• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

prisene på stadion!

Started by Chrisstah, November 05, 2006, 22:24:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

http://www.brann.no/dokumenter/kart_stadion.pdf

ser prisene på billigste billett neste år er 170 kroner ! det syns jeg er litt drøyt!
er vel det dyreste i norge?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

MrNossy

Quote from: "Chrisstah"http://www.brann.no/dokumenter/kart_stadion.pdf

ser prisene på billigste billett neste år er 170 kroner ! det syns jeg er litt drøyt!
er vel det dyreste i norge?


Jeg for min del har ikke råd til å fornye partoukortene våre der vi ønsker å sitte. Trist er det, men nå er det slutt som partoukort innehaver.

TrulsVikane

SKANDALE!!! Ser litt ut som at det er vi som skal betale framtidige spillere. Sitt heller opp prisene på ENKELTBILETTER å kiosken!
kte lidenskap har et navn: BRANN

KNUDSEN

Quote from: "Chrisstah"http://www.brann.no/dokumenter/kart_stadion.pdf

ser prisene på billigste billett neste år er 170 kroner ! det syns jeg er litt drøyt!
er vel det dyreste i norge?


Billigste billett koster 100kr og e stundent/barne billett på Bt tribunen
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Per Hilmar

Begynn å spare nå da!

Alt er prioriteringer - og Brann kommer høyt på den listen.....


Finnes det noe en IKKE klager over her inne???

hanioslo

Quote from: "Per Hilmar"Begynn å spare nå da!

Alt er prioriteringer - og Brann kommer høyt på den listen.....


Finnes det noe en IKKE klager over her inne???


Burgeren og pommes frites'en i hjørnet?
trandlien ut av Bergen!

paf

Quote from: "Per Hilmar"Begynn å spare nå da!

Alt er prioriteringer - og Brann kommer høyt på den listen.....


Finnes det noe en IKKE klager over her inne???

Jeg synes det er legitimt å klage når rimeligste (ordinære) billett har steget fra kinobillettnivå til det dobbelte i løpet av et par år. Jeg skjønner godt at Brann vil melke mest mulig ut av interessen som er nå, men personlig synes jeg dette er veldig korttenkt. Vi er allerede dyrest i Norge, og nå blir vi enda dyrere. Det er ganske så betenkelig, og er en utvikling Bataljonen bør diskutere alvorlig med Brann... synes nå jeg da...

Xminator

Enda en grunn til å ha overskudd med plasser så markedsavdelingen ikke kan ta slike hvileskjær som dette.

Per Hilmar

Tittet bare på vif sine sider - og der er nivået det samme.

Billigste billetter der var på familietribune - 150 kroner. Det var i år. Så det blir omtrent det samme nivået der som hos oss.

Joda paf, det er berettighet å være i dialog om priser. Er bare litt lei av at alt som har med Brann å gjøre blir det så uendelig mye klaging og syting over. Folk glemmer at det drives en bedrift på Stadion. En forventer lavere priser og dyrere spillere og bedre stadionfasiliteter.....

paf

Quote from: "Per Hilmar"Tittet bare på vif sine sider - og der er nivået det samme.

Billigste billetter der var på familietribune - 150 kroner. Det var i år. Så det blir omtrent det samme nivået der som hos oss.


Der tar du feil. Billigste på Ullevaal var 130, mens billigste barnebillett var 50 (Cola Nedre begge deler). Våre billigste barnebilletter blir neste år 100,- mens billigste ordinære billett er 190,-

Det er nå heller ikke poenget. Poenget mitt er at prisene øker ganske drastisk, og at det neppe er bra hverken for Brann eller publikum på sikt. Mange av de som har hatt partoutkort lenge er allerede sure fordi de må kjøpe "fast plass" for å beholde plassen sin. Når partoutkortprisene samtidig øker nærmer man seg en smertegrense. Det er ikke bra.

thomasf

taktisk lurt av brann kan du si, iallefall rent økonomisk.
Man har fått et produkt som er blitt lettere å selge pga. sportslig suksess de senere år. Stadion bygges ut, men ikke mer enn at det muligens vil blir knapphet på enkelte plasser.
Man sikrer langsiktige inntekter via reservasjon av enkeltplasser over flere år. Joda, man må jo kjøpe partoukort ved siden av. Men når Brann gjør det smarte grep å slenger navnet på "eier" på seteryggen er det jo klart at man sikrer gjenkjøp av partoukort i mange år og dermed også knapphet på plassene i lang tid.
Folk har mer penger mellom hendene pga lav rente,klart det er lurt å sette opp prisene en god del.  Så kan man alltids hevde at folk vil svikte brann setter man de opp så og så mye. Men jeg tror allikevel man er langt unna denne smertegrensen enda, iallefall med bedre fasiliteter på stadion. Hvordan man priser seg i forhold til andre lag i tippeligaen er vel egentlig irrelevant,sålenge bergenspublikummets betalingsvillighet er så høy.  
Burde man så kanskje bygget ut stadion mer? Ja , kanskje...det ville kanskje ført til mindre knapphet på billetter og dermed ikke like stort grunnlag for å øke prisene like mye. Men dette blir jo et regnestykke der kun B.Dahl og co. vet hvor vinningsoptimum befinner seg.

Per Hilmar

Til sammenligning. Revy / teater i Bergen, 350-400 kroner.
Kino: 90 kroner (tror jeg det er)
Og tenk på hva store konserter koster...

Vi får en ny og forbedret stadion, klart dette må dekkes inn med økte kostnader.

Med nye priser koster det 2210 kr (13 x 170) kroner å se Branns hjemmekamper i tippeligaen til neste år. Joda - hadde det kostet 150 kroner hadde man i løpet av sesongen spart hele 340 kroner....

Prioriteringer. Prioriteringer.

Straffe!!!

Jeg betaler 1300 kroner for adgang til alle Brann sine hjemmekamper i serien neste år, 1500 kroner inkludert Bataljonen-medlemskap som jeg uansett skal ha.

Gir en kamppris på 100 kroner - absolutt akseptabelt!


Brannesen

Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

fettnok

har du falt å slått deg eller ajax? :wink: på puben er det rundt 40 eller noe sånn.
ette går aaaaaldri bra!

Ajax

Betalte nesten 70 kroner for en halvliter i Bergen i sommer

paf

Quote from: "Ajax"Betalte nesten 70 kroner for en halvliter i Bergen i sommer

Og jeg betalte syv euro for en halvliter i Amsterdam i fjor. Der har du den igjen...

Go Up