• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Norges 10 beste spillere

Started by Brannmus, April 07, 2007, 10:20:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Semb har kåret Norges ti beste fotballspillere, egentlig elleve da, og listen er som følger:

1. Marek Sapara, Rosenborg
2. Steffen Iversen, Rosenborg
3. Edu, Lyn
4. Martin Andresen, Brann
5. Fredrik Strømstad, Start
6. Roar Strand, Rosenborg
7. Ronny Johnsen, Vålerenga
8. Christian Grindheim, Vålerenga
9. Daniel Nannskog, Stabæk
10. Simen Brenne, Lillestrøm og Petter Vaagan Moen, Brann

Nå sier jeg ikke at Semb har feil, han har rimelig god innsikt i norsk toppfotball, men jeg syntes flere på denne listen er litt feilplassert.

Hva syntes du? Hvem bør ut, hvem bør inn og mangler det noen Brann-spillere? Opdal, Sigurdsson f.eks?

Sak: http://fotball.bt.no/eliteserien/article78476.ece

Corran

Marek sappera synes eg ikkje fortjener førsteplassen. Synes ikke han beviste så mye i fjor og ikke var han her lenge nok heller. Og vinterkampene har han variert i
At Ronny Johnsen av Semb regnes som den beste midstopperen i Norge synes eg også er litt rart. IAO skulle vel i alle fall vært forran
Edu har hatt noen få gode kamper ellers har han vært skadet og vekkreist eller anonym. Burde etter min mening ikke vært inne på listen.
Hva får steffen iversen til å havne langt forran Nannskog?
Grindheim hadde vel en heller svak sesong i fjor, men kom seg på slutten av sesongen. hvorfor er han der?

men slike lister kan vel alltid diskuteres i det vide og det brede uten at en kan finne en fasit.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


sydnes76

For min egen del er det liten tvil om at ørn2 bør være høyt oppe. Han var enorm i 3/4 av sesongen i fjor. Ellers tror jeg Helstad kommer langt opp på neste års liste. 23 mål i år om han er skadefri? Satser på det :)

eivhelle

Synest det er litt rart at ingen målvakter har plass
på lista. I så fall burde også Håkon Oppdal vært der.

Synest ikke at hverken Ronny Johnsen eller Roar Strand  burde
vært på en liste som pr. idag skal representere de beste spillerene
i norsk liga. Spesielt Roar Strand har hatt så mye skader at han knapt
har spillt kamper det siste året.

Jeg er dessuten langt fra sikker at det er riktig å rangere Vaagan Moen
som nest beste spiller fra Brann. Han har helt klart potensial, men er
i grunnen litt skuffet over det han har prestert til nå.

Brannmus

Quote- Rangeringen er basert på det de presterte i fjor - ikke gjennom vinteren, påpeker Semb. -.Og dette forutsetter at de klarer å gjenskape prestasjonene i år - og aller helst tar et steg videre, sier han.

Nightfox

Hm...

Iversen kontra Nannskog

Iversen antall mål: 17
Nannskog antall mål: 19

Inversen hadde tre straffemål, altså 17 - 3 = 14 spillermål
Nannskog hadde to straffemål, altså 19 - 2 = 17 spillermål

Iversen hadde tre assist.
Nannskog hadde fire assist.

I tillegg husker vel alle Nannskogs geniale måte å skaffe straffe på mot LSK?

Hvorfor faen er Nannskog under Iversen?

Lurkin

Semb er rasist, spread the word.

Denne rangeringen er ikke gjort under objektive øyner, det ser jo de fleste.
Berømte Brann fra Bergen

lurkie

Quote from: "Nightfox"Hm...

Iversen kontra Nannskog

Iversen antall mål: 17
Nannskog antall mål: 19

Inversen hadde tre straffemål, altså 17 - 3 = 14 spillermål
Nannskog hadde to straffemål, altså 19 - 2 = 17 spillermål

Iversen hadde tre assist.
Nannskog hadde fire assist.

I tillegg husker vel alle Nannskogs geniale måte å skaffe straffe på mot LSK?

Hvorfor faen er Nannskog under Iversen?


Skjønner ikke hvorfor dere gjennomanalyserer Sembs forslag, det skal vel ikke så mye fantasi til for å forstå at han bare har rablet ned noen navn, uten å tenke alt for mye. Han får tross alt ikke betalt for å komme med innhold til Adresseavisen.

Synnes dette er ganske bra svart, med tanke på at han sannsynligvis måttte svare på dette i mobilen mens han drev med noe annet...

Xminator

Fordi Iversen har prestert på høyt nivå over tid. Nannskog skal inn i sin andre sesong, og jeg blir overrasket om han drar til med like mange mål i år. For vår egen del kan vi jo håpe Iversen flopper også.

Bruiser

Eg blir ikkje overraska om Nannskog putter like mange, fordi han har bevist at han har nivået inne. Sist sesong skjedde jo ikkje akkurat på måfå, han putta jo tross alt, kva var det, 27 mål i førstediv sesongen før?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Corran

Quote from: "Xminator"Fordi Iversen har prestert på høyt nivå over tid. Nannskog skal inn i sin andre sesong, og jeg blir overrasket om han drar til med like mange mål i år. For vår egen del kan vi jo håpe Iversen flopper også.

Og akkurat derfor skjønner eg ikkje helt det med Sappara på første plass.

Men det er jo bare synsing om hvordan de kommer til å gjøre det fra første serierunde Ikke hvordan de har gjort det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

monzilla

Er nok bare ønsketenkning at enkelte mener at Sappara ikke er så god som folk vil ha han til. Dessverre

Belfort

Sappara er en fantastisk spiller som selvsagt skulle spilt i en bedre serie enn den norske. Er bare et tids spørsmål når han forsvinner. Sappara er nok et kjøp som kommer gjennom nitidig resarch fra den alltid arbeidende speideren Torbjørnsen.

Corran

Eg e no ikkje overbevist enda. han har ikke vist noe som skiller ham fra andre midtbanespillere i TL.
At han er god er greit men har ikke vist noe ekstra enda.
Men de neste ukene vil vise det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

C@Bøe_79

Skjønner ikke hvorfor Strømstad,Doffen og Kippe skal skrytes sånn opp..
Kippe er treg, og ofte Riseth i duellene og god på hodet..
Strømstad er veik og Doffen er veik, hvem egentlig utennom Hareide mener seriøst at man kan vinne kamper med en midtbane bestående av Strømstad-Hæstad-Andresen-Gamsten?

Mine 10 beste er urangert.
-Opdal
-Hirschfeldt
-Edu
-Andresen
-I A Olsen
-Helstad
-Nannskog
-R Johnsen
-Bjørkøy
-Ijehj
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Candyman

Quote from: "C@Bøe_79"Hegentlig utennom Hareide mener seriøst at man kan vinne kamper med en midtbane bestående av Strømstad-Hæstad-Andresen-Gamsten?

Hvis du virkelig mener at man ikke hadde vunnet ekstremt med fotballkamper i Norge med den midtbanen der, så vil jeg påstå at du skriver i sterk pillerus. (Tar selvsagt høyde for at du skrev det ironisk, selv om jeg ikke kunne se det gå klart frem).
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Brannfrelst

Quote from: "Candyman"
Quote from: "C@Bøe_79"Hegentlig utennom Hareide mener seriøst at man kan vinne kamper med en midtbane bestående av Strømstad-Hæstad-Andresen-Gamsten?

Hvis du virkelig mener at man ikke hadde vunnet ekstremt med fotballkamper i Norge med den midtbanen der, så vil jeg påstå at du skriver i sterk pillerus. (Tar selvsagt høyde for at du skrev det ironisk, selv om jeg ikke kunne se det gå klart frem).


Med fare for å misforstå tror jeg han mener landslaget i dette tilfelle. Hadde et klubblag i Norge hatt denne midtbanen,hadde det vert ren plankekjøring;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Go Up