• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mitt kjære Brann!

Started by Morriss, November 06, 2006, 01:39:58 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Morriss

Først vil jeg si at det kanskje er nok av slike tråder her i kveld, men her kommer en til.......

Så gikk det som det gikk. Brann har ikke levert sakene denne høsten heller, og jeg merker meg at de fleste innen min egen sirkel ikke har så mye til overs for innsatsen denne høsten. Kan vi skylde på Mjelde? Jeg personlig tror at det er mye som er gale, men hovedansvaret ligger jo på treneren. Mjelde uttalte vel at «det var ikke noe å spille for» etter kampen mot Viking, men der tar han så grundig feil som han kan ta. Jeg mener at det var mye å spille for i kveld, hva med stolthet, hva med å blø for drakten, hva md å gi fansen det de fortjener, hva med å sende rivalen Viking ned i Adecco-ligaen? Og vi burde vunnet mot bunnlaget Viking. Istedet taper vi hele 5-0, noe som er så flaut at jeg nesten vil oppfordre folk til en liten demonstrasjon utenfor Stadda i morgen ettermiddag, så frustrerende er det faktisk.

Jeg kan ikke gå noe dypere i det, jeg ser ikke poenget i å analysere en kamp som denne. Brann ble regelrett overkjørt til de grader av Viking i dag. Dette skal liksom være en av rivalene til Brann, men det virket jo som om Brann bare ga vekk seieren, og det kunne jo tydeligvis ikke bli nok mål i mot.

Nå skal vi rett ut i Royal League, en turnering Brann kommer til å drite hardt i, akkurat som de ga blaffen i UEFA-cupen og ga oss fansen en av de pinligste opplevelsene i Branns historie. Kan vi akseptere slikt?
Vi skal møte et godt RBK-lag oppe i Trondheim, mens jeg er sikker på at spillerne helle ville slappet av i Stress Less'en sin hjemme i stuen med en snus og en kald pils, eller kanskje de heller ville tatt seg en tur på Metro for å feste litt?! Så RL kan vi bare glemme, det er jeg sikker på, spillerne bryr seg ikke nok om klubben til å spille godt i denne turneringen, de er nok ikke motivert til det.

Det er vel ikke noe poeng i å nevne at Brann har tapt hele 16 poeng til RBK fra sommeren til nå. De som er kritiske vet dette allerede og vil nok bare nikke og være enig i det, de som fremdeles har tillit til laget vil si at vi må se sesongen under ett, og at resultatet ikke var så ille siden vi ikke var spådd en god sesong.
For det første så vil jeg si at de som spådde Brann midt på tabellen var de samme «ekspertene» som spådde Brann som en klar gullkandidat før 05-sesongen. De som er litt oppegående ser at vi har et bedre lag i år, og at nøkkelspillere som Andresen og Sæternes i tillegg er skadefri, så hvorfor spå oss midt på tabellen?
Jeg synes ikke at sesongen har vært bra sett under ett. Vi var god frem til pausen, men kollapset på en helt utrolig merkelig måte. I fjor hadde vi i det minste skader, selv om det heller ikke er en god forklaring med tanke på at vi ble høstsesongens dårligste lag (vi skal uansett gjøre det bedre enn det, selv uten Sæternes, Andresen og Bjarnason!)!.

Neste sesong kan gå alle veier, jeg er veldig usikker på Brann nå. Det er noe som skurrer i hele laget, hele organisasjonen vakler litt i mine øyne. At vi kollapset i fjor var ikke bra, men vi fikk bekreftet at dette ikke var noe å bry seg med, helt frem til høsten, da melte nervene seg på igjen sakte men sikkert. Slik jeg ser det startet det hele med tapet på Hamar som var Branns første tap denne sesongen, og etter det gikk det nedover. Vi fikk riktignok inn noen nye ansikter før overgangsvinduet stengte, og dette ga en viss effekt, Brann hevet seg litt, men så gikk det rett vest igjen. Nå sitter vi her med en blanding av sinne, forvirring, og jeg personlig føler meg besveket. Jeg må nesten si at det føles som om noen gjør narr av meg og jeg har virkelig fått meg en skikkelig strek i stoltheten min. Nei, dette er bare tull folkens! Det er direkte latterlig. Jeg vet ikke hva jeg skal si om Branns innsats denne høsten, det er nesten litt uvirkelig at det har skjedd. Jeg husker at jeg var i himmelen når jeg leste at Brann hadde signert Martin Andresen, og dette kom jo etter at Brann hadde tatt et flott cup-gull høsten 04. Nå to år etter, og mange millioner kroner ut av lommen på Brann sitter jeg her og gaper som en forvirret liten grisunge, jeg aner ikke hva som skjedde...

Nå håper jeg bare at Brann samler seg igjen og fremstår som den sterke organisasjonen som de viste seg som frem til sommeren i år. Alt virket helt perfekt. Nå er spillere på vei ut, det er uro i leiren, resultatene er forferdelige, gullet glapp, vi ble ydmyket mot et bunnlag, Peddien har trukket seg delvis i protest delvis fordi han mener at han ikke er riktig mann for Brann. Mjelde ligger skylden på spillerne og sier at de ikke eier stolthet, og tar ikke noe kritikk selv. Brann er på vei ned i en avløpssluk. Min bønn til laget er at dere må for guds skyld ikke svikte Brann på denne måten! Jeg elsker denne klubben, jeg lesker logoen og drakten, det er den vi blør for spillere som supportere, vi har alle våre roller oppe i dette. Det er ikke mindre enn utrolig flaut det Brann har vist denne høsten, alle bør skjerpe seg nå!

Jeg håper at Brann kommer til å vise seg fra en bedre side fremover. Jeg håper også at dere tar Royal League seriøst, og at dere sikter høyt mot neste år. Jeg var faktisk inne å sjekke billettprisene for neste år, og det er på grensen til drøyt hva Brann krever av oss supportere. Dere tar penger fra vår lomme men gir ikke noe tilbake! Skal vi heises langt opp i luften hvert eneste år og bli sluppet ned igjen etter hvert som det skal avgjøres slik at vi lander så hardt at vi ikke helt vet hva som traff oss, eller hva vi traff... vi traff ihvertfall bakken igjen, vi nådde bunnen, det er noe Brann kan, å nå bunnen. Det er ikke mer å si. Vi må nesten ta oss sammen alle mann og gi alt hele tiden. Ikke noe å spiller for? Vi har alt å spille for, for fotball handler om ære. De pengene spillerne får i lønn er bare en bonus, dere spiller for Brann, og jeg hadde gitt alt jeg har her i verden av penger og eiendom for å være en så god og heldig fotballspiller som kunne fått lov til å spille for Brann, det har alltid vært den store drømmen min. Da er det klart at jeg ikke forstår hvorfor dere ikke føler det samme..


HEIA BRANN!!!

enavgutta


KenFeltZ

Enig med at man sitter igjen med alt for mange spørsmål.

Og hva med å vise ære og lojalitet overfor andre lag og egne supportere?

Fredrikstad - RBKHam Ham - StabækStart - Odd
Start har ikke annet en ære å spille for. Odd spiller for sin eksistens. Start vinner 2-1 og ære slår motivasjon. Odd må ta til takke med en play off plass.

Viking - Brann


KenFeltZ


Corran

Ja brabb er en av 3-4 storklubber i norge men resultatmessig i moderne tid er vi ikke en storklubb. Men nå de 3 siste sesongene har vi begynt å etablere oss stabilt i toppen.
Og når det gjelder økonomi er man en ganske ung supporter om en tror at Brann har hatt god økonomi lenge. Det er faktisk de siste 3-4 årene at vi har blitt kvitt gjeld på over 70 mill

Så at vi har vært en toppklubb når det gjelder økonomi og plasseringer stemmer ikke. Men at vi har vært en toppklubb når det gjelder interesse og størrelse på gjeld stemmer. Samt når det gjelder supportere

Men det mest morsomme er at Brann aldri har vært mer stabilt bra en i dag og aldri har supporterene vært mer suttrete. Vi som har vært med siden 70 tallet har hatt ting å suttre over og tro meg i dag er alt bare fryden i forhold til hvordan det var.

PS Med sutrete mener jeg ikke at en ikke kan være kritisk til klubben
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: "Corran"Ja brabb er en av 3-4 storklubber i norge men resultatmessig i moderne tid er vi ikke en storklubb. Men nå de 3 siste sesongene har vi begynt å etablere oss stabilt i toppen.
Og når det gjelder økonomi er man en ganske ung supporter om en tror at Brann har hatt god økonomi lenge. Det er faktisk de siste 3-4 årene at vi har blitt kvitt gjeld på over 70 mill

Så at vi har vært en toppklubb når det gjelder økonomi og plasseringer stemmer ikke. Men at vi har vært en toppklubb når det gjelder interesse og størrelse på gjeld stemmer. Samt når det gjelder supportere

Men det mest morsomme er at Brann aldri har vært mer stabilt bra en i dag og aldri har supporterene vært mer suttrete. Vi som har vært med siden 70 tallet har hatt ting å suttre over og tro meg i dag er alt bare fryden i forhold til hvordan det var.

PS Med sutrete mener jeg ikke at en ikke kan være kritisk til klubben


Brann er antagelig den eneste klubben i Europa som kan regnes som storklubb i sitt land uten å ha vunnet serien mer enn to ganger - og det for hhv 43 og 44 år siden. Jeg finner ingen eksempler på lag som tiår etter tiår er i toppen av tilskuerstatistikken, men aldri vinner serien.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Eg vil rett og slett hevde at Ajax har gode poeng.

Eg husker så altfor godt heispassasjerperioden. For ikkje å snakke om Sandefjordkampene for bare fire år siden. Men de siste fire sesongene har Brann stabilisert seg på "topp seks", og vi har et uvanlig godt utgangspunkt for å holde oss i teten de neste sesongene.

I år fikk vi et resultat som ikkje har vært bedre siden 1963. Det blir historieløst ... hm, nei, i alle fall perspektivløst å sutre som om vi har rykket ned. (Det e kanskje nettopp historisk riktig å rope skandale uansett?) :)

Korfor e det sånn at de aller siste resultatene alltid ser ut til å overskygge helheten? E forventningene og kravene i Bergen for evig og alltid dømt til å stige raskere enn ka som e realistisk når det gjelder sportslig progresjon? Korfor gleder vi oss ikkje over at vi e i ferd med å bygge en vinnerkultur og bli et stabilt topplag? E det ikkje nettopp dét som e veien å gå for å bli et gull-lag?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Chrisstah

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Eg vil rett og slett hevde at Ajax har gode poeng.

Eg husker så altfor godt heispassasjerperioden. For ikkje å snakke om Sandefjordkampene for bare fire år siden. Men de siste fire sesongene har Brann stabilisert seg på "topp seks", og vi har et uvanlig godt utgangspunkt for å holde oss i teten de neste sesongene.

I år fikk vi et resultat som ikkje har vært bedre siden 1963. Det blir historieløst ... hm, nei, i alle fall perspektivløst å sutre som om vi har rykket ned. (Det e kanskje nettopp historisk riktig å rope skandale uansett?) :)

Korfor e det sånn at de aller siste resultatene alltid ser ut til å overskygge helheten? E forventningene og kravene i Bergen for evig og alltid dømt til å stige raskere enn ka som e realistisk når det gjelder sportslig progresjon? Korfor gleder vi oss ikkje over at vi e i ferd med å bygge en vinnerkultur og bli et stabilt topplag? E det ikkje nettopp dét som e veien å gå for å bli et gull-lag?


enig en som har skjønt det!!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up