• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Og jeg fikk rett. Mjelde skulle ha fått ferie

Started by asleo, October 22, 2006, 21:07:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

asleo

Dette skrev jeg for tre/fire ujer siden.  Min pÃ¥stand var at Mjelde skulle fÃ¥ fri ut sessongen og at de skulle ha inn en ny trener til sluttspurten.  F.eks Tom Nordli eller en annnen som var ledig.  Grunnen var enkel, Mjelde klarer ikke Ã¥ fÃ¥ bort nervene til spillerene.  jeg mente at de med ny trener i sluttspurten kunne fÃ¥ tenke pÃ¥ noe annet og slippe seg litt løs.  Noen pÃ¥ forumet kalte dette tøvprat, og at Mjelde var en god trener.  

Men hva har skjedd?  Brann har spilt nervøst lag og tapt poeng mot bÃ¥nnlag som Tromsø og Hamkam.  Idag tapte de mot Rbk.  De spiller nervøst og gjør unødvendige feil.  Mjelde prøver febrilsk Ã¥ bytte spillere, men nervøsiteten ligger der.  NÃ¥ kan faktisk sølvet ogsÃ¥ ryke, men hvem bryr seg om sølv?

Skulle nok hørt på meg ja

daniea

Tror ikke det va Mjelde som var gale, det va mer laget som ikke klarte det de måtte....noe som e veldig typisk for Brann...

Enten spiller de bra på våren, eller så spiller de bra på høsten..
det e en forbannelse som ikke virker som skal bli opphevet denne høsten heller...

NÃ¥r skal forbannelsen heves?

Stå på Brann!!
enge leve brann!!!

Hansano

Tror ikke det var det at Per Ove ikke hørte på deg som gjorde at gullet røyk i år, nei...

Alexåsane

Han er dårlig til taktiske bytter i hvertfall.. God natt
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

hocey

Knudsen og Gashi  inn nÃ¥r en ligger unna 1 2 og mÃ¥ vinne? Hvor er Memilli og Huseklepp i en sÃ¥nn situasjon??????????????????????

Like stor kollaps som i fjor!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Chrisstah

ja! syntes det var greit med gashi! men knudsen?? bedre bare kjøre på med memelli!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

asleo

Fortsetter Ã¥ skylde pÃ¥ enkelt spillere nÃ¥r tv bildene helt klart viser en nervøs forsvarstabbe som ga Rbk føringen.  Hvem er det som setter press pÃ¥ spillerene og gjør dem nervøse, jo Mjelde.

Mjelde er dyktig trener, hevet over all tvil, men han klarer ikke å få laget sitt rolig og stabilt.

De har jo tapt neste hver kamp, og se pÃ¥ kampene sÃ¥ har de tapt 9 poeng pÃ¥ ubeslutsomhet i forsvarsrekka.  FÃ¥ opp øya folkens

Kruxleiven

Begynner å bli lei Mjelde jeg også. Hvor vanskelig er det å finne ut av taktikken til Brann? Offensivt spill, offensive backer, innlegg fra kantene (som vi ikke har gode nok hodespillere til å vinne), hutrig igangsatte angrep. Hvorfor i helvete kan vi ikke trille litt ball i forsvar? Poenget med det er å la spissene finne sine posisjoner, stresse litt ned og tenke seg litt om før man sender hele laget i angrep og trøtter dem ut. Slik så det ut i dag. Brann ble kjempetrøtt av å løpe opp og ned med midtbanen hele tiden. Dermed er vi ikke sterke nok i forsvar da vi havner i undertall og når vi angriper så forbanna hurtig blir Bengt og Robbie altfor mye alene. En midtbane skal selvsagt løpe opp og ned hele tiden, men det må da være en grunn til at Charlie og Petter virket drittrøtt i dag. Vaagan Moen virket nesten mer sliten enn Charlie. Om forsvarerne kunne trillet litt ball kunne vi spasert oss ooppover banen istedenfor å sprinte oppover banen i 90 minutter.

Branns defensive taktikk har vel ikke virket i hele år. Så det kan vi jo ihvertfall ikke satse på. Jeg ønsker meg at Mjelde kjører inn en alternativ formasjon. Hva med 4-3-3 når ting ikke fungerer? Og er det Mjelde som instruerer spillerne om å spille seg inn på 5 meter? De gjør det ihvertfall gang på gang og taper ballen hver gang da de ikke mestrer helt å spille seg inn på 5 meter. Er man på 16 meter så er det ingen som blir sur om man skyter.

I dag ser det ikke ut som om Mjelde gjør noe som helst for å endre på ting. Han setter innpå Helstad, men han får jo ingen baller i bakrommet å jobbe med. Bytte av Miller kommer altfor sent. Knudsen er ikke i sitt livs slag akkurat, men han kunne gjerne løpt mer og løpt langs kanten fremfor Charlie som står altfor mye og spiller fotball. For øvrig lurer jeg på hva Mjelde sa om Iversen på forhånd. Steffen er en dyktig hodespiller, men det er da ikke måte på hvor langt unna de er å markere han ut.

Ang Memelli. Så han ikke i oppvarming. Vet ikke en gang om han var på benken.

Chrisstah

mjelde har gjort en god sesong og sÃ¥nn e det!! skjønner at folk er skuffet men kan ikke drive Ã¥ skylde pÃ¥ mjelde det blir for dumt! han har gjjort en kanon sesong!  og tror vi har mer i vente av han!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Radney

Mjelde er en god trener og vi må holde på han. Det er ikke hans feil at spillerne ikke gidder og ofre seg det lille ekstra i kampene som er tapt eller spilt uavgjort. Det er heller ikke hans feil at spillerne ikke klarer og markere Mr.Egg på døballer slik at han får stå helt alene og heade ballen imål!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

hocey

Quote from: "Radney"Mjelde er en god trener og vi må holde på han. Det er ikke hans feil at spillerne ikke gidder og ofre seg det lille ekstra i kampene som er tapt eller spilt uavgjort. Det er heller ikke hans feil at spillerne ikke klarer og markere Mr.Egg på døballer slik at han får stå helt alene og heade ballen imål!


Det er hans feil at han ikke tør å satse skikkelig. Ingenting å tape når en ligger under 1 2 og må vinne.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Radney

Det er riktig, men vi vet ikke hva som gjør at de byttene som blir gjort kommer! Det kan godt være at Memelli ikke var klar til å spille noe kamp!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

Chrisstah

Quote from: "Radney"Det er riktig, men vi vet ikke hva som gjør at de byttene som blir gjort kommer! Det kan godt være at Memelli ikke var klar til å spille noe kamp!


da skulle nok ystaas suttet på benken og ikke memelli!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

hocey

Quote from: "Radney"Det er riktig, men vi vet ikke hva som gjør at de byttene som blir gjort kommer! Det kan godt være at Memelli ikke var klar til å spille noe kamp!


Spiller ingen rolle. Da burde Huseklepp ha kommet innpå. Rosenborg bytter en defensiv midtbanespiller med en spiss på stillingen 1 2. Brann bytter Branns beste spiller (Haugen) med Gashi og Miller (som var elendig) med en defensiv ving. Hva i all verden tenkte mannen på? Det var en hån mot oss supportere. Kunne gjerne blitt 0 7 for min del hadde en i hvertfall satset.

Er det noen som kan komme opp med noen som helst god begrunnelse for de byttene?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Vestkanten

Quote from: "Radney"Mjelde er en god trener og vi må holde på han. Det er ikke hans feil at spillerne ikke gidder og ofre seg det lille ekstra i kampene som er tapt eller spilt uavgjort. Det er heller ikke hans feil at spillerne ikke klarer og markere Mr.Egg på døballer slik at han får stå helt alene og heade ballen imål!


Han har vel et ansvar for at spillerne yter, hvem ellers skal motivere de til å gi jernet? Det er en forbannet skandale at MIM er så passiv og ikke bytter tidligere. Mimelli har offensive kvaliteter som burde vært utnyttet. Dessuten, norges dyreste lag opptrer som kyllinger. I Odd kampen hadde de flaks som vant, Lynkampen tja jeg sier ikke mer.... og nå rbk kampen. Dette er et treneransvar, Tørum som stort sett har trent piker 16 lag overgår MIM i alt. Sæternes og winters har omtrent ikke scoret i høst, men de starter hver jævlige kamp. Hva med å disse klippekortholderene et signal om at de skjerpe seg. Sæternes kjemper jo kun om ballen når Hansa roper på Migen, ellers stomper han og /eller mister ballen i mottaket. Brann - Fana 6-3 var også et flatterende resultat, da spilte amatører mot brann, ledet 3-1 og brukte Brann forsvaret som rundingsbøyer, godt betalte rundingsbøyer til og med. MIM har ansvaret, men jeg ser ikke at han tar det.
Heia Brann!

Radney

Bengt er viktig på mange måter. Han trekker på seg to motspillere, noe som gjør at det blir rom for andre. Han er veldig viktig på defansive dødballer då han er stor og sterk og rydde mye vekk! Mons har ansvaret ja og jeg er sikker på at han gjø så godt han kan. Spillerne er voksne mannfolk, og ikke lilleputtspillere. Det er ikke slik at de yter vidt forskjellig om to trenere sier det samme!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

HappyRoy

Skal denne klubben vinne gull, så er det en ting som er sikkert; IKKE bytt ut Mjelde. Mjelde er vår mann!

Radney

Helt rikitg. Har ingen hensikt å bytte trener!
aja då flytter vi til Drammen og blir bønder alle sammen!

nyhammeroivind

Quote from: "Kruxleiven"Begynner å bli lei Mjelde jeg også. Hvor vanskelig er det å finne ut av taktikken til Brann? Offensivt spill, offensive backer, innlegg fra kantene (som vi ikke har gode nok hodespillere til å vinne), hutrig igangsatte angrep. Hvorfor i helvete kan vi ikke trille litt ball i forsvar? Poenget med det er å la spissene finne sine posisjoner, stresse litt ned og tenke seg litt om før man sender hele laget i angrep og trøtter dem ut. Slik så det ut i dag. Brann ble kjempetrøtt av å løpe opp og ned med midtbanen hele tiden. Dermed er vi ikke sterke nok i forsvar da vi havner i undertall og når vi angriper så forbanna hurtig blir Bengt og Robbie altfor mye alene. En midtbane skal selvsagt løpe opp og ned hele tiden, men det må da være en grunn til at Charlie og Petter virket drittrøtt i dag. Vaagan Moen virket nesten mer sliten enn Charlie. Om forsvarerne kunne trillet litt ball kunne vi spasert oss ooppover banen istedenfor å sprinte oppover banen i 90 minutter.

Branns defensive taktikk har vel ikke virket i hele år. Så det kan vi jo ihvertfall ikke satse på. Jeg ønsker meg at Mjelde kjører inn en alternativ formasjon. Hva med 4-3-3 når ting ikke fungerer? Og er det Mjelde som instruerer spillerne om å spille seg inn på 5 meter? De gjør det ihvertfall gang på gang og taper ballen hver gang da de ikke mestrer helt å spille seg inn på 5 meter. Er man på 16 meter så er det ingen som blir sur om man skyter.

I dag ser det ikke ut som om Mjelde gjør noe som helst for å endre på ting. Han setter innpå Helstad, men han får jo ingen baller i bakrommet å jobbe med. Bytte av Miller kommer altfor sent. Knudsen er ikke i sitt livs slag akkurat, men han kunne gjerne løpt mer og løpt langs kanten fremfor Charlie som står altfor mye og spiller fotball. For øvrig lurer jeg på hva Mjelde sa om Iversen på forhånd. Steffen er en dyktig hodespiller, men det er da ikke måte på hvor langt unna de er å markere han ut.

Ang Memelli. Så han ikke i oppvarming. Vet ikke en gang om han var på benken.


NÃ¥ var vel forsvaret til Brann meget bra fram til sommerpausen.
Brann var vel det laget som hadde sluppet inn minst mål.

Om jeg skal stemme på årets spiller, vil Sigurdsson definitivt være blant de tre kandidatene jeg har som favoritter.

(Sigurdsson, Andresen og Vaagan Moen.)

asleo

Man skal ikke mange uke tilbake da brann hadde 11 poengs forsprang til Rbk.  Det er ganske mye.  NÃ¥r man da ogsÃ¥ ser pÃ¥ hva slags lag Brann har møtt, sÃ¥ mÃ¥ man fÃ¥ lov Ã¥ sette spørsmÃ¥lstegn.

Her er fasiten

Hamkam - Brann 4-0  (Burde de fÃ¥tt lønn?)

Brann - Start 0-1 (Start er et midt på tre lag, på hjemmebane skal Brann vinne selvfølgelig)

VÃ¥lerenga - Brann 1-0  (Uavgjort skulle vel være mulig, men en vanskelig kamp)

Tromsø - Brann 1-3 (Nervøse smågutter, MIM eller spillerenes skyld?)

Lyn - Brann 2-0  (Hmmm, hadde Lyn noe Ã¥ spille for?  Synes ogsÃ¥ Brann var meget nervøse og krampeaktig ogsÃ¥ i denne kampen)

Brann - Rbk 1-3 (Sov spillerene i det hele tatt natten før?)

Eneste gull laget som har tapt slike kamper var Vif, men forskjellen er at de tapte seg til gull.

Dette er 6 kamper som endte i 0 poeng.  Er det noen i dette forumet som mener at disse motstanderene er uslÃ¥elige?  Er Hamkam sÃ¥ inni helvetes gode?  Kan man ikke forvente ihvertfall 6 til 7 poeng i disse kampene?

Av 18 mulige klarte de 0.  Er disse resultatene en trener verdig?  Vif sa tilslutt nei, Viking sa nei og start sa nei.  Brann sier ja og lar en kjempesjanse til gull og CL forsvinne til erkerival RBK.  Gratulerer med dagen MIM.  

Værste av alt er kveldens komentar: Sølv betyr ikke en dritt for meg, sier Martin Andresen.

Ja men kjære Andresen.  Burde du ikke tenkt pÃ¥ det litt før. For meg sÃ¥ virker det ikke som gull betyr en dritt for deg heller, bare lønningsposen kommer i banken hver uke.

Neste motstander for Brann er Hamkam tror jeg.  Men hvem bryr seg egentlig?  Gullet er i Trondheim.

Chrisstah

noen av resultatene du skriver ovenfor er jo ikke riktig engang!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

rødesk

Herregud jenter. Har ikke lest alle innleggene her, men til dere smo sier at man skal få vekk all nervøsitet foran en kamp.
Man skal alltid være smånærvøs før en fotballkamp, og ikke minst i en kamp som denne. Men enig i at byttene i dag var håpløse.. Lå vi ikke undewr når Knudsen kom inn??? Hvor blir det av Migen og Huseklepp i slike situasjoner?
oen må gå...!

Utmedsnolken

Quote from: "Radney"Bengt er viktig på mange måter. Han trekker på seg to motspillere, noe som gjør at det blir rom for andre. Han er veldig viktig på defansive dødballer då han er stor og sterk og rydde mye vekk! Mons har ansvaret ja og jeg er sikker på at han gjø så godt han kan. Spillerne er voksne mannfolk, og ikke lilleputtspillere. Det er ikke slik at de yter vidt forskjellig om to trenere sier det samme!


1. Bengt er ikke viktig på noen som helst slags måte. At han binder opp folk og er flink på defensive dødballer er bare dårlige unnskyldninger for at han ikke får til noe som helst. Hadde jeg stått utpå der hadde jeg bundet opp en eller to forsvarspillere jeg også. Han er en spiss og skal score mål eller i det minste komme til sjanser!

2. Hvis mons gjør det han kan, så er det kanskje ikke godt nok?

3. Angrepsspillet vårt er horribelt og vi skaper ingenting. Kommer Winters seg ned til hjørnet, så er det maks to Brannspillere inne i feltet, som regel kun en. Når vi har mange fremme, så skal man finte og småsentre seg inn til mål, noe som ikke virker. Prøv å avslutt avogtil!
"og der snubler Sæternes igjen"

Alexåsane

KAn noen forklare for meg hvorfor Ystaas var i troppen og ikke Migen? Er han skadet? Skadale!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!


Alexåsane

Quote from: "nyhammeroivind"jepp, skadet.
Han er tilbake mot Hamkam :D
http://fotball.bt.no/eliteserien/article67701.ece


Og godt er det!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Romarius

Quote from: "asleo"Man skal ikke mange uke tilbake da brann hadde 11 poengs forsprang til Rbk.  Det er ganske mye.  NÃ¥r man da ogsÃ¥ ser pÃ¥ hva slags lag Brann har møtt, sÃ¥ mÃ¥ man fÃ¥ lov Ã¥ sette spørsmÃ¥lstegn.

Her er fasiten

Hamkam - Brann 4-0  (Burde de fÃ¥tt lønn?)

Brann - Start 0-1 (Start er et midt på tre lag, på hjemmebane skal Brann vinne selvfølgelig)

VÃ¥lerenga - Brann 1-0  (Uavgjort skulle vel være mulig, men en vanskelig kamp)

Tromsø - Brann 1-3 (Nervøse smågutter, MIM eller spillerenes skyld?)

Lyn - Brann 2-0  (Hmmm, hadde Lyn noe Ã¥ spille for?  Synes ogsÃ¥ Brann var meget nervøse og krampeaktig ogsÃ¥ i denne kampen)

Brann - Rbk 1-3 (Sov spillerene i det hele tatt natten før?)

Eneste gull laget som har tapt slike kamper var Vif, men forskjellen er at de tapte seg til gull.

Dette er 6 kamper som endte i 0 poeng.  Er det noen i dette forumet som mener at disse motstanderene er uslÃ¥elige?  Er Hamkam sÃ¥ inni helvetes gode?  Kan man ikke forvente ihvertfall 6 til 7 poeng i disse kampene?

Av 18 mulige klarte de 0.  Er disse resultatene en trener verdig?  Vif sa tilslutt nei, Viking sa nei og start sa nei.  Brann sier ja og lar en kjempesjanse til gull og CL forsvinne til erkerival RBK.  Gratulerer med dagen MIM.  

Værste av alt er kveldens komentar: Sølv betyr ikke en dritt for meg, sier Martin Andresen.

Ja men kjære Andresen.  Burde du ikke tenkt pÃ¥ det litt før. For meg sÃ¥ virker det ikke som gull betyr en dritt for deg heller, bare lønningsposen kommer i banken hver uke.

Neste motstander for Brann er Hamkam tror jeg.  Men hvem bryr seg egentlig?  Gullet er i Trondheim.


Joda 6 til dels dårlige kamper dette. Og selvfølgelig kan man forvente 6-7 poeng. Men for å bruke samme argumentasjon kan man jo velge ut de 13 kampene vi har vunnet, og si at det er helt fantastisk at vi ikke har tapt et eneste poeng i disse kampene.

Får vi sesongen litt på avstand og skuffelsen har lagt seg, må vi vel være enige om at sesongen har vært langt over forventet, og at det var moro så lenge det varte. Vi er rett og slett ikke gode nok for gull i år, men kanskje vi blir det til neste år? Vi er i angrepsposisjon.

KEA

Quote from: "nyhammeroivind"jepp, skadet.
Han er tilbake mot Hamkam :D
http://fotball.bt.no/eliteserien/article67701.ece

Bra det kom en forklaring på noe som flere har lurt på. Thanks nyhammeroivind.

Migen Memelli er en mann vi må ta vare på, og jeg håper han får rikelig med spilletid i neste kamp, forutsatt at han er fit for fight selvsagt.

PetterOlsan

Quote from: "Romarius"Får vi sesongen litt på avstand og skuffelsen har lagt seg, må vi vel være enige om at sesongen har vært langt over forventet, og at det var moro så lenge det varte. Vi er rett og slett ikke gode nok for gull i år, men kanskje vi blir det til neste år? Vi er i angrepsposisjon.
Enig at man kan være litt skuffet akkurat nå. Men vi må ikke slutte å støtte laget 110% i de siste to kampene. Vi kan jo risikere 4. plass hvis vi taper de to siste. Får vi sølv er vi best (blandt taperne...)
åtte Roy Helge snart finne seg noe annet å gjøre...

vemundo

Med en ok avsluting på sesongen tar dere flere poeng enn VIF gjorde i fjor. Det må vel bety noe?

skb!

Monsamjelden er en god trener pÃ¥ treningsfeltet. Ikke under selve kampen. Han har gjort altfor mange blundere ang laguttak, bytter og taktikk. Tviler litt pÃ¥ om han har det lille ekstra som kan føre brann til et fremtidig seriegull.  Jeg ønsker meg heller et slikt system som man har i England, med en manager som kan styre det taktiske. SÃ¥ kan vi beholde Mjelde som en leder pÃ¥ treningsfeltet og en motivator for spillerne.

Go Up