• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang - Gullet skal hjem

Started by Charmless Man, April 08, 2007, 15:03:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article79667.ece

Sangtittelen gjør seg også godt som avisoverskrift...:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Grattis, denne sangen er en virkelig tribunesang.

Neste kamp må noen får Hanøy til å være forsanger for resten av Stadion, gjerne med karaoketekst på storskjermene, for denne blir andre deler av Stadion med på så snart de kan teksten...

bjss

Jeg sovnet ikke på mange timer etter at jeg la meg i går.

"Gullet ska hem" rullet omigjen og omigjen i bakhodet. Ser en sier at han var litt lei sangen mot slutten av kampen. Men det er jo umulig å bli lei denne sangen!

Fantastisk bra sang! La oss synge denne mye og lenge!

Bjørn

Sopp

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Sopp"Den funket bra i dag, fremdeles noen som ikke kan den enda merkes det. Eneste er at jeg ble utrolig lei sangen på slutten av kampen


En ny sang bør synges flere ganger ila en kamp slik at alle får tak på teksten og det virker nå som om de fleste mestrer denne. Enormt trøkk til tider på sangen! Samtidig herlig at vekselsangen ljomet mellom Hansa og Bt tribunen og et par av "Byen e Bergen" jallet virkelig i stadionveggene. Herlig!!


Enig i det, ble bare litt mye i går for min egen del. Når den sitter bra blir den gjerne ikke sunget så ofte.
K Brann

B.B.

Fantastisk jobb folkens!!

Helt rått å høre på TV!! Stemningen var elektrisk og kommentatorene dro det frem hele tiden!!

De snakket forøvrig også om den farlige høyresiden til Brann, trodde aldri eg skulle høre snakk om det for to sesonger siden (Knudsen:))!!

For en utflytter til nordligere strøk er det fantastisk å oppleve sånn stemning som det var igår. Nesten like bra som å være der, men bare nesten:)

Gullet skal hem, e en slager, ingen tvil om det! Stå på videre, Gullet skal hem, gullet skal heeeeeem!!!!


B.B. i Nord
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Nixon

Gullet skal hem brer om seg!:)
En kollega fikk nettopp en forespørsel fra en kunde (utflyttet bergenser) i Oslo som hadde sett kampen i går. Hun og sønnen bare måtte få teksten til den nye supportersangen. Så vi fikk sendt over tekst og lydfil.
Rød makt på Hansa

TcK

Quote from: "bjss"
"Gullet ska hem" rullet omigjen og omigjen i bakhodet. Ser en sier at han var litt lei sangen mot slutten av kampen. Men det er jo umulig å bli lei denne sangen!


Merket at den ble sunget maaange ganger, men det er jo seriøst smart å gjøre når en sang skal "synges inn"..

Og ja: Den sitter på hjernen fremdeles. Grattis med å innføre en ny slager!

Forresten: Ble begge versene sunget, eller holdt dere dere til kun ett vers?

Gullet skal hem!

tck
Jesus elsker alle barna

Brann_ruler86

Det var bare et vers som ble sunget i går. Like greit egentlig syns jeg.

Ellers så var det herlig å synge den ned trappene på vei ut av stadion i går. Fantastisk klang der!
GÃ¥ ta banen!

Eivind

Sangen runget til tider helt herlig i går! En skikkelig fryse på ryggen sang!

Eg gir det tre serierunder til før kjernen, viking, ålesund og start alle har laget sin versjon av melodien!

Memelli

Quote from: "Brann_ruler86"
Ellers så var det herlig å synge den ned trappene på vei ut av stadion i går. Fantastisk klang der!


Jepp, til og med der var stemingen helt fantatisk. Utrolig bra sang!


B. Bremner


Hansakongen

Quote from: "millermania"Liten snutt fra hvordan det var
http://www.youtube.com/watch?v=uf-7UoKMswg


synes sangen kommer bedre fram på denne snuten her enn den andre ovenfor
http://www.youtube.com/watch?v=LziP_DVzb3k

Luke Skywalker

Hadde det ikke gått an å trykke de 5-10 mest kjente sangene på et ark, og dele ut til alle som går inn på Hansa svingen f.eks? Hadde jo vært greitt for nye og unge som ikke har lært seg de helt å kjenne.
så får vi lett mer trøkk når alle synger likt og kan følge med.
Bare en tanke..
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Nixon

Quote from: "Luke Skywalker"Hadde det ikke gått an å trykke de 5-10 mest kjente sangene på et ark, og dele ut til alle som går inn på Hansa svingen f.eks? Hadde jo vært greitt for nye og unge som ikke har lært seg de helt å kjenne.
så får vi lett mer trøkk når alle synger likt og kan følge med.
Bare en tanke..


God tanke...
Rød makt på Hansa

grei

Quote from: "Luke Skywalker"Hadde det ikke gått an å trykke de 5-10 mest kjente sangene på et ark, og dele ut til alle som går inn på Hansa svingen f.eks? Hadde jo vært greitt for nye og unge som ikke har lært seg de helt å kjenne.
så får vi lett mer trøkk når alle synger likt og kan følge med.

1. De 5-10 mest kjente sangene bør da være kjent nok fra før. 2. Det er ikke de unge som bidrar med trøkket. 3. Storskala-utdeling av ark med tekster har vært testet ut før uten suksess. 4. Det er andre grunner enn at folk ikke kan tekstene som hindrer dem i å synge med.

Klaus_Brann

Quote from: "grei"
Quote from: "Luke Skywalker"Hadde det ikke gått an å trykke de 5-10 mest kjente sangene på et ark, og dele ut til alle som går inn på Hansa svingen f.eks? Hadde jo vært greitt for nye og unge som ikke har lært seg de helt å kjenne.
så får vi lett mer trøkk når alle synger likt og kan følge med.

1. De 5-10 mest kjente sangene bør da være kjent nok fra før. 2. Det er ikke de unge som bidrar med trøkket. 3. Storskala-utdeling av ark med tekster har vært testet ut før uten suksess. 4. Det er andre grunner enn at folk ikke kan tekstene som hindrer dem i å synge med.


Enig med det meste du sier her, men nr. 4 går jeg ikke helt med på..
F.eks. Gullet ska hem, var det mange som ikke kunne mot Godset, og fortsatt en del som ikke kan den.
Alle som går på Hansa, leser ikke her inne..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SonOfGeir

Quote from: "Tore Larsen"Håper det kan komme noe mer organisert ift å få innført "gullet sangen" nå til Enga kampen. Få frem tekst og melodi på forsiden, trykk opp små lapper med tekst for utdeling på tribunen, så får Brann klare å plukke opp denne lille lappen i søppelposen sin etterpå.


Vi fikk vel bevist at det er unødvendig med all denne desperate organiseringen deres, lyser ikke akkurat supporterkultur av dette. Så lenge folk holder kjeft når nye sanger innføres og brøler med så snart de har lært de så går det fint å innføre nye sanger uten latterlige hjelpemidler.


Gullet skal hem, innført på Vic, så på z, så hele Hansa. Funket fint.

Her er jo en liten leksjon fra Sverige til alle klovner på Hansa som ikke gidder å reise seg og synge for laget sitt.
http://www.youtube.com/watch?v=UConlJfr0Gk&NR=1

symo

Men disse bruker jo "Capo" Er ikke akkurat alle som er for det

Tore Larsen

Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Tore Larsen"Håper det kan komme noe mer organisert ift å få innført "gullet sangen" nå til Enga kampen. Få frem tekst og melodi på forsiden, trykk opp små lapper med tekst for utdeling på tribunen, så får Brann klare å plukke opp denne lille lappen i søppelposen sin etterpå.


Vi fikk vel bevist at det er unødvendig med all denne desperate organiseringen deres, lyser ikke akkurat supporterkultur av dette. Så lenge folk holder kjeft når nye sanger innføres og brøler med så snart de har lært de så går det fint å innføre nye sanger uten latterlige hjelpemidler.


Gullet skal hem, innført på Vic, så på z, så hele Hansa. Funket fint.

Her er jo en liten leksjon fra Sverige til alle klovner på Hansa som ikke gidder å reise seg og synge for laget sitt.
http://www.youtube.com/watch?v=UConlJfr0Gk&NR=1


Vel, desperat organisering er det vel ikke etter mitt skjønn. Det er da lettere å lære teksten når man har tekst på en liten lapp når sangen synges ?
Mvh

Tore

Erlend

jeg har lagt merke til at noen sier et eller annet før de begynner Ã¥ synge.  Høres ut som Geir Hasund! Geir Hasund! eller nokke sÃ¥nt. Noen som vet hva det, eller har bare jeg hørt noe?

Brann_ruler86

Det sies 'Geir Hasund' 3 ganger ja.....
GÃ¥ ta banen!

Steffen_

Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Tore Larsen"Håper det kan komme noe mer organisert ift å få innført "gullet sangen" nå til Enga kampen. Få frem tekst og melodi på forsiden, trykk opp små lapper med tekst for utdeling på tribunen, så får Brann klare å plukke opp denne lille lappen i søppelposen sin etterpå.


Vi fikk vel bevist at det er unødvendig med all denne desperate organiseringen deres, lyser ikke akkurat supporterkultur av dette. Så lenge folk holder kjeft når nye sanger innføres og brøler med så snart de har lært de så går det fint å innføre nye sanger uten latterlige hjelpemidler.


Gullet skal hem, innført på Vic, så på z, så hele Hansa. Funket fint.

Her er jo en liten leksjon fra Sverige til alle klovner på Hansa som ikke gidder å reise seg og synge for laget sitt.
http://www.youtube.com/watch?v=UConlJfr0Gk&NR=1


Så enig så enig...Sanger skal ikke leses opp fra utdelte ark. De skal gro frem naturlig...
immel eller helvete?

Klaus_Brann

Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Tore Larsen"Håper det kan komme noe mer organisert ift å få innført "gullet sangen" nå til Enga kampen. Få frem tekst og melodi på forsiden, trykk opp små lapper med tekst for utdeling på tribunen, så får Brann klare å plukke opp denne lille lappen i søppelposen sin etterpå.


Vi fikk vel bevist at det er unødvendig med all denne desperate organiseringen deres, lyser ikke akkurat supporterkultur av dette. Så lenge folk holder kjeft når nye sanger innføres og brøler med så snart de har lært de så går det fint å innføre nye sanger uten latterlige hjelpemidler.


Gullet skal hem, innført på Vic, så på z, så hele Hansa. Funket fint.

Her er jo en liten leksjon fra Sverige til alle klovner på Hansa som ikke gidder å reise seg og synge for laget sitt.
http://www.youtube.com/watch?v=UConlJfr0Gk&NR=1


Det var det i dette tilfellet ja, men det spørs hvordan det hadde gått med vekselssangen mellom Hansa og BT i enga kampen, hvis ikke Hanøy hadde forklart det.
Litt barnehagenivå over det, men det var en grei og veldig virkningsfull måte å gjøre det på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blahblah

Quote from: "Hansakongen"

http://www.youtube.com/watch?v=LziP_DVzb3k


Sinnsykt trøkk på den filmen!! Flott sang.

Nixon

Man får nesten frysninger. Og fortsatt kan den bli bedre. Spesielt første delen.

Og hvis vi kjeder oss i en kamp. F.eks. hvis vi leder 4-0 over Rosenborg på hjemmebane kan den lett endres...

Fra Nymark til Laksevåg,
fra Nordnes til Loddefjord Torg,
hele Bergen vet at pakket skal hem
pakket skal hem
pakket skal heeem
hem til Trondhjem
pakket skal hem

:)
Rød makt på Hansa

rødesk

Når jeg hører klippene på youtube, gleder jeg meg bare enda mer til neste kamp
oen må gå...!

Erlend

Quote from: "Nixon"Man får nesten frysninger. Og fortsatt kan den bli bedre. Spesielt første delen.

Og hvis vi kjeder oss i en kamp. F.eks. hvis vi leder 4-0 over Rosenborg på hjemmebane kan den lett endres...

Fra Nymark til Laksevåg,
fra Nordnes til Loddefjord Torg,
hele Bergen vet at pakket skal hem
pakket skal hem
pakket skal heeem
hem til Trondhjem
pakket skal hem

:)

Skulle tatt den mot Enga =)


monzilla

Vi e berømte brann fra bergen, vi vinner forhåpentlig vis serien i år

1-0 vi tar kanskje seriegull

Nei, det klinger ikke i mine ører.

Hansakongen

Quote from: "Nixon"Man får nesten frysninger. Og fortsatt kan den bli bedre. Spesielt første delen.

Og hvis vi kjeder oss i en kamp. F.eks. hvis vi leder 4-0 over Rosenborg på hjemmebane kan den lett endres...

Fra Nymark til Laksevåg,
fra Nordnes til Loddefjord Torg,
hele Bergen vet at pakket skal hem
pakket skal hem
pakket skal heeem
hem til Trondhjem
pakket skal hem

:)


er vel ikke mer enn å si genial sang vist vi leder mye i en kamp ja=)

Tore Larsen

Quote from: "Steffen"
Så enig så enig...Sanger skal ikke leses opp fra utdelte ark. De skal gro frem naturlig...


Ja det er vel en grunn til at det ikke har florert med nye sanger siste årene da. Så la sangene "gro frem naturlig" så får vi vel gjerne 1-2 nye sanger innført de neste 4-5 årene....
Mvh

Tore

SonOfGeir

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Tore Larsen"Håper det kan komme noe mer organisert ift å få innført "gullet sangen" nå til Enga kampen. Få frem tekst og melodi på forsiden, trykk opp små lapper med tekst for utdeling på tribunen, så får Brann klare å plukke opp denne lille lappen i søppelposen sin etterpå.


Vi fikk vel bevist at det er unødvendig med all denne desperate organiseringen deres, lyser ikke akkurat supporterkultur av dette. Så lenge folk holder kjeft når nye sanger innføres og brøler med så snart de har lært de så går det fint å innføre nye sanger uten latterlige hjelpemidler.


Gullet skal hem, innført på Vic, så på z, så hele Hansa. Funket fint.

Her er jo en liten leksjon fra Sverige til alle klovner på Hansa som ikke gidder å reise seg og synge for laget sitt.
http://www.youtube.com/watch?v=UConlJfr0Gk&NR=1


Det var det i dette tilfellet ja, men det spørs hvordan det hadde gått med vekselssangen mellom Hansa og BT i enga kampen, hvis ikke Hanøy hadde forklart det.
Litt barnehagenivå over det, men det var en grei og veldig virkningsfull måte å gjøre det på.


Enig i det. Bra tiltak fra sanggruppen akkurat når det gjelder denne. Men hadde det gåt bedre om alle hadde hatt en lapp med teksten?

SonOfGeir

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Steffen"
Så enig så enig...Sanger skal ikke leses opp fra utdelte ark. De skal gro frem naturlig...


Ja det er vel en grunn til at det ikke har florert med nye sanger siste årene da. Så la sangene "gro frem naturlig" så får vi vel gjerne 1-2 nye sanger innført de neste 4-5 årene....



Det er nok grunner til det ja, men det har ingenting med at det må trykkes sanger på ark å gjøre.. Blir nok bedre i år når BBB kan hive seg på noen av sangene som felt z koser seg med.

Fabregas

Quote from: "monzilla"Vi e berømte brann fra bergen, vi vinner forhåpentlig vis serien i år

1-0 vi tar kanskje seriegull

Nei, det klinger ikke i mine ører.


Når vi har vært hovmodige og selvsikre i 43år er det vel kanskje på tide å prøve å møte utfordringene på en annen måte. I steden for å skrike til spillerne at de må hente seriegullet i år kan vi vel heller stemme godt i på de tradisjonelle Brann-sangene eller lage nye sanger som hyller våre nyeste helter.

SonOfGeir

Quote from: "Hansakongen"
Quote from: "Nixon"Man får nesten frysninger. Og fortsatt kan den bli bedre. Spesielt første delen.

Og hvis vi kjeder oss i en kamp. F.eks. hvis vi leder 4-0 over Rosenborg på hjemmebane kan den lett endres...

Fra Nymark til Laksevåg,
fra Nordnes til Loddefjord Torg,
hele Bergen vet at pakket skal hem
pakket skal hem
pakket skal heeem
hem til Trondhjem
pakket skal hem

:)


er vel ikke mer enn å si genial sang vist vi leder mye i en kamp ja=)


Mot bunnlag som engen:

"Fra Nymark til Laksevåg,
fra Nordnes til Loddefjord Torg,
hele Bergen vet at engen skal ner
engen skal ner
engen skal neeeeer
Ner til LøvHam
Engen skal ned

til løvham, og Raufoss, og bryne :S

At de skal hem? So what? Det skal de jo uansett . Det er de vel bare glad for å høre. Bedre med ner. Skal de ikke hem hvis de leder da?

vebo

Quote from: "Brann_ruler86"Det sies 'Geir Hasund' 3 ganger ja.....


Fordi det skal være en liten pause. Man kan like greitt si: Se gashi, se gashi, se gashi.. Som i orginalen.
Tiocfaidh ár lá

moffy_

Da kommer deler av de syngene til aa synge gulle ska hem og andre deler f.eks engen skal ned.. No har vi laget en genial sang som vi har faatt til aa fungere kanon paa stadion, koffor da kan vi ikje bare holde paa den saann som den er? Vi har alt for mange sanger som handler om andre enn Brann allerede
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Stoffi

Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Steffen"
Så enig så enig...Sanger skal ikke leses opp fra utdelte ark. De skal gro frem naturlig...


Ja det er vel en grunn til at det ikke har florert med nye sanger siste årene da. Så la sangene "gro frem naturlig" så får vi vel gjerne 1-2 nye sanger innført de neste 4-5 årene....



Det er nok grunner til det ja, men det har ingenting med at det må trykkes sanger på ark å gjøre.. Blir nok bedre i år når BBB kan hive seg på noen av sangene som felt z koser seg med.



Hvis de har noen flere sanger utenom gullet skal hem, så må nok felt Z lære seg å synge atskillig høyere, for selv ikke på nabofeltet har man hørt noen andre sanger enn denne ene, som forøvrig alle rundt har sunget med på siden første kamp.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Hansakongen"
Quote from: "Nixon"Man får nesten frysninger. Og fortsatt kan den bli bedre. Spesielt første delen.

Og hvis vi kjeder oss i en kamp. F.eks. hvis vi leder 4-0 over Rosenborg på hjemmebane kan den lett endres...

Fra Nymark til Laksevåg,
fra Nordnes til Loddefjord Torg,
hele Bergen vet at pakket skal hem
pakket skal hem
pakket skal heeem
hem til Trondhjem
pakket skal hem

:)


er vel ikke mer enn å si genial sang vist vi leder mye i en kamp ja=)


Mot bunnlag som engen:

"Fra Nymark til Laksevåg,
fra Nordnes til Loddefjord Torg,
hele Bergen vet at engen skal ner
engen skal ner
engen skal neeeeer
Ner til LøvHam
Engen skal ned

til løvham, og Raufoss, og bryne :S

At de skal hem? So what? Det skal de jo uansett . Det er de vel bare glad for å høre. Bedre med ner. Skal de ikke hem hvis de leder da?



Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å diskutere slikt. Blir akkurat som å si at "bønder" bør vekk fra sangene. Sangen er laget og ferdig, da er det umulig å forandre på den.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

jako

Hvordan har Loddefjord klart å lure seg inn i en Brannsang?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Erlend

synes jeg kan høre melodien til gullet skal hem på Anfield i kveld

ElskerBrann

Ja, synes også jeg hørte det! Gøy at de hermer etter oss :wink:
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Northside

Quote from: "ElskerBrann"Ja, synes også jeg hørte det! Gøy at de hermer etter oss :wink:


Det var ironi sant? hehe

ElskerBrann

En smule ironisk der ja!
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

viks

Har bare et lite hjertesukk når det gjelder den geniale låten gullet skal hem.

Syntes det er helt greit at guttene på øvre z syntes det er morro å si geir hasund innimellom for å holde takten. Men når hele nedre hansa stemmer i Geir Hasund, og helt i uttakt, syntes jeg det blir veldig feil.

Det er jo de 11 ute på banen vi skal hylle. Jeg ser jo ironien, og det er jo litt morsomt med dette hasund greiene, men syntes det har gått litt langt, og mener at vi burde la dette være z sin greie.

er jo plenty annet man kan si innimellom for å holde takten...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Olve137

Quote from: "dingsy"Konge bra idag ass!! Drit bra trøkk!!


Ikkje bruk østlandsk-slang på Brannforumet då, komaan tjommi
ergen & Brann.

Corran

Quote from: "Stoffi"
Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å diskutere slikt. Blir akkurat som å si at "bønder" bør vekk fra sangene. Sangen er laget og ferdig, da er det umulig å forandre på den.


Jammen Bønder har egentlig ingenting i Brann sanger å gjøre. På østlandet de bruker det som skjellsord. Vi bruker ordet Stril så egentlig burde alle sanger med bønder byttes med stril
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

thesevs

Tror vi ska la de ferdige sangene ligge - trenger ikkje fikse på de.

I stedet så syntes eg det e på tide å utvide repetoaret litt..
Føler kanskje at "sk brann bergens stolthet", "no ser eg rødt...", "byen e bergen" og "gullet ska hem" e for få sanger i løpet av 90 minutter.
E redd "gullet ska hem" blir brukt opp...

Men leste inne på forumet at en fyr fra The Kop skulle komme.. kom han og ka ble gjort?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

brann.avd.molde

Quote from: "thesevs"
I stedet så syntes eg det e på tide å utvide repetoaret litt..
Føler kanskje at "sk brann bergens stolthet", "no ser eg rødt...", "byen e bergen" og "gullet ska hem" e for få sanger i løpet av 90 minutter.
E redd "gullet ska hem" blir brukt opp...



Korrekt antallet ganger jeg hørtet gullet skal hem gjennom min tv skjerm i molde var latterlig, aleine i første omgang var tallet sikkert opp mot 20 ganger (sangen er knall bra den og vil gjerne synge den mange ganger, men må kunne bli startet noe annet også). Skal også være forsiktig og utale meg for mye grunnet mitt fra hver på stadion:(

Er da mange fantastiske gamle sanger som vi har som vi kan ta opp igjen og bruke. F.eks de med melodiene Eg e født i bergen og jenter fra bergen sangen. Dette burde da være mulig. Så må vi få prøvd å innføre Forerwer blowing bobler sangen også
Eg må inn!

Go Up