• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk-Brann 10. april 2007 (Seriestart)

Started by Superjack, March 13, 2007, 18:09:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Northside

Han Gunnarso (den han heter?) burde vært skutt på flekken! Makan til filming skal du leite noen minutter etter... Hvor det gule ELLER røde kortet til dommeren var er jo et lite mysterium i seg selv.

Var ikke dette samme personen som nesten slaktet Bakka i fjor og som kun fikk en liten gul papirlapp og brystknip som straff?

Fortsetter han slik når Stabæk møter oss hjemme vil han mest sannsynlig bli spantet en del cola når han passerer Hansa.

Ellers så får hele Brann laget godkjent av meg, grei kamp som kan få de fleste innlagt på Sandviken, men alikavel artig å se på.
Minuset er at Huseklepp kan begynne å sentre etter å ha driblet hele motstanderens lag, ser ikke poenget med å drible de en gang til, mister jo bare ballen....

God natt

skb!

Quote from: "NorthsideFCDH"Han Gunnarso (den han heter?) burde vært skutt på flekken! Makan til filming skal du leite noen minutter etter... Hvor det gule ELLER røde kortet til dommeren var er jo et lite mysterium i seg selv.

Var ikke dette samme personen som nesten slaktet Bakka i fjor og som kun fikk en liten gul papirlapp og brystknip som straff?

Fortsetter han slik når Stabæk møter oss hjemme vil han mest sannsynlig bli spantet en del cola når han passerer Hansa.

Ellers så får hele Brann laget godkjent av meg, grei kamp som kan få de fleste innlagt på Sandviken, men alikavel artig å se på.
Minuset er at Huseklepp kan begynne å sentre etter å ha driblet hele motstanderens lag, ser ikke poenget med å drible de en gang til, mister jo bare ballen....

God natt


Det var ikke samme personen, den andre jævelen har forlatt klubben nå. Gunnarson er en sleip jfaen som burde ha fått kort på filmingen! Og så klager han på at han ikke fikk straffe! Håpet på at Andresen skulle gjennta brystknipingen, det hadde vært meget velfortjent.

kabelmann

Utrolig herlig seier. Greit nok, hadde ikke vært noe å si på om Nannskog hadde fått straffe, men at Veigar Fall Gunnarson i Dagladet uttaler at han også skulle hatt et straffe er helt på trynet. Fyren skulle hatt støttehjul.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Drunkie

Det var ikke Vegard Pall Gunnarson som holdt på å kveste Bakke i fjor, det var en svenske som ikke engang spiller på stabæk lengre.
Men for all del, filming var det og dommeren burde ha gitt et gult kort der og da.

Brannmus

Quote

I hvert fall litt gangsyn i etterkant..

Forøvrig en fin seier dette.. Brann vinner fortjent kampen sett under ett..
Tre viktige poeng på en middels dag..

BRANN - FOR ALLTID

Herlig seier i dag, godt å se et kynisk BRANN-lag. Nervepirrende som bare faen på slutteb, men sånn blir det vel i de fleste kampene fremover.
Det som er litt kjipt er at vi bare er a poeng i forhold til i fjor....(men det er jo deilig at det er blitt en vane å vinne på Nadderud)
RANN - FOR ALLTID

Marek

Selvsagt var det straffe til Stabæk når Nannskog kjøt i hånden til Dahl. Men ser at Gunnarson mener at han skulle hatt straffe i duellen med Hanstveit og det er bare vås. Han innrømmer dog at han "falt lett" i den siste situasjonen, men det han tilfeldigvis glemmer å nevne er at han handset solid for å få med seg ballen.
Når de holder på slik så blir det som å rope ulv-ulv, og forståelig at dommeren ikke blåser den gangen de fortjener det.
ons Ivar skal hem...

Jonasbrann1

Jeg hadde gledet meg til denne kampen i mange måneder, og etter scoringen ville jeg betalt for at den skulle bli ferdig.

Dette kommer til å bli en bra sesong!
Blod e tjukkare enn vann

Stalin

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stalin"Før fjordårssesongen var det jo mange som klagde på at vi ikke greide å ro i land en ledelse på bortebane. Tror det begynner å bli motsatt nå. Har vist at vi greier det, men herregud, får da være måte på? Må jo iaffal sende NOEN frem i angrep. Blir kjedelig i kamper vi får en tidlig ledelse på.


Om det var kjedelig på slutten der så har du jaggu stålnerver :D

Behold, I am the man of steel!

Nei, men var ikke myntet på denne kampen spesielt.

Corran

Quote from: "Xminator"
Solli. Her har vi fått en god spiller. Noen skjønnhetsfeil, men søker offensive løsninger, vinner og holder på ball. Noe helt annet enn vi er vant til på høyrekanten...
Winters. Brettet virkelig opp ermene i dag. Den innsatsen som legges for dagen gjør det vanskelig å sette ham ut av laget. Som vanlig bedre rettvendt enn med ryggen mot mål.

Corrales. Virker litt ukoordinert. Har en følelse av at han har fått ett tøft møte med Branns treningshverdag og er noe stiv og støl. Innsatsen er upåklagelig.


Så vi samme kampen? Solli gjorde en grei innsats Omtrent som Knudsen og det var det. Svake passninger og til og med noen farlige. Ut i neste kamp og inn med huseklepp på høyre og PVM på venstre
Winters hadde to taklinger og en vipp inn i feltet og det var det. Håpløs ellers og en skygge av hva han viste mot start. Ut i neste kamp og inn med Sæternes eller Ludde
Corrales, Tøft møte med Branns treningshverdag???? Han har jo faen ikkje trent på 3 mnd og er rusten som fy. Har ikke mye med Brann sine treninger men heller med trening generelt. Må komme i gang igjen før han kan utfordre Hanstveit. viste mindre i dag en mot viking og start. Men kan bli en viktig mann i løpet av sesongen

Ellers e eg fornøyd med at hverken spillere eller trener er fornøyd med gjennomføringen Lover bra
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lurkin

Opdal - 6
Dahl - 4
Sigurdsson - 6
Bjarnason - 5
Hanstveit - 5
Solli - 4
Andresen - 5
Gashi - 7 BB
Huseklepp - 6
Helstad - 6
Winters - 5


..meget bra kamp, spesielt defensivt.
Berømte Brann fra Bergen

Superjack

Sigurdsson er gull i forsvar, synest i grunnen Solli kom greit fra det og at Gashi virkelig er ett aktivum for Brann.

Gleder meg uansett til mandag!
Brannsupporter.


benny

Får fnatt av den jævla filmingen i fotballen. Jeg mener helt alvorlig at det er på tide å suspendere disse h***** juksemakerne på grunnlag av videobevis etter at kampen er ferdigspilt. 2-3 kampers utestengelse hadde vært på sin plass for denne juksemakeren gunnarson.

Klaus_Brann

Off, alt hva folket klarer å klage på selv når vi vinner på bortebane, og Stabæk nesten ikke får til en dritt!Det er herlig. Vi vant også "kampen" på tribunen, det var flere som satt på hovedtribunen som fortalte at de hørte oss bedre enn Stabæk fansen til tider.
Ellers kan jeg fortelle at Winters er en kløpper på luftgitar, tok en øl med han på flyet...hehe
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1963

Kampen var helt ok. Profft gjennomført med preg av at det var premiere, Brann var hakke vassere en Stabekk ikke anne en Ã¥ si. Men det som derimot er noe og si pÃ¥ er forsøk pÃ¥ juks fra diverse Svensker!! Samt Nils Johann klovn sin konstante Brann fientlige  holdning. Kom deg hem Ã¥ pløy Ã¥keren eller melk kuene, fotball vet du Ã¥penbart ingen ting om!
an hende vi vinner gull engang:)

Xminator

Når det gjelder Nannskog så har jeg overhode ingen sympati. Man skal spille til fløyten går. Nannskog sprellet jo som Henning Berg helt fra han mente seg urettferdig behandlet selv mens ballen var i spill. Usportslig som faen. Tenker spesielt på hvordan han oppfører seg etter straffesituasjonen, og når han konstruerer frisparket mot Bjarnason. Mannen må jo gå på piller.

Nixon

Quote from: "Klaus_Brann"Vi vant også "kampen" på tribunen, det var flere som satt på hovedtribunen som fortalte at de hørte oss bedre enn Stabæk fansen til tider.


På TV hørte vi stort sett bare Stabækfansen. Jeg syntes også de hadde et relativt stort repertoar og engasjement. Det var sikkert litt inspirerende for de å ha byfolk på besøk!:) Det blir spennende å se hva vi klarer på mandag når vi ikke får noe særlig konkurranse fra bortefeltet.
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Klaus_Brann"Vi vant også "kampen" på tribunen, det var flere som satt på hovedtribunen som fortalte at de hørte oss bedre enn Stabæk fansen til tider.


På TV hørte vi stort sett bare Stabækfansen. Jeg syntes også de hadde et relativt stort repertoar og engasjement. Det var sikkert litt inspirerende for de å ha byfolk på besøk!:) Det blir spennende å se hva vi klarer på mandag når vi ikke får noe særlig konkurranse fra bortefeltet.


Tror Godset skal bite bra fra seg på tribunen, så Hansa kan ikke slappe av i denne kampen...

kapteinen

Syntes stabæk fansen var micket voldsomt opp i går.Hørte mye enkeltstemmer under sangene.Og det repertoaret de hadde syntes jeg var heller slett, går i forza stabæk lalalalalalalalalalalalalalalalala...
Z

Nuen

Jævla bærum snobber med bånd på hovet hele gjengen, eg lo godt når kameraet rullet over de ja! det eneste de klarer og hoste opp er jo heia stabæk i ulik fart og tone, og av å til slo de til med et lite hint av kano! for en gjeng
2.10.2007

Bolsen

Ene kommentatoren  " Helstad mÃ¥ ha pumpet mye jern, for nÃ¥r han dempet ballen pÃ¥ bryste, spratt den bare vekk"

Nightfox

Opdal - Bestått
Dahl - Bestått
Sigurdsson - Bestått
Bjarnason - Bestått
Hanstveit - Bestått
Solli - Bestått
Andresen - Stryk
Gashi - Bestått
Huseklepp - Bestått (Såvidt...)
Helstad - Bestått
Winters - Bestått

steinbygger

Quote from: "Nightfox"Opdal - Bestått
Dahl - Bestått
Sigurdsson - Bestått
Bjarnason - Bestått
Hanstveit - Bestått
Solli - Bestått
Andresen - Stryk
Gashi - Bestått
Huseklepp - Bestått (Såvidt...)
Helstad - Bestått
Winters - Bestått


Hva i alle dager er det som feiler deg, hva forventer du egentlig av MA at han kan gå på vannet?

Nightfox

Jeg gir ikke bestått til en person som stjeler ballen fra medspillere, tar den med seg fremover og mister den, slik at personen som vant ballen må hente den opp igjen. Dette var et eksempel på hva som skjedde.. Gashi reddet Andresen veldig mange ganger.

Nightfox

Hvorfor er Andresen en hellig ku da? Han spilte dårlig i går. Han har elendige skudd (som han heldigvis sparte seg for i går), "bedreviter", dårlige avleveringer og så videre. Jeg synes Andresen var laaaangt unna det han kan, og jeg ble jævlig skuffet over han i går.
------
Over til noe annet:
Dette var litt morsomt da.

pellerud

Ang. kampen i går, så var det jo innspilling til et innslag for Rikets Røst, med rullestol-svensken Jesper. Noen som vet noe mer om det?

blubbin

Quote from: "1963"Samt Nils Johann klovn sin konstante Brann fientlige  holdning. Kom deg hem Ã¥ pløy Ã¥keren eller melk kuene, fotball vet du Ã¥penbart ingen ting om!


Han vet mye om fotball. Dessuten føler han seg nok forpliktet til Ã¥ nøytralisere Alsaker litt - det er ikke vanskelig Ã¥ høre at Florøgutten Ã¥penbart har store Brannsympatier.  Helt grei kommentering av Semb.

Kjell249

Quote from: "Nightfox"Opdal - Bestått
Dahl - Bestått
Sigurdsson - Bestått
Bjarnason - Bestått
Hanstveit - Bestått
Solli - Bestått
Andresen - Stryk
Gashi - Bestått
Huseklepp - Bestått (Såvidt...)
Helstad - Bestått
Winters - Bestått


Du må ha sett en annen kamp enn meg, det er helt sikkert. Kanskje du så den i sofakroken, mens du satt og zappet litt kanaler:) Litt Brann, litt top model US?

MA spilt bra, ikke strålende. Men viser en vinnervilje av en helt annen verden, og er veldig viktig for at Brann presterer som de gjør. På slutten når Brann legger seg bakpå, så er Martin som ofrer seg, og tar løpene offensivt for å presse Stabæk. Huseklepp var frisk, driblet ofte litt for lenge, men det var i situasjoner hvor han ofte ikke hadde alternativer. Men en veldig bra prestasjon før 0-1 målet. Kjemper til seg ballen i kamp med 2 Stabæk spillere, og sender avgårde en utsøkt pasning.

Er det en spiller som skuffet litt i gÃ¥r, sÃ¥ var det Winters. Jobbet bra det er ikke det,  men manglet litt pÃ¥ touchen.

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


Nightfox

Quote from: "pellerud"Ang. kampen i går, så var det jo innspilling til et innslag for Rikets Røst, med rullestol-svensken Jesper. Noen som vet noe mer om det?


Les en post over deg selv. Trykk der det står "dette".

Edit: Jeg gjør det heller igjen:
Dette[/i] var litt morsomt da.

Personlig var jeg på nadderud og hadde fin utsikt, Kjell. Jeg var ikke i kikkertsvingen. Jeg så mange balltap og en Gashi som febrilsk prøver å ordne opp etter kapteinen. Kapteinen gjorde feil gang på gang. Og jeg vet at mange andre enn meg så det. Så for faen, ikke kom med den tonen. Du snakker tydeligvis av egne erfaringer.

Erik Huseklepp var jo også en vandrene katastrofe. Litt som Corrales. Det eneste som reddet huseklepp var den målgivende pasningen. Ellers fintet han seg alltid inn i trøbbel istedet for å holde seg til det sikre. Brann hadde mange kontringer der han heller valgte å finte og miste ballen som han alltid gjør istedet for å sentre til en bedre plassert spiller.

Men Corrales blir bra etter hvert.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: "pellerud"Ang. kampen i går, så var det jo innspilling til et innslag for Rikets Røst, med rullestol-svensken Jesper. Noen som vet noe mer om det?


Det stemmer, så en del kameraer på Onkel Blaa før kampen, og tenkte de laget en før kampen- reportasje, men da jeg så Jesper i Brann drakt, skjerf og med BALLTRE i rullestolen gikk det opp.
Det så ut som det kan bli et morsomt innslag i alle fall, og det skapte god stemning på puben:-)

her er bilder fra puben

http://www.facebook.com/photo.php?pid=281448&id=679890724
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Erlend

hele laget virket ihvertfall veldig tent og lystne i dag, høy innsats på alle 11, men med varierende hell

Erlend

Quote from: "Kjell249"

MÃ¥ bare si at jeg elsker Ã¥ se Andresen nÃ¥r han er skikkelig sint.  Kommer mot hvem som helst med mord i blikket og kjefter for full hals.

Corran

Når VPG filmet og MA kom stormende mot ham så det ut som om VPG var livredd for brystene sine :-) Holdt hele tiden MA på avstand og var klar til å beskytte sine bryster
et klart høydepunkt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Brannfrelst

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Kjell249"

MÃ¥ bare si at jeg elsker Ã¥ se Andresen nÃ¥r han er skikkelig sint.  Kommer mot hvem som helst med mord i blikket og kjefter for full hals.

Er det hull i drakten hans eller?
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Quote from: "Corran"No satt eg heme og så på tv og eg vil jo si at en av de store positive overaskelsene var huseklepp. Han jobbet hardere en vi noen gang har sett fra ham og vant til og med dueller og taklinger.



Det gjorde han ja, men noen som la merke til hvor utrolig mange baller han rotet vekk til motstanderen? Hadde han badre klart å sentre av og til kunne fyren vært en klassespiller!

Akkurat den biten irriterte meg under kampen....

benny

Quote from: "Bolsen"


Dette beviser det en gang for alle: Dagbladet er talentløs når det kommer til fotball og sport generelt. Salgstallene til denne avisen stuper og det er en grunn til det.

Christian

Med til historien hører også denne saken hvor Dagbladet skriver om hvor god Gashi var mot Stabæk. Det til tross for 3'eren på børsen...

Nightfox

Quote from: "Lurkin"


Han fikk bestått.

Men hva hjelper det at huseklepp er aggresiv når det ender med at han mister ballen?


jako

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "pellerud"Ang. kampen i går, så var det jo innspilling til et innslag for Rikets Røst, med rullestol-svensken Jesper. Noen som vet noe mer om det?


Les en post over deg selv. Trykk der det står "dette".

Edit: Jeg gjør det heller igjen:
Dette[/i] var litt morsomt da.

Personlig var jeg på nadderud og hadde fin utsikt, Kjell. Jeg var ikke i kikkertsvingen. Jeg så mange balltap og en Gashi som febrilsk prøver å ordne opp etter kapteinen. Kapteinen gjorde feil gang på gang. Og jeg vet at mange andre enn meg så det. Så for faen, ikke kom med den tonen. Du snakker tydeligvis av egne erfaringer.

Erik Huseklepp var jo også en vandrene katastrofe. Litt som Corrales. Det eneste som reddet huseklepp var den målgivende pasningen. Ellers fintet han seg alltid inn i trøbbel istedet for å holde seg til det sikre. Brann hadde mange kontringer der han heller valgte å finte og miste ballen som han alltid gjør istedet for å sentre til en bedre plassert spiller.

Men Corrales blir bra etter hvert.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

Jeg skal ikke vri på det du sier, jako, for her klarer du å drite deg ut selv.

Quote from: "jako"Huseklepp er ung


Det er ingen unnskyldning. Presterer han ikke så presterer han ikke.

Quote from: "jako"og han prøver i det minste


Mange spillere prøver, OG LYKKES! tenk det du.

Quote from: "jako"noen ganger lykkes han


En sjeldent gang lykkes han...

Quote from: "jako"og andre ganger feiler han.


..men som regel ender det opp med tull og tøys og balltap og en sløst sjangse.

Quote from: "jako"


Irrelevant. Da får han starte som reserve og prøve seg som unggutter på andre lag. Men så har jeg ikke påstått at Huseklepp spilte til strykkarakter.

Quote from: "jako"Ser ikke vitsen med å kappe hodet av ham for det.


Ikke jeg heller. Noen andre?? Anyone?

Quote from: "jako"Og pasningen forut scoringen var brilliant.


Det er den som redder han, og et par andre småting.

Quote from: "jako"Og det var slett ikke det eneste positive han gjorde.


Se over.

Quote from: "jako"Faktisk var Huseklepp en av de mest skapende på Brann sitt lag.


Om dette stemmer, tenk hvordan det ville blitt uten alle de balltapene han hadde! Den ene fine pasningen gjør dessverre ikke opp for alle balltapene.

Quote from: "jako"Martin Andresen var bra


Ikke til han å være.

Quote from: "jako"han også hadde mange geniale gjennombruddspasninger som var nær ved å lykkes.
Quote from: "jako"Tror vel heller den godeste Nightfox er litt preget av den lange reisen.


Tror vel heller du kan begynne å følge med litt. Jeg takler ikke spillere uten spilleforståelse. Deriblandt Erik Huseklepp. Frem til han lærer er det ingen verdig unnskyldning at han "kommer til å lære". Ikke start en psykologisk krig her. Det er bare antagelser og visvas.

steinbygger

Ser at det er en del som er skuffet over det Dahl gjorde offensivt i går. Jeg er en av de, men jeg må innrømme at det var som forventet. Dahl er best når han har en ving foran seg som trekker inn mot midten, slik Solli spiller så blir det ikke nok rom på siden til Dahl.

dudo

Vi får gi dem litt tid, det er nok tanken at Solli skal legge seg litt inn i banen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Kan tenke meg at Dahl har fått beskjed om å ikke være så offensiv på bortebane, for å ikke skape for mye rom for VPG OG DN. Derfor var det greit av JGS å holde bredde. JGS tar forøvrig med seg ballen endel innover, så det bør være rom for Dahl på en overlapp.

Grunnen til at jeg kritiserer innlegget ditt Nighfox er at jeg synes det er latterlig å gi bestått, ikke bestått karakter. Og forøvrig er jeg heller ikke enig i dine karakteristikker av spillerne.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up