• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

laxn

Vet lignende ting har vært foreslått tidligere, men prøver likevel. Hva med å skrive ut sangene fra sangsiden  i 2000 eksemplarer (er også lagt ut i en annen tråd se link http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=7622) på et dobbelt A4 ark med overskriften "gå hjem og øv" og dele de ut til alle på Hansa (og da nytter det ikke begynne å dele ut et kvarter før kampstart men fra portene åpner). Gjør man dette enkelt uten masse stæsj, eks. A4 ark skrevet ut på en vanlig kontor printer så koster det ikke all verden.

Så bør man dra i gang endel av sangene, men mest for at folk skal høre melodiene, for så neste gang å prøve å få skikkelig trøkk på dette.

Det er mange sanger på sangsiden som er utrolig bra, noen kan sikkert med fordel kuttes, mens mange av de glemte sangen bør få sin renesannse.

Klaus_Brann

Quote from: "tr0Ndemann"Syntes "boblesangen" var utrolig tøff. Litt kjipt at den ikke har blitt noen hit, eller nærmere ikke innført.

Men men. "Vi skal vinne" sangen virker lovende da!


Den er det, men så vidt jeg har hørt så har den knapt blitt prøvd startet...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hansagutt1

Vi har Haaaansaa i glasseet, heia BRANN!! (Heia Brann!)
Vi har Haaaansaa i glasseet, heia BRANN!! (Heia Brann!)
Vi har Haaaansaa i glasseet, Haaaansaa i glasseet, Haansaa i glasset, heia Brann!!!

http://www.youtube.com/watch?v=0ES1zVNkD6M&mode=related&search=

grei

Daydream Believer bare venter på en passelig tekst.

For eksempel følgende selvrefererende (og selvironiske) variant:

Opp med hodet, Bergen
Snart så skal det skje
at vi
skal slippe synge lenger
om sekstitre

http://youtube.com/watch?v=5-YVLvCUD8U

dex1974

Quote from: "knutern"
Quote from: "skb!"Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal knuse alt fra Vif til Rbk
Vi skal vinne alt i år

Det er ikke verre enn dette. Enig med at forandrng bør gjøres, slik at vi kan få med flere på denne sangen. Pisse/drite sanger har vi mer enn nok av fra før.
Tror flere vil synge med på denne ja


Konge!!!

Er den innført?
Ikke lett å høre ihvertfall fra gamle Z-feltet.
Må synges og vi driter i om klanen synger denne...synes denne teksten og gir mer trøkk i låten.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

skb!

Quote from: "dex1974"
Quote from: "knutern"
Quote from: "skb!"Vi skal vinne
Vi skal vinne
Vi skal vinne alt i år
Vi skal knuse alt fra Vif til Rbk
Vi skal vinne alt i år

Det er ikke verre enn dette. Enig med at forandrng bør gjøres, slik at vi kan få med flere på denne sangen. Pisse/drite sanger har vi mer enn nok av fra før.
Tror flere vil synge med på denne ja


Konge!!!

Er den innført?
Ikke lett å høre ihvertfall fra gamle Z-feltet.
Må synges og vi driter i om klanen synger denne...synes denne teksten og gir mer trøkk i låten.


Den blir forsøkt dratt igang fra felt B av og til, men da med denne noe mer barnslige "pisse på både Vif og Rbk" teksten. Føler også at den synges feil, den bør synges litt lystigere enn den gjøres nå. (Dårlig forklart, men sånn fåler nå jeg det)
Uansett renner de fleste forsøkene ut i ingenting, så langt ihvertfall...

grei

"På tide no" med den 12. mann er en sang alle kjenner. Den duger ikke i sin helhet, men starten av refrenget passer bra til å utrykke vårt evige håp om nært forestående scoring (og seriegull):

Det e på tide no, ja det e på tide no... (gjentas)

grei

Quote from: "grei"Daydream Believer bare venter på en passelig tekst.

For eksempel følgende selvrefererende (og selvironiske) variant:

Opp med hodet, Bergen
Snart så skal det skje
at vi
skal slippe synge lenger
om sekstitre

http://youtube.com/watch?v=5-YVLvCUD8U


Eller følgende "trøstende" variant til VIF-pakket etter endt nedsabling til helgen:

Opp med hodet Enga,
opp med hodet svin,      
ta en
boks lunken Ringnes, og en
klut med bensin

Klaus_Brann

Quote from: "grei"
Quote from: "grei"Daydream Believer bare venter på en passelig tekst.

For eksempel følgende selvrefererende (og selvironiske) variant:

Opp med hodet, Bergen
Snart så skal det skje
at vi
skal slippe synge lenger
om sekstitre

http://youtube.com/watch?v=5-YVLvCUD8U


Eller følgende "trøstende" variant til VIF-pakket etter endt nedsabling til helgen:

Opp med hodet Enga,
opp med hodet svin,      
ta en
boks lunken Ringnes, og en
klut med bensin


Haha, den var fin..Den bør postes på Klanen`s forum, med hilsen fra Bergen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

knutern

Artig. Kan kanskje modifiseres til en mer generell nidvise dette? Noe litt mer kreativt enn "hater hater [sett inn lag/by her]"

HansaInferno

Breiflabben, baby!

Brann&Bergen<3

Quote from: "tr0Ndemann"Syntes "boblesangen" var utrolig tøff. Litt kjipt at den ikke har blitt noen hit, eller nærmere ikke innført.

Men men. "Vi skal vinne" sangen virker lovende da!


Så prøv no å starte den selv då. Det vil si alle dere som klager over at den aldri blir startet, ta litt i selv. Dere syter og klager her inne over at den aldri blir sunge. Så syng no å start den selv og ikkje forlang at sang grupper eller Felt Z skal innføre alt.

Ps. den er ikke direkte mot deg trondemann, vet ikke hvem du er så kan ikke sei om du starter sanger eller ikke.

Klaus_Brann

Jeg starter sanger, men poenget er at når det er snakk om å innføre nye sanger nytter det ikke å være to stk for å lære folk den..Da gjør det seg mye lettere med fler folk..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann&Bergen<3

så vidt eg har lest så er det en del som er for den sangen så blir nok flere enn deg som synger om du bare starter den. E bare ingen som tør å "drite seg ut" med å starte sanger som få kan aleine.

Klaus_Brann

Quote from: "Brann&Bergen<3"så vidt eg har lest så er det en del som er for den sangen så blir nok flere enn deg som synger om du bare starter den. E bare ingen som tør å "drite seg ut" med å starte sanger som få kan aleine.


Hvor mange?10-20..Som for alt jeg vet kan sitte på bt, eller på et helt annet sted enn Hansa og ikke hører det..Kunne bare kjørt gjennom den på Fotikken før kamp slik som har blitt gjort med fler sanger..
Kunne sikkert prøvd å starte den, men står på andre rad, så høres ikke så veldig godt bakover at det gjør noe..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

En viss melodi som cuptriumfen vår tok knekken på, kan jo kanskje skrives om til vår kjære høyreback..?

Cato!
Cato!
Du é så jæ'la god!
Om nåkken ve forbi deg så skal de få smake blod!

Charmless Man

Har tidligere blitt foreslått å synge "Oslo by, vi ler oss i hel" til denne melodien: http://www.youtube.com/watch?v=K1buattEJyA&mode=related&search=

Det må selvsagt skje ved neste passende anledning, men man kan også synge noe enkelt som "Vi e' Brann, fra Bergen by". Den må gå saktere enn på klippet her og MED klapping.
Ladish on the Foot

Skumling

Quote from: "grei"Daydream Believer bare venter på en passelig tekst.

For eksempel følgende selvrefererende (og selvironiske) variant:

Opp med hodet, Bergen
Snart så skal det skje
at vi
skal slippe synge lenger
om sekstitre

http://youtube.com/watch?v=5-YVLvCUD8U


En melodi med stort potensiale dette her, som jeg har lengtet etter å høre. Ja, lengtet. Bør vel helst ha en mer eviggyldig tekst?

Klaus_Brann

Quote from: "Skumling"
Quote from: "grei"Daydream Believer bare venter på en passelig tekst.

For eksempel følgende selvrefererende (og selvironiske) variant:

Opp med hodet, Bergen
Snart så skal det skje
at vi
skal slippe synge lenger
om sekstitre

http://youtube.com/watch?v=5-YVLvCUD8U


En melodi med stort potensiale dette her, som jeg har lengtet etter å høre. Ja, lengtet. Bør vel helst ha en mer eviggyldig tekst?


Absolutt..Hvor er alle teksthodene hen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

grei

Quote from: "Skumling"
En melodi med stort potensiale dette her, som jeg har lengtet etter å høre. Ja, lengtet. Bør vel helst ha en mer eviggyldig tekst?


Finnes det noe mer eviggyldig enn drømmen om seriegullet som aldri blir noe av da? Det er jo en viktig del av vår identitet, nærmest vårt varemerke, enten vi liker det eller ikke.

Men de som kan sånt (som det dessverre ikke later til å være for mange av her inne) må gjerne komme opp med en bedre tekst. Her er et forslag som nesten fordrer at det tas edelt metall. Linje to er egentlig litt bås så nevnte tekstvirtuoser eller andre får legge hodene i bløt.

Syng med, hele Bergen
Syng til dommedag
om en
pose med Hansaøl og
et mesterlag

Skumling

Quote from: "grei"
Finnes det noe mer eviggyldig enn drømmen om seriegullet som aldri blir noe av da? Det er jo en viktig del av vår identitet, nærmest vårt varemerke, enten vi liker det eller ikke.



Selvsagt, men i år kan jeg ikke skjønne annet enn at det virkelig blir gull, og hva i alle dager skal vi gjøre med sangen din da?  :)

tolind

Quote from: "Ricky"En viss melodi som cuptriumfen vår tok knekken på, kan jo kanskje skrives om til vår kjære høyreback..?

Cato!
Cato!
Du é så jæ'la god!
Om nåkken ve forbi deg så skal de få smake blod!


Genialt! Denne må innføres!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

thesevs

Vet ikkje om denne melodien e foreslått før, men slenger den inn her

The Pogues - Dirty Old Town

http://www.youtube.com/watch?v=kVUZuVZWHkk

Den melodien går ikkje altfor raskt... noen kommentarer/evt forslag til tekst?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

pissepåengen

Quote from: "Ricky"En viss melodi som cuptriumfen vår tok knekken på, kan jo kanskje skrives om til vår kjære høyreback..?

Cato!
Cato!
Du é så jæ'la god!
Om nåkken ve forbi deg så skal de få smake blod!



bør innføres!
Bergen ut av norge!

Kararay

Quote from: "pissepåengen"
Quote from: "Ricky"En viss melodi som cuptriumfen vår tok knekken på, kan jo kanskje skrives om til vår kjære høyreback..?

Cato!
Cato!
Du é så jæ'la god!
Om nåkken ve forbi deg så skal de få smake blod!



bør innføres!


prøvde mot rbk.... :s
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Manx

Forslag til ny sang,

melodi: http://www.youtube.com/watch?v=ayivhplxuwM

Ohhohhohho Vi har norges beste lag
vi har håkon opdal, cato guntveit, elend hanstveit og cooo(dårlig siste avsluttning,men fet melodi)
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Pondan

Norges beste lag fordi vi har cato guntveit og erlend hanstveit ja, hehe!

Baunebob

Kan vel evt. bytte ut Cato Guntveit og Erlend Hanstveit med Petter Vaagan og Thorstein Helstad eller Tijan Jaiteh eller nokke.

Uten at jeg gadd å høre melodien.

Kararay

Quote from: "Manx"Forslag til ny sang,

melodi: http://www.youtube.com/watch?v=ayivhplxuwM

Ohhohhohho Vi har norges beste lag
vi har håkon opdal, cato guntveit, elend hanstveit og cooo(dårlig siste avsluttning,men fet melodi)



"Ohhohhohho Vi har norges beste lag
vi har håkon opdal, Thorstein Helstad, Tijan Jaiteh og co" funker bra det =)
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Brann_ruler86

Satt og kikket litt på oversikten over Brann-sanger, og kom over denne som jeg ikke har hørt på stadion de siste to årene jeg har gått fast på stadion.

Melodi: Norske kongesangen/Engelske dronningsangen!Fins kun et lag i Norges land, det e SK Brann!"

Med en melodi som alle kan så tror jeg det hadde funket med utdeling av lapper. Tror at en av grunnene til at PAOK sangen ikke funket var at mange ikke kunne melodien.
Gå ta banen!

Brann4

Støtter denne, minner litt om gullet ska hem syns eg, kan bli jævli bra trøkk, henger meg som allti på;)

Klaus_Brann

Quote from: "Brann_ruler86"Satt og kikket litt på oversikten over Brann-sanger, og kom over denne som jeg ikke har hørt på stadion de siste to årene jeg har gått fast på stadion.

Melodi: Norske kongesangen/Engelske dronningsangen!Fins kun et lag i Norges land, det e SK Brann!"

Med en melodi som alle kan så tror jeg det hadde funket med utdeling av lapper. Tror at en av grunnene til at PAOK sangen ikke funket var at mange ikke kunne melodien.


Liker den første versjonen best, herlig sang på en kongemelodi!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: "Brann_ruler86"Satt og kikket litt på oversikten over Brann-sanger, og kom over denne som jeg ikke har hørt på stadion de siste to årene jeg har gått fast på stadion.

Melodi: Norske kongesangen/Engelske dronningsangen!Fins kun et lag i Norges land, det e SK Brann!"

Med en melodi som alle kan så tror jeg det hadde funket med utdeling av lapper. Tror at en av grunnene til at PAOK sangen ikke funket var at mange ikke kunne melodien.


Faen heller, ikke fra Norge!
Tiocfaidh ár lá

skb!

"Alle" sangene våre inneholder jo et eller annet med seriegull, 63, rykker ned og lignende. Hadde vært fint om vi kunne ha variert litt.
Når Brann skal spille i UEFA-cupen eller den norske cupen blir det jo litt søkt å synge "vi vinner serien i år", "vif rykker ned igjen" og lignende.
Jeg syns også dronningsangen er en kjempegod melodi, men hvis vi først skal forandre på testen håper jeg på at vi kan lage en sang som kan synges ved alle annledninger.
Gjelder selvsagt ikke kun denne sangen, men reportoaret vårt generelt.

grei

Før endel innlegg forsvant her ble følgende sang foreslått brukt når et stort og livlig Brann-følge besøker en arena der hjemmefansen byr på laber stemning (mel: "more noise in a library"/"2-0, vi tar seriegull"):

Mer liv på en kirkegård, mer liv på en kirkegård...(osv)

Hvorpå Nixon kommenterte at akkurat mot sørlendingene passer det kanskje bedre med "mer liv på et bedehus"...

Baronen

Quote from: "Kararay"
Quote from: "Manx"Forslag til ny sang,

melodi: http://www.youtube.com/watch?v=ayivhplxuwM

Ohhohhohho Vi har norges beste lag
vi har håkon opdal, cato guntveit, elend hanstveit og cooo(dårlig siste avsluttning,men fet melodi)



"Ohhohhohho Vi har norges beste lag
vi har håkon opdal, Thorstein Helstad, Tijan Jaiteh og co" funker bra det =)



"Ohhohhohho Vi har norges beste lag
vi har håkon opdal, Thorstein Helstad, Azar Karadas og co. " Føler det svinger litt mer.

HansaInferno

Country road

Kjære Brann - gjør oss stolt
spill for Bergen - og vårt folk
vi må kjempe - for å vinne
sekstitreee, sekstitreeee

Trenger ikke å stresse med å innføre den, det kan jeg gjøre selv.
Breiflabben, baby!

grei

Quote from: "HansaInferno"
vi må kjempe - for å vinne
sekstitreee, sekstitreeee

63-63, det høres da mer ut om uavgjort enn seier?
Quote from: "HansaInferno"
Trenger ikke å stresse med å innføre den, det kan jeg gjøre selv.

Ingen fare...

skb!

Quote from: "HansaInferno"Country road

Kjære Brann - gjør oss stolt
spill for Bergen - og vårt folk
vi må kjempe - for å vinne
sekstitreee, sekstitreeee

Trenger ikke å stresse med å innføre den, det kan jeg gjøre selv.


Får skrive det samme i denne tråden:
Hva med å bytte ut de to sekstitreene på slutten med noe annet? Føler de blir litt feil. Ved å bytte de ut med f.eks. "Kom igjen-SK Brann" har vi jo også en sang som kan brukes etter et eventuelt gull, og i cupen og i Europa. Ellers godt forslag!

Kararay

Melodi: http://www.youtube.com/watch?v=WRzjc2N-rIU

Tekst:

Sk Sk Brann,
Vi er best i dette land
Når vi tar gull
ska dåkkar se
kordan vi ska feire det


Vet det er en ny gull-låt men men. måtte bare.

finpuss mottas med takk. ;)
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

smaalanda

Quote from: "Kararay"Melodi: http://www.youtube.com/watch?v=WRzjc2N-rIU

Tekst:

Sk Sk Brann,
Vi er best i dette land
Når vi tar gull
ska dåkkar se
kordan vi ska feire det


Vet det er en ny gull-låt men men. måtte bare.

finpuss mottas med takk. ;)



Synes denne var jævli kul!!
KMO!!!

C@Bøe_79

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "Kararay"Melodi: http://www.youtube.com/watch?v=WRzjc2N-rIU

Tekst:

Sk Sk Brann,
Vi er best i dette land
Når vi tar gull
ska dåkkar se
kordan vi ska feire det


Vet det er en ny gull-låt men men. måtte bare.

finpuss mottas med takk. ;)



Synes denne var jævli kul!!


Ble godt mottat på Puben Søndag hvertfall...
Bra,kort  og lett...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

grei

Quote from: "skb!"
Quote from: "HansaInferno"Country road

Kjære Brann - gjør oss stolt
spill for Bergen - og vårt folk
vi må kjempe - for å vinne
sekstitreee, sekstitreeee

Trenger ikke å stresse med å innføre den, det kan jeg gjøre selv.


Får skrive det samme i denne tråden:
Hva med å bytte ut de to sekstitreene på slutten med noe annet? Føler de blir litt feil. Ved å bytte de ut med f.eks. "Kom igjen-SK Brann" har vi jo også en sang som kan brukes etter et eventuelt gull, og i cupen og i Europa. Ellers godt forslag!


Denne tråden går i sirkler, man skal ikke bla mange sidene tilbake for å finne forrige Country Roads-forslag (SK Brann, Bergen by). Med såpass mange forslag (gjerne på de samme melodiene) drukner de gode variantene, noe denne også sikkert vil gjøre:


Quote from: "Kararay"Melodi: http://www.youtube.com/watch?v=WRzjc2N-rIU

Tekst:

Sk, Sk Brann,
Vi er best i dette land
Når vi tar gull
ska dåkkar se
kordan vi ska feire det


kanskje det er bedre å starte nye tråder per sang, evt lage en samling av de bedre forslagene.

dex1974

Flere jeg har pratet med siste tiden synes jeg burde legge inn mitt opprinnelige tekstforslag til "Vestlandets Konger".
Versjonen som ble innført for over 5 år siden kom fram i fylla og passer ikke helt til Slades originale melodi.

Forsøkte her inne  ifjor men ble nedstemt da det var unødvendig å innføre ny tekst når den gamle var vedtatt.
Jeg er overbevist om at dette forslaget vil gi sangen nytt liv og som sagt begynner jeg nå få støtte rundt omkring.

Døm selv :

"Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann.
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Gir oss glede,sorg og smerte
Brann e klubben i vårt hjerte
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann

http://www.youtube.com/watch?v=cSYlzC4T2II&mode=related&search=

Passer best til klimakset av låten etter 2 minutter.
Var og meningen da jeg skrev teksten at skjerfene skal holdes oppe...ikke så overdrevet som i denne videoen selvfølgelig;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

mads1..

GENIAL og enkel,og inneholder ikke 63 eller gullet....
Vestlandets konger e kanon sang.
Lett å synge og fenger godt.Få den trykt opp....
Dette e en sang som kan synges høyt..
Ser lyst på året..

Red Rabitt

Quote from: "dex1974"Flere jeg har pratet med siste tiden synes jeg burde legge inn mitt opprinnelige tekstforslag til "Vestlandets Konger".
Versjonen som ble innført for over 5 år siden kom fram i fylla og passer ikke helt til Slades originale melodi.

Forsøkte her inne  ifjor men ble nedstemt da det var unødvendig å innføre ny tekst når den gamle var vedtatt.
Jeg er overbevist om at dette forslaget vil gi sangen nytt liv og som sagt begynner jeg nå få støtte rundt omkring.

Døm selv :

"Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann.
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Gir oss glede,sorg og smerte
Brann e klubben i vårt hjerte
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann

http://www.youtube.com/watch?v=cSYlzC4T2II&mode=related&search=

Passer best til klimakset av låten etter 2 minutter.
Var og meningen da jeg skrev teksten at skjerfene skal holdes oppe...ikke så overdrevet som i denne videoen selvfølgelig;-)


Dritbra! Er det ikke litt beskjedent å kun være vestlandets konger? Hva med:
Vi står sammen alle mann!
Vi e Brann
Som en hær går vi frem!
Vi e Brann
Gir oss glede,sorg og smerte!
Brann e klubben i vårt hjerte!
Vi står sammen alle mann!
Vi e brann

Faen, denne melodien kunne virkelig blitt en klassiker på stadion!
Dette må bare sang gruppen få til!
Får asossiasjoner til nystemten og ekte stolthet til denne sangen!
Er direkte trist og skandale visst den ikke kommer ut.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

skb!

Syns også dette var veldig bra!
Men jeg går for den første versjonen, syns den var best.

dex1974

Hvilken versjon da skb?

Fyllaversjonen ("vi e stolte alle mann") som jeg sang for blant andre paf under gravølet på fotikken etter Bryneflausen 16.mai 2002 og deretter ble sunget i to-tre år eller ("gir oss glede,sorg og smerte") den opprinnelige som altså ble nedstemt her på forumet ifjor???

He he...husker jeg ble presentert for d12.manngjengen på O`Leary`s i Køben den legendariske kvelden i februar 2005 i forbindelse med Malmøkampen.
Var snakk om at de muligens ville spille inn "Vestlandets Konger" hvis de fikk lov av Slade og deres management.
Ingen var edrue den kvelden og har ikke hørt noe siden heller;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

skb!

Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann.
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Gir oss glede,sorg og smerte
Brann e klubben i vårt hjerte
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann

Det var denne jeg siktet til.

chris_henrik

Quote from: "dex1974"Flere jeg har pratet med siste tiden synes jeg burde legge inn mitt opprinnelige tekstforslag til "Vestlandets Konger".
Versjonen som ble innført for over 5 år siden kom fram i fylla og passer ikke helt til Slades originale melodi.

Forsøkte her inne  ifjor men ble nedstemt da det var unødvendig å innføre ny tekst når den gamle var vedtatt.
Jeg er overbevist om at dette forslaget vil gi sangen nytt liv og som sagt begynner jeg nå få støtte rundt omkring.

Døm selv :

"Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann.
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Gir oss glede,sorg og smerte
Brann e klubben i vårt hjerte
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann

http://www.youtube.com/watch?v=cSYlzC4T2II&mode=related&search=

Passer best til klimakset av låten etter 2 minutter.
Var og meningen da jeg skrev teksten at skjerfene skal holdes oppe...ikke så overdrevet som i denne videoen selvfølgelig;-)


Beste nye sang på flere år! Lett å huske, lett å synge!
<BRANN> ..... DKFM

Go Up