• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tore Larsen

Tenk kor deilig når Mjelde er borte fra Brann da folkens, da slipper vi slike laaaange "Mjelde må gå tråder" :):)
Mvh

Tore


monzilla

Quote from: "Xminator"
Quotelurer på hvem de drev og ringte til under kampen :p

De hadde Robert Monsen (sitter med en følelse av å rote med etternavn, Robert får ha meg unnskyldt) plassert oppunder taket og lurte selvsagt på hva i helvete som gikk galt.


Hehe tvilsomt at de ringte til ASA-direktøren rundt millenniumsskiftet. Som Nixon påpekte, det var nok Hauge han ringte til.

Stalin

Jeg ser virkelig ikke argumentene til de som mener Mjelde bør gå. Blir ikke folk fornøyd før vi får 32 strake seiere?

Ricky

Quote from: "blubbin"



Problemet er at det kunne ha vært 12 om Brann hadde vunnet på Lerkendal. Derfor må hele styret gå :)

fettnok

tingen er ikke at brann er så god men at rosenborg er værre.
ette går aaaaaldri bra!

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bruiser"Som unggutt, å få kjangsen til å komme innpå når laget jakter seier på 2-2, er kanskje det beste tidspunktet å debutere på. Da kan man sleppe seg laus og vise seg fram uten å måtte tenke så mykje på konsekvenser man gjerne gjer når det står 0-0 og kampen ikkje heilt har åpna seg enda. I motsetning til når laget ligg under og kvart einaste bytte blir møtt med store forhåpninger, eller at laget leder og personen som kjem inn på SKAL gjere alt rett og eitt einaste feilskjær kan koste han både omdømmet og plassen i troppa til neste kamp.


Uenig. 2-2 hjemme mot Start er omtrent det samme som å ligge under, og jeg tviler på at en unggutt kommer inn i en slik kamp foran et utålmodig publikum og slipper seg helt løs. Den følelsen må jo være mye lettere å få hvis vi leder?


Nei jeg er helt enig med deg, langt bedre å slippe han til på 1-2;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

monzilla

Quote from: "Stalin"Jeg ser virkelig ikke argumentene til de som mener Mjelde bør gå. Blir ikke folk fornøyd før vi får 32 strake seiere?


Argument 1: Mjelde sliter med å få spillerne til å starte kampen. Dette har vært et problem helt siden han tok over. Gang på gang scorer motstanderne både en og to ganger før Brann begynner å spille.
Argument 2: Bytter. Håper han har lært, det virket mot sandefjord. Men det er nok en av ytterst få ganger Mjelde har truffet på byttene.
Argument 3: Tenning. Innsats. Med spillere som Andresen og Gashi på banen bør dette være en selvfølge.
Argument 4: Peddi forsvant.

Argument for at Mjelde skal bli:
Argument 1: Dødball. Brann sin værste fiende før. Nå virker det som laget har bra kontroll når vi får de i mot, og vi scorer en del på dødball.
Argument 2: Inkluderende lederstil. Moderne og vitenskapelig bevist metode for effektiv ledelse. Kan også telle negativt med mange sterke personligheter i laget.
Argument 3: Lokal profil. Har tillit hos investorer.

Jeg er skeptisk til Mjelde, men jeg vil ikke si at jeg er anti-Mjelde eller pro-Mjelde. Det blir for enkelt. Mange forumbrukere er innbitt på den ene eller andre siden.

Jeg mener at vi ikke kan sammenligne Mjelde med tidligere trenere. Det blir bare å spekulere. Brann har aldri hatt så mye ressurser som de har nå. Publikumspågangen har aldri vært større. For å kunne sammenligne Mjelde med tidligere trenere trenger man et reelt sammenligningsgrunnlag. Det har vi ikke, ergo det blir bare spekulering. Synsing, om man vil.

Mjelde bør ta et gull (cup eller serie) i år. Eventuelt gi oss kamper mot storlag i UEFA-cupen. Om ikke bør Brann se etter erstattere. Dersom de ikke finner noen kandidater som de mener kan gjøre det bedre enn Mjelde blir det bare tull å sparke han. Blir kanskje å banne i kirken dette her, men når Tørum får sparken i RBK til høsten kunne han erstattet Steffensen. Tror at Mjelde/Tørum kunne blitt et gullteam for Brann.

Xminator

Tror vi skal la Tørum bli med i kjendistrenerklubben, så Viking og LSK har flere trenere å bytte seg imellom.

B.B.

QuoteJeg mener at vi ikke kan sammenligne Mjelde med tidligere trenere. Det blir bare å spekulere. Brann har aldri hatt så mye ressurser som de har nå. Publikumspågangen har aldri vært større. For å kunne sammenligne Mjelde med tidligere trenere trenger man et reelt sammenligningsgrunnlag. Det har vi ikke, ergo det blir bare spekulering. Synsing, om man vil
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

monzilla

Latterlig? Husker du hva som skjedde på siste halvdel av nittitallet? Er du klar over hvor nærmt klubben var degradering til 2. divisjon? Latterlig meg i analen. Grunnen til at det ikke var økonomisk rot før midten av nittitallet var fordi at da var Brann en fotballklubb, og ikke en bedrift. Hvor mange spillere på 80-tallet tjente over 400 000 (i datidens pengeverdi)

Oldefar


Lilleheil

Eg trodde eg skulle knekke nakken på nokken tullinger på hansa som bare sang mjelde må gå og andresen må selges. usmakelig å høre på. folk kan mene hva de vil, men ta no te helvete å hold sånne negative ting om laget utenfor stadion.

Kruxleiven

Ikke så lett å argumentere for hvorfor han skal gå. Ikke så lett å si at noen andre skal gjøre en bedre jobb heller, men jeg er lei. Spa han ut av stadion nå. Ta i fra Mjelde brobilllettene til Kvisti bru.

enavgutta

Mjelde e en gris. Laget e en skandale. Innsatsen og tempoet e latterlig. No drikker vi oss drita, og håper skandalegjengen holder seg langt unna fylla og Bocca ikveld.

En jævla skandale !

Bassew

Må nok desverre henge meg med på dem som ønsker at Mjelde skal gå fra klubben vår. Han har fått nok tid til å leke seg, men nå er det nok
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

Belfort

Mjelde sin posisjon bør vurderes av styret til sommeren.

tj00m

det er nok bare å innse, vi vinner aldri seriegull uansett kem som styrer skuta.. setningen "Som i 1963...." kommer nok til å gå igjen på stadion 4ever og alltid!
Brann Bergens Stolthet!

klysa

Fra BA.no

Mjelde


- Man skal ikke kødde med kapteinen. Jeg kødder ikke med ham. Jeg har valgt Martin som min forlengede arm, min våpendrager ute på gresset, sier Mjelde.

- Da er min filosofi å backe ham opp og støtte ham når han presterer under pari. Ikke å vrake ham.

I går var Andresen langt fra like svak som i innledningen av sesongen. Likevel ble hans svake vårinnsats tema blant enkelte journalister.

Mjelde forklarte da hvorfor Andresen ikke står i fare for å bli vraket.

- Men hva skal til for at han ikke spiller?

- Det vet jeg ikke. Men når man har valgt en kaptein, sier det seg selv at det skal mye til å sette ham ut. Slik ser jeg på det, i hvert fall, svarte treneren.

Ikke att dette er så veldig overraskende når det kommer fra munnen til klovnen fra osterøy, men dette burde han holdt for seg selv.

Tore Larsen

Quote from: "klysa"Fra BA.no

Mjelde


- Man skal ikke kødde med kapteinen. Jeg kødder ikke med ham. Jeg har valgt Martin som min forlengede arm, min våpendrager ute på gresset, sier Mjelde.

- Da er min filosofi å backe ham opp og støtte ham når han presterer under pari. Ikke å vrake ham.

I går var Andresen langt fra like svak som i innledningen av sesongen. Likevel ble hans svake vårinnsats tema blant enkelte journalister.

Mjelde forklarte da hvorfor Andresen ikke står i fare for å bli vraket.

- Men hva skal til for at han ikke spiller?

- Det vet jeg ikke. Men når man har valgt en kaptein, sier det seg selv at det skal mye til å sette ham ut. Slik ser jeg på det, i hvert fall, svarte treneren.

Ikke att dette er så veldig overraskende når det kommer fra munnen til klovnen fra osterøy, men dette burde han holdt for seg selv.



Helt utrolig.....
Mvh

Tore

Texas

Jeg forstaar Mjelde sin tankegang, men jeg er ikke enig. Dersom Andresen spiller daarlig og helt uten innsats boer han benkes som alle andre i klubben. Det er forstaaelig at en spiller har en down periode, men man kan da i det minste forvente at han jobber. For dere som var paa kampen, hvordan var spilte andresen i dag?

Erlend


blubbin

Helvette. NÃ¥ kan det umulig bli seriegull.  2 poeng bak tabelltopp med 19 kamper igjen Ã¥ spille.  Som kjent deles det ut kun 0,1 poeng for seier, slik at vi selv ikke i teorien kan bli mestere i Ã¥r heller.  Fortsetter det slik, med kun 2 poeng i snitt per kamp, blir det usle 52 poeng til slutt, noe som - selv om det fint kan gi gull - er langt under mÃ¥lsetningen pÃ¥ 75 poeng som var kravet for fornyet kontrakt til den tjukke treneren vÃ¥r. Ut med MatMonsen!

Erlend

Quote from: "Texas"Jeg forstaar Mjelde sin tankegang, men jeg er ikke enig. Dersom Andresen spiller daarlig og helt uten innsats boer han benkes som alle andre i klubben. Det er forstaaelig at en spiller har en down periode, men man kan da i det minste forvente at han jobber. For dere som var paa kampen, hvordan var spilte andresen i dag?


Virket ganske tent i første omgang, jobbet godt defensivt og mistet bare ballen omtrent annenhvert gang han fikk den.  Sluknet sammen med resten av laget i andre omgang

Erlend

Quote from: "blubbin"Helvette. NÃ¥ kan det umulig bli seriegull.  2 poeng bak tabelltopp med 19 kamper igjen Ã¥ spille.  Som kjent deles det ut kun 0,1 poeng for seier, slik at vi selv ikke i teorien kan bli mestere i Ã¥r heller.  Fortsetter det slik, med kun 2 poeng i snitt per kamp, blir det usle 52 poeng til slutt, noe som - selv om det fint kan gi gull - er langt under mÃ¥lsetningen pÃ¥ 75 poeng som var kravet for fornyet kontrakt til den tjukke treneren vÃ¥r. Ut med MatMonsen!

Hadde vi klart Ã¥ prestere mer enn èn god kamp (VIF) hadde jeg skjønt poenget.  Men vi har bare hatt synkende formkurve etter den ene gode kampen vÃ¥r

Nixon

Vi blir høstlaget i år.
Sann mine ord!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

blubbin

Poenget mitt er at jeg skjønner de som evt ville sparket Tørum i RBK dersom RBK hadde kommet 12 poeng bak i dag.  Eller at Prahl i Viking, som brukte like mye penger som oss i fjor minst, fikk sparken etter at laget lÃ¥ an til nedrykk over halvveis i sesongen.  Men Ã¥ sparke treneren nÃ¥r vi ligger pÃ¥ 2.plass to poeng bak tabelltopp? Folk mÃ¥ slappe av.
En dÃ¥rlig periode har alle lag i løpet av en sesong.  ForhÃ¥pentligvis har vi hatt vÃ¥r nÃ¥, og likevel er det bare to poeng opp til toppen.

mads1..

Du e en bra,grei,rolig,snill og sikkert en kjekk kamerat for spillerne..
Men du er ikke god nok trener til å ta oss helt til topps.
Du mangler d siste og d viktigste som skiller en bra trener fra en topp trener.
Håper styre sparker deg eller du sier opp jo før jo bedre..
Takk for alt til no men med de midlene og den stallen vi har no skal GULLET HEEEEEEEEEEEEM
Ser lyst på året..

Tore Larsen

Quote from: "Texas"For dere som var paa kampen, hvordan var spilte andresen i dag?


Idag var han "bare" dårlig. Litt fremgang har han hatt siste 2 kamper så håper han snart våkner til liv !
Mvh

Tore

blubbin

Tror folk overvurderer stallen.  Hvor god peiling har vi egentlig pÃ¥ hvor god stall vi har sammenlignet med andre lag?

Hvor god er egentlig forsvarsfireren vår for eksempel?

Er det slik at man er inkompetent hvis man ikke fører Brann til seriegull pÃ¥ seriegull med dette laget?  MÃ¥ man lede tabellen suverent hele tiden for Ã¥ unngÃ¥ sparken?

Min mening om saken er at det er for tÃ¥pelig Ã¥ sparke Mjelde sÃ¥ lenge Brann er et topplag som kjemper om gullet.  Skal han ut sÃ¥ mÃ¥ man i det minste ha en god erstatter, som ikke er av typen som gjerne forsvinner etter et par Ã¥r.  Mjelde er lokalt forankret, noe som gir kontinuitet(sÃ¥ lenge man vil beholde ham da).  Først om Brann skulle fÃ¥ en sesong der man ender opp pÃ¥ midten av tabellen eller under vil jeg la være Ã¥ protestere mot et trenerskifte.

kapteinen

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Texas"For dere som var paa kampen, hvordan var spilte andresen i dag?


Idag var han "bare" dårlig. Litt fremgang har han hatt siste 2 kamper så håper han snart våkner til liv !


Syntes han gjorde en helt grei kamp,var ikke god, men heller ikke dårlig.
Z

Erlend

greit, jeg gÃ¥r tilbake til din side blubbin.  Skal slutte med Mjelde-kritikken igjen.  Men du kan vel ikke nekte for du blir grundig irritert av mannen av og til?

naitsirk

monzilla skreiv:
QuoteArgument 1: Mjelde sliter med å få spillerne til å starte kampen. Dette har vært et problem helt siden han tok over. Gang på gang scorer motstanderne både en og to ganger før Brann begynner å spille.


argument 1 er rett og slett feil.
tar ein sesongane 2004,2005 og 2006 + starten av 2007 får ein desse talla:

Motstander scorer fyrst: 50 kamper
Brann scorer fyrst. 50 kamper
0-0: 5 kamper.

blubbin

Quote from: "Erlend"greit, jeg gÃ¥r tilbake til din side blubbin.  Skal slutte med Mjelde-kritikken igjen.  Men du kan vel ikke nekte for du blir grundig irritert av mannen av og til?


Jeg sier jo ikke at Mjelde gjør alt rett, man kan gjerne kritisere ham nÃ¥r man mener han burde gjort ting annerledes - jeg mener bare at Brann ikke har noe Ã¥ tjene pÃ¥ Ã¥ sparke ham sÃ¥ lenge man kjemper i toppen.  Hva om vi fÃ¥r inn en ny trener, og laget begynner Ã¥ slite pÃ¥ midten av tabellen?  Det er slett ikke usannsynlig.  Da er jeg redd vi i framtiden vil se tilbake pÃ¥ Mjeldetiden som den beste i nyere tid, og angre pÃ¥ at vi kvittet oss med ham.

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"monzilla skreiv:
QuoteArgument 1: Mjelde sliter med å få spillerne til å starte kampen. Dette har vært et problem helt siden han tok over. Gang på gang scorer motstanderne både en og to ganger før Brann begynner å spille.


argument 1 er rett og slett feil.
tar ein sesongane 2004,2005 og 2006 + starten av 2007 får ein desse talla:

Motstander scorer fyrst: 50 kamper
Brann scorer fyrst. 50 kamper
0-0: 5 kamper.


Hvordan får du 26+26+26+7 til å bli 105? Det blir vel 85?

Og når påstanden er at motstanderen gang på gang får ta ledelsen først, så er det vel ikke noe motargument at: "nei det skjer bare i halvparten av kampene"...
Legg ned hele klubben!

Red Rabitt

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "naitsirk"monzilla skreiv:
QuoteArgument 1: Mjelde sliter med å få spillerne til å starte kampen. Dette har vært et problem helt siden han tok over. Gang på gang scorer motstanderne både en og to ganger før Brann begynner å spille.


argument 1 er rett og slett feil.
tar ein sesongane 2004,2005 og 2006 + starten av 2007 får ein desse talla:

Motstander scorer fyrst: 50 kamper
Brann scorer fyrst. 50 kamper
0-0: 5 kamper.


Hvordan får du 26+26+26+7 til å bli 105? Det blir vel 85?

Og når påstanden er at motstanderen gang på gang får ta ledelsen først, så er det vel ikke noe motargument at: "nei det skjer bare i halvparten av kampene"...

Selvfølgelig er det et godt motargument at det kun inntreffer i 50% av kampene istedenfor alle kampene!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

jako

Hvis du ikke skjønner at det er et problem for laget at Andresen ikke presterer Mjelde. Ja da har du en case. Du bør heller tenke på hva som er best for klubben, og ikke hva som er best for Martin.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2775078.ece
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

_owenz_

Klarer ikke helt Ã¥ se at Mjelde gjør en dÃ¥rlig jobb. Brann har en spillerstall  som begynner Ã¥ dra pÃ¥ Ã¥rene og mÃ¥ tydeligvis sveives igang. Itilleg er Brann et spillende lag, og bedre baner, samt flere kamper /mer øving vil gjøre Brann mye bedre enn idag.

Dette er mye det samme som RBK har gjort i alle år, havnet litt bakpå til sommeren så kommer de. Det som skjedde ifjor høst med Brann er en annen sak, men slikt må vi bare glemme, det var så mange faktorer ifjor høst som forhåpentligvis ikke gjentar seg iår.


Etter 7 runder ifjor hadde vi 15 poeng, hvis jeg har regnet riktig :) I år har vi 14. De fleste vil si at vi gjorde en bra vår/Sommer ifjor, og vi er fortsatt i rute til det!

Vi kan ikke bry oss om hva LSK gjør, de kommer til å rakne, de har uansett bare møtt drittlag, og mot Viking var det andre faktorer enn det spillmessige som gjorde at de vant. Vi så hva LSK er god for idag mot et lag som tydeligvis er iform med tanke på spillerstallen.

Vi kan heller ikke gjøre så mye med lag som har modifisert formkurven sin slik at de gjør det bra nå på våren, mens på høsten så tar de omtrent ikke poeng. Slik som Nordlie har gjort med Start. Vet ikke om han har gjort dette med LSK, da han har vært det veldig kort tid.

All erfaring tilsier at den beste måten å vinne serien på, er å ha en oppadgående formkurve, og så komme på høsten. Det er veien til gull.

Tipper LSK blir parkert i slutten av juni!

krøvel vellevold

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "naitsirk"monzilla skreiv:
QuoteArgument 1: Mjelde sliter med å få spillerne til å starte kampen. Dette har vært et problem helt siden han tok over. Gang på gang scorer motstanderne både en og to ganger før Brann begynner å spille.


argument 1 er rett og slett feil.
tar ein sesongane 2004,2005 og 2006 + starten av 2007 får ein desse talla:

Motstander scorer fyrst: 50 kamper
Brann scorer fyrst. 50 kamper
0-0: 5 kamper.


Hvordan får du 26+26+26+7 til å bli 105? Det blir vel 85?

Og når påstanden er at motstanderen gang på gang får ta ledelsen først, så er det vel ikke noe motargument at: "nei det skjer bare i halvparten av kampene"...

Selvfølgelig er det et godt motargument at det kun inntreffer i 50% av kampene istedenfor alle kampene!


En gullkandidat skal ikke ligge under i halvparten av kampene!
Legg ned hele klubben!

naitsirk

Quotenaitsirk skrev:
monzilla skreiv:
Sitat:
Argument 1: Mjelde sliter med å få spillerne til å starte kampen. Dette har vært et problem helt siden han tok over. Gang på gang scorer motstanderne både en og to ganger før Brann begynner å spille.


argument 1 er rett og slett feil.
tar ein sesongane 2004,2005 og 2006 + starten av 2007 får ein desse talla:

Motstander scorer fyrst: 50 kamper
Brann scorer fyrst. 50 kamper
0-0: 5 kamper.


Hvordan får du 26+26+26+7 til å bli 105? Det blir vel 85?

Og når påstanden er at motstanderen gang på gang får ta ledelsen først, så er det vel ikke noe motargument at: "nei det skjer bare i halvparten av kampene"...


he he. skal vera 40/40.
om brann slepper inn mål fyrst i 85 kamper, er for meg revnande likegyldig dersom dei vinn kampane. det er meir interessant om brann taper fleire kamper der dei slepp inn mål fyrst, enn når dei scorer fyrst.

Scorer brann fyrst vinner dei i 76 %, taper i 7,9 %, uavgjort i 16,1 %
Scorer motstander fyrst vinner dei i 24 %, taper i 66,7 %, uavgjort i 9,3 %

ganske klare tall.

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"
Quotenaitsirk skrev:
monzilla skreiv:
Sitat:
Argument 1: Mjelde sliter med å få spillerne til å starte kampen. Dette har vært et problem helt siden han tok over. Gang på gang scorer motstanderne både en og to ganger før Brann begynner å spille.


argument 1 er rett og slett feil.
tar ein sesongane 2004,2005 og 2006 + starten av 2007 får ein desse talla:

Motstander scorer fyrst: 50 kamper
Brann scorer fyrst. 50 kamper
0-0: 5 kamper.


Hvordan får du 26+26+26+7 til å bli 105? Det blir vel 85?

Og når påstanden er at motstanderen gang på gang får ta ledelsen først, så er det vel ikke noe motargument at: "nei det skjer bare i halvparten av kampene"...


he he. skal vera 40/40.
om brann slepper inn mål fyrst i 85 kamper, er for meg revnande likegyldig dersom dei vinn kampane. det er meir interessant om brann taper fleire kamper der dei slepp inn mål fyrst, enn når dei scorer fyrst.

Scorer brann fyrst vinner dei i 76 %, taper i 7,9 %, uavgjort i 16,1 %
Scorer motstander fyrst vinner dei i 24 %, taper i 66,7 %, uavgjort i 9,3 %

ganske klare tall.
Legg ned hele klubben!


Marek

Men vi ligger jo ganske greit an så langt for å være så drita misfornøyd.
ons Ivar skal hem...

naitsirk

Quote


for BRANN er dette veldig viktig, om sesongane 2004-2007 er representative.

Nixon

Vi kan ikke leve med en trener med så dårlig humor.
Mjelde må gå!

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

EvenSteven

Quote from: "Nixon"Vi kan ikke leve med en trener med så dårlig humor.
Mjelde må gå!



"Jeg tar bare ett skritt av gangen"

"Stein på Stein"-filosofien hans tydeligvis er mer enn 20 år gammel....


Alastor

Heheheh det russekortet er jo GULL. Stein på Stein for 21 år siden :D :D

Brann_copper

Slutt å tulle- MIM viste idag at han er treneren det skal satses på. Gode taktiske justeringer i pausen snudde kampen.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Ricky

- I pausen ble vi enige om at vi hadde sjansen til å endre. Vi fikk belyst problemer og rettet på det som var galt, sier Håkon Opdal.

Lillestrøm-kaptein Frode Kippe forteller at laget hans etter planen bare skulle fortsette som i førsteomgangen.
- Vi startet for så vidt brukbart, men så fikk vi en straffe mot oss som jeg synes er veldig billig. Så får vi 0-2 imot fordi vi sover litt bak der. Etter det er vi veldig dårlige, stillestående og fremstår med lite bevegelse. Folk mister litt trua, kan det virke som.


Mjelde så nok en gang hva som trengtes for å snu kampbildet i Branns favør, mens Nordlie som vanlig stod helt uten mottrekk. Han har jo kun en taktikk; løp noe jævlig hele tiden.

Go Up