• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bakgrunnsbilde:

Started by Brann4ever90, February 02, 2007, 19:58:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann4ever90

Hallo, har laget et bakgrunnsbilde:




Forslag til forbedringer?
 Jaja, gull neste år #

Northside

hva med å putte inn noen bilder? var jo nesten ingenting der...

Finn bilde av spillere, fans, tifo eller noe annet som har med Brann å gjøre. Blir plutselig mye bedre.

Dorinda

Det var da grusomt tomt, og synes ikke turkis skrift har noe med Brann å gjøre.
Hm... Kjedelig, i grunnen.

Nightfox

K'en ser ut som en H. Og du burde kanskje ha med en logo. Og mye annet. Og jeg tviler på du kan Photoshop så det er vel egentlig bare å legge planen på hylla =/ sorry mac.

blahblah

Kjeder meg litt... så... Denne tok meg 5 min:



Full størrelse under.

http://img483.imageshack.us/img483/1535/bagrunnsz5.png

Endre


Nightfox

ble jo faen svimmel av å se på din blahblah :P

blahblah

Quote from: "Nightfox"ble jo faen svimmel av å se på din blahblah :P


Hehe ja, kanskje ikke det beste bakgrunnsbilde, var mer slik at jeg ville vise trådstarter noenlunde hvordan man skal ha det. :)

vebo

Quote from: "blahblah"
Quote from: "Nightfox"ble jo faen svimmel av å se på din blahblah :P


Hehe ja, kanskje ikke det beste bakgrunnsbilde, var mer slik at jeg ville vise trådstarter noenlunde hvordan man skal ha det. :)



Han drar og sammentrekker i det minste ikke bilder! Nr en regel innenfor bildebehanling er å holde inne shift i photoshop. Du bør bruke cropfunksjonen:) Logoene bør være i vektor grafikk og legges inn i Illustrator eller InDesign, da blir de ikke så pixlete.
Tiocfaidh ár lá

blahblah

Quote from: "vebo"
Quote from: "blahblah"
Quote from: "Nightfox"ble jo faen svimmel av å se på din blahblah :P


Hehe ja, kanskje ikke det beste bakgrunnsbilde, var mer slik at jeg ville vise trådstarter noenlunde hvordan man skal ha det. :)



Han drar og sammentrekker i det minste ikke bilder! Nr en regel innenfor bildebehanling er å holde inne shift i photoshop. Du bør bruke cropfunksjonen:) Logoene bør være i vektor grafikk og legges inn i Illustrator eller InDesign, da blir de ikke så pixlete.

Tja, jeg brukte paint. og skjønner heller ikke en shit av det du skriver der. (sikkert pga jeg aldri har brukt photoshop.) :)

Ellers tenker jeg på hvordan ett bakgrunnsbilde bør være, altså hvilke bilder og slikt.

Da mener jeg at det er greit med mer enn 2 bilder i selve helheten, foreksempel 2 stillige bilder av tribunen (med eventuelt tifo) og 2-3 bilder av foreks laget eller noen hovedspillere, og tilslutt logoen og noe som representerer byen bak laget, i dette tilfellet byvåpenet.

Mulig litt piss det jeg skriver, til mitt forsvar er jeg trøtt og jeg syk, da blir det slike slappe innlegg. :)

Silje Karina

Dette e ikkje akkurat bakgrunnsbilde, men gidde dåke å gå inn på www.piczo.com/supporter-av-brann og sei ka dåke meine om siden? eventuelt forandringer?? Tar gjerne i mot tips! :) (om dåke kan skrive i shoutbox'en som ligger der, ville eg satt pris på det!)

på forhånd, takk
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

fettnok

er vel en 5-6 spillere der som ikke spiller for brann lenger, men ellers en ordentlig koselig side.
ette går aaaaaldri bra!

Silje Karina

Quote from: "fettnok"er vel en 5-6 spillere der som ikke spiller for brann lenger, men ellers en ordentlig koselig side.


Takk skal du ha:) skal ordne på det.
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

Dorinda

Quote from: "Silje Karina"Dette e ikkje akkurat bakgrunnsbilde, men gidde dåke å gå inn på www.piczo.com/supporter-av-brann og sei ka dåke meine om siden? eventuelt forandringer?? Tar gjerne i mot tips! :) (om dåke kan skrive i shoutbox'en som ligger der, ville eg satt pris på det!)

på forhånd, takk


Det eneste jeg har å pirke på er at menyen var irriterende liten. Fikk ikke helt oversikt over de forskjellige sidene.

nyhammeroivind

Quote from: Dorinda
Quote from: "Silje Karina"Dette e ikkje akkurat bakgrunnsbilde, men gidde dåke å gå inn på www.piczo.com/supporter-av-brann og sei ka dåke meine om siden? eventuelt forandringer?? Tar gjerne i mot tips! :) (om dåke kan skrive i shoutbox'en som ligger der, ville eg satt pris på det!)

på forhånd, takk


Sitatet til Sæternes på venstre side er feil.
Det var Ragnvald Soma som uttalte seg om det såkalte "uføre."

Silje Karina

takker for alle tilbakemeldinger, og setter stor pris på flere.
2.10.07 - ny nasjonaldag
.:Vi svikter ALDRI:.

2rB

Quote from: "vebo"(...)
Logoene bør være i vektor grafikk og legges inn i Illustrator eller InDesign, da blir de ikke så pixlete.


Er det ikkje litt unødvendig å bruke ein vektorbasert logo til eit bakgrunnsbilde (som ikkje kan vere vektorisert) ?
(så sant man har ein rastert logo som er av god nok kvalitet)

Alt til sitt bruk...
Er INGEN grunn til at noen her inne skal trenge å lære seg Illustrator / InDesign for å lage eit bakgrunnsbilde.

MEN - er enig med at det er fy, fy å skalere bilder uproporsjonalt...

EDIT:
Bakgrunnsbilder på Brann.no
Bakgrunnsbilder på Bataljonen.no

vebo

Quote from: "2rB"
Quote from: "vebo"(...)
Logoene bør være i vektor grafikk og legges inn i Illustrator eller InDesign, da blir de ikke så pixlete.


Er det ikkje litt unødvendig å bruke ein vektorbasert logo til eit bakgrunnsbilde (som ikkje kan vere vektorisert) ?
(så sant man har ein rastert logo som er av god nok kvalitet)

Alt til sitt bruk...
Er INGEN grunn til at noen her inne skal trenge å lære seg Illustrator / InDesign for å lage eit bakgrunnsbilde.

MEN - er enig med at det er fy, fy å skalere bilder uproporsjonalt...

EDIT:
Bakgrunnsbilder på Brann.no
Bakgrunnsbilder på Bataljonen.no



Helt sant, men om man tar inn en vektorlogo i photoshop kan man jo også gjøre den til et høyoppløselig pixel-element. Poenget mitt var vel bare at en ikke bør klage på andres bilder, for så å legge inn noe så lite forseggjort :)

Ingen grunn til at noen trenger lære seg Indesign, men det er heller ikke tvil om at det er det riktige programmet (om man ser bort fra quark) til layout. Photoshop er og blir et bilderedigeringsprogram, Illustrator et tegneprogram, og Indesign et layout og ferdiggjøringsverktøy. Selv om man har lagfsfunksjoner og skrivefunksoner også i Photoshop.
Tiocfaidh ár lá

kabelmann

Alt er relativt. Jeg har ennå til gode å høre om noen designe eksempelvis en webside i Indesign. For skjermbaserte medium er det helt kurrant å bruke Photoshop til layout. For trykk derimot kunne det ikke falle meg inn å bruke noe annet enn Indesign.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Nå kan man vel ikke lage websider i noen av disse programmene, så det må jeg si meg enig i. Og om du tenkter på elementer som jpg, gif osv så er jeg enig i at photshop er riktig verktøy. Hva man definerer bakgrunnsbilder som er vel en annen sak. webdesign er det hvertfall ikke. Men alle har vel sine metoder, jeg har mine i min jobb..
Tiocfaidh ár lá

2rB


Forza

Måtte lage en jeg også.
En helt enkel en, 10min å lage.

Marek

Kan ikke noen av dere klonke hodene sammen og lage en skjermsparer?
ons Ivar skal hem...

kabelmann

Dette blir jo etterhvert så off-topic som det kan bli, men bare for å ha sagt det; selve designet av et nettsted gjør jeg i Photoshop. HTML/CSS gjøres selvfølgelig for hånd i et annet program.

Og neida, bakgrunnsbilder er ikke webdesign men det er skjermbasert og 72DPI. Samme hvor bra den vektoriserte grafikken ser ut i Indesign, ev. Illustrator, det ferdige resultatet blir ikke bedre enn om du importerer vektorgrafikken i Photoshop.

Et bakgrunnsbilde hadde jeg utvilsomt gjort i Photoshop, gjerne med elementer laget i Illustrator.

Andre ville kanskje gjort det annerledes i sin jobb, men sånn gjør altså jeg det i min jobb ;)

PS! Beklager hvis dette fremstår som belærende på noen måte, tror i grunnen ikke det er noe her som dere ikke vet fra før.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Quote from: "kabelmann"Dette blir jo etterhvert så off-topic som det kan bli, men bare for å ha sagt det; selve designet av et nettsted gjør jeg i Photoshop. HTML/CSS gjøres selvfølgelig for hånd i et annet program.

Og neida, bakgrunnsbilder er ikke webdesign men det er skjermbasert og 72DPI. Samme hvor bra den vektoriserte grafikken ser ut i Indesign, ev. Illustrator, det ferdige resultatet blir ikke bedre enn om du importerer vektorgrafikken i Photoshop.

Et bakgrunnsbilde hadde jeg utvilsomt gjort i Photoshop, gjerne med elementer laget i Illustrator.

Andre ville kanskje gjort det annerledes i sin jobb, men sånn gjør altså jeg det i min jobb ;)

PS! Beklager hvis dette fremstår som belærende på noen måte, tror i grunnen ikke det er noe her som dere ikke vet fra før.


Off-topic får så være:)

Det virker som hvertfall tre av oss er i samme yrke her:) Er selvfølgelig fullstendig klar over at det ikke blir bedre med vektor.

Jeg ville derimot gjort det omvendt. Brukt bilder fra photoshop og importert de i Illustrator. Har en stygg uvane med å omgå InDesign på enkle arbeid. Når jeg skisser websider bruker jeg også i Illustrator. Men det er jo bare slik jeg liker det, ikke fordi jeg synes Prhotoshop er passende, men fordi jeg setter pris på endre så mye på proposjonaliteter jeg vil, uten at bilder blir pixlete.

Forresten interessant å høre at man kan bruke InDesign til websider, skal testes så snart jeg får tid.

Så til slutt inn i topicen igjen. Vi kan seff diskutere mer teknikker i Adobe-pakken, men det passer vel gjerne ikke så bra i dette fora. Synes det er flott at mangen interesserer seg i design, både brann og bataljonen ligger langt bak mange andre klubber på det feltet. Anbefaler alle alikevel å ta i bruk Photoshop eller lignende programmer om dere skal lage bakgrunnsbilder. Paint er et særdeles dårlig alternativ.

Lykke til!
Tiocfaidh ár lá

kabelmann

Vi er nok stort sett enige. Og blir det mer fag/bransjerelatert nå så får vi heller flytte diskusjonen over på storedyret.com :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Mr_Soma

Tok meg noen minutter og satte sammen et bakgrunnsbilde med oppløsning på 1024x768, mens vi venter på at ting skal skje på La Manga.

http://imageshack.us][/URL]

Northside

Du har ikke link til orginal size? får bare opp imageshack siden når eg trykke på bildet.

:wink:

Mr_Soma

Høyreklikk, lagre bilde som ;)

Northside

Se der ja, flott den!
Den fonten du brukte på SK Brann kan fort stjeles og brukes på et banner :)

Her er forresten link til orginal link, i .jpg format så det ikke tar så lang tid å uploade.
http://img251.imageshack.us/my.php?image=brannflamesez3sn3.jpg][/URL]

dudo

Om det er lov å requeste her vil jeg gjerne ha noe i 1440x900! :-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


smaalanda

Quote from: "Mr_Soma"Tok meg noen minutter og satte sammen et bakgrunnsbilde med oppløsning på 1024x768, mens vi venter på at ting skal skje på La Manga.

http://imageshack.us][/URL]


Den var veldig stilig, uten for masse tull. Takker for ny bakrunn : >
KMO!!!

TrulsVikane

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Mr_Soma"Tok meg noen minutter og satte sammen et bakgrunnsbilde med oppløsning på 1024x768, mens vi venter på at ting skal skje på La Manga.

http://imageshack.us][/URL]


Den var veldig stilig, uten for masse tull. Takker for ny bakrunn : >

Stiller meg i samme kø, og takker! Bare til å forsette;)
kte lidenskap har et navn: BRANN

Mr_Soma

Quote from: "dudo"Om det er lov å requeste her vil jeg gjerne ha noe i 1440x900! :-)


http://imageshack.us][/URL]

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mr_Soma

Bare hyggelig... synes det ble for mye dill på de andre. Har noen flere liggende om det kan være ønskelig.

TrulsVikane

Quote from: "Mr_Soma"Bare hyggelig... synes det ble for mye dill på de andre. Har noen flere liggende om det kan være ønskelig.

Sleng de inn..kan jo være at noen syns de er drit kule..
kte lidenskap har et navn: BRANN

Fotballjent'n=)

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Mr_Soma"Bare hyggelig... synes det ble for mye dill på de andre. Har noen flere liggende om det kan være ønskelig.

Sleng de inn..kan jo være at noen syns de er drit kule..


Jepp, få se de også!:)
Forresten var den du har lagt inn veldig bra. Enkel og grei, uten for mye "drit" på.
ølv betyr ikke en skitt!:)

Mr_Soma

De andre bildene med variert "innhold" vil komme iløpet av dagen mest sannsynlig... om det er intr for det.

http://img211.imageshack.us/my.php?image=detskalskjevc0.png][/URL]

Northside


TrulsVikane

Hvordan får man et mindre bilde større i format?
kte lidenskap har et navn: BRANN

Mr_Soma

Strekker det? Oppløsningen blir jo uansett bare dårligere og dårligere.

Manx

Om det er noen som har noe fete bakgrunnsbilder liggende, eventuelt noen som er flink å lage, og legge de ut her, så er jeg evig takknemmelig..

Synes det er dårlig utvalg på brann.no, og begynner å bli lei de jeg har..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Go Up