• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

MJELDE VIL HA NORSK SPRĂ?K PĂ? TRENINGENE

Started by SK Fire, January 10, 2007, 14:12:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Hvor stÄr det at Mjelde krever noe som helst?
RÞd makt pÄ Hansa

slang

ansa 08

SK Fire


Xminator

1. Kanskje denne burde ligget i linker siden du ikke gidder Ă„ skrive hva du mener om saken?
2. Kanskje du burde vurdert Ä lese siden du linker til fÞrst og dermed forstÄtt hva den egentlig handler om? (dvs, Nordli kver norsk pÄ trening, Mjelde ser at det kan vÊre positivt, men krever ingenting)
3. Store bokstaver? Redd for at ingen skal legge merke til innlegget ditt?

SK Fire

X skrev:

Quote1. Kanskje denne burde ligget i linker siden du ikke gidder Ă„ skrive hva du mener om saken?
2. Kanskje du burde vurdert Ä lese siden du linker til fÞrst og dermed forstÄtt hva den egentlig handler om? (dvs, Nordli kver norsk pÄ trening, Mjelde ser at det kan vÊre positivt, men krever ingenting)
3. Store bokstaver? Redd for at ingen skal legge merke til innlegget ditt?


StÄtt opp pÄ feil fot i dag?

Haha.

Grunnen til at jeg la denne linken ut, er at man gjerne kan h a en debatt pÄ dette.

Det skjĂžnte du tydeligvis ikke.

Hvorfor sÄ nÊrtagende?

Xminator



Knasen

er helt enig med Xminator. Det ser ut som det er noen som har kjedet seg litt for mye sÄnn rundt 2 tiden i dag.

mr-bolstad

jeg er enig med nordlie i denne saken faktisk! jeg jobber pÄ byggeplass til daglig, og det er ikke akkurat fÄ polakker vi har innom jevnlig for Ä si det sÄnn.. sprÄket pÄ plassen er norsk og polakkene tar det til seg med en gang, mens de i tillegg gÄr pÄ norsk kurs.
regner med det er det samme prinsippet hos fotballklubber generelt.
hĂžres ut som en plan spĂžr du meg.
get land, Eget Landslag.
Brann!!

SKBMiller

jeg synes det er bra med norsk pÄ treninger.

sÄ lenge ingen fÞler seg utenfor da som ikke kan norsk i det hele tatt. mÄ jo selfÞlgelig ha en nevnt overgangsfase for utenlandske spillere.

SK Fire

Quote from: "SKBMiller"jeg synes det er bra med norsk pÄ treninger.

sÄ lenge ingen fÞler seg utenfor da som ikke kan norsk i det hele tatt. mÄ jo selfÞlgelig ha en nevnt overgangsfase for utenlandske spillere.


Ja. Synes det er dÄrlige greier av Monkam Ä bare gi opp norsk-studiene fordi han ikke gadd mer.

Burde nok stilt noen krav til ham der

smaalanda

Der fikk du den Monkam!

Fra spÞk til alvor sÄ er jo dette bare kun tabloidmas i et Nordlie innslag, ikke noe som vil forandre noe sÄnn som det er i Brann idag. Det er det eg tror.
KMO!!!

SKBMiller

leste akkurat at tom nordlie holdt dagens trening pÄ engelsk. hehe sÄ var ikke sÄ tunge de trusslene. men mulig han begynner med norsk da

Marek

Quote from: "Nixon"Hvor stÄr det at Mjelde krever noe som helst?


Ingen steder, og heller ikke i overskriften.

Er virkelig dette et problem? Er dette Nordli har funnet ut fÞrst nÄ? Hvilket sprÄk har de fÞrt treningene pÄ i alle Är egentlig? TaktikkmÞtene derimot, der kan det kanskje vÊre greit at alle blir forstÄtt. Og ja Monkam, det gjelder deg ogsÄ!
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Hvor stÄr det at Mjelde krever noe som helst?


Ingen steder, og heller ikke i overskriften.


Kanskje ikke nÄ etter at man endret innlegget.
Men opprinnelig var Mjelde ganske sÄ kravstor...
RÞd makt pÄ Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Nixon"Hvor stÄr det at Mjelde krever noe som helst?


Ingen steder, og heller ikke i overskriften.


Kanskje ikke nÄ etter at man endret innlegget.
Men opprinnelig var Mjelde ganske sÄ kravstor...
ons Ivar skal hem...

SK Fire

Tror dette kan fremme integreringen av utenlandske spillere i gruppen.

Samtidig vet vi jo at Mjelde er ganske sprÄkmektig

Marek

Quote from: "SK Fire"Tror dette kan fremme integreringen av utenlandske spillere i gruppen.

Samtidig vet vi jo at Mjelde er ganske sprÄkmektig


Du har hÞrt han prate engelsk du ogsÄ ja?

Klart det er positivt om utlendinge lĂŠrer seg norsk, trodde det var en selvfĂžlge. (og nei, dette er ikke klipp og lim fra FRP sitt partiprogram)
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"


Det er visst lov. Kanskje.
Men kan ikke spĂžrre.
For jeg er visstnok en humÞrlÞs autist som bare er ute etter den stakkars Nixon-er-stygg-mot-meg-trÄdstarter...

NÄr det gjelder spillere og sprÄk er det litt rart at Monkam hele tiden blir trekt frem. Hva med skottene som sÄvidt jeg vet ikke har gjort noe sÊrlig for Ä lÊre sprÄket?
RÞd makt pÄ Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"Det er visst lov. Kanskje.
Men kan ikke spĂžrre.
For jeg er visstnok en humÞrlÞs autist som bare er ute etter den stakkars Nixon-er-stygg-mot-meg-trÄdstarter...

NÄr det gjelder spillere og sprÄk er det litt rart at Monkam hele tiden blir trekt frem. Hva med skottene som sÄvidt jeg vet ikke har gjort noe sÊrlig for Ä lÊre sprÄket?


Mener at dette burde vĂŠre 1. forumsregel, slikt gjĂžr man ikke.

Dette slipper skottene unna med fordi de fleste forstÄr litt av det de sier, men ingen forstÄr noe av fransken til Monkam.
Monkam blir trekt fram fordi det virket sÄ stakkarslig nÄr han hadde sluttet pÄ sprÄkkurset i den BT artikkelen.
ons Ivar skal hem...

SK Fire

Quote from: "Marek"
Quote from: "SK Fire"Tror dette kan fremme integreringen av utenlandske spillere i gruppen.

Samtidig vet vi jo at Mjelde er ganske sprÄkmektig


Du har hÞrt han prate engelsk du ogsÄ ja?

Klart det er positivt om utlendinge lĂŠrer seg norsk, trodde det var en selvfĂžlge. (og nei, dette er ikke klipp og lim fra FRP sitt partiprogram)


BÄde skottene, Scharner og andre utlendinger som har vÊrt/er i Brann, har trukket fram Mjeldes evner til Ä kommunisere pÄ flere ssprÄk. De var veldig imponert over at han fÞrst forklarte noe pÄ norsk til nordmennene, sÄ engelsk for de engelssprÄklige og deretter pÄ tysk for Scharner.

Leste et par avisartikler om dette for en tid tilbake

SK Fire

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Marek"


Det er visst lov. Kanskje.
Men kan ikke spĂžrre.
For jeg er visstnok en humÞrlÞs autist som bare er ute etter den stakkars Nixon-er-stygg-mot-meg-trÄdstarter...

NÄr det gjelder spillere og sprÄk er det litt rart at Monkam hele tiden blir trekt frem. Hva med skottene som sÄvidt jeg vet ikke har gjort noe sÊrlig for Ä lÊre sprÄket?



Skottene ogsÄ, ja. Absolutt.

Marek

Quote from: "SK Fire"De var veldig imponert over at han fÞrst forklarte noe pÄ norsk til nordmennene, sÄ engelsk for de engelssprÄklige og deretter pÄ tysk for Scharner.

Leste et par avisartikler om dette for en tid tilbake


Men hva da med Islendingene, Albaneren og nordlendingen?
ons Ivar skal hem...

SK Fire

Quote from: "Marek"
Quote from: "SK Fire"De var veldig imponert over at han fÞrst forklarte noe pÄ norsk til nordmennene, sÄ engelsk for de engelssprÄklige og deretter pÄ tysk for Scharner.

Leste et par avisartikler om dette for en tid tilbake


Men hva da med Islendingene, Albaneren og nordlendingen?



Det mÄ nÄ vÊre mÄte pÄ hvor mange sprÄk man skal mÄtte snakke flytende for Ä kalles sprÄkmektig

Go Up