• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sølv!

Started by Jay Tee, October 23, 2006, 20:22:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jay Tee

Jaja, dagen der på! Gullet glapp igår og siden LSK tapte idag ser det ut som om sølvet går te oss. Må bare banke Ham Kam i neste!
Fordet om sølv ikke smaker godt i det hele tatt nå, så smaker det sikkert bedre etter hvert! men uansett, syns vi bør være mann nok til og gratulere RBK med gullet! e ikke lett, eg drømmer like mye om gull eg som alle andre! men kansje neste år!
møt opp og støtt laget mot Ham Kam.
Så får vi se gutta heve sølvet!(for det om det er nedtur)
eia brann

Morriss

Tenkte nettopp på det. Sølv er ikke drømmen, men det er ikke så gale det heller. Vi må bare glede oss over sølvet (som mest sannsynlig er vårt nå), og så får vi heller vinne RL i vinter.

Neste sesong tar vi gull i Tippeligaen!!!

Skumling

Hvis vi tar sølv, betyr det så vidt jeg har forstått at vi kommer i samme gruppe som Rosenborg i RL. Vi har "litt" å hevne.

birki

ed hjertet i Brann og Bergen!

kapteinen

Og som POL sa så bygger vi for fremtiden!
Er ihvertfall noe å trøste seg med på denne helsvarte dagen
Z

KennethS

Med tanke på situasjonen til Brann i januar 2006 så e sølv jævlig bra! at vi var med i gull kampen 3 runder før slutt e også jævlig bra.... bare så synd Mjelde e for feig så kunne kansje gullet vært vårt.

En spiss som scorer mål og en ny høyrekant og stopper til neste år så kansje vi kan være med helt inn.
tå på Brann

Falkman

.. det e en mager trøst, men se på Lillestrøm.. de har jo kollapset  i endå større grad enn det vi har gjort, ikkje sikkert de tar medalje engang!.. sånn sett, og med tanke på forventningene før sesongen, e sølv bra.. og at  resultatet i kveld sannsynligvis gir oss sjansen te å sende Viking direkte te Adecco-ligaen,e jo og et lite plaster på såret!

Tullpip

Som Martin A sa i går: Sølvet betyr ikkje en dritt!

I år (og i fjor) var sjangsen vi fikk. No blir det trønderdominans i 13 nye år.

Faen

Vestkanten

Quote from: "Jay Tee"Jaja, dagen der på! Gullet glapp igår og siden LSK tapte idag ser det ut som om sølvet går te oss. Må bare banke Ham Kam i neste!
Fordet om sølv ikke smaker godt i det hele tatt nå, så smaker det sikkert bedre etter hvert! men uansett, syns vi bør være mann nok til og gratulere RBK med gullet! e ikke lett, eg drømmer like mye om gull eg som alle andre! men kansje neste år!
møt opp og støtt laget mot Ham Kam.
Så får vi se gutta heve sølvet!(for det om det er nedtur)


Sølv, smaker litt dårlig når vi har hatt  teften av gullsmak i kjeften. Håpet er at denne gullstriden kan bidra til økt motivasjon hos spillerne til neste sesong. RBK unner jeg absolutt ingenting, så de får ingen gratulasjoner av meg. Måtte de drite seg ut i CL kvalikken.
Heia Brann!

Ricky

Får være måte på pessimisme.. Vålerengen måtte da også igjennom en bitter finish mot Rosenborg før de kunne feire gullet.

Lillestrøm er jo uansett med på å gjøre tilværelsen litt lysere.. Makan til kollaps kan jeg ikke huske. De var jo også på et tidspunkt 9 poeng foran RBK. Og i motsetning til Brann, så var de jo også favoritter til å ta gull denne sesongen. Fattigmannstrøst riktignok, men vi får ta imot all trøst vi kan få :p

Vestkanten

Ja, tilværelsen blir litt lysere av det.
Heia Brann!

kabelmann

Ok, gøyere å være optimist enn realist, så la oss klippe og lime litt fra VGD ;)

Quote from: "TriGufas"Såpass sikre er en del rbkere at de til og med ser frem mot å tape for Viking, men regnestykket er, om ikke sannsynlig, mulig.

Det enkleste er 0-1, 0-1 for RBK og 6-0, 5-0 for Brann. Det er også det minst sannsynlige.

Saken er uansett at RBK skal møte et Viking lag som nå, mest sannsynlig, har bruk for 2 seire. Før Tromsø i kveld kunne det nok spekuleres i at begge var noenlunde happy med uavgjort. Viking har 2-0, 0-0, 1-4, 2-0, 1-1 og 2-1 på sine 6 siste på Lerkendal. La oss, for argumentes skyld, tenke oss at Viking sjokker og vinner 2-0.

Så Brann, og den virkelige vanskelige oppgaven, de må score mye mål. Det skjer neppe, men enkelte dager når en har troa så treffer en på alt. Brann vinner 5-0 mot HamKam. Da har en plutselig spenning før siste runden.

RBK møter Fredrikstad, som må ha 3 poeng. Det blir krig og kanskje elendige spilleforhold. Det ender til slutt 4-1 til Fredrikstad.

Brann borte mot Viking, 4-1 til Brann og de er seriemestere.

For å understreke, jeg tror ikke dette inntreffer, men jeg ville spilt Brann som seriemester om jeg fikk 500 i odds.

Om ikke den andre delen er så sannsynlig, så virker hvertfall første del mulig. RBK kan fort gå på en smell mot Viking, større undre har skjedd. Og Brann kan fort smelle inn et par mål om de tror på det. Da får en i det minste spenning før siste kampen.

Så hvorfor har egentlig Brann gitt opp og RBK feiret seriegullet når alt som skal til for spenning er 0-2 på Lerkendal og 5-0 i Bergen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

enavgutta

Dr. Münster (23. oktober 2006, 16:22) fra 160.68.138.170
Etter sesongen skal man oppsummere hva som gikk galt i år. Og hva man kan bli bedre på til neste sesong.
- Det er mange ting vi kan forbedre på og i treningen, mener Mjelde, uten å gå videre inn på det.

Hva med å tenke på slike ting under sesongens gang, og ikke etterpå. Idioter. Alle sammen.

Botch

Etter kollapsen ifjor sa folk, "dette var året vi hadde sjansen". Men jammen hadde vi sjansen denne sesongen også.

Så lenge brann har litt is i magen og fortsetter prosessen med å bygge et stabilt topplag kommer gullet før eller siden.

Kjip dag, men vi kommer sterkere tilbake.

enavgutta

Er jo litt blåmandag idag. Synes bare dette var en noe undelrig kommentar av Mjelde.

Du har rett Botch. Men nå må vi begynne å lære oss sukessformlene snart. Prøving og feiling og etterpåklokskap har vi fått servert nok av denne sesongen.

Morriss

Quote from: "enavgutta"Er jo litt blåmandag idag. Synes bare dette var en noe undelrig kommentar av Mjelde.

Du har rett Botch. Men nå må vi begynne å lære oss sukessformlene snart. Prøving og feiling og etterpåklokskap har vi fått servert nok av denne sesongen.


Ikke bare denne sesongen, føler vel at tildels i forfjor og ihvertfall i fjor var sesonger der vi skulle gjort det bedre. Rart at vi ikke klarer å holde på de gode trendene våre. Skulle nesten tro at det var lettere å hole på medgangen enn det det har vistr seg å være....

Xminator

Når Herr Andresen får tenkt seg litt om så betyr nok sølvet noe da også. Det som faktisk er litt betryggende er at vi har så mye å gå på i eget spill.

* Kollektivt press
* Effektivitet

SKBMiller

denne sesongen har alt i alt vært et lløft for nrosk fotball. rosenborg har blitt fulgt helt til døre. neste år er det de som må ta til takke med medalje. uten CL pengene dems ser det lyst ut =)

vinne RL  og få noe penger derifra før vi handler litt og vinner serien neste år =)

Brannesen

Alle sa at forrige sesong var det året vi hadde sjansen...det viste seg at vi hadde det i år også! og jeg tror vi også kommer til å få det til neste år. Dette fordi utskiftningsprosessen i rkb ikke er ferdig enda og fordi alle kommer til å slå alle også neste sesong. Flere av forsvarsspillerne starter på sin 117. sesong for rbk neste år. Rbk er faen ikke bedre enn brann. Brann har bare hatt en litt dårligere høst enn de hadde vår. I fjor kom vi foran de og i år ender vi noen få poeng bak. Neste år kommer det heller ikke til å være store forskjeller. Vi må bare gjøre noe for å vippe det litt i vår favør...et par forsterkninger og god innsats i RL så er vi godt på vei!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

C@Bøe_79

Quote from: "Tullpip"Som Martin A sa i går: Sølvet betyr ikkje en dritt!

I år (og i fjor) var sjangsen vi fikk. No blir det trønderdominans i 13 nye år.

Faen


Det kommer ikke til å skje, det kommer enda et generasjonsskifte i Rbk.
Og det blir verre enn det som hva, for da skal Basma,Riseth,Kvarme,Stensås og Roar Strand ut...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kai-Olai

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Tullpip"Som Martin A sa i går: Sølvet betyr ikkje en dritt!

I år (og i fjor) var sjangsen vi fikk. No blir det trønderdominans i 13 nye år.

Faen


Det kommer ikke til å skje, det kommer enda et generasjonsskifte i Rbk.
Og det blir verre enn det som hva, for da skal Basma,Riseth,Kvarme,Stensås og Roar Strand ut...


Litt utenom debatten, kanskje, men skal bli godt å bli kvitt Riseth! Han er den mest motbydlige mannen jeg noen gang har sett! Snakk om fair play!

Stoffi

Sølv betyr null.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

enavgutta


Stoffi

Quote from: "enavgutta"


Ja, du har et godt poeng der. Vi får ihvertfall UEFA-cup og Royal League, noe som gir penger i kassen. Men det er vanskelig å glede seg over det nå.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up