• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Magefølelsen tilsier at Bruun-Hansen et riktig valg

Started by Torvanger, November 25, 2006, 08:37:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Jeg har null dekning for å påstå dette, men magefølelsen tilsier at det Bruun-Hansen er et riktig valg. Han virker som en klokkeklar og tydelig leder, som ikke lar se pille på nesen. Tror også mannen er såpass kynisk at dersom Mjelde og Steffensen på ny sørger for at Brann slipper inn mål i bøtter og spann, gjør nødvendige grep før det har gått for langt.

Hva sier magefølelsen til folket ellers?

Derabilo

Magefølelsen er grei. Litt knuter i magen når jeg tenker på at Brann faktisk kan gå inn for å satse på lokale talenter, men utenom det er magefølelsen grei..
Bergen ut av Norge -

Nixon

Quote from: "Derabilo"Magefølelsen er grei. Litt knuter i magen når jeg tenker på at Brann faktisk kan gå inn for å satse på lokale talenter, men utenom det er magefølelsen grei..


Hvorfor er folk så redd for at Brann skal intensivere arbeidet med å få frem noen lokale talenter? Tidligere er jo dette blitt etterlyst, og Brannledelsen har vært idioter som ikke har klart å foredle de få talentene som har vært i området. Husk på at det er mye billigere å få frem et lokalt talent enn å kjøpe. Og er vi heldige kan vi selge dyrt uten at pengene forsvinner i lommene til Hardball.

Men det ene trenger ikke å utelukke det andre. Tror noen virkelig at Bruun-Hanssen er så fanatisk at han med vitende og vilje lar talentarbeid gå på bekostning av å ha et konkurransedyktig lag?
Rød makt på Hansa

Corran

Har en god følelse
Og det at en skal satse på lokale talenter betyr ikke at vi ikke skal ha en sterk god stall, men at hvis den rette dukker opp så skal ting legges til rette sånn at talentet kan bli en god TL spiller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

enavgutta

Flott at du laget en ny tråd om dette mister Torvanger. Vi får bare ønske de lokale tømmermennene lykke til.
Hilsen bitterheten.

steinbygger

Det er bare å ønske lykke til på ferden. Håper han er tøff nok til å være i rampelyset. Han har vel alt sett hvordan media skriver det de ønsker å skrive, ref nettavisen som påstår at han valgte Brann pga familen (hvis så var tilfelle er han ikke riktig mann for klubben) Det er greit at det gjorde valget enklere for han når han slipper pendling, men det viktigste må være at han tok jobben for det var drømmejobben og klubben i hans hjerte han nå fikk jobbe for slik som det fremkommer i BT og BA

Brannmus

Jeg satt lenge på gjerdet når det gjaldt godeste Bruun-Hanssen. Er på vippen nå, men har ikke falt ned på en side helt ennå.

Jeg ser helt klart det positive med å jobbe frem lokale talenter, for å kunne tjene på deres kvaliteter både sportslig og økonomisk. MEN, dette er en langsiktig plan. Jeg tror ikke Bruun-Hanssen har en ambisjon om å gjøre Brann til et helnorsk og etter hvert helbergensk lag. Så dum er ikke denne mannen.

Han vet like godt som alle her inne på forumet at om Brann skal oppnå resultater umidddelbart og bygge videre på grunnlaget vi har, så må vi styrke stallen med kvalitetsspillere. Hvor disse kommer fra er det ikke bare Bruun-Hanssen som kan avgjøre. Selv om han ikke skulle være for masseimport av spillere fra Afrika, så er han nok såpass oppegående at om det kommer en ny Olofinjana og banker på døren, så slipper han inn.

For meg er det viktigste at Brann arbeider med å få frem klassespillere, mens vi utnytter stallen vi har tilgjengelig. Det kortsiktige målet er sportslige resultater, og et gull, mens utviklingen av spillere vil føre til økonomisk trygghet på langsikt.

Tror derfor at denne Bruun-Hanssen kan være en god mann. Han ser fremover, men har gitt signalene om at han vil benytte seg av hjelp for å holde Brann i toppen på kort sikt.

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Derabilo"Magefølelsen er grei. Litt knuter i magen når jeg tenker på at Brann faktisk kan gå inn for å satse på lokale talenter, men utenom det er magefølelsen grei..


Hvorfor er folk så redd for at Brann skal intensivere arbeidet med å få frem noen lokale talenter? Tidligere er jo dette blitt etterlyst, og Brannledelsen har vært idioter som ikke har klart å foredle de få talentene som har vært i området. Husk på at det er mye billigere å få frem et lokalt talent enn å kjøpe. Og er vi heldige kan vi selge dyrt uten at pengene forsvinner i lommene til Hardball.

Men det ene trenger ikke å utelukke det andre. Tror noen virkelig at Bruun-Hanssen er så fanatisk at han med vitende og vilje lar talentarbeid gå på bekostning av å ha et konkurransedyktig lag?


Fordi man ikke kan vedta å få frem gode fotballspillere. De virkelige talentene, de som kan gjøre Brann til ett gull-lag, er noe man oppdager om de finnes lokalt uten å måtte lete etter dem. Jeg håper virkelig ikke de er naive nok til å tro at det skal dukke opp 11 rutinerte spillere fra klubber som sliter med å holde seg i 1. og 2. divisjon. Skal Brann være i toppkampen 2007, 2008 og 2009 må de snart få fingen ut og styrke laget, og erstatte spillere som reiser og er på vei til å gå ut på dato...

Derfor er det en spire til bekymring at Brann nå skal satse lokalt igjen. Det kan gå på bekostning av toppklubben Brann.

Nixon

Quote from: "Xminator"Derfor er det en spire til bekymring at Brann nå skal satse lokalt igjen. Det kan gå på bekostning av toppklubben Brann.


Jeg er ikke bekymret. Fordi jeg tror ikke det vil gå på bekostning av å kjøpe gode etablerte spillere.

Sist gang vi satset lokalt var det tvingende nødvendig pga dårlig økonomi. Nå har vi råd til å drive et godt talentarbeid i tillegg til å bruke de nødvendige midlene til å være en toppklubb.
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: "steinbygger"Det er bare å ønske lykke til på ferden. Håper han er tøff nok til å være i rampelyset. Han har vel alt sett hvordan media skriver det de ønsker å skrive, ref nettavisen som påstår at han valgte Brann pga familen (hvis så var tilfelle er han ikke riktig mann for klubben) Det er greit at det gjorde valget enklere for han når han slipper pendling, men det viktigste må være at han tok jobben for det var drømmejobben og klubben i hans hjerte han nå fikk jobbe for slik som det fremkommer i BT og BA


Han valgte vel Brann på bakgrunn av familiens ønsker.
Det var drømmejobben hans, men han hadde den andre drømmejobben fra før. Vanskelig å velge når dine 2 største jobbdrømmer kan oppfylles.

Beste er at han har nok sportslig erfaring til å takle den jobben, og nesten like mye admistrativ erfaring til å takle andre delen av jobben.
Syns dette var det beste alternativet for klubben, og husk at han har et erfaringsmessig overtak på Mjelde kontra Per Ove..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Red Rabitt

Bruun Hansen virker som for meg en klar vinner type.
Han er en person som må ha suksess og det tror jeg er veldig positiv, kan være han ikke holder i all evighet, men den tiden han er her tror jeg han vil gjøre det bra.
Tror og han skjønner veldig godt at han ikke kan få lokale talenter på banen med det første, men at dette er ett langsiktig prosjekt som og vil bli blandet med alt fra lokale til afrikanske(selvfølgelig med hovedvekt på lokale).
Det er alltid en stor fordel med de lokale, og det er at de er knyttet til brann og føler ansvar for klubbens resultater.
En annen ting er at når de etter mange år på sidelinjen, først får sin stadion deby,vil de være veldig sultne.
Tror BH føler at han må klare det og da vil han nok klare det!:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

pidre

Quote from: Red RabittBruun Hansen virker som for meg en klar vinner type.
Han er en person som må ha suksess......
Quote
Saludar a los monos!

Belfort

Jeg tror dette er en gedigen feilansettlese. Dette er ren kompiskjøring fra Bjørn Dahl. Hva har egentlig Hanssen oppnådd? Alt bærer preg av middelmådighet. Hvor mange talenter kommer fra han regjeringstid i Hordaland? Nå tror han tydligvis at talentene skal bestette Brann i fremtiden.Jada vi har et 1.div lag som holdt seg så vidt,vi har 2.div lag som er helt middelmådige. Jeg tror denne ansettelsen kommer til og koste Brann mye. Merk mine ord!

Nixon

Quote from: "Belfort"Jeg tror dette er en gedigen feilansettlese. Dette er ren kompiskjøring fra Bjørn Dahl.


Så det du egentlig sier er at hele fotball-Norge er en eneste stor kompisgjeng som driver med kompiskjøring? For det må jo da være grunnen til at NFF mente at middelmådigheten fra Bergen var kompetent nok til å være toppfotballsjef...
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: "Belfort"Jeg tror dette er en gedigen feilansettlese. Dette er ren kompiskjøring fra Bjørn Dahl. Hva har egentlig Hanssen oppnådd? Alt bærer preg av middelmådighet. Hvor mange talenter kommer fra han regjeringstid i Hordaland? Nå tror han tydligvis at talentene skal bestette Brann i fremtiden.Jada vi har et 1.div lag som holdt seg så vidt,vi har 2.div lag som er helt middelmådige. Jeg tror denne ansettelsen kommer til og koste Brann mye. Merk mine ord!


..men siden du e så skråsikker på at Brann har ansatt feil mann, regner eg med at du og har en klar formening om kem de satset på??

Belfort

Er Brann sin oppgave og finne gode ledere. En ting  som er sikkert er at så sneversynte ledere som Bruun-Hanssen har vi ikke bruk for. En leder som vedtar at nå er det lokale spillere som gjelder og som tror at det er bare og hente alle de uforløste potensielle stjernespillerne i Loddefjord er farlig. Etter at Molde bestemte seg for og satse lokalt etter Gunder så gikk jo det bare en vei, og det i et fylke som har fostret langt mer gode spillere enn Hordaland.

Falkman

Quote from: "Belfort"Er Brann sin oppgave og finne gode ledere. En ting  som er sikkert er at så sneversynte ledere som Bruun-Hanssen har vi ikke bruk for. En leder som vedtar at nå er det lokale spillere som gjelder og som tror at det er bare og hente alle de uforløste potensielle stjernespillerne i Loddefjord er farlig. Etter at Molde bestemte seg for og satse lokalt etter Gunder så gikk jo det bare en vei, og det i et fylke som har fostret langt mer gode spillere enn Hordaland.

Red Rabitt

Quote from: pidre
Quote from: Red RabittBruun Hansen virker som for meg en klar vinner type.
Han er en person som må ha suksess......
Quote

Ja det er helt klart middelmådig å klatre til toppfotbalsjef på karriere stigen, denne mannen er en selger type som kan selge brann og lokke til seg spillere til klubben.
Liker at det nye brann tør å gå egne veier.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Corran

Hvorfor i alle dager er det å satse på lokale talenter nødt til å skje på bekostning av å hente stjernespillere eller å ha et sterkt lag.
Rbk har jo faen meg klart det, Vif og start har klart det så hvorfor skal ikkje vi klare det
Og det blir for dumt å halsugge en mann pga at han er for å prøve å få fram talenter fra lokalt. Det er ikke det samme som at no skal vi neste år ha 20 spillere med lokaltilknyttning
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

naitsirk

det er jo ingenting som er godt nok for enkelte.
for ei tid tilbake var det kritikk av for lite lokal satsing. så er det plutselig for mykje fokus.

så kjem huseklepp og speler som ein gud. for så å få ein dårlig sesong. då skal han vekk.
kva med feks pvm? han spelte ein grei sesong, men gjorde det mykje dårligare enn feks huseklepp i fyrste sesong.han er det ingen som kritiserer.

det er kanskje ikkje så rart at bergen fostrer få internasjonale/nasjonale stjerner.

pidre

Quote from: Red Rabitt
Quote from: pidre
Quote from: "Red Rabitt"Bruun Hansen virker som for meg en klar vinner type.
Han er en person som må ha suksess......
Quote

Ja det er helt klart middelmådig å klatre til toppfotbalsjef på karriere stigen, denne mannen er en selger type som kan selge brann og lokke til seg spillere til klubben.
Liker at det nye brann tør å gå egne veier.


Selgertype??? Og kva har han solgt da?
Saludar a los monos!

Chrisstah

Quote from: "naitsirk"det er jo ingenting som er godt nok for enkelte.
for ei tid tilbake var det kritikk av for lite lokal satsing. så er det plutselig for mykje fokus.

så kjem huseklepp og speler som ein gud. for så å få ein dårlig sesong. då skal han vekk.
kva med feks pvm? han spelte ein grei sesong, men gjorde det mykje dårligare enn feks huseklepp i fyrste sesong.han er det ingen som kritiserer.

det er kanskje ikkje så rart at bergen fostrer få internasjonale/nasjonale stjerner.


huseklepp kom jo i midten av sesongen! pvm har spilt en god sesong etter min mening stabil spill hele tiden! meget god defensiv jobbing! perfekt ved siden av en offensive back!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

DrMeland

Må le!

Mer enn vittig at de samme personene som no hyller Peddi var di samme som ville ha han sparket etter Rønningen-salget... Det viser vel bare at vi fotballsupportere både har selektiv hukommelse og er altfor kortsiktige og dum til noengang å komme innenfor stadionportene som noe annet enn nettopp supportere.

RBH er en glimrende mann for jobben. Han er i likhet med både Bjørn Dahl, MonsaMjeld'n og Peddi en rolig og sindig type som er godt likt og høyt respektert. Han har sakte men sikkert steget i gradene, noe som tyder på at han er faglig dyktig. Vi trenger kontinuitet og ro i denne klubben.

Ang. talenter så har vel ingen sagt at innkjøp av klassespillere skal gå på bekostning av talentutvikling. Det er faen meg på tide at vi får fingen ut av ræven og begynner å utvikle talenter vi også.

Dra til Afrika for å hente en ungdom som spiller 6 minutt i årets serie? Det kalles å gå over bekken etter vann, og det har Brann vært flink til også i Peddiens tid.
rMeland

Go Up