• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Likte de tre første linjene, men den fjerde blir bom både taktmessig og logisk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Quote from: kabelmann on October 05, 2009, 10:50:10 AM
Likte de tre første linjene, men den fjerde blir bom både taktmessig og logisk.

Enig.  Rasket saman på 1 minutt i håp om at andre kan kome med gode justeringar.
tenkte også i eit tidel på denne som 4. linje:
sparket bare fyren ned.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Larsi Ã?en

Pungsvisj

Spillerne først, så resten av stadioen.. det hadde vært artig..
Opp med det flagget!

Markmus

Hva i alle dager er det de skriker egentlig?
Ka du ve?

BrannSupporter

Quote from: Markmus on October 24, 2009, 15:49:16 PM
Hva i alle dager er det de skriker egentlig?

Aner ikke, men Riisnes hadde en forklaring på dette ropets opprinnelse. Men i farten har jeg glemt hva det var. Noen som husker?

Yes!wehavenobananas

Hva med:

Vi er fra byen mellom de syv fjell
og Brann varter alltid opp med bedritent spæll
og en påtatt lidenskap som ikke fenger
Klubben som grisker til seg alle våre penger
Jeg tror ikke at jeg gidder dette her lenger


Til en eller annen melodi..

Northside

Fritt kopiert fra Barten:

Mel: Gulle ska hem

Produktet må dø
Produktet må døøøøøø
Alle vet det
Produktet må dø

Northside

Gratis staddabrus på første personen som kommer opp med en genial sang som omhandler overbetalte spillere og prestasjon/innsats.

Fyr løs!

gunnar

Quote from: BrannSupporter on October 25, 2009, 01:57:09 AM
Quote from: Markmus on October 24, 2009, 15:49:16 PM
Hva i alle dager er det de skriker egentlig?

Aner ikke, men Riisnes hadde en forklaring på dette ropets opprinnelse. Men i farten har jeg glemt hva det var. Noen som husker?
http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=201202&progId=327703
Oppstod visstnok på 70-tallet da Terje Rolland, Pølle etc spilte. Skjønner derimot ikke hva de sier, men det høres ikke norsk ut.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

thesevs

Quote from: Northside on October 26, 2009, 11:13:28 AM
Gratis staddabrus på første personen som kommer opp med en genial sang som omhandler overbetalte spillere og prestasjon/innsats.

Fyr løs!


Greit med en protest mot ledelsen i klubben, men jeg håper vi ikke fokuserer altfor mye på dette før RBK-kampen. Vi må heller forberede oss på at dunka-dunk-gjengen kommer... og de skal dunke hardt og lenge.. og rope noe om "schjampijons liiiige" og "tradisjona"
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Quote from: Northside on October 26, 2009, 11:13:28 AM
Gratis staddabrus på første personen som kommer opp med en genial sang som omhandler overbetalte spillere og prestasjon/innsats.

Fyr løs!


HEEER kommar skattelistenn
OPP med humøret, min venn
Du spellar på Braaaann
og lønnes som *faan*
Og leeer i fra banken og hjem
(for ser du)
All lønnen må du jo ha
For at du skal spelle så bra
Med-tversoverpasning-i-hytt-og-i-vær
Tar-vi-ett-poeng-her-tar-vi-ett-poeng-der
Og hei og diditt, og hei og diditt, og hei!!
GÃ¥ av.

Markmus

"Nei det lignar ingen bergensgutt å være blakk, å være blakk,
å nei, å nei..."

? ;)
Ka du ve?

Chris*

Skamløst klippet fra Barten:

Mel: Volare

Produktet åhåh.
Produktet åååhååhh
No kjører vi oss opp,
på brød og ostepop.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Spelaren

Quote from: Markmus on October 26, 2009, 12:41:58 PM
"Nei det lignar ingen bergensgutt å være blakk, å være blakk,
å nei, å nei..."

? ;)

...
Nei det lignar ingen bergensgutt å være blakk, å være blakk, å nei...
I motgang, drittgang, utgang, nedgang kanossergang
Er du så god som han Niang
Nei det lignar ingen bergensgutt å være blakk, å være blakk, å nei
(for ser du)
GÃ¥ av.

blobby winters

Vi trenger en bra sang for Diego Guastavino og mitt forslag er sangen fra et band som het Pilot. Sangen er:
"Oh oh oh it's magic, you know....". Den er også populær nå pga Disney Channel og Selena Gomez.


Pilot - oh oh oh its magic + LYRICS

Denne ble sunget av Celtic fans på 70 tallet.
"Oh oh oh it's magic, you know... Gonnae be 3 in a row"


Det er dessverre usannsynlig at vi vinner gull 3 år på rad, men denne sangen passer utmerket bra til Diego Guastavino...
For oss synger vi:
"Oh oh oh he's magic, you know... Di-ego-Gu-as-ta-vin-jo"



Spelaren

Vel, blir det brus på meg?
GÃ¥ av.

1908

Kanskje en bolle til meg?

Det skal synges på Norsk/Bergensk :)

thesevs

Ikke et direkte forslag, men tips til dem som vil høre litt bergenssanger:

http://www.bt.no/kultur/musikk/article957126.ece
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Larsi Ã?en

Sony Ericsson Satio Commercial
Hoppe sangen alle har ønske seg, eller, noen har ønsket seg XD Men det er bare melodi da.. Så finn på noe a :>
Opp med det flagget!

dudo

Seriøst, er du en slags dobbeltagent?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Larsi Ã?en

:S Det er glad sang da ! du må innrømme at den e cool
Opp med det flagget!

millermania

November 27, 2009, 10:31:32 AM #821 Last Edit: November 27, 2009, 10:33:49 AM by millermania
Hvorfor ikke bare synge denne som den er?

http://images.bt.no/gfx/mediamix/flash/?id=13#/27,129

kabelmann

Hva med noen sanger som handler om Brann?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Onside !!!

Quote from: kabelmann on November 27, 2009, 12:11:00 PM
Hva med noen sanger som handler om Brann?


Så lenge sangene handler om Brann eller Bergen så er det strålende :) Vi er tross alt fra Republikken Bergen !

kabelmann

Altså... sitte på Stadion og synge om jenter fra Bergen? Ikke at jeg har noe i mot jenter, men her er relevansen nærmest ikke-eksisterende. En kunne like gjerne snurret igang Børs Cafe med Di Derre (?).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Onside !!!

Quote from: kabelmann on November 27, 2009, 13:55:20 PM
Altså... sitte på Stadion og synge om jenter fra Bergen? Ikke at jeg har noe i mot jenter, men her er relevansen nærmest ikke-eksisterende. En kunne like gjerne snurret igang Børs Cafe med Di Derre (?).


Sitte? Du skal ikke sitte å synge på stadion kjære deg ;p
Relevansen på BMO sangen og Brann då? Den handler jo om byen og Bergensgutter, altså like mye relevanse.

kabelmann

Quote from: Onside !!! on November 29, 2009, 11:57:30 AM
Quote from: kabelmann on November 27, 2009, 13:55:20 PM
Altså... sitte på Stadion og synge om jenter fra Bergen? Ikke at jeg har noe i mot jenter, men her er relevansen nærmest ikke-eksisterende. En kunne like gjerne snurret igang Børs Cafe med Di Derre (?).


Sitte? Du skal ikke sitte å synge på stadion kjære deg ;p
Relevansen på BMO sangen og Brann då? Den handler jo om byen og Bergensgutter, altså like mye relevanse.


Vel, jeg er vel en av få som ikke har latt meg begeistre så veldig av BMO på stadion.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TheRock

Denne sangen her handler jo utelukkende om hvordan jenter fra Bergen er... Bare tittelen "Her kommer Bergen igjen" skulle vel tilsi at vi ikke synger om gutter fra Bergen, men om oss selv og byen vår.

Larsi Ã?en

Nytt vekselsrop... "Bataljon siden" sier S   , K   , sÃ¥ sier resten  av stadion: B             "Bataljon siden" igjen : Sports klubben,         resten av stadion igjen : BRANN..

dere vil vel ikke ha det, men ingen andre som kommer med forslag. siste innlegg var vel i november, og det var ikke et forslag engang..         
Opp med det flagget!

skuteviken

Quote from: Larsi Ã?en on January 16, 2010, 17:43:23 PM
Nytt vekselsrop... "Bataljon siden" sier S   , K   , sÃ¥ sier resten  av stadion: B             "Bataljon siden" igjen : Sports klubben,         resten av stadion igjen : BRANN..

dere vil vel ikke ha det, men ingen andre som kommer med forslag. siste innlegg var vel i november, og det var ikke et forslag engang..         


Ej Be Kå! Sorry ass, du viser iallefall god innsikt når du sier at folk ikke syns det er bra ;)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Vizitery


Northside

Hva med melodien Napoli-fansen brukte på Diego Maradona?

Hinchada del Napoli

Bonaventura

Satt på flyet fra Republikken til Oslo i kveld, og tenkte at 'winter wonderland' er lite brukt som melodi hos oss. Første som falt meg inn er:

"(Det) fins bare en Erik Mjelde,
bare en Erik Mjelde,
Han elsker sitt land,
e tilbake i Brann,
Republikken e det eneste for han".

Ble gjort oppmerksom på at Mjelde har fått 'han har komt hem' til three lions som en sterk kandidat allerede, så lurer på om denne kan gjøres litt internasjonal og til Rudy?

"There's only one Rudolph Austin,
Only one Rudolph Austin,
Jamaica og Brann,
Han takler som fa'an,
Walking in an Austin wonderland".

Generelt fan av melodien, som dere skjønner :)

Klaus_Brann

Likte den første veldig godt!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Det er jo heilt utruleg at me ikkje klarte å innføra den når me hadde ein mann med det perfekte namnet for songen; Robbie Winters...

dudo

Linkin Park Numb Lyrics

Numb med Linkin Park. Hva med å lage en tekst på refrenget (fra 0:52 i videoen), a la:

Vi e SK Brann
landets nummer én
SK Brann
Vi e suveren

Teksten kan helt klart jobbes med, for å si det forsiktig, men jeg innbiller meg at melodien kan funke. Som vekselrop hadde den vært helt suveren, men det tviler jeg vi får til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Quote from: dudo on February 23, 2010, 19:15:01 PM

Vi e SK Brann
landets nummer én
SK Brann
Vi e suveren

Teksten kan helt klart jobbes med, for å si det forsiktig, men jeg innbiller meg at melodien kan funke. Som vekselrop hadde den vært helt suveren, men det tviler jeg vi får til.


Dream Theater - Octavarium

Tja, kva med heller å bruke partiet ca 19 min og 30 sek uti denne her perlen i stedet? :p
Litt tekstforandring må kanskje til ;) .
GÃ¥ av.

Larsi Ã?en

nice ^^   Hører jeg den pÃ¥ tv nÃ¥r det er Haugesund kamp ? :>       
Opp med det flagget!

vivamusica

Quote from: Bonaventura on February 22, 2010, 00:25:03 AM
Satt på flyet fra Republikken til Oslo i kveld, og tenkte at 'winter wonderland' er lite brukt som melodi hos oss. Første som falt meg inn er:

"(Det) fins bare en Erik Mjelde,
bare en Erik Mjelde,
Han elsker sitt land,
e tilbake i Brann,
Republikken e det eneste for han".



Sangen er jo brukt på Kjell Tennfjord :-)
Det e bare en Kjell Tennfjord
en Kjell Tennfjord
Vi synger en sang om vår tjener i Brann
mens vi lever i Tennfjords drømmeland (ca slik tror jeg)
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

vebo

For ikke å snakke om at dette var Robbie sin sang?
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: dudo on February 23, 2010, 19:15:01 PM
Linkin Park Numb Lyrics

Numb med Linkin Park. Hva med å lage en tekst på refrenget (fra 0:52 i videoen), a la:

Vi e SK Brann
landets nummer én
SK Brann
Vi e suveren

Teksten kan helt klart jobbes med, for å si det forsiktig, men jeg innbiller meg at melodien kan funke. Som vekselrop hadde den vært helt suveren, men det tviler jeg vi får til.


Veldig bra forslag. Vet ikke hvor bra det hadde funket som vekselrop i og med at melodien gjør at teksten glir over i hverandre, men at det kan funke som en vanlig sang på Hansa er det liten tvil om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

AndreasNV

Jeg har sett før at det ikke pleier å slå an: å lansere nye sanger uten tekst, eller i denne tråden i det hele tatt. Men det går vel kjapt å foreslå noe likevel.
Jeg la merke til at når Rudy gjorde bra ting mot fkh, så ble det en halvhjertet Rodolph Austin, klapp, klapp, klapp ... Det har vært diskutert før, og gutten fortjener en skikkelig sang.

Gary Nevilles sang har en fin melodi (http://www.youtube.com/watch?v=ZgMpgw6_LUo), so bør klinge bra med "RUDY AUSTIN" til slutt.
Jeg bør kanskje komme med et forslag likevel, for å sette ting i gang. Det første jeg kommer på, er:

Takler hardt og takler rent,
takler rent, takler rent.
Takler hardt og takler rent,
Rudy Austin.

For defensivt rettet?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

olpi

March 15, 2010, 10:37:50 AM #844 Last Edit: March 25, 2010, 10:18:21 AM by olpi

dudo

Quote from: olpi on March 15, 2010, 10:37:50 AM
Melodien er selvsagt
http://www.youtube.com/watch?v=95Vns7WohBU&eurl=https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,8527.0.html


Som er Anarchy in the UK, av Sex Pistols. Sånn for dem av oss som liker å gjøre det på gamlemåten.

Ellers ville jeg endret "for lengst siden" til "for lengst blitt". Og hva pokker er FBiiiii? Ellers har jeg ingen tvil om at denne kunne blitt en schlæger på øvre Z, men den kommer aldri til å bli godtatt av massene. Som seg hør og bør med en slik sang, forsåvidt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Melodien vart el forsøkt innført i fjor, men aldri nokon suksess.

olpi

Den vanlige versjonen, som sikkert ligger før i denne tråden, runger med ujevne mellomrom på Z.

Klaus_Brann

Det er vel en stund siden den har "runget" på Z, hvis den noen gang har det.
Men det er en fet sang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Mener folk at Brann er mer kommersielle enn andre klubber? Vi får ikke 80-tallet tilbake, med mindre vi justerer ambisjonsnivået til å være 2.divisjon.
Legg ned hele klubben!

Go Up