• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Politi, blod og fullstendig klikkings på felt Z

Started by tolind, October 23, 2006, 09:23:14 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pacman

halla blussern fra nedreZ her 8)  er dumt hvis brann fÃ¥r bot for noe jeg har gjort, men trodde ærlig talt ikke det var fullstendig krise med en jævla bluss pÃ¥ en kamp som denne...

er dessuten eneste jævla gale tingen jeg har noensinne gjort der oppe, jaja uansett har pelle-polti fått navnet mitt, og jeg får stå for det jeg gjore!!!

Morriss

Ja, det er jo også litt av poenget. Dette skjer ikke i hver eneste kamp, men i seriefinalen... Og nå snakker jeg kun om blussingen, alt det andre som skjedde er ikke jeg interessert i å diskutere, tror de fleste er enig i at det ikke var bra uansett.

Xminator

Quote from: "pacman"halla blussern fra nedreZ her 8)  er dumt hvis brann fÃ¥r bot for noe jeg har gjort, men trodde ærlig talt ikke det var fullstendig krise med en jævla bluss pÃ¥ en kamp som denne...

er dessuten eneste jævla gale tingen jeg har noensinne gjort der oppe, jaja uansett har pelle-polti fått navnet mitt, og jeg får stå for det jeg gjore!!!


Du var ikke alene, så du får jo flere å dele boten på 100 000 kroner med. Det er vel den eneste trøsten jeg unner deg ;)

Vi e di beste

Quote from: "steinbygger"Jeg synes det er blitt gjort vannvittig mye bra fra felt z i år og hadde planer om å flytte meg fra d feltet og over til z, men de siste kampene og den holdningen som enkelte har her inne gjør at jeg kommer til å holde meg unna til det er rensket opp slik at jeg tør å ta sønnen min med meg på kamp uten fare for at han skal komme opp i slagsmål eller bli truffet av andre gjenstander.

JhonnyBeGood

En supporter e en som holder med Brann enkelt og greit!
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

DeeDee

Herregud. Brann er en forbannelse man vanskelig kommer ut av. Kall meg juletre, supporter eller ka f... du vil.

Bjørn Dahl, no har du rablet gal, du vil ha guttene vekk, og det fra en gammel Brann- back.

Laxevaag

[/quote]
uten fare for at han skal komme opp i slagsmål eller bli truffet av andre gjenstander. Jeg vil at han skal få vokse opp med den fantastiske atmosfæren som jeg vokste opp med de 10 årene jeg var på ss.[/quote]

Gikk du på SS i ti år uten å få noe i hodet? Eller å bli truffet av noen gjenstander? Godt gjort.

"Hjelp, pappa! Jeg er blitt truffet av en gjenstand!"

Hva mener du med andre gjenstander? Andre enn hva, slagsmål? Er det en gjenstand?

Xminator

Ikke trekk gamle SS inn i dette. Det var ikke tull på det nivået som ble bedrevet fra Felt-z søndag.

"Jammen de gjorde det jo før" er foresten ikke noe godt argument i det hele tatt. Blussing var lov. Brann fikk ikke bot. Nå vet du det ikke er lov. Du vet at Brann får bot. Kasting av ting og tang har jo aldri vert lov. 99% av de som noengang har satt sin fot på SS, uavhengig av ansienitet på nevnte tribune, har aldri kastet noe som helst inn på banen.

Vi klarer oss fint uten den 1% som ikke klarer å innrette seg etter elementære regler. Krøvel kan sikkert lage litt statistikk på hvor lite viktige dere egentlig er for Brann.

Hva er målet deres? Sikre at Brann får poengstraff? Bruk hodet, dere er ikke dumme. Om behovet for oppmerksomhet blir skrikende får du heller ta en runde inne på banen uten undikk. Bjørn Dahl hadde neppe tatt fra deg sesongkortet om det ikke ble en vane.

gjertsen

stakars iversen han fikk et eg som til griset den stygge hvite trøyen,han
kunne jo å ha blit blind og kansje ikke spilet fotball mere i sitt liv.
og bjørn dahl har ikke lengre råd til nye setter lenger som han sikkert
har fått biligt på europris og da skal han kasste ut folket som faktisk lager
liv og som gjør oss til den mest fryktede hjemme arenaen i hele norge.da er det jo bare for bjørn dahl og ta noen telefoner til vilige invenstore så e sikker alle problemene løst.jeg syntes heller at bjørn dahl
skal fortelle oss hva som gikk galt siden gullet ikke havnet i bergen i år!

gjertsen

hadde ikke den samme mannen bjørn dahl kjøpt luksus boliger i syden?
ja,da er det bedre at bjørn dahl bruker litt penger på tribune liv!
jeg fÃ¥r ikke hÃ¥pe at mannen bjørn dahl har makt nok til og sette oss tilbake til stein alderen igjen,ved og stenge folk ute som lager lyd  fra seg.

Vestkanten

Quote from: "Langhår"Det som bekymrer meg litt er hva som kommer til å skje på FeltZ fremover. Da tenker jeg først og fremst på hva politi/Brann kommer til å gjøre. Det er faktisk i ferd med å vokse frem et fantastisk liv på feltZ som vi for all del må ta vare på.

Null-toleranse er jo et populært begrep i slike sammenhenger. Jeg frykter at dette blir tatt i bruk nå også, slik at man kan bli pælmet ut for ingenting. Dersom politiet tar i bruk den makten de rår over risikerer vi at folk blir arrestert for å rope "ut med pakket". Noe politiet faktisk kan gjøre med loven i hånd og kalle det for "oppvigleri".

Synes jeg så tegn til mye nervøsitet hos politi/vektere mot RBK, noe som er et dårlig tegn. Får bare håpe at man er såpass fornuftig at man ikke skyter spurv med kanoner og skyller ut ungen med badevannet. Engasjementet er unikt, det må vi ta vare på.

Etter mitt syn er denne saken blåst ut av alle mulige proposjoner. Doddo og hans likemenn skriver som om det var brostein som ble kastet ut på banen, mens realiteten er noen pappbeger og et egg. Det er nå blitt politisk korrekt å omtale FeltZ publikummet for pakk og pøbler, noe som er milevis fra det som er virkeligheten.

Jeg savner edruelighet i debatten.


Dette var en tanke som slo meg også, hva vil skje med Felt Z og Hansa tribunen dersom Bjørn Dahl og Brann utestenger "pakket". Felt Z lager en fantastisk stemning som jeg ikke vil være foruten. Om det er riktig at politiet både har video og bilder av blusserne, burde de ikke da ventet med utkastelse til etter at blusset var sloknet, og dessuten vært sikker på at de kastet ut rett mann. På stillingen 1-1 hadde jeg selv blitt krakilsk om jeg hadde vært den uskyldige som ble kastet ut.
Heia Brann!

pacman

Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Langhår"Det som bekymrer meg litt er hva som kommer til å skje på FeltZ fremover. Da tenker jeg først og fremst på hva politi/Brann kommer til å gjøre. Det er faktisk i ferd med å vokse frem et fantastisk liv på feltZ som vi for all del må ta vare på.

Null-toleranse er jo et populært begrep i slike sammenhenger. Jeg frykter at dette blir tatt i bruk nå også, slik at man kan bli pælmet ut for ingenting. Dersom politiet tar i bruk den makten de rår over risikerer vi at folk blir arrestert for å rope "ut med pakket". Noe politiet faktisk kan gjøre med loven i hånd og kalle det for "oppvigleri".

Synes jeg så tegn til mye nervøsitet hos politi/vektere mot RBK, noe som er et dårlig tegn. Får bare håpe at man er såpass fornuftig at man ikke skyter spurv med kanoner og skyller ut ungen med badevannet. Engasjementet er unikt, det må vi ta vare på.

Etter mitt syn er denne saken blåst ut av alle mulige proposjoner. Doddo og hans likemenn skriver som om det var brostein som ble kastet ut på banen, mens realiteten er noen pappbeger og et egg. Det er nå blitt politisk korrekt å omtale FeltZ publikummet for pakk og pøbler, noe som er milevis fra det som er virkeligheten.

Jeg savner edruelighet i debatten.


Dette var en tanke som slo meg også, hva vil skje med Felt Z og Hansa tribunen dersom Bjørn Dahl og Brann utestenger "pakket". Felt Z lager en fantastisk stemning som jeg ikke vil være foruten. Om det er riktig at politiet både har video og bilder av blusserne, burde de ikke da ventet med utkastelse til etter at blusset var sloknet, og dessuten vært sikker på at de kastet ut rett mann. På stillingen 1-1 hadde jeg selv blitt krakilsk om jeg hadde vært den uskyldige som ble kastet ut.


klarte og snike meg inn igjen :lol:

Vi e di beste

Quote from: "pacman"
klarte og snike meg inn igjen :lol:

Haha, konge!
Tror at guttene som blir kastet ut av stadion kan ta det med ro:)

Utmedsnolken

Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Langhår"Det som bekymrer meg litt er hva som kommer til å skje på FeltZ fremover. Da tenker jeg først og fremst på hva politi/Brann kommer til å gjøre. Det er faktisk i ferd med å vokse frem et fantastisk liv på feltZ som vi for all del må ta vare på.

Null-toleranse er jo et populært begrep i slike sammenhenger. Jeg frykter at dette blir tatt i bruk nå også, slik at man kan bli pælmet ut for ingenting. Dersom politiet tar i bruk den makten de rår over risikerer vi at folk blir arrestert for å rope "ut med pakket". Noe politiet faktisk kan gjøre med loven i hånd og kalle det for "oppvigleri".

Synes jeg så tegn til mye nervøsitet hos politi/vektere mot RBK, noe som er et dårlig tegn. Får bare håpe at man er såpass fornuftig at man ikke skyter spurv med kanoner og skyller ut ungen med badevannet. Engasjementet er unikt, det må vi ta vare på.


Etter mitt syn er denne saken blåst ut av alle mulige proposjoner. Doddo og hans likemenn skriver som om det var brostein som ble kastet ut på banen, mens realiteten er noen pappbeger og et egg. Det er nå blitt politisk korrekt å omtale FeltZ publikummet for pakk og pøbler, noe som er milevis fra det som er virkeligheten.

Jeg savner edruelighet i debatten.


Dette var en tanke som slo meg også, hva vil skje med Felt Z og Hansa tribunen dersom Bjørn Dahl og Brann utestenger "pakket". Felt Z lager en fantastisk stemning som jeg ikke vil være foruten. Om det er riktig at politiet både har video og bilder av blusserne, burde de ikke da ventet med utkastelse til etter at blusset var sloknet, og dessuten vært sikker på at de kastet ut rett mann. På stillingen 1-1 hadde jeg selv blitt krakilsk om jeg hadde vært den uskyldige som ble kastet ut.


Blir ti stykker utestengt, så får det ikke den helt store effekten. Han snakker jo ikke om å kaste ut alle sammen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Alt dette er oppskrytt til de grader.

Setene er det ELENDIG kvalitet på, de bøyer seg bare man kommer anig. Jeg har aldri ødelagt et sete, men det har vært like før mange ganger.

Det jeg reagerer på er at Bjørn Dahl stempler Felt Z som pakk. Vet han ikke at det er VI som lager stemning, det er VI som gjør det attraktivt å gå på Stadion. Det er VI som er Brann, sammen med mange andre.
Jeg har ingenting på rullebladet mitt, er student, er medlem av BBB, er ikke med "guttene", jeg står på nedre felt Z. Jeg er en VANLIG jævla supporter, som Bjørn Dahl har stemplet som pakk, fordi mange bak meg lager sinnsykt bra stemning med bluss og røykbomber. Kastingen er jeg enig med at vi kan være foruten, og noen knekker seter med vilje vil jeg tippe, men langt fra alle.
Bluss er sinnsvakt stilig, og på en kamp som dette er det på sin plass med bluss.
Men jeg ser virkelig ikke problemet her. Brann har videoovervåkning, send regningen på setene til de det gjelder. Luk ut kasterne og gi de noen kampers karantene, og deretter inn igjen på stadion. Blusserne må vel også gis en straff ellers får Brann NFF på nakken, og et par kampers karantene holder her også.
Er det ikke faen med straff nok at vi har en UDUGELIG ledelse som faen med greier å rote vekk 10 poeng med Tippeligaens største spillerkjøpsbudsjett og kanskje den beste stallen?

Bjørn Dahl skal få en mail av meg i kveld, men saklig og ikke full av dritt.


Bjørn Dahl, ta deg en bolle!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Det var forresten mye verre i gamle dager, da 10000 tilskuere prøvde å velte spillerbussen til bortelaget. Vi snakker 60-tall.
Og så kan vi jo ta en titt på gamle SS bilder. Vi er kirkegjengere i forhold.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Kararay

Quote from: "klysa"Fortjente ikke en kamp som denne litt skikkelig ramme kanskje? Blussing liker vi. Brann bruker mye penger på allt mulig annet fjas, så horfor ikke en bot i året for litt skikkelig tribuneliv?

Ang stolsetene på stadion så brekker de sammen bare en slipper en sur en, sikkert kjøpt på europris.

Eggkasteren får 10 poeng.



Til tross for ditt nick(hehe) så støtter eg det du sier ang stolsetene. Lente meg godt bak på setet i en pause tidligere i år og hva skjedde? Jo stolryggen datt av på ene siden... snakk om kvalitet....
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Northside

men i bunn og grunn, så er det ikke blussene som drar den store boten her. Det det kommer bot av er kasting av røykbomber og bluss på banen, kasting av egget og andre ting, knusing av seter og bråk med snuten.

Hadde det kun blitt brukt bluss med litt vett, altsÃ¥ ikke bluss som blir kastet pÃ¥ banen, sÃ¥ ville mest sannsynlig Brann kun fÃ¥tt en "liten" bot pÃ¥ mellom 15 000-30 000kr, noe som ikke er sÃ¥ mye for en klubb som Brann.  Slike ting burde kunne tolereres en gang i blandt pÃ¥ store kamper uten fullt kaos etterpÃ¥.

Stoffi

Quote from: "Kararay"
Quote from: "klysa"Fortjente ikke en kamp som denne litt skikkelig ramme kanskje? Blussing liker vi. Brann bruker mye penger på allt mulig annet fjas, så horfor ikke en bot i året for litt skikkelig tribuneliv?

Ang stolsetene på stadion så brekker de sammen bare en slipper en sur en, sikkert kjøpt på europris.

Eggkasteren får 10 poeng.



Til tross for ditt nick(hehe) så støtter eg det du sier ang stolsetene. Lente meg godt bak på setet i en pause tidligere i år og hva skjedde? Jo stolryggen datt av på ene siden... snakk om kvalitet....


Fortell Bjørn Dahl dette.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

steinbygger

Quote from: "Laxevaag"

uten fare for at han skal komme opp i slagsmål eller bli truffet av andre gjenstander. Jeg vil at han skal få vokse opp med den fantastiske atmosfæren som jeg vokste opp med de 10 årene jeg var på ss.[/quote]

Gikk du på SS i ti år uten å få noe i hodet? Eller å bli truffet av noen gjenstander? Godt gjort.

"Hjelp, pappa! Jeg er blitt truffet av en gjenstand!"

Hva mener du med andre gjenstander? Andre enn hva, slagsmål? Er det en gjenstand?[/quote]

Jeg var fast på SS fra 88 til 98 og stort sett det eneste jeg ble truffet av var konfetti. Når jeg snakker om gjenstander som blir kastet så er det stolseter, lommelerker, snusbokser, egg, mobiltlf, røykbomber, bluss osv som jeg har registrert er blitt kastet i år (ikke alt kommer fra Z)


klysa

Akkuratt det samme tingene som ble kastet fra ss fra din "glansperiode" med andre ord.

Steinbygger

Ricky

I bunn og grunn handler nok dette mest om snusforbudet som nylig ble innført på Stadion. Det er jo fort gjort å ty til nevekamp når man blir nektet å snuse, ref. Brann-treningen sist onsdag.

FredrikOslo

jævlig kjipt av brann hvis de sender regninga til blusserne. må jo faen meg forvente litt action på en sånn kamp!
hvis politiet hadde prøvd å dra meg ut av stadion på en seriefinale uten grunn, hadde jeg priset meg lykkelig over all motstand de møtte fra andre supportere på vegen. Bra gjort.
RANN!

Mr_Soma

Er det noen som skal ha regningen her så er det faen meg lekepolitiet som ikke gjør jobben sin ordentlig.
Det er deres oppgave å sjekke folk, å når det ikke skjer så får de ta den største andelen av en evnt regning.

Tullinger!

Alastor

Så du mener det er dørvaktens feil at en blir stukket ned med kniv på et utested? Siden han er den som skal sjekke folk i døra?

Nei du - feilen ligger på han som TAR MED og forsøker å SNIKE inn det han har tenkt å kaste.

HAN er idioten. Ikke faen om det er den sikkerhetsvakten som kroppsvisiterer.

Du er en ok fyr Mr_Soma, mye bra du har sagt som jeg er helt enig med deg i, men akkurat her så er jeg prinsippielt uenig med deg :).

Alastor

Quote from: "FredrikOslo"jævlig kjipt av brann hvis de sender regninga til blusserne. må jo faen meg forvente litt action på en sånn kamp!
hvis politiet hadde prøvd å dra meg ut av stadion på en seriefinale uten grunn, hadde jeg priset meg lykkelig over all motstand de møtte fra andre supportere på vegen. Bra gjort.


Jess, veldig fin action med eggkasting på spillerne og kasting av brennende bluss ned over en menneskemengde. mhm :).

Falkman

Quote from: "Stoffi"Alt dette er oppskrytt til de grader.

Setene er det ELENDIG kvalitet på, de bøyer seg bare man kommer anig. Jeg har aldri ødelagt et sete, men det har vært like før mange ganger.

Det jeg reagerer på er at Bjørn Dahl stempler Felt Z som pakk. Vet han ikke at det er VI som lager stemning, det er VI som gjør det attraktivt å gå på Stadion. Det er VI som er Brann, sammen med mange andre.
Jeg har ingenting på rullebladet mitt, er student, er medlem av BBB, er ikke med "guttene", jeg står på nedre felt Z. Jeg er en VANLIG jævla supporter, som Bjørn Dahl har stemplet som pakk, fordi mange bak meg lager sinnsykt bra stemning med bluss og røykbomber. Kastingen er jeg enig med at vi kan være foruten, og noen knekker seter med vilje vil jeg tippe, men langt fra alle.
Bluss er sinnsvakt stilig, og på en kamp som dette er det på sin plass med bluss.
Men jeg ser virkelig ikke problemet her. Brann har videoovervåkning, send regningen på setene til de det gjelder. Luk ut kasterne og gi de noen kampers karantene, og deretter inn igjen på stadion. Blusserne må vel også gis en straff ellers får Brann NFF på nakken, og et par kampers karantene holder her også.
Er det ikke faen med straff nok at vi har en UDUGELIG ledelse som faen med greier å rote vekk 10 poeng med Tippeligaens største spillerkjøpsbudsjett og kanskje den beste stallen?

Bjørn Dahl skal få en mail av meg i kveld, men saklig og ikke full av dritt.


Bjørn Dahl, ta deg en bolle!


felt Z som gjør det attraktivt Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ Stadion??.. ska være enig i at feltZ gir bra med lyd  fra seg.. men om det sÃ¥ hadde vært 0 stykker som sto pÃ¥ feltZ, hadde  eg ikkje fÃ¥tt noe mindre lyst te Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ Stadion av den grunn... nÃ¥r det e sagt, tror eg de aller fleste som sto der mot Rosenborg e bra folk. Dahl tar jo kun for seg de som laget brÃ¥k, ingen grunn te Ã¥ føle seg truffet, hvis en ikkje knuste seter, eller kastet gjenstander pÃ¥ banen.. nÃ¥r det gjelder blussingen, syns eg det e veldig stilig..men det e jo ulovlig for faen!! at noen kan mene at Brann med glede ska betale bøtene for blussingen, nærmest som en takk for innsatsen, syns eg derfor blir fullkomment latterlig.

Mr_Soma

Quote from: "Alastor"Så du mener det er dørvaktens feil at en blir stukket ned med kniv på et utested? Siden han er den som skal sjekke folk i døra?

Nei du - feilen ligger på han som TAR MED og forsøker å SNIKE inn det han har tenkt å kaste.

HAN er idioten. Ikke faen om det er den sikkerhetsvakten som kroppsvisiterer.

Du er en ok fyr Mr_Soma, mye bra du har sagt som jeg er helt enig med deg i, men akkurat her så er jeg prinsippielt uenig med deg :).


Kjære deg Alastor.. fryktet at et sånt lite gjennomtenkt argument ville komme tilbake.
Men når begynte dørvaktene på byn å kroppsvisitere klientellet?
Det skjer aldri - ergo det kan ikke sammenlignes.

Her står de i dørene på Stadion å sjekker bukseben,armer samt overkropp. Enkelte (les: SS og Hansa-vaktene er utrolig slappe med dette)
Mot Rosenborg så måtte jeg ta til takke med plasser på BT,hvor jeg har fått den mest grundige kroppsvisiteringen på Stadion noen sinne. Her var det ikke bluss.

Derfor mener jeg at Bjørn Dahl gjør helt feil i skyte hodet av de personene som blusset osv. For hadde vaktene gjort det de er betalt for, så hadde ikke dette skjedd.
Tviler på at de som tok med bluss og egg hadde tvingt det opp i rumpen for så å presse det ut igjen midt under kampen.

Konklusjon Alastor, den sammenligningen der går jeg dessverre ikke med på :)

Nixon

Så det er kvaliteten på vaktholdet som avgjør om det er akseptabelt å smugle ulovlige remedier inn på Stadion? Det fritar pakket for alt ansvar?

Kan det overføres til andre steder også? Er det greit å smugle narkotika så lenge man ikke blir tatt på grensen? Etterlate etter en overdose gjør helt feil i skyte hodet av de personene som smuglet. For hadde tollerne gjort det de er betalt for, så hadde ikke det skjedd.

Jeg vet ikke, men denne logikken skurrer i mine ører...
Rød makt på Hansa


Laxevaag

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "Laxevaag"

uten fare for at han skal komme opp i slagsmål eller bli truffet av andre gjenstander. Jeg vil at han skal få vokse opp med den fantastiske atmosfæren som jeg vokste opp med de 10 årene jeg var på ss.


Gikk du på SS i ti år uten å få noe i hodet? Eller å bli truffet av noen gjenstander? Godt gjort.

"Hjelp, pappa! Jeg er blitt truffet av en gjenstand!"

Hva mener du med andre gjenstander? Andre enn hva, slagsmål? Er det en gjenstand?[/quote]

Jeg var fast på SS fra 88 til 98 og stort sett det eneste jeg ble truffet av var konfetti. Når jeg snakker om gjenstander som blir kastet så er det stolseter, lommelerker, snusbokser, egg, mobiltlf, røykbomber, bluss osv som jeg har registrert er blitt kastet i år (ikke alt kommer fra Z)[/quote]



Hvis du var fast på SS fra 88 til 98, så er det en prestasjon hvis du ikke vet hvem jeg er. Reiste du på bortekamper, forresten? Tror du kjenner meg...

Stoffi

Quote from: "Falkman"
Quote from: "Stoffi"Alt dette er oppskrytt til de grader.

Setene er det ELENDIG kvalitet på, de bøyer seg bare man kommer anig. Jeg har aldri ødelagt et sete, men det har vært like før mange ganger.

Det jeg reagerer på er at Bjørn Dahl stempler Felt Z som pakk. Vet han ikke at det er VI som lager stemning, det er VI som gjør det attraktivt å gå på Stadion. Det er VI som er Brann, sammen med mange andre.
Jeg har ingenting på rullebladet mitt, er student, er medlem av BBB, er ikke med "guttene", jeg står på nedre felt Z. Jeg er en VANLIG jævla supporter, som Bjørn Dahl har stemplet som pakk, fordi mange bak meg lager sinnsykt bra stemning med bluss og røykbomber. Kastingen er jeg enig med at vi kan være foruten, og noen knekker seter med vilje vil jeg tippe, men langt fra alle.
Bluss er sinnsvakt stilig, og på en kamp som dette er det på sin plass med bluss.
Men jeg ser virkelig ikke problemet her. Brann har videoovervåkning, send regningen på setene til de det gjelder. Luk ut kasterne og gi de noen kampers karantene, og deretter inn igjen på stadion. Blusserne må vel også gis en straff ellers får Brann NFF på nakken, og et par kampers karantene holder her også.
Er det ikke faen med straff nok at vi har en UDUGELIG ledelse som faen med greier å rote vekk 10 poeng med Tippeligaens største spillerkjøpsbudsjett og kanskje den beste stallen?

Bjørn Dahl skal få en mail av meg i kveld, men saklig og ikke full av dritt.


Bjørn Dahl, ta deg en bolle!


felt Z som gjør det attraktivt Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ Stadion??.. ska være enig i at feltZ gir bra med lyd  fra seg.. men om det sÃ¥ hadde vært 0 stykker som sto pÃ¥ feltZ, hadde  eg ikkje fÃ¥tt noe mindre lyst te Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ Stadion av den grunn... nÃ¥r det e sagt, tror eg de aller fleste som sto der mot Rosenborg e bra folk. Dahl tar jo kun for seg de som laget brÃ¥k, ingen grunn te Ã¥ føle seg truffet, hvis en ikkje knuste seter, eller kastet gjenstander pÃ¥ banen.. nÃ¥r det gjelder blussingen, syns eg det e veldig stilig..men det e jo ulovlig for faen!! at noen kan mene at Brann med glede ska betale bøtene for blussingen, nærmest som en takk for innsatsen, syns eg derfor blir fullkomment latterlig.


Det blir jo akkurat som at TIFO-gruppen BETALER for kasteruller for eksempel. Eller at Brann betaler Hanøy for få en profilert bergenser som speaker. Alt dette er med på å sprite opp rammen rundt kampen, og det samme er bluss. Derfor mener jeg at en eventuell bot en gang i sesongen er noe Brann burde tåle. De BETALER da for en ekstrem ramme rundt kampen.
På toppen av det hele, mange klubber har blusset de siste sesongene uten å få bøter.


Falkman, tenk deg Stadion uten felt Z gjengen og Store Stå. Snittet hadde vært LAAAAANGT lavere, og ikke bare fordi disse tilskuerne nå var vekk. Folk vil ha litt liv, det er gørr kjedelig å gå på en odd-kamp for eksempel. Ikke nødvendigvis fordi Odd spiller så kjedelig, men fordi publikum er så jævla stille og talentløs.
En av grunnene til at folk drar til England for å se fotballkamp, er pga den fantastiske stemningen som det er på mange arenaer der borte.
Og en av grunnene til at vi har høyt snitt i Bergen, er pga den fantastiske stemningen på HELE stadion, men det er Felt Z/Hansa og SS sin fortjeneste at resten av stadion tør å synge.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Du tar feil Stoffi. Snittet hadde ikke vært lavere uten Felt-z. Folk flest gir seg en generell faen i om det ropes "Ut med pakket" to ganger hver kamp. Slutt å blåse dere opp.

Da har jeg mye større tro på bataljonens satsing på samme tribune neste år.

Så lenge NFF (og UEFA) forbyr bluss på tribunen, så er det TIFO-gruppens ansvar å få laget noe i ordnede former. Ulovlig blussing er med på å gjøre akkurat det vanskeligere. Så til syvende og sist går det ut over stemningsskapende arbeid.

Nei, dere får prøve konfetti til neste kamp. Tviler på at noen blir utestengt etter ett slikt stunt... Og da er det vel ikke like kult?

Stoffi

Quote from: "Xminator"Du tar feil Stoffi. Snittet hadde ikke vært lavere uten Felt-z. Folk flest gir seg en generell faen i om det ropes "Ut med pakket" to ganger hver kamp. Slutt å blåse dere opp.

Da har jeg mye større tro på bataljonens satsing på samme tribune neste år.

Så lenge NFF (og UEFA) forbyr bluss på tribunen, så er det TIFO-gruppens ansvar å få laget noe i ordnede former. Ulovlig blussing er med på å gjøre akkurat det vanskeligere. Så til syvende og sist går det ut over stemningsskapende arbeid.

Nei, dere får prøve konfetti til neste kamp. Tviler på at noen blir utestengt etter ett slikt stunt... Og da er det vel ikke like kult?


Jeg har selv mange kompiser som aldri har gått på Stadion før, for det var gørr kjedelig sa de. De så heller kampen på TV. Men vi tok de med på stadion forrige sesong, og de ble helt forelsket i hvordan det var. Det var engelske tilstander sa de, og de har gått hver kamp siden.
Stemningen har mye å si for hvor mange som kommer, det er en totalpakke. Hadde brannsupporterne vært som Oddrane, så skal jeg love deg at snittet hadde sunket.
Legg også merke til at parallellt med at Hansa har eksplodert de siste årene, noe som har ført til at resten av stadion har eksplodert, så har snittet økt drastisk. Faktisk med 50%.

Og som en annen venn fortalte meg, han pleide å sitte på andre tribuner før og gikk en gang i blant på stadion. Etter at han ble med en kamp på Felt Z, ble han forelsket og har aldri gått glipp av en kamp siden, og har kjøpt partoutkort. Han er en like god supporter som oss andre, han synger, han støtter Brann. Men stemningen har mye å si.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Falkman

eg e selvfølgelig enig i at det bra med stemning pÃ¥ kampene,og felt Z e stemningsskapende.. men eg gÃ¥r ikkje pÃ¥ Stadion pÃ¥ grunn av at mange andre gjør det, eller fordi stemningen e sÃ¥ fantastisk. eg gÃ¥r pÃ¥ kampene fordi eg elsker det som foregÃ¥r pÃ¥ banen, og fordi eg elsker Brann..om absolutt ingen hadde Ã¥pnet kjfeften i løpet av 90 minutter, hadde eg gÃ¥tt pÃ¥ Stadion, likevel .kasteruller e ikke ulovlig. Erik Hanøy e  (..sÃ¥vidt eg vet,) ikke spesielt kriminell..).. eg synes blussing e litt "Tyrkia"-ripoff, men det e jo uansett tøft Ã¥ se pÃ¥.. poenget e bare det ikkje betyr  en dritt ka eg eller andre mener, sÃ¥ lenge det faktisk ikkje e lov Ã¥ gjøre det. og siden du snakker om Ã¥ betale, mÃ¥ jo blussingen kunne kalles en vare/tjeneste. Brann har ikkje bedt om denne varen/tjenesten. dÃ¥ blir det helt meningsløst Ã¥ hevde at de ska bli glad for Ã¥ mÃ¥tte betale for an.

Snublefot

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"Du tar feil Stoffi. Snittet hadde ikke vært lavere uten Felt-z. Folk flest gir seg en generell faen i om det ropes "Ut med pakket" to ganger hver kamp. Slutt å blåse dere opp.

Da har jeg mye større tro på bataljonens satsing på samme tribune neste år.

Så lenge NFF (og UEFA) forbyr bluss på tribunen, så er det TIFO-gruppens ansvar å få laget noe i ordnede former. Ulovlig blussing er med på å gjøre akkurat det vanskeligere. Så til syvende og sist går det ut over stemningsskapende arbeid.

Nei, dere får prøve konfetti til neste kamp. Tviler på at noen blir utestengt etter ett slikt stunt... Og da er det vel ikke like kult?


Jeg har selv mange kompiser som aldri har gått på Stadion før, for det var gørr kjedelig sa de. De så heller kampen på TV. Men vi tok de med på stadion forrige sesong, og de ble helt forelsket i hvordan det var. Det var engelske tilstander sa de, og de har gått hver kamp siden.
Stemningen har mye å si for hvor mange som kommer, det er en totalpakke. Hadde brannsupporterne vært som Oddrane, så skal jeg love deg at snittet hadde sunket.
Legg også merke til at parallellt med at Hansa har eksplodert de siste årene, noe som har ført til at resten av stadion har eksplodert, så har snittet økt drastisk. Faktisk med 50%.

Og som en annen venn fortalte meg, han pleide å sitte på andre tribuner før og gikk en gang i blant på stadion. Etter at han ble med en kamp på Felt Z, ble han forelsket og har aldri gått glipp av en kamp siden, og har kjøpt partoutkort. Han er en like god supporter som oss andre, han synger, han støtter Brann. Men stemningen har mye å si.


samme følelsen fikk jeg første gang jeg var på Store Stå..

Terje Bø

I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Buljongmannen

NÃ¥r det gjelder det pags skrev om 20 politi som plutselig dukket i fjor, dette var fordi et par stykker sang "vi vil se daiene" til en kvinnelig betjent som stod alene i trappen. De ble tauet.

Dahl sier at 50 stoler ble ødelagt under kampen. Et fåtall av disse skyldes hærverk, resten har blitt ødelagt fordi folk står på Z. Det rabler jo fullstendig etter målene. Og slitasjen gjennom en hel sesong har hovedskylden for at såpass mange seter er ødelagt. Når SS flytter til Hansa vil nok setene der også få gjennomgå.

Superjack

Quote from: "Terje Bø"
QuoteJeg er klar over at Felt-Z har høye tanker om seg selv, men beklager, det vil komme folk på kampene selv om folkene på felt-z blir spredd utover hele stadion. Stemningen vil være den samme. Repetoaret derfra er heller begrenset, og man synger stort sett når man vinner.

Det er det største bullshitet jeg har lest!!

Storestå var norges beste på 90-tallet. Nå er de blandte Norges dårligste!
Om det var de som skulle stått for stemningen på stadderen hadde oppmøte vært på nivå med Lyns hjemmekamper.


Jeg må nok si meg veldig ening med Xminator. Felt-Z har ett bilde av seg selv og betydningen for antallet tilskuere på kampene som er ut over enhver proporsjon. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at oppførselen til enkelte heller skremmer vekk folk fra å gå enn at flere kommer på kampene.

For å ta en liten sammenligning og sammenheng mellom stemning på Storestå/Felt Z og publikumstall:
Da Storestå sang og holdt ett fantastisk leven og var i en særklasse i stemningsskaping var det ett snitt på ca 10000 mennesker på stadion.

I dag når store stå er borte vekke er det ett snitt på nesten 17000.
For den jevne supporter og Bergenser har det overhodet null å si om det står 100 gærninger gjemt oppunder taket på Hansa og hyler eller ikke.
De kommer fordi det er blitt mer komfortabelt, tryggere, at Brann har gjort det bra og forventningen til sportslig suksess er stor.

Til dere som tror at den stemningen som skapes på Felt Z er nødvendig for at Brann skal trekke publikum, dere tar latterlig feil!

MEN dere er med på å skape en unik og fantastisk ramme rundt kampen, slik som resten av publikum!
Brannsupporter.

bernu

Quote from: "Terje Bø"
QuoteJeg er klar over at Felt-Z har høye tanker om seg selv, men beklager, det vil komme folk på kampene selv om folkene på felt-z blir spredd utover hele stadion. Stemningen vil være den samme. Repetoaret derfra er heller begrenset, og man synger stort sett når man vinner.

Det er det største bullshitet jeg har lest!!

Storestå var norges beste på 90-tallet. Nå er de blandte Norges dårligste!
Om det var de som skulle stått for stemningen på stadderen hadde oppmøte vært på nivå med Lyns hjemmekamper.


He he... dette blir jo bare for dumt. Tror du virkelig at folk kommer på stadion fordi det er bra stemning på felt z ?
Greit nok at det til tider er knallbra liv der, men å hevde at publikumsoppmøte hadde sunket uten felt z blir bare latterlig.
Folk kommer da vitterlig for å se Brann, IKKE for å høre/se/kose seg med felt z.

Og det er heller ikke snakk om å fjerne hele felt z, Brann ønsker å bli kvitt den lille delen som skaper uro, bråker, sjikanerer, ødelegger og slåss. Jeg tror faktisk felt z hadde blitt et bedre sted uten bråkmakerne.
De aller fleste av oss går nemlig på kamp for å se Brann spille fotball, IKKE for å slåss, bråke med politiet eller skaffe Brann bøter.
HANSA - Z

Kararay

Quote from: "Xminator"Så lenge NFF (og UEFA) forbyr bluss på tribunen, så er det TIFO-gruppens ansvar å få laget noe i ordnede former. Ulovlig blussing er med på å gjøre akkurat det vanskeligere. Så til syvende og sist går det ut over stemningsskapende arbeid.

Nei, dere får prøve konfetti til neste kamp. Tviler på at noen blir utestengt etter ett slikt stunt... Og da er det vel ikke like kult?


hvorfor er det bare en TIFO-gruppe fra bataljonen som skal få lov til å arrangere bluss-tifo??

er det noen regler for det? hva hvis oss på nedre Hansa vil blusse "uorganisert" da?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

slang

er sikkert andre enn tifo-gruppen som kan ha bluss, men da må de søke til brann, nff og brannvesenet. Blusserne må også stå som tinnsoldateter ute på banen, så og så langt fra publikum. Bluss langs en hel langside(eventuelt kortside) koster ganske mye penger, så hvis noen går sammen, så kan det sikkert gå. Blussing uorganisert blir straffet med bøter/utestengelse....
ansa 08

Stoffi

Quote from: "bernu"
Quote from: "Terje Bø"
QuoteJeg er klar over at Felt-Z har høye tanker om seg selv, men beklager, det vil komme folk på kampene selv om folkene på felt-z blir spredd utover hele stadion. Stemningen vil være den samme. Repetoaret derfra er heller begrenset, og man synger stort sett når man vinner.

Det er det største bullshitet jeg har lest!!

Storestå var norges beste på 90-tallet. Nå er de blandte Norges dårligste!
Om det var de som skulle stått for stemningen på stadderen hadde oppmøte vært på nivå med Lyns hjemmekamper.


He he... dette blir jo bare for dumt. Tror du virkelig at folk kommer på stadion fordi det er bra stemning på felt z ?
Greit nok at det til tider er knallbra liv der, men å hevde at publikumsoppmøte hadde sunket uten felt z blir bare latterlig.
Folk kommer da vitterlig for å se Brann, IKKE for å høre/se/kose seg med felt z.

Og det er heller ikke snakk om å fjerne hele felt z, Brann ønsker å bli kvitt den lille delen som skaper uro, bråker, sjikanerer, ødelegger og slåss. Jeg tror faktisk felt z hadde blitt et bedre sted uten bråkmakerne.
De aller fleste av oss går nemlig på kamp for å se Brann spille fotball, IKKE for å slåss, bråke med politiet eller skaffe Brann bøter.


Jeg har mange eksempler på at det er slik det er. Mange gidder ikke sitte på en mutt og stille stadion der det er litt klapping innimellom. Ta vekk SS og Felt Z, og snittet hadde gått ned til 10000-11000. Hvorfor? Fordi det er DRIT kjedelig for mange å sitte i stillhet gjennom en hel kamp. Da er halve opplevelsen vekk, og folk velger heller godstolen.
Dette gjelder så absolutt ikke for meg og brorparten av stadionpublikumet, men det gjelder for noen tusen tilskuere på Stadion.

For hvorfor har egentlig snittet vårt økt de siste årene, parallellt med Hansa's fremgang? Sportslige resultater? Nei, vi har ikke oppnådd en dritt utenom cupgull, 6. plasser, kvalikplasser og et par medaljer. Altså, alt er som normalt på den fronten.

Snublefot sa det vel egentlig ganske bra også. Han ble grepet av stemningen, og ble fast på Store Stå.
Kall de medgangssupportere eller hva dere nå vil, men en god del av kompisgjengen min som flytter til Bataljonsfeltet neste år, er ganske ny i det å være fast på stadion. Stemningen er hovedgrunnen til at de nå investerer i Partoutkort og har tenkt å være fast på Stadion. Akkurat som å være i England, sier de.

Det er to grunner til at så mange nordmenn holder med engelsk fotball. For det første, så er kvaliteten på fotballen bedre. Den andre grunnen er at det alltid har vært dritt kjedelig og musestille på norske stadioner.

For de som har vært på fotballkamper i England, ikke si at dere ikke elsket stemningen på tribunen. Tenk dere engelsk fotball med oddrane som supportere og that's it. Hadde vært rimelig kjedelig, eller hva?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sogningen

Etter kampen mot rbk traff jeg en kompis som holder til midt på Hansa, og det han fortalte bør en ta alvorlig. "SS skuffet jævlig i dag, eg hørte mer sang fra gammle sitte...."

Tullpip

Min første kamp på stadion var semien mot lillestrøm i 95. Jeg var med en kamerat og faren hans og vi sto på storestå, midt mellom målet i klokkesvingen og midten. Var vel omtrent 13 år da.

Hva fascinerte mest? Kampen eller folkene rundt meg? Husker spesielt godt det anulerte målet til POL (han tok ballen ned med hånden), og reaksjonene til folkene som sto rundt meg. Det var helt fantastisk. Og hvordan folk reagerte nå brann endelig puttet. 1-2-3-4 ganger! Og etter kampen, hvordan folk kom seg inn på banen gjennom reklameskiltene, gikk ned på kne forran feite Frank og tilba han (det var han?). Spillet og målene (borsett fra POL sitt anulerte (og straffen)) huser jeg ikke så godt. Men publikum husker jeg.

Hadde jeg blitt like opptatt av Brann hvis dette ikke hadde vært min første kamp? Hadde muligens blitt det over tid, ja, men man vet aldri. Er jeg glad for at dette var min første kamp? Sjeleglad!

Nei. Det var ikke spillet som fanget meg. Det var nok SS. Eller hele stadion. Jeg har jo selvfølgelig i ettertid både skjønt og blitt fortalt at det ikke pleier å være slike tilstander som på den kvelden. Men for en kveld!

Ikke undervurder stemningen for om folk får lyst å komme igjen eller ikke! Ikke undervurder det faktum at god stemning drar andre med på synging.

Hvis felt Z opphører å eksistere som de gjør idag, er jeg redd for at nedre hansa til neste kan bli som SS i år. Det vet vi selvfølgelig ikke før til neste år, men er viktig å ha i bakhodet. Det er ikke til å komme vekk i fra at felt Z flere ganger i år har tatt med seg store deler av hansa på synging og roping. Og da har det vært virkelig bra! Det blir spennende å se hva Brann gjør med denne saken. Men at de skyter seg selv i foten (over lang sikt) med å ødelegge stemningen på stadion (hvis det skulle skje, vel og merke) er ikke til å stikke under en stol!


Ok. Ble masse dette her. Sikkert litt off topic også. Uansett:
Stemningen spiller en rolle for hvordan folk opplever fotballkampen. Opplevelsen av fotballkampen spiller en rolle for om de ønsker å komme igjen eller ikke. Dermed vil jeg påstå at stemingen spiller en rolle for om de øsnker å komme igjen eller ikke! Kapish?

Tifo-gruppen

Grunnen til at det er tifo gruppen som må stå for blussingen er rett og slett at for å få godkjent blussingen av NFF, må man ha en generel godkjenning fra politiet og brannvesenet i Bergen. DEtte er en godkjenning tifo gruppen har fått sammne med Brann.
Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Truls

Ett spørsmål: Er det Brann eller stemmningen dere liker? For om det er stemmningen så skjønner jeg ikke hvorfor man forventer at noen skal slå ring om deg. Det er en grunn for å gå på kamp! Og da mener jeg en grunn og det er å se sin forbannelse SK Brann! Det at man støtter opp osv. er bare en liten del av den gleden det er å se Brann.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Laxevaag

Quote from: "Tullpip"Min første kamp på stadion var semien mot lillestrøm i 95. Jeg var med en kamerat og faren hans og vi sto på storestå, midt mellom målet i klokkesvingen og midten. Var vel omtrent 13 år da.

Hva fascinerte mest? Kampen eller folkene rundt meg? Husker spesielt godt det anulerte målet til POL (han tok ballen ned med hånden), og reaksjonene til folkene som sto rundt meg. Det var helt fantastisk. Og hvordan folk reagerte nå brann endelig puttet. 1-2-3-4 ganger! Og etter kampen, hvordan folk kom seg inn på banen gjennom reklameskiltene, gikk ned på kne forran feite Frank og tilba han (det var han?). Spillet og målene (borsett fra POL sitt anulerte (og straffen)) huser jeg ikke så godt. Men publikum husker jeg.

Hadde jeg blitt like opptatt av Brann hvis dette ikke hadde vært min første kamp? Hadde muligens blitt det over tid, ja, men man vet aldri. Er jeg glad for at dette var min første kamp? Sjeleglad!

Nei. Det var ikke spillet som fanget meg. Det var nok SS. Eller hele stadion. Jeg har jo selvfølgelig i ettertid både skjønt og blitt fortalt at det ikke pleier å være slike tilstander som på den kvelden. Men for en kveld!

Ikke undervurder stemningen for om folk får lyst å komme igjen eller ikke! Ikke undervurder det faktum at god stemning drar andre med på synging.

Hvis felt Z opphører å eksistere som de gjør idag, er jeg redd for at nedre hansa til neste kan bli som SS i år. Det vet vi selvfølgelig ikke før til neste år, men er viktig å ha i bakhodet. Det er ikke til å komme vekk i fra at felt Z flere ganger i år har tatt med seg store deler av hansa på synging og roping. Og da har det vært virkelig bra! Det blir spennende å se hva Brann gjør med denne saken. Men at de skyter seg selv i foten (over lang sikt) med å ødelegge stemningen på stadion (hvis det skulle skje, vel og merke) er ikke til å stikke under en stol!


Ok. Ble masse dette her. Sikkert litt off topic også. Uansett:
Stemningen spiller en rolle for hvordan folk opplever fotballkampen. Opplevelsen av fotballkampen spiller en rolle for om de ønsker å komme igjen eller ikke. Dermed vil jeg påstå at stemingen spiller en rolle for om de øsnker å komme igjen eller ikke! Kapish?


Herlig innlegg! Den kampen rangerer jeg som et av mitt livs høydepunkter.

Laxevaag

Quote from: "Tullpip"Min første kamp på stadion var semien mot lillestrøm i 95. Jeg var med en kamerat og faren hans og vi sto på storestå, midt mellom målet i klokkesvingen og midten. Var vel omtrent 13 år da.

Hva fascinerte mest? Kampen eller folkene rundt meg? Husker spesielt godt det anulerte målet til POL (han tok ballen ned med hånden), og reaksjonene til folkene som sto rundt meg. Det var helt fantastisk. Og hvordan folk reagerte nå brann endelig puttet. 1-2-3-4 ganger! Og etter kampen, hvordan folk kom seg inn på banen gjennom reklameskiltene, gikk ned på kne forran feite Frank og tilba han (det var han?). Spillet og målene (borsett fra POL sitt anulerte (og straffen)) huser jeg ikke så godt. Men publikum husker jeg.

Hadde jeg blitt like opptatt av Brann hvis dette ikke hadde vært min første kamp? Hadde muligens blitt det over tid, ja, men man vet aldri. Er jeg glad for at dette var min første kamp? Sjeleglad!

Nei. Det var ikke spillet som fanget meg. Det var nok SS. Eller hele stadion. Jeg har jo selvfølgelig i ettertid både skjønt og blitt fortalt at det ikke pleier å være slike tilstander som på den kvelden. Men for en kveld!

Ikke undervurder stemningen for om folk får lyst å komme igjen eller ikke! Ikke undervurder det faktum at god stemning drar andre med på synging.

Hvis felt Z opphører å eksistere som de gjør idag, er jeg redd for at nedre hansa til neste kan bli som SS i år. Det vet vi selvfølgelig ikke før til neste år, men er viktig å ha i bakhodet. Det er ikke til å komme vekk i fra at felt Z flere ganger i år har tatt med seg store deler av hansa på synging og roping. Og da har det vært virkelig bra! Det blir spennende å se hva Brann gjør med denne saken. Men at de skyter seg selv i foten (over lang sikt) med å ødelegge stemningen på stadion (hvis det skulle skje, vel og merke) er ikke til å stikke under en stol!


Ok. Ble masse dette her. Sikkert litt off topic også. Uansett:
Stemningen spiller en rolle for hvordan folk opplever fotballkampen. Opplevelsen av fotballkampen spiller en rolle for om de ønsker å komme igjen eller ikke. Dermed vil jeg påstå at stemingen spiller en rolle for om de øsnker å komme igjen eller ikke! Kapish?


Herlig innlegg! Den kampen rangerer jeg som et av mitt livs høydepunkter.

Go Up