• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - VIF La Manga Cup

Started by dudo, February 20, 2007, 18:04:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"VIF har vel ikke tapt en kamp på et halvt år! For meg ser de mye mer ut som en gullkandidat enn det Brann gjør. VIF er Norges beste lag for tiden.

RBK har vært dårlige i vinter, men er alltid tilbake når det gjelder.

LSK klarte i det minste å knuse et antatt mye dårligere lag. En evne Brann ikke har.

Viking også kan bli bra. De har i det minste en spiss som scorer mål!

Gull? Glem det!

Mitt foreløbige tips for topp 5 er:

1) RBK
2) VIF
3) LSK
4) Viking
5) Brann


Denne er jeg uenig i. I alle fall når det gjelder Brann`s plassering.
Nå er det vel ikke å slå islandske hobbyfiskere Brann skal gjøre med et B-lag, selv om LSK slår de.
Hvis du setter Brann opp på enten 1, 2 eller kaaanskje 3, så kan det stemme.
Selv uten forsterkninger så føler jeg meg ganske trygg på at vi havner over 2-3 av de lagene der.
Da ender vi opp med:

1. Brann (RBK)
2.RBK (Brann)
3.VIF
4.LSK
5.Viking

I tillegg så kommer sikkert et eller annet tullelag og overrasker, det skjer jo hvert år, man vet aldri....


At vi driter oss ut mot KR er selve beviset på at Brann er akkurat like elendige mot antatt dårligere motstand som før! Og det er der gullet glipper.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"At vi driter oss ut mot KR er selve beviset på at Brann er akkurat like elendige mot antatt dårligere motstand som før! Og det er der gullet glipper.


Akkurat slik vi driter oss ut mot en skoleklasse fra Oslo i dag. Hadde vi spilt mot et toppet VIF-lag hadde det helt sikkert gått bedre.

Men jeg tror nok vi kommer høyere enn 5. plass.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Pondan

Gjesp.. at dere gidder å ta alt så jævla seriøst.. Se tilbake 1 år å tenk på treningskampene da, så ser dere hvor vi endte på tabellen i fjor.. Det er lov å senke skuldrene å se hva som skjer..

Alzheimer/Silverspurs

Problemet i dag syns eg var at midtbana til Brann vart springande i mellom stort sett heile tida og vart til de grader overrumpla når Enga sprang ræva av seg og kom i stor fart med 5-6 spelarar side om side. Gashi/Andresen satte så og seie aldri inn press før siste 30-40 meterane og det er for seint. Enga sprang rett og slett igjennom midten uten press mellom 60 og 40 meter frå Brann-buret. Eg meiner og å ha sett dette ganske ofte ligaen (i fjor).

Nesten slik at eg trur resepten kan vere  å switche om til 3-5-2 i periodar slik at ein får befolka midten litt, spesielt når Martin ligg så voldsomt lavt som han gjorde i dag. Nesten konsekvent 5-10 meter framfor forsvaret og kanskje 1 eller 2 offensive løp gjennom kampen.

Det var jo berre treningskamp så det er ikkje så farleg, men syns eg ser konturane av noko eg også såg i fjor. Eit lag som la igjen for store rom i alle ledd.

Ricky

Quote from: "Nixon"I fjor på denne tiden stod det mye dårligere til. Og det gikk ikke så verst da sesongen kom. Vil bare minne om det.



I fjor vinter kunne vi trøste oss med at vi manglet syv-åtte førstelagsspillere i treningskampene.
Nå i år har vi ikke bare hatt alle nøkkelspillerne våre på plass siden dag én, men flere av dem har til og med skrytt over den gode formen de selv mener de er i. Hva skal en plaget supporter klamre seg til da..?

Nixon

Quote from: "Ricky"I fjor vinter kunne vi trøste oss med at vi manglet syv-åtte førstelagsspillere i treningskampene.
Nå i år har vi ikke bare hatt alle nøkkelspillerne våre på plass siden dag én, men flere av dem har til og med skrytt over den gode formen de selv mener de er i. Hva skal en plaget supporter klamre seg til da..?


Det føles kanskje ikke slik i dag. Men det er alltid bedre å ha friske spillere enn skadde spillere. En frisk spiller har et mye bedre utgangspunkt til å være i form når sesongen starter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brannfrelst

Jeg syns det er bra at Brann taper treningskamper innimellom;) Da blir det ikke så vanvittig stort press til seriestart på de. Som nevnt over,i fjor gikk det da ikke så kanon bra i sesongoppkjøringen..
2.10.07-Gullet kom hem!

millermania

Dette er så forbanna typisk. Treningskamp. TRENING. To måneder før serirstart. Klart det er kjipt at Brann taper mot enga, men faen heller. Vi slo Rosenborg(som de fleste tipper som nr. 1 eller 2) for noen dager siden. Det er ingen grunn til å kappe hodet av noen.

At Brann kan glemme topp 4 med dagens stall, synest jeg er bare dumt å høre på. Brann har blandt landets aller sterkeste staller, per dags dato. Er det noe jeg kunne ønske meg i tilegg til det vi har, er det en kreativ sjel, som kan gjøre det overraskende/skape noe av ingenting, som Miller/Kvisvik.

Det er to måneder igjen til seriestart, og spillerene er stinn av trening. Klart prestasjonene vil variere, det er oppkjøring, og da er det alltid sånn. For de som har trent hardt frem mot sesongstart, er det alltid slik at man får seg et par skikkelige "down" i løpet av oppkjøringen. Målet er uansett å være i form når alvoret begynner.

Klart det er lov å være kritisk, men å slakte laget etter tap i trenigsturnering på solkysten i februar, det går ikke an. Kanskje det er noe av problemet. Her i Bergen er det alltid enten himmel eller helvete, ingenting i mellom...

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "krøvel vellevold"VIF har vel ikke tapt en kamp på et halvt år! For meg ser de mye mer ut som en gullkandidat enn det Brann gjør. VIF er Norges beste lag for tiden.

RBK har vært dårlige i vinter, men er alltid tilbake når det gjelder.

LSK klarte i det minste å knuse et antatt mye dårligere lag. En evne Brann ikke har.

Viking også kan bli bra. De har i det minste en spiss som scorer mål!

Gull? Glem det!

Mitt foreløbige tips for topp 5 er:

1) RBK
2) VIF
3) LSK
4) Viking
5) Brann


Denne er jeg uenig i. I alle fall når det gjelder Brann`s plassering.
Nå er det vel ikke å slå islandske hobbyfiskere Brann skal gjøre med et B-lag, selv om LSK slår de.
Hvis du setter Brann opp på enten 1, 2 eller kaaanskje 3, så kan det stemme.
Selv uten forsterkninger så føler jeg meg ganske trygg på at vi havner over 2-3 av de lagene der.
Da ender vi opp med:

1. Brann (RBK)
2.RBK (Brann)
3.VIF
4.LSK
5.Viking

I tillegg så kommer sikkert et eller annet tullelag og overrasker, det skjer jo hvert år, man vet aldri....


At vi driter oss ut mot KR er selve beviset på at Brann er akkurat like elendige mot antatt dårligere motstand som før! Og det er der gullet glipper.


Nei nei, det er det det ikke er. Nå om dagen er det jo om å gjøre å prøve ut folk i alle mulige posisjoner, og la spillere som vanligvis ikke spiller fast få lov å prøve seg, og resultatet kan fort bli som mot KR, det er derfor vi har disse kampene.
Hadde vi stilt som vi har gjort i noen treningskamper, når serien er i gang, hadde vi nok blitt rævkjørt da og, uavhengig av motstander, og da hadde Mjelde haterne i alle fall fått blod på tann...
Hva sier du Krøvel?En kasse på at Brann blir blant de 2 beste fra min side, og du kan gå får at de blir alt fra nr. 3 og nedover?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brannslukningsapparat

Quote from: "Nixon"Akkurat slik vi driter oss ut mot en skoleklasse fra Oslo i dag. Hadde vi spilt mot et toppet VIF-lag hadde det helt sikkert gått bedre.


Logisk  =P

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"[ .
Hadde vi stilt som vi har gjort i noen treningskamper, når serien er i gang, hadde vi nok blitt rævkjørt da og, uavhengig av motstander, og da hadde Mjelde haterne i alle fall fått blod på tann...


Laget mot KR er sikkert ikke langt unna laget de vil spille med i tidlige NM-runder og UEFA-cup-kvaliken. Og kampen mot KR viste dessuten at stallen slett ikke er så bred.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "millermania"Dette er så forbanna typisk. Treningskamp. TRENING. To måneder før serirstart. Klart det er kjipt at Brann taper mot enga, men faen heller. Vi slo Rosenborg(som de fleste tipper som nr. 1 eller 2) for noen dager siden. Det er ingen grunn til å kappe hodet av noen.

At Brann kan glemme topp 4 med dagens stall, synest jeg er bare dumt å høre på. Brann har blandt landets aller sterkeste staller, per dags dato. Er det noe jeg kunne ønske meg i tilegg til det vi har, er det en kreativ sjel, som kan gjøre det overraskende/skape noe av ingenting, som Miller/Kvisvik.

Det er to måneder igjen til seriestart, og spillerene er stinn av trening. Klart prestasjonene vil variere, det er oppkjøring, og da er det alltid sånn. For de som har trent hardt frem mot sesongstart, er det alltid slik at man får seg et par skikkelige "down" i løpet av oppkjøringen. Målet er uansett å være i form når alvoret begynner.

Klart det er lov å være kritisk, men å slakte laget etter tap i trenigsturnering på solkysten i februar, det går ikke an. Kanskje det er noe av problemet. Her i Bergen er det alltid enten himmel eller helvete, ingenting i mellom...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er ikke nå vi skal være i form. Vi fikk to relativt gode kamper mens spillerene enda hadde lette ben. VIF må gjerne ha flytsonen sin mellom oktober og april om vi får vår fra mai til oktober...

Nå må vi få på plass Corrales, en midtstopper, og aller helst en høyrekantspiller av typen Corrales/Vaagan Moen. Offensivt er det greit nok.

VIF må gjerne stille med juniorlag, men det blir noe helt annet når vi kommer til serien. Det laget VIF stilte med ville blitt slaktet. De vant på at de hadde høyere tenningsnivå enn oss. Det samme var jo tillfellet med KR. For Teitur må det jo ha vært ett av sesongens klare mål...

Jeg tror vi taper mot OB også. Det er ihvertfall ingen grunn til å toppe laget mot den kampen. Nå må flest mulig spillere få mest mulig grunntrening frem til serien starter.

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Klaus_Brann"[ .
Hadde vi stilt som vi har gjort i noen treningskamper, når serien er i gang, hadde vi nok blitt rævkjørt da og, uavhengig av motstander, og da hadde Mjelde haterne i alle fall fått blod på tann...


Laget mot KR er sikkert ikke langt unna laget de vil spille med i tidlige NM-runder og UEFA-cup-kvaliken. Og kampen mot KR viste dessuten at stallen slett ikke er så bred.


Jaja, det er nok riktig det, men når det gjelder UEFA kvaliken så håper og tror jeg at Mons kanskje har plukket opp litt lærdom fra i fjor...
Men som tidligere nevnt, dette er treningskamper hvor de prøver ut folk i forskjellige posisjoner, og tester ut forskjellige systemer, og selv omBrann vil vinne her og, så er det ikke blodig alvor.
Så jeg synes ikke det beviser at vi er akkurat like elendig mot antatt dårligere motstand.
Hadde du sagt vi var elendige til å vurdere de så kunne jeg delvis vært enig...Vi undervurderer slike lag litt for lett...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up