• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Strømsgodset

Started by olebrann3, March 13, 2007, 18:57:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

Skal det være noe sangverksted eller tifo eller et eller annet i denne første hjemmekampen. Syns det burde snart være iallefall. Begynner å bli lite igjen til denne kampen no. Er spent på hvordan syngingen blir på "hansa" eg..

Og så får vi håpe partukortet kommer i tide.

TrulsVikane

Hadde vert kult viss alle på f.eks Hansa holdt opp plakater som tilsammen former, Nå skal det skje som i 1963 eller noe i den duren..
kte lidenskap har et navn: BRANN

Erlend

Quote from: "TrulsVikane"Hadde vert kult viss alle på f.eks Hansa holdt opp plakater som tilsammen former, Nå skal det skje som i 1963 eller noe i den duren..

akkuratt som vi sier hvert eneste år

Stutt-tjukken

Tror stemningen på Hansa blir nedtur i forhold til i fjor, fordi Store stå-fjortisene blir flyttet bort dit. Kan ikke forstå at Brann og Bataljonen ville ødelegge den unike stemningen og kulturen som hadde utviklet seg på Hansa. Det har jo vært helt galemattias på Hansa de siste årene. Nå blir det nok mange år til vi ser den samme stemningen igjen, om det kommer til å skje i det hele tatt.

Kruxleiven

Det får man prøve ut. Så får vel gjengen fra Frydenbø flytte over på BT-tribunen og starte på nytt da om de blir så misfornøyd med alle fjortisene som kommer. I stedenfor å sutre hele tiden over hvor fælt det er at folk fra Store Stå kommer opp.

For øvrig startes denne "kamptråden" altfor tidlig.

Brannfrelst

Dette virker heller som en stemningstråd,og er vel ikke en gang ment for å være en kamptråd Ole B?
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Stutt-tjukken"Tror stemningen på Hansa blir nedtur i forhold til i fjor, fordi Store stå-fjortisene blir flyttet bort dit. Kan ikke forstå at Brann og Bataljonen ville ødelegge den unike stemningen og kulturen som hadde utviklet seg på Hansa. Det har jo vært helt galemattias på Hansa de siste årene. Nå blir det nok mange år til vi ser den samme stemningen igjen, om det kommer til å skje i det hele tatt.


Den kommer i alle fulle fall til å bli nedtur med sånne holdninger.
Det kan godt være at det kommer en del fjortise over på Hansa..Men det kommer ikke til å bli like dårlig som på SS.
Hvis alle er tent på det, og gir alt i sde første kampene på Hansa, så kommer vi til å sette standarden for sesongen. Resten av Hansa, de som ikke synger så mye til vanlig, henger seg forhåpentligvis på..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Pondan

Bedre eller dårligere, jeg gir no en go faen hva folk mener å tror.. Jeg skal på stadion for å synge, men ikke minst se laget mitt.. Er ikke folk fornøyd med tingene får de stikke ned å se på løvene.. Gjør heller noe med sakene enn å klag..

Lilleheil

den viktigste faktoren til at det vil være færre fjortisser på hansa enn på store stå er at samtlige billetter i år på bataljonsfeltet er partourkort... fjortisser er ikke akkurat de med 1500spenn liggende sånn lett tilgjengelig...Gleder meg ellers te kampen

olebrann3


smaalanda

Quote from: "olebrann3"



Det er jo faktisk en god ting. Sier litt om nivået på norske dommere, men han er jo tross alt norges nest beste.
KMO!!!

smaalanda

Enig med noen lenger oppe, dette er en ALTFOR tidlig kamptråd. Denne ukulturen må vekk.
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "olebrann3"



Det er jo faktisk en god ting. Sier litt om nivået på norske dommere, men han er jo tross alt norges nest beste.


NÃ¥r ble han den nest beste i Norge?Liker virkelig ikke den fyren...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "olebrann3"



Det er jo faktisk en god ting. Sier litt om nivået på norske dommere, men han er jo tross alt norges nest beste.


NÃ¥r ble han den nest beste i Norge?Liker virkelig ikke den fyren...



Vel er det så jævli mange å like? Si meg hvem ellers ville du hatt?
Han er tross alt den eneste som dømmer på samme nivå som Terje Hauge
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "olebrann3"



Det er jo faktisk en god ting. Sier litt om nivået på norske dommere, men han er jo tross alt norges nest beste.


NÃ¥r ble han den nest beste i Norge?Liker virkelig ikke den fyren...



Vel er det så jævli mange å like? Si meg hvem ellers ville du hatt?
Han er tross alt den eneste som dømmer på samme nivå som Terje Hauge


Jeg husker ikke navnet på alle dommerne som er tilgjengelig i Norge, men jeg vet at det er i alle fall et par jeg verdsetter høyere enn han..Og der er vel vi litt uenige, det er vel derfor jeg ikke liker han så veldig godt...
By the way, hva het han som dømte RBK kampen, mot Tromsø var det vel, da de fikk 6 min ovetid??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

2rB

Quote from: "Stutt-tjukken"Tror stemningen på Hansa blir nedtur i forhold til i fjor, fordi Store stå-fjortisene blir flyttet bort dit. Kan ikke forstå at Brann og Bataljonen ville ødelegge den unike stemningen og kulturen som hadde utviklet seg på Hansa. Det har jo vært helt galemattias på Hansa de siste årene. Nå blir det nok mange år til vi ser den samme stemningen igjen, om det kommer til å skje i det hele tatt.

Så du meiner at å bytte ut familietribunen (nedre Hansa) med Bataljonen-medlemmer vil gjøre at det blir en nedtur?

Ja, ja, deg om det...

krøvel vellevold

Quote from: "2rB"
Quote from: "Stutt-tjukken"Tror stemningen på Hansa blir nedtur i forhold til i fjor, fordi Store stå-fjortisene blir flyttet bort dit. Kan ikke forstå at Brann og Bataljonen ville ødelegge den unike stemningen og kulturen som hadde utviklet seg på Hansa. Det har jo vært helt galemattias på Hansa de siste årene. Nå blir det nok mange år til vi ser den samme stemningen igjen, om det kommer til å skje i det hele tatt.

Så du meiner at å bytte ut familietribunen (nedre Hansa) med Bataljonen-medlemmer vil gjøre at det blir en nedtur?

Ja, ja, deg om det...
Legg ned hele klubben!

Exim

Quote from: "Stutt-tjukken"Tror stemningen på Hansa blir nedtur i forhold til i fjor, fordi Store stå-fjortisene blir flyttet bort dit. Kan ikke forstå at Brann og Bataljonen ville ødelegge den unike stemningen og kulturen som hadde utviklet seg på Hansa. Det har jo vært helt galemattias på Hansa de siste årene. Nå blir det nok mange år til vi ser den samme stemningen igjen, om det kommer til å skje i det hele tatt.


Tviler heller sterkt, fleste parten av folkene på SS (fjortisene) betalte seg inn/kjøpte bilett inn.. Blir noe annet no med paturkort krav på de plassene!

skb!

Uansett så bør vi klare å holde et høyere trøkk enn i fjorårets første kamp (Lillestrøm). Det var en pinlig opplevelse som jeg håper vi aldri får se igjen.

Hvis folk bare har den rette innstillingen til kampen, møter opp tidlig for å skape en skikkelig atmosfære, så vil dette bli en kamp som setter standaren for hvordan det bør bli på Stadion i år.

sydnes76

Quote from: "smaalanda"Enig med noen lenger oppe, dette er en ALTFOR tidlig kamptråd. Denne ukulturen må vekk.


Ser ut som tiden var moden for denne tråden. Det er jo første hjemmekamp det er snakk om og folk er høyt oppe. Om du ikke er fornøyd er det jo bare å vente med kommentarene? Ellers håper jeg vi stiller offensivt mot godset. Har aldri mislikt laget fra Drammen. Kanksje fordi vi har taket på dem??

Klaus_Brann

NÃ¥r var sist gang de var oppe i TL??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: "Klaus_Brann"NÃ¥r var sist gang de var oppe i TL??


04?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Klaus_Brann"NÃ¥r var sist gang de var oppe i TL??


04?


1904?
Nei, det må vel være lengre siden..Kan ikke huske vi spilte mot de den sesongen..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Fant det på Godset.no...
Siste gang de spilte i TL var i 2001.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Husker Godset som en takknemmelig oppgave. Ett lag vi brukte å slå, ikke rote oss bort mot som Bodø Glimt...

I år stiller de med 4-3-3, dødballer og tett press fra samtlige spillere. Som "alle" de andre lagene i norsk fotball.

bulldog

husker med glede sist helstad herjet med godset. det var på bortebane og thorstein scoret 5 mål. det var bare å gi ballen til han så ble det mål.
bulldog

BrannSupporter

Husker den kampen ja. Vi vant 6-2, vi for øvrig med samme sifre på stadion litt senere samme sesong. Furuseth Olsen scoret sitt første Brannmål i den kampen og Helstad scoret som du sier 5. Hans første mål for sesongen mener jeg.

Klaus_Brann

Quote from: "bulldog"husker med glede sist helstad herjet med godset. det var på bortebane og thorstein scoret 5 mål. det var bare å gi ballen til han så ble det mål.


Får satse på en reprise av det da:-)
Men regner med at Brann ikke tror de kan valse over de, da kan det fort bli reprise på andre herlige kamper..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bulldog

godset er vel det nyopprykkete laget med flest spillere med erfaring fra øverste nivå noensinne. tror muligens de er litt vel gamle noen av dem men 16 av spillerne deres har spillt øverst. bergdølmo, leonardsen, kovac, johnsen og han f#"¤# finstad er bare noen...
bulldog

Klaus_Brann

Quote from: "bulldog"godset er vel det nyopprykkete laget med flest spillere med erfaring fra øverste nivå noensinne. tror muligens de er litt vel gamle noen av dem men 16 av spillerne deres har spillt øverst. bergdølmo, leonardsen, kovac, johnsen og han f#"¤# finstad er bare noen...


Noen som så "Manshow" når Morten Ramm var på Godset trening?
Leohnardsen er herlig i det programmet..Ramm spør om han har tatt homsepiller, og han går og "sladrer" til treneren..Homo?Nei, vet ikke helt...

http://www.youtube.com/watch?v=S8t6tS66WMQ
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Roald

Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

tormi

Quote from: "Stutt-tjukken"Tror stemningen på Hansa blir nedtur i forhold til i fjor, fordi Store stå-fjortisene blir flyttet bort dit. Kan ikke forstå at Brann og Bataljonen ville ødelegge den unike stemningen og kulturen som hadde utviklet seg på Hansa. Det har jo vært helt galemattias på Hansa de siste årene. Nå blir det nok mange år til vi ser den samme stemningen igjen, om det kommer til å skje i det hele tatt.


Som litt utenforstående partoutkort innehaver så skjønner jeg ikke sutringen fra Hansa folket her. Tiden vil jo seff vise om jeg tar feil altså, men skjønner ikke problemet.

Her gjelds det å se på muligheter og ikke begrensninger. Jeg synes Store Stå har gjort en god jobb jeg.

Det jeg kommer til å savne er ikke Hansa eller Store stå hver for seg men samspillet. Utrolig tøfft når tribunene "svarer" hverandre, men her var det definitivt et stort uforløst potensiale.

Nå har man jo muligheten for å ha en enda sterkere stemme.

Se muligheter og ikke begrensinger - vi har da alle vært mellom 13 og 15 år.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

tormi

Quote from: "bulldog"husker med glede sist helstad herjet med godset. det var på bortebane og thorstein scoret 5 mål. det var bare å gi ballen til han så ble det mål.



Aaaah minner, minner. Mimretimen er i gang. Det der var en kjekk kamp ja. Så hadde vel svikeren Flo et relatvit greit siste spark på ballen i sin avskjeds kamp for brann mot dem også...

Skal du komme lenger opp i krysset må du faen meg slisse vekk halve hjørnet.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

bulldog

fint å se at espen johnsen holder godt gammelt tabbenivå. det er også tydelig at kovac må passes på og backene våre blir viktige med å nekte kantene deres rom.
bulldog

skb!

Quote from: "tormi"
Quote from: "Stutt-tjukken"Tror stemningen på Hansa blir nedtur i forhold til i fjor, fordi Store stå-fjortisene blir flyttet bort dit. Kan ikke forstå at Brann og Bataljonen ville ødelegge den unike stemningen og kulturen som hadde utviklet seg på Hansa. Det har jo vært helt galemattias på Hansa de siste årene. Nå blir det nok mange år til vi ser den samme stemningen igjen, om det kommer til å skje i det hele tatt.


Som litt utenforstående partoutkort innehaver så skjønner jeg ikke sutringen fra Hansa folket her. Tiden vil jo seff vise om jeg tar feil altså, men skjønner ikke problemet.

Her gjelds det å se på muligheter og ikke begrensninger. Jeg synes Store Stå har gjort en god jobb jeg.

Det jeg kommer til å savne er ikke Hansa eller Store stå hver for seg men samspillet. Utrolig tøfft når tribunene "svarer" hverandre, men her var det definitivt et stort uforløst potensiale.

Nå har man jo muligheten for å ha en enda sterkere stemme.

Se muligheter og ikke begrensinger - vi har da alle vært mellom 13 og 15 år.


Ja, det er faktisk viktig at det ikke bare er Hansa som skal sørge for livet på Stadion, her må alle tribunene trå til. Derfor håper jeg ikke at alle som tør å ta stemmen i bruk har flyttet til hansa foran denne sesongen, men at vi får litt spredning. Disse kan dra med seg andre rundt seg.

Dette med at tribunene svarer hverandre er det da ingen grunn til å gi seg med! Hele resten av Stadion bør svare Hansa på ropene, så blir det fantastisk.

Romani3

Eg tror heller det blir bra i år når alle e samlet på samme tribune. Selv om noen unge kanskje ikkje synger, så tror eg no flertallet gjør det. De kan faktisk lære.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Brannfrelst

Gleder meg villt til denne kampen nå. Alt blir spennende. Nytt Stadion,nye spillere,ny plassering og samling av die-hard fansen osv.

Satser på samme sifre som en viss orgasmisk kamp i Manchester i kveld :twisted:
2.10.07-Gullet kom hem!

tr0Ndemann

Jeg ser det som et pluss at Store Stå har blitt flyttet bort på Frydenbøsvingen. Det er faktisk de som holder stemningen på 110% når det gjelder.

Jeg skal sitte midt i Frydenbø-Svingen, og ser fram til en storkamp med god stemning.

3-0 til Brann. Lekestue.  :D
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Stutt-tjukken

Der har vi det "tr0Ndemann". Dere som ikke har vært på Hansa de siste sesongene aner bare ikke hvor god supporterkultur som hadde utviklet seg der de siste årene. Dette kommer til å ta lang tid å opparbeide igjen. Og med "store-stå" på plass forsvinner det unike som var, og folk blir kjeppjaget til andre steder på Staddaen. "Store-stå" burde vært flyttet til BT-tribunen.

slang

Bare for å pirke på et par ting :wink:

Det e Bataljonen ikkje store stå som flytter til HANSAtribunen og har du plass midt på et av de nedre feltene der så håper eg ikkje du har planer om å sitte under kampen. Eneste du kommer til å se då e ræven til han forran deg(noe som forsåvitt e greit hvis det e en digg kjerring som har plass der) :wink:

Gleder meg som pokker til kampen eg og. Seieren i Stabæk ga mersmak. Er veldig spent på kas folk som faktisk har partourkort på Bataljonen sine felt, og på kordan stemningen blir. Uansett må det bli bedre en første hjemmekamp i fjor.
ansa 08

tr0Ndemann

Jeg trodde Hansa hadde skiftet navn til Frydenbø, jeg?
Siden Store Stå er "vekke" gikk jeg ut ifra at de hadde blitt flyttet over der. Eller er jeg helt på jordet?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

bernu

Quote from: "tr0Ndemann"Jeg trodde Hansa hadde skiftet navn til Frydenbø, jeg?
Siden Store Stå er "vekke" gikk jeg ut ifra at de hadde blitt flyttet over der. Eller er jeg helt på jordet?


Ja. Det er du ;)
Hansa vil bestandig hete Hansa.
HANSA - Z

Brannfrelst

Jeg ser fortsatt for meg mange,mange i tenårene som holder plass på de midterste feltene. Og at det ikke er mange sangene det blir trøkk på når en skal holder det gående i 90 minutter.+før kamp og alt..
I fjor satt eg på Hansa,og da var det ikke en plikt at en måtte synge hele tiden,ergo blir det mer trøkk på de sangene som er. Og det blir faktisk lettere å synge om en ikke er pliktet til å gjøre det. Slik som på store stå for noen år siden da folk banner og skriker til de som ikke synger og tror de eier hele stadion. Nå føler ikke eg meg truffet av dette,men det kommer ikke noe godt utav det.
Forresten så ender kampen 2-1 til Brann etter et nervedrama der Brann får en mann utvist i begynnelsen av 2.omgang.
2.10.07-Gullet kom hem!

skb!

Det er faktisk noe vi må passe oss litt for, å ikke synge konstant, slik som enkelte andre grupperinger her til lands. Man kan ikke kreve at folk skal synge konstant i 90 minutter, og da vil trykket uansett bli for lavt.

Northside

Passe oss for å ikke synge for mye? Den var ny og helt sikkert noe vi aldri trenger å bekymre oss for.

Går fint an å synge stort sett hele tiden men samtidig ha trøkk i enkelte sanger. Trøkket kommer når folk har grunn til å trøkke til, som f.eks ved spillerbytte, scoring, Sandefjord utligner til 3-3 osv.

Uansett så kan det ikke bli værre enn det har vært de siste årene, skjer det så bør alle de som klager gjøre sitt for å endre det, ikke sitte her å syte år etter år.

jako

Det heter hansasvingen ikke hansatribunen!:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Gulløl

Ser ut som at Strømsgodset kampen blir utsolgt i morgen for Brann fans (om en ikke kjøper på bortetribunen).

Billettluka har akkurat nå igjen kun 21 billetter.

Om en har eller klarer å skaffe seg et abb.kort hos Bt kan en fremdeles velge blant 649 billetter. Her kan en kjøpe maks 4 billetter hver(2 voksne + 2 barn). Her er det bare snakk om 162 personer som kjøper kvoten sin før det er utsolgt.

Så abbonnerer en på BT er det bare å grave frem siste faktura der kundekortet er pålimt. Om en ikke har dette selv er det bare å ringe mor og far, søsken, tanter og onkler, venner etc. og be om å få låne abb.kortet. Her må en først logge seg inn på Bt sin hjemmeside fra kundesenteret og "fordeler med abbonementkortet". Tror at grunnen til at det er en del billetter her enda er at Bt ikke har reklamert noe særlig for dette tilbudet i år.

AltsÃ¥ fremdeles muligheter for de raske  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nuen

takk for denne forykende oppsummeringen av BT sine billettilbud:)
2.10.2007

vebo

Quote from: "Stutt-tjukken"Der har vi det "tr0Ndemann". Dere som ikke har vært på Hansa de siste sesongene aner bare ikke hvor god supporterkultur som hadde utviklet seg der de siste årene. Dette kommer til å ta lang tid å opparbeide igjen. Og med "store-stå" på plass forsvinner det unike som var, og folk blir kjeppjaget til andre steder på Staddaen. "Store-stå" burde vært flyttet til BT-tribunen.



Jeg for min del husker den vanvittige stemningen Store Stå har hatt gjennom årene. Joda, til tider har det vel vært litt for mange fjortisser der. Men jeg ber alikvel alle tenke seg litt om før de disser Store Stå. Mine største supporterminner har vært fra Storestå, og jeg er stolt over at jeg stod der i den siste kampen jeg kunne også! Storestå var en del av Brann-kulturen som har fått altfor mye pes! La oss huske denne folkekjære tribunen som det den en gang var!

Nå er det riktignok noen år siden jeg sto der fast, men jeg er mektig lei denne sytinga, hvor gammelt er egentlig felt z, og hvor "vokste" dere opp? Ikke på gamle sitte får jeg håpe!
Tiocfaidh ár lá

Go Up