• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Inge Andre Olsen

Started by Gullhår, December 18, 2006, 19:10:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Spiller han fast på Lyn? Et Tippeligalag?
Da er det bare å prøve seg.
Det vil være en hyggelig avveksling til alle reservene vi driver og kjøper. Som Helstad, Gashi, Solli...
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "naitsirk"ja nettopp. som backup når alle midtstopparane er skada.
og han har ikkje spelt mykje midtstoppar i lyn. i fjor feks spelte han 1 kamp som midtstoppar.

ps marek. eg går ut i frå at henning berg og veit kva han driv med.
ons Ivar skal hem...

naitsirk

som midtstopper er dei det.ikkje som midtbane.
og kva grunnlag har du for å meine at gislason er betre enn dei.

andresen er ein betre fotballspelar enn helstad, men ikkje som spiss.

Marek

Quote from: "naitsirk"som midtstopper er dei det.ikkje som midtbane.
og kva grunnlag har du for å meine at gislason er betre enn dei.

andresen er ein betre fotballspelar enn helstad, men ikkje som spiss.


Forholder meg til hvem som spiller på landslaget.
Synes det er en grei rettesnor.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "naitsirk"og kva grunnlag har du for å meine at gislason er betre enn dei.


Det må være et greit grunnlag å hevde det hvis det stemmer at han spiller midtstopper på landslaget. På bekostning av våre islendinger.
Rød makt på Hansa

naitsirk

island speler med 3 bak.kanskje trenaren synst gislason er betre i denne formasjonen.kva veit eg.
helstad har spelt høgre midtbane på landslaget, uten særlig suksess.
men sidan gislason er så fantastisk som stopper, burde han i det minste spelt der meir enn 1 gong i løpet av 2006 sesongen. når lustü eller berntsen var skada, spelte onstad eller brink. er desse betre enn gislason då?

då burde me heller kjøpa dei.

dudo

Nei, men totalen kan være bedre mtp at Gislason er en meget viktig midtbanespiller for Lyn. Dette kan da ikke være så vanskelig å forstå? Ohnstad/Brink er bedre enn andrevalget på midtbane, enkelt og greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Marek

Quote from: "naitsirk"island speler med 3 bak.kanskje trenaren synst gislason er betre i denne formasjonen.kva veit eg.
helstad har spelt høgre midtbane på landslaget, uten særlig suksess.
men sidan gislason er så fantastisk som stopper, burde han i det minste spelt der meir enn 1 gong i løpet av 2006 sesongen. når lustü eller berntsen var skada, spelte onstad eller brink. er desse betre enn gislason då?

då burde me heller kjøpa dei.


Kanskje han er viktigere for Lyn på midtbanen enn bak? Kanskje det er DER de trenger han?
Onstad og Brink er ikke dårlige stoppere, så ganske naturlig å beholde Gislason på midtbanen da.
Jeg sier IKKE at Gislason er bedre enn Andresen, Gashi og kanskje Bakke. Det jeg sier er at han er bedre enn 2 og kanskje 3 av våre islendinger.
ons Ivar skal hem...

naitsirk

heile denne saken minner meg om azar og hassan.
spelarar som brann ønsker, men ikkje i deira beste posisjon.

brann trenger ikkje ein midtbanespelar som kan spela stopper, men ein stopper. essiene på chelsea spelte bra som midtstoppar når dei sleit med skader. trur ikkje real,barca,manu etc ønsker å kjøpe han som stopper av den grunn.

Nixon

Det har kanskje ikke minst noe med at Gislason ser på seg selv som midtbanespiller og foretrekker å spille der. Noe som ikke gjør det lett å hente han som midtstopper.
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "naitsirk"brann trenger ikkje ein midtbanespelar som kan spela stopper, men ein stopper. essiene på chelsea spelte bra som midtstoppar når dei sleit med skader. trur ikkje real,barca,manu etc ønsker å kjøpe han som stopper av den grunn.


Helt riktig det. Men det du glemmer i dette eksempelet ditt er at alle disse lagene har spillere som er bedre enn Essien i den posisjonen.
Er det umulig for deg at en spiller kan være god i flere posisjoner enn en?
Desailly hadde ikke store problemer med å veksle mellom stopper og midtbane.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Scharner spilt ganske bra i begge posisjonene...
Rød makt på Hansa

naitsirk

ser ut som om det er meg mot resten:)

eg meiner at brann bør bruke det vetle dei har igjen av pengar på ein skikkelig god stopper. ikkje ein som speler der om laget treng det.

Marek

Quote from: "naitsirk"ser ut som om det er meg mot resten:)

eg meiner at brann bør bruke det vetle dei har igjen av pengar på ein skikkelig god stopper. ikkje ein som speler der om laget treng det.


Hvem?
Om Brann skal kjøpe Gislason så må jo det være for å bruke han som stopper og da må han være klar for det, kvalitetene har han.
ons Ivar skal hem...

Strandlien

Quote from: "naitsirk"ser ut som om det er meg mot resten:)

eg meiner at brann bør bruke det vetle dei har igjen av pengar på ein skikkelig god stopper. ikkje ein som speler der om laget treng det.


jeg er enig!!! tull å kjøpe en spiller som må omskoleres før han kan brukes. tror brann har en kanonstopper på gang fra utlandet.

Quote


solli var den ene, og en stopper den andre. da har de blinket seg ut en de vil ha...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article76896.ece

Scally

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "naitsirk"ser ut som om det er meg mot resten:)

eg meiner at brann bør bruke det vetle dei har igjen av pengar på ein skikkelig god stopper. ikkje ein som speler der om laget treng det.


jeg er enig!!! tull å kjøpe en spiller som må omskoleres før han kan brukes. tror brann har en kanonstopper på gang fra utlandet.

Quote


solli var den ene, og en stopper den andre. da har de blinket seg ut en de vil ha...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article76896.ece


Blir spennende de neste 14 dagene. Solli tror jeg det blir enighet om og når det gjelder stopperen de ønsker så håper jeg de tar en "Ludvigsen", kanin opp av hatten...

Marek

Quote from: "Strandlien"jeg er enig!!! tull å kjøpe en spiller som må omskoleres før han kan brukes. tror brann har en kanonstopper på gang fra utlandet.


En spiller som spiller stopper på landslaget sitt trenger ingen omskolering.
Hvem er denne Bulgarske stopperen?
ons Ivar skal hem...

Strandlien

Quote from: "Marek"
Quote from: "Strandlien"jeg er enig!!! tull å kjøpe en spiller som må omskoleres før han kan brukes. tror brann har en kanonstopper på gang fra utlandet.


En spiller som spiller stopper på landslaget sitt trenger ingen omskolering.
Hvem er denne Bulgarske stopperen?


Er ikke noen ekspert i å tolke det islandske forbundets islandsk eller deres lagoppstillinger,  men ser ut som om Gislason har spilt 2 kamper som stopper for Island i løpet deres siste 8 kamper. Den ene tapte de 2-0 mot Trinidad og Tobago og den andre endte også med tap. Denne gang med 4-0 mot Latvia...

Da tar jeg heller en yngre utgave av Trifon Ivanov... :)

jako

Quote from: "Marek"
Quote from: "naitsirk"deg om det.
eg synst ikkje gislason har bevist noko som skulle føre til fast plass på brann.
dersom du meiner det, er det på bakgrunn av sentral midtbane.og der er andresen,gashi og bakke betre.
går sterkt ut i frå at du ikkje følger altfor mykje med på island sin kamper:)


Må jo nesten regne med at Island sin landslagssjef vet hvem som er best som stopper, og han rangerer Gislason foran våre tre.


Vår landslagsjef vet jo det ikke;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Jeg håper på Karadas. Ikke nødvendigvis bedre enn hva de måtte finne i øst-europa, men han kjenner tippeligaen, klubben og språket, noe som ikke skal undervurderes.

AtroZ

Quote from: "Xminator"Jeg håper på Karadas. Ikke nødvendigvis bedre enn hva de måtte finne i øst-europa, men han kjenner tippeligaen, klubben og språket, noe som ikke skal undervurderes.


Har du peiling på hvordan det går med han for tiden? får han spille? Tror ikke han har mer enn et år igjen av kontrakten.

Hvis brann har tro på at han blir en god stopper så er ikke prisen som ble forhandlet frem sist særlig mye å betale for en stopper. Særlig med tanke på hvor hett makedet for stoppere har blitt i det siste.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Marek

Quote from: "jako"Vår landslagsjef vet jo det ikke;)


Du har rett, jeg vet jo svært lite om den Islandske landslagsjefen, men lot tvilen komme han til gode. Kan umulig være like ufordragelig som vår egen.
ons Ivar skal hem...


Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Kjell249

Det som er utrolig er Brann sitt klarsyn i denne saken. Nektet å betale overpris for en spiller som i etterkant har slitt med å leve opp til sesongen i fjor. RBH er solid! Nå gjenstår det bare at AK og HEF virkelig slår til neste sesong, og at Huseklepp skriver under på ny kontrakt som gir han halve lønnen tilbudt ved forrige korsvei. Må si de har kontroll i idrettsveien om dagen, eller bare god gammeldags flaks :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Ricky

Kjempenyheter, dette... Vi er jo ferdige med Start, og det er jo flott om de kan begynne å plukke poeng mot de andre lagene oppe i toppen.
Tilsvarende flott er det jo at Stabæk mister en bauta, med den signaleffekten det gir til bl.a. Daniel Nannskog. Tipper han sitter i garderoben nå og lager de sinte-grimasene sine.. :)

monzilla

Sant skal sies så har han slitt benken i hele år pga skader? Mannen er vel praktisk talt fotballinvalid

morten_61

Leste på ett forum at Brann fikk tilbud om og leie IAO ut sesongen, noen som vet noe om dette.

Fabregas

Quote from: "morten_61"Leste på ett forum at Brann fikk tilbud om og leie IAO ut sesongen, noen som vet noe om dette.


Både I.A.Olsen og Håvard Sakariassen ble tilbudt utleid til Brann ut denne sesongen. Sportsklubben valgte å svare nei på begge henvendelser.

morten_61

Ganske utrolig at de vil leie ut til den største GULL rivalen, det må være en baktanke, fex at de skulle ha Huseklepp i retur.

vebo

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "morten_61"Leste på ett forum at Brann fikk tilbud om og leie IAO ut sesongen, noen som vet noe om dette.


Både I.A.Olsen og Håvard Sakariassen ble tilbudt utleid til Brann ut denne sesongen. Sportsklubben valgte å svare nei på begge henvendelser.


Tipper at tilbudet var at vi fikk låne Olsen mot at vi lot Huseklepp gå.
Tiocfaidh ár lá

Kjell249

Brann begynner å bli rimelig lei Stabæk og IAO. Brann følte seg ført bak lyset av IAO før sesongen for å presse opp lønnen i Stabæk, uten egentlig ha noe lyst til å gå til Brann... Dermed ingen leieavtale i sommer, selv om  de fikk tilbudet.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

tormi

Quote from: "Kjell249"Brann begynner å bli rimelig lei Stabæk og IAO. Brann følte seg ført bak lyset av IAO før sesongen for å presse opp lønnen i Stabæk, uten egentlig ha noe lyst til å gå til Brann... Dermed ingen leieavtale i sommer, selv om  de fikk tilbudet.


Godt å se at snillismen vår ikke alltid seierer. Har vel vært snill nok med spillere som Soma.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

hocey

Vet fra sikre kilder at Stabæk prøvde et nytt forsøk på fredag på Huseklepp men fikk nei. Trolig da at IAO var en del av et tilbud.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Quote from: "hocey"Vet fra sikre kilder at Stabæk prøvde et nytt forsøk på fredag på Huseklepp men fikk nei. Trolig da at IAO var en del av et tilbud.


Det rimer veldig godt. Ville vært veldig rart at de bare tilbydde gullrival Brann IAO uten å ville ha noe tilbake.
Rød makt på Hansa

Lurkin

Er ikke IAO i Start eller noe?

Men nå trenger jo vi ikke han, så da kan de bare ha det så godt..
Berømte Brann fra Bergen

Go Up