• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang - Gullet skal hjem

Started by Charmless Man, April 08, 2007, 15:03:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sol

gjorde jeg?? for du reiser kanskje ikke på borte turer du??????? da tror jeg ikke du skal uttale deg. snakk om å være misunnelig på jentene bare fordi de får stå på sangfeltet. du håpet kanskje at du skulle kunne skryte til vennene dine du, om at du var blitt håndplukket å greier. og skal vi se. hvis en jente er 18 da, så kan de faktisk ha stått på storestå en del år. men for oss andre som er godt opp i 20 årene, så har vi veeeldig mange år på ss bak oss!
ol

Speedy

Quote from: "sol"gjorde jeg?? for du reiser kanskje ikke på borte turer du??????? da tror jeg ikke du skal uttale deg. snakk om å være misunnelig på jentene bare fordi de får stå på sangfeltet. du håpet kanskje at du skulle kunne skryte til vennene dine du, om at du var blitt håndplukket å greier. og skal vi se. hvis en jente er 18 da, så kan de faktisk ha stått på storestå en del år. men for oss andre som er godt opp i 20 årene, så har vi veeeldig mange år på ss bak oss!


Ikke drit deg ut. Står på sangfeltet. Så jeg kan ikke uttale meg om stemningen på Hansa fordi jeg ikke drar på borteturene, herre! Skal jeg være misunnlig på jentene fordi de fleste ikke har like dyp stemme som mennene eller hva? Og hvor finner du ut at jeg er håndplukket? Ikke skyt i blinde da!
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

sol

nÃ¥ har du jo ikke akkurat snakket om stemningen da, du har snakket om jenter pÃ¥ hansa! hadde det bare vært stemning generelt du hadde snakket om sÃ¥ hadde det vært noe helt annet!!! fordi om det stÃ¥r 3 jenter bak deg som ikke synger like mørkt som guttene , sÃ¥ kan du faktisk ikke uttale deg om restene av jentene der. for nÃ¥ alle synger sÃ¥ klarer ikke  du Ã¥ høre hvor mange jenter som synger mørkt eller hvor mange som synger lyst, av de som ikke stÃ¥r i nærheten av deg!!! og er mange av de jentene som stÃ¥r pÃ¥ felt b og c som kan synge, synger mørkt og hjelper til pÃ¥ stemningen!! og hvis du hadde vært pÃ¥ borteturene sÃ¥ hadde du fÃ¥tt med deg det. var det jeg skulle frem til!!
ol

Brannfrelst

Herregud for en diskusjon. Og så mange utropstegn i et innlegg. Hold dere til tema.
2.10.07-Gullet kom hem!

tippetuppen

bare fortsett... kjekt å le litt på en kjedelig hverdag...


Og når det gjelder syngingen, så var det så som så. Eg synger når det passer meg.. Hvis en idiot hadde kommet til meg å bedt meg dra til h...... vekk fra tribunen når ikkje sang så vet eg ikkje kem som hadde løpt fortest... Ingen skal be meg synge på kommando.
E det så nøye då

Kararay

MÃ¥ du te H****** synge tippe... eller sparer du deg til imorgen?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

tippetuppen

nå ikkje dette et chatte forum, så gidder ikkje svare på noe slikt
E det så nøye då

Tore Larsen

Håper det kan komme noe mer organisert ift å få innført "gullet sangen" nå til Enga kampen. Få frem tekst og melodi på forsiden, trykk opp små lapper med tekst for utdeling på tribunen, så får Brann klare å plukke opp denne lille lappen i søppelposen sin etterpå.
Mvh

Tore

Brannfrelst

Hvor mye kan det egentlig koste å få trykket ca 4000 lapper med denne sangen på. 1 A-4 ark kan delest opp i 3,minst. Da trengs det 3 pakker med 500 ark(150 kr totalt) pluss litt blekk. Ikke noen som jobber på et slags trykkeri?
2.10.07-Gullet kom hem!


Glimten

TrulsVikane skrev:

Sitter på øvre felt B og er overasket over hvor få som sang. Sitter på nest øverste rad, og det var kun meg selv, og de bak som sang fra øverste B. SKJERPINGS GUTTER/JENTER!

Her tar du skammelig feil. Det var nok ikke kun du og de bak deg som sang på øverste B. "Gullet skal hem" ble dratt i gang opptil flere ganger lenger fremme på samme felt, nettopp for å lære bort den nye sangen. Storskjermer og lapper er unødvendig, etterhvert vil flere og flere huske denne sangen. Til slutt er til og med 'Gamle sitte' med å synge.

Men, det var ikke altfor mange som sang på øvre felt B, det skal du ha TrulsVikane.

TroBlo

Her er de to versene jeg mener vi bør synge:

Gullet skal hem

(Mel; The Beach Boys -Sloop John B)

Fra Nymark til Laksevåg
fra Nordnes til Loddefjord Torg
hele Bergen vet at gullet skal hem
gullet skal hem
gullet skal heeeem,
hem te Bergen
gullet skal hem

Siden Kniksen i 63
har hele byen vår vært i kne
men no vet alle at i år skal det skje
gullet skal hem
gullet skal heeeem
hem te bergen
gullet skal hem

Skriv dette ut og lær teksten.

OG HUSK: INGEN KLAPPING, SYNG ROLIG
Hansa felt C

This Charming Man

Nei, nei, nei - det er ikke behov for flere vers. Endelig en flott sang uten både Kniksen, 63, dø og blø. Flere (tåpelige) vers ødelegger hele ideen bak sangen, og det blir vanskeligere å få den innført. Det kommer heller ikke til å skje, så den saken er enormt grei.

På generelt grunnlag er det best å unngå klapping, men når det gjelder "gullet skal hjem" er kanskje greit med litt klapping/tramping etc. Det gjør det lettere å holde takten gående, og sangens evighetspotensial kommer bedre til sin rett.

Viser igjen til denne: http://www.youtube.com/watch?v=j941psnNiAI&mode=related&search=

Glem storskjermer, papirlapper og flere vers. Hør på øvre Hansa og sleng dere på.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

HansaZ

Enig med Vicaren på alle punkt. Ikke begynne å rot med flere værs nå. Dette fungerer bra akkuart som det er.

Nixon

Quote from: "Vicar in a Tutu"På generelt grunnlag er det best å unngå klapping, men når det gjelder "gullet skal hjem" er kanskje greit med litt klapping/tramping etc. Det gjør det lettere å holde takten gående, og sangens evighetspotensial kommer bedre til sin rett.


Ble det klappet på sangen på mandag?
Kan faktisk ikke huske det.

For når jeg hører på den linken virker det litt unødvendig å klappe. Tempoet går opp med en gang og sangen snubler seg av gårde. Men det må kanskje til dersom den skal gå noen runder.
Rød makt på Hansa

TroBlo

Likte måten den ble sunget på mandag, sakte og uten klapping. Sangen høres også bedre uten klapping. Er nok best at det kun er ett vers som synges i flere runder. Gleder meg stort til søndag.
Hansa felt C

Brannfrelst

Genial sang dette. Håper alle har lært seg både tekst og tempoet den skal synges i. Passer ikke for travle og hormonrike pubertetsgutter dette nei;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Baronen

Det finnes ingen grunner til at det skal klappes til denne sangen.  Flyten i sangen pÃ¥ mandag var meget bra, uten klapping.

Klapping er en uting, alltid!

tolind

Flott forslag! Oppegående folk klarer vel å lære seg et ekstra vers? Virker enda mer gjennomført med 2 vers. Når Liverpool supporterne klarer å få det til å funke med 2 vers, må vel vi på berget også klare det??

Uansett en bra sang som fortjener å bli sunget masse fremover :D


Quote from: "TroBlo"Her er de to versene jeg mener vi bør synge:

Gullet skal hem

(Mel; The Beach Boys -Sloop John B)

Fra Nymark til Laksevåg
fra Nordnes til Loddefjord Torg
hele Bergen vet at gullet skal hem
gullet skal hem
gullet skal heeeem,
hem te Bergen
gullet skal hem

Siden Kniksen i 63
har hele byen vår vært i kne
men no vet alle at i år skal det skje
gullet skal hem
gullet skal heeeem
hem te bergen
gullet skal hem

Skriv dette ut og lær teksten.

OG HUSK: INGEN KLAPPING, SYNG ROLIG
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

grei

Hva er egentlig poenget med å legge til et vers? Det som foreslås makter ikke å følge opp tematikken fra det første på en god måte, og det tilfører jo heller ingenting nytt. At gullet skal hjem er jo allerede behørig fastslått i det første verset (dvs refrenget), og dette med Kniksen og 1963 er jo ting som er rimelig oppbrukt fra andre sammenhenger. Og la oss for guds skyld slippe flere sanger med uttrykket "i kne".

En annen ting er at der sanger med to vers stopper av seg selv etter det andre, kan sanger med holdes gående akkurat så lenge som det passer.

Skal dere på dør og liv pumpe ut flere gamle flosker så gjør det i det minste på nye melodier i stedet for å besudle de vi allerede har.

Glimten


klysa

Quote from: "tolind"Flott forslag! Oppegående folk klarer vel å lære seg et ekstra vers? Virker enda mer gjennomført med 2 vers. Når Liverpool supporterne klarer å få det til å funke med 2 vers, må vel vi på berget også klare det??

Uansett en bra sang som fortjener å bli sunget masse fremover :D


Quote from: "TroBlo"Her er de to versene jeg mener vi bør synge:

Gullet skal hem

(Mel; The Beach Boys -Sloop John B)

Fra Nymark til Laksevåg
fra Nordnes til Loddefjord Torg
hele Bergen vet at gullet skal hem
gullet skal hem
gullet skal heeeem,
hem te Bergen
gullet skal hem

Siden Kniksen i 63
har hele byen vår vært i kne
men no vet alle at i år skal det skje
gullet skal hem
gullet skal heeeem
hem te bergen
gullet skal hem

Skriv dette ut og lær teksten.

OG HUSK: INGEN KLAPPING, SYNG ROLIG


Nå er det slik att sangen er allerede innført, å ha flere versjoner av samme sang blir bare rot.

Rasmus_brann

Synts den sangen e helt genial og fungerte ganske bra og. Hvis folk lærer seg den kan den bli skikkelig bra. Og ikke noe helvetes klapping!!! Den skal synges sakte som faen! Og det holder lenge med et vers.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

lusken

alltid noen som skal " ødelegge" nye sanger med flere vers ell forandring i tekst, det som ble sunget på mandag holder i massevis!!

rødesk

Ingen som har en liten filmsnutt fra mandag da vi sang sangen? Hadde vært deilig å gjenoppleve stemningen.
oen må gå...!

Buljongmannen

Enig med de fleste her inne. Et herlig vers som bør repeteres en del  ganger, for Ã¥ si det sÃ¥nn. Men bare ett vers, det opprinnelige. ForstÃ¥r at noen synes sangen trenger klapping, men jeg er redd det vil drepe den etter litt over et vers ut i sangen. Ikke bare fordi de 4000 pÃ¥ Hansa ville klappet med og ikke hørt verken tekst eller melodi, men ogsÃ¥ fordi de andre tribunene ofte henger seg pÃ¥ taktfast klapping.

Vi som var på D (nedre og øvre) pluss øvre B så og hørte at sangen funket bedre og bedre utover kampen. Jeg tror blir veldig gøy på søndag!


Gullet skal hem

(Mel; The Beach Boys -Sloop John B)

Fra Nymark til Laksevåg
fra Nordnes til Loddefjord Torg
hele Bergen vet at gullet skal hem
gullet skal hem
gullet skal heeeem,
hem te Bergen
gullet skal hem

(For å holde rytmen har flere begynt å synge (3 x) Geir Hasund etter siste strofe før de begynner å synge verset på nytt. Det funker faktisk. Hør på originallåten så skjønner dere hva jeg mener)

TroBlo

Meget bra forslag, det funker veldig bra.
Hansa felt C

Exim

Quote from: "Buljongmannen"Enig med de fleste her inne. Et herlig vers som bør repeteres en del  ganger, for Ã¥ si det sÃ¥nn. Men bare ett vers, det opprinnelige. ForstÃ¥r at noen synes sangen trenger klapping, men jeg er redd det vil drepe den etter litt over et vers ut i sangen. Ikke bare fordi de 4000 pÃ¥ Hansa ville klappet med og ikke hørt verken tekst eller melodi, men ogsÃ¥ fordi de andre tribunene ofte henger seg pÃ¥ taktfast klapping.

Vi som var på D (nedre og øvre) pluss øvre B så og hørte at sangen funket bedre og bedre utover kampen. Jeg tror blir veldig gøy på søndag!


Gullet skal hem

(Mel; The Beach Boys -Sloop John B)

Fra Nymark til Laksevåg
fra Nordnes til Loddefjord Torg
hele Bergen vet at gullet skal hem
gullet skal hem
gullet skal heeeem,
hem te Bergen
gullet skal hem

(For å holde rytmen har flere begynt å synge (3 x) Geir Hasund etter siste strofe før de begynner å synge verset på nytt. Det funker faktisk. Hør på originallåten så skjønner dere hva jeg mener)


Spør nok en gang, etter sang slutt starter hele sangen på nytt eller synger man 4 siste linjene om igjen 1 gang før sangen startes på nytt?

Fra Nymark til Laksevåg
fra Nordnes til Loddefjord Torg
hele Bergen vet at gullet skal hem
gullet skal hem
gullet skal heeeem,
hem te Bergen
gullet skal hem
x 2?

Buljongmannen

Fra Nymark til Laksevåg
fra Nordnes til Loddefjord Torg
hele Bergen vet at gullet skal hem
gullet skal hem
gullet skal heeeem,
hem te Bergen
gullet skal hem x 1

Buljongmannen

Altså, etter sangens slutt starter man på nytt.

HansaZ

På søndag ble det bare brukt " der der der, der der der, der der der" før en startet sangen på nytt. Det vil også fungere med "Geri Hansund, Geir Hasund, Geir Hasund" som noen nevnte.

Se på klippet som var lit inn tidligere i tråden, så forstår dere (der blir det brukt "der der der etc").

Glimten

Sjekk klippet fra youtube, der synger de, du du du, du du du, du du du, eller dæ dæ dæ, dæ dæ dæ, dæ dæ dæ om du vil. Da er det også gøy å bevege litt på armene.

Hør gjerne på originalsporet til Beach Boys, der synger de, du du du, du du du, du du du i tiden mellom refreng og vers.

Exim

Quote from: "Buljongmannen"Altså, etter sangens slutt starter man på nytt.


Takker for svaret :) etter min mening passer det bedre med x 2 men det e no det =)

vebo

Har du hørt orginalen?
Tiocfaidh ár lá

dex1974

Quote from: "HansaZ"På søndag ble det bare brukt " der der der, der der der, der der der" før en startet sangen på nytt. Det vil også fungere med "Geri Hansund, Geir Hasund, Geir Hasund" som noen nevnte.

Se på klippet som var lit inn tidligere i tråden, så forstår dere (der blir det brukt "der der der etc").


He he...konge med Geir Hasund ja :-)

Men hva med å lage en vri mot erkefiendene de neste kampene?

F.eks istedet å synge Geir Hasund kunne vi synge med Gashi,med Gashi,med Gashi søndag og neste helg med Solli,med Solli,med Solli ;-)

Huff dette var teit egentlig!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

vebo

Nå har jeg hørt så mye på orginalversjonen mens jeg synger den nye teksten at min fotballhatende kjæreste og samboer har lært seg sangen! Hun synger til og med med!

Gleder meg som vanlig som en unge til i morgen, skal gjøre mitt, og det regner jeg med at resten av staddaen også gjør!
Tiocfaidh ár lá

Red Rabitt

Enda enklere fellesnevner imellom hadde kanskje vært til bergen,til bergen,til bergen..fra nymark til..osv?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dingsy

Konge bra idag ass!! Drit bra trøkk!!

magnusnh

Helt rått å se kampen på tv og høre sangen.
Sinnsyk stemning!

tr0Ndemann

Har ikke lært meg sangen enda, dårlige greier. Skal sørge for å kunne den til 16. mai, neste gang eg skal på staddan. Er ikke sangen blitt omgjort og endret på iløpet av denne tråden? Syntes den kunne kommet på forsiden.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Memelli

Denne sangen ble bare bedre og bedre utover kampen og på slutten var det magisk.

TcK

Fra noen av oss på østlandet som så kampen på TV:

Takk til dere som sang. Det ble hysjet i stuen hver gang "refrenget" kom.

Gullet skal hem.

tck
Jesus elsker alle barna

Alastor

Japp! Enormt trøkk på denne sangen i kveld! Og "Bergens stolthet" med flere tribuner (?) var også enorm!

Sopp

Den funket bra i dag, fremdeles noen som ikke kan den enda merkes det. Eneste er at jeg ble utrolig lei sangen på slutten av kampen
K Brann

fresh

Quote from: "TcK"Fra noen av oss på østlandet som så kampen på TV:

Takk til dere som sang. Det ble hysjet i stuen hver gang "refrenget" kom.

Gullet skal hem.

tck


E "uheldigvis" i USA for tiden, så måtte se kampen på nettet. Bare henger meg på takken til alle som sang, og som gjorde at de Vålerengen supporterne som og satt her og så på, satt stumme med tårer i øyekroken på slutten... det gjorde forsåvidt eg og...
Svinebra!!!

Professoren

Lei allerede? Jeg liker den bedre og bedre!

Brannfrelst

Ble sunget ca 20-25 ganger i løpet av kampen. Litt for mye. Men hva er det som blir sunget helt på slutten? Umulig å høre.
2.10.07-Gullet kom hem!

paf

Quote from: "Brannfrelst"Ble sunget ca 20-25 ganger i løpet av kampen. Litt for mye. Men hva er det som blir sunget helt på slutten? Umulig å høre.

Geir Hasund, Geir Hasund, Geir Hasund

Speedy

Quote from: "paf"
Quote from: "Brannfrelst"Ble sunget ca 20-25 ganger i løpet av kampen. Litt for mye. Men hva er det som blir sunget helt på slutten? Umulig å høre.

Geir Hasund, Geir Hasund, Geir Hasund


eller  duh duh duh duh duh.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Tore Larsen

Quote from: "Sopp"Den funket bra i dag, fremdeles noen som ikke kan den enda merkes det. Eneste er at jeg ble utrolig lei sangen på slutten av kampen


En ny sang bør synges flere ganger ila en kamp slik at alle får tak på teksten og det virker nå som om de fleste mestrer denne. Enormt trøkk til tider på sangen! Samtidig herlig at vekselsangen ljomet mellom Hansa og Bt tribunen og et par av "Byen e Bergen" jallet virkelig i stadionveggene. Herlig!!
Mvh

Tore

Go Up