• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[  Jeg vil tro de noen og 20000 som har besøkt Stadion sÃ¥ langt i Ã¥r er noenlunde snittet av Bergensbefolkningen.  


Tull!

Menn er klart overrepresentert på Stadion i forhold til befolkningen (det er vel ca 80/20 eller 70/30 på Stadion), unge under 8 år er underrepresentert, folk over 70 er underrepresentert. Den gruppen mennesker som går på Stadion stemmer ikke ovens med demografien og befolkningspyramiden, hvis det er det du tror!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "tag7"[ Hva om? hvis ikke, har du tenkt å stille deg slike spørsmål frem til det skjer noe med trenersituasjoenen? Selvfølgelig finnes det trenere der ute som vil trene brann. Om han er den rette er helt umulig å si, men at mjelde er feil mann, er ikke vanskelig å se. jesus


Mjelde er feil mann i forhold til hvem? I forhold til Nils Arne Eggen? Ja. I forhold til Alex Ferguson Ja. I forhold til Kalle Bjørklund? Nei. I forhold til deg og meg? Nei.

Skal du påstå at Brann har noe å tjene på å bytte trener, bør du i det minste ha en formening om hvem som bør inn i stedet for ham!

Det er jo åpenbart at du/dere mener det kryr av bedre kvalifiserte trenere som mer enn gjerne trener Brann for en overkommelig sum. Så gi oss navnene på EN av dem!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote2:Undersøkelsene BA opererer med når det kommer til Brann, diverse happeninger og synet til bergensere om alt slags mulig uintressante ting er ikke utført av et profft selskap hvor de har et tallmateriale på mange tusen som legger grunnlaget for utfallet.


Så de proffe selskapene låner bare bort logoen sin så BA kan fremstå som litt mer troverdige?

kapteinen

Quote from: "Xminator"
Quote2:Undersøkelsene BA opererer med når det kommer til Brann, diverse happeninger og synet til bergensere om alt slags mulig uintressante ting er ikke utført av et profft selskap hvor de har et tallmateriale på mange tusen som legger grunnlaget for utfallet.


Så de proffe selskapene låner bare bort logoen sin så BA kan fremstå som litt mer troverdige?


Hvis det er proffe selskap som har prestert å regne seg ut til at 25 000 bergensere har partourkort og 65 000 skal på konsert i vestlandshallen bør de relativt fort finne seg noe nytt å gjøre!

Da er ikke logoen mye verdt!
Z

kapteinen

De kunne leid inn Krøvel for en dag eller to..Kunne blitt bra det!
Z

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"[  Jeg vil tro de noen og 20000 som har besøkt Stadion sÃ¥ langt i Ã¥r er noenlunde snittet av Bergensbefolkningen.  


Tull!

Menn er klart overrepresentert på Stadion i forhold til befolkningen (det er vel ca 80/20 eller 70/30 på Stadion), unge under 8 år er underrepresentert, folk over 70 er underrepresentert. Den gruppen mennesker som går på Stadion stemmer ikke ovens med demografien og befolkningspyramiden, hvis det er det du tror!


Var det ikke 39% kvinner på Stadion? Vi var vel en av de "beste" klubbene på dette området mener jeg å huske. Tror du rablet i vinkel på noen tall her tidligere i år.

Det var jo ingen signifikant forskjell på "folkemeningen" fordelt på kjønn og alder, så det er uansett uintressant.

tag7

Quote from: "krøvel vellevold"Skal du påstå at Brann har noe å tjene på å bytte trener, bør du i det minste ha en formening om hvem som bør inn i stedet for ham!


Jeg bør ingenting. Men jeg mener at vi kunne vært mye mer på hugget med Tom Nordlie.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Xminator

QuoteHvis det er proffe selskap som har prestert å regne seg ut til at 25 000 bergensere har partourkort og 65 000 skal på konsert i vestlandshallen bør de relativt fort finne seg noe nytt å gjøre!


Hvor har du det fra at 25000 skal ha partoukort? Regner med du refererer til Brannbilaget til BA før denne sesongen? Tallene ligger i en av monstertrådene på dette forumet. At 25000 sier at de vil gå på alle Branns kamper betyr ikke det samme som at 25000 kjøper sesongkort. Sesongkortene forsvant derimot så kjapt at det ligger en viss sannhet i det. Det var så til de grader selgers marked.

Det som er poenget, er at en del av forumets mer aktive debatanter mener de har "folket" i ryggen med meningene sine. Det er så langt fra sannheten som overhode mulig. Jeg har derimot følelsen av at de aller aller fleste ser fordelen av kontinuitet på trenersiden. De ser verdien av de resultatene som allerede er oppnådd og er ikke som Langeland bundet opp av tidligere meninger.

For å vende tilbake til Langelands artikkel. Er vi tjent med at Andresen skulle gå seirende ut av en slik maktkamp? En person uten tilhørighet til hverken lag eller by? Som prioriterer landslaget før Brann? Hva sitter Brann igjen med når Andresen bestemmer seg for at det er mye gøyere å spille brigde enn å drive med fotball?

Er dere virkelig så 100% overbevist om at alt blir mye bedre med Hareide? Brann er ikke Mjelde. Med Hareide måtte Brann blitt Hareide. Eller Solied om han var aktuell. Vil de være i stand til å lytte til råd?

Jeg har to personer jeg kunne tenkt å se meg som trener i Brann. Langeland. Eller Soltvedt. Ikke fordi de hadde gjort noe bra, men fordi jeg kunne tenkt meg å høre pipestemmene etter 2 år konstant press.

Vi har en ideell trener i Mjelde. Som er god nok til å få ut noe av laget (i motsetning til Tørum som hadde landets mest komplette stall før sesongen, sitat Tørum eller Nordli som jeg mener har ett lag og en stall med ekstremferdigheter som burde passet hånd i hanske med hans spillestil). Samtidig er han ikke god nok til å forsvinne til utlandet. Som Sollied mest sannsynligvis hadde gjort etter halvgjort byggverk... Vi har en trener som gang på gang kommer ut av diverse maktkamper og slag under beltestedet med noenlunde ære i behold. Det er en egenskap som er mildt sagt uvurderlig som trener i Brann.

Om jeg hadde vert i Dahl-den-tjukkes sko hadde jeg fortsatt dagens linje. Tviholdt på Mjelde som trener og brukt den markedskraften Brann har i forhold til de andre klubbene. Der ligger veien til suksess. Der ligger veien til sportslig stabilitet.

tauraren1

Quote from: "maximus1963"I følge Langeland i dagens BT er MIM ferdig hvis det ikke blir gull i år, synes det er trist at BT bretter ut dette midt i sesongen. Det vi og Brann trenger nå er ro rundt laget.

Kjøp Mcallister og la han spille fra start så slipper vi den hersingen der!
Siden Mjelde tok over har Brann vert stabilt i toppen!
ordan har "vi" det i dag da?

kapteinen

Sitat:
("Hvor har du det fra at 25000 skal ha partoukort? Regner med du refererer til Brannbilaget til BA før denne sesongen? Tallene ligger i en av monstertrådene på dette forumet. At 25000 sier at de vil gå på alle Branns kamper betyr ikke det samme som at 25000 kjøper sesongkort. Sesongkortene forsvant derimot så kjapt at det ligger en viss sannhet i det. Det var så til de grader selgers marked.")

Hehe, regner no virkelig med at når en person sier at han skal på alle Brannkampene i år at han er oppegående nok til å ikke kjøpe enkeltbilletter hele året med tanke på mye høyere pris, uvisst om man får billett til de største kampene osv.Spesielt ikke etter den fjorårssesongen og mindre kapasitet på stadioen i vente.

MEN, om de kjøper sesongkort eller kjøper enkeltbillett på alle kampene har ingenting å si for undersøkelsen.Resultatet er like mye feil!
Z

Xminator

QuoteMEN, om de kjøper sesongkort eller kjøper enkeltbillett på alle kampene har ingenting å si for undersøkelsen.Resultatet er like mye feil!


Feil? Du kan jo ikke vite om det er feil så lenge du ikke vet hvilket geografisk område intervjuene ble stilt, om det var ett undersett av svarene (det vil si, intervjueren stiller bare spørsmålet til de som svarer "Er du intressert i Brann?"). Undersøkelsen gav % som kunne tenke seg å gå på Stadion alle kampene.
Det kan jo heller ikke sies å være feil med mindre antall plasser faktisk balanserer med tallet du gjetter deg frem til. Det er ikke 25000 seter på Stadion. Det var ikke 52000 billetter til Dylan. Det som er fakta er at setene forsvant raskt og at Dylanbillettene ikke akkurat var vanskelig å omsettet til overpris.
Om Stadion hadde 25000 seter og bare 20000 kom, ja da hadde du kunne sagt at "det var feil". Om det var 52000 dylanbilletter, og bare 10000 ble solgt, ja da kunne du også sagt at "det var feil".

I ditt tilfelle VELGER du å tolke det som feil siden det passer ditt syn på saken. Og det kjære det er feil bruk av statistikk.

hocey

Quote from: "Xminator"
QuoteHvis det er proffe selskap som har prestert å regne seg ut til at 25 000 bergensere har partourkort og 65 000 skal på konsert i vestlandshallen bør de relativt fort finne seg noe nytt å gjøre!


Hvor har du det fra at 25000 skal ha partoukort? Regner med du refererer til Brannbilaget til BA før denne sesongen? Tallene ligger i en av monstertrådene på dette forumet. At 25000 sier at de vil gå på alle Branns kamper betyr ikke det samme som at 25000 kjøper sesongkort. Sesongkortene forsvant derimot så kjapt at det ligger en viss sannhet i det. Det var så til de grader selgers marked.

Det som er poenget, er at en del av forumets mer aktive debatanter mener de har "folket" i ryggen med meningene sine. Det er så langt fra sannheten som overhode mulig. Jeg har derimot følelsen av at de aller aller fleste ser fordelen av kontinuitet på trenersiden. De ser verdien av de resultatene som allerede er oppnådd og er ikke som Langeland bundet opp av tidligere meninger.

For å vende tilbake til Langelands artikkel. Er vi tjent med at Andresen skulle gå seirende ut av en slik maktkamp? En person uten tilhørighet til hverken lag eller by? Som prioriterer landslaget før Brann? Hva sitter Brann igjen med når Andresen bestemmer seg for at det er mye gøyere å spille brigde enn å drive med fotball?

Er dere virkelig så 100% overbevist om at alt blir mye bedre med Hareide? Brann er ikke Mjelde. Med Hareide måtte Brann blitt Hareide. Eller Solied om han var aktuell. Vil de være i stand til å lytte til råd?

Jeg har to personer jeg kunne tenkt å se meg som trener i Brann. Langeland. Eller Soltvedt. Ikke fordi de hadde gjort noe bra, men fordi jeg kunne tenkt meg å høre pipestemmene etter 2 år konstant press.

Vi har en ideell trener i Mjelde. Som er god nok til å få ut noe av laget (i motsetning til Tørum som hadde landets mest komplette stall før sesongen, sitat Tørum eller Nordli som jeg mener har ett lag og en stall med ekstremferdigheter som burde passet hånd i hanske med hans spillestil). Samtidig er han ikke god nok til å forsvinne til utlandet. Som Sollied mest sannsynligvis hadde gjort etter halvgjort byggverk... Vi har en trener som gang på gang kommer ut av diverse maktkamper og slag under beltestedet med noenlunde ære i behold. Det er en egenskap som er mildt sagt uvurderlig som trener i Brann.

Om jeg hadde vert i Dahl-den-tjukkes sko hadde jeg fortsatt dagens linje. Tviholdt på Mjelde som trener og brukt den markedskraften Brann har i forhold til de andre klubbene. Der ligger veien til suksess. Der ligger veien til sportslig stabilitet.


Som sagt, så er det vel få som hevder at de har folket i ryggen. Akkurat nå er det vel usikkert hvordan opinionen (5 på gaten) forholder seg til det som skjer på stadion. Det er vel kun du hevder å ha folket bak deg på bakgrunn av en gammelt utført BA undersøkelse blandt de vanlige bergensere.

Når det kommer til din sedvanlige hyllest av Mjelde er det nesten ikke til å tro. Etter at den ene profilen etter den andre utaler seg i det som bare kan oppfattes som rimelig klar kritikk av Mjelde velger du nok en gang å snu alt opp ned og hevde at Mjelde står fjellstøtt i og med at han kommer seg gjennom den ene konflikten etter den andre. Mener du virkelig dette??? Mjelde sine støttespillere (BS og MS har hatt klippekort) er kritiske til det sportslige opplegget! Winters som er kvitt en brysom konkurent vil vekk etter å ha blitt tatt inn i varmen tross at han var klart kritisk til Mjelde sammen med Miller i fjor, Gashi er tydlig misfornøyd, det største talentet fra Bergen på lang, lang tid forsvinner til en av våre største konkurrenter og flere spillere har akutt fått grunner for å måtte dra (Kvisvik og Soma). Dessuten virket Scharner mistilpass på slutten av sin tid. Ja takk og lov for at Mjelde kommer seg gjennom disse konfliktene. Eneste grunnen til det er at styret og sportslig ledelse har vært for feig i lang tid til å gjøre noe med Mjelde.

Likevel topper du det hele med å si at Mjelde er stabil fordi han ikke er god nok for utlandet! Det er helt rett og at vi har i en trener som aldri vil havne utenfor Norges grenser er absolutt ikke et kvalitetstegn. Skipet synker (i hvertfall til neste sesong) og det er Mjelde sin feil!

Aktuelle kandidater:
Jönsson (og det hevdet jeg i fjor)
Nordli
Rösler
Thodesen
Fladmark
Sandstø (han har gjort underverker med ODD i en årrekke; noe ikke Mjelde akkurat har fått til)
Trenere i Sverige og Danmark
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

runarnormann

Quote from: "Xminator"
QuoteMEN, om de kjøper sesongkort eller kjøper enkeltbillett på alle kampene har ingenting å si for undersøkelsen.Resultatet er like mye feil!


Feil? Du kan jo ikke vite om det er feil så lenge du ikke vet hvilket geografisk område intervjuene ble stilt, om det var ett undersett av svarene (det vil si, intervjueren stiller bare spørsmålet til de som svarer "Er du intressert i Brann?"). Undersøkelsen gav % som kunne tenke seg å gå på Stadion alle kampene.
Det kan jo heller ikke sies å være feil med mindre antall plasser faktisk balanserer med tallet du gjetter deg frem til. Det er ikke 25000 seter på Stadion. Det var ikke 52000 billetter til Dylan. Det som er fakta er at setene forsvant raskt og at Dylanbillettene ikke akkurat var vanskelig å omsettet til overpris.
Om Stadion hadde 25000 seter og bare 20000 kom, ja da hadde du kunne sagt at "det var feil". Om det var 52000 dylanbilletter, og bare 10000 ble solgt, ja da kunne du også sagt at "det var feil".

I ditt tilfelle VELGER du å tolke det som feil siden det passer ditt syn på saken. Og det kjære det er feil bruk av statistikk.


Gidder dere ta denne i egen traad?

mvh Tore den store
egenden Alf Dahl

kapteinen

Quote from: "Xminator"
QuoteMEN, om de kjøper sesongkort eller kjøper enkeltbillett på alle kampene har ingenting å si for undersøkelsen.Resultatet er like mye feil!


Feil? Du kan jo ikke vite om det er feil så lenge du ikke vet hvilket geografisk område intervjuene ble stilt, om det var ett undersett av svarene (det vil si, intervjueren stiller bare spørsmålet til de som svarer "Er du intressert i Brann?"). Undersøkelsen gav % som kunne tenke seg å gå på Stadion alle kampene.
Det kan jo heller ikke sies å være feil med mindre antall plasser faktisk balanserer med tallet du gjetter deg frem til. Det er ikke 25000 seter på Stadion. Det var ikke 52000 billetter til Dylan. Det som er fakta er at setene forsvant raskt og at Dylanbillettene ikke akkurat var vanskelig å omsettet til overpris.
Om Stadion hadde 25000 seter og bare 20000 kom, ja da hadde du kunne sagt at "det var feil". Om det var 52000 dylanbilletter, og bare 10000 ble solgt, ja da kunne du også sagt at "det var feil".

I ditt tilfelle VELGER du å tolke det som feil siden det passer ditt syn på saken. Og det kjære det er feil bruk av statistikk.


OK, tar det enkelt.

Presenterer BA en undersøkelse som viser et resultat som er feil er undersøkelsen useriøs og feil.Om det er premissene for undersøkelsen,spørsmålene eller intervjuobjektene som ikke er representativ, og som gjør at resultatet blir feil har INGENTING å si.Resultatet er fortsatt feil!
Og bruker BA et firma som ikke greier å kalkulere disse faktorene er det ikke et mye profft selskap.Da er det useriøst!

Synsing og spekulering kan Langeland ta seg av.Leser jeg en undersøkelse forventer jeg at det er hold i den og ikke at det "kunne vært" og blablabla agurknytt

Skjønner ikke helt hva som er så vanskelig å se med det.
Z

Belfort

Man kan si mye om Knut Langeland. Idag treffer han likevel med kommentaren sin. Det er ikke til og komme unna med at mange spillere ikke har troen på Mjelde,uten tro så er det meste umulig. Føler meg veldig sikker på at Mjelde forsvinner etter sesongen.

Denne situasjonen minner meg litt om brevet som en samlet spillertropp i 97 sendte til ledelsen i klubben. Etter seriesølvet i 97 ville ikke spillerene ha Tennfjord som trener noe mer. Tror Mjelde er i samme situasjon.

Mjelde er historie i november!

ostraume

At Mjelde slutter i november er det nok gode muligheter for, men er det virkelig noen andre enn Stoffi som vil at han skal sparkes nå?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tag7

Quote from: "ostraume"At Mjelde slutter i november er det nok gode muligheter for, men er det virkelig noen andre enn Stoffi som vil at han skal sparkes nå?


ikke nødvendigvis nå, men etter sesongen
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Chris*

Quote from: "tag7"
Quote from: "ostraume"At Mjelde slutter i november er det nok gode muligheter for, men er det virkelig noen andre enn Stoffi som vil at han skal sparkes nå?


ikke nødvendigvis nå, men etter sesongen


Mener du det samme dersom Brann vinner serien i år?

jeg er skeptisk til Mjelde, og er enig i at det er på tide med nytt blod i det sportslige apparatet dersom det ikke blir gull i år.
MEN, jeg ser ingen poeng i å sparke treneren midt i sessongen, når vi ligger i første utfordrerposisjon til gullet.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

tag7

Jeg er fullstendig enig med kapteinen!!
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Manx

http://henrikibergen.nettblogg.no/

Denne mannen skriver mye dumt, men akkurat her skriver han mye jeg er enig i..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

kapteinen

Quote from: "Manx"http://henrikibergen.nettblogg.no/

Denne mannen skriver mye dumt, men akkurat her skriver mye jeg er enig i..


Amen
Z

Xminator

QuoteBrann spiller aldri med det beste laget. Så tett er stallen at det alltid vil være spillere på benken som ville gjort en bedre jobb enn de to utpå som har en dårlig dag.

Superjack

Jeg lurer på om det ikke nå er på tide å støtte treneren vår litt også, fra tribunen?



I "gamle" dager støttet vi trenerene fra tribunen, med Mjelde er det ikke mye slikt.

Vi bør stå bak Mjelde som med spillerene så lenge han er Brann sin trener, og faktisk skaper gode resultater.

Gi K*K Langeland en lang finger i hva han driver med.

Noen har sagt en gang noe med at bergenspressen har ødelagt MYE mer for Brann enn de har gitt glede, og nå er det slik at BT sin Langeland i sin personlige vendetta mot Mjelde bruker alt han har på å prøve å rive ned og skape en følelse i Bergen av at det er splid på stadion.
Brannsupporter.

tag7

Quote from: "naitsirk"men å sparke trenaren pga sølv blir for meg latterlig.


i real sparker de treneren hvis de vinner gull!
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

tauraren1

Quote from: "Superjack"Jeg lurer på om det ikke nå er på tide å støtte treneren vår litt også, fra tribunen?

Den støtter eg med hele mitt hjerte!
ordan har "vi" det i dag da?

enavgutta


Superjack

Quote from: "tag7"
Quote from: "naitsirk"men å sparke trenaren pga sølv blir for meg latterlig.


i real sparker de treneren hvis de vinner gull!


Er greit i en klubb som vinner ligaen sånn ca hvert 2. år og er i CL finalen like ofte.

Brann har vunnet cupen 1! EN gang siste 25 år!
Brannsupporter.

kapteinen

Quote from: "enavgutta"


Er det i gutteklubben til Langeland han er bannlyst?
Z

naitsirk

Quotetag7 skrev:
naitsirk skrev:
men å sparke trenaren pga sølv blir for meg latterlig.


i real sparker de treneren hvis de vinner gull!


Er greit i en klubb som vinner ligaen sånn ca hvert 2. år og er i CL finalen like ofte.

Brann har vunnet cupen 1! EN gang siste 25 år!


om det er real madrid du sikter til så har ikkje dei gjort det særlig bra siste 5 år.

ein klubb som driver litt likt som brann gjorde før. masse nye fjes både i trenarstolen og spelarstallen kvart år.

tauraren1

Quote from: "enavgutta"

Med den negatismen du viser tror eg heller det er den kjøttbollen du har mellom ørene som råtner!
Har du noensinne vurdert å gå i terapi?
ordan har "vi" det i dag da?

Nixon

Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: "enavgutta"


Hvordan kan du si at SK BRANN råtner fra innsiden så lenge det bare er spillere som er misfornøyd. Hovedsaken er at styre og ledelse i klubben jobber mot samme mål. �konomisk går Brann bedre enn noensinne og det sportslige har så langt i år vært akseptabelt. At en del spillere går rundt og tenker mest på hva som er best for dem selv er det ikke så mye å gjøre med. Lagfølelse og lojalitet er sjelden vare blandt profesjonelle fotballspillere i dag. De er mest opptatt av penger og å posisjonere seg selv.

Brannmus

Jaja.. Helvete har frosset. Griser kan fly. Og penger har begynt å vokse på kaktusen som står i stuen min.

Henrik Færevåg støtter Brann og Mjelde. Dette må være noe av det latterligste jeg har lest.

Mannen stiller seg jo i oposisjon til den han føler for alt etter hvem som er i vinden.

Langeland sitt syn på Mjelde er jo kjent, men Færevåg har ikke akkurat vært den største forkjemperen for Mjelde. Dette er tross alt mannen som på Bruun-Hanssens første dag på jobb spurte om han formelt hadde ansvaret for å sparke Mjelde tre ganger til den sportslige lederen måtte si at: Ja, det var hans ansvar.

Mitt håp, er at denne brannfakkelen fra Langeland (uansett hva man føler om Mjelde) binder Brann sine spillere tettere sammen, og samler dem. Ingenting er mer samlende for en tropp, en motstand og motgang. I en tid hvor de sportslige resulatetene er med oss, så kan dette faktisk være det vi trenger for å skjerpe laget.

Så får vi heller oppsummere sesongen, og Mjeldes posisjon i november.

runarnormann

Quote from: "Chris*"
Mener du det samme dersom Brann vinner serien i år?



Et latterlig spoersmaal.  Kan snu det om og si mener du at Mjelde skal beholdes hvis Brann rykker ned i aar?  Vi kan ikke synse om hva som kan komme til aa skje eller ikke.  Det eneste vi kan diskutere er situasjonen i dag.  Stoffi, Hocey og flere andre deriblant undertegnede, er bekymret over at flere og flere spillere er misfornoeyd med situajonen.  X/Nixon er uenig med oss.
egenden Alf Dahl

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Satser på at byen stiller seg bak mons, det er i år vi har kjangsen og dette kan ende i et fornyet kriger innstinkt fra brann gutta.
Tror nok at sæternes sin kommentar om at det ville bli vanskelig å ta gull i år tenner ytterligere.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Nixon

Quote from: "runarnormann"Stoffi, Hocey og flere andre deriblant undertegnede, er bekymret over at flere og flere spillere er misfornoeyd med situajonen.  X/Nixon er uenig med oss.


Hvem har sagt at jeg ikke er bekymret?;)
Rød makt på Hansa

tauraren1

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Stoffi, Hocey og flere andre deriblant undertegnede, er bekymret over at flere og flere spillere er misfornoeyd med situajonen.  X/Nixon er uenig med oss.


Hvem har sagt at jeg ikke er bekymret?;)

Merkelig nok er det sjelden bekymrelser slår til enda så kraftfulle tanker\følelser er!
ordan har "vi" det i dag da?

enavgutta


krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[ ]

Var det ikke 39% kvinner på Stadion? Vi var vel en av de "beste" klubbene på dette området mener jeg å huske. Tror du rablet i vinkel på noen tall her tidligere i år.

.


Nei, det var snakk om at noen klubber (deriblant Brann og RBK) hadde ca 30% kvinneandel. Selv påstår du jo at fotballinteressen er fordelt 50-50 mellom kjønnene. Det vet jo alle er langt fra sannheten!

Og selv om det hadde vært riktig at det er "39% kvinner", så betyr jo det at det er 61% menn. Dermed er det 1,56 menn pr. kvinne. Men jeg er 100% sikker på at tallet det var snakk om var 30%. Altså 2,33 menn pr. kvinne. Det rimer jo dårlig med din latterlige påstand om at det er like mange fotballinteresserte kvinner som fotballinteresserte menn. For det er noe alle vet er blank løgn!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "tag7"
Quote from: "krøvel vellevold"Skal du påstå at Brann har noe å tjene på å bytte trener, bør du i det minste ha en formening om hvem som bør inn i stedet for ham!


Jeg bør ingenting. Men jeg mener at vi kunne vært mye mer på hugget med Tom Nordlie.


JAAAAA! HAN gir oss gullet, ja!
Han som er verdens største NESTEN-trener! Han som kun har oppnådd å tape kvaliker, rykke ned, ta sølv med et lag som tre runder før slutt ledet serien og skulle møte seriens tre dårligste lag i avslutningen (og tok ETT poeng på de tre kampene, selv om to av dem var hjemme), osv. Dessuten har han fått sparken etter relativt kort tid i alle klubbene han har vært i. Grunnen til det er at han sliter på sine omgivelser med sin hysteriske oppførsel. Og etter hva jeg har hørt, så er han fullstendig paranoid når det gjelder sine spillere, og driver og undersøker hva de holder på med til enhver tid. Og han klarer ALLTID å skylde på noe eller noen (f.eks. dommeren), og så viser det seg nesten like ofte å være feil! Mannen er jo rett og slett ikke noe annet enn en feit klovn! Og selv om LSK var minst like store gullfavoritter som oss før sesongen, så ligger de fremdeles bak oss. Med så mye sinneutbrudd og idiotiske uttalelser som den mannen kommer med, hadde han aldri i livet overlevd lenge i Bergen. Han hadde jo klikket av den medieforfølgelsen han hadde blitt offer for her i by'n!
Legg ned hele klubben!

Belfort

En meget godt og grundig gjennomgang av tingenes tilstand Erik. Veldig bra!

Flere bør nå ta innover seg at det faktisk er stor motstand av Mjelde internt i klubben. Hadde det vært en eller to så kunne vi bare kvittet oss med dem men, når det tydligvis er en markant motstand mot mons så kan vi ikke kvitte oss med store deler av stallen.

Mjelde er kommet dithen som er det verste som kan skje en trener. Hvis ikke man har troen pÃ¥ det mannen driver med sÃ¥ blir alt hÃ¥pløst. Flere av spilleren har dessverre ikke troen pÃ¥ at Mjelde er mannen som kan føre dem  helt til topps. Etter at man utrolig nok klarte og rote bort muligheten i fjor sÃ¥ er det helt naturlig at spillerene mister troen pÃ¥ treneren.

Så langt har vi fått veldig godt betalt denne sesongen. Alle må med
hånden på hjertet være enig med at Brann ikke er underbetalt så langt. Hva skjer når statistikken ikke lenger slår ut til vår fordel og effektiviteten går tilbake til det normale? Frykter at det er i andre enden av tabellen vi må kikke oss da.

Smitte effekten denne negativiteten rundt Brann skal heller ikke undervurderes. Jeg tviler sterkt pÃ¥ at Mjelde sine personlige samtaler med aktuelle  høyprofilerte spillere vil ha den samme effekten nÃ¥ lenger. Flere spillere vil legge sammen to og to og komme frem til at Mjelde ikke er den mannen som kan styre Brann helt til topps.

Hvem skal så erstatte Mjelde? Dette er det vanlige spørsmålet til alle som er så glade i Mjelde. Til det er svaret at en sånn avgjørelse må Brann ta en grundig gjennomgang av selv. Det er nok av nordiske trenere som vil vurdere Brann som en av nordens mest interessante klubber. Jeg personlig er svak for Janne Jønsson. Mannen har gjennom 3 sesonger dokumentert strålende resultater for Stabæk. Ikke har han brukt mye penger på det heller. Når selv det faste midstopperparet har vært ute med skade ja så har han satt inn på totalt umeritterte spillere som har tettet igjen. Tror du Mjelde ville klart og organisert en tett forsvarsfirer med ukjente reserver. Han klarer jo ikke og tette igjen med sine førstevalg en gang.

Konklusjon: Brann er kommet til et punkt der Mjelde vanskelig kan fortsette!

krøvel vellevold

Quote from: "tag7"
Quote from: "naitsirk"men å sparke trenaren pga sølv blir for meg latterlig.


i real sparker de treneren hvis de vinner gull!


Ja, for Brann er jo virkelig sammenlignbart med Real!

Herregud!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Man må jo spørre om det er Mjelde som er det egentlige problemet og årsaken til misnøyen blant enkelte spillere. Kanskje det rett og slett er for mange småkonger på laget? Litt for mange spillere med litt for store egoer og litt for mye maktsyke? Ikke alle spillere som er/har vært så begeistret for Andresens og Sæternes' sjefete roller i gruppen heller... Hvis alle spillere skal ha det på sin måte, så er det ikke sikkert det er treneren som er problemet.

Det sies også at Mjelde er for lite autoritær. Da er det jo rart at spillere går fordi de er UENIGE med ham. For hvis han var så lite autoritær, hadde jo sutrekoppene fått viljen sin hele tiden!. I det hele tatt er det jo merkelig at nettopp Andresen og Sæternes er de som virker mest imot Mjelde. For det er jo dem som har hatt desidert mest tillit og fått spille nesten uansett hvor dårlige de har vært!
Legg ned hele klubben!

Brannmus

Ser at mange hevder at Mjelde ikke er autoritær nok. Det kan godt være han er. Min innsikt inn i Brann-miljøet er ikke god nok til at jeg kan trekke noen konklusjoner, men en ting er jeg sikker på.

Som trener i Brann så er du "damned if you do, and damned if you don't".
Om Mons hadde vært en diktator som kjørte jerndisiplin, så hadde dette også vært feil.

Der du har Mjelde på den ene ende av skalaen, så har du personer som Rösler og Nordlie på den andre. Begge er trenere som har blitt beskylt for å være en belastning, og som har slitt med tilliten hos spillergruppen.

Fellesnevneren er at når det stort sett har gått bra, så har kritikken stilnet litt, men når resultatetne har uteblitt så har enkelte spillere i det skjulte gått ut i pressen og snakket om maktkampen i klubben. Jeg snakker ikke om Brann her for å presisere det, men tenker heller på situasjonen i Start da Nordlie forlot klubben.

Brann er vel nesten den eneste klubben i Norge som har et så massivt press, og "negativ" fokus på treneren, uansett hvordan de sportslige resultatene er.

Det er selvfølgelig greit akkurat dettet. Sier ikke at man skal la være å kritisere det man mener er feil i klubben, men jeg spør meg av og til om vi vet hva vi ønsker.

Selvfølgelig finnes det bedre trenere enn Mjelde. Mye bedre trenere. Det finnes sikkert mange trenere som hadde gått bedre overens med enkelte spillere i gruppen, mens andre nok ikke hadde satt pris på dette.

En trener må være samlende og i tillegg ta de upopulære valgene. En nærmest umulig oppgave. Du skal holde 22-25 mann tilfreds, samtidig som du én til to ganger i uken forteller over halvparten at de ikke er god nok. Det blir naturlig gnisninger da. Hvem er da rett person til å håndtere gnisningene? En mild Mjelde eller en diktator som styrer med jernhånd?

Og ja.. Jeg vet det finnes en mellomting også....

Corran

Hvis det er som enkelte hevder at MA og BS ikke går sammen med MIM så er det vel mer naturlig å fase ut spillerene og ikke treneren?
Treneren har jo tillit og fungerer sammen med de som leder klubben så da er det jo egentlig enklere å luke vekk de som ikke fungerer med treneren.
Kanskje det er det de har gjort nå ved å selge BS og isolert MA. Dermed er MA alene og må konsentrere seg om jobben på banen. Han ahr for mye å tape på ikke å gi alt i høstsesongen. Og mim får ro til å ta seg av det han skal og ikke ha intriger med BS og MA

Om MIM har tillit hos ledelsen og de som spytter inn penger er det enklere å beholde MIM og skifte ut 5-6 spillere
Og eg tror ikke hverken ledelsen i Brann eller samarbeidspartnerene til Brann er intereeserte i å ha inn trenere alla Røsler og Nordli som skaper mye uro og negativ oppmersomhet.
Greit nok at media lager mye negativt om Brann i perioder men med slike klovner som trenere ville det vært mange ganger mer og avisene her i byn hadde ikke trengt å lage nyheter eller synse de kunne bare referert.
Da vil de heller ha MIM som hele tiden har vist positiv utvikling, ikke skaper masse overskrifter, har etablert Brann i toppen for første gang og som klarer å få bra spillere hit. Dermed generer MIM mer positivt en andre trenere ville. Nye trenere er også et sjangsespill (som vi har opplevd altfor mange ganger)
Dessuten så har majoriteten av spillerene tillit til mim. hvis ikke hadde han ikke vært trener så lenge. Om et par av de store profilene ikke alltid har vært enig med mim eller ikke hatt tillit til ham så må spillere, ledelse og trenerapperat funnet ut at det ikke gjør så mye ellers ville det ha skjedd mer før
Mao de må uansett ha funnet en måte å få det til å fungere på

Dæven her var det mye synsing :-), men hvis det en del av dere sier så må noe av dette medføre riktighet. Ellers hadde ikke Brann lagt der de gjør og det hadde ikke vært så harmonisk mellom ledelse, trener og samarbeidspartnere

Kan det forresten være steffensen eller andre som er problemet og ikke mim?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: "Belfort"Flere bør nå ta innover seg at det faktisk er stor motstand av Mjelde internt i klubben. Hadde det vært en eller to så kunne vi bare kvittet oss med dem men, når det tydligvis er en markant motstand mot mons så kan vi ikke kvitte oss med store deler av stallen.


Jeg ser ingen markant motstand fra store deler av stallen. Hvilke spillere snakker vi egentlig om? De som er vekke eller på vei vekk er en meget uensartet gruppe med mange grunner til å reise.
Rød makt på Hansa

Brannmus

Jeg syntes det er viktig å poengtere forskjellen på motstanden mot Mjelde og situasjonen hver enkelt spiller er i.

Om Helge Haugen og Erik Huseklepp begge skulle mislike Mjelde, så er dette litt likegyldig om grunnen til at de forlater klubben at de vil ha mer spilletid.

millermania

"Brann går inn i en høstsesong på andreplass bak serieleder Stabæk. I tillegg skal Brann spille hjemme mot sine argeste motstandere i rangert rekkefølge: Stabæk, Rosenborg, Viking og Lyn.
Det forteller meg at tiden nå er inne til stille seg bak laget, treneren og de spillerne som er igjen, og fokusere på det positive."

Amen. Regner med alle her inne ønsker SKB best mulig.Best mulig kan bety gull, noe de aller ferreste av oss har opplevd. Det oppnår vi i alle fall ikke med å f. eks rope "Mjelde må gå" ved neste hjemmekamp.

Vi har nok en gang en gyllen sjanse, så la oss støtte SKB fullt ut, så kan all "dritten" ropes ut etter sesongen...

Ricky

Quote from: "Brannmus"Ser at mange hevder at Mjelde ikke er autoritær nok. Det kan godt være han er. Min innsikt inn i Brann-miljøet er ikke god nok til at jeg kan trekke noen konklusjoner, men en ting er jeg sikker på.

Som trener i Brann så er du "damned if you do, and damned if you don't".
Om Mons hadde vært en diktator som kjørte jerndisiplin, så hadde dette også vært feil.

Der du har Mjelde på den ene ende av skalaen, så har du personer som Rösler og Nordlie på den andre. Begge er trenere som har blitt beskylt for å være en belastning, og som har slitt med tilliten hos spillergruppen.




De som har sutret rundt Nordlie har ikke orket vedkommende som person. De som har sutret rundt Brann og Mjelde har ikke likt å måtte sitte på benken, de har ikke likt å spille på en annen posisjon enn favorittposisjonen, de har ikke likt å få økt konkurranse om plassen, o.s.v.
Altså god, gammel sutring.

Go Up