• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Du sier noe der. Er nok sanger som muligens må skrives om i år ;)

Fikk ikke ditt forslag til å stemme helt med melodeien. "Vi har vunnet serien i år" passer, men vet ikke helt hva jeg synes om det.
Ka du ve?

Nuen

ingen sanger som må omskrives nei. det blir bare kaos og det ender opp med at ingen får med hva vi sier. når vi først har en sang som alle kan hvorfor begynne fikse på den når vi har vunnet gull i år? vi vant jo gullet i 1963 uansett!
2.10.2007

B.B.

Ser at enkelte har begynt å tukle med "Gullet skal hem" sangen.
Vil fraråde på det sterkeste å kødde med den sangen no. Den e nesten blitt som en merkevare. Media adopterte den med en gang, alle har logge merke til det. Greit med en Europa variant, men ikkje bytt ut med Gullet kom hem... etc.

Neste sesong kan vi gå igang på ny frisk.... "Gullet ska hem" fra første serierunde. Blir ikkje bedre enn det.

Syns også "Berømte Brann fra Bergen" kan beholdes som han e. Gjør ingenting om vi fortsetter å synge om 63. Sangen e jo sykt bra. Flere andre har adobtert melodien. Hvis vi lar den ligge går det noen år, den tas frem igjen, plutselig står kanaris der og påstår vi har rappet deres sang... Bare å kjøre på med faen gjør vi det som i 1963 langt inn i evigheten.

Så kan vi heller lage nye sanger om 2007, Gullet som endelig kom hem, etc.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!


weirus

SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Charmless Man

Ny enkel og grei sang:

Mel: Daydream believer

"Bergen by og Braann
vi synger alle mann
for det, beste laget i byen
og i, hele Norges laaand"

http://www.youtube.com/watch?v=kM6FnhaU0QY&mode=related&search=manchester%20man%20utd%20united%20away%20singing%20newcastle
Ladish on the Foot

olebrann3

altid alle mann med i sangene

Ricky

Regner med at vi benytter sjansen til å kjøre denne i kampen mot Viking:

(mel. Bergen til eg dør)
Nitten nitti-én...
Nitten nitti-én...
Lenge siden!
Lenge siden!
Nitten nitti-én!

The Boss

Quote from: "Ricky"Regner med at vi benytter sjansen til å kjøre denne i kampen mot Viking:

(mel. Bergen til eg dør)
Nitten nitti-én...
Nitten nitti-én...
Lenge siden!
Lenge siden!
Nitten nitti-én!


Nja.. gir meg bare assosiasjoner til noen fjortiser av noen viking fans som sto utenfor bortefeltet i stavanger å sang etter vi hadde tapt i år: "nitten seksitre, det e lenge siden det.."

Ricky

Nettopp, hele poenget er jo Viking-fansens fetish for 1963. De har flere rop og sanger om 1963 enn hva vi har.

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Nettopp, hele poenget er jo Viking-fansens fetish for 1963. De har flere rop og sanger om 1963 enn hva vi har.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Tjukk og feit og full og seriegull
Tjukk og feit og full og seriegull
Tjukk og feit og full
Tjukk og feit og full
Tjukk og feit og full og seriegull

:-D

(fått den på hjernen)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Christian

Quote from: "thesevs"Tjukk og feit og full og seriegull
Tjukk og feit og full og seriegull
Tjukk og feit og full
Tjukk og feit og full
Tjukk og feit og full og seriegull

:-D

(fått den på hjernen)


Høres ut som en kanari-sang...

vebo

Hvor kom denne sangen fra? Laget liv da.
Tiocfaidh ár lá

tr0Ndemann

En kompis av meg sa det var en på D som dro den i gang og fikk med seg hele gjengen utover kampen. Høres bra ut! :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Janki

Ble sunget i Lillestrøm sist helg... Men var bare et par karer...

Christian

Vi skal ikkje bare synge "Oa oa oa, seriegull" då? Det er jo enda enklere, minst like meningsløst og lager nok masse liv.

kabelmann

Manglet bare trommene. Tragisk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

thesevs

Quote from: "kabelmann"Manglet bare trommene. Tragisk.


sangene til Kanaris pleier jo normalt sett bare å inneholde 1 ord - enten LSK, Lillestrøm eller Forscha, etterfulgt av "la la la la" eller "åh åh åh".

Sangen skapte uansett liv... og den viser jo bare hvor romslig Brannsupporterene er når det kommer til slankehysteri o.l. Vi omfavner alle - tjukk, feit og full...og seriegull på avveie
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

olebrann3

forskjellen er at vi synger det når vi er full av glede og kanaris synger det samme faen om de ligger under 15-0

kabelmann

Nei, det er ingen forskjell på denne og en nesten hvilken som helst kanarisang, men samme kan det være. Jeg har ikke tenkt å sitte her og irritere meg over dette på en sådan dag. Jeg skal heller se om jeg klarer å konse litt om jobben, selv om jeg tviler sterkt på det - er jo snart UEFA-trekning.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


klysa

Quote from: "Christian"
Quote from: "thesevs"Tjukk og feit og full og seriegull
Tjukk og feit og full og seriegull
Tjukk og feit og full
Tjukk og feit og full
Tjukk og feit og full og seriegull

:-D

(fått den på hjernen)


Høres ut som en kanari-sang...


Herlig tekst på denne sangen!

tr0Ndemann

Bruker vi samme melodi på andre sanger også?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Rune felt F

Nå må NFF få seg en egen sang, på hater NFF sangen hørte eg mange som sang Azar sangen. Er en uheldig forveksling det der.

gitarbroiler

Gullet e heme:

melodi: Her kommer Ole Brum :-)

Her kommer SK Brann
(her kommer ole brum)

Og vi har vunnet gullet
(en liten bjørn i skogen)

Kom igjen alle mann
(lalalalala bom)

Og syng for SK Brann
(jeg heter ole brum)

Den kan faktisk synges om og om igjen, og med klapping uten at det skal forhaste sangen (mener nå jeg). Mulig teksten ikke er 100%, så hvis noen har noen endringer så fyr løs.

dudo

Nå må noen snart kjøpe noen nye CD-er til broileren her! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

gitarbroiler

Quote from: "dudo"Nå må noen snart kjøpe noen nye CD-er til broileren her! ;-)


Hehehehe... bare koker over av ideer om dagene når jeg hører på ungene spiller musikk. Uansett hvilken sang som kommer opp, så dukker det opp "brann" i hodet mitt. Lykkerus? tjaaa....  :lol:

Innlandsmax

Quote from: "Innlandsmax"


Forutsatt at Viking tar poeng fra Stabæk i morgen trekker jeg med umiddelbar virkning forslaget om å ha en "æda-bæda"-holdning til Viking. Tvert i mot: I et slikt tilfelle støtter jeg alle forslag om å hylle Viking under innmarsjen, og gjerne under kampen også. I motsatt fall blir det tidenes mest intense Brann-Viking-oppgjør, og sangforslaget mitt kan kun brukes (men da i så fall med enorm styrke) hvis Brann tar poeng i den kampen.

smaalanda

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "Innlandsmax"


Forutsatt at Viking tar poeng fra Stabæk i morgen trekker jeg med umiddelbar virkning forslaget om å ha en "æda-bæda"-holdning til Viking. Tvert i mot: I et slikt tilfelle støtter jeg alle forslag om å hylle Viking under innmarsjen, og gjerne under kampen også. I motsatt fall blir det tidenes mest intense Brann-Viking-oppgjør, og sangforslaget mitt kan kun brukes (men da i så fall med enorm styrke) hvis Brann tar poeng i den kampen.


Du vil faktisk gå så langt å hylle Viking? Nei takk, det holder eg meg jævli lang unna.
KMO!!!

krøvel vellevold

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "Innlandsmax"


Forutsatt at Viking tar poeng fra Stabæk i morgen trekker jeg med umiddelbar virkning forslaget om å ha en "æda-bæda"-holdning til Viking. Tvert i mot: I et slikt tilfelle støtter jeg alle forslag om å hylle Viking under innmarsjen, og gjerne under kampen også. I motsatt fall blir det tidenes mest intense Brann-Viking-oppgjør, og sangforslaget mitt kan kun brukes (men da i så fall med enorm styrke) hvis Brann tar poeng i den kampen.


Hvorfor skal vi hylle Viking? Ser ingen grunn til det! Viking har seg selv å tenke på. Et eventuelt Viking-poeng mot Stabæk kommer ikke som resultat av at de vil hjelpe oss. Den kommer som et resultat av at de har egeninteresse av å ta poeng mot dem! Hvis vi skal hylle Viking for å ta poeng fra Stabæk, burde vi invitert en masse andre lag også: Alle som har tatt poeng fra Stabæk, RBK, Viking, LSK, osv. Vi har mye å takke dem for også! Og tar vi ett poeng til, så var ikke Vikings hjelp nødvendig heller. Så jeg ser ingen grunn til å hylle dem på Stadion!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Så jeg ser ingen grunn til å hylle dem på Stadion!


Bombe!:)

Men jeg er helt enig!
Rød makt på Hansa

Nixon

Jeg ser i gårsdagens BT at sanggruppen er besluttet nedlagt. "Ansvarlig for Bataljonens sanggruppe", Christian Bøe kan stolt fortelle at det ikke var noen vits å bruke ressurser på sanggruppen fordi stemningen steg av seg selv.

Fiffig omskrivning av historien. Det er nå en ting. Og litt merkelig sett i lys av artikkelen i siste medlemsblad der det ikke var måte på fremdrifts- og handlingsplaner for sanggruppen.

Jeg er ikke så sikker på at dette er så smart. Selv i denne gullrusen bør man tenke på en fremtid uten gullkamper.
Rød makt på Hansa

paf

Quote from: "Nixon"Jeg ser i gårsdagens BT at sanggruppen er besluttet nedlagt. "Ansvarlig for Bataljonens sanggruppe",

Og link er her: http://www.bt.no/sport/gulletskahem/article431180.ece

Northside

Sanggruppen har vært en flause så og si hele sesongen. Skulle vært nedlagt for lenge siden. Kunne blitt bra, ble det ikke.

xTaTic

Personlig synes jeg tankene rundt denne sanggruppen er bra, men det stoppet dessverre med tanken.
Når man ser alle de godesangforslagene (og selvfølgelig en del dårlige) som ligger her på forummet etterhvert burde det være mulig å få organisert en utdeling på Frydenbø med en ny sangtekst hver hjemmekamp.
Sangene som er fengende og lett å pugge vil overleve, resten går i glemselen.

fettnok

alle høstens slagere har vel blitt innført helt uten hjelp av ark og sanggruppe så er sanggruppen noe vi trengte i det hele tatt?
ette går aaaaaldri bra!

xTaTic

Quote from: "fettnok"alle høstens slagere har vel blitt innført helt uten hjelp av ark og sanggruppe så er sanggruppen noe vi trengte i det hele tatt?

Joda, men det er også mange veldig bra sanger som ikke er inført pga. hver gang noen prøver å dra dem i gang så begynner "Gullet skal hem" etc fra andre siden og da er det ingen som får med seg teksten.

Northside

Største problemet vi egentlig har når det kommer til stemning er i motgang, ikke minst på bortebane.
Med tanke på antallet vi har vært på bortebane i år så er vi en av de som kommer dårligst ut stemningsmessig!

BrannSupporter

Quote from: "Northside"Største problemet vi egentlig har når det kommer til stemning er i motgang, ikke minst på bortebane.
Med tanke på antallet vi har vært på bortebane i år så er vi en av de som kommer dårligst ut stemningsmessig!


Vi er nok også de som reiser rundt med flest "type folk". Spesielt på kampene rundt Oslo-området er det en god del barnefamilier etc. I det fleste andre supportergrupperinger er det en mer eller mindre fast kjerne som drar rundt og aller fleste er menn i 20-30-årene.

I Drammen må vel være det stedet hvor det var mest skuffende. De slapp inn mange flere enn tillatt (1600 tillatt, vi var over 2000 i tillegg til mange på langsidene). Bortetribunen var riktignok elendig og nærmest uten helling. Stod du litt langt bak så du heller ikke hele banen. Til tross for fantastisk Brannspill i denne kampen var det vel ikke en eneste gang hvor alle sammen deltok i allsang og stemingen generelt var laber.

Janki

I Drammen må vel være det stedet hvor det var mest skuffende. De slapp inn mange flere enn tillatt (1600 tillatt, vi var over 2000 i tillegg til mange på langsidene). Bortetribunen var riktignok elendig og nærmest uten helling. Stod du litt langt bak så du heller ikke hele banen. Til tross for fantastisk Brannspill i denne kampen var det vel ikke en eneste gang hvor alle sammen deltok i allsang og stemingen generelt var laber.

Brann4

kordan e den rette melodien å tekst til sangen" seriegulløl seriegulløl seriegulløøl", er det bare det som blir sunget?

dudo

Er det "seriegullet" du tenker på?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

crm

Vi ler oss ihjel av hele Oslo
Vi ler oss ihjel av hele Trondheim
Seriegullet, seriegullet, seriegullet
Seriegullet, seriegullet, seriegullet
Seriegullet...

The Smiths - Panic: http://youtube.com/watch?v=9AlH2oYedfk
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

vebo

Også på melodien til en av tidenes største låter.
Tiocfaidh ár lá

Ikognoti

Seriegull - Vi ler oss i hjel
Seriegull - Vi ler oss i hjel
Oslo by - vi ler oss i hjel
Trondheim by - Vi ler oss i hjel

Seriegullet, seriegullet, seriegullet!
Seriegullet, seriegullet, seriegullet!
Seriegullet.

lillelam

Dette er en ny versjon av den gamle irske folkesangen The Fields Of Athenry (http://www.youtube.com/watch?v=YtQ6a8gA7qk) som senere ble gjort om av The Kop til The Fields Of Anfield Road (http://www.youtube.com/watch?v=mhYAvuHPgew&feature=related). Her er Brann-versjonen:

Iiimellom syv, mektige fjell
Bor vi som vet å feire seriegull (med Hansa-øl)
I for Brann og Bergen by
E vi trofast, stolte og kry
Det e lykke, her i Nordens Paradis

Manx

Den der kan lett runge over stadion, det er også en melodi som går rett inn i vår "stil" når det gjelder stemning.
Støtter den 100%!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!



Go Up