• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Kanskje ein UEFA-variant av "Vi e' berømte Brann"?

Vi e berømte Brann fra Bergen, vi tar UEFA'en år.
Ja visst faen gjør vi det, må du ha det inn med skje?
Mens vi ler av Rosenborg og Everton.


Eller kanskje ikkje?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: "osoerli"Kanskje ein UEFA-variant av "Vi e' berømte Brann"?

Vi e berømte Brann fra Bergen, vi tar UEFA'en år.
Ja visst faen gjør vi det, må du ha det inn med skje?
Mens vi ler av Rosenborg og Everton.


Eller kanskje ikkje?


Det hadde blitt et sykt rot. Noen hadde sunget den vanlige teksten, andre hadde sunget den nye. Like talentløst som de spm plutselig fant på at vi skulle synge at vi hater Hamburger SV, Dinamo Zagreb, Rennes og Basel, i stedet for Lillestrøm SK, Viking, VIF og Rosenborg Ballklubb. Skal man holde på å bytte tekst alt ettersom hvem vi spiller mot og hvem som måtte være i gruppe med oss, så blir det bare rot. Og forresten: Hvem faen er det som hater HSV, Dinamo, Rennes og Basel av oss?
Legg ned hele klubben!

Northside

Jepp, enig med krøvel. Blir akkurat som Tjukk og feit og full. Bare rot, hele stadion kommer aldri til å synge med og hvor mange er egentlig tjukk, feit og full?

krøvel vellevold

Quote from: "Northside"Jepp, enig med krøvel. Blir akkurat som Tjukk og feit og full. Bare rot, hele stadion kommer aldri til å synge med og hvor mange er egentlig tjukk, feit og full?


Du ble tydeligvis litt fornærmet for mitt forrige innlegg...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Northside"Jepp, enig med krøvel. Blir akkurat som Tjukk og feit og full. Bare rot, hele stadion kommer aldri til å synge med og hvor mange er egentlig tjukk, feit og full?


Du ble tydeligvis litt fornærmet for mitt forrige innlegg...


Jeg vil tro han bare betviler dine evner til å oppdage en god supportersang...;)
Men du hadde forøvrig rett denne gangen!
Rød makt på Hansa

DarkDog

"Se Njogu Demba-Nyrén, spellar som en konge..." osv...  :wink:
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

dudo

Tør jeg anbefale Marianne og Gullars' musikkbarnehage? Der var de flinke med takt og sånn, husker jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Eventuelt Rytme for dummies e.l. :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kararay

Quote from: "kabelmann"Eventuelt Rytme for dummies e.l. :)


Denne er å anbefale iflg en klansmann

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

tintin

synst hvertfall erlend h, burde fått seg en sang etterhvert... noen forslag?

tippetuppen

erlend hanstveit klapp klapp klapp holder i massevis... heller fler sanger om BERGEN
E det så nøye då

AndreasNV

Deeemba-Nyrén
Bergens nye supermann
Bergens nye supermann
Bergens nye supermann
(eller Branns nye..?)

melodi: (ikke mye til melodi, men de synger, i alle fall)
http://www.youtube.com/watch?v=-RxbcdN9vQU&feature=related

var det en tøff sang for vår nyeste gambier? eller er det teit å videreføre sanger på samme måte som draktnummer..? slemt mot Super-Ray???
har høye håp for ham!!! sjekk ut Brannforumet for flere YouTube-linker... liker ikke å pepre forumet med links, men www.dembanyren.com
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

olebrann3

var vel ny rekord for ny sang

Fez

Kom over en kommentar på en av artiklene til BT som var litt småmorsom.

Her er en sang som kan passe om Demba.
Ikke den
Ikke den
Men Demba

DarkDog

Quote from: "DarkDog""Se Njogu Demba-Nyrén, spellar som en konge..." osv...  :wink:


Quote from: "dudo"Tør jeg anbefale Marianne og Gullars' musikkbarnehage? Der var de flinke med takt og sånn, husker jeg.


QuoteIroni
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Ironi er et bevisst uttrykk for flertydighet, for eksempel ved at man sier en ting, men mener noe annet.

Ironi er en form for uttrykk hvor en underforstått mening er skjult eller motsier utrykkets bokstavelige mening. Ironi involverer forståelsen av at tingene ikke er hva de sies at de er eller hva de synes å være. Ironi er en form for innforstått manglende forbindelse mellom de faktiske ordene og den underliggende mening.

Ironi som ord kommer fra gresk είρωνεία (eironeia), forstillelse eller hyklerisk uvitenhet (en teknikk som ofte ble benyttet av den greske filosofen Sokrates, se nedenfor), fra είρων (eiron), den som spør later som han er naiv, og είρειν er også et radikalt verb av det gresk «å snakke». Verbet είρειν (eirein) selv kommer sannsynligvis fra det indo-europiske roten *wer- i betydningen å si.


Typer ironi
Retorisk ironi brukes ved å uttrykke et forhold med ord som betegner dens motsetning. «Dette er sannelig et nydelig vær», mens det egentlig er uvær og full storm.
Skjebnens ironi kan også uttrykkes uten ord hvis de rådende omstendigheter dementerer forventningene.
Sokratisk ironi er måten man som spørsmålstiller gir uttrykk for en forstilt uvitenhet (naivitet), i det som Sokrates selv kalte en «jordmorsteknikk» for å avsløre og vise frem dens andres svake posisjon eller til å oppgi sin innbilt viten og bli «forløst» til den sanne innsikt.
Romantisk ironi er når dikteren skaper en illusjon og deretter bryter den bevisst.
Tragisk ironi er når en person i en tragedie sier replikker som har dobbelt bunn, en for personen selv og en annen for tilhøreren og publikum. Publikum forberedes gjennom tidligere replikker og uttalelser slik at ens egentlige meninger allerede er kjent. Tonefall og kroppsspråk bidrar sterkt til gjenkjennelsen av ironi.
Romersk ironi ble benyttet ved offentlige taler og i retorikk hvor ordene hadde den motsatte mening eller hensikt. William Shakespeare etterlignet romersk ironi i sitt teaterstykke Julius Cæsar hvor han lar Marcus Antonius si «Venner, romere, landsmenn, lån meg deres ører! Jeg er kommet for å begrave Cæsar, ikke for å prise ham.» I den påfølgende monologen benyttes ironi som glorifisert Julius Cæsar mens Antonius velger ord som tilsynelatende synes å støtte snikmorderne, mens egentlig er det motsatte sannheten.
Komisk ironi finnes i lag i Jane Austins romaner, eksempelvis i Stolthet og fordom som åpner med en nær matematisk postulat: «Det er universielt anerkjent at en ugift, formuende mann må ha behov for en hustru.» I den påfølgende scenen forrådes postulatet: «En rik ung mann som har flyttet til nabolaget har ikke kommet for å finne seg en hustru.» Rett etter blir det opplagt at Austin mener det motsatte, kvinner eller deres mødre må alltid ha behov for eller være desperat på jakt etter en ektemann. Ironien utdypes at fortellingen fremmer hans romanse og ender i et dobbelt bryllup.

Ironi i dag



" :wink: "  er ofte et tegn på at det ting blir skrevet spøkefullt...
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

dudo

Til mitt forsvar: sjekk tidspunktet innlegget mitt ble skrevet. Jeg fikk rett og slett ikke med meg winket ditt. ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

AndreasNV

"Deeemba-Nyrén
Bergens nye supermann
Bergens nye supermann
Bergens nye supermann
(eller Branns nye..?)"

Quote from: "olebrann3"var vel ny rekord for ny sang


hehe, ja, skrev vel bare teksten i tilfelle noen (som meg selv) var usikker på hva de brisne danskene sa... tror vi kan gjøre den bedre :P
dessuten funker den bra i forhold til at vi faktisk får en ny supermann (all respekt til Ray27)
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

DarkDog

Quote from: "dudo"Til mitt forsvar: sjekk tidspunktet innlegget mitt ble skrevet. Jeg fikk rett og slett ikke med meg winket ditt. ;-p


6:25am, ja... På tide å legge seg, då...   :lol:

Men nok off-topic preik,no
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

stian_kniksen

Står også på den andre sang forslag linken, men fikk ikke så altfor mye tilbake meldinger så prøver her..

Melodi: que sera, sera (synges mye i Fa cup kampene i England)

Forslag til sang:

Vi Den 12 mann
Vi som elsker Brann
Vi e fra Bergen by
Og vi e stolt og kry

"Ekte sangen"
Que sera, sera,
Whatever will be, will be,
We're going to Wembley,
Que sera, sera.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman.

Homer Simpson

tintin

Quote from: "tippetuppen"erlend hanstveit klapp klapp klapp holder i massevis... heller fler sanger om BERGEN


ikkje enig i d hele tatt, gutten trenger egen sang! forslag: svante sangen;

erlen hanstveit, han ofrer alt for brann, erlend, erlend, erlend ha-a-nstveit

tippetuppen

lykke til med det.. men neitakk.. gjentagelser av melodier e bare tull....  min personlige mening..

men å lage sang til en spiller som mest sannsynlig forsvinner om ikkje så lenge forstår eg ikkje noe av...
E det så nøye då

dudo

Erlend går da til stadighet ut og sier at han vil bli i Brann, samtidig som at Wolves har begynt å se på andre spillere. Er det noen som fortjener en skikkelig sang nå er det klubbspilleren over alle. Helvete heller, han takket nei til ManU i sin tid! Hyll Hanstveit!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tippetuppen

trenger en sang eg å.. trofast i alle år mot brann.. takket nei til manu eg å x antall ganger :P

men skal den fyren få egen sang så lag en egen sang til han. Ikkje noe "svantesang" eller andre tidligere brukte sanger
E det så nøye då

tintin

Quote from: "tippetuppen"trenger en sang eg å.. trofast i alle år mot brann.. takket nei til manu eg å x antall ganger :P

men skal den fyren få egen sang så lag en egen sang til han. Ikkje noe "svantesang" eller andre tidligere brukte sanger


så då må vi egentlig lage en helt ny melodi i følge deg? alle supporter sangene våre er jo "gamle" sanger, noen kommer igjen, andre fra andre klubber...

Exim

Quote from: "tippetuppen"erlend hanstveit klapp klapp klapp holder i massevis... heller fler sanger om BERGEN


Hvorfor skal vi ha så mange flere om Bergen? Er det liksom byen vi promoterer? Eller støtter vi faktisk laget? Greit nok at det e Brann fra Bergen By, men trenger vel ikke rette sangene mot Bergen generelt.

tippetuppen

Quote from: "Exim"
Quote from: "tippetuppen"erlend hanstveit klapp klapp klapp holder i massevis... heller fler sanger om BERGEN


Hvorfor skal vi ha så mange flere om Bergen? Er det liksom byen vi promoterer? Eller støtter vi faktisk laget? Greit nok at det e Brann fra Bergen By, men trenger vel ikke rette sangene mot Bergen generelt.


hvorfor lage sanger til folk du vet kommer til å svikte klubben en eller annen gang..
E det så nøye då

tippetuppen

Quote from: "tintin"
Quote from: "tippetuppen"trenger en sang eg å.. trofast i alle år mot brann.. takket nei til manu eg å x antall ganger :P

men skal den fyren få egen sang så lag en egen sang til han. Ikkje noe "svantesang" eller andre tidligere brukte sanger


så då må vi egentlig lage en helt ny melodi i følge deg? alle supporter sangene våre er jo "gamle" sanger, noen kommer igjen, andre fra andre klubber...


ifølge meg??  eg liker ikkje at sanger som e brukt på tidligere spillere blir brukt på ny.. bare kaos...
E det så nøye då

HeiaBrann!

Quote from: "tippetuppen"
Quote from: "tintin"
Quote from: "tippetuppen"trenger en sang eg å.. trofast i alle år mot brann.. takket nei til manu eg å x antall ganger :P

men skal den fyren få egen sang så lag en egen sang til han. Ikkje noe "svantesang" eller andre tidligere brukte sanger


så då må vi egentlig lage en helt ny melodi i følge deg? alle supporter sangene våre er jo "gamle" sanger, noen kommer igjen, andre fra andre klubber...


ifølge meg??  eg liker ikkje at sanger som e brukt på tidligere spillere blir brukt på ny.. bare kaos...

Enig... Dersom en spiller skal ha en ny sang, bør det være en my sang og...

tintin

kan godt lage en ny sang, var bare et forslag fra min side, men mener uansett erlend bør ha sang, då kan ingen spillere ha sang i dine øyne då tippetuppen?! alle spillerne "svikter" vel klubben i dine øyne, går hanstveit til wolves, svikter han ikkje laget i mine øyne, men pr idag er det ingenting som tyder på at han svikter. er en lojal og trofast  sliter, som bør verdsettes mer i mine øyne, haugen ble jo hyllet for sin lojalitet når han dro til tromsø, hanstveit har vært MYE mer lojal i mange flere år. Ingen syting og klaging fra han heller. Og sist men ikkje minst er han lokal, og det må da vel telle litt i disse dager...

Tullpip


Myterious dr X

Kanskje "hodet skulder kne og tå"?

Noe ala:
Erlend Hanstveit er vår mann, er vår mann!
Erlend Hanstveit spille kan, spille kan!
Header, takler, sprinter dagen lang,
Erlend Hanstveit er vår mann, er vår mann!
Dr X

dudo

Det første som faller meg inn er at han ikke kan sprinte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Syns den var bra jeg, absolutt en spiller som fortjener en skikkelig sang i hvertfall. Kunne evt. byttet 3.linjen ut med: kjemper, vinner for vårt kjære Brann. Hørtes det bra ut?  Tror denne kunne runget bra. Men så var det veien fra ide til praksis da  :wink:

Vi trenger enkle sanger med populære melodier. De færreste på Stadion husker lange tekster med melodier de er usikre på.

Myterious dr X

Quote from: "dudo"Det første som faller meg inn er at han ikke kan sprinte.


Nei det er det som er problemet. Han får vel lære seg det nå som vi synger at han kan det!  :D

Men Seriøst:
Teksten var bare helt tilfeldig for å gi dere en ide.
Dr X

olebrann3

Erlend Hanstveit er vår mann, er vår mann!
Sloss med Mjelde vis han kan, vis han kan
Header, takler, sprinter dagen lang,
Erlend Hanstveit er vår mann, er vår mann!

dudo

Da vil jeg heller ha

"Header, takler, sprinter dann og vann" ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tippetuppen

hvorfor ikke gi han med byggmester bob sangen

Erland Hanstveit kan han finte
Klart han kan osv
E det så nøye då

Innlandsmax

Quote from: "Fabregas"Syns den var bra jeg, absolutt en spiller som fortjener en skikkelig sang i hvertfall. Kunne evt. byttet 3.linjen ut med: kjemper, vinner for vårt kjære Brann. Hørtes det bra ut?  
Lojaliteten er et viktig og positivt poeng med Hanstveit, så da blir det veldig meningsfullt at "for Brann" er med i sangen på en eller annen måte, og det er det jo her, på en finfin måte. "Dagen lang" ivaretar ikke det poenget.

Kristoffer M

SANG TIL ERLEND

(Melodi: "If you're happy and you know it, clap your hands")

Du skal få min gamle
Branndrakt når eg dør,
du skal få min gamle
Branndrakt når eg dør.
Erlend elsker slit og smerte,
dør for klubben i sitt hjerte.
Du skal få min gamle
Branndrakt når eg dør!

smaalanda

Problemet med den (gamle Helge Haugen sangen) er at den blir ofte sunget i altfor stort tempo. Men den kan funke vist folk husker å synge seeeent.
KMO!!!

Kararay

Quote from: "kris2ffer"SANG TIL ERLEND

(Melodi: "If you're happy and you know it, clap your hands")

Du skal få min gamle
Branndrakt når eg dør,
du skal få min gamle
Branndrakt når eg dør.
Erlend elsker slit og smerte,
dør for klubben i sitt hjerte.
Du skal få min gamle
Branndrakt når eg dør!


LIGG UNNA ROGER SIN SANG!!!
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Klaus_Brann

Her er i alle fall en veldig fet melodi som vi kunne brukt, da uten klappinga:

http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8&feature=PlayList&p=FB54753FD40C3956&index=2

Noen kreative teksthoder?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Quote from: "Klaus_Brann"Her er i alle fall en veldig fet melodi som vi kunne brukt, da uten klappinga:

http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8&feature=PlayList&p=FB54753FD40C3956&index=2

Noen kreative teksthoder?


Bra melodi som med en grei tekst lett kan havne i "gullet ska hem" kategori..
Håper likevel at vi ikke synger den sangen like lenge som disse.. :-D
De holdt vel på i over 6 minutter med samme sang...

Ikke for å spore av, men... --> video
(Her er jo noe som faktisk ikke krever mye tekst.. kan rope "Brann")
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Markmus

Quote from: "Fez"Kom over en kommentar på en av artiklene til BT som var litt småmorsom.

Her er en sang som kan passe om Demba.
Ikke den
Ikke den
Men Demba

HAHAHAHAHHAAH

Om vi skal ha en sang for Demba, så SKAL det være den!
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: "thesevs"
Quote from: "Klaus_Brann"Her er i alle fall en veldig fet melodi som vi kunne brukt, da uten klappinga:

http://www.youtube.com/watch?v=05fno4frbF8&feature=PlayList&p=FB54753FD40C3956&index=2

Noen kreative teksthoder?


Bra melodi som med en grei tekst lett kan havne i "gullet ska hem" kategori..
Håper likevel at vi ikke synger den sangen like lenge som disse.. :-D
De holdt vel på i over 6 minutter med samme sang...

Ikke for å spore av, men... --> video
(Her er jo noe som faktisk ikke krever mye tekst.. kan rope "Brann")


Ja, har troen på denne hvis det kommer opp en bra tekst, og ikke kun blir en glemt link i linkhavet...

Herlig Demba sang forøvrig, morsom og lett!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: "Markmus"
Quote from: "Fez"Kom over en kommentar på en av artiklene til BT som var litt småmorsom.

Her er en sang som kan passe om Demba.
Ikke den
Ikke den
Men Demba

HAHAHAHAHHAAH

Om vi skal ha en sang for Demba, så SKAL det være den!


Heheheheh, kongesang!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KNUDSEN

Melodi: Skip to my Lou

Who put the ball in the Scousers' net?
Who put the ball in the Scousers' net?
Who put the ball in the Scousers' net?
Thorstein Helstad.

en fin sang vi kan synge mot everton når Helstad scorer
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Janki

Quote from: "Fez"Kom over en kommentar på en av artiklene til BT som var litt småmorsom.

Her er en sang som kan passe om Demba.
Ikke den
Ikke den
Men Demba


Kan jo og synge:
Ikke dem
Ikke dem
Men Demba
(Men på den annen side så sier vell få av oss bergensere "dem"... I motsatt til de vi spiller mot.)

HeiaBrann!

Hadde denne vert en idè?

http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/29/501989.html

Den kan jo brukes til mange spillere; Eirik Bakke, Tijan osv.


Go Up