• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Avstemninger på forumet?

Started by Candyman, October 31, 2006, 18:22:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Candyman

Hei. Jeg skrev dette innlegget for en stund siden, og det fikk god støtte før tråden som vanlig plutselig handlet om noe annet igjen (Barnslige Brann het den). Anyway, jeg rakk ikke å få noe svar fra Bataljonen (forumansvarlig) angående dette, så da legger jeg inn dette forslaget her som det hører hjemme:

Til bataljonen:
Kan det være mulig å lage til noe sånne avstemninger (poll) som mange andre fotballforum har. Det kan være sånn at man må være pålogget og kan bare stemme fra en ip-adresse en gang... Er det muligheter for dette i bataljonsforumet?

Det kan jo brukes til alt fra banale ting som feks:

- "Fortjente Ivers egget?" Stem ja eller nei!
- "Var det tidig at Ivers ble egget? Stem ja eller nei!

til viktige ting som:

- "Burde Huseklepp kommet inn istedenfor Knudsen?"
- "Hvem bør starte på topp neste kamp?" Helstad, Winters, Sæternes, Miller, Memelli...
- "Vil du på bortetur til Vikingkampen?" Antall ja og nei...

Da ville vi i tillegg til disse endeløse debattene fått ett "svar" på hvor mange som vil det ene og det andre, ikke bare se at noen skriver 1000 innlegg for og de som er negativ skriver kanskje ikke for de er lei. Lettere med en kjapp poll i tillegg til diskusjonene...

Og vi kunne fått se at enkelte ganger så var vi kanskje ganske samstemte om tingenes tilstand. 90% for ett eller annet, 10% mot. Det kunne jo og blitt gjenstand for en god diskusjon... Så fra tid til annen hadde disse "meningsmålingene" blitt endret av bataljonen, og vi kunne til og med kommet med innspill om hva vi ønsket som poll.... Så bestemmer bataljonsmoderatorene hva de vil gjøre med det.

Noen som er enig eller? Kunne dette vært noe?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

blahblah

Enig i forslaget til candyman. absolutt noe bataljonen bør vurdere.

Stoffi

Helt enig. Seriøse eller useriøse poller, det blir bra. Så kan vi diskutere i samme tråd som pollen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Chrisstah

har sett på flere forum at det går an og det er samme type som dette!
tror det er moderator som må starte avstemningen
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

BrannSupporter

Dette har det jo alltid stått helt nederst på dette forumet:

Du kan delta i avstemninger i dette forumet

pleb

Godt forslag.

Dette bør være på forsiden, ja.

Stoffi

Quote from: "BrannSupporter"Dette har det jo alltid stått helt nederst på dette forumet:

Du kan delta i avstemninger i dette forumet


Men er det noen avstemninger å delta i da? Ikke i de sakene vi snakker om.
Kanskje burde alle og enhver ha anledning til å åpne avstemninger?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Utmedsnolken

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "BrannSupporter"Dette har det jo alltid stått helt nederst på dette forumet:

Du kan delta i avstemninger i dette forumet


Men er det noen avstemninger å delta i da? Ikke i de sakene vi snakker om.
Kanskje burde alle og enhver ha anledning til å åpne avstemninger?


Helst ikke alle og enhver, da blir hver eneste tråd en poll. Burde vært en begrensning.
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "BrannSupporter"Dette har det jo alltid stått helt nederst på dette forumet:

Du kan delta i avstemninger i dette forumet


Men er det noen avstemninger å delta i da? Ikke i de sakene vi snakker om.
Kanskje burde alle og enhver ha anledning til å åpne avstemninger?


Helst ikke alle og enhver, da blir hver eneste tråd en poll. Burde vært en begrensning.


Der har du poeng. Men hva så om mange tråder er en poll?
For eksempel "Mjelde må gå" tråden, hadde vært greit med poll der.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

slang

Kunne sendt inn forslag til moderator, og så kunne godkjent og opprettet de.
ansa 08

Stoffi

Quote from: "slang"Kunne sendt inn forslag til moderator, og så kunne godkjent og opprettet de.


Men da får vi en ekstra tråd om et emne som allerede eksisterer. For eksempel, støtter vi blusserne? Hele meningen her er vel at pollen allerede eksisterer i diskusjonstråden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Utmedsnolken

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "slang"Kunne sendt inn forslag til moderator, og så kunne godkjent og opprettet de.


Men da får vi en ekstra tråd om et emne som allerede eksisterer. For eksempel, støtter vi blusserne? Hele meningen her er vel at pollen allerede eksisterer i diskusjonstråden.


Jeg er redd for at forumet blir mer fulgt av drit hvis alle kan lage de pollene de vil. Men moderatorer med en aktiv sletteknapp kan selvsagt motvirke dette.
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "slang"Kunne sendt inn forslag til moderator, og så kunne godkjent og opprettet de.


Men da får vi en ekstra tråd om et emne som allerede eksisterer. For eksempel, støtter vi blusserne? Hele meningen her er vel at pollen allerede eksisterer i diskusjonstråden.


Jeg er redd for at forumet blir mer fulgt av drit hvis alle kan lage de pollene de vil. Men moderatorer med en aktiv sletteknapp kan selvsagt motvirke dette.


Det er en risiko ja. Kanskje det hadde vært greit med en prøveperiode først, for å se om det funker uten at forumet blir fullt av spamtråder.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kruxleiven

Forslag til mod om poll kan sendes på PM. Tror jeg har gjort det for lenge, lenge siden. Ble oversett. www.isberget.com drukner i avstemninger, men de klarer nå å holde et brukbart nivå der likevel.

SKBMiller

mange forumer likt som dette som har poll system. hvem som heltst kan starte pollene også. blir sikkert misbrukt på starten men kan bli nyttig etterhvert.

ja til poll

Candyman

Fint å lese at mange er for dette. Har ikke tenkt på det at hver eneste tråd kan bli en poll egentlig. I utgangspunktet hadde jeg håpet at Bataljonen laget ett par poll'er på fremsiden, så kunne vi debattere i en tråd som feks. Mjelde må gå tråden, så når noen slenger ut at "alle vil at Mjelde skal gå", så kunne vi vist til feks. at: "nei, 80% vil ha han fremdeles. Bare ett eksempel...

Uansett, håper på poll. Og om vi kunne startet poller i startinnlegget i en ny tråd, så hva så... Tror folk kunne styrt seg og ikke laget alle tråder til poll. Er iallefall en interressant tanke. Men folk burde ikke kunne lage flere i en tråd iallefall.

Men i hovedsak syns jeg det kunne vært bra å få opp endel poller/evnt tråder med poller som Bataljonen laget om de tingene vi krangler MEST om.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

blahblah

Gjør vel ingenting at det blir en del avstemmninger, blir jo diskutering uansett. mener dette hadde løftet forumet betraktelig jeg..

Candyman

Quote from: "blahblah"Gjør vel ingenting at det blir en del avstemmninger, blir jo diskutering uansett. mener dette hadde løftet forumet betraktelig jeg..

Ja, kunne iallefall tatt livet av den der: "men alle mener jo at...bla bla"
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Chrisstah

blir vel samme om trådene er poll! det blir bare en bilde av avstemningen på toppen uansett!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Utmedsnolken

Quote from: "Candyman"
Quote from: "blahblah"Gjør vel ingenting at det blir en del avstemmninger, blir jo diskutering uansett. mener dette hadde løftet forumet betraktelig jeg..

Ja, kunne iallefall tatt livet av den der: "men alle mener jo at...bla bla"


Resultatet av en avstemming er kun like bra som forutsetningene. Altså må man sikre seg at et representativt utvalg av Branns mangfoldige tilhengere avgir stemme på hvert tema. Da kun få er ofte innom disse sidene, så vil jo bare avstemmingen være basert på meningene til de mest blodivrige fansen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "blahblah"Gjør vel ingenting at det blir en del avstemmninger, blir jo diskutering uansett. mener dette hadde løftet forumet betraktelig jeg..

Ja, kunne iallefall tatt livet av den der: "men alle mener jo at...bla bla"


Resultatet av en avstemming er kun like bra som forutsetningene. Altså må man sikre seg at et representativt utvalg av Branns mangfoldige tilhengere avgir stemme på hvert tema. Da kun få er ofte innom disse sidene, så vil jo bare avstemmingen være basert på meningene til de mest blodivrige fansen.

Jojo, men du har jo og disse trådene der én person skriver 100 innlegg mot noe, og 100 personer skriver ett innlegg for noe (satt på spissen). Og så ser det ut som om annethvert innlegg er for og mot. En poll ville vist 1% mot 99%... Om du skjønner hvor jeg vil hen!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Stoffi

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "blahblah"Gjør vel ingenting at det blir en del avstemmninger, blir jo diskutering uansett. mener dette hadde løftet forumet betraktelig jeg..

Ja, kunne iallefall tatt livet av den der: "men alle mener jo at...bla bla"


Resultatet av en avstemming er kun like bra som forutsetningene. Altså må man sikre seg at et representativt utvalg av Branns mangfoldige tilhengere avgir stemme på hvert tema. Da kun få er ofte innom disse sidene, så vil jo bare avstemmingen være basert på meningene til de mest blodivrige fansen.


Hva så? Det vet vi jo allerede. Skal vi ikke ha avstemninger pga vi ikke får et riktig snitt av brannsupporterne? Det blir jo tull, vi vet jo alle at det kun er medlemmer av forumet som kan stemme. Forutsetningen er kjent, og dermed er problemet du snakker om borte vekk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Candyman

Hadde vært greit om noen fra bataljonen som drifter forumet kunne kommet med ett innspill her.

Virker som om det er noe folk kunne tenke seg. Skulle gjerne tatt avstemming på det, men... ;-)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Utmedsnolken

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "blahblah"Gjør vel ingenting at det blir en del avstemmninger, blir jo diskutering uansett. mener dette hadde løftet forumet betraktelig jeg..

Ja, kunne iallefall tatt livet av den der: "men alle mener jo at...bla bla"


Resultatet av en avstemming er kun like bra som forutsetningene. Altså må man sikre seg at et representativt utvalg av Branns mangfoldige tilhengere avgir stemme på hvert tema. Da kun få er ofte innom disse sidene, så vil jo bare avstemmingen være basert på meningene til de mest blodivrige fansen.


Hva så? Det vet vi jo allerede. Skal vi ikke ha avstemninger pga vi ikke får et riktig snitt av brannsupporterne? Det blir jo tull, vi vet jo alle at det kun er medlemmer av forumet som kan stemme. Forutsetningen er kjent, og dermed er problemet du snakker om borte vekk.


Jeg skjønner bare ikke vitsen med alskens avstemminger. Uansett hva resultatet blir, så kan det ikke brukes til noe særlig annet enn til enda et halvdårlig argument i kranglene. Ingen kommer jo til å endre syn på noe som helst uansett.
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "Utmedsnolken"Ingen kommer jo til å endre syn på noe som helst uansett.

Må vel 11 ville hester til for å få folk her inne til å skifte meninger. Men det kan jo brukes til mye annet også utmedsnolken.

Som sagt:

- Hvor mange vil reise til bortekamp i stavanger?
- Er det stor interresse for å sette opp en buss til?
- Hvem bør starte på topp i neste kamp?

Dette er jo ting som kan være greit å se svarene på. Ingen her som har sagt at en poll skal få deg utmedsnolken til å forandre mening om verken mjelde eller kalde wienerpølser med løk... Men det kan hjelpe på til å fortelle deg at du er temmelig ensom i ditt syn på en sak? Ikke sant?

Hadde vi hatt muligheten kunne vi jo stemt på hvor mange stemmer for avstemminger på forumet? Men det kan vi ikke ser du...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

blahblah

er også en fin måte for alle "tittere" til og blande seg i diskusjonene uten at de må skrive noe..

Utmedsnolken

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Utmedsnolken"Ingen kommer jo til å endre syn på noe som helst uansett.

Må vel 11 ville hester til for å få folk her inne til å skifte meninger. Men det kan jo brukes til mye annet også utmedsnolken.

Som sagt:

- Hvor mange vil reise til bortekamp i stavanger?
- Er det stor interresse for å sette opp en buss til?
- Hvem bør starte på topp i neste kamp?

Dette er jo ting som kan være greit å se svarene på. Ingen her som har sagt at en poll skal få deg utmedsnolken til å forandre mening om verken mjelde eller kalde wienerpølser med løk... Men det kan hjelpe på til å fortelle deg at du er temmelig ensom i ditt syn på en sak? Ikke sant?

Hadde vi hatt muligheten kunne vi jo stemt på hvor mange stemmer for avstemminger på forumet? Men det kan vi ikke ser du...


Tviler på ar en poll er tingen å gå for å bestemme seg om det skal settes opp flere busser eller arrangere borteturer. Hva "folket" synes om hvem som skal spille spiss er uansett ikke så veldig interressant, det får vi jo uansett vite i diskusjonen hvor man også kan vurdere deres argumenter.
Men kjør gjerne på med avstemminger, vi har jo allerede massevis av personangrep, usakeligheter, nasjonalisme og håpløse diskusjoner, så hvorfor ikke ta enda ett skritt mot Holmgang ;)
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "Utmedsnolken"

Tviler på ar en poll er tingen å gå for å bestemme seg om det skal settes opp flere busser eller arrangere borteturer. Hva "folket" synes om hvem som skal spille spiss er uansett ikke så veldig interressant, det får vi jo uansett vite i diskusjonen hvor man også kan vurdere deres argumenter.
Men kjør gjerne på med avstemminger, vi har jo allerede massevis av personangrep, usakeligheter, nasjonalisme og håpløse diskusjoner, så hvorfor ikke ta enda ett skritt mot Holmgang ;)


Skjønner ikke hvorfor du skal svartmale alt. Drit nå i hva det er poll om, det er ikke en seriøs poll, og du kan kun bruke pollen som en indikasjon på hva folk mener.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Chrisstah

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Candyman"
Quote from: "Utmedsnolken"Ingen kommer jo til å endre syn på noe som helst uansett.

Må vel 11 ville hester til for å få folk her inne til å skifte meninger. Men det kan jo brukes til mye annet også utmedsnolken.

Som sagt:

- Hvor mange vil reise til bortekamp i stavanger?
- Er det stor interresse for å sette opp en buss til?
- Hvem bør starte på topp i neste kamp?

Dette er jo ting som kan være greit å se svarene på. Ingen her som har sagt at en poll skal få deg utmedsnolken til å forandre mening om verken mjelde eller kalde wienerpølser med løk... Men det kan hjelpe på til å fortelle deg at du er temmelig ensom i ditt syn på en sak? Ikke sant?

Hadde vi hatt muligheten kunne vi jo stemt på hvor mange stemmer for avstemminger på forumet? Men det kan vi ikke ser du...


Tviler på ar en poll er tingen å gå for å bestemme seg om det skal settes opp flere busser eller arrangere borteturer. Hva "folket" synes om hvem som skal spille spiss er uansett ikke så veldig interressant, det får vi jo uansett vite i diskusjonen hvor man også kan vurdere deres argumenter.
Men kjør gjerne på med avstemminger, vi har jo allerede massevis av personangrep, usakeligheter, nasjonalisme og håpløse diskusjoner, så hvorfor ikke ta enda ett skritt mot Holmgang ;)


det han mener er vel å få meninger fra supportere via poll
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Candyman

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Utmedsnolken"

Tviler på ar en poll er tingen å gå for å bestemme seg om det skal settes opp flere busser eller arrangere borteturer. Hva "folket" synes om hvem som skal spille spiss er uansett ikke så veldig interressant, det får vi jo uansett vite i diskusjonen hvor man også kan vurdere deres argumenter.
Men kjør gjerne på med avstemminger, vi har jo allerede massevis av personangrep, usakeligheter, nasjonalisme og håpløse diskusjoner, så hvorfor ikke ta enda ett skritt mot Holmgang ;)


Skjønner ikke hvorfor du skal svartmale alt. Drit nå i hva det er poll om, det er ikke en seriøs poll, og du kan kun bruke pollen som en indikasjon på hva folk mener.

Nettopp!

Og til deg utmedsnolken...om du mener vi har masse håpløse diskusjoner, så har du sikkert rett, men du bidro ikke akkurat til å gjøre denne bedre...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Romani3

I tillegg te å kunne ha sånne avstemninger/poll, så kunne vi godt hatt avatar òg..
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Go Up