
Quote from: "Snublefot"en ting mÃ¥ jo nesten fÃ¥ kreditt fÃ¥r. han fÃ¥r jaggu mye pepper her inne, fra bÃ¥de meg og andre, men er vel ikke en eneste gang han har svart pÃ¥ det... han bare fortsetter Ã¥ skrive sine innlegg..  =)

Skulle egentlig sagt: Fortsett med det nesten, men så må jeg gå i meg selv og trekke det tilbake=)


Det er kjent stråmyhr-stil. Bare pepre løs med den ederen og gallen han har. Begynner nesten å lure på om det er en av de andre klubbene som har en på heltid som prøver å spre usikkerhet blant brannfansen, for å øke presset og "brann-komplekset".

Men helt alvorlig, moderator. Hvor lenge skal dette fortsette?


mmm.. men er vel ingen her som tar han seriøst?  Slik jeg ser det sÃ¥ har han heller ikke sagt noe som skal fÃ¥ en moderator til Ã¥ stenge han ute.

Mannen er kronisk pessimist, snakker om ting han absolut ikke har peiling pÃ¥ men som han snakker om som om han har doktor grad i emnet.  I tillegg svarer han jo nÃ¥ pÃ¥ innleggene. Tidligere ganger han har registrert seg her (strÃ¥myhr var før min tid sÃ¥ det tenker jeg ikke pÃ¥), sÃ¥ har han jo bare laget nye trÃ¥der, og aldri diskutert i andre eller sine egne trÃ¥der.

SÃ¥nn sett gjør han ikke noe galt denne gangen, hvis man ikke skal si det er galt Ã¥ ha null forstÃ¥else for fotball da..  noe man for sÃ¥ vitt ikke kan straffes for=)

monzilla

Denne karen har vært aktiv siden 97. Alt han gjør er å spre negativitet rundt Brann. Se på alle postene hans, alt handler om hvor rævkjørt brann kommer til å bli i neste kamp..

Saklig, ja. Troll? Ja. Dette er altså samme kar som brukte nicket Observer_4 på vgd. Vil vi ha sånne folk her inne?
Regner med at et par av moderatorene også var det på bst sitt forum, de kjenner vel han igjen.

Desperado

Quote from: "monzilla"Denne karen har vært aktiv siden 97. Alt han gjør er å spre negativitet rundt Brann. Se på alle postene hans, alt handler om hvor rævkjørt brann kommer til å bli i neste kamp.


Virker som internettversjonen av "gretten gammel pessimistgubbe på gamle sitte som har hatt partoutkort siden Beatles var store". Sånne er bare å overse og heller nyte kampen. ;)

steinbygger

Quote from: "Desperado"
Quote from: "monzilla"Denne karen har vært aktiv siden 97. Alt han gjør er å spre negativitet rundt Brann. Se på alle postene hans, alt handler om hvor rævkjørt brann kommer til å bli i neste kamp.


Virker som internettversjonen av "gretten gammel pessimistgubbe på gamle sitte som har hatt partoutkort siden Beatles var store". Sånne er bare å overse og heller nyte kampen. ;)


Hvem har sagt at han er Brann supporter. Når man ser på mange av innleggene hans ser det nesten ut som at han har fulgt RBK tettere enn Brann de siste 30 årene. Hvis jeg skulle satset noen kroner på hvem han er, ville jeg satset de på en alkoholisert trønder som er skamfull for han mangler bart.

Nesten

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Desperado"
Quote from: "monzilla"Denne karen har vært aktiv siden 97. Alt han gjør er å spre negativitet rundt Brann. Se på alle postene hans, alt handler om hvor rævkjørt brann kommer til å bli i neste kamp.


Virker som internettversjonen av "gretten gammel pessimistgubbe på gamle sitte som har hatt partoutkort siden Beatles var store". Sånne er bare å overse og heller nyte kampen. ;)


Hvem har sagt at han er Brann supporter. Når man ser på mange av innleggene hans ser det nesten ut som at han har fulgt RBK tettere enn Brann de siste 30 årene. Hvis jeg skulle satset noen kroner på hvem han er, ville jeg satset de på en alkoholisert trønder som er skamfull for han mangler bart.

-
Født : Kvinneklinikken, Bergen
Oppvokst : Parallellgate øst for Inndalsveien, ca 236 meter fra dødlinjen ved Hansatribunen.
Nei, azza 44 år med skuffelser må da ha lært dere at man aldri kan stole på laget, at de synker nedpå i nivå etter hver seier, at de ikke liker å kjempe fordi de ønsker bare å spille,at omgivelsenes skryt, småarroganse og lokalavisene evne til å ta av, at bynes befolknings tendens til å ta av er nesten uoverkommelige hindre for fremgang av varighet. Akkurat nå i år er vel Mjeldes manglende evne til å sende utpå en like motivert gjeng hver bidige gang et særproblem, samt hans lags stygge tendens til ikke å være like tent i hver kamp.
Selv om de taktiske grepene ikke alltid er like heldige heller er det jo et lyspunkt at de ser ut til å lande på 4-4-2 fremover, at trykket fra stjernene, oss og avisene om å foretrekke 4-4-2 og offensiv fotball skal forhindre at han kommer på andre tanker.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Xminator

Herregud som Stråmyhr minner om sutregubbene som sitter bak meg på Stadion...

Snublefot

kan Nesten bekrefte at han er strÃ¥myhr?  :D

Willy Wonka

Quote from: "Nesten"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Desperado"
Quote from: "monzilla"Denne karen har vært aktiv siden 97. Alt han gjør er å spre negativitet rundt Brann. Se på alle postene hans, alt handler om hvor rævkjørt brann kommer til å bli i neste kamp.


Virker som internettversjonen av "gretten gammel pessimistgubbe på gamle sitte som har hatt partoutkort siden Beatles var store". Sånne er bare å overse og heller nyte kampen. ;)


Hvem har sagt at han er Brann supporter. Når man ser på mange av innleggene hans ser det nesten ut som at han har fulgt RBK tettere enn Brann de siste 30 årene. Hvis jeg skulle satset noen kroner på hvem han er, ville jeg satset de på en alkoholisert trønder som er skamfull for han mangler bart.

-
Født : Kvinneklinikken, Bergen
Oppvokst : Parallellgate øst for Inndalsveien, ca 236 meter fra dødlinjen ved Hansatribunen.
Nei, azza 44 år med skuffelser må da ha lært dere at man aldri kan stole på laget, at de synker nedpå i nivå etter hver seier, at de ikke liker å kjempe fordi de ønsker bare å spille,at omgivelsenes skryt, småarroganse og lokalavisene evne til å ta av, at bynes befolknings tendens til å ta av er nesten uoverkommelige hindre for fremgang av varighet. Akkurat nå i år er vel Mjeldes manglende evne til å sende utpå en like motivert gjeng hver bidige gang et særproblem, samt hans lags stygge tendens til ikke å være like tent i hver kamp.
Selv om de taktiske grepene ikke alltid er like heldige heller er det jo et lyspunkt at de ser ut til å lande på 4-4-2 fremover, at trykket fra stjernene, oss og avisene om å foretrekke 4-4-2 og offensiv fotball skal forhindre at han kommer på andre tanker.


Og spørsmålet som melder seg er jo da:
Hvorfor gidder du å bry deg? Hvorfor ikke holde med et annet lag?
Hvorfor ikke finne et lag du er fornøyd med og støtte dem?

Tørum er vel fra traktene rundt stadion og han har klart det, da kan helt sikkert du også. Du vil ikke bli savnet.

Ricky

Quote from: "steinbygger"Brann skal ha laget profileringsmateriell hvor man har brukt Migen, hvor smart er det å bruke en spiller som ikke ville få spillt noe særlig. Det burde ikke komme som en overraskelse på markedsavd at han kunne bli solgt.



Jeg registrerer at den nye Brann-skoledagboken for 07/08 har bilde av Ardian Gashi på forsiden :)

Nesten

Jeg skal her liste opp 8 saker Brann bør gjennomføre for å holde tritt med RBK/bli sterke/styrke klubben/få varig fremgang..
Noen av punktene er "must" mens andre er visjoner eller ønskedrømmer man kan ha som mål på sikt.
Hvert moment begrunnes. Regner med dette er noe de fleste ønsker seg og kan se nytten av.
Jeg tar også med ting som ER vedtatt:

Prioritert rekkefølge.

1 Plastduk på gresstreningsfeltet nord for stadion.
Begrunnelse: Laget trenger litt forutsigbare, stabile treningsforhold som ikke
forkludres av nedbør. Denne nære banen er vikitg. Tiltaket haster, og er billig, og vil
gi effekt.

2. Ny oppvarmet, godt drenert stadionmatte med duk m m.
Tiltaket er vedtatt, bra er det. 12 mill høres mye ut.
Begrunnelse : Et krav fra NFF, og selvsagt nødvendig for et topplag.
Med disse to tiltakene er situasjonen på anleggssiden helt grei, men Nymarsanleggets mange baner
og sporadisk bruk av Fana stadion og turer til utlandet er det nokså bra treningsmuligheter.

3. Ny, bratt søndretribune med VIP.
Vedtatt, brattheten bør økes.
Begrunnelse : For å få symmetri, utsyn og tilkobling til BT må det til
VIP gir penger, viktig med nærhet til sidelinje og bratthet.
Droppe planene om å tette Hansahjørnene. Gir luft til banen, og man unngår overkapasitet.
Storskjermer i Hansahjørnet ? og over BT, nedtrekkbar?

4. Mere inntekter fra tiltak på stadion, kiosker, tippekommisjonærer med tilgrensing til supporterbutikker,
og andre inntektsgivende butikker m m. Diverse tiltak på stadion av komersiell art som kan generere inntekter
uavhengig av sportslige resultater. Klubben bør på lang sikt investere i faste eiendommer som
tomter, leiligheter osv for å trygge fremtiden.

5. Flere unge, lokale stortalenter inn i Brannsystemet.
3-deling. Noen av de mest lovende RETT inn i stallen. Matching i treningskamper, NM, RL og
på B-lag. ( B-laget bør være i 2. div. ) De nestbeste KAN leies ut kortvarig til Adeccolag.Overvåkes.
De minst talentfulle leies ut og overvåkes nøye.

6. Brann må fortsatt selge noen spillere til større klubber. Slike inntekter trenger de fremdeles.
Større andel av stallen bør eies av Brann, jfr punkt 5. Man bør ha en politikk på å kjøpe ungt og billig, selge dyrt
i visse tilfeller. 90% norske spillere. Minst 50% lokale/regionale. Med det menes Rogaland/Hordaland/Sogn/Sunnmøre.
Ung, teknisk profil. Fart, offensivitet og teknikk i høysetet.

7. På sikt bør klubben ha et hårete mål om å etablere sitt eget eksklusive treningsanlegg på
en passende tomt i søndre bydel. Tomten bør ikke væe en myr !
Her bør de etablere en oppvarmet gressbane med garderobebygg. Inngjerdet og kun til treningsbruk.
I tillegg bør de få tilgang til et vinteranlegg de kan "drepe" hver senvinter. Et gressområde ingen bruker som kan
sparkes opp i februar på trening, og som kan ligge og ta seg inn igjen hele sommeren til neste vår. Viking
har en slik plan. Unødvendig med garderobe. Det skal være et sted man kan trene på før banene blir klare
og hvor man ikke behøver å ta hensyn til at området blir oppsparket.

8. En visjon om tak over stadion på lang sikt.
Bare slik kan de drømme om å ta det ultimate skrittet. Taket må være mobilt og kun tas over i de tilfellene
kamper spilles i snø eller kraftig regn. Vanskelig å få til, må passe inn i området. Kostbart.
-
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-


steinbygger

Quote from: "Nightfox"
Men likevel mener jeg det er klokt å tenke såpass innovativt som Lyon gjør. Tenk hvis inntektene fra Brann-bussen (som går til kamp fra veldig mange steder i Bergen) gikk direkte til Brann? Det gjør dem ikke. De går til Tide.

Tenk hvis det hadde vært BRANN som hadde fått inntektene fra turen som motstanderlaget skal ha fra flesland til idrettsveien? Nå skal jeg ikke begi meg ut på ting jeg overhodet ikke har peiling på, men jeg vil si det ytterst tvilsomt at pengene går til sportsklubben på den svippturen der. Det er ikke snakk om mye, men det er litt.

Jeg aner ikke hvor mye penger Tide tjener på Brann, men det er ikke lite.


Nå er vel Tide en av Brann sine sponsorer så jeg regner med at Tide betaler Brann via sponsoratet for å få lov til å ta disse turene.

Nesten

Mye bra ideer her. Boblejakker, paraplyer, jakker osv til høy pris. Skryteplakater til bilvinduer hvor det står :
"Jeg er en superpatriot. Denne kostet 1000,- kroner og pengene går i sin helhet til Brann"
Massemedlemsinnmeldinger av allt som kan krype og gå uten at det gir fordeler, bare rett til å delta på generalforsamling. Litt sånn Barcelona som vel har et sekssifret antall medlemmer som betaler kontingent.
100 x 100000 = 10 millioner i årlig kontingentinntekt. Er slikt lovlig tru ?
Fint med "brainstorming" nå og smi nå, får vi Teitur eller nedgangstider forsvinner kanskje sjansene stil store kommersielle inntekter.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

steinbygger

Ellers så ser jeg at Brann fremdeles har tro på at de skal spille Cupfinale i år, mens E-cupen har de tydeligvis meldt seg ut av

http://www.brann.no/index.php?valg=terminliste

Klaus_Brann

Quote from: "Nesten"Skryteplakater til bilvinduer hvor det står :
"Jeg er en superpatriot. Denne kostet 1000,- kroner og pengene går i sin helhet til Brann"


Denne blir sikkert en superhit!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nesten

Quote from: "Nesten"Jeg skal her liste opp 8 saker Brann bør gjennomføre for å holde tritt med RBK/bli sterke/styrke klubben/få varig fremgang..
Noen av punktene er "must" mens andre er visjoner eller ønskedrømmer man kan ha som mål på sikt.
Hvert moment begrunnes. Regner med dette er noe de fleste ønsker seg og kan se nytten av.
Jeg tar også med ting som ER vedtatt:

Prioritert rekkefølge.

1 Plastduk på gresstreningsfeltet nord for stadion.
Begrunnelse: Laget trenger litt forutsigbare, stabile treningsforhold som ikke
forkludres av nedbør. Denne nære banen er vikitg. Tiltaket haster, og er billig, og vil
gi effekt.

2. Ny oppvarmet, godt drenert stadionmatte med duk m m.
Tiltaket er vedtatt, bra er det. 12 mill høres mye ut.
Begrunnelse : Et krav fra NFF, og selvsagt nødvendig for et topplag.
Med disse to tiltakene er situasjonen på anleggssiden helt grei, men Nymarsanleggets mange baner
og sporadisk bruk av Fana stadion og turer til utlandet er det nokså bra treningsmuligheter.

3. Ny, bratt søndretribune med VIP.
Vedtatt, brattheten bør økes.
Begrunnelse : For å få symmetri, utsyn og tilkobling til BT må det til
VIP gir penger, viktig med nærhet til sidelinje og bratthet.
Droppe planene om å tette Hansahjørnene. Gir luft til banen, og man unngår overkapasitet.
Storskjermer i Hansahjørnet ? og over BT, nedtrekkbar?

4. Mere inntekter fra tiltak på stadion, kiosker, tippekommisjonærer med tilgrensing til supporterbutikker,
og andre inntektsgivende butikker m m. Diverse tiltak på stadion av komersiell art som kan generere inntekter
uavhengig av sportslige resultater. Klubben bør på lang sikt investere i faste eiendommer som
tomter, leiligheter osv for å trygge fremtiden.

5. Flere unge, lokale stortalenter inn i Brannsystemet.
3-deling. Noen av de mest lovende RETT inn i stallen. Matching i treningskamper, NM, RL og
på B-lag. ( B-laget bør være i 2. div. ) De nestbeste KAN leies ut kortvarig til Adeccolag.Overvåkes.
De minst talentfulle leies ut og overvåkes nøye.

6. Brann må fortsatt selge noen spillere til større klubber. Slike inntekter trenger de fremdeles.
Større andel av stallen bør eies av Brann, jfr punkt 5. Man bør ha en politikk på å kjøpe ungt og billig, selge dyrt
i visse tilfeller. 90% norske spillere. Minst 50% lokale/regionale. Med det menes Rogaland/Hordaland/Sogn/Sunnmøre.
Ung, teknisk profil. Fart, offensivitet og teknikk i høysetet.

7. På sikt bør klubben ha et hårete mål om å etablere sitt eget eksklusive treningsanlegg på
en passende tomt i søndre bydel. Tomten bør ikke væe en myr !
Her bør de etablere en oppvarmet gressbane med garderobebygg. Inngjerdet og kun til treningsbruk.
I tillegg bør de få tilgang til et vinteranlegg de kan "drepe" hver senvinter. Et gressområde ingen bruker som kan
sparkes opp i februar på trening, og som kan ligge og ta seg inn igjen hele sommeren til neste vår. Viking
har en slik plan. Unødvendig med garderobe. Det skal være et sted man kan trene på før banene blir klare
og hvor man ikke behøver å ta hensyn til at området blir oppsparket.

8. En visjon om tak over stadion på lang sikt.
Bare slik kan de drømme om å ta det ultimate skrittet. Taket må være mobilt og kun tas over i de tilfellene
kamper spilles i snø eller kraftig regn. Vanskelig å få til, må passe inn i området. Kostbart.
-


Det jeg frykter nå etter grisegriseflaksen til RBK er at de gjør dette her multiplisert med 3 eller 4. Jeg vet at onde RBK leker med tanken tak over Lerkendal, og frykter KTE nå legger planer som vil føre til mange mange nye tiår med totaldominans, enorme inntekter og årelating av det norske systemet. Det er så mye som tyder på det nå.
Ungt lag.
Gigantisk talentgruppe.
Ufattelig formue.
Utsikter til enorme inntekter.
Gode kloke framsynte ledere i alle ledd.
Brann får et helvete med å holde avstanden opp til RBK økonomsik sportslig anleggsmessig og administrativt. Er redd avstanden øker jeg.
Er også redd Viking fra folkerike, velstående og stadig voksende Stor-Stavanger. De kan seile opp som neststørste byområde og dermed ha 2 plass i potensiale bak kjempemektige, rike og onde RBK.
Derfor er det viktig å tyne ut mest mulig penger av "systemet", holde nede om mulig alle storbylagene fra Oslo, Stavanger og om mulig Kristiansand,Drammen og Fredrikstad slik at det er kun onde RBK vi må sloss med om å være rik.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Candyman

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nesten"Skryteplakater til bilvinduer hvor det står :
"Jeg er en superpatriot. Denne kostet 1000,- kroner og pengene går i sin helhet til Brann"


Denne blir sikkert en superhit!

Hehe, det hadde jo vært vittig...sikkert solgt noen...

Klistremerke til bilen:

"For så høyt elsker jeg Brann at jeg gav 1000,- for dette pittelille klistremerke."
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Klaus_Brann

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nesten"Skryteplakater til bilvinduer hvor det står :
"Jeg er en superpatriot. Denne kostet 1000,- kroner og pengene går i sin helhet til Brann"


Denne blir sikkert en superhit!

Hehe, det hadde jo vært vittig...sikkert solgt noen...

Klistremerke til bilen:

"For så høyt elsker jeg Brann at jeg gav 1000,- for dette pittelille klistremerke."


Hehe, denne var morsommere, og noe som faktisk kunne gått for noen..Men jeg er skeptisk til om jeg hadde kjøpt det..Bruker masse spenn på Brann fra før...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nesten

Den enkleste måten å tjene penger på er å selge dyrt og kjøpe billig, eller hente gratisbosmenn.
Mange hevder at RBK's ufattelige formue er takket være CL.
Det er er sannhet med modifikasjoner.
Salg av spillere som Stensaas, Bergdølmo, Bragstad, hansombleinvalidogvariLiverpool, Bjørnebye, Iversen, Carew og mange mange flere er hovedgrunnen. Når man får 20 mill for Bragstad og like mye for Bergdølmo og 44 for hansombleinvalidogvariLiverpool sier det seg selv at man kan sette mye på bok.
I Bergen er det ofte sinne når noen skal selges. Da Flo i 96 Nesten ble solgt drev jeg lobbyvirksomhet for Flosalg men mange protesterte og laget nei-stemning. Vi vet jo hva som skjedde, 3,7 mill fra Chelski (hvorav TIL skulle ha mye), pga bosmannstatus.
Selg om man får bud på egeneide spillere, uansett. Ikke selg når det er harballeide.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Nightfox

70 mill for cl-gruppespill er faktisk 4 spillere det, Nesten. Og RBK har ca 10 av disse gruppespillene.

Nesten

Det er korrekt, men bonuser bør trekkes fra.
Spillersalgene på 90-tallet var enorme, og dengang var CL-kaka mindre i nominelle kroner.
Brann trenger et 30-millioners salg ala Scharner ca hvert 2 år eller hvert 3 år. Kun interessant hvis de kan beholde brorparten av inntektene.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-


Go Up