• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann på Championship-nivå

Started by Strandlien, February 13, 2007, 10:15:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Strandlien

http://www.fxt.no/article895731.ece

Britisk talentspeider som mener at Brann er på nivå med en middels Championship-klubb.

Er vi det? Jeg mener ja. Tippeligaen er ikke bedre. Vi er en bakgårdsliga av dimensjoner. Ingen av lagene lykkes i europa, og landslaget er pinlig dårlig. Tipper han kunne moderert seg noe midt i sesongen slik at vi nok hadde vært nærmere toppen av Championship, men i bunn og grunn har han nok rett.

Hvor er vi?

Bruiser

Sånt pisspreik hører man heile tida av anglofile idioter som er så blenda på høge lønninger og store navn.

Ellers er det jo betenkelig at denne kuken sammenlikner Brann og LSK med middels Championship-lag, når vi enda er tidlig i oppkjøringa og ingenting stemmer. Kvar er vi da når vi er på vårt beste, kanskje?

Sjå til dei Europeiske resultata norske lag har opparbeida seg gjennom tida mot engelske lag. Det er langt frå noken bakgårdsliga-preg over dei.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

krøvel vellevold

Middels Championship-nivå? Ja,og hva så? Syns det høres bra ut, jeg! Det er jo i så fall bare ca 30 klubber i England som er bedre. Nivået er ganske jevnt i det engelske ligasystemet. Bare se hvordan storklubbene sliter med å slå ut lag fra lavere divisjoner i FA-cupen! Mange "store" klubber i England som ikke kommer med blant disse 30 engang... Norsk klubbfotball er ikke i Europa-toppen, hvis noen tror det! Det er ikke bare Brann her i Norge som sliter med å slå ut små drittklubber fra små fotballnasjoner. At en engelsk talentspeider sier at vi holder middels Championship-nivå, etter å ha sett en middelmådig kamp to måneder før seriestart, må være et kompliment!
Legg ned hele klubben!

naitsirk

ein kan jo og ta med at brann slo birmingham i deira oppkøyring

monzilla

Vi er ihvertfall ikke noe høyere. Tilskuersnitt, økonomi og tradisjon er det som begrenser oss.

olebrann3

ikke bare slo birmingham men knuste de.

Tom C

Quote from: "olebrann3"ikke bare slo birmingham men knuste de.


Huff... ikke snakk om knusing i forbindelse med den kampen... Kan ennå høre den syke lyden av bein som knekker...
Aldri mer Obos....

SKBMiller

Brann hadde rykka opp fra championship =)


steinbygger

Jeg tror at Brann med ett toppet lag kunne slått hvilke som helst lag i Championship, men utfordringen ligger i at over en lang sesong med så mange kamper som spilles i England er troppen for tynn til å havne blandt de 5-6 beste

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"ein kan jo og ta med at brann slo birmingham i deira oppkøyring


Hmmm... VIF spilte 2-2 mot Man United i 98. Vil ikke påstå at VIF er like gode som Man United fordet! Og for en god del år siden vant Bryne (!) 4-0 (!!) over Tottenham. Vel er Tottenham et drittlag, men jeg tror selv det drittlaget var bedre enn Bryne på den tiden... Så jeg tror ikke vi skal legge for mye vekt på resultater i sommertreningskamper mot engelske lag.
Legg ned hele klubben!

Bruiser

Engelske lag er oppskrytte, akkurat som med landslaget.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Nixon

Quote from: "Bruiser"Engelske lag er oppskrytte, akkurat som med landslaget.


Det samme kan vel sies om norske lag. Klubblag og landslag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vebo

Quote from: "Bruiser"Engelske lag er oppskrytte, akkurat som med landslaget.

Vel, jeg vil ikke si meg enig i at alle Engelske lag er oppskrytte, om man ser på CL statistikkene er det vel ingen tvil at toppen i England er med i toppen i Europa.
Tiocfaidh ár lá

Lurkin

På vårt beste så vil nok Brann ta flere klubber i Premier League, rent sportslig. Men over en hel sesong så er norske klubber altfor utrente.

Uansett, et fint kompliment dette. Det er kun indirekte forskjeller mellom et middels Championship-lag og et dårlig lag i Premier League.
Berømte Brann fra Bergen

Haugen2

Overgangene fra norsk fotball den siste tida understreker hvilket nivå vi (norsk fotball) ligger på:

Koren til WBA
Mifsud til Coventry
Hæstad til Wigan
Johnsen til Køln
Flo til Leeds

EvenSteven

"Brann-trener Mons Ivar Mjelde mener de beste lagene i Tippeligaen kunne hevdet seg på øverste nivå i England".

http://www.fxt.no/tippeligaen/brann/article897463.ece

Mr_Soma

Mjelde må stikke fingen i jorden...

abe78

Quote from: "Haugen2"Overgangene fra norsk fotball den siste tida understreker hvilket nivå vi (norsk fotball) ligger på:

Koren til WBA
Mifsud til Coventry
Hæstad til Wigan
Johnsen til Køln
Flo til Leeds


Du glemmer Carew her.. to stykker til PL (hæstad)
.og husk!

smaalanda

Quote from: "abe78"
Quote from: "Haugen2"Overgangene fra norsk fotball den siste tida understreker hvilket nivå vi (norsk fotball) ligger på:

Koren til WBA
Mifsud til Coventry
Hæstad til Wigan
Johnsen til Køln
Flo til Leeds


Du glemmer Carew her.. to stykker til PL (hæstad)



Overgang fra NORSK fotball til England. Og å regne Carew som en representant for tippeliganivået blir jo helt feil, er jo lenge siden han var med der.
KMO!!!

Bruiser

Quote from: "Haugen2"Overgangene fra norsk fotball den siste tida understreker hvilket nivå vi (norsk fotball) ligger på:

Koren til WBA
Mifsud til Coventry
Hæstad til Wigan
Johnsen til Køln
Flo til Leeds
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

jako

Må få trekke opp denne tråden her nå, når tom arrogante briter påstår at Brann holder Wankership standard midt i begynnelsen av pre-season.

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7000&postdays=0&postorder=asc&start=0
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Vi ser jo også hvilken standard engelske lag holder de gangene de kommer oppover hit i sin preseason. Brann-Birmingham 4-0.. Sparta Sarpsborg-Leeds 2-2.. Sandnes Ulf-Leeds 1-2 (Sandnes' ledermål signert Kjetil Norland)..

Nytteløst å måle kvalitet utifra treningskamper flere måneder unna den regulære sesongen. Om ikke annet må det jo være et dårlig signal overfor Championship-klubbene at nivået på ligaen sammenlignes med norske treningskamper på La Manga.

Haugen2

Quote from: "Bruiser"
Quote from: "Haugen2"Overgangene fra norsk fotball den siste tida understreker hvilket nivå vi (norsk fotball) ligger på:

Koren til WBA
Mifsud til Coventry
Hæstad til Wigan
Johnsen til Køln
Flo til Leeds

Er vel nettopp derfor dere anglofile følger med på engelsk fotball.


Jeg er så langt unna anglofil som man kan komme. Skjønner meg ikke på folk som setter engelske lag forran norske. Norske spillere som går til england håper jeg skal floppe, andre utenlandske land også for den del. Det kommer også på det samme om det er Brannspillere eller RBKspillere som går utenlands.

Bruiser

Quote from: "Haugen2"
Quote from: "Bruiser"
Quote from: "Haugen2"Overgangene fra norsk fotball den siste tida understreker hvilket nivå vi (norsk fotball) ligger på:

Koren til WBA
Mifsud til Coventry
Hæstad til Wigan
Johnsen til Køln
Flo til Leeds

Er vel nettopp derfor dere anglofile følger med på engelsk fotball.


Jeg er så langt unna anglofil som man kan komme. Skjønner meg ikke på folk som setter engelske lag forran norske. Norske spillere som går til england håper jeg skal floppe, andre utenlandske land også for den del. Det kommer også på det samme om det er Brannspillere eller RBKspillere som går utenlands.

Olof kan godt komme heim att med halen mellom beina for min del. Det som betyr noke er at Olof er for god for CH. Han hører heime i ein klubb som kan delta i Europa. Forhåpentligvis betyr frigivelsen av Miller at harmonien blomstrer og at vi tek eit skikkelig byks i Uefa-cupen i år, noke som forhåpentligvis fører til at Olof tek til vettet og forlater den egentlige bakgårdsligaen for å spele Europa-cup med oss.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Go Up