• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rbk - Brann 29/04

Started by paperboy, March 19, 2007, 16:30:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

paperboy

Litt tidlig med egen tråd for denne kampen men jeg kjører på.
Vi er 3 stk som har tenkt oss oppover til trøndelag.
Har vi noen stampub i sentrum der oppe eller?

Ellers satser jeg på at Solli , Helstad og Ludviksen viser sin tidligere arbeidsgiver hvordan ting skal gjøres.
Har du en fotball, så har du alt!

Brannfrelst

Jeg og 4 andre skal oppover også. Men vet ikke om det blir på borteseksjonen. Husker ikke hvilken pub det var i fjor,men kan det ha vert Kings Cross?
2.10.07-Gullet kom hem!

Helginho

Vi er en gjeng på 10 som skal oppover

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Jeg og 4 andre skal oppover også. Men vet ikke om det blir på borteseksjonen.


Er det gøyere å sitte blant hjemmefansen?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Jeg og 4 andre skal oppover også. Men vet ikke om det blir på borteseksjonen.


Er det gøyere å sitte blant hjemmefansen?

Mye mer liv der ja;) Nei denne kampen må nok egen vilje vike for det sorte får i familien(trønderfår). Men blir ikke å finne så langt unna;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Jay Tee

eg tenker og ta turen oppover.. hadde hvert litt gøyt og stå med "heia bortelaget"
eia brann

dex1974

Må da stå med Brannfansen...vi har faktisk møtt opp i ganske bra antall der de siste årene :-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: "Jay Tee"eg tenker og ta turen oppover.. hadde hvert litt gøyt og stå med "heia bortelaget"


Du gjør det du?Det hadde jo vært genialt!Så vidt jeg vet har de ROSA t-skjorter..Hvis også en del Brann supportere hadde stilt i keeperdrakten på denne kampen hadde det blitt riktig artig..Rai rai, rosa trøyer og fotball..Herlig..Jeg er med..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

magnusnh

Jeg kommer reisende fra Valnesfjord(Bodø). Noen som vet hvor jeg kan få tak i bilett sammen med brannfansen da?

Romani3

Kjører folk sjøl, tar fly eller e det med Bataljonen dåkkar ska reise?
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Brann_ruler86

Gå ta banen!

arntf

Quote from: "Brannfrelst"Jeg og 4 andre skal oppover også. Men vet ikke om det blir på borteseksjonen. Husker ikke hvilken pub det var i fjor,men kan det ha vert Kings Cross?


Kings Cross har nettop gjenåpnet "under new management" som det så vakkert heter. Sikkert fremdeles brukbart til deres formål. http://www.kingscross.no/

Ellers er Three Lions veldig bra, også for supportere i klubbfarger. Sjekk introvideoen på hjemmesiden deres. http://www.threelions.no/

Utover det er også kjernens egen pub, Klokkesvingen åpen for de fleste. Vel,  med Molde i Adeccoen i år er den vel i realiteten åpen for alle. http://www.klokkesvingen.no/
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

jako

Ingen av disse stedene har Hansa i kranen. Kings Cross hadde før, men har sluttet nå.

Three Lions har Dahls, det smaker litt surt, men går an hvis man har drukket nok fra før. Noe de fleste har. De har også Carlings som er et veldig bra øl.

Men det blir vel uansett samme plass som i fjor.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Brannfrelst"Jeg og 4 andre skal oppover også. Men vet ikke om det blir på borteseksjonen. Husker ikke hvilken pub det var i fjor,men kan det ha vert Kings Cross?


Nei det var i forfjor, da vi sang Rosenborg rykker ned. Står helt stille hva den puben vi var på i fjor heter. Har vært der mange ganger, men husker ikke navnet. Ganske pinlig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

blahblah


arntf

quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

skinkerytter

det var Down Town ifjor...

krøvel vellevold

Noen som kan svare på om det er mulig å skaffe seg billett til denne kampen før avreise? Vi får vel det sedvanlige feltet på ca 650, men de siste årene har dette feltet vært overfylt. Vi har jo rett på ca 1075 plasser i utgangspunktet, men tviler vel på at Bataljonen tør å påstå at vi trenger alle dem!
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "blahblah"Down Town?


Ja stemmer. Det blir vel her i år også?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

ElskerBrann

Noen som vet hvor får jeg kjøpt billett til bortefelte? Må jeg kjøpe igjennom Bataljonen eller kan det kjøpes på Lerkendal?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Vestkanten

Dette kan bli en artig kamp for Brann. Står det uavgjort etter full tid, så har dommerne sammen med RBK blitt enige om en trøndersk form for golden goal. Dvs legge til tid slik at de hyggelige og koselige troillongan får det målet de trenger. Scorer de før tilleggstiden, ja da bare blåser vi av kampen.
Heia Brann!

Stalin

Begynner å bli en smule latterlig.

Marek

Ble det lagt til 5 minutter men blåst av etter bare 4. Og RBK ledet tilfeldigvis?
ons Ivar skal hem...

Christoball

værste er at dommeren skal være bergenser...

Roald

Quote from: "Marek"Ble det lagt til 5 minutter men blåst av etter bare 4. Og RBK ledet tilfeldigvis?

Temmelig korrekt handlingsreferat det der, ja.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Fabregas

Ja fy faen det er ikke kødd engang. Skulle trodd RBK hadde kjøpt opp hele NFF. For de som ikke så slutten av RBK-TIL: Etter 90minutter legger dommeren til fem minutter på stillingen 3-3. Så scorer selvfølgelig RBK på overtid :x . Og om ikke det er nok så blåser dommeren av etter fire tilleggsminutter. Ikke faen om at dommeren hadde blåst av kampen et minutt før slutt hvis det fortsatt var uavgjort. Og hvorfor i huleste skal dommeren legge til fem minutter i det hele tatt: Ingen alvorlige skader og ikke spesielt mye verken drøying av tid eller avbrudd i spillet. Det skulle vært lagt til to eller maks tre minutt. Sist gang Tromsø besøkte Lerkendal var det også uavgjort ved 90minutter, da la dommeren til seks minutter. Dette gjør meg så steike forbanna :x
Dommeren er neppe korrupt, men en skulle faktisk tro det. Det er vel heller trist at dommeren(e) lar seg så til de grader påvirke av hvem som har hjemmebane og i dette tilfellet hvem som ønsker masse ekstratid.

Brannmus

Underlig er det, men forklaringen er vel så uskyldig som at fjerde dommeren ikke leste fingertegnet som dommeren gir riktig og plottet inn fem minutter i stede for fire.

Er ufattelig typisk at det skjer med Rosenborg, men Tromsø fortjente ikke bedre. Gjorde flere feil og klarer å få en mann utvist i en helt håpløs situasjon. Det positive er at om TIL kan score tre og brenne 4-5 svære sjanser, så har Brann en all tiders mulighet til å score mye mål mot Rosenborg på Lerkendal om to uker.

Tarkeel

Nå viste det seg jo at TV2 sin klokke var feil da, ved å se på tidspunktene i TV2 sin webcast ser man at han blåser av ca 94:57

anders_flanderz

holdt på å bli galen i går når eg såg på kampen.. de brukte jo høytaler og mic for å få med seg hele kjernen.. gu kor tragisk..hørte jo bare han som skreik i micen!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

tr0Ndemann

Kommer tilbake til Bergen fra England den kvelden, med båt. Lurer på om det blir mulighet til å få sett den på TV2 der.

Noen som vet om de på båten pleier å skru på kanalen når det sendes bortekamper?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Brannfrelst

Var inne på RBK.no og kjøpte billetter nå. Talte nesten 6000 ledige plasser. +  hele nedre seksjonen der bortefansen står på var ikke lagt ut for salg. Det samme gjelder hele kjernen feltet. Så en kan sikkert plusse på 1500 plasser. Og en del VIP plasser til denne kampen. 7-8000 ledige? Solgt ca 13-14.000
2.10.07-Gullet kom hem!

howie

Hvordan er det med buss til trondheim?

Tenker på henge meg på med bataljonen.
Tar det ikke sykt lang til med buss fra Bergen-Trondheim?
Over 10timer?
Og er kampbillett inkludert eller kommer den i tillegg?
Må vi kjøpe billetter selv fra rbk eller får bataljonen det?

slang

Det tok 15 timer opp i fjor. Billetter er ikke med i turprisen men alle som reiser med bataljonen er sikret billett. Den pleier vi å få kjøpt på puben før avreise eller inne på bussen.
ansa 08

Northside

Quote from: "cola_boy"Hvordan er det med buss til trondheim?

Tenker på henge meg på med bataljonen.
Tar det ikke sykt lang til med buss fra Bergen-Trondheim?
Over 10timer?
Og er kampbillett inkludert eller kommer den i tillegg?
Må vi kjøpe billetter selv fra rbk eller får bataljonen det?


Neida, tiden går så fort så... rundt 13 timer, fin tur.
Du må kjøpe billetten selv, maks en hundrings. Men dersom du reiser med bataljonen er du sikret billett.

Romani3

Bataljonen har vel billettene?
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

2rB

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "cola_boy"Hvordan er det med buss til trondheim?

Tenker på henge meg på med bataljonen.
Tar det ikke sykt lang til med buss fra Bergen-Trondheim?
Over 10timer?
Og er kampbillett inkludert eller kommer den i tillegg?
Må vi kjøpe billetter selv fra rbk eller får bataljonen det?


Neida, tiden går så fort så... rundt 13 timer, fin tur.
Du må kjøpe billetten selv, maks en hundrings. Men dersom du reiser med bataljonen er du sikret billett.

Har ikkje RBK billettpriser for bortefansen som er lik det deires fans må betale hos motstanderen?

I så fall blir det over 100...

Stoffi

Quote from: "slang"Det tok 15 timer opp i fjor. Billetter er ikke med i turprisen men alle som reiser med bataljonen er sikret billett. Den pleier vi å få kjøpt på puben før avreise eller inne på bussen.



Hmmm, syns jeg husker det tok 14 timer. Men skal ikke være for skråsikker på det.

Vi er 6-7 stykker som drar oppover, med bussen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

Quote from: "tr0Ndemann"Kommer tilbake til Bergen fra England den kvelden, med båt. Lurer på om det blir mulighet til å få sett den på TV2 der.

Noen som vet om de på båten pleier å skru på kanalen når det sendes bortekamper?


Eg har no fått se kamper på danskebåten og englandsbåten før Bare til å gå opp i en av barene som har tv så får du se den.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Lurer på om Brann i denne kampen vil spille diamant eller stradisjone.. 4-4-2 formasjonen.

Og så er jeg spent på om Mjelde da satser på fart i bena til Helstad og Winters mot de utrolig trege forsvarsspillerne til RBK, eller safer med Sæternes som kan brukes i dødballsituasjoner imot.
Brannsupporter.

kapteinen

Kvir meg til den bussturen..Håper vi får mønstret bra med folk der oppe!!
Z

_owenz_

Vi møter RBK på et litt inntresant tidspunkt, klarer egentlig ikke å bestemme meg for om det er en fordel eller ulempe. Tørum har ledet RBK i 14 TL kamper uten tap før smellen på Nadderud, er dette et tegn på at Tørum er en klassetrener, eller har han hatt ualmindelig mye flaks?

Personlig går jeg for flaks teorien, han har utrolig liten erfaring på dette nivået, og han fikk umiddelbar suksess. Ingen kan påvirke et lag strategisk iløpet av så kort tid. Hva har dette med kampen vår å gjøre? Vel, RBK har et enormt problem, og det er at første 11'ern ikke er i nærheten av å være satt ennå. Midtbanen + makkerene til Iversen er et åpent sår på RBK i tilleg så spørs det om ikke noen på midtbanen burde spilt back istedet f.eks Strand.

Tar vi litt hardt i så kan det være så mange som 5-6 plasser som må forandres i forhold til det de har spilt så langt. Dette er ikke gjort på den uken de har tilrådighet. Tørum må bruke alt han har nå til å ta de rette valgene.

Imotsetning til de 2 første kampene så vet nå Tørum at noe må gjøres, spørsmålet er om Tørum er mann nok til å ta de rette valgene.

Brann derimot har rene luksusproblem, 11'eren er så godt som satt, synd for Huseklepp, ser ut som det blir mye benk for en tid nå. Dahl ser også ut til å benkes endel fremover. Men for Dahl er jeg ikke spesielt bekymret, tror ikke denne fenomenale formen til Guntveit holder i det uendelige.

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Xminator

Her har vi muligheten til å lage enda større hull i Tørums balong. Vi rev 4 ekstra hull i Myhres i går, så ingenting er umulig.

Likevel, dette er RBK på Lerkendal. De fleste av oss får fortsatt nervøse rykninger når de to tingene sies på en gang. Nå får vi håpe på ett par nye barrierebrudd. Resultatet blir ett sted mellom 10-0 og 0-10...

Andrés

Så lenge det ikkje blir 10-0 så e det greit.. Kan godt stå 0-10 når vi drar fra bartebyen, hadde ikkje vært meg i mot..

Men skal man tippe med hjernen så sier eg 2-3 til Oss etter at Winters har puttet to rett etter han kom inn for å lage 2-2 og 2-3 til oss repsektivt, bare for å revansjere seg for at han har måttet vært benkesliter siste to kampene og vil vise at han fortjener en plass på laget og Andresen scorer det første på straffe etter at Lars Hirschfeldt har blitt utvist etter å ha meid ned Helstad i det han runder tyskeren alene med keeper i det han skal til å sette inn 2-1 reduseringen...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

2rB

Ser på nyhet på førstesida at RBK krever at Bataljonen må garantere for antall billetter dei «bestiller».

Er dette ein pay-back?
Meiner å huske at Brann prøvde seg med noe slikt mot ein eller anna klubb i fjor (forfjor?). Husker ikkje om dette var mot RBK.
(men da må det seies at Brann la til rette for salg gjennom borteklubbens supporter-butikk - så vidt eg husker...)

QuoteBilletter til RBK - Brann
Fredag 20. April Kl: 14:36
Litt info angående billetter til kampen mellom Rosenborg - Brann 29. april.
Vi har dessverre problemer med billettene til Rosenborg - Brann kampen, da RBK stiller urimelige krav angående disse billettene.

Kravet til RBK lyder at vi må fortelle dem et ca antall av brannsupportere som kommer for å se kampen, og de billettene som ikke blir kjøpt må vi stå til ansvar for og betale.

Dette er et krav vi ikke kan gå med på.

Vi har nå jobbet mye med denne saken og vi har fått Brann til og hjelpe oss. Største problemet nå er at RBK ikke engang tar telefonen.

Mer info angående billettene vil bli postet så snart vi vet noe.


Er dette noe som kommer til å bli meir av framover?
At borte-supportere må forhåndsbestille billetter?

Eg for min del syns ikkje dette er urimelig, så lenge det blir lagt til rette for det. Det er litt dumt å ikkje selge fleire billetter på Stadion om det f.eks. kommer 10 bortesupportere - når dei har 1600(?) plasser reservert...

MEN - å forvente at ein supporterklubb skal klare å anslå kor mange som kommer på ein kamp, + stille økonomisk garanti for det antall billetter, er litt «høl i huet»....

Henki

Quote from: "Andrés"meid ned Helstad i det han runder tyskeren alene med keeper i det han skal til å sette inn 2-1 reduseringen...


Hirschfeld er vel canadier er han ikke? Forøvrig tror jeg vi skal være godt fornøyd hvis vi får med oss et poeng fra Lerkendal.
Ballen skal fremover!

Xminator

QuoteVi har nå jobbet mye med denne saken og vi har fått Brann til og hjelpe oss. Største problemet nå er at RBK ikke engang tar telefonen.


De er vel travelt opptatt med å leke stolleken for å finne ut hvem som skal få være sjef etter Tørum. Og med Tørum i en heftig mikkemuspillerus, så er det ikke mange igjen til å svare på telefonen.

Tullpip

Quote from: "2rB"Ser på nyhet på førstesida at RBK krever at Bataljonen må garantere for antall billetter dei «bestiller».

Er dette ein pay-back?
Meiner å huske at Brann prøvde seg med noe slikt mot ein eller anna klubb i fjor (forfjor?). Husker ikkje om dette var mot RBK.
(men da må det seies at Brann la til rette for salg gjennom borteklubbens supporter-butikk - så vidt eg husker...)

QuoteBilletter til RBK - Brann
Fredag 20. April Kl: 14:36
Litt info angående billetter til kampen mellom Rosenborg - Brann 29. april.
Vi har dessverre problemer med billettene til Rosenborg - Brann kampen, da RBK stiller urimelige krav angående disse billettene.

Kravet til RBK lyder at vi må fortelle dem et ca antall av brannsupportere som kommer for å se kampen, og de billettene som ikke blir kjøpt må vi stå til ansvar for og betale.

Dette er et krav vi ikke kan gå med på.

Vi har nå jobbet mye med denne saken og vi har fått Brann til og hjelpe oss. Største problemet nå er at RBK ikke engang tar telefonen.

Mer info angående billettene vil bli postet så snart vi vet noe.


Er dette noe som kommer til å bli meir av framover?
At borte-supportere må forhåndsbestille billetter?

Eg for min del syns ikkje dette er urimelig, så lenge det blir lagt til rette for det. Det er litt dumt å ikkje selge fleire billetter på Stadion om det f.eks. kommer 10 bortesupportere - når dei har 1600(?) plasser reservert...

MEN - å forvente at ein supporterklubb skal klare å anslå kor mange som kommer på ein kamp, + stille økonomisk garanti for det antall billetter, er litt «høl i huet»....


Det finnes nok en del som ikke har bestemt seg for om de skal reise oppover enda, meg for eksempel. Jeg vet ikke om jeg har anledning til å ta turen, da jeg muligens må reise vekk med jobben. Vet også at det finnes folk som reiser spontant, spesielt når det går så bra som det gjør for øyeblikket...

Uansett. Hva er poenget med en oversikt, hvis BBB må stå økonomisk ansvarlig for alle billettene uansett?? (bortsett fra sikkerhet, osv)

steinbygger

[quote="Henki

Hirschfeld er vel canadier er han ikke? Forøvrig tror jeg vi skal være godt fornøyd hvis vi får med oss et poeng fra Lerkendal.[/quote]

Vi skal være veldig fornøyd med ett poeng og jeg håper at de har lært av kampen mot LSK i fjor hvor man gjorde offensive bytter når det var 20 minutter igjen og stillingen var 0-0. Det kan man gjøre mot lagene vi skal slå, mens på bortebane mot lagene vi har som våre antatt tøffeste utfordrere er 1 poeng mer enn nok.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Go Up