• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkortsalget, og kapasitet på stadion.

Started by Petter Puddefjord, December 15, 2006, 15:48:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SK Fire

Corran skrev:

QuoteOg du kaller meg klovn?
Selv en sving er mye mer en 100m2. 100m2 er 10*10 m
Og på en flate på ca 10*10 meter har du tenkt å grave ut og fjerne myeren? Midt inni en myr som strekker seg over hele nymark?
Du kan ikke bare grave ut og drenere vekk en 100m2 del midt inni en myr uten at det koster noe sinnsykt med peng.
Fy faen så utrolig dum det går an å bli og i tillegg kalle meg for klovn?
Nei ta og følg mindre med her inne og litt mer i mattetimen på skolen


Jeg skjønner du ikke sto først i køen da Gud delte ut hjerner.

Det jeg mente var at det måtte utredes om det er muligheter for å grave seg helt ned til fjellet i nevnte sving, og dermed avskjerme dette fra selve myren eks. ved en mur som fylles igjen.

Og, som sagt tidligere, skal man drenere bort en myr, så må man lede vannet bort i rør.

Forsto du meg denne gangen? Forklare det en gang til? Saaaaaaakte?

;)

Klaus_Brann

Quote from: "Botch"Tror ikke det blir umulig på sikt å ha et snitt på 30.000 i bergen dersom forholdene ligger til rette for det.

Hvis vi ser på partoutkortsalget så er det tydelig at endel folk føler seg tvunget til å kjøpe for å være sikret alle kampene. Når Brann setter tak på partoutkort er dette ikke i første omgang for å alltid ha 5000 billetter ute for salg til enkeltkamper.
Det handler om supply and demand. Ved å sette tak vil man innbille folk at "dette må vi kjøpe", samtidig kan nok ikke klubben legge ut flere partoutkort med hensyn til sponsorer som krever billetter ved cupfinale ecup osv.

Hadde man bygget 30.000 seter idag, ville færre kjøpt partoutkort, rett og slett fordi det alltid var gode billetter å oppdrive.

Og dette er nøkkelen til systemet. Man må bygge seg gradvis opp. Ved å sette et oppnåelig tak på tilskuere vil folk kjøpe sesongkort for å sikre seg plass, og med den mediadekningen norsk fotball nå får vil interessen gradvis øke.
Dermed vil det bli mulig å få et høyere og høyere snitt, såfremt man ikke bygger gigantisk stadion med en gang. Dette forutsetter naturligvis en noenlunde sportslig suksess.

Eneste problemet her er vel at det vil bli vanskelig å utvide stadion nevneverdig i fremtiden.


Dette tror jeg også kan være en mulig, ved en sportslig suksess også ja.
Når man da etter hvert ser at det er fullt nesten hver kamp, og at det ligger potensiale for noe større, så hadde et nytt stadion sikkert trukket de resterende supporterne det var snakk om for å oppnå 30.000
Men det ligger nok en del år og et par seriegull fremover i tid.
Det er lov å drømme om et nytt stadion, enda nærmere sentrum/i sentrum med opp mot 30.000 mennesker på hver kamp, det hadde vært noe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: "Xminator"Joda, flisespikkeri er jo godt gammelt norsk tidtrøyte. Frem med nisseluen Corran!

Har den på alt og sitter inne syk og kjeder dritten av meg :-)

Og sk fire det er det samme hva du mente, men 100m2 var altfor lite (nye brann butikken som ligger i ene svingen er 200m2) Resten skjønte eg første gang, men det er fremdeles ingen billig og enkel oppgave
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SK Fire

QuoteCorran skrev:

Og sk fire det er det samme hva du mente, men 100m2 var altfor lite (nye brann butikken som ligger i ene svingen er 200m2) Resten skjønte eg første gang, men det er fremdeles ingen billig og enkel oppgave


Lett er det nok ikke, men garantert ikke umulig!

Da jeg skrev 100 m2 så var det selvfølgelig en avrunding.
Hadde ikke planer om å løpe rundt der med målebånd for å være 100 pst. sikker på å ikke bomme med en cm, som en annen autist.
Var ganske sikker på at det var nærmere 200 m2, men 100 er mer semantisk korrekt.

Avrundinger og anslag er vanlig brukt i div. sammenhenger.

Omtrent som om man får 88 krabber i garnet og definerer det som "100 stk".

Herregud, for en avsporing.
Men vi får vel være enig om å være uenig ?

Erlend


skb!

Quote from: "SK Fire"
QuoteCorran skrev:

Og sk fire det er det samme hva du mente, men 100m2 var altfor lite (nye brann butikken som ligger i ene svingen er 200m2) Resten skjønte eg første gang, men det er fremdeles ingen billig og enkel oppgave


Lett er det nok ikke, men garantert ikke umulig!

Da jeg skrev 100 m2 så var det selvfølgelig en avrunding.
Hadde ikke planer om å løpe rundt der med målebånd for å være 100 pst. sikker på å ikke bomme med en cm, som en annen autist.
Var ganske sikker på at det var nærmere 200 m2, men 100 er mer semantisk korrekt.

Avrundinger og anslag er vanlig brukt i div. sammenhenger.

Omtrent som om man får 88 krabber i garnet og definerer det som "100 stk".

Herregud, for en avsporing.
Men vi får vel være enig om å være uenig ?


Foreslår at vi leggertalldebatten død, og heller konsentrerer oss om det som var poenget i innlegget, nemlig om det er mulig å gjøre noe med grunnforholdene på stadion.

I så måte må jeg si at det virker utrolig at det ikke skal gå an å legge nytt løp for denne elven, eller legge den i rør, og på den måten forbedre forholdene. Har også hørt noe om at det skal foregå opppumping av slam og vann på Slettebakken, der forholdene også erg anske dårlige. Er dette kanskje en mulighet ved stadion??

Får bare presisere at jeg ikke har noen faglig innsikt eller kilder å vise til.

1963

an hende vi vinner gull engang:)

krøvel vellevold

Quote from: "1963"


Ser ikke at disse klubbens gamle arenaer skal kunne sammenlignes med Brann Stadion pr. i dag. Hva er det som blir så utrolig mye bedre når utbyggingen er ferdig, kontra slik stadion ser ut i dag? Det er mye mindre forskjell enn de KJEMPEforbedringene flere av de klubbene du nevner fikk når de fikk ny stadion. Dessuten er det selvsagt en ekstra spenning og nysjerrighet det å få et helt flunkende nytt stadion med ny beliggenhet, i forhold til det å skifte ut en og en tribune på det gamle stadionet. Forresten: Wigan har opplevd en nedgang i tilskuere i år, Bayern München trekker omtrent det samme som de gjorde for noen år siden på gamle Olympiastadion, Brøndby opplever nedgang nå, Sunderland også.
Legg ned hele klubben!

1963

Bayern Munchen har aldri vært i nærheten av 69 000 i snitt! Sunderland spiller i Engelsk 1 div og opplever at livet under Kean er godt, 33 000 i snitt! Ellers har alle Disse klubben opplev Bedring både hva publikum og økonomi angår med bedre fasaliteter. Men jeg ser du er mer bevandret i dette en meg, men Det vi opplever med Brann om dagen vil utvikle seg i høyt tempo. Med ølservering resturanter, fanshop, barnepark og mullighet for et toalett besøk uten 600 meter kø lokker flere å flere Bergensere til et besøk i stadionveien.
an hende vi vinner gull engang:)

krøvel vellevold

Quote from: "1963"


For å ta de klubbene du nevner:

Vitesse etter de fikk nytt stadion:

99/00 - 25097
00/01 - 25725
01/02 - 24765
02/03 - 22959
03/04 - 18864
04/05 - 18799
05/06 - 19501
06/07 - 19800

Sunderland etter de fikk ny stadion:

97/98 - 34337
98/99 - 38745 - nivå 2
99/00 - 41375
00/01 - 46791
01/02 - 46744
02/03 - 39698
03/04 - 27120 - nivå 2
04/05 - 28821 - nivå 2
05/06 - 33904
06/07 - 28409 - nivå 2

Boro etter de fikk ny stadion:

95/96 - 29257
96/97 - 29871
97/98 - 29997 - nivå 2
98/99 - 34389 - kapasitet utvidet fra 30000 til 35000.
99/00 - 33393
00/01 - 30747
01/02 - 28459
02/03 - 31025
03/04 - 30398
04/05 - 32012
05/06 - 28463
06/07 - 27018

Wigan etter de fikk ny stadion:

05/06 - 20233
06/07 - 16887

Brøndby:

00/01 - 13352
01/02 - 15168
02/03 - 14734
03/04 - 17525
04/05 - 18204
05/06 - 16136
06/07 - 13793

Hull:

02/03 - 12843 - nivå 4
03/04 - 16847 - nivå 4
04/05 - 18025 - nivå 3
05/06 - 19841 - nivå 2
06/07 - 17891 - nivå 2


Leicester etter de fikk ny stadion:

02/03 - 29231 - nivå 2
03/04 - 30983
04/05 - 24137 - nivå 2
05/06 - 22234 - nivå 2
06/07 - 21259 - nivå 2

Southampton etter de fikk ny stadion:

01/02 - 30633
02/03 - 30680
03/04 - 31699
04/05 - 30610
05/06 - 23614 -nivå 2
06/07 - 21725 -nivå 2

Reading: Har hatt økning hele tiden, men har også rykket oppover i divisjonene.

Groningen, Alkmaar og Olympiakos: Tror disse nettopp har fått ny stadion, slik at det er for tidlig å se noen langsiktig konsekvens.


Konklusjon: Det er nedgang i tilskuertallene over hele linjen for de klubbene som har hatt sitt nye stadion i noen år.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "1963"Bayern Munchen har aldri vært i nærheten av 69 000 i snitt!  


Nei, men hadde mellom 48471 og 59353 i snitt de siste 10 årene de spilte på gamle Olympiastadion. Et stadion fra 1972, delvis uten tak og med løpebaner og annen elendighet.
Legg ned hele klubben!

1963

Som jeg skrev, ser du er mer bevandret i dette en meg! Men en ting er sikkert Krøvel, morro er det som skjer i og rundt Brann om dagen:) Og jeg tror men så klart dette er min kun mine tanker og min mening
an hende vi vinner gull engang:)

Xminator

Hmm ikke bra, i følge statistikken kommer vi jo til å rykke ned med ny stadion...

krøvel vellevold

Apropos at "fotballinteressen bare øker og øker": Har sjekket snittene i en del land. Her er hvor mange klubber som spiller i årets toppserie (som også spilte i toppserien i fjor) som for øyeblikket ligger an til en økning i snittet:

England: 7 klubber med økning + 4 som nÃ¥dde max-kapasitet i fjor  og har omtrent det samme i Ã¥r.
Danmark: 4 klubber med økning.
Frankrike: 8 klubber med økning.
Tyskland: 10 klubber med økning + 1 som nådde max-kapasitet i fjor og har omtrent det samme i år.
Belgia: 8 klubber med økning.
Italia: 1 klubb med økning.
Nederland: 13 klubber med økning.
Norge: 6 klubber med økning.
Portugal: 6 klubber med økning.
Skottland: 5 klubber med økning + 2 som nådde max-kapasitet i fjor og har omtrent det samme i år.
Spania: 9 klubber med økning.

I disse ligaene er det ingen lag som har klart en økning i tilskuersnittet mer enn 3 år på rad, bortsett fra RBK som har hatt økning 6 år på rad, og Brann som har hatt økning 4 år på rad. (Lag som har økt pga opprykk, er ikke med i beregningen). I tillegg er det en del klubber i England og noen i Tyskland og Skottland som har nådd max-kapasitet og derfor ikke har mulighet til å øke snittet.

Konklusjon: Det er ikke slik at tilskuertallene stiger over hele Europa eller i hele Norge, og det er helt uvanlig å ha stigning mange år på rad.
Legg ned hele klubben!


jako

Quote from: "krøvel vellevold"Apropos at "fotballinteressen bare øker og øker": Har sjekket snittene i en del land. Her er hvor mange klubber som spiller i årets toppserie (som også spilte i toppserien i fjor) som for øyeblikket ligger an til en økning i snittet:

England: 7 klubber med økning + 4 som nÃ¥dde max-kapasitet i fjor  og har omtrent det samme i Ã¥r.
Danmark: 4 klubber med økning.
Frankrike: 8 klubber med økning.
Tyskland: 10 klubber med økning + 1 som nådde max-kapasitet i fjor og har omtrent det samme i år.
Belgia: 8 klubber med økning.
Italia: 1 klubb med økning.
Nederland: 13 klubber med økning.
Norge: 6 klubber med økning.
Portugal: 6 klubber med økning.
Skottland: 5 klubber med økning + 2 som nådde max-kapasitet i fjor og har omtrent det samme i år.
Spania: 9 klubber med økning.

I disse ligaene er det ingen lag som har klart en økning i tilskuersnittet mer enn 3 år på rad, bortsett fra RBK som har hatt økning 6 år på rad, og Brann som har hatt økning 4 år på rad. (Lag som har økt pga opprykk, er ikke med i beregningen). I tillegg er det en del klubber i England og noen i Tyskland og Skottland som har nådd max-kapasitet og derfor ikke har mulighet til å øke snittet.

Konklusjon: Det er ikke slik at tilskuertallene stiger over hele Europa eller i hele Norge, og det er helt uvanlig å ha stigning mange år på rad.


Det er også uvanlig at Brann gjør det bra flere år på rad.

Dessuten øker jo den klubben vi lettest kan sammeligne oss med. Rosenborg.

Forøvrig så øker jo de fleste lagene i England etterhvert som de bygger nytt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Erlend

Quote from: "SK Fire"


Tviler pÃ¥ at de snobbene bruker tiden sin her inne.  Og VIP-er skal jo gjerne ha litt ekstra, men Brann kunne jo kanskje sendt brev rundt til de interresserte og spurt de.  Tror de blir utsolgt med eller uten glassvegg

monzilla

Kapasiteten på 22000 blir kun hvis brann velger å ha tribune sør i to plan. Samme stil som BT-svingen blir det rundt 20k.

Nixon

Quote from: "monzilla"Kapasiteten på 22000 blir kun hvis brann velger å ha tribune sør i to plan. Samme stil som BT-svingen blir det rundt 20k.


I så fall er jeg tilbøyelig til å nøye meg med 20.000. Det får være måte på lappeteppe.
Rød makt på Hansa

Desperado

Quote from: "Erlend"
Tviler pÃ¥ at de snobbene bruker tiden sin her inne.  Og VIP-er skal jo gjerne ha litt ekstra, men Brann kunne jo kanskje sendt brev rundt til de interresserte og spurt de.  Tror de blir utsolgt med eller uten glassvegg


På Sparebank-tribunen er det vel kun losjene (øverst) og restauranten(e) (rett under) som har glassvegg - Hvermansen må nøye seg med storskjermer.

Hvis man dropper restaurenter på Søndre trengs det kun en glassvegg øverst til losjer, og det er begrenset hvor mange seterader en sånn stjeler, den tar mest høyde....

SK Fire

Erlend skrev:
QuoteTviler på at de snobbene bruker tiden sin her inne


Du skjønte åpenbart ikke at jeg henvendte meg til lekfolket, om dere vet noe om dette, og ikke sponsorene her.

Det måtte jo komme en slik mongo-kommentar...

SK Fire

Monzilla skrev:

QuoteKapasiteten på 22000 blir kun hvis brann velger å ha tribune sør i to plan. Samme stil som BT-svingen blir det rundt 20k.


Hvorfor det? Det skjønner jeg ikke.

Hva mener du med to plan da? Som Hansa?

Eller at den øverste tribunen ligger litt over den underste i en slags etage?

purolatino

Quote from: "monzilla"Kapasiteten på 22000 blir kun hvis brann velger å ha tribune sør i to plan. Samme stil som BT-svingen blir det rundt 20k.


Tribune Sør i "to plan?", hvordan?, lik Hansa? eller slik som på Mestalla?
Tror nok egentlig dette bare er tull, Brann har jo sagt at de ikkje ønsker å bygge tribunene slik som Hansa tribunen, at de skal være intime og bratt!

monzilla

Sånn som jeg har skjønt det er eneste mulighet for å få 22k å bygge tribune sør i to plan. Høyden blir lik, men det nederste feltet blir ikke så veldig bratt, og det øverste feltet går et stykke over det nedeste om dere forstår. På denne måten overstiger de ikke høyden, men får maks utnytte av plassen Ser for meg noe a la nederste bilde her : http://www.worldstadiums.com/stadium_pictures/europe/spain/andalusia/sevilla_betis.shtml

Ikke ta det jeg sier for god fisk, har bare hørt snakk om det, men vi får no se hvordan tegningene blir

Alexåsane

Nå når vi ikke har storestå lengre, og veldig mange solgt partourkort... Hvor mange billetter til BBB har til å selge til sine medlemer. Snakker da om enkeltbiletter
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Petter Puddefjord

Ang. partoutkort; - Er det slik at det p.t. er solgt 12.000 sesongkort, men at det fremdeles er mulig å få kjøpe VIP-hvermannsen? Hva vil det i realiteten si? Vil det si at det reelle tallet på antall utsolgte billetter kommer til å ligge over 12.000? Jeg trodde at VIP-hvermannsen var inkludert i de 12.000? Betyr dette at det kan bli solgt 13-14.000 partoutkort inkl. VIP-hvermannsen? Er det satt frist til når disse skal være solgt, eller kan man kjøpe VIP-hvermannsen helt frem til sesongstert?

Xminator

Det var vel rundt 500 ledige plasser på Allmenningen.

enavgutta

Sakset fra dagens BT:

Avinor forventer stor passasjerøkning på Flesland i de kommende årene. Det, kombinert med økt utbygging og bosetting i Bergensområdet, gjør at det vil være behov for kollektivtransport til og fra flyplassen.

- Det avgjørende for trafikken er ikke Flesland, men bokonsentrasjonen og hvor Bergens fremtidige 70.000 boliger kommer, sier senioringeniør Magnus Natås i Statens Vegvesen til avisen.


Ser nok ut til at vi trenger en større arena om noen år ja...


krøvel vellevold

Det kommer til å bo en million i Bergen om bare noen få år. Nå må klokkene begynne å ringe! Alle disse kommer jo til å holde med Brann og gå på Stadion! Hvor er parkeringsplassene?

Seriøst:

En økning på 70 000 boliger på 13 år? Er det noe alvorlig i veien? En gjennomsnittsbolig i Norge har 2,3 personer. Ergo snakker vi om en økning i Bergens innbyggertall på 161 000... På de 13 siste årene har Bergens befolkning økt med 24014. Hva får folk til å tro at det vil øke med 161 000 på de 13 neste?

Til opplysning så øker innbyggertallet i Bergen med i snitt ca 1% pr. år.
Legg ned hele klubben!

robbie A

Quote from: "krøvel vellevold"Det kommer til å bo en million i Bergen om bare noen få år. Nå må klokkene begynne å ringe! Alle disse kommer jo til å holde med Brann og gå på Stadion! Hvor er parkeringsplassene?

Seriøst:

En økning på 70 000 boliger på 13 år? Er det noe alvorlig i veien? En gjennomsnittsbolig i Norge har 2,3 personer. Ergo snakker vi om en økning i Bergens innbyggertall på 161 000... På de 13 siste årene har Bergens befolkning økt med 24014. Hva får folk til å tro at det vil øke med 161 000 på de 13 neste?

Til opplysning så øker innbyggertallet i Bergen med i snitt ca 1% pr. år.


Kan forøvrig underbygge dette med at Bergen Kommuen forventer 280.000 innbyggere i 2025. Så hvor Vegvesenet venter boligene sine er litt uvist.

Se på bergen.kommune.no i Kommunedelsplanene for kilde.

Edit: har tatt meg tid til å lese noe nøyere. Iht. KDP er det "forventet" 70.000 nye beboere i Bergensregionen, dette inkluderer også nabokommunene. Mer enn halvparten av dette skal vist komme i Bergen Kommune.

kabelmann

Quote from: "enavgutta"- Det avgjørende for trafikken er ikke Flesland, men bokonsentrasjonen og hvor Bergens fremtidige 70.000 boliger kommer, sier senioringeniør Magnus Natås i Statens Vegvesen til avisen.

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. 70 000? Riktignok snakker han om "fremtidige", men det får da være grenser på hvor fremsynt vi skal være.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

larmjohan

Det interessante er jo at disse 70 000 kun gjelder Fana..


Corran

Quote from: "Petter Puddefjord"


Hva med en høyere minimumskapasitet og lavere maksimumskapasitet Blir du da fornøyd?
Hvis Brann ikke når minimumskapasiteten blir kampen da utsatt eller spiller de for tomme tribuner?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Nå som det kanskje blir krig i Somalia, USA bomber Iran sammen med Isreal. Irak forblir urolig og alt det, så kan det hende innbyggertallet plutselig skyter til værs. Men det vil ikke påvirke Brann så mye ettersom en stor del av våre nye landsmenn ikke følger med på fotball så mye, og spesielt ikke brann. (av en eller annen grunn....)

Skjer ikke dette så vil heller ikke befolkningen øke noe mer enn tidligere, dermed så vil ikke brann få mye mer fans av den grunn.
Krøvel kan jo regne ut hvor mange nye fans vi vil få dersom innbyggertallet stiger med noen tusen.

Xminator

Nei det kan han ikke, for der er jo alle som ikker er over 30 år og ikke har gått på Stadion minst 10 år sammenhengene å regne for supporterer i det hele tatt. Egentlig ganske utrolig at vi har tilskuere i det hele tatt med såpass strenge opptakskrav.

lewis

Noen som vet hvordan det blir med disse plastkortene som erstatter de 13 billettene, med tanke på navn o.l. Part. kortet mitt blir bestillt gjennom en annen. Er dette noe som må endres, eller er navnet på billetten irrelevant?
Noen som vet?


TrulsVikane

siden jeg ikke fikk fakturaen for mitt partourkort må jeg nesten forsikre meg om at de ikke glemmer å sende korte til meg åg, så når kommer kortene i posten?
HÃ¥per det er noen som vet dette!
kte lidenskap har et navn: BRANN

Xminator

Mener å ha lest uke 12, men husker ikke hvor.

vebo

Quote from: "Xminator"Mener å ha lest uke 12, men husker ikke hvor.


Tror det er postet her på forumet. Men jeg er ganske sikker på at det er i uke 13.
Tiocfaidh ár lá


Klaus_Brann

Jippi, dette er en gledens dag!
ENDELIG, etter 1000 masemail på Bataljonen og Brann så fikk jeg fakturaen til partoukortet, nå må det jo bli action ikveld.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hdaniels

Hvorfor heter det partout-kort i Bergen og ikke sesongkort, som det heter andre steder?

paf

Quote from: "hdaniels"Hvorfor heter det partout-kort i Bergen og ikke sesongkort, som det heter andre steder?

Hvorfor heter det sesongkort i resten av Norge og ikke partoutkort som det heter siviliserte steder?

Superjack

Quote from: "paf"
Quote from: "hdaniels"Hvorfor heter det partout-kort i Bergen og ikke sesongkort, som det heter andre steder?

Hvorfor heter det sesongkort i resten av Norge og ikke partoutkort som det heter siviliserte steder?


Selvforklarende setning i grunnen, men jeg skal forklare: Fordi bare Bergen er sivilisert i Norge.
Brannsupporter.

jako

Quote from: "hdaniels"Hvorfor heter det partout-kort i Bergen og ikke sesongkort, som det heter andre steder?


Fordi Bergen er mer konservativt enn resten av landet. I tillegg har byen hatt langt større internasjonal påvirkning enn resten av landet opp gjennom årene.

Partout er fransk og betyr overalt. Så et partoutkort er et kort som gir deg tilgang overalt. Høres ganske bra ut, de betyr jo egentlig at vi kan labbe inn i garderoben når vi vil. Vi har jo et overaltkort :wink:
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Partout er fransk og betyr overalt. SÃ¥ et partoutkort er et kort som gir deg tilgang overalt.  :


Eller at det betyr at det gjelder "over alle". Altså alle kampene.
Legg ned hele klubben!

Go Up