• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

de som vet navn

Started by Mjelde e best, March 08, 2007, 23:15:38 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

fettnok

eg har bare forandrett ett innlegg i innhold. det var fordi at jeg ikke hadde lest de nye postene som var kommet å jeg valgte da å forandre hvem jeg svarte til. når det gjelder de andre innleggene slettet jeg de fordi jeg føler det er meningsløst å diskutere med en klovn som deg.

over til forskjellen på alle og veldig mange.
i den ene posten skrev jeg om de jeg kjenner. i den andre skrev jeg om de på forumet inkludert folk jeg kjenner å ikke kjenner. jeg reprsentere kun meg selv i innleggene siden jeg har skrevet de uten å snakke med noen andre om det din klovn. jeg sier ikke at alle som er uenig med meg skal pelle seg ut av forumet, jeg spurte deg bare vennlig om du kunne gjøre det. du er så klovn at jeg ikke kan få uttrykt meg klart nok om det. værsågod å ban meg moderatorer.
ette går aaaaaldri bra!

jako

Quote from: "Marek"
Quote from: "monzilla"Du virker helt besatt, Marek. Neste punkt på din liste er vel at man må levere vandelsattest før man får kjøpt patourtkort. Brann vil jo nødig assosieres med folk som har kriminell bakgrunn!


Kan du ikke heller fortelle meg hvordan dette er en positiv ting for Brann og hvorfor du mener at dette er en kultur som vi bør legge forholdene til rette for så de får drive på?


Det er vel ingen som har hevdet det i denne tråden Marek. Det de andre skriver er at de ikke bryr seg, og at de ikke ser poenget i at omverden skal blande seg inn.

Selv er jeg mer bekymret for at dette skal utvikle seg til nærmest svenske tilstander noe som på sikt vil skade klubbens anseelse noe som vil gjøre oss til et mindre attraktivt sponsorobjekt samt færre tilskuere på kampene. Noe som igjen kan gå utover den sportslige satsingen.

Men det er klart så lenge dette foregår på den måten som det gjøres i dag tror jeg ikke dette får så alvorlige konsekvenser for Brann.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

smaalanda

Jada det er jo dårlig gjort å dra Brann inni noe sånt, og at klubben skal bli relatert med slossing og annet bråk. Personlig er jeg litt sånn at dette skaper ikke det store engasjemanget i meg å dere kan gjøre det dere vil på fritiden (ja Marek jeg gir faktisk faen). Men lurer på en ting: Drar dere rundt å bli pisset på i dette kongeriket eller er dere liksom kjent for å bite i fra dere? Latterlig høres kanskje det spørsmålet ut, men tenkte bare det hadde vært litt morsomt å fått et svar på.
KMO!!!

Marek

Quote from: "fettnok"eg har bare forandrett ett innlegg i innhold. det var fordi at jeg ikke hadde lest de nye postene som var kommet å jeg valgte da å forandre hvem jeg svarte til. når det gjelder de andre innleggene slettet jeg de fordi jeg føler det er meningsløst å diskutere med en klovn som deg.

over til forskjellen på alle og veldig mange.
i den ene posten skrev jeg om de jeg kjenner. i den andre skrev jeg om de på forumet inkludert folk jeg kjenner å ikke kjenner. jeg reprsentere kun meg selv i innleggene siden jeg har skrevet de uten å snakke med noen andre om det din klovn. jeg sier ikke at alle som er uenig med meg skal pelle seg ut av forumet, jeg spurte deg bare vennlig om du kunne gjøre det. du er så klovn at jeg ikke kan få uttrykt meg klart nok om det. værsågod å ban meg moderatorer.


Du har forandret et innlegg to ganger og slettet et.
Selv om du har vært vennligheten selv så jeg kan nok ikke imøtekomme ditt ønske. Det er bare å beklage!
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "smaalanda"Drar dere rundt å bli pisset på i dette kongeriket eller er dere liksom kjent for å bite i fra dere? Latterlig høres kanskje det spørsmålet ut, men tenkte bare det hadde vært litt morsomt å fått et svar på.


Jeg drar aldri rundt i landet og blir urinert på men jeg drar heller aldri rundt og biter heller.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "jako"Det er vel ingen som har hevdet det i denne tråden Marek. Det de andre skriver er at de ikke bryr seg, og at de ikke ser poenget i at omverden skal blande seg inn.

Selv er jeg mer bekymret for at dette skal utvikle seg til nærmest svenske tilstander noe som på sikt vil skade klubbens anseelse noe som vil gjøre oss til et mindre attraktivt sponsorobjekt samt færre tilskuere på kampene. Noe som igjen kan gå utover den sportslige satsingen.

Men det er klart så lenge dette foregår på den måten som det gjøres i dag tror jeg ikke dette får så alvorlige konsekvenser for Brann.


Og hvordan vet vi hvilken vei dette vil utvikle seg?
Det at folk gir faen må jo jeg nesten godta, men har store problemer med å si meg enig i det.
Eksempelet med svenske tilstander er jo ikke noe vi forhindrer ved å bare ignorere problemet.
Enig med at pr i dag så er ikke dette så skadelig, men nå har jeg fulgt Brann i mange år, og det mye som har forandret seg på denne tiden, så hvorfor skulle dette forbli det samme?
ons Ivar skal hem...

smaalanda

Quote from: "Marek"
Quote from: "smaalanda"Drar dere rundt å bli pisset på i dette kongeriket eller er dere liksom kjent for å bite i fra dere? Latterlig høres kanskje det spørsmålet ut, men tenkte bare det hadde vært litt morsomt å fått et svar på.


Jeg drar aldri rundt i landet og blir urinert på men jeg drar heller aldri rundt og biter heller.


Tror du det spørsmålet var til deg?
KMO!!!

blahblah

Quote from: "Marek"
Quote from: "smaalanda"Drar dere rundt å bli pisset på i dette kongeriket eller er dere liksom kjent for å bite i fra dere? Latterlig høres kanskje det spørsmålet ut, men tenkte bare det hadde vært litt morsomt å fått et svar på.


Jeg drar aldri rundt i landet og blir urinert på men jeg drar heller aldri rundt og biter heller.

Denne kommentaren kommer fra en som skryter på seg at han er så saklig og holder seg til tema?



Ellers er Casualkulturen flott, jeg liker den godt. Slossingen er totalt unødvendig, og dumt men ikke mitt problem. Men nå er ikke slossing "hovedfaktoren" til Casuals i Norge/Bergen,  slossingen skjer jo bare 2 ganger året om de er heldig så den er jo bare en liten brøkdel, her er det fotball til de grader. De samles og skaper en flott astmosfærre når det er kamp både på stadion og på pub. De er det jeg ville kalle en ekte fotball supporter når de er på kamp, altså flott med en sammensatt gjeng på 50++ som ikke er redd for og lage lyd fra seg. Med Barten(ikke casuals) lager de noe så sinnsykt bra liv at det ville vært dumt og miste de på stadion i og med at mange sikkert er/blir utestengt, men det er jo selvfølgelig de utestengtes problem.

Men det jeg ikke skjønner her, du diskuter med at det må bli utestengelser og at Brann og Bataljonen skal ta avstand fra dette, det er jo det de gjør og noe de har gjort i lang tid. Du gjentar jo bare det de mener. Hva er vitsen med og diskutere noe som er for og si det sånn.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Marek"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"
Quote from: "Mr_Soma"Herlighet...

Brann Brann Brann.
Kan ikke folk få gjøre som de vil da? Helvete heller... om menn har lyst å drikke og spille kort før kampen eller vise litt muskler så må de jo få lov til det. Vi bor i ett fritt land. Det er ikke Brann sin oppgave å stoppe de som sloss i en tom gate nede på Danmarksplass, men Politiet.

Så slutt med denne evinnelige griningen om at det er fy fy og helt feil. Folk har helt individuelle interesser.

Mind your own business.


Spot on!

Var det alt du hadde å si om saken? Du kan ikke heller komme med noe konkret for en gangs skyld? Du kan ikke f.eks svare på de titalls spørsmålene om hvorfor dere trekker Brann sitt navn inn i dette. Og nå spør du vel hvordan dere gjør det. Drit i å stille barnslige åpenbare spørsmål, stå for det du gjør og forklar deg.


Er det noe mer du vil så send en PM. Eventuelt ta kontakt på puben siden du er så kjekk i stilen.

Ganske patetisk at du ikke makter å ta til deg kritikk. Er du 13 år?

Hvis du lurer på hva meg og andre mener om saker og ting, så kan jeg opplyse om søkefunksjonen her på forumet.

Sov godt Tornerose.

Marek

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Er det noe mer du vil så send en PM. Eventuelt ta kontakt på puben siden du er så kjekk i stilen.

Ganske patetisk at du ikke makter å ta til deg kritikk. Er du 13 år?

Hvis du lurer på hva meg og andre mener om saker og ting, så kan jeg opplyse om søkefunksjonen her på forumet.

Sov godt Tornerose.


Ikke overraskende så klarte du ikke det nei.
Vanskelig å ta til seg kritikk når alt du sier er "spot on"
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "blahblah"Men det jeg ikke skjønner her, du diskuter med at det må bli utestengelser og at Brann og Bataljonen skal ta avstand fra dette, det er jo det de gjør og noe de har gjort i lang tid. Du gjentar jo bare det de mener. Hva er vitsen med og diskutere noe som er for og si det sånn.


Fordi folk her argumenterer imot at folk skal blli utestengt! Er det så vanskelig å forstå at jeg da fremme mitt syn i saken?
ons Ivar skal hem...

burberryboy

Ro deg ned nå MAREK

Lurkin

Quote from: "Marek"Er jo nettopp det som skremmer meg, at så mange synes dette er helt greit så lenge man slipper å se det på stadion. Da er det ikke mange supporter som tar dette på alvor, iallefall ikke før det er for sent.
Den dagen noen kan overbevise meg at denne ukulturen har ingenting med Brann å gjøre så kanskje jeg vil forandre mening.


Først og fremst må du lære deg å lese det folk skriver. Ellers blir diskusjonen kun repetering og omformuleringer.
Det er ikke det at jeg synes at det er greit så lenge det ikke skjer på Stadion, men det er ikke noe vi kan gjøre med det og å utestenge de fra Stadion har ingen åpenbar effekt. Tvert i mot, vi vet ikke hva reaksjonen til disse guttene blir hvis vi ekskluderer de fra Stadion. Så, med situasjonen tatt i betraktning, så skal de få lov å slå løs på likesinnende. Uansett hvor mye media blåser det opp, så er jeg bombesikker på at en stor majoritet i samfunnet er klar over at Brann tar avstand fra dette.
Jeg respekter meningene dine. Men visa versa, den dagen du/noen kan overbevise meg at denne ukulturen bør bli ekskludert fra Stadion så vil jeg forandre mening.

:)
Berømte Brann fra Bergen

monzilla

Guttene lager stort trøkk, og intens stemning på Stadion. De gangene det koker på stadion, da er det FeltZ som står i front. Dersom guttene blir ekskludert, da vil feltZ miste koken, ikke helt, men nok til at det ikke blir noe spesielt med det feltet lenger (selvsagt, la oss ikke glemme Barten og de "pensjonerte" på feltz.) Sikker på at det guttene har bidratt med på stadion veier mer enn nok opp for det de eventuelt har fått til utenfor banen. Og dersom de skulle ha bli utestengt, da er sjangsen større for å lage noe bråk, og media vil ikke endre vinklingen de har til dags dato.

Nå Marek, er jeg interessert i å høre dine argumenter på hvorfor guttene bør utestenges fra stadion.

Ricky

Casuals-gjengen tøyer grensene hele tiden, og jeg er forsåvidt helt enig med Marek. Vi har jo allerede fått bekreftet at kasting av gjenstander på spillerne samt knuffing med vakter og politi inne på stadion anses som helt greit. 75.000 i bøter endte vi med i fjor, hvilket er ny rekord. Hvem føler for å spå hva status blir i år?

Brann bør ikke sitte på gjerdet, men benytte seg av de virkemidlene de har til å fjerne disse utskuddene. Eventuelt bør de arbeide for endringer som gjør at de kan ta nye og mer effektive virkemidler i bruk.

monzilla

Kasting av gjenstander på spillere (iversen) var det ingen av guttene som stod bak. På lyn-kampen på ullevaal ble det hivd masse ut på banen, ikke en eneste av guttene som gjorde dette. Syntes det blir helt feil å legge skylden på all uro på guttene.

Chrisstah

Quote from: "monzilla"Kasting av gjenstander på spillere (iversen) var det ingen av guttene som stod bak. På lyn-kampen på ullevaal ble det hivd masse ut på banen, ikke en eneste av guttene som gjorde dette. Syntes det blir helt feil å legge skylden på all uro på guttene.


på lyn kampen var det minst 100 personer som kastet ting på banen!
kunne nesten speile deg i luften pga alle pengene.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

paf

Quote from: "Lurkin"Først og fremst er jo det ikke bare til å utestenge folk. Det må gjøres i henhold til lovverket, og bevisene må være gode.

Her tar du helt feil. En Brannkamp er et privat arrangement med egne regler som går utover det som er i samfunnet ellers. De legger blant annet kraftige begrensninger på ytringsfrihet inne på stadion.
Faktum her er at Sportsklubben Brann kan utestenge hvem de måtte ønske så lenge de måtte ønske, og rett forum for å eventuelt endre reglene for dette er klubbens årsmøte.

Siggen

Denne tråden er så provoserende latterlig at jeg ikke klarer å motstå fristelsen. Ta dere sammen folkens, mens de fleste av dere enda har et snev av verdighet igjen. Trådstarter og hans likemenn som uten å blunke oppfordrer til "Stasi metoder" og andre forkasteligheter må unektelig gå en runde med seg selv. Bla litt igjennom O-fagsbøkene og se nøye på hva det faktisk vil si å leve i et demokrati.

Så til Casuals. Ja! I noens øyne vil det faktum at Brann har casuals blandt     sine supportere være med på å sette sportsklubben i et uheldig lys. Jeg mistenker at de samme "noen" ikke bryr seg nevneverdig om Brann i utgangspunktet, for jeg kan ikke tenke meg at ekte supportere vil slutte å like Brann, eller like de nevneverdig mindre på grunn av noen gutter i stone island. Stygge Kåre Klanskalle ville hatet Brann og Bergen like mye uten, som med Casuals. Hvorfor skulle jeg bry meg om det?

Hva kan Brann gjøre da? Jo, de kan forholde seg til virkeligheten. Den er at Casuals her i Bergen er med på å skape en fantastisk ramme rundt kampene på stadion. Det kan ingen her inne ta fra dem! Hva som skjer før og etter kampen og på andre siden av byen, har fra et juridisk ståsted INGENTING med Brann å gjøre. Man kan godt misslike det, men man kan faktisk ikke utestenge noen fra stadion før de bryter noen lover eller regler inne på stadion eller i stadions umiddelbare nærhet.

Brann kan imidlertid helt fint lage sine egne regler om at ødeleggelse av seter, røyking, snusing, banning, fising etc. inne på stadion fører til umiddelbar utestengelse. Det ville vært ekstremt strenge regler, men for all del..... det er jo mange her inne som tydeligvis ønsker ekstreme former for overvåking av oss supportere.

arbeit macht frei

ostraume

Nå skal ikke jeg påberope meg noe stor juss-kunnskap, men jeg tror paf er inne på noe; Brann kan utestenge hvem pokker de vil. Som en utestedseier uttalte forrige uke: "Det er ingen menneskerett å komme inn på et utested." Det er heller ingen menneskerett å komme inn på stadion.

Når det gjelder dette med casuals så er det ikke lett å holde oversikten. Felt Z gir utvilsomt god stemning ja, men er Felt Z = Guttene = Barten = Casuals?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nightfox

Quote from: "Mjelde e best"
Quote from: "Chrisstah"hvorfor stenge de ut fra stadion??


Fordi at de har ingen ting der å gjøre. Jeg vet nemmelig at du er en av de. Ikke prøv å lur deg unna. Har lest alt du har skrevet her inne.


HAHA!!!! Chrisstah bor i fredrikstad, din gjøk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nightfox

Og forresten:

Guttene > God blanding mellom pensjonister, nyforelskede par og pre-store-ståere.

Bassew

Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Siggen

Quote from: ostraumeNå skal ikke jeg påberope meg noe stor juss-kunnskap, men jeg tror paf er inne på noe; Brann kan utestenge hvem pokker de vil. quote]

Dette er ikke sant! Verken Brann eller utesteder kan bestemme seg for å utestenge folk sporadisk eller uten grunn. Det finnes rasisme- og diskrimineringslover som regulerer dette. Ut over disse lovene kan Brann imidlertid velge å legge til de betingelser de til en hver tid måtte ønske, som en del av en kontrakt ved salg/kjøp av billetter, der de stort sett kan kreve eller nekte hva de vil. Problemet er bare at dette vanskelig lar seg gjøre uten at det går ut over uskyldige. Hva skal du nekte eller kreve for å bare luke ut de du vil ha vekk?

blahblah

Quote from: "Ricky"Casuals-gjengen tøyer grensene hele tiden, og jeg er forsåvidt helt enig med Marek. Vi har jo allerede fått bekreftet at kasting av gjenstander på spillerne samt knuffing med vakter og politi inne på stadion anses som helt greit. 75.000 i bøter endte vi med i fjor, hvilket er ny rekord. Hvem føler for å spå hva status blir i år?

Ikke faen du skal komme med slikt piss, den boten ligger i egg, ulovlig bruk av storskjerm(repsriser osv), kasting av mynter på banen på ullevaal, blussing/pyro på Rosenborg kampen. Enste guttene har vært med på er litt blussing.

Og fin prestasjon bassew og komme med at Casualsene er 15-20 stykk, når de var 30 stykk i Odense, ellers sier du rett i hva "Guttene" er.

Bassew

Quote from: "blahblah"Og fin prestasjon bassew og komme med at Casualsene er 15-20 stykk, når de var 30 stykk i Odense, ellers sier du rett i hva "Guttene" er.


Det er vanskelig å si som jeg sa over, det står i ().
Det er også slik at ikke alle casuals går på Stadion/står på felt-z. Men ikke heng deg opp i dette tallet, tallet er bare for å vise forholdene og hvem som står på felt-z, ok?
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Marek

Quote from: "monzilla"Guttene lager stort trøkk, og intens stemning på Stadion. De gangene det koker på stadion, da er det FeltZ som står i front. Dersom guttene blir ekskludert, da vil feltZ miste koken, ikke helt, men nok til at det ikke blir noe spesielt med det feltet lenger (selvsagt, la oss ikke glemme Barten og de "pensjonerte" på feltz.) Sikker på at det guttene har bidratt med på stadion veier mer enn nok opp for det de eventuelt har fått til utenfor banen. Og dersom de skulle ha bli utestengt, da er sjangsen større for å lage noe bråk, og media vil ikke endre vinklingen de har til dags dato.

Nå Marek, er jeg interessert i å høre dine argumenter på hvorfor guttene bør utestenges fra stadion.


De har jeg vel kommet med et tosifret antall ganger i denne tråden. Kan ærlig talt ikke se at du kommer med noe som skulle ha fått meg til å forandre mening.
At de evt skal lage fantastisk stemning forandrer ingenting i mine øyne.  Hvorfor er dette formidlende?

Jeg derimot ser argumentet ditt med at man ikke VET hva som vil skje om de blir utestengt og kanskje det vil øke sjansene for bråk. Men ærlig talt, hva skal så Brann gjøre? Sitte og tvinne tommeltotter og se at ukulturet brer seg eller gjøre det som står i sin makt? Forebyggende arbeid har også blitt nevnt, dette må aldri undervurderes, men rent personlig så mener jeg en utestengelse er det rette.
ons Ivar skal hem...

fettnok

hvorfor er det en ukultur? hvem er du til å bestemme hva som er rett å hva som er galt? det kommer ann på hvem som ser på det. ikke kom med noe at de fleste vil mene eller noen lover nå, for det er ikke alle lover som burde vært lover.
ette går aaaaaldri bra!

Marek

Quote from: "fettnok"hvorfor er det en ukultur? hvem er du til å bestemme hva som er rett å hva som er galt? det kommer ann på hvem som ser på det. ikke kom med noe at de fleste vil mene eller noen lover nå, for det er ikke alle lover som burde vært lover.


Men i alle dager, det er da MINE meninger! Må jeg virkelig skrive "jeg mener" foran alt jeg skriver? Jeg har min fulle rett til å mene hva jeg vil og mene hva JEG mener er rett og galt.

Om du har problemer med noen av norges lover så overvurderer du meg om du tror jeg har noen innvirkning på det overhodet, det må du nesten ta opp med noen andre enn meg.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Det er der vi kommer frem til en fundamental uenighet. Du mener at det er ikke greit at de sloss utenom stadion, jeg mener at det er helt OK, forutsatt at uskyldige ikke blir trukket inn i det. Hvis det er noen som skulle tatt affære så er det politiet, ikke Brann.

Hva med dette argumentet: Det er bedre å ha de på stadion, fordi at der kan de bli holdt under oppsikt. Da er de ihvertfall sikker på at ingenting skjer, eller dvs hvis noe skjer (noe som det ikke kommer til å gjøre) så har de video og to tusen kilo politi. Dersom guttene går gatelangs kan allting skje.

Marek

Quote from: "monzilla"Det er der vi kommer frem til en fundamental uenighet. Du mener at det er ikke greit at de sloss utenom stadion, jeg mener at det er helt OK, forutsatt at uskyldige ikke blir trukket inn i det. Hvis det er noen som skulle tatt affære så er det politiet, ikke Brann.

Hva med dette argumentet: Det er bedre å ha de på stadion, fordi at der kan de bli holdt under oppsikt. Da er de ihvertfall sikker på at ingenting skjer, eller dvs hvis noe skjer (noe som det ikke kommer til å gjøre) så har de video og to tusen kilo politi. Dersom guttene går gatelangs kan allting skje.


Har da aldri bestridet at vi var uenige. Nå er dette ikke et forum hvor alle er enige er det vel?
Om ditt forslag kan garantere at det ikke vil være noe som helst trøbbel ifm med Brann kamper, før og etter så gjerne for meg. Misjonen her er jo ikke å utestenge noen men å få slutt på ukulturen. Er jo ikke værre enn å oppføre seg.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Hvor er det ukulturen ligger?

edit: det var ikke et forslag sånn sett, det var for å illustrere at utestengelse nødvendig vis er ikke positivt

Marek

Quote from: "monzilla"Hvor er det ukulturen ligger?


Vold er et godt eksempel på ukultur.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Det er da selvsagt en subjektiv slutning

Marek

Quote from: "monzilla"Det er da selvsagt en subjektiv slutning


Mulig det, men mener du med dette å si at vold kan være positivt?
ons Ivar skal hem...

monzilla

Kampsport er en slags kultur. Organisert vold, om du vil. Du skjønner vel hvor jeg vil med dette

Marek

Quote from: "monzilla"Kampsport er en slags kultur. Organisert vold, om du vil. Du skjønner vel hvor jeg vil med dette


Men om vi forholder oss til den volden vi her snakker om, kan det virkelig ha noe positivt med seg?
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Quote from: "Marek"
Quote from: "monzilla"Kampsport er en slags kultur. Organisert vold, om du vil. Du skjønner vel hvor jeg vil med dette


Men om vi forholder oss til den volden vi her snakker om, kan det virkelig ha noe positivt med seg?


det er snakk om 2 grupper som vil sloss mot hverandre!
og etter det eg vet så organiserer de det.
aldri positivt å tape om det er casual fight eller en karate kamp.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Truls

Monzilla: Så om jeg treffer deg på byn, gir deg en liten springskalle og tupper til deg når du ligger ned, så er ikke det en ukultur? Vold er en ukultur og den sammenligningen din med kampsport er litt søkt. Om det er slik slossing de er ute etter, så kan de vel bare melde seg inn i samme klubb og sloss så mye de vil.

Og jeg vet at det første der er blindvold, men fortsatt vold, og du mener jo at vold ikke er en ukultur.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

monzilla

Det er relevant å trekke sammenligning med kampsport. Du kan tenke deg det som en kickboxingkamp, men det er 30 mot 30 i stedet for en mot en. Om noen blir skadet, vel, det er ingen som har tvunget de til å være med på leken. Den som er med på leken, den får smake steken.

Selvsagt er det opp til en hver enkelt å vurdere om dette er positivt eller negativt. Men det å klassifisere en hel kultur som boss fordi at vold er en del av kulturen blir feil etter min mening.

monzilla

Quote from: "Truls"Monzilla: Så om jeg treffer deg på byn, gir deg en liten springskalle og tupper til deg når du ligger ned, så er ikke det en ukultur? Vold er en ukultur og den sammenligningen din med kampsport er litt søkt. Om det er slik slossing de er ute etter, så kan de vel bare melde seg inn i samme klubb og sloss så mye de vil.

Og jeg vet at det første der er blindvold, men fortsatt vold, og du mener jo at vold ikke er en ukultur.


Blind vold og vold er to vidt forskjellige begreper. Fullstendig irrelevant å trekke det inn.

Marek

Quote from: "Chrisstah"det er snakk om 2 grupper som vil sloss mot hverandre!
og etter det eg vet så organiserer de det.
aldri positivt å tape om det er casual fight eller en karate kamp.


Hvorfor gjør de så dette ifm med fotballkamper?
Jeg har også forstått at det kan være avtalte møter, du og flere har sagt dette gang på gang, men jeg mener jo ikke at det er riktig av den grunn.
ons Ivar skal hem...

Truls

Monzilla: Det er akkurat like irrelevant som slossing rundt brannkamper og kampsport.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Chrisstah

Quote from: "Marek"
Quote from: "Chrisstah"det er snakk om 2 grupper som vil sloss mot hverandre!
og etter det eg vet så organiserer de det.
aldri positivt å tape om det er casual fight eller en karate kamp.


Hvorfor gjør de så dette ifm med fotballkamper?
Jeg har også forstått at det kan være avtalte møter, du og flere har sagt dette gang på gang, men jeg mener jo ikke at det er riktig av den grunn.


fordi det har vært en del av fotball kulturen lenge!
ja men hvis 2 grupper avtaler daer det vel organisert?
la andre få holde på som de vil.
sier heller ikke at det er riktig, men mener så lenge ting ikke skjer inne på stadion så kan man ikke kaste folk ut heller?
feks, hvis en Brannsupporter får slengt nokke dritt oppi trynet.
så klabber brann supporteren livsskiten ut av han?
er det opp til Brann eller Politiet å ta de??
virker som du mener det er opp til Brann
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

monzilla

Hvorfor? Det er en del av kulturen.

monzilla

Quote from: "Truls"Monzilla: Det er akkurat like irrelevant som slossing rundt brannkamper og kampsport.


Forskjellen er at hvis du murer meg ned blindt, så er det en handling jeg ikke har samtykket ved. Dersom jeg avtaler med deg å sloss, og du murer meg ned, da er saken en helt annet. Derfor er utsagnet ditt irrelevant. Kan du forklare hvorfor det er irrelevant å trekke inn kampsport når vi diskuterer volden konkret?

Nightfox

Slåssing er kultur, fotball er tydeligvis ikke. La oss være ukulturelle!

Chrisstah

Quote from: "monzilla"Hvorfor? Det er en del av kulturen.


casual kulturen har vært en del av fotball kulturen en stund nå.
kanskje ikke her i Norge men andre steder.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Chrisstah"
fordi det har vært en del av fotball kulturen lenge!
ja men hvis 2 grupper avtaler daer det vel organisert?
la andre få holde på som de vil.
sier heller ikke at det er riktig, men mener så lenge ting ikke skjer inne på stadion så kan man ikke kaste folk ut heller?
feks, hvis en Brannsupporter får slengt nokke dritt oppi trynet.
så klabber brann supporteren livsskiten ut av han?
er det opp til Brann eller Politiet å ta de??
virker som du mener det er opp til Brann


Tror du virkelig at politiet tillater dette? Er du så naiv? Tror du det er lovlig å avtale å sloss seg imellom? Brann skal jo ikke overta politiets utøvende makt.
Vold har vært en del av fotball Ukulturen lenge, ikke fotball kulturen.
Hvorfor kan ingen svare meg på hvorfor de absolutt må gjøre dette ifm med fotballkamper?
ons Ivar skal hem...

monzilla

Fotball er den eneste idretten i Norge som muliggjør dette.

Go Up