• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Flytt Royal League innendørs

Started by Brannmus, November 08, 2006, 20:45:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Jeg er ikke den største supporteren av Royal League. Det er et artig konsept, men det blir en B-turnering. Slitne spillere og dårlige forhold har mye av skylden. Samtidig er det fortsatt ikke stort å vinne turneringen. Så jeg har inntrykk av at flere lag ser på dette som lønnsomme treningskamper.

Kommer litt av sporet nå, men jeg mener at et grunnlag for at Royal League skal lykkes er gode forhold. Fotball, i Norge, i november og desember er ikke ideelt.

Mitt forslag for å få bedre fotball og kanskje litt bedre liv er å gjøre gruppespillet i Royal League til en innendørsturnering.

Hvorfor skal vi gjøre dette. Vel, jeg ser flere grunner til å velge denne løsningen.
+ Bedre spilleforhold - gir bedre spill.
+ Gressmatten får hvile etter en lang sesong og får ta seg inn til neste.
+ Mer trøkk på kampene.
+ Bedre forhold for publikum

Mange vil nok si: Hva med det økonomiske?
Jeg tror ikke Brann kommer dårligere ut med å arangere kamper i Vestlandshallen fremfor Stadion.

Det blir nok billigere å arangere kamper i Vestlandshallen.
- Det er behov for mindre vakthold. Dermed mindre utgifter.
- Vi sparer mye utgifter på strøm som skal drive flomlys, storskjermer og alt annet på Stadion.
- Vi slipper utgifter på nødløsninger for å tine banen og få den i stand for en hver pris.

Kapasiteten blir mindre ja, men det blir i hvert fall kamp om billetter og fulle hus forhåpentligvis om alt flyttes innendørs. Jeg tror ikke billettsalget kommer til å være all verden uansett om det arrangeres ute eller inne.
Jeg vil heller fylle Vestlandshallen hvor det blir bra liv under taket i varmen, fremfor å ha et Brann Stadion som ikke engang er halvfullt av frysende supportere.

Ser vi rundt omkring i landet, så har alle de norske klubbene haller i nærheten hvor de kan arrangere kamper. Dette regner jeg med de svenske og danske klubben også har.

Når gruppespillet er ferdig og om interessen skulle være kjempestor for kampene. Så kan man flytte dem ut igjen. Da har banen sluppet unna tre tøffe kamper og det kan bli en bedre ramme utendørs.

jako

Fotball skal spilles utendørs, ferdig med den saken. De spiller fotball i Skottland året rundt. Da ser jeg ingen grunn til at de ikke skulle klare det i Norge også.

Og hvorfor så negativ til å forlenge sesongen. Synes det kjempeartig med flere kamper som betyr noe. Og RL er et glimrende konsept, men det hadde nok blitt bedre hvis f.eks. TV 2 hadde tatt seg av sendingene i stedet for TV Norge.

At selværklærte supportere er så negativ til at lage sitt skal spille flere kamper som betyr noe er for meg totalt ufårstelig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stig

Et rungende ja til innendørskamper. Gode minner fra forrige gang.

Banedekke får skikkelig gjennomgå,og antar det går ut over kvaliteten når vi kommer til April også. flere åkre i april kan umulig være bra for norsk fotball
Nettsideansvarlig

jako

Fotball skal spille på gress og utendørs. De som liker innendørsfotball kan begynne med futsal!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Ikke snakk om å like innendørsfotball, men kanskje bedre en alternativet Og å sammenligne fusball og vanlig fotball innendørs e jo helt på trynet men hva vet vel vi andre jako har talt og sånn er det og det skal alle mene ellers så liker vi fusball bedre en fotball
Takk til deg jako for at du minnet meg på det Eg går tilbake på det jeg sa Self skal alle kamper spilles utendørs uansett vær og forhold
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

RL er en bastard som har større ambisjoner enn det forholdene tillater. Kan ikke se at man skal ha noen prinsipper hvor disse kampene skal spilles. Er det dårlige forhold ute kan kampene like godt bli spilt inne.
Rød makt på Hansa

Brannmus

Fotball er et spill, som skal spilles utendørs på gress. Og skihopping er en sport som skal praktiseres på snø, men siden været ikke tillater dette året rundt hopper vi på plast.

Royal League kan gjerne ville være en storturnering, men sannheten er nå at det er glorifserte treningskamper med penger til lagene som stiller.

Problemet er at utgiftene er jo nesten like stor når man vraker banen i løpet av tre kamper og ender opp med å ha en åker klar til seriestart neste sesong.

Jeg mener det da hadde vært bedre å bare flytte kampene innendørs, selv om dette skulle bety "futsal". Forskjellen er jo i realiteten ytterst liten. Det er nok av arenaer som kan lukke taket og dermed bli en "hall". Så da kommer det ned til kunstgress spørsmålet. Vel, neste sesong blir det to kamper på dette underlaget i Tippeligaen. Eller utendørs Futsal.

jako

Kunstgress har ikke hatt den utviklingen som jeg hadde håpet på. Og jeg står for at fotballen skal spille utendørs. Hadde de gjort serien lengre hadde folk kommet på kampene selv om det hadde vært spilt kamper i hele November.

Det er bare blitt slik i Norge at alt annet enn seriekamper er blitt helt uinterresant for almuen. Aner ikke hvorfor, mulig det har noe med mediedekning å gjøre? Eller har interessen for utenlandsk fotball blitt mindre i Norge. Da jeg vokste opp var Engelsk fotball klart større enn norsk fotball, det virker som det har endret seg radikalt nå.

Kamper innendørs bør unngås så fremt det er mulig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Brannmus"Royal League kan gjerne ville være en storturnering, men sannheten er nå at det er glorifserte treningskamper med penger til lagene som stiller.


Dette er i all fall feil. Klubbene tar disse turneringene veldig seriøst. I all fall de med ambisjoner. Det er utrolig viktig matching hvis man skal hevde seg i e-cup. Rosenborg tar det i all fall veldig seriøst i år. Je håper Brann har samme oppfatningen og at Mjelde har lært.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Dette er i all fall feil. Klubbene tar disse turneringene veldig seriøst. I all fall de med ambisjoner. Det er utrolig viktig matching hvis man skal hevde seg i e-cup. Rosenborg tar det i all fall veldig seriøst i år. Je håper Brann har samme oppfatningen og at Mjelde har lært.


Hvordan står dette i konflikt med å spille innendørs?
Er det ikke bedre matching å spille på en plettfri innendørsbane enn å spille på en søkkvåt, halvfrossen og humpete bane?
Rød makt på Hansa

Brannmus

Fotball er et spill som skal spilles utendørs. Med truger på beina i snøføyka. Oransje ball og måking av strekene før kampen og i pausen.

Nei, gi meg en kunstgress bane der ballen glir, og spillerne ikke sliter og sklir rundt mens de prøver å gjette hvor ballen stopper og hvor den ruller.

Skal vi ta denne turneringen seriøst, må forholdene legges tilrett for skikkelig spill. Når du spiller i snøkavet i desember, er det betraktelig større sjanse for at tilfeldighetene avgjør fremfor om du spiller på stueteppet i Vestlandshallen.

Skal spillerne være toppmotivert, må forholdene være lagt til rette. En turnering, i elendige forhold etter en lang sesong, gjør bare at spillerne blir mindre lysten på å prestere, samtidig som faren for skader øker.

Chrisstah

Quote from: "Brannmus"Fotball er et spill som skal spilles utendørs. Med truger på beina i snøføyka. Oransje ball og måking av strekene før kampen og i pausen.

Nei, gi meg en kunstgress bane der ballen glir, og spillerne ikke sliter og sklir rundt mens de prøver å gjette hvor ballen stopper og hvor den ruller.

Skal vi ta denne turneringen seriøst, må forholdene legges tilrett for skikkelig spill. Når du spiller i snøkavet i desember, er det betraktelig større sjanse for at tilfeldighetene avgjør fremfor om du spiller på stueteppet i Vestlandshallen.

Skal spillerne være toppmotivert, må forholdene være lagt til rette. En turnering, i elendige forhold etter en lang sesong, gjør bare at spillerne blir mindre lysten på å prestere, samtidig som faren for skader øker.


lang og lang sesong!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

Vi får tre hjemme kamper om litt over 14 dager. Tror det skal holde hardt at alle 3 spilles på Stadion. Om ikke Bjørn Dahl har en skjult agenda og vil ha banen ødelagt slik at han endelig får lagt kunstgress...

Det klart beste er at kampene spilles på Stadion. Det bør også være like klart at vestlandshallen er ett soleklart bedre valg for RL enn å spille kampene utenfor Branns kjerneområde.

krøvel vellevold

Syns Jako sine prinsipper er talentløse. "Fotball SKAL spilles utendørs..." Herregud! Så du mener altså at Brann skal slutte så spille treningskamper innendørs i januar fordi "foball SKAL spilles utendørs", selv om det er 15 minusgrader, en meter snø og stiv kuling ute? Kampen på Lerkendal i dag blir sikkert en kjempeopplevelse med gjennomvåt bane. Sikkert kjempestor sportslig verdi å spille den kampen....

Dessuten er det jo latterlig å sammenligne med at de spiller hele vinteren i Skottland. Skotteland ligger mye lenger sør og har et mildere vinterklima. Likevel sliter de også med dårlige baner og avlyste kamper vinterstid.
Legg ned hele klubben!

arntf

Quote from: "krøvel vellevold"
Dessuten er det jo latterlig å sammenligne med at de spiller hele vinteren i Skottland. Skotteland ligger mye lenger sør og har et mildere vinterklima. Likevel sliter de også med dårlige baner og avlyste kamper vinterstid.


Skottland ligger noe lenger sør, ja, men det er ikke sÃ¥ stor forskjell at det ikke kan sammenlignes med Sør-Norge. Spesielt den nordlige halvparten av Skottland er direkte sammenlignbar,  med mye fjell og værslÃ¥tt kyst, og mye vinter. For den del, der de ikke fÃ¥r like mye snø som oss, ligger de langt foran i mengden regn...

Som du sier, så opplever de også å måtte avlyse kamper fra tid til annen, men de har også en ganske høy terskel for hva som er dårlig vær og dårlige forhold. Det skal minst like mye til før Dundee United avlyser, som RBK, Brann eller Viking.

Om treningskamper blir spilt inne eller ute er vel ganske likegyldig, men kamper for publikum synes også jeg at burde spilles ute. Og det er mye som kan gjøres for å bedre forholdene, uten å legge tak eller investere i kunstgress. Bedre drenering og effektiv undervarme kan også hjelpe.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Quote from: "arntf"Om treningskamper blir spilt inne eller ute er vel ganske likegyldig, men kamper for publikum synes også jeg at burde spilles ute. Og det er mye som kan gjøres for å bedre forholdene, uten å legge tak eller investere i kunstgress. Bedre drenering og effektiv undervarme kan også hjelpe.


Klart at fotball i utgangspunktet bør spilles ute. Og man kan gjøre noen grep for å klare det.
Men hvis man for øyeblikket ikke har drenering eller undervarme bør man kunne tenke mer på kvaliteten på kampen og på å bevare gressmatten til neste sesong, enn på prestisjen om å absolutt spille ute.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.nettavisen.no/ioslo/article797708.ece

Litt morsomt at NFF, som er med på å bestemme reglene for denne turneringen, ikke lar VIF få spille på Ullevaal. De mener altså at andre klubber skal drive rovdrift på sine gressmatter, men de er selv ikke villige til å ta sjansen.
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"http://www.nettavisen.no/ioslo/article797708.ece

Litt morsomt at NFF, som er med på å bestemme reglene for denne turneringen, ikke lar VIF få spille på Ullevaal. De mener altså at andre klubber skal drive rovdrift på sine gressmatter, men de er selv ikke villige til å ta sjansen.


Reagerte også på dette. Ganske så fantastisk av vårt kjære NFF nok en gang. De vil skåne matten til en kamp...når var det? I Mars?
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Gårsdagens kamp på Lerkendal er vel et bevis på at fotball ikke bør spilles utendørs til langt ut på vinteren.
Legg ned hele klubben!

arntf

Ja, langt på vei enig med deg der, det så stusselig ut. Den grønne sanden pyntet bare minimalt på utseendet, og på kloss hold forsvant effekten totalt. At fargen ikke engang matchet gresset, hjalp heller ikke.

Men, det er jo en kjent sak at gressmatta på Lerkendal lider av elendig drenering også. Med et skikkelig dreneringsanlegg (og velfungerende undervarme) ville det muligens sett bedre ut.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Red Rabitt

Noen som vet når billettene til royal league kampen mot henrik larsson og helsingborg blir lagt ut for salg?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Gårsdagens kamp på Lerkendal er vel et bevis på at fotball ikke bør spilles utendørs til langt ut på vinteren.


Tull og tøys. Det var ikke så ille. Dessuten var det en ekstremsituasjon i kombinasjon med en utdatert gressmatte.

Var du der?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

SÃ¥nne  baner er ikke ekstremsituasjon i Norge pÃ¥ denne tiden av Ã¥ret. De fleste baner her i landet (og i alle fall 3 av de som skal brukes i RL) har som du sier utdaterte gressmatter og dette kommer desverre ikke til Ã¥ være unntaket.
Irriterende å se spillerene prøve å vende og da mister de fotfeste. eller når de skal stoppe så må de løpe i bue. Løper de med ballen så lugger ballen slik at det sakker spilleren

Liker ikke fotball inne men bedre en slike tendenser som vi så i går Værste er at det blir værre en i går utover vinteren. Og i værste fall spiller Brann hjemmekampene sine flere timers reise vekke fra Bergen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Gårsdagens kamp på Lerkendal er vel et bevis på at fotball ikke bør spilles utendørs til langt ut på vinteren.


Tull og tøys. Det var ikke så ille. Dessuten var det en ekstremsituasjon i kombinasjon med en utdatert gressmatte.

Var du der?


Ja, og jeg var ute på "gresset" etter kampen. Var du det? Jeg kan fortelle deg at det var omtrent som å gå i en sandkasse.

Gårsdagens bane var heller ikke noen ekstremsituasjon. Ganske vanlig på denne tiden av året med gjørmete baner.
Legg ned hele klubben!

Lynn

Jeg mener at de må spille ute. det er mye koseligere.
pluss at åsane er et skikkelig stress sted å komme til =P

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Gårsdagens kamp på Lerkendal er vel et bevis på at fotball ikke bør spilles utendørs til langt ut på vinteren.


Tull og tøys. Det var ikke så ille. Dessuten var det en ekstremsituasjon i kombinasjon med en utdatert gressmatte.

Var du der?


Ja, og jeg var ute på "gresset" etter kampen. Var du det? Jeg kan fortelle deg at det var omtrent som å gå i en sandkasse.

Gårsdagens bane var heller ikke noen ekstremsituasjon. Ganske vanlig på denne tiden av året med gjørmete baner.


Hmm alle som jeg snakket med var fastboende. Hvor stod du?

Jeg påstår ikke at branen var bra, men den fikk ikke noe særlig påvirkning på spillet. Og situasjonen er ikke normal for årstiden. De har spilt CL på denne tiden mange ganger før uten problemer, men de bør gjøre noe med dekket sitt her oppe.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Banen til rbk har vært bra lenge (påstår de) men de siste 2 sesongene har det skjedd noe de ikke skjønner for vannet blir ikke lengre drenert vekk slik det gjorde før.
Og at du påstår at ikke banen påvirket spillet synes eg e imponerende for det var ikke vanskelig å se at den påvirket spillet mye.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bataljonen

Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Gårsdagens kamp på Lerkendal er vel et bevis på at fotball ikke bør spilles utendørs til langt ut på vinteren.


Tull og tøys. Det var ikke så ille. Dessuten var det en ekstremsituasjon i kombinasjon med en utdatert gressmatte.

Var du der?


Ja, og jeg var ute på "gresset" etter kampen. Var du det? Jeg kan fortelle deg at det var omtrent som å gå i en sandkasse.

Gårsdagens bane var heller ikke noen ekstremsituasjon. Ganske vanlig på denne tiden av året med gjørmete baner.


Hmm alle som jeg snakket med var fastboende. Hvor stod du?


Han måtte stått ved en mic for jeg hørte han dra igang et par sanger :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

jako

Quote from: "Corran"Banen til rbk har vært bra lenge (påstår de) men de siste 2 sesongene har det skjedd noe de ikke skjønner for vannet blir ikke lengre drenert vekk slik det gjorde før.
Og at du påstår at ikke banen påvirket spillet synes eg e imponerende for det var ikke vanskelig å se at den påvirket spillet mye.


Ikke så mye at det uansvarlig. Viking kampen var langt verre. Det samme var kampen mot FFK. At forholdene av og til er for dårlig på denne tiden av året ikke er så bra må vi akseptere.

Det viktig å ikke gjøre utfordringer til et problem.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "Bataljonen"Han måtte stått ved en mic for jeg hørte han dra igang et par sanger :)


Jeg fikk et glimt av Krøvel med mikrofon i hånden...:)

Ellers var vel ikke gårsdagens underlag det verste jeg har sett. Men så er ikke Lerkendal den dårligste banen i RL heller. Vi kommer til å oppleve mye verre enn dette.
Rød makt på Hansa

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Bataljonen"Han måtte stått ved en mic for jeg hørte han dra igang et par sanger :)


Jeg fikk et glimt av Krøvel med mikrofon i hånden...:)

Ellers var vel ikke gårsdagens underlag det verste jeg har sett. Men så er ikke Lerkendal den dårligste banen i RL heller. Vi kommer til å oppleve mye verre enn dette.


Nei jeg er spent på Sverige. Jeg er helt enig med deg at turneringen arrangeres i grenseland for hva som er spillbart, men jeg har stor tro på dette konseptet hvis man bare tålmodige nok og gir den gode nok rammebetingelser og ikke minst mediedekning. TV Norge er en katastrofe.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Hmm alle som jeg snakket med var fastboende. Hvor stod du?

.


"Alle du snakket med"...????  Vi var nÃ¥ tross alt 50-100 pÃ¥ bortefeltet, og du rakk tydeligvis ikke spørre om bostedet til alle... Jeg er ikke fastboende nei.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Gårsdagens kamp på Lerkendal er vel et bevis på at fotball ikke bør spilles utendørs til langt ut på vinteren.


Tull og tøys. Det var ikke så ille. Dessuten var det en ekstremsituasjon i kombinasjon med en utdatert gressmatte.

Var du der?


Ja, og jeg var ute på "gresset" etter kampen. Var du det? Jeg kan fortelle deg at det var omtrent som å gå i en sandkasse.

Gårsdagens bane var heller ikke noen ekstremsituasjon. Ganske vanlig på denne tiden av året med gjørmete baner.


Hmm alle som jeg snakket med var fastboende. Hvor stod du?


Han måtte stått ved en mic for jeg hørte han dra igang et par sanger :)
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Bataljonen"
Han måtte stått ved en mic for jeg hørte han dra igang et par sanger :)


Hva er dette for noe? Har de begynt med karaoke på Lerkendal?
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Bataljonen"
Han måtte stått ved en mic for jeg hørte han dra igang et par sanger :)


Hva er dette for noe? Har de begynt med karaoke på Lerkendal?
Legg ned hele klubben!

Corran

Hvorfor tåler engelske gressmatter mer en de norske Ser nå på en engelsk kamp her og regnet høljer ned men matten er like fin. Ingen stygge flekker og ingen dammer Heller ikke sår i matten når de takkler eller særlig påvirkning på ballen når den ruller. Gresset er også grønt og fint ikke brunlig som banene i Norge er på denne tiden
Er det pga gresstype, preparering eller rett og slett kun på grunn av bedre underlag?
Uansett så bør jo Brann ta å hente inn ekspert hjelp fra England før de gjør noe

Ellers så jeg for en stund siden på tv noen norske som hadde forsket fram en ny gresstype og system som gjorde at gresset vokste hele året og vokste fort opp til en viss lengde og stoppet (var også perfekt til innendørs baner) der Hadde mye interesse fra utlandet på systemet sitt, men har ikke hørt noe her i Norge om det. Noe for Brann?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


krøvel vellevold

I England er grønne plener kunst. Alt fra fotballbaner og golfbaner til parker og hager. Er det noe de kan der borte, så er det gress.
Legg ned hele klubben!

arntf

Jepp, engelsk hagekunst er i verdensklasse.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

http://fotball.bt.no/royal/article69240.ece

Innendørs kunstgress er ikke lov.
Utendørs grusbane derimot...
Rød makt på Hansa

Brannmus

Det er rett og slett helt utrolig at de heller vil spille på en grusbane på Lerkendal, når de faktisk har Abrahallen(?) tilgjengelig hvor forholdene vil være merkbart bedre for spillerne.

Grusbane er noe alle har spilt på, men alle har vel opplevd frossen grus også. Er jo det samme som å spille på betong. Fin måte å sikre skader på det. Får håpe undervarmen holder banen rimelig myk. Om ikke RBK skal skru den av for å spare penger.

Corran

Skandale spør du meg

Glad Brann e ferdig med lerkengrus
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Langhår

Helt utrolig at de tviholder på utendørskamper, midt på vinteren og nå altså på grus.

Personlig husker jeg med stor glede tilbake til VH-oppgjørene. Selv om resultatene var så som så, var det meget god stemning med 3500 mennesker på en intim arena.

Kan ikke fatte hvorfor man har så stor aversjon mot dette....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Plekter

Svaret for Lerkendal sin del hadde vel vært og legge krøllgress av ypperste type nå, og så ta det vekk og legge gress i mars eller noe. Sikkert en lokal klubb som ville vært glad for en ny krøllgressbane før neste sesong!

Mr_Soma

Det hadde jo vært kjempe økonomisk

Rune felt F

Helt på tryne av Rosenborg. Hadde de i år vert deltagere i CL hadde de aldri fått spilt på slikt underlag. Viss Nff absolutt vil ha Royal Leage så bør de stille samme krav til klubbene som CL gjør. Og om klubbene ikke klarer kravene så får Nff sende neste lag på tabellen som holder kravene til CL. Når Nff skal ellers være så streng på stadioner og slikt så bør samme regelverk gjelde for alle turneringer lagene deltar i. Og om Brann skulle om 2 år spille mot Juventus i CL (litt tvilsomt at Juventus rekker det, men men) så hadde nok aldri Vestlandshallen blitt godkjent som branns hjemmebane selv om det er desember. Skal royal leage kunne klare å bli en attraktiv turnering så bør di ha samme krav som andre turneringer.

bulldog

bulldog

krøvel vellevold

Fantastisk! Heller grus, minusgrader, snø, storm og glisne tribuner enn kunstgress, fin temperatur, tørt "vær", vindstille og smekkfulle tribuner??? Hahaha! Helt ubetalelig!

Lurer på hva "Fotball SKAL spilles utendørs"-Jako sier til dette!
Legg ned hele klubben!

Erlend

er det lov å håpe på noen fine små skader der? Gjerne på Iversen, Sapara og noen Odense og Helsingborg eller hva det nå var spillere?

Go Up